Generell diskusjon om corona

Låst
Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Daniel »

Hehe ja rekord.. 13 mot tidligere 10.
Men det er bare å venne seg til såkalt nedstenging. Den terskelen er irreversibelt senket til et minimum.

William_S

Legg inn av William_S »

HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 7:59 am
William_S skrev: tir okt 19, 2021 7:52 am Hørte på Dagsnytt at Latvia stenger ned på nytt igjen.
Rekordmange koronainnlagte i Tromsø, meldte NRK i går. På tross av dette sier landets nye helseminister at det ikke er aktuelt med nasjonale tiltak. Det er positivt.
Nakstad er bekymra. Men nå omtalte jeg situasjonen i Latvia litt i fortsettelsen av mitt innlegg om hvordan ting er utenfor Skandinavia

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


basillen

Legg inn av basillen »

Selv etter flere uker med knallhard lockdown registrerte Auckland i går det høyeste antallet smittede noensinne hittil i pandemien:

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 021-10-19/

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

basillen skrev: tir okt 19, 2021 9:49 am Selv etter flere uker med knallhard lockdown registrerte Auckland i går det høyeste antallet smittede noensinne hittil i pandemien:

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 021-10-19/
Da var jo lockdownen åpenbart ikke hard nok.

William_S

Legg inn av William_S »

basillen skrev: tir okt 19, 2021 9:49 am Selv etter flere uker med knallhard lockdown registrerte Auckland i går det høyeste antallet smittede noensinne hittil i pandemien:

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 021-10-19/
Detvarden zerocovid strategien. Her til lands forfektet av Nyborg, Andersen og co. Forøvrig her er situasjonen i Latvia omtalt som jeg sa tidligere
https://www.reuters.com/world/europe/la ... 021-10-18/

William_S

Legg inn av William_S »

77 nye smittetilfeller i Trondheim den siste tiden, hva gjør Morten Wolden nå mån tro?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

William_S skrev: tir okt 19, 2021 9:59 am
basillen skrev: tir okt 19, 2021 9:49 am Selv etter flere uker med knallhard lockdown registrerte Auckland i går det høyeste antallet smittede noensinne hittil i pandemien:

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 021-10-19/
Detvarden zerocovid strategien. Her til lands forfektet av Nyborg, Andersen og co. Forøvrig her er situasjonen i Latvia omtalt som jeg sa tidligere
https://www.reuters.com/world/europe/la ... 021-10-18/
Zero covid-strategien blir stadig svekket. Kanskje på tide å prøve noe mindre strengere og mer virkelighetsnært?

fazz

Legg inn av fazz »

basillen skrev: tir okt 19, 2021 9:49 am Selv etter flere uker med knallhard lockdown registrerte Auckland i går det høyeste antallet smittede noensinne hittil i pandemien:

https://www.reuters.com/world/asia-paci ... 021-10-19/
Det viser jo strengt tatt bare hvor mye mer smittsomme de nye variantene er kontra hvordan de første variantene var. Så det er bare å krysse fingrer og tær for at vaksinene fortsatt fungerer, eller at Pfeizer i det minste kan tweake dem kjapt ved behov.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg. Jeg håper virkelig Pfizer og Moderna virker gjennom vinteren ellers er det på han igjen. Min mistanke foreløpig er at de blir mindre effektive i å hindre infeksjoner etter hvert, men hjelper godt i å hindre alvorlig sykdom. Hos meg var jeg sjuk i en uke, men det satt godt i kroppen i tre uker. Jeg er overbevist om at vaksinen hindret et verre forløp.

Centrist

Legg inn av Centrist »

William_S skrev: tir okt 19, 2021 10:15 am 77 nye smittetilfeller i Trondheim den siste tiden, hva gjør Morten Wolden nå mån tro?
Det virker som om tanken om å innføre restriksjoner sitter lenger inne for ulike kommuner nå enn før full gjenåpning. Dette kan være fordi at man kanskje så på det å innføre restriksjoner som mer naturlig når øverste hold ikke hadde fullført fullstendig gjenåpning. Det er nok et større spørsmålstegn rundt det å skulle være den som nå vil ignorere øverste myndighet. Kjerkol har vel vært tydelig på at nasjonale restriksjoner er uaktuelt fremover, og det kan også gjøre det vanskelig for kommuner å finne good-will og bekreftelse i å innføre det på lokalt nivå.

Det som kan bli spennende er snøball-effekten. Om f.eks. Wold i Trondheim er tydelig på at de nå skal innføre restriksjoner, vil det nok potensielt være enklere for andre kommuner å gjøre det samme. Om det da kommer en veldig stor smittebølge til vinteren, vil kanskje ikke nasjonale restriksjoner allikevel være så langt unna. Men, dette er i stor grad spekulasjoner.

William_S

Legg inn av William_S »

Høyesterett tar hyttesaken. Dette kan bli interessant. Viktig spørsmål

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

BigWhale skrev: man okt 18, 2021 12:09 pm
Leif_8 skrev: man okt 18, 2021 10:42 amFolk klager på at Wellcamp i Toowooba, Queensland, Australia ligner på Auschwitz. Skønner ikke det, heter jo "Wellcamp"👍
Ganske brutalt skremmende at Australia seriøst tror det blir bruk for en slik 'camp' mange år inn i framtiden. Men de får skylde seg selv når turistene uteblir og turistnæringen er ødelagt.


Nå tror ikke jeg at utlandsturisme er et tema en gang, det er trafikk mellom Australias ulike territorier som skal begrenses/kontrolleres. Slipper selvsagt ikke ut fra konsentrasjonsleiere uten vaksinasjon, må vite.

Leste du, fra linken :
"We've been engaging closely with local businesses, not just on how they can contribute to the build, but also how they can benefit from the ongoing operations of the accommodation facility," Mr Miles said.?

Dette er (for meg) noe lignende hva som skjedde WW2 i Norge, da okkupasjonen var svært næringslivsvennelig for nettopp, lokalt næringsliv. Pussig...å selvsagt fordel om "konseptet" drives lengst mulig.

Heldigvis er det fler og fler folk som har begynt å spørre " Hvorfor covid 19/vaksiner"? Svaret ligger mellom linjene her, spør du meg:




Australia sitt "problem" kan du si, er at så få er vaksinerte. "The great reset" har fler "delmål" og på et tidligere stadie ble 5 statsledere(som jeg vet om) som latterligjorde corona henrettet.(Må huske på at "statsledere" er en liten eksklusiv gruppe)

Nå skal en hvert lands befolkning opp på 80% vaksinerte. De som ikke vil(eller klarer): look to Australia.

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »


Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

William_S skrev: tir okt 19, 2021 3:09 pm Høyesterett tar hyttesaken. Dette kan bli interessant. Viktig spørsmål
Viktig at politiske krumspring blir gjennomgått i rettsvesenet etter siste halvannet års opplegg.

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: tir okt 19, 2021 8:07 am Men nå omtalte jeg situasjonen i Latvia litt i fortsettelsen av mitt innlegg om hvordan ting er utenfor Skandinavia
Og dette viser hvorfor jeg, til tross for at vi feiret gjenåpningen for en tid tilbake, ikke tør åpne champagneflasken før vi skriver april 2022. Kommer vi oss gjennom neste vinter uten tiltak, så skal jeg heller erkjenne at sirkuset er over.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Jeg er overbevist om at vaksinen hindret et verre forløp.
Jeg er overbevist om at det får du aldri svar på.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 7:20 am Nja, jeg vet nå ikke helt det. Vi har da noen i tråden som vil innføre påbud om at kreftavdelingens smittevern også skal gjelde i buss, butikk og barnehage. I hverdagen til folk flest. Så noen nevrotiske tiltaksfanatikere har vi da fortsatt her inne.
Nå tøyser du fælt, Dr. Nilsen, for det er det ingen som har sagt. Tvert imot.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

William_S skrev: man okt 18, 2021 10:01 pm Det slår meg egentlig litt hvor langt fremme de skandinaviske landene er mtp gjenåpning. Verken Norge, Danmark eller Sverige har lenger noen restriksjoner hva gjelder arrangementer, skjenketider, munnbind osv. Går man inn på https://reopen.europa.eu/en og klikker på et hvilket som helst land da så kan man se at det ofte er påbud om munnbind, avstandsrestriksjoner, arrangementsrestriksjoner osv som fortsatt gjelder (nå er noe av den infoen ikke helt oppdatert), men det er likevel litt deprimerende å lese. Slovakia feks har et system de kaller covid automat som har automatiske restriksjoner basert på smittetrykk i hver enkelt region. Munnbind er fortsatt påbudt innendørs på offentlige steder på alle nivåer, men jo strengere nivået er så må man over på FFP2 masker feks.
Tenke seg til. Det er ikke lenge siden noen mente at vi nærmet oss normaltilstand, men ved å lese denne tråden kunne man få inntrykk av at det var nærmest unntakstilstand her i landet. Visse brukere ble da i harnisk, for det var ikke måte på hvor ille det det var.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

NoDabForYou skrev: tir okt 19, 2021 5:00 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Jeg er overbevist om at vaksinen hindret et verre forløp.
Jeg er overbevist om at det får du aldri svar på.
Hvorfor siterer du meg? Om jeg ikke har sagt det så har jeg null interesse av å diskutere vaksiner, korona med en antivaxxer. Finn deg andre du kan kverulere med. Forstått?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Hvis folk ikke har noe symptomer på noe som kan ligne på covid-19, så tester man seg selvfølgelig ikke. Jeg har ikke testet meg på flere måneder, og hvorfor skulle jeg gjøre det når jeg ikke er småtufs eller noen ting?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 5:15 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Hvis folk ikke har noe symptomer på noe som kan ligne på covid-19, så tester man seg selvfølgelig ikke. Jeg har ikke testet meg på flere måneder, og hvorfor skulle jeg gjøre det når jeg ikke er småtufs eller noen ting?
Jeg ser antallet testet har gått ned enormt, samtidig som prosentandelen positive har gått opp. Ikke veldig mye men. Samtidig sier den lokale myndigheter i Trøndelag at de antar mørketall som er betydelige nå fordi folk ikke gidder teste seg med vaksinen innabords, og kanskje bare er som du beskriver småtufs. Signalet som er gitt er at det nå må få sirkulere slik at motstandskraften blir bedre i befolkningen. Jeg tror folk nå ikke tester seg før de er skikkelig sjuk.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Hardy-guttene skrev: tir okt 19, 2021 5:06 pm
HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 7:20 am Nja, jeg vet nå ikke helt det. Vi har da noen i tråden som vil innføre påbud om at kreftavdelingens smittevern også skal gjelde i buss, butikk og barnehage. I hverdagen til folk flest. Så noen nevrotiske tiltaksfanatikere har vi da fortsatt her inne.
Nå tøyser du fælt, Dr. Nilsen, for det er det ingen som har sagt. Tvert imot.
Søren klype, det var jo akkurat det som ble sagt! Hvis ikke alle passasjerene i bussen bruker munnbind, så mister kirurgen sporenstreks troen på at munnbind virket i operasjonssalen. Da kan du ta gift på at kirurgen kaster munnbindet før du så mye som rekker å si yndlingsordet ditt zerotiltakist. Så for all del – behold munnbindet på i bussen! Ellers risikerer vi det reneste ragnarok i landet operasjonssaler.
Sist redigert av HNilsen den tir okt 19, 2021 5:40 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:33 pm
Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Signalet som er gitt er at det nå må få sirkulere slik at motstandskraften blir bedre i befolkningen. Jeg tror folk nå ikke tester seg før de er skikkelig sjuk.
[/quote]

Men det gjør da ikke noe om det er en del smitte i omløp, så lenge det ikke er noen spesiell stigning verken i innleggelser eller dødstall. Sikkert bare bra at immunforsvaret får brynt seg litt nå.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 5:40 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:33 pm
Det er mye smitte i omløp nå, som ikke blir fanget opp fordi folk ikke gidder teste seg.
Signalet som er gitt er at det nå må få sirkulere slik at motstandskraften blir bedre i befolkningen. Jeg tror folk nå ikke tester seg før de er skikkelig sjuk.
Men det gjør da ikke noe om det er en del smitte i omløp, så lenge det ikke er noen spesiell stigning verken i innleggelser eller dødstall. Sikkert bare bra at immunforsvaret får brynt seg litt nå.
[/quote]

Enig i det, men jeg er likevel spent på hvordan det utvikler seg i høst/vinter.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:53 pm
pfrog567 skrev: tir okt 19, 2021 5:40 pm
Men det gjør da ikke noe om det er en del smitte i omløp, så lenge det ikke er noen spesiell stigning verken i innleggelser eller dødstall. Sikkert bare bra at immunforsvaret får brynt seg litt nå.
Enig i det, men jeg er likevel spent på hvordan det utvikler seg i høst/vinter.
Skjønner den, men nå har vi det bra da. Enn så lenge :)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 5:40 pm
Hardy-guttene skrev: tir okt 19, 2021 5:06 pm
HNilsen skrev: tir okt 19, 2021 7:20 am Nja, jeg vet nå ikke helt det. Vi har da noen i tråden som vil innføre påbud om at kreftavdelingens smittevern også skal gjelde i buss, butikk og barnehage. I hverdagen til folk flest. Så noen nevrotiske tiltaksfanatikere har vi da fortsatt her inne.
Nå tøyser du fælt, Dr. Nilsen, for det er det ingen som har sagt. Tvert imot.
Søren klype, det var jo akkurat det som ble sagt! Hvis ikke alle passasjerene i bussen bruker munnbind, så mister kirurgen sporenstreks troen på at munnbind virket i operasjonssalen. Da kan du ta gift på at kirurgen kaster munnbindet før du så mye som rekker å si yndlingsordet ditt zerotiltakist. Så for all del – behold munnbindet på i bussen! Ellers risikerer vi det reneste ragnarok i landet operasjonssaler.
:lol: :lol: :lol:
Har du snoket av benzoen, Dr. Nilsen?

startelver

Legg inn av startelver »

NoDabForYou skrev: man okt 18, 2021 5:45 pm
Centrist skrev: man okt 18, 2021 5:09 pm https://www.tv2.no/nyheter/14299134/

Nei, nei og atter nei.
Man må vel være bra idiot om man gir ungene sine denne sprøyten
Jeg vil vel tro at det er bra for barn å ha et godt immunforsvar, og det oppnår man ikke ved å gi vaksiner hele tiden. La barna komme seg gjennom sykdommen, det herder kroppen. Da snakker jeg ikke spesielt om corona men alle typer virusinfeksjoner.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 5:13 pm
NoDabForYou skrev: tir okt 19, 2021 5:00 pm
Fernandovonarb skrev: tir okt 19, 2021 12:15 pm Jeg er overbevist om at vaksinen hindret et verre forløp.
Jeg er overbevist om at det får du aldri svar på.
Hvorfor siterer du meg? Om jeg ikke har sagt det så har jeg null interesse av å diskutere vaksiner, korona med en antivaxxer. Finn deg andre du kan kverulere med. Forstått?
Beklager kompis, men du har overhodet ikke noe med hva jeg siterer. Hvis du ikke vil bli sitert er det nok best å holde seg vekk.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

startelver skrev: tir okt 19, 2021 6:13 pm
Jeg vil vel tro at det er bra for barn å ha et godt immunforsvar, og det oppnår man ikke ved å gi vaksiner hele tiden. La barna komme seg gjennom sykdommen, det herder kroppen. Da snakker jeg ikke spesielt om corona men alle typer virusinfeksjoner.
Støtter den. Barna blir jo ikke herdet hvis de skal beskyttes mot alle basselusker som finnes.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»