Er VGD stengt permanent..?

Låst
Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av 4pLaY »

startelver skrev: lør jul 09, 2022 7:01 pm Plutselig var det liv i denne tråden ja.
Mer liv i en tråd om dem, en vgd snart.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ale skrev: lør jul 09, 2022 7:04 pm Merker jeg er 100% ferdig med VGD. Deilig følelse.
Man er kanskje ikke 100% ferdig når man logger inn et par ganger i mnd bare for å konstatere at det skjer fuck all der og godte seg over det?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
På samme måte som på FD hadde Mod’ene kontinuerlig kontakt og det var ikke spesielt personavhengig. Men at VG hadde striktere regler som Mod’ene måtte følge enn FD stemmer nok godt.

Nå var ikke jeg Mod på VGD i mer enn 3 mnd, så jeg kan jo bare uttale meg om den korte perioden. Men jeg så ikke noe til noen som hadde et eget og mer rigid regelverk enn andre.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: lør jul 09, 2022 5:35 pm
ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
Det var i 2019 det ble fyllt opp med PK-moddere og ting ble grusomt. Før det var det helt OK.
Dette er direkte feil.

Jeg var en av 4-5 stykker som ble Mod i august 2020. Og er nok det diametralt motsatte av PK, for å si det mildt.

Inntil da var det et svensk firma som sto for (cowboy)modereringen.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Selv ble jeg utestengt etter å ha idiotforklart et gjennomført troll. Merkelig nok kan jeg logge inn igjen nå.

SirJames

Legg inn av SirJames »

VGD er som denne;
► Show Spoiler
alle vet at den finnes, men ingen gidder å bruke den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

morrisey skrev: lør jul 09, 2022 7:42 pm Selv ble jeg utestengt etter å ha idiotforklart et gjennomført troll. Merkelig nok kan jeg logge inn igjen nå.
Jeg fikk min eneste utestengelse i 2014 da jeg diagnostiserte en debattant med en alvorlig sinnslidelse.

Det var visstnok ikke lov uten psykiatrisk utdannelse.

Men jeg mener fortsatt jeg hadde rett i min vurdering. Av og til trenger man ikke haugevis av år på universitet for å se at noen behøver øyeblikkelig hjelp av helsevesenet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ulfarne skrev: lør jul 09, 2022 3:30 pm
lsklars skrev: fre jul 08, 2022 11:41 pm Bruker dere kompass i hverdagen etter at vgd innførte det?
Jeg brukte kompasset for å finne veien ut fra VGD
:lol:

Med tanke på kvaliteten på nevnte kompass, er det jo et under at du fant veien ut.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: lør jul 09, 2022 7:48 pm VGD er som denne;
► Show Spoiler
alle vet at den finnes, men ingen gidder å bruke den.
Den der er noe av det mest uhygieniske som finnes.

«Oi! Det sitter visst fast litt bæsj i skåla, la meg ta frem en diger børste og gnure den i bæsjen før jeg setter den fra meg ved siden av doen.»

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Jeg hadde faktisk aldri vært utestengt på VGD før jeg begikk den ultimate dødssynd og nevnte fridiskusjon.no :D

Har ikke kunnet logge inn siden, og endre med å slette brukeren, noe som ikke var bare bare.

Under nåværende regime har ikke VGD livets rett, og det er nok bare et tidsspørsmål før Schibsted legger ned, noe som vil være synd dersom de sletter innleggene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: lør jul 09, 2022 7:51 pm
SirJames skrev: lør jul 09, 2022 7:48 pm VGD er som denne;
► Show Spoiler
alle vet at den finnes, men ingen gidder å bruke den.
Den der er noe av det mest uhygieniske som finnes.

«Oi! Det sitter visst fast litt bæsj i skåla, la meg ta frem en diger børste og gnure den i bæsjen før jeg setter den fra meg ved siden av doen.»
Der har du nok et poeng, men jeg velger uansett å gi min egen sammenligning terningkast fem 8-)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

newsflash skrev: lør jul 09, 2022 7:55 pm Jeg hadde faktisk aldri vært utestengt på VGD før jeg begikk den ultimate dødssynd og nevnte fridiskusjon.no :D

Har ikke kunnet logge inn siden, og endre med å slette brukeren, noe som ikke var bare bare.

Under nåværende regime har ikke VGD livets rett, og det er nok bare et tidsspørsmål før Schibsted legger ned, noe som vil være synd dersom de sletter innleggene.
Du tenker at Riksarkivet bør ta ansvar og sikre de for kommende generasjoner som kulturhistorisk viktig?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

kytec skrev: lør jul 09, 2022 9:39 pm Du tenker at Riksarkivet bør ta ansvar og sikre de for kommende generasjoner som kulturhistorisk viktig?
Jeg tenker at det er mye digitalt som nok kan være verdt å ta vare på for ettertiden ja. VGD er et av disse. Før oppgraderingen vel å merke, slik det er nå er det jo umulig å finne frem i.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

newsflash skrev: lør jul 09, 2022 9:51 pm
kytec skrev: lør jul 09, 2022 9:39 pm Du tenker at Riksarkivet bør ta ansvar og sikre de for kommende generasjoner som kulturhistorisk viktig?
Jeg tenker at det er mye digitalt som nok kan være verdt å ta vare på for ettertiden ja. VGD er et av disse. Før oppgraderingen vel å merke, slik det er nå er det jo umulig å finne frem i.
De kan jo printe det og ta vare på det i bokform.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

SirJames skrev: lør jul 09, 2022 7:51 pm
ulfarne skrev: lør jul 09, 2022 3:30 pm
lsklars skrev: fre jul 08, 2022 11:41 pm Bruker dere kompass i hverdagen etter at vgd innførte det?
Jeg brukte kompasset for å finne veien ut fra VGD
:lol:

Med tanke på kvaliteten på nevnte kompass, er det jo et under at du fant veien ut.
Utrolig hva man kan få til, bare man er motivert nok ;)

Sarasate

Legg inn av Sarasate »

Rensenbrink82 skrev: søn jan 02, 2022 7:33 am
Luna_mendax skrev: fre des 31, 2021 8:37 pm[Slettet]
Klassiker ja. Var vel noen som fant ut at alle innlegg med blant annet ordet «f…e» ble slettet. Så når jeg bladde i gamle innlegg tråder og så «slettet», tenkte jeg at….jaja, der skrev jeg vel F-ordet da. :D

Forøvrig en greie jeg savner, altså å kunne bla i gamle tråder og innlegg, men den nye søkefunksjonen er i likhet med resten av VGD fullstendig ubrukelig.
Hehe, jeg hadde skrevet noen innlegg som inneholdt ordet «offshore», de ble også borte 😅

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Sarasate skrev: fre jul 15, 2022 6:17 pm
Rensenbrink82 skrev: søn jan 02, 2022 7:33 am
Luna_mendax skrev: fre des 31, 2021 8:37 pm[Slettet]
Klassiker ja. Var vel noen som fant ut at alle innlegg med blant annet ordet «f…e» ble slettet. Så når jeg bladde i gamle innlegg tråder og så «slettet», tenkte jeg at….jaja, der skrev jeg vel F-ordet da. :D

Forøvrig en greie jeg savner, altså å kunne bla i gamle tråder og innlegg, men den nye søkefunksjonen er i likhet med resten av VGD fullstendig ubrukelig.
Hehe, jeg hadde skrevet noen innlegg som inneholdt ordet «offshore», de ble også borte 😅
Må skrive åffsjår 😁

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

I dag er det ett år siden VGD kjørte utfor stupet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

RIP

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Luna_mendax skrev: lør jul 16, 2022 9:13 am I dag er det ett år siden VGD kjørte utfor stupet.
Et år siden oppskriften på "100 ting en IKKE gjør når en driver et nettforum" ble satt ut i live.

Triste greier.

lsklars

Legg inn av lsklars »

🕯️

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg skulle gjerne sett et opptak av kaoset den dagen. Det var et fullstendig og komplett virrvarr når vi moderatorer plutselig skulle moderere i et verktøy vi aldri hadde sett før.

Mens vi fikk bøttevis av kjeft for å slette kritikk greide ikke jeg å logge inn i verktøyet en gang. Det var etter det jeg husker tofaktor autentisering som lagde krøll. Og jeg husker jeg satt der med et debattforum jeg ikke forstod bak frem på, en modereringsløsning som jeg ikke kom inn i og en administrator som i chatteløsningen manet oss til å være positive utad.

Og jeg forsøkte på det. Samtidig som jeg, Moen, SirJames og Flourhouse satt og la planer om hvordan vi skulle få de til å reversere faenskapen husker jeg at jeg ble veldig passiv utad. Jeg mener det var Lilleborg som skrev noe sånt som at om du PapaSmurf ikke var moderator ville du vært like sint som oss. Hvilket selvsagt var rett. Eller jeg var jo like fortvilt og forbanna på at de hadde ødelagt VGD, men vi måtte forsøke å bruke den lille brekkstanga det var å ha direkte kontakt med de som styrte VGD til å få de til å ta vekk det marerittet av et «debattforum».

Vi sa at folk ikke kom til å bruke dette, 90% var uforståelig og de 10% man forstod var ræva.

Men vi fikk høre at dette var fremtiden og at hvis VGD skulle vokse så var dette veien å gå.

Ett år senere har de ikke akkurat overbevist meg om at de hadde rett. 😂😂😂

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Jeg gikk på VGD.no nå nettopp for å sjekke ståa, for føste gang på et halvt år...

Ca 14 innlegg/svar på på HELE vgd.no de siste 24 timene, om jeg så rett. :/

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

lsklars skrev: fre jul 08, 2022 11:41 pm Bruker dere kompass i hverdagen etter at vgd innførte det?
Jeg er FDs moralske kompass, og det er det eneste kompasset dere trenger.

Sarasate

Legg inn av Sarasate »

Jeg var ikke mye aktiv på VGD, men fikk sperret brukerkonto der for litt over et år siden da de tydelig vis skulle rydde opp. Forklaringen var at «multiple profiler ikke var tillatt».

Årsaken var nok at både jeg og samboer hadde hver sin profil på VGD og til tider brukte hverandres pc / nettbrett 😂

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Er fortsatt på vgd. Det er veldig variabelt fora pga valgkamp personer er inne.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Frode57 skrev: lør jul 16, 2022 2:18 pm Er fortsatt på vgd. Det er veldig variabelt fora pga valgkamp personer er inne.
Google translate knelet da jeg prøvde.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

SirJames skrev: lør jul 16, 2022 2:24 pm
Frode57 skrev: lør jul 16, 2022 2:18 pm Er fortsatt på vgd. Det er veldig variabelt fora pga valgkamp personer er inne.
Google translate knelet da jeg prøvde.
Hos meg også, pluss at det dukket opp reklame for Bjørknes til tross for ad-Block.

SirJames

Legg inn av SirJames »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 16, 2022 3:47 pm
SirJames skrev: lør jul 16, 2022 2:24 pm
Frode57 skrev: lør jul 16, 2022 2:18 pm Er fortsatt på vgd. Det er veldig variabelt fora pga valgkamp personer er inne.
Google translate knelet da jeg prøvde.
Hos meg også, pluss at det dukket opp reklame for Bjørknes til tross for ad-Block.
:lol: :lol:

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Frode57 skrev: lør jul 16, 2022 2:18 pm Er fortsatt på vgd. Det er veldig variabelt fora pga valgkamp personer er inne.
Hva er "valgkamp personer"?

Ellers er eneste grunnen til å skrive på VGD dersom en ser folk som ennå ikke har funnet veien hit :D :D :D

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»