Generell diskusjon om corona

Låst
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Tjaaah »

LittleSteven skrev: lør jul 17, 2021 7:45 pm Fortsetter her fra VGD
Bill Gates-viruset, mener du vel!

TWU

Legg inn av TWU »

Må vi være seriøse her inne kanskje? Jeg mener vi må åpne mer opp, før skolestart.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TWU skrev: lør jul 17, 2021 7:48 pm Må vi være seriøse her inne kanskje? Jeg mener vi må åpne mer opp, før skolestart.
Ja, vi kan gjerne være litt mer seriøse her. Jeg mener de bør åpne mer opp også. Tenker mest på de stakkars studentene, som flytter til nye byer, uten nettverk. Ett år var sikkert nok.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

De som trenger vaksinering er allerede vaksinert. Ingen grunn til å avvente full gjenåpning.

TWU

Legg inn av TWU »

Ingen som er uenig? Blir ikke mye diskusjon av dette… :|

teodora

Legg inn av teodora »

Jeg synes det er helt tullete å åpne igjen! Nå har vi en ny versjon av viruset på gang, om ikke lenge kommer x-varianten som kommer til å bli 1000 ganger mer farlig.

Her om dagen møtte jeg en venn, han kom bort til meg, la armene sine rundt meg og gav meg en bjørneklem. Jeg reagerte med den største forfjamselse og ble regelrett SATT UT, jeg skjøv han fra meg og gikk bort, sint og skuffet over min venn! Hvorfor skal han klemme meg? Vi omgis av en PANDEMI og livene våre er TRUET.

Denne huskeregelen hjelper meg i alt jeg gjør: VaSåS(u)PAvUnKR - det letteste er å si "Hva så Suppa av Runker", da husker dere det.
VASK
SÅPE
SPRIT
AVSTAND
UNNGÅ KROPPSKONTAKT (Prøverør er bra om du absolutt må få barn)
REPEAT

Lykke til, dette klarer vi sammen!

startelver

Legg inn av startelver »

Vi trenger de faste debattantene over hit skal det bli noe liv, som Basillen.

TWU

Legg inn av TWU »

Noe nytt om Iver McFin eller hva det var?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

teodora skrev: lør jul 17, 2021 9:32 pm Jeg synes det er helt tullete å åpne igjen! Nå har vi en ny versjon av viruset på gang, om ikke lenge kommer x-varianten som kommer til å bli 1000 ganger mer farlig.

Her om dagen møtte jeg en venn, han kom bort til meg, la armene sine rundt meg og gav meg en bjørneklem. Jeg reagerte med den største forfjamselse og ble regelrett SATT UT, jeg skjøv han fra meg og gikk bort, sint og skuffet over min venn! Hvorfor skal han klemme meg? Vi omgis av en PANDEMI og livene våre er TRUET.

Denne huskeregelen hjelper meg i alt jeg gjør: VaSåS(u)PAvUnKR - det letteste er å si "Hva så Suppa av Runker", da husker dere det.
VASK
SÅPE
SPRIT
AVSTAND
UNNGÅ KROPPSKONTAKT (Prøverør er bra om du absolutt må få barn)
REPEAT

Lykke til, dette klarer vi sammen!
Dette er jo på nivå med VÅKS på diskusjon.no, nydelig jobba!

teodora

Legg inn av teodora »

Helt uenig, men kom gjerne med innspill som omhandler trådens tema.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

teodora skrev: søn jul 18, 2021 12:12 am Helt uenig, men kom gjerne med innspill som omhandler trådens tema.
Er du et troll eller mener du seriøst at prøverør er tingen.

teodora

Legg inn av teodora »

NoDabForYou skrev: søn jul 18, 2021 10:05 am
teodora skrev: søn jul 18, 2021 12:12 am Helt uenig, men kom gjerne med innspill som omhandler trådens tema.
Er du et troll eller mener du seriøst at prøverør er tingen.
Prøverør er fantastisk, vi slipper å ha sex som jo er svært viktig å unngå under denne dødelige pandemien og det er en steril, sikker metode som ikke utsetter deg for kjønnssykdommer mm. Om få år er dette den mest brukte metoden for å få barn, jeg tror kanskje mange får opp øynene for det nå.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

teodora skrev: søn jul 18, 2021 10:20 am
NoDabForYou skrev: søn jul 18, 2021 10:05 am
teodora skrev: søn jul 18, 2021 12:12 am Helt uenig, men kom gjerne med innspill som omhandler trådens tema.
Er du et troll eller mener du seriøst at prøverør er tingen.
Prøverør er fantastisk, vi slipper å ha sex som jo er svært viktig å unngå under denne dødelige pandemien og det er en steril, sikker metode som ikke utsetter deg for kjønnssykdommer mm. Om få år er dette den mest brukte metoden for å få barn, jeg tror kanskje mange får opp øynene for det nå.
LOL

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hahahaha, helt fantastisk stor humor!

Taururu

Legg inn av Taururu »

Burde ikke denne tråden ligge under et tema som f.eks. heter Covid19?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Da dør menneskeheten ut så er det ikke lenger noe å bekymre seg for.

Håper Pogba6 melder seg snart for å komme med gode tips og råd.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Vet ikke hvem av de som er mest ivrige på temaet som er her.

Taururu

Legg inn av Taururu »

teodora skrev: lør jul 17, 2021 9:32 pm Jeg synes det er helt tullete å åpne igjen! Nå har vi en ny versjon av viruset på gang, om ikke lenge kommer x-varianten som kommer til å bli 1000 ganger mer farlig.

Her om dagen møtte jeg en venn, han kom bort til meg, la armene sine rundt meg og gav meg en bjørneklem. Jeg reagerte med den største forfjamselse og ble regelrett SATT UT, jeg skjøv han fra meg og gikk bort, sint og skuffet over min venn! Hvorfor skal han klemme meg? Vi omgis av en PANDEMI og livene våre er TRUET.

Denne huskeregelen hjelper meg i alt jeg gjør: VaSåS(u)PAvUnKR - det letteste er å si "Hva så Suppa av Runker", da husker dere det.
VASK
SÅPE
SPRIT
AVSTAND
UNNGÅ KROPPSKONTAKT (Prøverør er bra om du absolutt må få barn)
REPEAT

Lykke til, dette klarer vi sammen!
På et eller annet tidspunkt må vi tilbake til normalitet. Samtidig er jeg enig at dine råd bør følges en stund, det bør ikke være så jævli vanskelig. Når det gjelder munnbind er det vel greit der det er mye folk. Vaksinasjonen er nøkkelen. Vaksinene skal jo forhindre alvorlig sykdom og nå som vi nærmer oss at alle voksne har fått tilbud om 1.vaksinedose bør vel alt være trygt nok

Taururu

Legg inn av Taururu »

Ser vi har hatt en økning i antall innlagte. Er dette snakk om allerede vaksinerte eller yngre uvaksinerte?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Da sitter jeg her for femte natten på rad. For å passe på de som er på karantenehotell. Helt natta opplegg.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

lok1 skrev: man jul 19, 2021 10:28 pm Da sitter jeg her for femte natten på rad. For å passe på de som er på karantenehotell. Helt natta opplegg.
Vekter?
Jeg satt ei natt i Trondheim sist jeg kom hjem. Må berømme hotellbetjeninga får å holde seg totalt upartisk. Jeg lagde MYE styr. Ikke til de men generelt

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:05 pm Ser vi har hatt en økning i antall innlagte. Er dette snakk om allerede vaksinerte eller yngre uvaksinerte?
Hadde det vært uvaksinerte ville det blitt slått stort opp med oppfordring om å ta sprøyten

Taururu

Legg inn av Taururu »

NoDabForYou skrev: man jul 19, 2021 10:53 pm
Taururu skrev: man jul 19, 2021 6:05 pm Ser vi har hatt en økning i antall innlagte. Er dette snakk om allerede vaksinerte eller yngre uvaksinerte?
Hadde det vært uvaksinerte ville det blitt slått stort opp med oppfordring om å ta sprøyten
Det må jo eventuelt bety at fullvaksinerte fortsatt kan bli innlagte

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 10:48 pm
lok1 skrev: man jul 19, 2021 10:28 pm Da sitter jeg her for femte natten på rad. For å passe på de som er på karantenehotell. Helt natta opplegg.
Vekter?
Jeg satt ei natt i Trondheim sist jeg kom hjem. Må berømme hotellbetjeninga får å holde seg totalt upartisk. Jeg lagde MYE styr. Ikke til de men generelt
Jeg er hotellbetjening. Veldig få sure gjester enda, men jeg har enda ikke hatt et godt svar når de spør hvorfor systemet er som det er...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

lok1 skrev: man jul 19, 2021 10:28 pm Da sitter jeg her for femte natten på rad. For å passe på de som er på karantenehotell. Helt natta opplegg.
Er det ikke hele døgnet?

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Taururu skrev: man jul 19, 2021 10:56 pm

Det må jo eventuelt bety at fullvaksinerte fortsatt kan bli innlagte
Det hersker det ingen tvil om. Data fra Israel bekrefter dette

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

lok1 skrev: man jul 19, 2021 10:57 pm
Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 10:48 pm
lok1 skrev: man jul 19, 2021 10:28 pm Da sitter jeg her for femte natten på rad. For å passe på de som er på karantenehotell. Helt natta opplegg.
Vekter?
Jeg satt ei natt i Trondheim sist jeg kom hjem. Må berømme hotellbetjeninga får å holde seg totalt upartisk. Jeg lagde MYE styr. Ikke til de men generelt
Jeg er hotellbetjening. Veldig få sure gjester enda, men jeg har enda ikke hatt et godt svar når de spør hvorfor systemet er som det er...
Nei jeg var mest forbanna på politiet på Værnes og deres ansvarsfraskrivelse, dernest på koronatelefonen i Trondheim som lager sine egne regler. Nå er jeg fullvaksinert så jeg går klar denne runden å hjemreise, men de fleste andre er enten ikke vaksinert eller kun fått dose 1. Blir spennende å se hva de må ta seg til om noen uker når vi skal hjem.

Forøvrig mener jeg smittetallene er såpass lave nå at vi bør åpne mer. På et tidspunkt må vi si at nå tåler vi å bli syke igjen

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er vel snakk om dose 3. Blir nok fort det for eldre og dose 2 for yngre før vi åpner opp igjen.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Taururu skrev: man jul 19, 2021 11:08 pm Er vel snakk om dose 3. Blir nok fort det for eldre og dose 2 for yngre før vi åpner opp igjen.
Har det kommet noe data på dose 3 ift Delta?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er det noen land som har begynt med dose 3 egentlig?

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»