Hva skjer i Kongsberg?

Svar
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Re: Hva skjer i Kongsberg?

Legg inn av Karatel »

Vind skrev: tor okt 21, 2021 10:03 pm
greyserpent skrev: ons okt 20, 2021 8:51 pm
Vind skrev: ons okt 20, 2021 8:48 pm

Kanskje jeg tar feil, men etter min mening ble en politimann såret i denne situasjonen.
Sivile i Norge rusler ikke rundt med våpen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor mange ikke vil at politiet skal bære med seg våpen. Kan noen forklare meg hvorfor dette er dårlig? Utenom at det ikke er praktisk, ser jeg ingen annen grunn.
Du kan lese en begrunnelse her.

"Fryktet mer militært preg
Men utvalget la mest vekt på at politiet kunne miste sitt sivile, tilbakeholdne preg, og få et mer militært preg med uladde våpen på kroppen.

– Utvalget var opptatt av politiets legitimitet, og hvilken makt politiet skal bruke mot innbyggerne. Vi la til grunn at politiet bør bruke minst mulig makt, og at en av de alvorligste situasjoner er å skyte, og eventuelt skade publikum, sa hun.

Utvalget mener at verdiene av et ubevæpnet politi bør bevares.

– Vi konkluderte med at politiet fortsatt bør være ubevæpnet av hensyn til publikum og ansatte i politiet, sa Lande Hasle."

Som du ser i begynnelsen av artikkelen, holder holdningene nå på å snu.

"Politistudenter og politiansatte har tydelig endret holdning til bevæpning de siste årene. Mens bare 32 prosent av politistudentene var for permanent bevæpning i 2013, svarte hele 84 prosent ja i 2016.

Og mens en av fem polititjenestemenn svarte ja i 2011, svarte hele åtte av ti det samme i 2017. Publikum er splittet, 46 prosent er for og 49 prosent er imot, viser en spørreundersøkelse utført ved Politihøgskolen."

https://forskning.no/juridiske-fag-ny-k ... iet/260998

Champis

Legg inn av Champis »

Corvus skrev: tor okt 21, 2021 2:33 pm
Champis skrev: tor okt 21, 2021 12:10 am
Idiomatisk skrev: ons okt 20, 2021 2:44 pm

Kanskje han var muslim?

Hadde han vært en tilsynelatende psykopatisk høyreekstrem så hadde mediene allerede intervjuet familien hans, kjent til hans politiske bakgrunn, forum, telefonnumer, adresse ja alt hadde vært delt på samtlige MSM-platformer med krav til FRP og Høyre om et tydelig oppgjør med tankegodset i egne rekker. Det ville vært fakkeltog over hele Norge, med et klart budskap "stop hatet" uansett hvor psykisk syk denne personen hadde vært, så lenge han kom fra ekstreme høyre.

Nå som det tilsynelatende er en psykopat kornvertitt som har drept 5 personer på mest bestialsk/jihadistisk vis så er det viktig å tenke på de stakkars muslimene som kan føle seg krenket, ingen oppgjør med tankegodset til ekstrem-Islam nei. Ingen krav til imamer, zipzap nada. dempe dempe, ingen detaljer takk

Vet du nøyaktig hva disse drapene har med tankegodset til "ekstrem-islam" å gjøre?
Det er det vel ingen som har full oversikt ennå. Er derfor fyren avhøres. Men er fyren radikal muslim så er det jo mange likhetstrekk med de enormt mange muslimske terrorangrep i Europa det siste tiåret.

Jeg bare stusser over at Idiomatisk later til å vite nøyaktig hva gjerningsmannen står for og har tenkt. Imponerende, rett og slett!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Vind skrev: tor okt 21, 2021 10:03 pm
greyserpent skrev: ons okt 20, 2021 8:51 pm
Vind skrev: ons okt 20, 2021 8:48 pm

Kanskje jeg tar feil, men etter min mening ble en politimann såret i denne situasjonen.
Sivile i Norge rusler ikke rundt med våpen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor mange ikke vil at politiet skal bære med seg våpen. Kan noen forklare meg hvorfor dette er dårlig? Utenom at det ikke er praktisk, ser jeg ingen annen grunn.
Tja, flere vil bli unødig drept?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Idiomatisk skrev: ons okt 20, 2021 3:23 pm
Selvfølgelig er det viktig å vite hvordan og hvorfor en etnisk norsk mann erklærer seg som muslim og senere dreper 5 mennesker på brutalt vis, uavhengig av psyken hans.
Var det ikke i 2017 han konverterte og la ut en "trussel" på nettet samme året eller i 2018?
Så det er nå merkelig at han plutselig finner ut 3-4 år etterpå at han skal drepe noen i "Allahs navn". Det er nå ikke jeg så sikker på at det kan stemme, men vi får vel vite mer etter hvert vel.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Corvus skrev: tor okt 21, 2021 2:33 pm
Champis skrev: tor okt 21, 2021 12:10 am
Idiomatisk skrev: ons okt 20, 2021 2:44 pm

Kanskje han var muslim?

Hadde han vært en tilsynelatende psykopatisk høyreekstrem så hadde mediene allerede intervjuet familien hans, kjent til hans politiske bakgrunn, forum, telefonnumer, adresse ja alt hadde vært delt på samtlige MSM-platformer med krav til FRP og Høyre om et tydelig oppgjør med tankegodset i egne rekker. Det ville vært fakkeltog over hele Norge, med et klart budskap "stop hatet" uansett hvor psykisk syk denne personen hadde vært, så lenge han kom fra ekstreme høyre.

Nå som det tilsynelatende er en psykopat kornvertitt som har drept 5 personer på mest bestialsk/jihadistisk vis så er det viktig å tenke på de stakkars muslimene som kan føle seg krenket, ingen oppgjør med tankegodset til ekstrem-Islam nei. Ingen krav til imamer, zipzap nada. dempe dempe, ingen detaljer takk

Vet du nøyaktig hva disse drapene har med tankegodset til "ekstrem-islam" å gjøre?
Det er det vel ingen som har full oversikt ennå. Er derfor fyren avhøres. Men er fyren radikal muslim så er det jo mange likhetstrekk med de enormt mange muslimske terrorangrep i Europa det siste tiåret.
Nå har politiet sagt at hypotesen om at han var muslim, og at dette hadde noe med angrepet å gjøre. De har videre sagt at hypotesen om at psykisk sykdom var bakgrunnen er styrket. For de som ikke forstår politisnakk så betyr altså det at politiet mener at angrepet var en konsekvens av psykisk sykdom og ikke radikal islam. De tror faktisk ikke at han egentlig var muslim i det hele tatt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

12dd skrev: tor okt 21, 2021 12:06 pm
Cabal skrev: ons okt 20, 2021 2:50 pm
Idiomatisk skrev: ons okt 20, 2021 2:44 pm Kanskje han var muslim?

Hadde han vært en tilsynelatende psykopatisk høyreekstrem så hadde mediene allerede intervjuet familien hans, kjent til hans politiske bakgrunn, forum, telefonnumer, adresse ja alt hadde vært delt på samtlige MSM-platformer med krav til FRP og Høyre om et tydelig oppgjør med tankegodset i egne rekker. Det ville vært fakkeltog over hele Norge, med et klart budskap "stop hatet" uansett hvor psykisk syk denne personen hadde vært, så lenge han kom fra ekstreme høyre.

Nå som det tilsynelatende er en psykopat kornvertitt som har drept 5 personer på mest bestialsk/jihadistisk vis så er det viktig å tenke på de stakkars muslimene som kan føle seg krenket, ingen oppgjør med tankegodset til ekstrem-Islam nei. Ingen krav til imamer, zipzap nada. dempe dempe, ingen detaljer takk
For et totalt tilbakestående innlegg. Foreløpig så er det vel ingenting, zipzap nada, som sier at drapene har noe med (ekstrem)islam å gjøre? Den der stakkarslige offerrollen du inntar på vegne av ekstremhøyre virker jo helt merkelig. Hvorfor skulle man ikke gått i fakkeltog om det atter en gang hadde vært voldshøyre som hadde vært i farta? Synes du ikke tankegodset til disse er verd å ta avstand fra?
Hvis han fyren her hadde lagt ut en video hvor han påstod han var nazist, så hadde han ikke blitt frikjent som "bare vanlig gæren" etter få dager. ALLE vet at det er sant. Ikke engang prøv å lat som om det ikke stemmer.

Nå tror ikke jeg at han var muslim heller og jeg var en av de første i denne tråden som skrev det, så det er ikke der problemstillingen ligger.
Hvis han hadde lagt den ut dagen før angrepet, så kanskje ikke. Hadde han gjort det fire år i forveien, så skal du ikke være så skråsikker. Husker du nynazisten som stjal en ambulanse og prøvde å drepe folk? Blant annet to babyer? Hvor lang tid tok det før man fraskrev hans nynazisme som en faktor i handlingen?

Kronologus

Legg inn av Kronologus »

Solvgutt1 skrev: fre okt 22, 2021 9:29 am Nå har politiet sagt at hypotesen om at han var muslim, og at dette hadde noe med angrepet å gjøre. De har videre sagt at hypotesen om at psykisk sykdom var bakgrunnen er styrket. For de som ikke forstår politisnakk så betyr altså det at politiet mener at angrepet var en konsekvens av psykisk sykdom og ikke radikal islam. De tror faktisk ikke at han egentlig var muslim i det hele tatt.
Å konvertere var vel en del av sykdomsbildet.
Men vi får se hva som dukker opp av nye opplysninger.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kronologus skrev: fre okt 22, 2021 11:18 am
Solvgutt1 skrev: fre okt 22, 2021 9:29 am Nå har politiet sagt at hypotesen om at han var muslim, og at dette hadde noe med angrepet å gjøre. De har videre sagt at hypotesen om at psykisk sykdom var bakgrunnen er styrket. For de som ikke forstår politisnakk så betyr altså det at politiet mener at angrepet var en konsekvens av psykisk sykdom og ikke radikal islam. De tror faktisk ikke at han egentlig var muslim i det hele tatt.
Å konvertere var vel en del av sykdomsbildet.
Men vi får se hva som dukker opp av nye opplysninger.
Politiet virker å mene at han ikke har konvertert utover at han har sagt han var muslim. Det kan jo ha vært en måte å søke oppmerksomhet for alt vi vet.

Jeg syns ikke det er på nivå med ABB som brukte over ti år på å grave seg ned i høyreekstrem propaganda og konspirasjonsteorier, planla et terrorangrep og skrev et manifest.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Solvgutt1 skrev: fre okt 22, 2021 9:29 am
Corvus skrev: tor okt 21, 2021 2:33 pm
Champis skrev: tor okt 21, 2021 12:10 am


Vet du nøyaktig hva disse drapene har med tankegodset til "ekstrem-islam" å gjøre?
Det er det vel ingen som har full oversikt ennå. Er derfor fyren avhøres. Men er fyren radikal muslim så er det jo mange likhetstrekk med de enormt mange muslimske terrorangrep i Europa det siste tiåret.
Nå har politiet sagt at hypotesen om at han var muslim, og at dette hadde noe med angrepet å gjøre. De har videre sagt at hypotesen om at psykisk sykdom var bakgrunnen er styrket. For de som ikke forstår politisnakk så betyr altså det at politiet mener at angrepet var en konsekvens av psykisk sykdom og ikke radikal islam. De tror faktisk ikke at han egentlig var muslim i det hele tatt.
Dette er bare foreløpig. Ingen konklusjoner er klare. Foreløpig vet vi at PST har fått bekymringsmeldinger for et år eller to siden om at denne muslimen har blitt radikalisert.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Corvus skrev: fre okt 22, 2021 3:58 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 22, 2021 9:29 am
Corvus skrev: tor okt 21, 2021 2:33 pm

Det er det vel ingen som har full oversikt ennå. Er derfor fyren avhøres. Men er fyren radikal muslim så er det jo mange likhetstrekk med de enormt mange muslimske terrorangrep i Europa det siste tiåret.
Nå har politiet sagt at hypotesen om at han var muslim, og at dette hadde noe med angrepet å gjøre. De har videre sagt at hypotesen om at psykisk sykdom var bakgrunnen er styrket. For de som ikke forstår politisnakk så betyr altså det at politiet mener at angrepet var en konsekvens av psykisk sykdom og ikke radikal islam. De tror faktisk ikke at han egentlig var muslim i det hele tatt.
Dette er bare foreløpig. Ingen konklusjoner er klare. Foreløpig vet vi at PST har fått bekymringsmeldinger for et år eller to siden om at denne muslimen har blitt radikalisert.
Det er utviklingen basert på politiets etterforskning så langt. De sier at hypotesen om radikalisering er svekket, og er usikre på om han i realiteten var muslim i det hele tatt. Det kan være greit å forholde seg til det, og ikke egne ønsketekninger.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Solvgutt1 skrev: fre okt 22, 2021 4:44 pm
Corvus skrev: fre okt 22, 2021 3:58 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 22, 2021 9:29 am
Nå har politiet sagt at hypotesen om at han var muslim, og at dette hadde noe med angrepet å gjøre. De har videre sagt at hypotesen om at psykisk sykdom var bakgrunnen er styrket. For de som ikke forstår politisnakk så betyr altså det at politiet mener at angrepet var en konsekvens av psykisk sykdom og ikke radikal islam. De tror faktisk ikke at han egentlig var muslim i det hele tatt.
Dette er bare foreløpig. Ingen konklusjoner er klare. Foreløpig vet vi at PST har fått bekymringsmeldinger for et år eller to siden om at denne muslimen har blitt radikalisert.
Det er utviklingen basert på politiets etterforskning så langt. De sier at hypotesen om radikalisering er svekket, og er usikre på om han i realiteten var muslim i det hele tatt. Det kan være greit å forholde seg til det, og ikke egne ønsketekninger.
Han sa nå selv at han var muslim. Trenger ikke gå hver fredag i moske for å være muslim.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Corvus skrev: fre okt 22, 2021 5:24 pm
Solvgutt1 skrev: fre okt 22, 2021 4:44 pm
Corvus skrev: fre okt 22, 2021 3:58 pm

Dette er bare foreløpig. Ingen konklusjoner er klare. Foreløpig vet vi at PST har fått bekymringsmeldinger for et år eller to siden om at denne muslimen har blitt radikalisert.
Det er utviklingen basert på politiets etterforskning så langt. De sier at hypotesen om radikalisering er svekket, og er usikre på om han i realiteten var muslim i det hele tatt. Det kan være greit å forholde seg til det, og ikke egne ønsketekninger.
Han sa nå selv at han var muslim. Trenger ikke gå hver fredag i moske for å være muslim.
Å si at man er muslim betyr ikke at han er radikalisert. Det er nok en grunn til at politiet mener at troen på at det var noen seriøst konvertering er svekket, og at troen på at psykisk sykdom var årsaken til drapene er styrket. De gjetter neppe.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 444

Legg inn av Keva »

Idiomatisk skrev: ons okt 20, 2021 2:44 pm
Hadde han vært en tilsynelatende psykopatisk høyreekstrem
-----
Nå som det tilsynelatende er en psykopat kornvertitt
Hvis man ikke vet forskjell på en psykose og psykopati bør man være veldig forsiktig med overhodet noen gang å uttale seg om menneskers tilstand.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Karatel skrev: tor okt 21, 2021 10:14 pm
Vind skrev: tor okt 21, 2021 10:03 pm
greyserpent skrev: ons okt 20, 2021 8:51 pm

Sivile i Norge rusler ikke rundt med våpen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor mange ikke vil at politiet skal bære med seg våpen. Kan noen forklare meg hvorfor dette er dårlig? Utenom at det ikke er praktisk, ser jeg ingen annen grunn.
Du kan lese en begrunnelse her.

"Fryktet mer militært preg
Men utvalget la mest vekt på at politiet kunne miste sitt sivile, tilbakeholdne preg, og få et mer militært preg med uladde våpen på kroppen.

– Utvalget var opptatt av politiets legitimitet, og hvilken makt politiet skal bruke mot innbyggerne. Vi la til grunn at politiet bør bruke minst mulig makt, og at en av de alvorligste situasjoner er å skyte, og eventuelt skade publikum, sa hun.

Utvalget mener at verdiene av et ubevæpnet politi bør bevares.

– Vi konkluderte med at politiet fortsatt bør være ubevæpnet av hensyn til publikum og ansatte i politiet, sa Lande Hasle."

Som du ser i begynnelsen av artikkelen, holder holdningene nå på å snu.

"Politistudenter og politiansatte har tydelig endret holdning til bevæpning de siste årene. Mens bare 32 prosent av politistudentene var for permanent bevæpning i 2013, svarte hele 84 prosent ja i 2016.

Og mens en av fem polititjenestemenn svarte ja i 2011, svarte hele åtte av ti det samme i 2017. Publikum er splittet, 46 prosent er for og 49 prosent er imot, viser en spørreundersøkelse utført ved Politihøgskolen."

https://forskning.no/juridiske-fag-ny-k ... iet/260998
Sannsynligvis er det i Norge for lite kriminalitet og for mye utviklet demokrati. Hvis politiet frivillig nekter å bære våpen.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Queenie skrev: fre okt 22, 2021 3:23 am
Vind skrev: tor okt 21, 2021 10:03 pm
greyserpent skrev: ons okt 20, 2021 8:51 pm

Sivile i Norge rusler ikke rundt med våpen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor mange ikke vil at politiet skal bære med seg våpen. Kan noen forklare meg hvorfor dette er dårlig? Utenom at det ikke er praktisk, ser jeg ingen annen grunn.
Tja, flere vil bli unødig drept?
Hvis det er et tilfelle av et aggressivt dyr som angriper mennesker, hva vil politiet gjøre i denne saken?

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 444

Legg inn av Keva »

Vind skrev: lør okt 23, 2021 3:49 pm
Queenie skrev: fre okt 22, 2021 3:23 am
Vind skrev: tor okt 21, 2021 10:03 pm

Jeg kan ikke forstå hvorfor mange ikke vil at politiet skal bære med seg våpen. Kan noen forklare meg hvorfor dette er dårlig? Utenom at det ikke er praktisk, ser jeg ingen annen grunn.
Tja, flere vil bli unødig drept?
Hvis det er et tilfelle av et aggressivt dyr som angriper mennesker, hva vil politiet gjøre i denne saken?
Jeg vet ikke hvor du kommer fra, men her i landet ser vi ikke på mennesker som dyr (selv om det er dét vi rent biologisk er, men det er en annen diskusjon).

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Keva skrev: lør okt 23, 2021 5:18 pm

Jeg vet ikke hvor du kommer fra, men her i landet ser vi ikke på mennesker som dyr (selv om det er dét vi rent biologisk er, men det er en annen diskusjon).
Sannsynligvis skrev jeg feil. Jeg ville spørre hva politiet vil gjøre hvis noen gale dyr angriper på person.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

"Sannsynligvis skrev jeg feil. Jeg ville spørre hva politiet vil gjøre hvis noen gale dyr angriper på person."
Er dyret heldig kommer et rosa helikopter og frakter det 35 mil unna.
Mulig man skulle gjort det med folk også. Tror de færreste ville vært i stand til å gjøre noe galt igjen etter å ha blitt fraktet i et tau 200 meter over bakken i et par timer.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Verden blir mer og mer voldelig. Kanskje skyldes dette noen av filmene som viser drap og vold. Mens politiet i en del av verden nekter å bære våpen. I en annen del av verden leker små barn med krigsvåpen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Vind skrev: søn okt 24, 2021 9:03 am Verden blir mer og mer voldelig. Kanskje skyldes dette noen av filmene som viser drap og vold. Mens politiet i en del av verden nekter å bære våpen. I en annen del av verden leker små barn med krigsvåpen.
Jeg tror at du ikke helt forstår norsk mentalitet. Norge har aldri vært en totalitær stat, en politistat der myndighetene bruker brutal makt og vold for å knuse all opposisjon og holde folket nede.

Det har formet synet på statens rett til å bruke makt mot borgerne og selve synet på hvilke maktmidler staten kan ta i bruk. Mens folk i totalitære politistater har fått et helt annet syn på hvilke maktmidler staten kan bruke.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Big George skrev: lør okt 23, 2021 11:43 pm "Sannsynligvis skrev jeg feil. Jeg ville spørre hva politiet vil gjøre hvis noen gale dyr angriper på person."
Er dyret heldig kommer et rosa helikopter og frakter det 35 mil unna.
Mulig man skulle gjort det med folk også. Tror de færreste ville vært i stand til å gjøre noe galt igjen etter å ha blitt fraktet i et tau 200 meter over bakken i et par timer.
Takk for svar, nå vet jeg at de prøver å håndtere dyr humant.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Karatel skrev: søn okt 24, 2021 9:20 am

Jeg tror at du ikke helt forstår norsk mentalitet. Norge har aldri vært en totalitær stat, en politistat der myndighetene bruker brutal makt og vold for å knuse all opposisjon og holde folket nede.
Det har formet synet på statens rett til å bruke makt mot borgerne og selve synet på hvilke maktmidler staten kan ta i bruk. Mens folk i totalitære politistater har fått et helt annet syn på hvilke maktmidler staten kan bruke.
[/quote]

Jeg tror du har rett, jeg har bare ingenting å sammenligne. Men jeg liker heller ikke når politiet deler ut gassgranater støyende granater med gummisplinter og gummikuler og elektriske støt. For å overklokke demonstrasjoner.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Vind skrev: søn okt 24, 2021 9:30 am
Karatel skrev: søn okt 24, 2021 9:20 am

Jeg tror at du ikke helt forstår norsk mentalitet. Norge har aldri vært en totalitær stat, en politistat der myndighetene bruker brutal makt og vold for å knuse all opposisjon og holde folket nede.
Det har formet synet på statens rett til å bruke makt mot borgerne og selve synet på hvilke maktmidler staten kan ta i bruk. Mens folk i totalitære politistater har fått et helt annet syn på hvilke maktmidler staten kan bruke.
Jeg tror du har rett, jeg har bare ingenting å sammenligne. Men jeg liker heller ikke når politiet deler ut gassgranater støyende granater med gummisplinter og gummikuler og elektriske støt. For å overklokke demonstrasjoner.
[/quote]

Hva mener du med " å overklokke demonstrasjoner."?

"Overklokking (fra engelsk overclocking) er å omstille en elektronisk komponent til å kjøre på en høyere klokkehastighet (klokkefrekvens) enn det produsenten bygde den for, eller som ble oppgitt av produsenten (nominell klokkefrekvens). Hensikten er gjerne å øke ytelsen"

https://no.wikipedia.org/wiki/Overklokking

Mener du at politiet prøver å gjøre demonstrasjoner større og mer voldelige enn de i utgangspunktet er?

Jeg må forresten takke deg for at du lærte meg et nytt ord, "overklokke" var helt ukjent for meg.

Vind
Innlegg: 376

Legg inn av Vind »

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal si det på norsk. Jeg liker det ikke når politiet bruker gummikuler og så videre. For å fjerne fra gaten folk som krever fra myndighetene å endre loven.


(overklokke) Jeg husket også dette ordet, det var aktuelt tidlig på 2000-tallet. Jeg husker hvordan vi overklokket datamaskinene våre for å få dem til å kjøre raskere ... Det var ganske normalt. Nå kan også overklokke datamaskinen. Men det ser ut til at alle har glemt det.
Men hvis dette gjøres, er det ønskelig å øke kjølingen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Vind skrev: søn okt 24, 2021 7:48 pm Jeg vet ikke engang hvordan jeg skal si det på norsk. Jeg liker det ikke når politiet bruker gummikuler og så videre. For å fjerne fra gaten folk som krever fra myndighetene å endre loven.


(overklokke) Jeg husket også dette ordet, det var aktuelt tidlig på 2000-tallet. Jeg husker hvordan vi overklokket datamaskinene våre for å få dem til å kjøre raskere ... Det var ganske normalt. Nå kan også overklokke datamaskinen. Men det ser ut til at alle har glemt det.
Men hvis dette gjøres, er det ønskelig å øke kjølingen.
Vi sier at politiet oppløser en demonstrasjon, og norsk politi bruker aldri gummikuler og lignende mot demonstranter eller andre.

Det kan skrives tykke bøker om alt jeg ikke vet om datamaskiner, på det feltet er jeg amatør.

alseboy

Legg inn av alseboy »

kytec skrev: tor okt 14, 2021 8:15 pm
Karatel skrev: tor okt 14, 2021 8:12 pm
Nattevakt skrev: tor okt 14, 2021 8:01 pm
Hva skiller egentlig de som angriper SIAN fra SA som herjet i gatene i Tyskland i 1920 og -30 årene?
Absolutt ingenting. Det er akkurat samme svina.
Sier du at folk som tar til motmæle mot rasister kan sammenlignes med nazister??
Hvorfor forsvarer du rasistene i SIAN?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

alseboy skrev: man okt 25, 2021 10:34 am
kytec skrev: tor okt 14, 2021 8:15 pm
Karatel skrev: tor okt 14, 2021 8:12 pm

Hva skiller egentlig de som angriper SIAN fra SA som herjet i gatene i Tyskland i 1920 og -30 årene?
Absolutt ingenting. Det er akkurat samme svina.
Sier du at folk som tar til motmæle mot rasister kan sammenlignes med nazister??
Hvorfor forsvarer du rasistene i SIAN?
Voldsmenn som går til angrep på folk som holder en lovlig tale har ingenting i et sivilisert samfunn å gjøre.

Jeg har aldri forsvart sian det er irrelevant.

De har ytringsfrihet det må du forholde deg til.

Fstop

Legg inn av Fstop »

kytec skrev: man okt 25, 2021 12:28 pm
alseboy skrev: man okt 25, 2021 10:34 am
kytec skrev: tor okt 14, 2021 8:15 pm

Absolutt ingenting. Det er akkurat samme svina.
Sier du at folk som tar til motmæle mot rasister kan sammenlignes med nazister??
Hvorfor forsvarer du rasistene i SIAN?
Voldsmenn som går til angrep på folk som holder en lovlig tale har ingenting i et sivilisert samfunn å gjøre.

Jeg har aldri forsvart sian det er irrelevant.

De har ytringsfrihet det må du forholde deg til.
Vil du si at muslimske ungdommer er blitt de nye blitz i Norge, men i stedet for å kaste egg så slår de ned ledere og talere i sian?. p

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

alseboy skrev: man okt 25, 2021 10:34 am
kytec skrev: tor okt 14, 2021 8:15 pm
Karatel skrev: tor okt 14, 2021 8:12 pm

Hva skiller egentlig de som angriper SIAN fra SA som herjet i gatene i Tyskland i 1920 og -30 årene?
Absolutt ingenting. Det er akkurat samme svina.
Sier du at folk som tar til motmæle mot rasister kan sammenlignes med nazister??
Hvorfor forsvarer du rasistene i SIAN?
Nå er ikke jeg noen meningsfelle av kytec, vi står tvertimot langt fra hverandre. Men her er det ikke snakk om å ta til motmæle mot rasister, det er snakk om å bruke vold for å hindre meningsmotstandere i å fremføre helt legale ytringer.

At SIAN har all rett til fritt å fremføre sine meninger, bevises av det faktum at politiet er der for å sikre dem retten til å fremføre disse meningene.

Hva mener du om mennesker som ikke bare fysisk vil angripe sine meningsmotstandere for å banke dem opp, men som også mener å ha rett til å angripe og banke opp politiet som hindrer dem i å banke opp meningsmotstanderne?

Hva vil du kalle slike?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Fstop skrev: man okt 25, 2021 12:36 pm
kytec skrev: man okt 25, 2021 12:28 pm
alseboy skrev: man okt 25, 2021 10:34 am

Sier du at folk som tar til motmæle mot rasister kan sammenlignes med nazister??
Hvorfor forsvarer du rasistene i SIAN?
Voldsmenn som går til angrep på folk som holder en lovlig tale har ingenting i et sivilisert samfunn å gjøre.

Jeg har aldri forsvart sian det er irrelevant.

De har ytringsfrihet det må du forholde deg til.
Vil du si at muslimske ungdommer er blitt de nye blitz i Norge, men i stedet for å kaste egg så slår de ned ledere og talere i sian?. p
Blitzerne nøyde seg ikke alltid med å kaste egg.

"En politimann ble skadd i sammenstøtet med demonstrantene.

— Han fikk en stor stein i hodet, men brukte hjelm og skal ikke være alvorlig skadd."

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/v ... onstrasjon

Jeg mener å huske fra andre medier dengang at denne politimannen kunne takke hjelmen for at han ikke fikk skallen knust.

Det er forøvrig ikke bare muslimske ungdommer som angriper SIAN.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»