Generell diskusjon om corona

Låst
Morromann
Innlegg: 3386

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Morromann »

pfrog567 skrev: lør nov 27, 2021 1:53 am
Morromann skrev: lør nov 27, 2021 1:48 am Sjansen for å påføre seg corona er tilnærmet null, likevel er media drama queens nok en gang og kjefter på ungdommer som er på en utendørs festival i Ålesund. Ja, ungdommene er de fæle, at de samler seg er alltid fælt, bortsett fra da de demonstrerte for Black Lives Matter i fjor da. Da var det av en eller annen grunn helt greit og hyllet av de samme slimålmediene selv om det var på et tidspunkt da INGEN var vaksinerte. Media er en spøk og en bullshitmaksin.
Enig. Det var visst helt greit med rundt 15 000 tettpakket i demonstrasjonen, der oppførte de seg som noen apekatter og lagde skikkelig faenskap i tillegg.
De er nok mer fredelige på festivalen i Ålesund. La både unge og eldre kose seg på festival.
Enig. VG er et motbydelig hyklerisk dasspair av en avis som jeg tørker meg i ræva med. Jeg gir tusen tomler opp for kidza som drar på festival. De som lager drama ut av dette bør gå og leke på E18. Det ble skrevet utallige ganger i media i fjor at det ikke var så stor fare for utendørs smitte som man fryktet da viruset kom, det visste man ALLEREDE sommeren 2020. Likevel kjører de på den samme møkka si så sent som i slutten av fuckings november 2021 som om ingenting er lært. Så godt som 100% av superspreder-hendelser knytter seg til INNENDØSRS samlinger, ikke fra gater, ikke fra strender, ikke fra utendørs samlinger. Men media lever jo av frykt og horror og igjen er det ungdommer de går etter. Fuck media. Jeg pisser på Dagbladet og VG og tørker meg i ræva med deres papirutgaver.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Champis skrev: lør nov 27, 2021 1:57 am
fazz skrev: fre nov 26, 2021 10:59 am
Morromann skrev: fre nov 26, 2021 10:37 am Det å sammenligne covid-19 med svartedauen blir så useriøst at jeg ikke en gang gidder å diskutere det. Stråmann. Jeg diskuterer heller om noe mer relevant, som Asiasyken og Hong Kong-syken. Svartedauen; give me a freaking break!

Å sammenligne corona med svartedauen blir så dumt og usaklig at ikke en gang Gunhild Nyborg hadde brukt tid på det.
Var det ikke du som dro frem at vi skulle håndtere det på samme måte som tidligere pandemier? Tror du ærlig talt at befolkningene på den tiden bare ga faen og levde livet som om ingen ting foregikk?

En håpløs sammenligning. Hadde dette vært på nivå med svartedauen, så hadde selvsagt folk tatt store forholdsregler uten at pappa Støre eller mamma Kjerkhol måtte fortelle dem det! Og det er nettopp den egne risikovurderingen som bør stå litt mer sentralt. Synes du det er for stor risiko å gå på konsert, så gjør du ikke det. Synes du det er tryggere å bruke munnbind, så gjør du det. Synes du det er fint å ikke ha så mange på besøk, så gjør du det. Men ikke forvent at alle 5,5 millioner andre i Norge skal gjøre nøyaktig det samme.
Så enkelt kan det sies, ja. Amen to that.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Centrist skrev: lør nov 27, 2021 12:17 am Ser ikke at dette har blitt nevnt i stor grad her: https://www.nrk.no/osloogviken/over-100 ... 1.15736352

Man kan snakke om økonomiske konsekvenser og rettstatens tilstand til det uendelige, men dette slår alt. Ufattelig trist å lese. Slike saker er naturligvis veldig komplekse, men i mine øyne er man veldig naiv om man ikke ser sammenhengen mellom dette og restriksjonene. Så har det seg naturligvis ikke slik at all skyld ligger på restriksjonene.
Derimot, det at en nærmest konstant frykttilstand i befolkning behjelpe fra myndighetshold og media ikke er en faktor, er usannsynlig. Samtidig har man hatt stengte skoler, stengte fritidsaktiviteter
Ikke noe merkelig at barn sliter psykisk under pandemien, for de hører sikkert mye skrekkpropaganda fra hysteriske foreldre døgnet rundt. "Ikke gjør ditt og datt, for da kan du få Covid-19"..

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Champis skrev: lør nov 27, 2021 1:57 am
En håpløs sammenligning. Hadde dette vært på nivå med svartedauen, så hadde selvsagt folk tatt store forholdsregler uten at pappa Støre eller mamma Kjerkhol måtte fortelle dem det! Og det er nettopp den egne risikovurderingen som bør stå litt mer sentralt. Synes du det er for stor risiko å gå på konsert, så gjør du ikke det. Synes du det er tryggere å bruke munnbind, så gjør du det. Synes du det er fint å ikke ha så mange på besøk, så gjør du det. Men ikke forvent at alle 5,5 millioner andre i Norge skal gjøre nøyaktig det samme.
Enig med deg.
Mange nordmenn er blitt helt tafatte og klarer tydeligvis ikke å tenke sjæl lenger. Helst skal mamma Norge holde de i hånda fra vugge til grav.
Herregud, hvor vanskelig kan det være å ta sine egne forholdsregler hvis man er så redd for å smitte noen eller bli smittet selv?

Number4

Legg inn av Number4 »

Enkelt for en frosk å si!

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Nå har jeg ikke lest de siste par sidene, så det kan hende noen har luftet dette allerede, men virker ikke dette hastverket med å få satt "booster" mer som en måte å bli kvitt ubrukte vaksinedoser, som går ut på dato, enn et reellt behov for å vaksinere?

Nå sitter det jo vaksinedoser i fleng der ute, som står i fare for å gå ut før de blir satt, og, hey presto, nå skal alle ha booster og man hiver seg rundt for å få satt disse.

Tilbudet har endelig forbigått etterspørselen, virker det som....

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Solvgutt1 skrev: fre nov 26, 2021 10:21 pm
Fernandovonarb skrev: fre nov 26, 2021 9:01 pm
Solvgutt1 skrev: fre nov 26, 2021 8:24 pm

Og hvor mange Covid-19-pasienter er det innlagt på tyske sykehus?
Hva har det med saken å gjøre? Tviler du på at de har krise og må sende koronapasienter til naboland?
Jeg tviler på at det er koronapasientene som fyller ikke sykehusene.
Kan du fortelle hva du mener, og hva myndighetene i Tyskland tar feil om?

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

SirJames skrev: lør nov 27, 2021 2:03 am
Champis skrev: lør nov 27, 2021 1:57 am
fazz skrev: fre nov 26, 2021 10:59 am

Var det ikke du som dro frem at vi skulle håndtere det på samme måte som tidligere pandemier? Tror du ærlig talt at befolkningene på den tiden bare ga faen og levde livet som om ingen ting foregikk?

En håpløs sammenligning. Hadde dette vært på nivå med svartedauen, så hadde selvsagt folk tatt store forholdsregler uten at pappa Støre eller mamma Kjerkhol måtte fortelle dem det! Og det er nettopp den egne risikovurderingen som bør stå litt mer sentralt. Synes du det er for stor risiko å gå på konsert, så gjør du ikke det. Synes du det er tryggere å bruke munnbind, så gjør du det. Synes du det er fint å ikke ha så mange på besøk, så gjør du det. Men ikke forvent at alle 5,5 millioner andre i Norge skal gjøre nøyaktig det samme.
Så enkelt kan det sies, ja. Amen to that.
Problemet er at enkelte, som illustrert i de siste debattinnleggene i denne tråden, har en elendig vurderingsevne og derfor vil sette hele samfunnet i risiko hvis de får holde på fritt.

En bedre løsning er at vi finner en øy (Island?) og sender alle corona-skeptikere dit. Deretter stenges all trafikk fra øya og de eneste som kan komme til er andre som ikke tror på corona. Enkelte ville kanskje sett en reise til den øya som en dødsdom, men ikke corona-skeptikere vel? Dere vil vel uansett ikke få sykdommen og ønsker bare få lov til å gjøre som dere selv vil?

Jeg syns dette virker som "vinn-vinn", men jeg er redd det likevel ikke vil la seg gjennomføre selv om dere alle skulle samtykke. Jeg er redd storsamfunnet mener at folk som ikke tror på corona er for "enkle" til å ta veloverveide egne valg og da er vi tilbake til utgangspunktet om at dere ikke kan ta egne valg...

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Orakelet skrev: lør nov 27, 2021 7:55 am
SirJames skrev: lør nov 27, 2021 2:03 am
Champis skrev: lør nov 27, 2021 1:57 am


En håpløs sammenligning. Hadde dette vært på nivå med svartedauen, så hadde selvsagt folk tatt store forholdsregler uten at pappa Støre eller mamma Kjerkhol måtte fortelle dem det! Og det er nettopp den egne risikovurderingen som bør stå litt mer sentralt. Synes du det er for stor risiko å gå på konsert, så gjør du ikke det. Synes du det er tryggere å bruke munnbind, så gjør du det. Synes du det er fint å ikke ha så mange på besøk, så gjør du det. Men ikke forvent at alle 5,5 millioner andre i Norge skal gjøre nøyaktig det samme.
Så enkelt kan det sies, ja. Amen to that.
Problemet er at enkelte, som illustrert i de siste debattinnleggene i denne tråden, har en elendig vurderingsevne og derfor vil sette hele samfunnet i risiko hvis de får holde på fritt.

En bedre løsning er at vi finner en øy (Island?) og sender alle corona-skeptikere dit. Deretter stenges all trafikk fra øya og de eneste som kan komme til er andre som ikke tror på corona. Enkelte ville kanskje sett en reise til den øya som en dødsdom, men ikke corona-skeptikere vel? Dere vil vel uansett ikke få sykdommen og ønsker bare få lov til å gjøre som dere selv vil?

Jeg syns dette virker som "vinn-vinn", men jeg er redd det likevel ikke vil la seg gjennomføre selv om dere alle skulle samtykke. Jeg er redd storsamfunnet mener at folk som ikke tror på corona er for "enkle" til å ta veloverveide egne valg og da er vi tilbake til utgangspunktet om at dere ikke kan ta egne valg...
Hvis storsamfunnet mener at såkalte koronaskeptikere “ikke tror på korona” så er det heller storsamfunnet som er “enkle”.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Morromann skrev: fre nov 26, 2021 11:52 pm
BigWhale skrev: fre nov 26, 2021 11:36 pm Interessant å lese intervjuet med statsminister Jonas Gahr Støre i VG i kveld. Kan vel trygt si at det heller kaldt vann i blodet (merkelig uttrykk) på de som håper at denne regjeringen vil være mer restriktiv med strenge tiltak. I hvert fall slik jeg tolker det (men jeg leser jo alt slikt som fanden leser bibelen, speaking of merkelige uttrykk):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/O ... edstenging

Her kan en blant annet lese:

- Statsminister Jonas Gahr Støre håper folk tar tredje vaksinedose og at Norge slipper å stenge ned før jul. <-- Selvsagt 'må' en jo stenge ned, finnes ingen andre alternativer hvis folk ikke 'oppfører' seg

- – Vi får håpe vi kan ha et åpent samfunn og en god jul – det kan vi ha, og vi vet at det er én ting som virker når vi er tett på hverandre, sånn som i en stor by – det er munnbind som gjelder. Så er det også vaksinering – vaksinerer vi oss, beskytter vi oss og andre, sier Støre. <-- Begge disse tingene er grundig motbevist i haugevis av studier

Også bekymringsfullt/latterlig at han ikke umiddelbart tar avstand fra spørsmålene til VG om tvungen vaksinering og å 'innføre restriksjoner på arbeid' for de som ikke har latt seg vaksinere.

Det burde være den mest naturlige og opplagte ting i verden at han umiddelbart hadde uttalt noe ala "Slike virkemidler er helt uaktuelle i et demokratisk samfunn, og vi synes ikke noe om slik forskjellsbehandling" eller noe sånt. Men ikke én eneste statsleder i verden tar avstand fra dette. Hvorfor - så de kan bruke det selv ved en senere anledning? Sannsynligvis.
Tidligere la journalister in ære i å "grave" og å være maktkritiske. Nå til dags er det ikke slik; de blir lært opp til å slikke maktmennesker mest mulig opp etter ryggen og være deres yes-menn slik at de senere også kan få jobb som deres rådgivere og coacher - skjer gang på gang. Det hjelper ikke noe bedre at alt som er av medier for tiden for lengst har sluttet å være uavhengige og stort sett eies av de samme korporasjonene.
--- Når i historien er det du tenker at medier har vært uavhengige? Da f eks Aftenposten var eid av Amandus Schibsted eller da avisen var styrt av NS? Da avisen var et organ for Høyre?
Eller Dagbladet da avisen var en Venstreavis,kanskje det var bedre under Bern-gruppen enn Aller-konsernet?
Hvilke uavhengige medier er det du tenker på?
Uavhengige medier er en illusjon men det samme gjelder "alternative" medier også. Alle er de avhengige av noe eller noen.
Men man kan diskutere grad av uavhengighet,og der er vi i Norge ganske så heldige ift veldig mange andre land.

Da er det bedre å fokusere på hvordan f eks dette har påvirket journalistikken:
https://tidenstegn.no/2020/12/har-vi-eg ... ig-presse/

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 6:12 am
Solvgutt1 skrev: fre nov 26, 2021 10:21 pm
Fernandovonarb skrev: fre nov 26, 2021 9:01 pm

Hva har det med saken å gjøre? Tviler du på at de har krise og må sende koronapasienter til naboland?
Jeg tviler på at det er koronapasientene som fyller ikke sykehusene.
Kan du fortelle hva du mener, og hva myndighetene i Tyskland tar feil om?
At det er Covid-19-pasienter som fyller sykehusene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Solvgutt1 skrev: lør nov 27, 2021 8:51 am
Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 6:12 am
Solvgutt1 skrev: fre nov 26, 2021 10:21 pm Jeg tviler på at det er koronapasientene som fyller ikke sykehusene.
Kan du fortelle hva du mener, og hva myndighetene i Tyskland tar feil om?
At det er Covid-19-pasienter som fyller sykehusene.
Vet du hvor mange det er? Hva er motivasjonen din for å så tvil om hva tyske myndigheter sier. Hva får deg til å tro at du vet bedre enn dem når det gjelder temaet korona?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Morromann skrev: lør nov 27, 2021 2:02 am
pfrog567 skrev: lør nov 27, 2021 1:53 am
Morromann skrev: lør nov 27, 2021 1:48 am Sjansen for å påføre seg corona er tilnærmet null, likevel er media drama queens nok en gang og kjefter på ungdommer som er på en utendørs festival i Ålesund. Ja, ungdommene er de fæle, at de samler seg er alltid fælt, bortsett fra da de demonstrerte for Black Lives Matter i fjor da. Da var det av en eller annen grunn helt greit og hyllet av de samme slimålmediene selv om det var på et tidspunkt da INGEN var vaksinerte. Media er en spøk og en bullshitmaksin.
Enig. Det var visst helt greit med rundt 15 000 tettpakket i demonstrasjonen, der oppførte de seg som noen apekatter og lagde skikkelig faenskap i tillegg.
De er nok mer fredelige på festivalen i Ålesund. La både unge og eldre kose seg på festival.
Enig. VG er et motbydelig hyklerisk dasspair av en avis som jeg tørker meg i ræva med. Jeg gir tusen tomler opp for kidza som drar på festival. De som lager drama ut av dette bør gå og leke på E18. Det ble skrevet utallige ganger i media i fjor at det ikke var så stor fare for utendørs smitte som man fryktet da viruset kom, det visste man ALLEREDE sommeren 2020. Likevel kjører de på den samme møkka si så sent som i slutten av fuckings november 2021 som om ingenting er lært. Så godt som 100% av superspreder-hendelser knytter seg til INNENDØSRS samlinger, ikke fra gater, ikke fra strender, ikke fra utendørs samlinger. Men media lever jo av frykt og horror og igjen er det ungdommer de går etter. Fuck media. Jeg pisser på Dagbladet og VG og tørker meg i ræva med deres papirutgaver.
😂😂😂 Få det ut, det er godt for oss.

Queenie

Legg inn av Queenie »

SlimWhitman skrev: lør nov 27, 2021 8:09 am
Orakelet skrev: lør nov 27, 2021 7:55 am
SirJames skrev: lør nov 27, 2021 2:03 am

Så enkelt kan det sies, ja. Amen to that.
Problemet er at enkelte, som illustrert i de siste debattinnleggene i denne tråden, har en elendig vurderingsevne og derfor vil sette hele samfunnet i risiko hvis de får holde på fritt.

En bedre løsning er at vi finner en øy (Island?) og sender alle corona-skeptikere dit. Deretter stenges all trafikk fra øya og de eneste som kan komme til er andre som ikke tror på corona. Enkelte ville kanskje sett en reise til den øya som en dødsdom, men ikke corona-skeptikere vel? Dere vil vel uansett ikke få sykdommen og ønsker bare få lov til å gjøre som dere selv vil?

Jeg syns dette virker som "vinn-vinn", men jeg er redd det likevel ikke vil la seg gjennomføre selv om dere alle skulle samtykke. Jeg er redd storsamfunnet mener at folk som ikke tror på corona er for "enkle" til å ta veloverveide egne valg og da er vi tilbake til utgangspunktet om at dere ikke kan ta egne valg...
Hvis storsamfunnet mener at såkalte koronaskeptikere “ikke tror på korona” så er det heller storsamfunnet som er “enkle”.
Både det og mennesker flest er enkle.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Morromann skrev: lør nov 27, 2021 1:48 am Sjansen for å påføre seg corona er tilnærmet null, likevel er media drama queens nok en gang og kjefter på ungdommer som er på en utendørs festival i Ålesund. Ja, ungdommene er de fæle, at de samler seg er alltid fælt, bortsett fra da de demonstrerte for Black Lives Matter i fjor da. Da var det av en eller annen grunn helt greit og hyllet av de samme slimålmediene selv om det var på et tidspunkt da INGEN var vaksinerte. Media er en spøk og en bullshitmaksin.
Hyllet og at det var helt greit å samles tusenvis? Vel, det er feil. Hva er greia med hukommelsen her? Veldig selektiv??

https://www.nrk.no/norge/demonstrasjone ... 1.15042588

https://www.nettavisen.no/nyheter/tusen ... 3423978338

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Morromann skrev: lør nov 27, 2021 2:02 am
pfrog567 skrev: lør nov 27, 2021 1:53 am
Morromann skrev: lør nov 27, 2021 1:48 am Sjansen for å påføre seg corona er tilnærmet null, likevel er media drama queens nok en gang og kjefter på ungdommer som er på en utendørs festival i Ålesund. Ja, ungdommene er de fæle, at de samler seg er alltid fælt, bortsett fra da de demonstrerte for Black Lives Matter i fjor da. Da var det av en eller annen grunn helt greit og hyllet av de samme slimålmediene selv om det var på et tidspunkt da INGEN var vaksinerte. Media er en spøk og en bullshitmaksin.
Enig. Det var visst helt greit med rundt 15 000 tettpakket i demonstrasjonen, der oppførte de seg som noen apekatter og lagde skikkelig faenskap i tillegg.
De er nok mer fredelige på festivalen i Ålesund. La både unge og eldre kose seg på festival.
Enig. VG er et motbydelig hyklerisk dasspair av en avis som jeg tørker meg i ræva med. Jeg gir tusen tomler opp for kidza som drar på festival. De som lager drama ut av dette bør gå og leke på E18. Det ble skrevet utallige ganger i media i fjor at det ikke var så stor fare for utendørs smitte som man fryktet da viruset kom, det visste man ALLEREDE sommeren 2020. Likevel kjører de på den samme møkka si så sent som i slutten av fuckings november 2021 som om ingenting er lært. Så godt som 100% av superspreder-hendelser knytter seg til INNENDØSRS samlinger, ikke fra gater, ikke fra strender, ikke fra utendørs samlinger. Men media lever jo av frykt og horror og igjen er det ungdommer de går etter. Fuck media. Jeg pisser på Dagbladet og VG og tørker meg i ræva med deres papirutgaver.
Altså, det virker som du snart bør ta en pause fra internett, du virker jo å gå i fullstendig oppløsning over veldig lite.🤔

Ta det rolig, pust med magen. Det er viktig for helsen.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Fringegirl skrev: lør nov 27, 2021 9:27 am
Morromann skrev: lør nov 27, 2021 2:02 am
pfrog567 skrev: lør nov 27, 2021 1:53 am

Altså, det virker som du snart bør ta en pause fra internett, du virker jo å gå i fullstendig oppløsning over veldig lite.🤔

Ta det rolig, pust med magen. Det er viktig for helsen.
Kanskje VG-journalister også bør gjøre det som fortsetter det samme råkjøret med å så livsfarlig det er å være utendørs under corona som om det fortsatt var mars 2020?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 8:54 am
Solvgutt1 skrev: lør nov 27, 2021 8:51 am
Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 6:12 am

Kan du fortelle hva du mener, og hva myndighetene i Tyskland tar feil om?
At det er Covid-19-pasienter som fyller sykehusene.
Vet du hvor mange det er? Hva er motivasjonen din for å så tvil om hva tyske myndigheter sier. Hva får deg til å tro at du vet bedre enn dem når det gjelder temaet korona?
Fordi vi ser det samme i alle andre land, inkludert Norge. Sykehusene fylles opp av en rekke forskjellige pasienter, der Covid19-pasientene er en liten del av det, så later man som at det er Covid-pasientene som fyller sykehusene. Særlig denuvaksinerte. Selv om de igjen utgjør et mindretall av de innlagte. Det er retorikk, ikke fakta. Derfor etterspurte jeg fakta, men det har du ikke orket å hoste opp. Du har jo selv brukt retorikken «grusom belastning» om de 40-50 uvaksinerte pasientene på norske sykehus.

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

61 av 600 flypassasjerer fra Sør-Afrika testet positivt

https://f7td5.app.goo.gl/Fu2eNK

Nice. Har disse corona pass mon tro?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Solvgutt1 skrev: lør nov 27, 2021 9:53 am
Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 8:54 am
Solvgutt1 skrev: lør nov 27, 2021 8:51 am
At det er Covid-19-pasienter som fyller sykehusene.
Vet du hvor mange det er? Hva er motivasjonen din for å så tvil om hva tyske myndigheter sier. Hva får deg til å tro at du vet bedre enn dem når det gjelder temaet korona?
Fordi vi ser det samme i alle andre land, inkludert Norge. Sykehusene fylles opp av en rekke forskjellige pasienter, der Covid19-pasientene er en liten del av det, så later man som at det er Covid-pasientene som fyller sykehusene. Særlig denuvaksinerte. Selv om de igjen utgjør et mindretall av de innlagte. Det er retorikk, ikke fakta. Derfor etterspurte jeg fakta, men det har du ikke orket å hoste opp. Du har jo selv brukt retorikken «grusom belastning» om de 40-50 uvaksinerte pasientene på norske sykehus.
Hadde man ikke visst bedre skulle man tro at myndighetene leter etter en unnskyldning for å sette i gang lockdown, men det ville jo bare være konspirasjonsprat, ville det ikke?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

NoDabForYou skrev: lør nov 27, 2021 9:54 am 61 av 600 flypassasjerer fra Sør-Afrika testet positivt

https://f7td5.app.goo.gl/Fu2eNK

Nice. Har disse corona pass mon tro?
Trenger man koronapass når man skal inn i Nederland da?

Queenie

Legg inn av Queenie »

NoDabForYou skrev: lør nov 27, 2021 9:54 am 61 av 600 flypassasjerer fra Sør-Afrika testet positivt

https://f7td5.app.goo.gl/Fu2eNK

Nice. Har disse corona pass mon tro?
De får det hvertfall nå 😜

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Ser det tas til orde for å deportere folk til øde øyer basert på meningene deres her inne. Ja, da ser vi at de totalitære trekkene fra Australia er til stede her også. I Australia har de som kjent nå opprettet konsentrasjonsleire for smittede, nærkontakter og uvaksinerte og militæret kommer og henter dem. De fascistene som fremmer dette har tydeligvis et tankesett om at også vaksinerte som er imot dette helst burde interneres de også. Men vi ser jo at noen lefler med det samme fascistiske og avhumaniserende tankesettet her inne.

Han her er nok helten deres:

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Morromann skrev: lør nov 27, 2021 9:51 am


Kanskje VG-journalister også bør gjøre det som fortsetter det samme råkjøret med å så livsfarlig det er å være utendørs under corona som om det fortsatt var mars 2020?
De bør nok gjøre det de også, men det er ikke sunt å bli så opphisset som du blir her inne. Mulig du ikke er det utenfor forumet og du bare skriver av deg sinnet her inne, men du fremstår en smule ustabil i postene dine… det er liksom verre ting å hisse seg opp i fistel over enn Karens, munnbind og hva avisene skriver om.
Sist redigert av Winnowill den lør nov 27, 2021 10:01 am, redigert 1 gang totalt.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Fringegirl skrev: lør nov 27, 2021 9:59 am
Morromann skrev: lør nov 27, 2021 9:51 am
Fringegirl skrev: lør nov 27, 2021 9:27 am

De bør nok gjøre det de også, men det er ikke sunt å bli så opphisset som du blir her inne. Mulig du ikke er det utenfor forumet og du bare skriver av deg sinnet her inne, men du fremstår en smule ustabil i postene dine… det er liksom verre ting å hisse seg opp over enn Karens, munnbind og hva avisene skriver om.
Jeg var på en liten rødvinssnurr da jeg skrev det i går.,

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 6:12 am
Solvgutt1 skrev: fre nov 26, 2021 10:21 pm
Fernandovonarb skrev: fre nov 26, 2021 9:01 pm

Hva har det med saken å gjøre? Tviler du på at de har krise og må sende koronapasienter til naboland?
Jeg tviler på at det er koronapasientene som fyller ikke sykehusene.
Kan du fortelle hva du mener, og hva myndighetene i Tyskland tar feil om?
Du kan ikke kreve forklaringer av andre, når du ikke forklarer selv.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Morromann skrev: lør nov 27, 2021 10:00 am

Jeg var på en liten rødvinssnurr da jeg skrev det i går.,
Hehe, alkohol og forumdebatt er sjelden en god kombinasjon 🥴

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

At det var 61 smittet av to fly fra Sør Afrika nå betyr jo egentlig veldig lite.
De stenger for innreise, men altså hva med de flyene fra SA som kom hele forrige uke? Mutasjonen kan vel ha vært i sirkulasjon her og der før det ble oppdaget.

Viruset er nok allerede tilstede i diverse land -uoppdaget- så dette innreiseforbudet blir egentlig litt poengløst. Om noen dager/uker så vil vi lese at mutasjonen er oppdaget i land etter land etter land. Slik det har vært HVER ENESTE gang etter en mutasjon er oppdaget i et land.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Fringegirl skrev: lør nov 27, 2021 10:09 am At det var 61 smittet av to fly fra Sør Afrika nå betyr jo egentlig veldig lite.
De stenger for innreise, men altså hva med de flyene fra SA som kom hele forrige uke? Mutasjonen kan vel ha vært i sirkulasjon her og der før det ble oppdaget.

Viruset er nok allerede tilstede i diverse land -uoppdaget- så dette innreiseforbudet blir egentlig litt poengløst. Om noen dager/uker så vil vi lese at mutasjonen er oppdaget i land etter land etter land. Slik det har vært HVER ENESTE gang etter en mutasjon er oppdaget i et land.
Hvor skulle egentlig dette flyet med de 61 smittede? Meg bekjent så landet det i Nederland men det er kanskje noe jeg ikke har fått med meg her?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Morra-DI-2 skrev: lør nov 27, 2021 12:35 am
Centrist skrev: lør nov 27, 2021 12:17 am Ser ikke at dette har blitt nevnt i stor grad her: https://www.nrk.no/osloogviken/over-100 ... 1.15736352
. Man er bra naiv om man tror man skal klare å holde denne varianten ute. Det er også tydelig fra de fleste vitenskapelige hold (spesielt FHI) at å bremse smittespredning fra utlandet inn i landet har lite å si når smitten er høy innenlands.

Denne triste utviklingen av importsmitte er helt hinsides spesielt i Norge. Den er ikke særlig bra i Europa, men Norge er faktisk blant de verste. Nåde den som elsker en utlending nå om dagen, for de er farlig de. Man skulle jo tro hele Norges befolkning hadde blitt Frp’ere hele gjengen, satt på spissen. Den likegyldigheten og mangel på empati hos de fleste nordmenn under denne pandemien gjør meg flau av å være norsk. «Det er jo pandemi.»

HDir anbefaler nå at alle (vaksinerte og uvaksinerte) som kommer fra de berørte landene skal på karantenehotell. Her ser man altså rett vekk fra den juridiske diskusjonen om hvorvidt dette i det hele tatt er lovlig, og ignorerer fullstendig den etiske problematikken. Men alt for å drive et ikke-presset helsevesenet under en pandemi.

Det er godt mulig å sitte godt i stolen sin en fredagskveld og lure på hva vi klager over på FD siden bortimot alle i Norge lever normalt nå: Allikevel, den utviklingen verden har hatt siden starten av pandemien er dyster og deprimerende. Det burde de aller fleste se.
Jeg tror de prøver å kjøpe seg tid for å kunne forberede seg på hva dette er. At de i det hele tatt stenger grensene sier vel noe om at de er føre var, og at det er indikasjoner på at dette er noe som skaper bekymring. Og da er det vel greit å begrense det?
La oss si at dette er, eller det en gang kommer en supervariant med dødelighet på 30 %. Skal du da i solidaritet med det landet som dette oppstod i la det spre seg mest mulig, eller er det faktisk et poeng å prøve å stoppe det? Men din logikk så burde vi alle hatt ebola.

Er du helt fjern?
Du dukker opp her når du kan komme med dommedagsprofetier, men hvor var du tidligere i høst? Når alle dine spådommer ble gjort til skamme? Ikke ble tilstandene i Norge som India, ikke ble de som i Brasil og ikke ble de som i England. Du tok feil på absolutt alle områder. Smittetallene la seg, og som vi andre sa, smitten vil igjen stige når sesongen kommer i gang. Fordi dette - som influensa - er et sesongvirus.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»