Generell diskusjon om corona

Låst
BigWhale

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av BigWhale »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:52 pmYup. Irlands helseminister hinter nå om at munnbindpåbud kan bli innført igjen:

https://extra.ie/2022/06/19/news/stephe ... troduction

Tidligere i uken kunne vi også lese at Tyskland vurderer å gjøre munnbindpåbud permanent om vinteren for all fremtid.

Og dette gjøres altså nå som under tusen mennesker dør av viruset på verdensbasis for dagen.
Enda godt at journalister er på ballen og stiller spørsmål med nødvendigheten av dette, gitt de lave dødstallene.

... oh wait, media er bare nyttige idioter for myndighetene, slik var det.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:10 pm

Geniene som skriker om at vaksinene har ført til celledeling derimot, der har du brains... 🤣
Det har vært skrevet mye konspiratorisk tull om vaksinene. Dette har du rett i. Men det er heller ikke til å stikke under en stol at vaksinene kan gi alvorlige og livsødeleggende bivirkninger: https://www.youtube.com/watch?v=BYjW6aXHRbM
Spar den dritten til noen som bryr seg.
Dersom du ikke bryr deg om en diskusjon du selv tar del i forstår jeg ikke hvorfor du i utgangspunktet deltar. Er det ikke bedre å rette engasjementet sitt mot noe du faktisk bryr deg om?

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:40 pm
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 2:34 pm Mye stråmenn her. Jeg har ikke sett en eneste debattant som mener at vaksiner er "djevelens våpen" og at vaksiner i seg selv er en negativ ting. Man finner slike på forum som er dedikert til konspirasjonsteorier her; men i og med at det eksisterer individer som får et dopaminkick av å slenge med leppas til vilt fremmede mennesker på nettet trygt gjemt bak et tastatur mot folk de selv tror er slike så får man slike tilstander med regelrett trolling. Det er verste er at det er ikke mer enn 1 eller 2 individer som holder på slik; jeg mistenker at de også "snakker sammen" i PM. Forent i trolling. Det var vel EN debattant her, mest aktiv i vinter som tilhjørte den mer konspiratoriske anti-vaxxer gjengen; kun EN; kan ha vært flere men ikke mange. Men noen ønsker jo å slenge dritt uansett og kaste merkelapper og som jeg kan se virker det som om moderatorene synes det er i orden også, mend et forsøpler tråden, det er sikkert.
Ser at et par "botter" her er direkte og om det har sammenheng med hvordan trollene oppfører seg kan man jo bare spekulere i.

Jeg tror ikke noen her inne mener at f.eks koppervaksiner er en negativ ting som aldri skulle vært utviklet, koppervaksine var en suksess og har reddet millioner av menneskeliv, men covid.vaksinering ser på mange måter ut til å ha vært mer en medisinsk fiasko; et mislykket prosjekt som mer eller mindre bør fases ut nå som viruset har nådd en endemisk fase uansett. Jeg vet ikke om dette blir besvart med trolling, personangrep og skittkasting men det får så være. Isåfall blir slike svar rapportert til moderator og jeg skal prøve å unngå å svare på det. Ihvertfall intill jeg vet om det blir tatt til følge eller ikke.
Det er ganske klart at vaksinene var til god hjelp da alfa- og deltavarianten herjet. Tallenes tale var ganske klare på at man, i hvert fall som middelaldrende, hadde større sannsynlighet for å havne på sykehus som uvaksinert enn som vaksinert.

Omikron har imidlertid endret på spillereglene. Nå er vaksinene, etter alt å dømme, tilnærmet ubrukelige. Det slår meg som helt absurd at man fremdeles mener at det beste tiltaket vi har er å booste folk med vaksiner utviklet mot en variant som ble utryddet for mange måneder siden.
Og likevel så er det fortsatt land som krever vaksinepass for å komme inn. Vel det er fortsatt en del land med delvis stengte grenser. New Zealand feks driver med en sakte oppmyking av grenseregimet. Kinas grenser er det vel ingen som vet når åpner om de noensinne gjør det med den ekstreme strategien de har. Flere asiatiske land tror jo de kan utrydde coronaviruset.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Champis skrev: ons jun 22, 2022 3:00 pm
Enhanced skrev: ons jun 22, 2022 2:44 pm
basillen skrev: søn jun 19, 2022 10:03 pmToshio Nakagawa, president of the Japan Medical Association, suggested face coverings could remain the norm for the foreseeable future. “I believe that the day people can stop wearing masks will never come in Japan so long as the country continues seeing coronavirus cases,” he said.

Kilde: https://www.theguardian.com/world/2022/ ... orea-covid
Var nylig i Japan selv, i forbindelse med jobb. Landet er jo ennå stengt for turisme (skal åpnes for noe turisme innen kort tid, men da kun for gruppereiser med strenge smittevernsregler), men man kommer seg inn med en invitasjon og visum.

Med tanke på pandemi er det uten tvil et snodig land. Det er ingen påbud om munnbind, kun anbefalinger. Likevel bruker alle (og da mener jeg alle) munnbind hele tiden. Nylig ble anbefalingene litt mildere, med å beskrive situasjoner der det er helt greit å ta av seg munnbindet (f.eks. utendørs når man ikke har samtaler med noen, og innendørs hvis man holder to meters avstand og ikke snakker noe særlig). Disse oppmykningene har dog ikke hatt noe å si, det virker ikke som om noen tar av seg munnbindet selv i situasjoner der det nå er "greit".

I motsetning til Norge, der sikkert 50% av befolkningen kastet munnbindet den dagen det ikke lenger var nødvendig, så er det tydeligvis ingen i Japan som tør å være den første til å bryte de reglene som befolkningen har lagt på seg selv. Bruk av munnbind virker å være mye mer en sosial kode og en naturlig del av bekledningen, mer enn at man direkte bruker det av redsel. Antageligvis vil alle bare gå rundt og skule på hverandre til evig tid mens de tenker at "hvis han slutter å bruke det, så skal jeg også gjøre det".

På flyreisen til Japan så fløy jeg med et flyselskap som ikke hadde påbud om munnbind. Flyet hadde selvsagt en høy grad av japanere ombord, så man skulle jo tro at prosentandelen av munnbind var ganske høy. Neida - knapt noen brukte munnbind, som jeg kunne se, på en flytur over 12 timer. At de stod i fare for å få det livsfarlige covid-19-viruset levde de tydeligvis helt greit med. Når flyet så hadde landet i Tokyo, så var det dog fram med munnbindet på alle mann, for da var det på tide å følge de sosiale kodene i landet.

Tror definitivt at artikkelen du lenket til er inne på noe, med at munnbind kan fort bli en permanent greie i Japan. Covid-19 vet vi jo alltid vil eksistere, og hvis myndighetene fortsetter med å understreke at bruk av munnbind er essensielt for å holde smittetallene nede, og det sosiale presset gjør at ingen ønsker å ta initiativ til å slutte å bruke det, så kan det fort hende at det bare blir værende som en naturlig del av antrekket. I et land der man har brukt munnbind jevnlig, under pollensesong og ved sykdom, så har nok overgangen vært mindre enn for mange andre.

Til slutt. For å reise inn til Japan må man laste ned to apper på telefonen, begge er påkrevde og det kan bli sjekket at du har de installert. COCOA er en app som fungerer omtrent helt likt som Smittestopp, og vil varsle deg om du har vært i nærheten av noen med covid-19 - med påfølgende risiko for karantene / isolasjon. Den andre heter MySOS og er både en app man skal bruke før innreise (svare på mange spørsmål, registrere vaksinasjonsstatus, laste opp PCR-test etc.) og ved eventuell karantene, der den både ved hjelp av posisjon og video-samtaler vil brukes til å sjekke at du ikke bryter karantenen du er i. Hvis man får en notifikasjon fra den appen må den besvares øyeblikkelig / innen kort tid for å unngå at man gjør noe ulovlig.

Forsiktig nå... Ikke lenge til Queenie dukker opp og kaller deg for konspirasjonsteoretiker.
Og nevrotiker. Favorittuttrykket.

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: ons jun 22, 2022 3:09 pm Og likevel så er det fortsatt land som krever vaksinepass for å komme inn. Vel det er fortsatt en del land med delvis stengte grenser. New Zealand feks driver med en sakte oppmyking av grenseregimet. Kinas grenser er det vel ingen som vet når åpner om de noensinne gjør det med den ekstreme strategien de har. Flere asiatiske land tror jo de kan utrydde coronaviruset.
Og nettopp derfor bør alle med litt ryggrad boikotte land som praktiserer dette uvitenskapelige tullet.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Litt OT: hvorfor er så mange botter pålogget her? Ser at man under her har klart å registerere noen brukere som botter. Hva er det som skjer her egentlig? Har aldri sett det før.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 3:12 pm Litt OT: hvorfor er så mange botter pålogget her? Ser at man under her har klart å registerere noen brukere som botter. Hva er det som skjer her egentlig? Har aldri sett det før.
I korte drag kan det forklares med reklamering via eksempelvis Google og Bing, og for å hjelpe forumsystemene. Dette er bots som er til forumets beste, ikke noe farlige saker (typ spam-, propaganda osv).

Queenie

Legg inn av Queenie »

Crynix skrev: ons jun 22, 2022 3:06 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm
basillen skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm

Det har vært skrevet mye konspiratorisk tull om vaksinene. Dette har du rett i. Men det er heller ikke til å stikke under en stol at vaksinene kan gi alvorlige og livsødeleggende bivirkninger: https://www.youtube.com/watch?v=BYjW6aXHRbM
Spar den dritten til noen som bryr seg.
Dersom du ikke bryr deg om en diskusjon du selv tar del i forstår jeg ikke hvorfor du i utgangspunktet deltar. Er det ikke bedre å rette engasjementet sitt mot noe du faktisk bryr deg om?
Jeg engasjerer meg i så mangt og har deltatt i denne tråden lenge. Men nå er vi ferdige med dette og dere hyler fortsatt om den grusomme uretten dere har blitt utsatt for - dere, verdens mest privilegerte folkeslag i ett av verdens mest privilegerte land, som knapt ble rammet av covid. Det er rett ut patetisk og ja, det har i samtlige tilfeller nevrotiske tendenser (mange som tydeligvis er ute etter dere). Jeg er ikke alene her, de andre gidder bare ikke å skrive om noe som er så lite aktuelt. Så jeg vil tro dere får mer støtte i kaninhullene på sosiale media.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Jeg ber igjen om at drittslengerne bruker DENNE tråden istedenfor å fortsette å fucke opp tråden med trolleoppførselen sin:

viewtopic.php?t=3474

Men da forsvinner kanskje gleden over å sitte her inne og slenge dritt og "gjenopplive skolegården"?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Crynix skrev: ons jun 22, 2022 3:20 pm
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 3:12 pm Litt OT: hvorfor er så mange botter pålogget her? Ser at man under her har klart å registerere noen brukere som botter. Hva er det som skjer her egentlig? Har aldri sett det før.
I korte drag kan det forklares med reklamering via eksempelvis Google og Bing, og for å hjelpe forumsystemene. Dette er bots som er til forumets beste, ikke noe farlige saker (typ spam-, propaganda osv).
Med andre ord mindre toxic enn de trollene som slenger innom her for å øædelegge tråden med regelrett drittsekkoppførsel

William_S

Legg inn av William_S »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 3:12 pm Litt OT: hvorfor er så mange botter pålogget her? Ser at man under her har klart å registerere noen brukere som botter. Hva er det som skjer her egentlig? Har aldri sett det før.
Det er vel egentlig bare Google og Microsoft som indekserer forumet feks søkeresultater og lignende. Dette dukker opp som i påloggede brukere som boter.
Du kan lese mer om Googles bot her
https://developers.google.com/search/do ... /googlebot
Sist redigert av William_S den ons jun 22, 2022 3:39 pm, redigert 1 gang totalt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

For første dag på en måned er jeg tilbake og drittslengerne og trollene slenger seg på MED EN GANG. Faen meg helt utrolig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 3:39 pm For første dag på en måned er jeg tilbake og drittslengerne og trollene slenger seg på MED EN GANG. Faen meg helt utrolig.
Nå var det vel en person som kom med et lite stikk? Såpass må man tåle.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 3:21 pm
Crynix skrev: ons jun 22, 2022 3:06 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 2:18 pm

Spar den dritten til noen som bryr seg.
Dersom du ikke bryr deg om en diskusjon du selv tar del i forstår jeg ikke hvorfor du i utgangspunktet deltar. Er det ikke bedre å rette engasjementet sitt mot noe du faktisk bryr deg om?
Jeg engasjerer meg i så mangt og har deltatt i denne tråden lenge. Men nå er vi ferdige med dette og dere hyler fortsatt om den grusomme uretten dere har blitt utsatt for - dere, verdens mest privilegerte folkeslag i ett av verdens mest privilegerte land, som knapt ble rammet av covid. Det er rett ut patetisk og ja, det har i samtlige tilfeller nevrotiske tendenser (mange som tydeligvis er ute etter dere). Jeg er ikke alene her, de andre gidder bare ikke å skrive om noe som er så lite aktuelt. Så jeg vil tro dere får mer støtte i kaninhullene på sosiale media.
Jeg har ikke skrevet et eneste innlegg i tråden, foruten å legge ut beskjeder som moderator. Jeg er ikke en av de som hyler, bare for å ha det klart med en gang.

Du sa det veldig godt selv at du ikke bryr deg. Så hva med å la andre folk som faktisk bryr seg få lov til å fortsette med det? Jeg bryr meg fint lite om feks religion, med den uheldige bivirkningen at jeg ikke går inn i tråder omhandlende religion for å fortelle folk hvor teit dette er, eller at det er tusen år gammelt tøv.

«La folk få være folk» er mitt motto. Begynner de å pushe saker og ting på meg, ja da kan det hende jeg sier ifra. Inntil da kan de kose seg så mye de vil med agendaen sin.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 3:21 pm Jeg engasjerer meg i så mangt og har deltatt i denne tråden lenge. Men nå er vi ferdige med dette og dere hyler fortsatt om den grusomme uretten dere har blitt utsatt for - dere, verdens mest privilegerte folkeslag i ett av verdens mest privilegerte land, som knapt ble rammet av covid. Det er rett ut patetisk og ja, det har i samtlige tilfeller nevrotiske tendenser (mange som tydeligvis er ute etter dere). Jeg er ikke alene her, de andre gidder bare ikke å skrive om noe som er så lite aktuelt. Så jeg vil tro dere får mer støtte i kaninhullene på sosiale media.
Mange personer har hatt det ganske kjipt i lange perioder under pandemien, og ikke pga sykdommen i seg selv. Og med en gang det blusser litt opp igjen ser man tendenser hos både menigmann og myndigheter i andre land til at man ønsker/vil innføre tiltak igjen. Så det er ikke rart at enkelte reagerer. Personlig gidder jeg ikke å diskutere eller bivirkninger av vaksiner, men det er mye utover dette som er kritikkverdig også. Som disse helvetes vaksinepassene eller at myndighetsperson vil ty til munnbind mer eller mindre umiddelbart det blir smitteøkning igjen. Heldigvis skjer det ikke så mye i Norge foreløpig, men med tanke på historikken til folk i Hdir og visse topp-politikere er det grunn til en viss skeptisisme.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: ons jun 22, 2022 3:43 pm
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 3:39 pm For første dag på en måned er jeg tilbake og drittslengerne og trollene slenger seg på MED EN GANG. Faen meg helt utrolig.
Nå var det vel en person som kom med et lite stikk? Såpass må man tåle.
Problemet er at samme person dukker opp gang på gang på gang med den samme skittkastingen og de samme kallenavnene med kun det for øyet å starte flamebait. Hadde det vært one off er en gang men det er systematisk.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Crynix skrev: ons jun 22, 2022 3:44 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 3:21 pm
Crynix skrev: ons jun 22, 2022 3:06 pm

Jeg har ikke skrevet et eneste innlegg i tråden, foruten å legge ut beskjeder som moderator. Jeg er ikke en av de som hyler, bare for å ha det klart med en gang.

Du sa det veldig godt selv at du ikke bryr deg. Så hva med å la andre folk som faktisk bryr seg få lov til å fortsette med det? Jeg bryr meg fint lite om feks religion, med den uheldige bivirkningen at jeg ikke går inn i tråder omhandlende religion for å fortelle folk hvor teit dette er, eller at det er tusen år gammelt tøv.

«La folk få være folk» er mitt motto. Begynner de å pushe saker og ting på meg, ja da kan det hende jeg sier ifra. Inntil da kan de kose seg så mye de vil med agendaen sin.
Hva med å flytte trollingen over til den tråden jeg opprettet dersom de ikke kan slettes så får vi en oppsamling og hvor det passer bedre:
viewtopic.php?t=3474

Nå er ikke coronatiltak over i VERDEN og dette er en tråd om corona generelt. Blir som om noen skal slenge innom tråden om Ukraina-krigen og slenge dritt om at folk som diskuterer krigen i et annet land er nevrotikere fordi det ikke er krig i Norge. Det skal være lov å diskutere ting her inne uten at skittkastere ødelegger tråden mener jeg. Men nå er det dere mods som bestemmer men det blir ikke særlig fristende når de får lov til å fortsette uten noen andre konsekvenser av at dere bare oppfordrer dem til ikke å skrive her. Advarsler og utestengelser er det eneste språket troll forstår.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: ons jun 22, 2022 3:46 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 3:21 pm
Mange personer har hatt det ganske kjipt i lange perioder under pandemien, og ikke pga sykdommen i seg selv. Og med en gang det blusser litt opp igjen ser man tendenser hos både menigmann og myndigheter i andre land til at man ønsker/vil innføre tiltak igjen. Så det er ikke rart at enkelte reagerer. Personlig gidder jeg ikke å diskutere eller bivirkninger av vaksiner, men det er mye utover dette som er kritikkverdig også. Som disse helvetes vaksinepassene eller at myndighetsperson vil ty til munnbind mer eller mindre umiddelbart det blir smitteøkning igjen. Heldigvis skjer det ikke så mye i Norge foreløpig, men med tanke på historikken til folk i Hdir og visse topp-politikere er det grunn til en viss skeptisisme.
Blant de som tok livet av seg var det også mennesker med angstlidelser eller "nevrotikere" som et troll her så hatfullt omtaler slike som. Lurer på om vedkommende uanonymt og like tøft i kjeften hadde turt å slenge det i trynet på vedkommendes etterlatte.

Ser at trollet navnedropper meg i andre tråder også. Jævla sympatisk må man si.,

William_S

Legg inn av William_S »

Morromann skrev: ons jun 22, 2022 4:15 pm
KongOlav2 skrev: ons jun 22, 2022 3:46 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 3:21 pm
Mange personer har hatt det ganske kjipt i lange perioder under pandemien, og ikke pga sykdommen i seg selv. Og med en gang det blusser litt opp igjen ser man tendenser hos både menigmann og myndigheter i andre land til at man ønsker/vil innføre tiltak igjen. Så det er ikke rart at enkelte reagerer. Personlig gidder jeg ikke å diskutere eller bivirkninger av vaksiner, men det er mye utover dette som er kritikkverdig også. Som disse helvetes vaksinepassene eller at myndighetsperson vil ty til munnbind mer eller mindre umiddelbart det blir smitteøkning igjen. Heldigvis skjer det ikke så mye i Norge foreløpig, men med tanke på historikken til folk i Hdir og visse topp-politikere er det grunn til en viss skeptisisme.
Blant de som tok livet av seg var det også mennesker med angstlidelser eller "nevrotikere" som et troll her så hatfullt omtaler slike som. Lurer på om vedkommende uanonymt og like tøft i kjeften hadde turt å slenge det i trynet på vedkommendes etterlatte.

Ser at trollet navnedropper meg i andre tråder også. Jævla sympatisk må man si.,
Å være pårørende til en som har tatt livet av seg må være noe av det verste. At man har havnet i et dypt mørke at man ikke ser noen annen utvei. Veldig mange pårørende sliter med en skyldfølelse i etterkant også. Mange som spør seg det var jeg mislykket som venn/bror/søster/forelder? Og ikke minst kan det fort bli en snakkis særlig om man bor på bygda hvor alle kjenner alle. Var vel en kronikk fra en lege hvor hennes sønn hadde tatt livet av seg og stilte spørsmål om hvorvidt mange av tiltakene var forholdsmessig om jeg ikke husker helt feil. Det er også mange tragiske historier feks folk i rusbehandling som over natta ble skrevet ut da landet stengte ned 12 mars uten noen videre oppfølging. Det er noe av det skumleste man kan gjøre og det var vel noen historier i etterkant at de også hadde tatt sitt eget liv fordi de mistet behandlingstilbudet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Nå blir jeg nok halshugget her, men for å sitere vår dronning: Det kommer ikke an på hvorledes man har det, men hvorledes man tar det! At tiltakene ikke har vært forholdsmessige kan vi være enige i, men det er lett å være etterpåklok også. Alt i alt så har det gått ganske bra her i landet, enkelte vil alltid slite uansett hvordan de ytre parametrene er. Til syvende og sist så er jo valgene ens egne, man kan velge å grave seg ned og synes synd på seg selv eller man kan være takknemlig for det man har. Sistnevnte synes jeg er en veldig god egenskap, dere kan jo prøve å bruke 10 min hver morgen på å tenke hva dere er takknemlig for akkurat i dag, da er det ikke rom for angst, sinne og frustrasjon og man får det til syvende og sist mye bedre med seg selv. Man skal ikke godta urett, men konspiranoiagjengen er langt unna det: det er et hat mot landet man bor i, det er et hat mot myndighetene, det er et hat mot det meste - og alle er ute etter en. Slik er dessverre ikke virkeligheten.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Det er ingen "konspirasnpiagjeng" her. De finnes og det vet du veldig godt selv. Du vet veldig godt at de flrste her inne har tatt vaksinen og ikke benektet virusert og at det ikke er det det handler om. Hvis du vill disse de du mener er konspiranopiagjeng så oppsøk FB-sidene deres, de finnes. Men der kan du jo ikke være anonym så da er du kanskje ikke like tøff i kjeften som du er her. Og IGJEN; denne TRÅDEN handler om corona GENERELT ikke bare corona i NORGE!! Det er folk i tråden som bor i andre land men det vet du kanskje så da later vi som de ikke er her så vi kan få en unnskyldning til å slenge litt dritt ikke sant?

Kan du nevne EN debattant her inne som er med i denne "kon spirasjonsgjengen"; nevn EN, eller er du bare feig. Hvis du ikke vil nevne HVEM konkret du sikter vil jeg si du er en ynkelig og patetisk feiging!! Og kan holkde deg til de pubertale sextrådene du ellers vanker i.

Forøvrig kan drittslengere som synes det er tøft å mobbe mennesker med angstlidelser glemme å komme med "velmendende råd" til vilt fremmede mennesker de overhodet ikke kjenner og tillegger merkelapper og kallenavn. I det virkelige liv, hvor slike ikke er anonyme hadde de faktisk fått en på trynet. Note: ikke av meg, men det er andre der ute som ikke har en slik toleranse for kontinuerlig drittslenging.
Sist redigert av Morromann den ons jun 22, 2022 6:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

William_S skrev: ons jun 22, 2022 5:00 pm
Morromann skrev: ons jun 22, 2022 4:15 pm
KongOlav2 skrev: ons jun 22, 2022 3:46 pm
Mange personer har hatt det ganske kjipt i lange perioder under pandemien, og ikke pga sykdommen i seg selv. Og med en gang det blusser litt opp igjen ser man tendenser hos både menigmann og myndigheter i andre land til at man ønsker/vil innføre tiltak igjen. Så det er ikke rart at enkelte reagerer. Personlig gidder jeg ikke å diskutere eller bivirkninger av vaksiner, men det er mye utover dette som er kritikkverdig også. Som disse helvetes vaksinepassene eller at myndighetsperson vil ty til munnbind mer eller mindre umiddelbart det blir smitteøkning igjen. Heldigvis skjer det ikke så mye i Norge foreløpig, men med tanke på historikken til folk i Hdir og visse topp-politikere er det grunn til en viss skeptisisme.
Blant de som tok livet av seg var det også mennesker med angstlidelser eller "nevrotikere" som et troll her så hatfullt omtaler slike som. Lurer på om vedkommende uanonymt og like tøft i kjeften hadde turt å slenge det i trynet på vedkommendes etterlatte.

Ser at trollet navnedropper meg i andre tråder også. Jævla sympatisk må man si.,
Å være pårørende til en som har tatt livet av seg må være noe av det verste. At man har havnet i et dypt mørke at man ikke ser noen annen utvei. Veldig mange pårørende sliter med en skyldfølelse i etterkant også. Mange som spør seg det var jeg mislykket som venn/bror/søster/forelder? Og ikke minst kan det fort bli en snakkis særlig om man bor på bygda hvor alle kjenner alle. Var vel en kronikk fra en lege hvor hennes sønn hadde tatt livet av seg og stilte spørsmål om hvorvidt mange av tiltakene var forholdsmessig om jeg ikke husker helt feil. Det er også mange tragiske historier feks folk i rusbehandling som over natta ble skrevet ut da landet stengte ned 12 mars uten noen videre oppfølging. Det er noe av det skumleste man kan gjøre og det var vel noen historier i etterkant at de også hadde tatt sitt eget liv fordi de mistet behandlingstilbudet.
Det må være helt alledeles grusomt. Man kan ha empati; det har jeg jo, men å være en pårørende....man må selv leve i det for å sette seg inn i noe såpass grusomt som å være etterlatt etter noe slikt. Ofte er mobbing i oppveksten noe som har utløst at man har havnet på den destruktive veien også og en krise i samfunnet hvor man tvinges til å isolere seg fra det lille nettverket man har i verden.....nei, jeg orker ikke å tenke på hvordan det må være. Og for de etterlatte.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: ons jun 22, 2022 3:46 pm
Queenie skrev: ons jun 22, 2022 3:21 pm Jeg engasjerer meg i så mangt og har deltatt i denne tråden lenge. Men nå er vi ferdige med dette og dere hyler fortsatt om den grusomme uretten dere har blitt utsatt for - dere, verdens mest privilegerte folkeslag i ett av verdens mest privilegerte land, som knapt ble rammet av covid. Det er rett ut patetisk og ja, det har i samtlige tilfeller nevrotiske tendenser (mange som tydeligvis er ute etter dere). Jeg er ikke alene her, de andre gidder bare ikke å skrive om noe som er så lite aktuelt. Så jeg vil tro dere får mer støtte i kaninhullene på sosiale media.
Mange personer har hatt det ganske kjipt i lange perioder under pandemien, og ikke pga sykdommen i seg selv. Og med en gang det blusser litt opp igjen ser man tendenser hos både menigmann og myndigheter i andre land til at man ønsker/vil innføre tiltak igjen. Så det er ikke rart at enkelte reagerer. Personlig gidder jeg ikke å diskutere eller bivirkninger av vaksiner, men det er mye utover dette som er kritikkverdig også. Som disse helvetes vaksinepassene eller at myndighetsperson vil ty til munnbind mer eller mindre umiddelbart det blir smitteøkning igjen. Heldigvis skjer det ikke så mye i Norge foreløpig, men med tanke på historikken til folk i Hdir og visse topp-politikere er det grunn til en viss skeptisisme.
Det skal gå an å diskutrere slik uten at trådene spammes ned av personangrep, insinueringer og stråmenn men det er desverre slik det gjerne blir fordi noen har stor glede av det. Slikt skal det være en åpen diskusjon om i et demokrati. WHO insisterer på at pandemien ikke er over og når den ikke er erklært det av et organ Norge er veldig lojale til betyr det ikke at man er 100% sikret mot fremtidige tiltak heller selv om det heldigvis er flere som stiller seg kritisk til hvor lenge man skal holde på å betrakte dette som en pandemi. Og det vi hører fra Tyskland er ikke så positivt.

startelver

Legg inn av startelver »

Virker som høsten og vinteren blir en ny coronarunde, Danmark anbefaler nå aller over 50 år og ta den 4. dosen med vaksine.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

startelver skrev: ons jun 22, 2022 7:12 pm Virker som høsten og vinteren blir en ny coronarunde, Danmark anbefaler nå aller over 50 år og ta den 4. dosen med vaksine.
Ja, ny "coronarunde" om man mener at det blir nye runder med mye smitte vil det være resten av vår levetid selvfølgelig. Men nå har menneskeheten nådd epidemisk ekvilibrium rundt dette viruset; alle får det og nesten alle takler det veldig bra. Tror ikke det er så lurt å mase om at store deler av befolkningen må ta nye vaksinedoser resten av livet om man ikke har en alvorlig immunkompromitterende sykdom. Man har aldri anbefalt friske 50-åringer uten immunkompromitterende sykdommer til å ta influensavaksine hvert år så derfor mener jeg det er ingen grunn til å presse coronavaksine på disse. Coronavaksiner bør i fremtiden kun gis til seriøse risikopasienter etter konsultasjon med lege og mot betaling av en viss egenandel. Folk som er friske bør betale full pris selv om de absolutt vil ha den vaksinen. Jeg kommer ikke til å ta mer coronavaksine ihvertfall.

Og tiltak? Ja, det er vel ikke akkurat den rette timingen mens verdensøkonomien blør og vi står foran den verste inflasjonen siden etter første verdenskrig. Blir det nedstenginger til vinteren er det dødsstøtet og kroken på døra for samtlige små og mellomstore bedrifter. Ingen sjanse for at de vil overleve det uansett hvor mye penger staten prøver å trykke.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Queenie skrev: ons jun 22, 2022 5:40 pm Nå blir jeg nok halshugget her, men for å sitere vår dronning: Det kommer ikke an på hvorledes man har det, men hvorledes man tar det! At tiltakene ikke har vært forholdsmessige kan vi være enige i, men det er lett å være etterpåklok også. Alt i alt så har det gått ganske bra her i landet, enkelte vil alltid slite uansett hvordan de ytre parametrene er. Til syvende og sist så er jo valgene ens egne, man kan velge å grave seg ned og synes synd på seg selv eller man kan være takknemlig for det man har. Sistnevnte synes jeg er en veldig god egenskap, dere kan jo prøve å bruke 10 min hver morgen på å tenke hva dere er takknemlig for akkurat i dag, da er det ikke rom for angst, sinne og frustrasjon og man får det til syvende og sist mye bedre med seg selv. Man skal ikke godta urett, men konspiranoiagjengen er langt unna det: det er et hat mot landet man bor i, det er et hat mot myndighetene, det er et hat mot det meste - og alle er ute etter en. Slik er dessverre ikke virkeligheten.
Nja. For det første er det ikke etterpåklokskap om man har vært kritisk til dette hele veien. Og for det andre kan man diskutere hvor bra det har gått. Man kan ikke måle bare på antall alvorlig syke og døde. Og i tillegg blir man grenseløst provosert over enkelte av toppolitikerne og helsetoppene, slik som Høie, Kjerkol, Nakstad og verst av alt; Guldvog. De har hatt et totalt ensidig narrativ under pandemien, og den siste nedstengningen viste godt hvor ubrukelig jobb de har gjort og hvor lite andre alternativer de hadde etter 21 måneder med pandemi, annet enn nedstengning og restriksjoner. I tillegg er det også verdt å rette noen kritiske tanker mot denne "the new normal"-tankegangen hos enkelte. Ikke bare tilfeldige nevrotikere på Facebook, men faktisk også myndighetspersoner rundt om i verden.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

angrer meg
Sist redigert av Morromann den ons jun 22, 2022 8:13 pm, redigert 1 gang totalt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Jeg vil anta at forslaget om permanent munnbindpåbud hver vinter i Tyskland vil ble demenert om kort tid fra offisielle talsmenn fra regjeringen som vil hevde at det kommer fra en falsk kilde og at det aldri har vært aktuelt. Muligens er det det også, en falsk nyhet siden det er snakk om "kilder" eventuelt at det har blitt så mye backclash at noen rygger tilbake.

basillen

Legg inn av basillen »

Er dere klare for en pandemi med supergonoré?

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... l#comments

Sitat:" Super gonorrhoea poses a 'major global threat', scientists have warned in the wake of an Austrian man catching a drug-resistant version of the STI."

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

basillen skrev: ons jun 22, 2022 8:17 pm Er dere klare for en pandemi med supergonoré?

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... l#comments

Sitat:" Super gonorrhoea poses a 'major global threat', scientists have warned in the wake of an Austrian man catching a drug-resistant version of the STI."
Sorry men nå kunne ikke jeg dy meg hehehe :lol: :lol: :lol: :lol:

Hvorfor ikke en diarepandemi også?

Ny forretningside: kyskhetsbeltene gjør sitt comeback! Løp og kjøp!

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»