Generell diskusjon om corona

Låst
Morromann
Innlegg: 3386

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Morromann »

Jeg trekker meg fra diskusjonen siden jeg ser at trollene(som jeg også mistenker for å stalke profilen min)er aktive ennå. Jeg har sendt en melding til MOD rundt nettopp dette og så får vi se om de tar affære. Jeg orker ikke.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 10:37 am Siden morromann ikke klarer å diskutere annet enn person havner vedkommende på ignore fra nå av.

Nevrotikere er mennesker som skader andre, de sprer misinformasjon og jeg kjenner til og med til ett tilfelle hvor en yngre mann falt i kaninhullet deres og ikke ville ta vaksinene selv om han var i en mild risikosone (over 40), resultatet var at han døde av covid. Det er skammelig hvordan de holder på.

Denne var jo gøy da:
Du vet veldig godt at de du driver med her er insinueringer om at de som diskuterer her er " nevrotikere". Det er ingen her som påstår noe som helt om "plandemi" og "folkemord gjennom vaksiner" og det vet du veldig godt. Men du har sagt gang på gang at dette ikke interesserer deg så da kan du av hensyn til de som ønsker å delta her pelle deg vekk. Nei, emn "nevrotiker" er et menneske med angstilidelser og ofte et offer for overgrep gjennom oppveksten, ofte både fra foresatte, skole og gjennom mobbing i oppveksten. Hvis du vil diskutere med slike finnes det forum hvor slike vanker(dette er ikke et av dem og det vet du)men jeg regner med at de stenger ute alle som er uenige så du projiserer heller over på andre. Og følger av coronatiltak er ikke slutt ute i verden - denne tråden heter ikke Corona i Norge og det er tross alt mange av oss som har forbindelser utenfor Norge, både familiært og sosialt, du har BigWhale som bor på Malta og har merket disse tingene intill nylig, andre igjen har forbindelser til Kina til og med. Det er lett å sitte på landsbygda i Norge uten noen som helst forbindelser til den store verden og være en eplekjekk ridder på nettet som tøffer seg og kaller de som engasjerer seg i diskujsonen for "nevrotikere". Jeg vet ingenting om denne 40-åringen i risikosone som ikke tok vaksinen, og det er ikke relevant heller for det vi diskuterer her. Ja, jeg vet du synes det er "gøy". Synes du det er gøy at jeg vet om to mennesker som tok livet av seg fordi nedstenginger fratok den siste rest av sosialt liv de hadde. Hadde du vært like tøff i kjeften og snakket om "nevrotikere"foran deres etterlatte?

William_S

Legg inn av William_S »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 10:43 am
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 10:37 am Siden morromann ikke klarer å diskutere annet enn person havner vedkommende på ignore fra nå av.

Nevrotikere er mennesker som skader andre, de sprer misinformasjon og jeg kjenner til og med til ett tilfelle hvor en yngre mann falt i kaninhullet deres og ikke ville ta vaksinene selv om han var i en mild risikosone (over 40), resultatet var at han døde av covid. Det er skammelig hvordan de holder på.

Denne var jo gøy da:
Du vet veldig godt at de du driver med her er insinueringer om at de som diskuterer her er " nevrotikere". Det er ingen her som påstår noe som helt om "plandemi" og "folkemord gjennom vaksiner" og det vet du veldig godt. Men du har sagt gang på gang at dette ikke interesserer deg så da kan du av hensyn til de som ønsker å delta her pelle deg vekk. Nei, emn "nevrotiker" er et menneske med angstilidelser og ofte et offer for overgrep gjennom oppveksten, ofte både fra foresatte, skole og gjennom mobbing i oppveksten. Hvis du vil diskutere med slike finnes det forum hvor slike vanker(dette er ikke et av dem og det vet du)men jeg regner med at de stenger ute alle som er uenige så du projiserer heller over på andre. Og følger av coronatiltak er ikke slutt ute i verden - denne tråden heter ikke Corona i Norge og det er tross alt mange av oss som har forbindelser utenfor Norge, både familiært og sosialt, du har BigWhale som bor på Malta og har merket disse tingene intill nylig, andre igjen har forbindelser til Kina til og med. Det er lett å sitte på landsbygda i Norge uten noen som helst forbindelser til den store verden og være en eplekjekk ridder på nettet som tøffer seg og kaller de som engasjerer seg i diskujsonen for "nevrotikere". Jeg vet ingenting om denne 40-åringen i risikosone som ikke tok vaksinen, og det er ikke relevant heller for det vi diskuterer her. Ja, jeg vet du synes det er "gøy". Synes du det er gøy at jeg vet om to mennesker som tok livet av seg fordi nedstenginger fratok den siste rest av sosialt liv de hadde. Hadde du vært like tøff i kjeften og snakket om "nevrotikere"foran deres etterlatte?
Og det har også vist seg at pga nedstengingen så har en del kviet seg for å oppsøke helsevesenet. Fasiten er jo at det i 2021 har blitt påvist enda flere krefttilfeller feks. Hvor mange som ble diagonistert for sent vet vi jo ikke noe om enda. Heldigvis da så er det mange som overlever kreft, men det er mange kreftsykdommer hvor overlevelsen har stått på stedet hvil (bukspyttkjertelkreft, glioblastomer i hjernen feks)

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: ons jun 22, 2022 10:12 am Hahhaa tok en titt på den gruppa nå - de menneskene der er jo klin gærne. Ihvertfall lite rasjonell tenking.
Sitat fra innlegg på denne gruppen:

"Ja, selvsagt må tiltakene vare livet ut."

Dette oppsummerer vel egentlig i en enkel setning at disse menneskene er fullstendig useriøse klovner.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Justice 97 skrev: ons jun 22, 2022 11:15 am Espen med gode råd før ferien.

Nakstads ferieråd: – Kan vere lurt å ha munnbind i handbagasjen
Hehehe, leste dette jeg også. Nakstad fikk endelig slippe til igjen med "gode" råd :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 10:43 am
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 10:37 am Siden morromann ikke klarer å diskutere annet enn person havner vedkommende på ignore fra nå av.

Nevrotikere er mennesker som skader andre, de sprer misinformasjon og jeg kjenner til og med til ett tilfelle hvor en yngre mann falt i kaninhullet deres og ikke ville ta vaksinene selv om han var i en mild risikosone (over 40), resultatet var at han døde av covid. Det er skammelig hvordan de holder på.

Denne var jo gøy da:
Og følger av coronatiltak er ikke slutt ute i verden - denne tråden heter ikke Corona i Norge og det er tross alt mange av oss som har forbindelser utenfor Norge, både familiært og sosialt, du har BigWhale som bor på Malta og har merket disse tingene intill nylig, andre igjen har forbindelser til Kina til og med.
Enig med det du sier her. Og jeg tror ikke man skal så langt utenfor Skandinavia før man ser at flere land ikke har gitt helt slipp på diverse tiltak ifb med corona.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

pfrog567 skrev: ons jun 22, 2022 12:05 pm Enig med det du sier her. Og jeg tror ikke man skal så langt utenfor Skandinavia før man ser at flere land ikke har gitt helt slipp på diverse tiltak ifb med corona.
Jupp, og da blir det useriøst når bekymringer over innskrenking av menneskerettigheter og frihet over store deler av verdenen blir avfeid som konspirasjonsteorier av de samme nekene.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

pfrog567 skrev: ons jun 22, 2022 12:05 pm
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 10:43 am
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 10:37 am Siden morromann ikke klarer å diskutere annet enn person havner vedkommende på ignore fra nå av.

Nevrotikere er mennesker som skader andre, de sprer misinformasjon og jeg kjenner til og med til ett tilfelle hvor en yngre mann falt i kaninhullet deres og ikke ville ta vaksinene selv om han var i en mild risikosone (over 40), resultatet var at han døde av covid. Det er skammelig hvordan de holder på.

Denne var jo gøy da:
Og følger av coronatiltak er ikke slutt ute i verden - denne tråden heter ikke Corona i Norge og det er tross alt mange av oss som har forbindelser utenfor Norge, både familiært og sosialt, du har BigWhale som bor på Malta og har merket disse tingene intill nylig, andre igjen har forbindelser til Kina til og med.
Enig med det du sier her. Og jeg tror ikke man skal så langt utenfor Skandinavia før man ser at flere land ikke har gitt helt slipp på diverse tiltak ifb med corona.
Og nettopp og siden langt flere av oss enn la oss si på 50-tallet lever i en mer transnasjonal og global virkelighet spiller det inn på livene til ganske mange av oss også på veldig personalige plan og da trenger ingen å slenge innom her med flåsete spydigheter om "nevrotikere". Tror ikke mobbere heller er de rette til å sette diagnoser på andre mennesker. De som har autoritet på slikt er som regel også opplært i empati og ikke utrdriting og sjikane.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Hetfield skrev: ons jun 22, 2022 12:07 pm
pfrog567 skrev: ons jun 22, 2022 12:05 pm Enig med det du sier her. Og jeg tror ikke man skal så langt utenfor Skandinavia før man ser at flere land ikke har gitt helt slipp på diverse tiltak ifb med corona.
Jupp, og da blir det useriøst når bekymringer over innskrenking av menneskerettigheter og frihet over store deler av verdenen blir avfeid som konspirasjonsteorier av de samme nekene.
Mulignes de som holder på slikt bør få sin egen trolletråd; "trod for oss som er lei av corona men likevel må skrive at vi er lei av det+prat om konspirasjonsteorier". Tror jeg skal opprette en slik tråd og oppfordre trollene til å gå DIT. Men da forsvinner kanskje vitsen og gleden over trollingen?

basillen

Legg inn av basillen »

Der var Dagbladet på plass igjen med en skremmeartikkel om økning i coronasmitte i Europa:

https://www.dagbladet.no/nyheter/smitte ... a/76428373

Kanskje noen heller burde vise Dagbladet figuren fra worldometer som jeg la ut i går kveld? Den grafen viser tross alt at det ikke på noe tidligere tidspunkt under pandemien har dødd så få mennesker av viruset som nå.

Dagbladet gjør også et nummer ut av at det har vært en økning i innlagte i Bergen den siste tiden. Her skrives det at:

"Tirsdag ble det kjent at Haraldsplass Diakonale Sykehus i Bergen melder om en «markant» økning i antallet innlagte coronapasienter. Før 12. juni lå antallet daglige pasienter på rundt fire-fem, mens det de siste dagene har ligget rundt ti-tolv, opplyste sykehuset i en pressemelding. Sammen med tallene fra Haukeland universitetssjukehus er det totale antallet coronainnlagte i Bergen 30 i kveld. Begge har én på intensivavdelingen."

Dagbladet glemmer selvsagt her å ta høyde for at dette også inkluderer folk som er innlagt med corona, og ikke bare de som er innlagt av corona. Som det stod i den mye mer nøkterne nettavisen BT for et par dager siden (https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/G3Wm ... korona-naa):

"Torsdag er det 15 innlagte med covid-19 på Haukeland universitetssjukehus og seks på Haraldsplass diakonale sykehus. Omtrent halvparten av de innlagte har covid som hovedårsak til innleggelsen, ifølge infeksjonsoverlege Trond Bruun.

De innlagte er for det meste eldre og pasienter med kroniske sykdommer, blant annet pasienter med redusert immunforsvar."

Og leser man i dagens BT (https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona) står det:

"Infeksjonsoverlege Trond Bruun på Haukeland sa i forrige uke at de er forberedt på å takle en økning.

Heldigvis gir de nye virusvariantene sjelden alvorlig lungebetennelse med alvorlig respirasjonssvikt. Vi forventer derfor ikke mange intensivpasienter med covid-19 fremover, sa Bruun."

Queenie

Legg inn av Queenie »

Hetfield skrev: ons jun 22, 2022 12:07 pm
pfrog567 skrev: ons jun 22, 2022 12:05 pm Enig med det du sier her. Og jeg tror ikke man skal så langt utenfor Skandinavia før man ser at flere land ikke har gitt helt slipp på diverse tiltak ifb med corona.
Jupp, og da blir det useriøst når bekymringer over innskrenking av menneskerettigheter og frihet over store deler av verdenen blir avfeid som konspirasjonsteorier av de samme nekene.
Det er ikke vi som er nekene gitt, og jeg har aldri godtatt noe av det du nevner.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 1:33 pm Der var Dagbladet på plass igjen med en skremmeartikkel om økning i coronasmitte i Europa:

https://www.dagbladet.no/nyheter/smitte ... a/76428373

Kanskje noen heller burde vise Dagbladet figuren fra worldometer som jeg la ut i går kveld? Den grafen viser tross alt at det ikke på noe tidligere tidspunkt under pandemien har dødd så få mennesker av viruset som nå.

Dagbladet gjør også et nummer ut av at det har vært en økning i innlagte i Bergen den siste tiden. Her skrives det at:

"Tirsdag ble det kjent at Haraldsplass Diakonale Sykehus i Bergen melder om en «markant» økning i antallet innlagte coronapasienter. Før 12. juni lå antallet daglige pasienter på rundt fire-fem, mens det de siste dagene har ligget rundt ti-tolv, opplyste sykehuset i en pressemelding. Sammen med tallene fra Haukeland universitetssjukehus er det totale antallet coronainnlagte i Bergen 30 i kveld. Begge har én på intensivavdelingen."

Dagbladet glemmer selvsagt her å ta høyde for at dette også inkluderer folk som er innlagt med corona, og ikke bare de som er innlagt av corona. Som det stod i den mye mer nøkterne nettavisen BT for et par dager siden (https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/G3Wm ... korona-naa):

"Torsdag er det 15 innlagte med covid-19 på Haukeland universitetssjukehus og seks på Haraldsplass diakonale sykehus. Omtrent halvparten av de innlagte har covid som hovedårsak til innleggelsen, ifølge infeksjonsoverlege Trond Bruun.

De innlagte er for det meste eldre og pasienter med kroniske sykdommer, blant annet pasienter med redusert immunforsvar."

Og leser man i dagens BT (https://www.bt.no/nyheter/direkte/i/3Jd ... -om-korona) står det:

"Infeksjonsoverlege Trond Bruun på Haukeland sa i forrige uke at de er forberedt på å takle en økning.

Heldigvis gir de nye virusvariantene sjelden alvorlig lungebetennelse med alvorlig respirasjonssvikt. Vi forventer derfor ikke mange intensivpasienter med covid-19 fremover, sa Bruun."
Dagbladet vet hva de lever av...

Jeg registrerer forøvrig at Portugals nye bølge er på vei ned allerede. Du vet den som kunne føre til ny lock-down i følge flere norske aviser i forrige uke.

Det som skjer nå er helt naturlig. En mutert versjon som er enda mer smittsom vil "fange" de som ennå ikke har en form for beskyttelse (vaksinen eller tidligere smittet). Og selvfølgelig noen som har det. Men bølgen vil ikke være spesielt høy eller lang. Da må det en mye mer aggressiv og anderledes variant til.

basillen

Legg inn av basillen »

oddvar_kjempebra skrev: ons jun 22, 2022 1:43 pm Dagbladet vet hva de lever av...

Jeg registrerer forøvrig at Portugals nye bølge er på vei ned allerede. Du vet den som kunne føre til ny lock-down i følge flere norske aviser i forrige uke.

Det som skjer nå er helt naturlig. En mutert versjon som er enda mer smittsom vil "fange" de som ennå ikke har en form for beskyttelse (vaksinen eller tidligere smittet). Og selvfølgelig noen som har det. Men bølgen vil ikke være spesielt høy eller lang. Da må det en mye mer aggressiv og anderledes variant til.
Helt enig. Vi ser det samme i Sør-Afrika også. For kort tid siden ble det gjort et nummer av at denne BA5-varianten laget en "stor smittebølge" i Sør-Afrika. Vel, nå er denne bølgen over, og dødstallene har vært minimale.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 1:41 pm
Hetfield skrev: ons jun 22, 2022 12:07 pm
pfrog567 skrev: ons jun 22, 2022 12:05 pm Enig med det du sier her. Og jeg tror ikke man skal så langt utenfor Skandinavia før man ser at flere land ikke har gitt helt slipp på diverse tiltak ifb med corona.
Jupp, og da blir det useriøst når bekymringer over innskrenking av menneskerettigheter og frihet over store deler av verdenen blir avfeid som konspirasjonsteorier av de samme nekene.
Det er ikke vi som er nekene gitt, og jeg har aldri godtatt noe av det du nevner.
Hvorfor engasjerer du deg så mye i en tråd du sier du ikke er interessert i? Jeg er likegyldig til fotball men jeg går ikke inn o fotballtråder for å sjikanere fotballemnmtusiaster og si at de er nevrotikere og hvor uinteressert jeg er i trådens innhold. Hvordan skulle tråden sett ut om alle som "ikke var interessert i corona" her på forumet hadde oppført seg som deg?

basillen

Legg inn av basillen »

Så, ifølge worldometer var den 19. og 20. juni henholdsvis 744 og 818 dødsfall på verdensbasis. Det er fullstendig tullete at vi fremdeles kaller dette for en pandemi.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 1:53 pm Så, ifølge worldometer var den 19. og 20. juni henholdsvis 744 og 818 dødsfall på verdensbasis. Det er fullstendig tullete at vi fremdeles kaller dette for en pandemi.
Enig i det. Likevel så hauses diverse mutasjoner av omikron opp , men alle rapportert tyder jo på at det er bare enda en mutasjon som gir relativt mild sykdom. Ja misforstå meg rett, man kan føle seg elendig noen dager, men som oftest noe som ikke krever behandling på sykehus. Min coronasykdom var over på tre dager, forkjølelsen jeg fikk et par uker etterpå varte lenger enn det (ja jeg tok hurtigtest da og, men den var negativ)

SirJames

Legg inn av SirJames »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 11:08 am
William_S skrev: ons jun 22, 2022 10:12 am Hahhaa tok en titt på den gruppa nå - de menneskene der er jo klin gærne. Ihvertfall lite rasjonell tenking.
Sitat fra innlegg på denne gruppen:

"Ja, selvsagt må tiltakene vare livet ut."

Dette oppsummerer vel egentlig i en enkel setning at disse menneskene er fullstendig useriøse klovner.
Som sagt tidligere har covid-19 pandemien gitt meg en bekreftelse på at det finnes altfor mange hjernedøde individer som svever rundt i samfunnet. Vedkommende som skriver det du siterer der, er jo åpenbart en av dem.

Queenie

Legg inn av Queenie »

SirJames skrev: ons jun 22, 2022 2:06 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 11:08 am
William_S skrev: ons jun 22, 2022 10:12 am Hahhaa tok en titt på den gruppa nå - de menneskene der er jo klin gærne. Ihvertfall lite rasjonell tenking.
Sitat fra innlegg på denne gruppen:

"Ja, selvsagt må tiltakene vare livet ut."

Dette oppsummerer vel egentlig i en enkel setning at disse menneskene er fullstendig useriøse klovner.
Som sagt tidligere har covid-19 pandemien gitt meg en bekreftelse på at det finnes altfor mange hjernedøde individer som svever rundt i samfunnet. Vedkommende som skriver det du siterer der, er jo åpenbart en av dem.
Geniene som skriker om at vaksinene har ført til celledeling derimot, der har du brains... 🤣

basillen

Legg inn av basillen »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:10 pm
SirJames skrev: ons jun 22, 2022 2:06 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 11:08 am

Sitat fra innlegg på denne gruppen:

"Ja, selvsagt må tiltakene vare livet ut."

Dette oppsummerer vel egentlig i en enkel setning at disse menneskene er fullstendig useriøse klovner.
Som sagt tidligere har covid-19 pandemien gitt meg en bekreftelse på at det finnes altfor mange hjernedøde individer som svever rundt i samfunnet. Vedkommende som skriver det du siterer der, er jo åpenbart en av dem.
Geniene som skriker om at vaksinene har ført til celledeling derimot, der har du brains... 🤣
Det har vært skrevet mye konspiratorisk tull om vaksinene. Dette har du rett i. Men det er heller ikke til å stikke under en stol at vaksinene kan gi alvorlige og livsødeleggende bivirkninger: https://www.youtube.com/watch?v=BYjW6aXHRbM

Queenie

Legg inn av Queenie »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:10 pm
SirJames skrev: ons jun 22, 2022 2:06 pm

Som sagt tidligere har covid-19 pandemien gitt meg en bekreftelse på at det finnes altfor mange hjernedøde individer som svever rundt i samfunnet. Vedkommende som skriver det du siterer der, er jo åpenbart en av dem.
Geniene som skriker om at vaksinene har ført til celledeling derimot, der har du brains... 🤣
Det har vært skrevet mye konspiratorisk tull om vaksinene. Dette har du rett i. Men det er heller ikke til å stikke under en stol at vaksinene kan gi alvorlige og livsødeleggende bivirkninger: https://www.youtube.com/watch?v=BYjW6aXHRbM
Spar den dritten til noen som bryr seg.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

William_S skrev: ons jun 22, 2022 10:12 am
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 9:53 am
basillen skrev: fre jun 17, 2022 11:14 pm Gunnveig Grødeland: "WHO bør erklære pandemien for over".

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verde ... VQ4lXhOlb8

Et par sitater:

- Uansett er dødstallene en viktig indikator: Globalt er de nå lavere enn de noen gang har vært etter startfasen av pandemien: Gjennomsnittlig har det dødd 1.283 mennesker av koronavirus daglig globalt de siste sju dagene, ifølge statistikken fra 15. juni. Ikke siden mars 2020 har tallet vært så lavt

-"For det første må man ha fokus på konsekvensene av smitten heller enn smitten i seg selv. Jeg har tidligere sagt at pandemien er over for Norges del, fordi konsekvensene forbundet med smitte nå er på normalnivå. Ser vi på smittesituasjonen vil vi aldri kunne erklære pandemien for over, for dette viruset er kommet for å bli. Men risikoen forbundet med SARS-CoV-2-viruset er nå på nivå med influensa. Og vi sier ikke at vi har en influensapandemi", sier Grødeland.

Godt å se at det finnes fornuftige fagfolk der ute.
Mange viruser kom til verden i egenskap av å være en pandemi. Men i dagens forskrudde klima tenker en del på pandemi som var helt til viruset ikke lenger eksistere uansett hvor mildt det er og er fortsatt helt besatt på at det skal "utslettes". Det er vanvittig. Bare se på den syke Facebook siden "kunnskapsbasert rasjonell tilnærming". De blir ikke ferdige med covid. De er fullstendig besatt av dette. Det er hva livet deres handler om.
Ser på et visst annet forum at de fortsatt er besatt av dette. Der klages det på at folk "hoster så mye rundt dem". Er vel heller det at de er såpass i overkant opptatt av dette at de merker sånt lettere enn tidligere. Ren psykologi.
Hahhaa tok en titt på den gruppa nå - de menneskene der er jo klin gærne. Ihvertfall lite rasjonell tenking.
Men noen av dem er ihvertfall såpass ærlige at de mener slike tvangstiltak bør være permanente. OK, de vil ha en new normal, fair enough, men har de selv da gjort en koste/nytteanalyse av hva det koster samfunnet; spesielt nå i en tid hvor vi står foran den verste inflasjonen siden etter første verdenskrig og hva det generelt gjør med samfunnet og forholdet mellom mennesker at vi skal leve etter et opplegg konsentrert rundt det å unngå mennesker i det uendelige?

basillen

Legg inn av basillen »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:10 pm

Geniene som skriker om at vaksinene har ført til celledeling derimot, der har du brains... 🤣
Det har vært skrevet mye konspiratorisk tull om vaksinene. Dette har du rett i. Men det er heller ikke til å stikke under en stol at vaksinene kan gi alvorlige og livsødeleggende bivirkninger: https://www.youtube.com/watch?v=BYjW6aXHRbM
Spar den dritten til noen som bryr seg.
Benekter du at vaksinene kan ha farlige bivirkninger?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:20 pm

Benekter du at vaksinene kan ha farlige bivirkninger?
Jeg tror det er best å ikke svare trollene. De er ikke her for å diskutere, de er her for å slenge dritt og kun det. Jeg vil heller anbefale at du rapporterer inn til moderator siden det faktisk er snakk om brudd på reglene. Det er troling og bevisste forsøk på flamebait. Slike innlegg trekker også stort sett alltid til seg bestemte andre debattanter som gir tomler up og som gir de som bedriver slik oppførsel et dopaminkick. Ikke bit på agnet, klag det inn. Jeg har gjort det allerede.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 1:33 pm Der var Dagbladet på plass igjen med en skremmeartikkel om økning i coronasmitte i Europa:
Ikke bare Dagbladet som starter skremselspropaganda igjen - Times Of Malta postet for første gang på et par måneder nå om daglige smittetall:

https://timesofmalta.com/articles/view/ ... ies.963491

Som vi ser, så legges skylden på befolkningen for at smitte spres, akkurat som at dette kunne vært ungått med tiltak ("Most restrictions around the virus have been lifted in Malta, meaning people are mixing more, giving the infection more chance to spread"). I tillegg trekkes det fram at andre land nå tilbyr flere doser med vaksiner.

Akkurat for Malta så er en nok trygg ut sommeren pga. turisme, men ser allerede urovekkende tegn til at medier rundt om i Europa begynner å snakke om smittetall igjen. Og da vet en hva som kommer etter hvert (maskepåbud og restriksjoner på folks frihet).
Sist redigert av BigWhale den ons jun 22, 2022 2:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:20 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm

Det har vært skrevet mye konspiratorisk tull om vaksinene. Dette har du rett i. Men det er heller ikke til å stikke under en stol at vaksinene kan gi alvorlige og livsødeleggende bivirkninger: https://www.youtube.com/watch?v=BYjW6aXHRbM
Spar den dritten til noen som bryr seg.
Benekter du at vaksinene kan ha farlige bivirkninger?
Ikke så farlige at de ikke skal gis til risikokandidater nei. Du kan jo sjekke hva levealderen var før vi fikk vaksiner, tror du at de ble grundig sjekket før i tiden? Dere hyler og skriker som stukne griser, om ting dere ikke har den minste forutsetning til å forstå noe om.

Og jeg tok dem aldri selv, bare så det er klart her.

basillen

Legg inn av basillen »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:23 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:20 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm

Spar den dritten til noen som bryr seg.
Benekter du at vaksinene kan ha farlige bivirkninger?
Ikke så farlige at de ikke skal gis til risikokandidater nei. Du kan jo sjekke hva levealderen var før vi fikk vaksiner, tror du at de ble grundig sjekket før i tiden? Dere hyler og skriker som stukne griser, om ting dere ikke har den minste forutsetning til å forstå noe om.

Og jeg tok dem aldri selv, bare så det er klart her.
Men vi er jo helt enige. Jeg også mener jo at for risikokandidater er det lurt å ta vaksinene fra et kost/nytte-perspektiv. Det betyr imidlertid ikke at dette er tilfelle for alle grupperinger i samfunnet. Hvorfor tror du f.eks. helsemyndighetene i samtlige skandinaviske land forbyr Moderna-vaksinen for alle under 30 år?

Jeg tør påstå at jeg vet langt mer om dette enn du gjør.

basillen

Legg inn av basillen »

BigWhale skrev: ons jun 22, 2022 2:23 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 1:33 pm Der var Dagbladet på plass igjen med en skremmeartikkel om økning i coronasmitte i Europa:
Ikke bare Dagbladet som starter skremselspropaganda igjen - Times Of Malta postet for første gang på et par måneder nå om daglige smittetall:

https://timesofmalta.com/articles/view/ ... ies.963491

Som vi ser, så legges skylden på befolkningen for at smitte spres, akkurat som at dette kunne vært ungått med tiltak ("Most restrictions around the virus have been lifted in Malta, meaning people are mixing more, giving the infection more chance to spread"). I tillegg trekkes det fram at andre land nå tilbyr flere doser med vaksiner.

Akkurat for Malta så er en nok trygg ut sommeren pga. turisme, men ser allerede urovekkende tegn til at medier rundt om i Europa begynner å snakke om smittetall igjen. Og da vet en hva som kommer etter hvert (maskepåbud og restriksjoner på folks frihet).
Og likevel kan vi altså se på worldometergrafen som viser antall døde på verdensbasis at denne kurven har sunket som en stein etter at land har åpnet opp.

Rart det der.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Mye stråmenn her. Jeg har ikke sett en eneste debattant som mener at vaksiner er "djevelens våpen" og at vaksiner i seg selv er en negativ ting. Man finner slike på forum som er dedikert til konspirasjonsteorier her; men i og med at det eksisterer individer som får et dopaminkick av å slenge med leppas til vilt fremmede mennesker på nettet trygt gjemt bak et tastatur mot folk de selv tror er slike så får man slike tilstander med regelrett trolling. Det er verste er at det er ikke mer enn 1 eller 2 individer som holder på slik; jeg mistenker at de også "snakker sammen" i PM. Forent i trolling. Det var vel EN debattant her, mest aktiv i vinter som tilhjørte den mer konspiratoriske anti-vaxxer gjengen; kun EN; kan ha vært flere men ikke mange. Men noen ønsker jo å slenge dritt uansett og kaste merkelapper og som jeg kan se virker det som om moderatorene synes det er i orden også, mend et forsøpler tråden, det er sikkert.
Ser at et par "botter" her er direkte og om det har sammenheng med hvordan trollene oppfører seg kan man jo bare spekulere i.

Jeg tror ikke noen her inne mener at f.eks koppervaksiner er en negativ ting som aldri skulle vært utviklet, koppervaksine var en suksess og har reddet millioner av menneskeliv, men covid.vaksinering ser på mange måter ut til å ha vært mer en medisinsk fiasko; et mislykket prosjekt som mer eller mindre bør fases ut nå som viruset har nådd en endemisk fase uansett. Jeg vet ikke om dette blir besvart med trolling, personangrep og skittkasting men det får så være. Isåfall blir slike svar rapportert til moderator og jeg skal prøve å unngå å svare på det. Ihvertfall intill jeg vet om det blir tatt til følge eller ikke.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 1:41 pm
Hetfield skrev: ons jun 22, 2022 12:07 pm
pfrog567 skrev: ons jun 22, 2022 12:05 pm Enig med det du sier her. Og jeg tror ikke man skal så langt utenfor Skandinavia før man ser at flere land ikke har gitt helt slipp på diverse tiltak ifb med corona.
Jupp, og da blir det useriøst når bekymringer over innskrenking av menneskerettigheter og frihet over store deler av verdenen blir avfeid som konspirasjonsteorier av de samme nekene.
Det er ikke vi som er nekene gitt, og jeg har aldri godtatt noe av det du nevner.
Du har ikke gjort det, men det er plenty av andre som ville ha tiltak for å være føre var, t.o.m mot longcovid som maset i to år på kvinneguiden, diskusjon.no og noen få her.
Sist redigert av Hetfield den ons jun 22, 2022 2:43 pm, redigert 1 gang totalt.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 2:34 pmJeg har ikke sett en eneste debattant som mener at vaksiner er "djevelens våpen" og at vaksiner i seg selv er en negativ ting.
Vaksiner i seg selv er ikke en negativ ting, og de gjør nok noe av den jobben de ble satt til å gjøre (redusere sjansen for alvorlig sykdom).

Når det er sagt, så er de kraftig overhypet, og det har vært altfor lite (ca null) fokus på potensielle bivirkninger. I tillegg så har det vært null utvikling med tanke på å gjøre vaksinene bedre og/eller kanskje prøve å lage flere vaksiner som ikke er mRNA.

For min del så hadde jeg sterkere vurdert å ta flere doser hvis det var mer tradisjonelle vaksiner som ble brukt. Novavax f.eks er jo godkjent her i Malta. Det hjelper uansett lite siden en ikke får velge hvilken en vil ha, under det idiotisk naive narrativet om at "alle er like trygge, så det har ikke noe å si hva en får".

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»