En pro-ukrainsk gruppe / et pro-ukrainsk land / en pro-ukrainsk allianse…OrmenLange skrev: ↑tir mar 07, 2023 6:02 pmDet høres meget usannsynlig ut. De aller fleste har vel vært enige om at dette er en operasjon som krevde et omfattende apparat og kompetente folk på mange fagfelt, og dermed at ikke-statlige aktører er så og si utelukket.Foucault skrev: ↑tir mar 07, 2023 5:06 pm Nye spekulasjoner:
«Nye etterretningsopplysninger antyder at en pro-ukrainsk gruppe sto bak sabotasjen mot gassrørledningen Nord Stream i fjor, skriver New York Times».
«Opplysningene kommer frem i en ny etterretningsrapport og er det første kjente betydelige sporet som peker i retning av hvem som var ansvarlig for angrepet, skriver avisen».
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet
Jeg tror det føles tryggest å kalle det en «gruppe» foreløpig.
For øvrig er jeg ikke sikker på at det kreves så voldsomt med ressurser for å gjennomføre en slik operasjon, men at det har skjedd uten styresmakters viten og velsignelse er i mine øyne utelukket.
Hva tenker du om Bidens ord?
«If Russia invades, that means tanks or troops crossing the ... border of Ukraine again, then there will be ... no longer a Nord Stream 2. We, we will bring an end to it," Biden said. Asked how, given the project is in German control, Biden said: "I promise you, we'll be able to do it."