Pendlerboliger - Oppgjørets time

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Pendlerboliger - Oppgjørets time

Legg inn av greyserpent »

Justice 97 skrev: søn nov 27, 2022 8:55 pm Litt mer:

SV-nestleder fikk skattesmell på 477.000 kroner. Tre SV-topper må ut med store beløp til statskassen i skattesmell for gratis pendlerbolig. Til sammen har Skatteetaten ilagt tre stortingsrepresentanter fra SV over to millioner kroner i økt inntekt for fordelen med fri pendlerbolig i Oslo. Skattekravene lander dermed på over én million kroner. Det viser nylige endringer av politikernes ligninger, som VG har fått innsyn i etter en begjæring til Skatteetaten.

Bare åtte politikere har så langt valgt å være åpne om både kravets størrelse og årsaken. Mange VG har kontaktet med spørsmål om pendlerboligsaken har latt være å svare.
Lurer på om han "er glad" også?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

VG har nok plaget Skatteetaten ganske godt med innsynsbegjæringer i det siste:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... 000-kroner

Fylkesnes må ut med 477 000, Fagerås 195 000 og Øvstegård 324 000. Det er sikkert bare en overseelse fra min side, men ingen av disse høytlønte SVerne virker å gjøre noe poeng av hvor fornøyde de er med å få lov til å bidra i den dugnaden som er velferdsstaten.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Misbruk av fellesskapets midler er langt fra noe privatsak. Selvfølgelig bør de som har misbrukt denne ordningen få navnet i media. Jeg vil tro det har en oppdragende effekt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Saken gjelder ikke om disse har tjent lite eller mye, men at de har unnlatt å følge de skatteregler som gjelder for alle andre. Regler de selv sitter og bestemmer, og når det gjelder SV så ser de (vanligvis) på skattesnyting som en dødssynd. Det handler ikke om hvor mye de har tjent, men om at politikernes liv og lære ikke henger sammen.

guru

Legg inn av guru »

Det er helt vanvittig at en person som snyter en halv million(!) på skatten slipper unna med å betale tilbake. Hvem som helst andre hadde blitt pælma i fengsel i flere måneder. Helt ufattelig at de slipper unna straffeforfølgelse. Og folk lurer på hvorfor det blir politikerforakt?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:06 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Saken gjelder ikke om disse har tjent lite eller mye, men at de har unnlatt å følge de skatteregler som gjelder for alle andre. Regler de selv sitter og bestemmer, og når det gjelder SV så ser de (vanligvis) på skattesnyting som en dødssynd. Det handler ikke om hvor mye de har tjent, men om at politikernes liv og lære ikke henger sammen.
Det er vel litt sånn høyresiden liker det. Mest mulig hemmelighold.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

greyserpent skrev: søn nov 27, 2022 9:25 pm Det er vel litt sånn høyresiden liker det. Mest mulig hemmelighold.
Dette handler ikke om venste- eller høyresiden. Det handler om en vanvittig ukultur på stortinget, som tydeligvis omfatter hele det politiske spekteret.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

greyserpent skrev: søn nov 27, 2022 9:25 pm
Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:06 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Saken gjelder ikke om disse har tjent lite eller mye, men at de har unnlatt å følge de skatteregler som gjelder for alle andre. Regler de selv sitter og bestemmer, og når det gjelder SV så ser de (vanligvis) på skattesnyting som en dødssynd. Det handler ikke om hvor mye de har tjent, men om at politikernes liv og lære ikke henger sammen.
Det er vel litt sånn høyresiden liker det. Mest mulig hemmelighold.
Det var ikke de 3 SV-representantene selv som fortalte oss hvor mye de måtte ut med for å ha trikset med pendlerboliger, for å si det slik. Så hvordan du får dette til å handle om høyresiden er et mysterium, jeg mistenker ren refleks.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:37 pm
greyserpent skrev: søn nov 27, 2022 9:25 pm
Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:06 pm

Saken gjelder ikke om disse har tjent lite eller mye, men at de har unnlatt å følge de skatteregler som gjelder for alle andre. Regler de selv sitter og bestemmer, og når det gjelder SV så ser de (vanligvis) på skattesnyting som en dødssynd. Det handler ikke om hvor mye de har tjent, men om at politikernes liv og lære ikke henger sammen.
Det er vel litt sånn høyresiden liker det. Mest mulig hemmelighold.
Det var ikke de 3 SV-representantene selv som fortalte oss hvor mye de måtte ut med for å ha trikset med pendlerboliger, for å si det slik. Så hvordan du får dette til å handle om høyresiden er et mysterium, jeg mistenker ren refleks.
Snakker ikke om politikerne, men han du svarte som ville holde det hemmelig. Derfor er også ligningen ikke lenger tilgjengelig som før.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:37 pm Det var ikke de 3 SV-representantene selv som fortalte oss hvor mye de måtte ut med for å ha trikset med pendlerboliger, for å si det slik.
Det blir jo litt spekulativt, men man kan jo anta at disse SV-representantene egentlig ville stå frem, men heller ofret egen samvittighet, for å ikke sverte partiet.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Sosialistene er flinke til å preke moral om skatt og fellesskap. Men kanskje feie for egen dør først

Regner med at disse folka ikke står på SV lister fremover.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Guarnere skrev: søn nov 27, 2022 9:44 pm Sosialistene er flinke til å preke moral om skatt og fellesskap. Men kanskje feie for egen dør først

Regner med at disse folka ikke står på SV lister fremover.
Tja. Han eine blir fort ny partileiar

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

greyserpent skrev: søn nov 27, 2022 9:40 pm
Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:37 pm
greyserpent skrev: søn nov 27, 2022 9:25 pm

Det er vel litt sånn høyresiden liker det. Mest mulig hemmelighold.
Det var ikke de 3 SV-representantene selv som fortalte oss hvor mye de måtte ut med for å ha trikset med pendlerboliger, for å si det slik. Så hvordan du får dette til å handle om høyresiden er et mysterium, jeg mistenker ren refleks.
Snakker ikke om politikerne, men han du svarte som ville holde det hemmelig. Derfor er også ligningen ikke lenger tilgjengelig som før.
Det skjønte jeg, og for å vise at hemmelighold ikke er noen høyreside-greie så ga jeg et aktuelt eksempel på folk som tilhører venstresiden som også heier på hemmelighold. Disse er til og med fremtredende representanter for sin side, noe, med all respekt for vedkommende, hen du viste til ikke er.

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Og Giske som ifølge enkelte her inne skulle være den eller blandt de værste har fått??

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Tjaaah skrev: søn nov 27, 2022 9:41 pm
Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:37 pm Det var ikke de 3 SV-representantene selv som fortalte oss hvor mye de måtte ut med for å ha trikset med pendlerboliger, for å si det slik.
Det blir jo litt spekulativt, men man kan jo anta at disse SV-representantene egentlig ville stå frem, men heller ofret egen samvittighet, for å ikke sverte partiet.
Det finner jeg helt usannsynlig, jeg ser virkelig ikke hvordan de kan ha tenkt at det hjelper partiet at de unngår å være åpne om hvor mye de har syndet. For ting kommer jo frem, det er noe politikere bør ha fått med seg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

newsflash skrev: søn nov 27, 2022 9:03 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Misbruk av fellesskapets midler er langt fra noe privatsak. Selvfølgelig bør de som har misbrukt denne ordningen få navnet i media. Jeg vil tro det har en oppdragende effekt.
Det er veldig mye kriminalitet som er mye verre, og de beskytter media med anonymitet. Det er så mye kriminalitet på Stortinget og av politikere at jeg tviler på det har noe å si fra eller til.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:06 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Saken gjelder ikke om disse har tjent lite eller mye, men at de har unnlatt å følge de skatteregler som gjelder for alle andre. Regler de selv sitter og bestemmer, og når det gjelder SV så ser de (vanligvis) på skattesnyting som en dødssynd. Det handler ikke om hvor mye de har tjent, men om at politikernes liv og lære ikke henger sammen.
Om vi hadde hatt personvalg vill vi kunne kaste de uærlige politikerne, dessverre har vi partivalg så vi har ingenting å si.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 10:25 pm Det er veldig mye kriminalitet som er mye verre, og de beskytter media med anonymitet. Det er så mye kriminalitet på Stortinget og av politikere at jeg tviler på det har noe å si fra eller til.
Dette er våre tillitsvalgte, de er satt til å styre landet på vegne av oss.

Selvfølgelig skal vi få vite hvem dette er, slik at en får mulighet til å stemme på andre.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

newsflash skrev: søn nov 27, 2022 10:29 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 10:25 pm Det er veldig mye kriminalitet som er mye verre, og de beskytter media med anonymitet. Det er så mye kriminalitet på Stortinget og av politikere at jeg tviler på det har noe å si fra eller til.
Dette er våre tillitsvalgte, de er satt til å styre landet på vegne av oss.

Selvfølgelig skal vi få vite hvem dette er, slik at en får mulighet til å stemme på andre.
Skjønner det. Men denne svindelen har støtte i Stortingets administrasjon og Presidentsskapet, så i tilfelle må man stemme på noen som ikke er på Stortinget i dag.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 10:56 pm Skjønner det. Men denne svindelen har støtte i Stortingets administrasjon og Presidentsskapet, så i tilfelle må man stemme på noen som ikke er på Stortinget i dag.
Dersom et parti i mitt valgdistrikt renominerer noen som har misbrukt denne ordningen, så er det partiet utelukket å stemme på for meg.

Slik tror jeg det er for mange.

Og det er noe partiene bør ha med seg i nominasjonsprosessen.

Det igjen betinger at dette offentliggjøres.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

newsflash skrev: søn nov 27, 2022 11:01 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 10:56 pm Skjønner det. Men denne svindelen har støtte i Stortingets administrasjon og Presidentsskapet, så i tilfelle må man stemme på noen som ikke er på Stortinget i dag.
Dersom et parti i mitt valgdistrikt renominerer noen som har misbrukt denne ordningen, så er det partiet utelukket å stemme på for meg.

Slik tror jeg det er for mange.

Og det er noe partiene bør ha med seg i nominasjonsprosessen.

Det igjen betinger at dette offentliggjøres.
Vi kan håpe på det, men da må vel halvparten av representantene byttes ut. Men Lysbakken fikk jo fortsette, ble til og med leder for partiet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 11:47 pm
newsflash skrev: søn nov 27, 2022 11:01 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 10:56 pm Skjønner det. Men denne svindelen har støtte i Stortingets administrasjon og Presidentsskapet, så i tilfelle må man stemme på noen som ikke er på Stortinget i dag.
Dersom et parti i mitt valgdistrikt renominerer noen som har misbrukt denne ordningen, så er det partiet utelukket å stemme på for meg.

Slik tror jeg det er for mange.

Og det er noe partiene bør ha med seg i nominasjonsprosessen.

Det igjen betinger at dette offentliggjøres.
Vi kan håpe på det, men da må vel halvparten av representantene byttes ut. Men Lysbakken fikk jo fortsette, ble til og med leder for partiet.
Lysbakken beriket ikke seg selv

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:56 pm Det finner jeg helt usannsynlig, jeg ser virkelig ikke hvordan de kan ha tenkt at det hjelper partiet at de unngår å være åpne om hvor mye de har syndet. For ting kommer jo frem, det er noe politikere bør ha fått med seg.
Ja, jeg vil understreke at jeg også finner det helt usannsynlig. Men det var det nærmeste jeg kom i en teori som kunne skylde alt på høyresiden, om det er det man ønsker å gjøre.

guru

Legg inn av guru »

ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Fylkesnes har snytt Staten og fellesskapet for nesten 500k. Er dette et forhold mellom Staten og den enkelte? Selvsagt ikke. Det er faktisk noe som SKAL tas tak i av mediene. Det er jobben deres. Man burde heller stille seg spørsmålet hvorfor denne gjengen slipper unna med å bare betale tilbake summene, mens en hver annen person som hadde gjort dette hadde blitt tiltalt, stilt for retten og dømt til fengselsstraff. Vanlige folk har blitt kasta i fengsel for langt mindre beløp enn det som er underslått av omtrent samtlige stortingsrepresentanter.
Solvgutt1 skrev: søn nov 27, 2022 11:54 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 11:47 pm
newsflash skrev: søn nov 27, 2022 11:01 pm

Dersom et parti i mitt valgdistrikt renominerer noen som har misbrukt denne ordningen, så er det partiet utelukket å stemme på for meg.

Slik tror jeg det er for mange.

Og det er noe partiene bør ha med seg i nominasjonsprosessen.

Det igjen betinger at dette offentliggjøres.
Vi kan håpe på det, men da må vel halvparten av representantene byttes ut. Men Lysbakken fikk jo fortsette, ble til og med leder for partiet.
Lysbakken beriket ikke seg selv
Ikke seg personlig nei, men saken var jo uansett svært grov, og han gikk av som minister. Han serverte jo også løgner underveis for å prøve å komme seg unna ansvaret, helt til det dukket opp tekstsmeldinger og e-poster som endte opp med at Lysbakken stod med buksene på anklene.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Tjaaah skrev: man nov 28, 2022 3:17 am
Brezjnev skrev: søn nov 27, 2022 9:56 pm Det finner jeg helt usannsynlig, jeg ser virkelig ikke hvordan de kan ha tenkt at det hjelper partiet at de unngår å være åpne om hvor mye de har syndet. For ting kommer jo frem, det er noe politikere bør ha fått med seg.
Ja, jeg vil understreke at jeg også finner det helt usannsynlig. Men det var det nærmeste jeg kom i en teori som kunne skylde alt på høyresiden, om det er det man ønsker å gjøre.
Ah, nå tror jeg at jeg skjønner at jeg misforsto innlegget litt. Carry on.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

guru skrev: man nov 28, 2022 6:32 am
ehall skrev: søn nov 27, 2022 9:01 pm Liker ikke denne dyneløftingen i Norge der misunnelsen er større enn kjønnsdriften, eller det som media elsker mer enn det meste, henge ut folk til spott og spe. Skatt og personlig økonomi er et forhold mellom Staten og den enkelte.
Fylkesnes har snytt Staten og fellesskapet for nesten 500k. Er dette et forhold mellom Staten og den enkelte? Selvsagt ikke. Det er faktisk noe som SKAL tas tak i av mediene. Det er jobben deres. Man burde heller stille seg spørsmålet hvorfor denne gjengen slipper unna med å bare betale tilbake summene, mens en hver annen person som hadde gjort dette hadde blitt tiltalt, stilt for retten og dømt til fengselsstraff. Vanlige folk har blitt kasta i fengsel for langt mindre beløp enn det som er underslått av omtrent samtlige stortingsrepresentanter.
Solvgutt1 skrev: søn nov 27, 2022 11:54 pm
ehall skrev: søn nov 27, 2022 11:47 pm

Vi kan håpe på det, men da må vel halvparten av representantene byttes ut. Men Lysbakken fikk jo fortsette, ble til og med leder for partiet.
Lysbakken beriket ikke seg selv
Ikke seg personlig nei, men saken var jo uansett svært grov, og han gikk av som minister. Han serverte jo også løgner underveis for å prøve å komme seg unna ansvaret, helt til det dukket opp tekstsmeldinger og e-poster som endte opp med at Lysbakken stod med buksene på anklene.
Det var vel strengt tatt ingen som ble beriket. Det var snakk om et SV-departement som ga penger til en et prosjekt i SU uten å følge regelverket for tildeling av midler. En stygg sak, men i mine øyne av en helt annen karakter enn disse politikerne som jukser, lyver og "feiltolker" regelverk for å fylle sin egen lommebok. Langt enklere å tilgi. Lysbakkens rolle var vel ikke veldig sentral heller, men han måtte gå av fordi det var han som bar ansvaret og fordi han hadde påstått at han ikke visste noe om det når e-poster viste at han hadde blitt orientert. Det var SVs andre nåværende nestleder(Bergstø) som regisserte hele den prosessen der, men det virket det som at folk har glemt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Det mest skremmende med alt som dukkar opp no er mangel på ansvar og mangel på vilje til å gjere opp for seg. Dei fleiste folkevalde holder stort sett kjeft og dei ansvarlige på Stortinget tar heller ikkje mykje sjølvkritikk.

Stortinget har stort sett gått imot eller skyld på skatteetaten når dette vart oppdraga og sjølv når dei innrømmet at dei vil betale regninga. Så kontakter representanter advokater og Stortinget betaler boten meir for å bli ferdig med saken framfor å innrømme at man har tatt feil.

SV representanten som ba folk om å stå fram har helt rett. Skal man få tillit til våre folkevalde, så bør absolutt alle som får straffeskatt stå fram og innrømme sine synder.

Ellers er det kanskje på tide å gå gjennom Stortinget sin administrasjon. Har vært utruleg mykje feil og mangler i den etaten og misbruk av våre skattepenger.

At det ikkje er blitt gjort ein full og uavhenging gransking er helt utruleg. Hadde dette skjedd i ein privat bedrift og med dei konsekvensene dette har medført. Så hadde det blitt storrengjøring i heile bedriften.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ellers så syns jeg folk bør være litt mindre skråsikre på hvem som slipper unna med hva, og hva andre ville blitt straffeforfulgt for. Det har blitt åpnet politietterforskning i forbindelse med denne pendlerbolig-saken, og den er ikke avsluttet. Så vi vet ikke hvem som blir straffeforfulgt eller ikke ennå.

Videre er det mange som får skattekrav etter å ha betalt for lite i skatt uten at de blir politianmeldt. Straffeforfølgelse brukes først og fremst mot de som med hensikt har oppgitt uriktig informasjon for å unndra skatt, dernest om de som grovt uaktsomt har gjort det. Så vidt jeg har oppfattet kan man dele disse politikerne i tre kategorier.

1. De som har oppgitt all korrekt informasjon og gjort det meste riktig, men betalt for lite skatt fordi den oppgitte fordelen på pendlerboligen har vært satt for lavt. Disse slipper åpenbart unna straffeforfølgelse, og det er helt rimelig
2. De som har vært åpne om egne boforhold, men ikke oppgitt skattepliktig pendlerbolig etter råd fra Stortinget. Disse er i større grad i en gråsone fordi de burde forstått at det er helt urimelig at godt bemidlede stortingspolitikere skal få bo gratis i Oslo, uten kostnader hjemme, skattefritt.
3. De som har tatt kreative grep for å sikre seg gratis og skattefri pendlerbolig, mest populært med å oppgi at de "bor" hjemme hos foreldrene sine. Dette er aktive grep for å unngå skatt, og alle disse burde vært straffeforfulgt. Grovest er de som også har fabrikkert fiktive kostnader. Særlig Ropstad tror jeg nok havner i fengsel.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Solvgutt1 skrev: man nov 28, 2022 9:59 am Ellers så syns jeg folk bør være litt mindre skråsikre på hvem som slipper unna med hva, og hva andre ville blitt straffeforfulgt for. Det har blitt åpnet politietterforskning i forbindelse med denne pendlerbolig-saken, og den er ikke avsluttet. Så vi vet ikke hvem som blir straffeforfulgt eller ikke ennå.

Videre er det mange som får skattekrav etter å ha betalt for lite i skatt uten at de blir politianmeldt. Straffeforfølgelse brukes først og fremst mot de som med hensikt har oppgitt uriktig informasjon for å unndra skatt, dernest om de som grovt uaktsomt har gjort det. Så vidt jeg har oppfattet kan man dele disse politikerne i tre kategorier.

1. De som har oppgitt all korrekt informasjon og gjort det meste riktig, men betalt for lite skatt fordi den oppgitte fordelen på pendlerboligen har vært satt for lavt. Disse slipper åpenbart unna straffeforfølgelse, og det er helt rimelig
2. De som har vært åpne om egne boforhold, men ikke oppgitt skattepliktig pendlerbolig etter råd fra Stortinget. Disse er i større grad i en gråsone fordi de burde forstått at det er helt urimelig at godt bemidlede stortingspolitikere skal få bo gratis i Oslo, uten kostnader hjemme, skattefritt.
3. De som har tatt kreative grep for å sikre seg gratis og skattefri pendlerbolig, mest populært med å oppgi at de "bor" hjemme hos foreldrene sine. Dette er aktive grep for å unngå skatt, og alle disse burde vært straffeforfulgt. Grovest er de som også har fabrikkert fiktive kostnader. Særlig Ropstad tror jeg nok havner i fengsel.
Godt poeng og vi veit at det kan komme meir. Mitt poeng var meir kritikken mot at våre folkevalde i mange tilfeller nekter å stå fram. Samstundes som Stortinet som organisasjon/bedrift er for dårlege til å innrømme feil. Det skader også tilliten at folkevaldet går til eksterne advokater for å gå gjennom sine saker. Det tyder dessverre for at mange ikkje vil sjå kor alvorleg denne saken er for tilliten til våre folkevalde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»