Generell diskusjon om corona - Del 2

Svar
basillen
Has thanked: 139 times
Been thanked: 416 times

Re: Generell diskusjon om corona - Del 2

Legg inn av basillen »

William_S skrev: tor jan 05, 2023 12:37 pm klar for "Kraken" folkens? EU er bekymra gitt.
https://www.nrk.no/urix/koronavarianten ... 1.16244469
Ja, her snakker vi om den skumleste, farligste, raskeste, smittsommeste varianten noensinne folkens! Nå er det på tide med full panikkmodus! Men heldigvis er redningen her. Bare send 20$ til WHO@icantbelievetheystillfallforthis.com, og du vil bli beskyttet!

Solvgutt1
Has thanked: 15 times
Been thanked: 1320 times

Legg inn av Solvgutt1 »

basillen skrev: tor jan 05, 2023 12:45 pm
Solvgutt1 skrev: tor jan 05, 2023 12:27 pm
basillen skrev: tor jan 05, 2023 12:17 pm

Hvis dette er forklaringen, hvorfor tester man da ikke også for influensa? Eller novoviruset? Disse virusene kan også medføre at mesterskapet går til helvete. Faktisk vil jeg påstå at et novovirusutbrudd vil kunne gjøre det langt mer krevende å gjennomføre et mesterskap enn et omikronutbrudd.
Hvor mange ganger har influensa eller norovirus stoppet mesterskap? Koronaviruset er mye mer smittsomt, og langt vanskeligere å stoppe eller isolere hvis man først får et utbrudd. Noroviruset er forholdsvis enkelt å isolere.
Det er riktig at omfanget av smitte nok kan være mer begrenset, og mest sannsynlig vil f.eks. novoviruset begrense seg til f.eks. ett lag. Man skal imidlertid ikke lenger tilbake enn til 2018 før man var på nippet til et enormt novovirusutbrudd under OL:

https://www.aftenbladet.no/sport/i/p6J6 ... e-aarsaken

Samtidig har man jo flust av eksempler på andre steder, som cruiseskip, skoler/barnehager, etc., hvor novoviruset har spredd seg som ild i tørt gress og rammet flere på en gang. Googler man dette finner man flere eksempler på f.eks. barnehager som har måttet stenge grunnet nettopp novoviruset.

Med tanke på at coronaviruset mest sannsynlig kommer til å være med oss resten av livene våre, skal man holde på å teste idrettslag for dette til evig tid? Med tester som er notorisk upålitelige?
Noroviruset sprer seg raskt innenfor ett lukket området. Altså et hus, hotell, cruiseskip osv, men det sprer seg på langt nær like lett fra sted til sted som korona. Så da vil det, som du sier, først og fremst ramme enkeltlag. Koronaviruset sprer seg på en helt annen måte, og kan ha spredd seg til mange lag før man i det hele tatt finner ut at noen er smittet.

Man kan snakke ned farligheten av korona så mye man vil, men regner med at alle er enige i at en ikke bør bedrive toppidrett mens en er smittet med viruset. Egentlig bør man ikke bedrive noen idrett før flere uker etter at man har vært syk. Så et utbrudd i et mesterskap uten noen begrensende tiltak ville trolig medført at mesterskapet måtte avlyses.

Brukeravatar
ms_8
Has thanked: 373 times
Been thanked: 262 times

Legg inn av ms_8 »

William_S skrev: tor jan 05, 2023 12:37 pm klar for "Kraken" folkens? EU er bekymra gitt.
Og nettopp er grunnen til at eg og mange andre reagerer på tiltakene som vart innført mot Kina. Dersom dei samme folkene finner ut at vi må beskytte oss mot denne varianten. Så blir det fort snakk om nye tiltak og i verstefall nye krav om munnbind, heimekontor, mindre deltakelse på arrangement og testing.

Har man gjort det 1 gang, så er det også lettare å innføre det igjen med begrunnelse om å passe på oss/ mindre press på sjukehus.

Solvgutt1
Been thanked: 1320 times

Legg inn av Solvgutt1 »

ms_8 skrev: tor jan 05, 2023 12:54 pm
Og nettopp er grunnen til at eg og mange andre reagerer på tiltakene som vart innført mot Kina. Dersom dei samme folkene finner ut at vi må beskytte oss mot denne varianten. Så blir det fort snakk om nye tiltak og i verstefall nye krav om munnbind, heimekontor, mindre deltakelse på arrangement og testing.

Har man gjort det 1 gang, så er det også lettare å innføre det igjen med begrunnelse om å passe på oss/ mindre press på sjukehus.
Det er da lite som tyder på at noen av betydning mener vi må beskyttes mot denne varianten? Selv Nakstad sier at det ikke virker som det er farlige enn de variantene vi har hatt her det siste året. Nyborg har sikkert tall som viser at alle vil dø, men det spiller vel liten rolle.

Jeg syns det er mer hysteri blant dere som er redde for hysteri enn motsatt for tiden. Det går ikke an å nevne nye varianter eller påpeke at de er mer smittsomme før det er full alarmmodus her. Man kan ikke late som at koronaviruset ikke er et virus som gir betydelige samfunnsutfordringer ennå, bare fordi man ikke lenger skal ha inngripende tiltak.
These users thanked the author Solvgutt1 for the post (total 2):
Terry_26Winnowill

Brukeravatar
ehall
Has thanked: 371 times
Been thanked: 399 times

Legg inn av ehall »

Centrist skrev: ons jan 04, 2023 11:03 pm
ehall skrev: ons jan 04, 2023 10:35 pm Kan jo hende det blir noe, men når foreløpig «Noen av tiltakene som det er enighet om er blant annet testing av avløpsvann fra fly fra Kina og på internasjonale flyplasser.», tror jeg det ikke får de store konsekvensene for oss.
Centrist skrev: lør des 31, 2022 10:14 am Sett i lys av hvordan majoriteten av befolkningen reagerte på restriksjoner under pandemien, ville nok evt. testkrav, karantene ol. bli akseptert.

1. Det påvirker jo ikke oss (kun reisende fra Kina).
2. Hvis det hjelper på å ikke "stenge ned", er det bare bra.
3. Restriksjonen er så liten uansett.

Og derav har man satt presedens for litt sterkere restriksjoner neste gang. Dette er ikke en spåkule ettersom FHI har vært tydelige i Norge, men en enkel analyse av pandemien og dens restriksjoner.
Jeg vet hvor du står i debatten ehall sånn generelt, men viser allikevel til denne for noen dager tilbake.

Nå har 2 debattanter allerede akseptert punkt 1, så det er nok like før punkt 2 og 3 kan sjekkes av lista også.
Usikker hva jeg skal svare på denne. Hva debattanter mener er i denne sammenheng ikke førende for noe annet enn deres egne meninger.

Ellers er jeg kanskje litt midt på treet. Synes munnbind er tull dermed kommer jeg aldri til å bruke det, (eneste er om muligens arbeidsgiver krever det) og er fullstendig uenig at Grunnloven og menneskerettighetene kan brytes for et virus. Men er greit med covid-19 test i et mesterskap for å hindre smitte, selv de mest ihuga motstandere av alt må jo innse at man kan ikke drive idrett med covid-19 om man blir syk. Dog ikke isolasjon i samme tilfelle, holder med å holde seg unna andre involverte, eller at man skal lage en boble.

Hetfield
Has thanked: 367 times
Been thanked: 344 times

Legg inn av Hetfield »

VG og Dagbladet kjører på med fet skrift og utropstegn, Nakstad er overrasket.
Sist redigert av Hetfield den tor jan 05, 2023 1:37 pm, redigert 3 ganger totalt.

Centrist
Has thanked: 165 times
Been thanked: 233 times

Legg inn av Centrist »

Brukeravatar
Maxus5
Has thanked: 270 times
Been thanked: 214 times

Legg inn av Maxus5 »

Hetfield skrev: tor jan 05, 2023 1:16 pm
VG og Dagbladet kjører på med fet skrift og utropstegn, Nakstad er bekymret.
Den evige PR-kåte bekymringsministeren hviler aldri. 3 år som wonderboy i godstolen i alle TV-program med null kritiske spørsmål, bare koseprat, masse spådommer som 90 % var helt feil og ellers fylte vi tiden med selvfølgeligheter og pekefingerprat.
Never gonna give it up
Never gonna let it down
Never gonna run around and desert it

Megapixsel
Has thanked: 319 times
Been thanked: 112 times

Legg inn av Megapixsel »

9000 innlagte ja, fortsatt ikke noe snakk om at det er lurt å ha god helse for å takle virus bedre nei.

William_S
Has thanked: 167 times
Been thanked: 374 times

Legg inn av William_S »

Solvgutt1 skrev: tor jan 05, 2023 12:55 pm

Det er da lite som tyder på at noen av betydning mener vi må beskyttes mot denne varianten? Selv Nakstad sier at det ikke virker som det er farlige enn de variantene vi har hatt her det siste året. Nyborg har sikkert tall som viser at alle vil dø, men det spiller vel liten rolle.

Jeg syns det er mer hysteri blant dere som er redde for hysteri enn motsatt for tiden. Det går ikke an å nevne nye varianter eller påpeke at de er mer smittsomme før det er full alarmmodus her. Man kan ikke late som at koronaviruset ikke er et virus som gir betydelige samfunnsutfordringer ennå, bare fordi man ikke lenger skal ha inngripende tiltak.
Tja corona er ikke noe stort samfunnsmessig problem lenger, grunnen til at sykehusene sliter denne vinteren skyldes i all hovedsak ikke covid 19. Det er en del av bildet, men det er en liten del av det. Da er det mer RS, influensavirus osv som er problemet. Også har vi jo ekstremt glatt føre i Osloområdet for øyeblikket som jo fører til sin andel av ortopediske pasienter. Det er uansett få av de innlagte med corona som krever intensivbehandling. Men ja det innføres jo faktisk hysteri over en lav sko nå, feks så krever jo nå EU land coronatest for reisende fra Kina. Okey, man har kanskje ikke tenkt seg til Kina, men det er likevel et fullstendig antivitenskapelig tiltak. Og det kan sikkert bli flere tiltak også. Så frykten for hysteri er faktisk helt reell.

Også har man dette eksempelet fra håndball VM som er nevnt i tråden.
These users thanked the author William_S for the post:
ms_8

William_S

Legg inn av William_S »

Ser at Debatten skal ha opp dette med tiltak overfor reisende fra Kina i kveld og ny mutant. Kan jo bli spennende hvem som er invitert. Så corona er i høyeste grad noe som diskuteres i riksdekkende media fortsatt.

Lurer på om Nyborg eller Bjørg Marit er invitert . Det hadde vært underholdning

Brukeravatar
Tullekoppen
Has thanked: 32 times
Been thanked: 44 times

Legg inn av Tullekoppen »

basillen skrev: ons jan 04, 2023 11:29 pm
Tullekoppen skrev: ons jan 04, 2023 11:21 pm Jeg har akkurat kommet hjem fra New York. Der bruker svært mange munnbind. Noen steder kommer du ikke inn uten at du har det på, og det er teststasjoner på hvert hjørne.
Hvor kom du ikke inn uten munnbind?
På et par museumer jeg besøkte. På t-banen vil jeg anslå at over halvparten brukte det. Der var det anbefalt - ikke påbudt.

Brukeravatar
ms_8

Legg inn av ms_8 »

Solvgutt1 skrev: tor jan 05, 2023 12:55 pm

Ja Korona er eit samfunnsproblem og det er eg enig med deg i, men det er også Influensa, omgangsyke og ein mengde andre ting som man likevel ikkje innfører tiltak på dette viset. I dag kan vi også lese om det amerikanske viruset Kraken som er komt i Norge. Min kritikk går like mykje mot media som fyrer opp stemninga med den eine varianten etter den andre. Dette skaper ein fryktkultur som igjen fører til at folk blir redde.

Når EU vedtar strenge regel mot Kina, så er det like gjerne politiske grunner til at man gjer det og ikkje medisinske. Når man først inngår tiltak på grunn av politikk er det lettare å gjere det igjen. Derfor er det helt innanfor at folk reagerer på dette. Fordi erfaringer har visst at det kan skje igjen. Det betyr likevel ikkje at eg seier at det vil skje, men det er absolutt grunn å følgje med

Brukeravatar
Winnowill
Sted: Der alle skulle tru at nokon ville bu
Has thanked: 261 times
Been thanked: 253 times

Legg inn av Winnowill »

Tror man kan parkere korona akkurat nå, flere kollegaer er blitt grisesyke av influensa (det er H1N1 som er den dominerende varianten i år, altså svineinfluensaen) - vi snakker strak ut i 2-3 uker altså, noen på nippet til sykehusinnleggelse, folk i 30-40 årene.

Jeg har mindre lyst på influensa enn korona akkurat nå, og jeg husker godt hvordan svineinfluensa kjentes på kroppen når den anløp Norge første gang.

basillen

Legg inn av basillen »

William_S skrev: tor jan 05, 2023 7:07 pm Ser at Debatten skal ha opp dette med tiltak overfor reisende fra Kina i kveld og ny mutant. Kan jo bli spennende hvem som er invitert. Så corona er i høyeste grad noe som diskuteres i riksdekkende media fortsatt.

Lurer på om Nyborg eller Bjørg Marit er invitert . Det hadde vært underholdning
Interessant at Kjerkol her faktisk innrømmer at testingen av innreisende fra Kina er basert på null faglig belegg, men at man likevel velger å støtte EU for å vise "solidaritet".

Politikk > Vitenskap.

Brukeravatar
Soteria
Been thanked: 13 times

Legg inn av Soteria »

basillen skrev: tor jan 05, 2023 11:09 pm Interessant at Kjerkol her faktisk innrømmer at testingen av innreisende fra Kina er basert på null faglig belegg, men at man likevel velger å støtte EU for å vise "solidaritet".
Spesielt siden det krever ressurser som kunne vært brukt på andre ting. Millionene ruller alltid når det er snakk om mere testing og mere vaksine.
De syke kineserne kan være syke på grunn av underernæring. Hvis de har vært innestengt i årevis, og har måttet vente på å få mat inn gjennom vinduene. Vi har sett bllder av isolerte kinesere som tok imot fiskesnører med mat gjennom vinduene, fra soldater.

Her står det at helseansatte frykter for det offentlige helsevesenets framtid.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7 ... steppe-inn

VG Nett fikk endelig fikset linken, så man ikke blir sendt til en utenriksartikkel om en mafiafamilie i Mexico. Norske sykehus får beskjed om enda flere nedskjæringer, og de såkalte helsehusene virker som en skandale. Samtidig vil vel ikke situasjonen med de fulle akuttavdelingene vare i mange år, hvis pasientene har mystisk oppståtte lidelser som kan forbindes med korona.

Enhanced
Has thanked: 23 times
Been thanked: 23 times

Legg inn av Enhanced »

basillen skrev: tor jan 05, 2023 10:20 am En annen nyhet: USA har valgt å forlenge kravet om at innreisende til USA som ikke er amerikanske statsborgere, må dokumentere at de har tatt minst to vaksinedoser. Er man amerikansk statsborger trenger man ikke dokumentere noe som helst. Dersom man har hatt viruset, og dermed oppnådd naturlig immunitet, så teller ikke dette.

Altså må uvaksinerte nordmenn som ønsker seg inn i USA ta to utdaterte vaksinedoser utviklet for to år siden mot en variant som for lengst har forsvunnet.
Altenativt én dose med J&J-vaksinen. Ikke så mange nordmenn som gikk i den retningen, men noen var det jo.

Vet ikke helt om jeg skjønner poenget ditt med at dosene er utviklet for to år siden - selv den nye bivalente dosen har vel ikke vist særlig stor evne til å hindre spredning den heller? Så kravet om å være vaksinert gir vel like lite mening uansett?

Jeg kan ikke nok om hvordan amerikansk politikk fungerer, men det skal visstnok behandles et forslag om å fjerne dette kravet, i følge denne Twitter-meldingen:

Samme konto har også skrevet litt om selve innreisekravet, og prøver å oppklare litt av forvirringen rundt det:

Så vidt jeg har skjønt, både basert på egne opplevelser og hva jeg har lest, så bryr ingen seg om vaksinasjonsstatus når du kommer til USA, det blir "aldri" sjekket på immigration der, så det er mest flyselskapet du reiser til USA med som sjekker; som regel ser de knapt på det du viser fram, bare du viser fram "noe".
These users thanked the author Enhanced for the post:
basillen

basillen

Legg inn av basillen »

Enhanced skrev: fre jan 06, 2023 9:44 am
basillen skrev: tor jan 05, 2023 10:20 am En annen nyhet: USA har valgt å forlenge kravet om at innreisende til USA som ikke er amerikanske statsborgere, må dokumentere at de har tatt minst to vaksinedoser. Er man amerikansk statsborger trenger man ikke dokumentere noe som helst. Dersom man har hatt viruset, og dermed oppnådd naturlig immunitet, så teller ikke dette.

Altså må uvaksinerte nordmenn som ønsker seg inn i USA ta to utdaterte vaksinedoser utviklet for to år siden mot en variant som for lengst har forsvunnet.
Altenativt én dose med J&J-vaksinen. Ikke så mange nordmenn som gikk i den retningen, men noen var det jo.

Vet ikke helt om jeg skjønner poenget ditt med at dosene er utviklet for to år siden - selv den nye bivalente dosen har vel ikke vist særlig stor evne til å hindre spredning den heller? Så kravet om å være vaksinert gir vel like lite mening uansett?

Jeg kan ikke nok om hvordan amerikansk politikk fungerer, men det skal visstnok behandles et forslag om å fjerne dette kravet, i følge denne Twitter-meldingen:

Samme konto har også skrevet litt om selve innreisekravet, og prøver å oppklare litt av forvirringen rundt det:

Så vidt jeg har skjønt, både basert på egne opplevelser og hva jeg har lest, så bryr ingen seg om vaksinasjonsstatus når du kommer til USA, det blir "aldri" sjekket på immigration der, så det er mest flyselskapet du reiser til USA med som sjekker; som regel ser de knapt på det du viser fram, bare du viser fram "noe".
Takk. Dette var faktisk veldig oppklarende!

Brukeravatar
SirJames
Sted: Gran Canaria
Has thanked: 983 times
Been thanked: 1088 times

Legg inn av SirJames »

basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:30 pm Her er en annen gladsak:

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... China.html

Sitat: "Eight in 10 Brits want Covid quarantine to return for infected travellers from China."

Konklusjon: Åtte av ti briter er dumme som brød.
Dette visste vi jo allerede pre covid-19 8-)

Brukeravatar
SirJames
Sted: Gran Canaria
Has thanked: 983 times
Been thanked: 1088 times

Legg inn av SirJames »

basillen skrev: tor jan 05, 2023 12:09 am Litt mer detaljer om Norges avgjørelse:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/n ... d2958106/

Likte denne:

"For passasjerer med fly fra Kina anbefales det krav om testing før avreise og bruk av munnbind om bord i flyet."

Ja, munnbind på flyet vil garantert forhindre at nye varianter sprer seg :lol:.
Flyselskapene har nå innført forebyggende tiltak:

Bilde

Det morsomme er at det faktisk er like "nyttig" å plassere munnbindet der, kontra å tre dem på 300 passasjerer :lol:

William_S

Legg inn av William_S »

SirJames skrev: fre jan 06, 2023 1:42 pm
basillen skrev: tor jan 05, 2023 12:09 am Litt mer detaljer om Norges avgjørelse:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/n ... d2958106/

Likte denne:

"For passasjerer med fly fra Kina anbefales det krav om testing før avreise og bruk av munnbind om bord i flyet."

Ja, munnbind på flyet vil garantert forhindre at nye varianter sprer seg :lol:.
Flyselskapene har nå innført forebyggende tiltak:

Bilde

Det morsomme er at det faktisk er like "nyttig" å plassere munnbindet der, kontra å tre dem på 300 passasjerer :lol:
Tja et sånt gigantmunnbind vil jo være farlig. Flyet vil rett og slett ikke være flygedyktig

Brukeravatar
Maxus5

Legg inn av Maxus5 »

SirJames skrev: fre jan 06, 2023 1:21 pm
basillen skrev: tir jan 03, 2023 8:30 pm Her er en annen gladsak:

https://www.dailymail.co.uk/health/arti ... China.html

Sitat: "Eight in 10 Brits want Covid quarantine to return for infected travellers from China."

Konklusjon: Åtte av ti briter er dumme som brød.
Dette visste vi jo allerede pre covid-19 8-)
Vi har ikke glemt kommentarfeltene her hjemme på facebooksidene til kommunen og andre styrende etater.
Hundrevis av kjerringer av begge kjønn som hylte om kapp om at store o Stat skulle komme med trolldom og beskytte dem, helst med straff og pisk.

"Set inn tiltak !!!! "
"hallo ?? Få inn påbud om munnbind nå !!! "
"Steng ned !!! "
"Innfør påbud , nekt de uten munnbind å handle !!! "
osv osv osv osv..
Steng oss inn, straff oss, bestem over oss, yeah yeah give it to me baby .....
These users thanked the author Maxus5 for the post:
LittleSteven

Brukeravatar
Maxus5

Legg inn av Maxus5 »

Winnowill skrev: tor jan 05, 2023 8:38 pm Tror man kan parkere korona akkurat nå, flere kollegaer er blitt grisesyke av influensa (det er H1N1 som er den dominerende varianten i år, altså svineinfluensaen) - vi snakker strak ut i 2-3 uker altså, noen på nippet til sykehusinnleggelse, folk i 30-40 årene.

Jeg har mindre lyst på influensa enn korona akkurat nå, og jeg husker godt hvordan svineinfluensa kjentes på kroppen når den anløp Norge første gang.
Jeg har ikke lyst på noen sykdommer. Men korona har en fanklubb bak seg av fanatiske pr-kåte helsetopper, rikspolitikere og lokalpolitikere.
Som gnir seg i hendene hver gang de får sjansen til å vise litt makt.

Influensa har ikke denne støttegruppa. Så jeg frykter korona pga fanklubben bak mye mer enn influensa.

Brukeravatar
Maxus5

Legg inn av Maxus5 »

Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-839417
These users thanked the author Maxus5 for the post:
basillen

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Snakk om meltdown. Tidlig på fredagspilsen? Man må dessverre ha abonnement for å stemme i avstemmingen..

Lol. Denne var jo nesten litt artig (min utheving):

"En ny runde med knallharde symboltiltak er det ingen som ønsker."

Etterfulgt av:

"Det viktigste vi kan gjøre er å lytte på oppfordringene om å bruke munnbind."

For et fjols.
These users thanked the author basillen for the post (total 3):
ms_8LittleStevenKjøtteter

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ikke rart vi kjørte på såpass hardt når man har medieredaktører som er opptatt av at Norge skal være "best i klassen"..

"Konspirasjonsteori" fra oss my ass

Brukeravatar
ms_8

Legg inn av ms_8 »

basillen skrev: fre jan 06, 2023 7:40 pm
Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 7:25 pm Dagens mest idiotiske kommentar fra enda ett av de lydige mediene. Gunnar Stavrum i Nettavisen skamroser norske myndigheter og mener at tiltakene er årsaken til færre dødsfall enn andre land . Han forklarer ikke hvordan dette er mulig når så godt som alle.land hadde strengere tiltak som varte lenger. Og han ønsker tiltak og munnbind.

Lol. Denne var jo nesten litt artig (min utheving):

"En ny runde med knallharde symboltiltak er det ingen som ønsker."

Etterfulgt av:

"Det viktigste vi kan gjøre er å lytte på oppfordringene om å bruke munnbind."

For et fjols.
Interessant å sjå undersøkinga. Alternativene er ledende på alle mulige måter for å få støtte til tiltak. Nettavisen driver som vanleg med kommentarer og undersøkelser som overdriver og setter folk opp mot kvarandre på feil grunnlag

Brukeravatar
ehall

Legg inn av ehall »

Jeg har sluttet å lese Nettavisen for Stavrum har tilta helt. Så er han frekk nok til å si; «De siste måneden er det spredt mange falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak.»

Beklageligvis stemmer 65 prosent på en total meltdown på nytt. Som jeg har sagt før, først nå med pandemien skjønner jeg hvordan Hitler kunne få så mange til å følge ham.
These users thanked the author ehall for the post (total 4):
ms_8Maxus5basillenLittleSteven

Brukeravatar
Maxus5

Legg inn av Maxus5 »

Interessant å sjå undersøkinga. Alternativene er ledende på alle mulige måter for å få støtte til tiltak. Nettavisen driver som vanleg med kommentarer og undersøkelser som overdriver og setter folk opp mot kvarandre på feil grunnlag
"Vil du godtar nye smittevernregler som redder livet til tusenvis av sårbare mennesker ?"

A: ja , alt for å redde liv.
B: ja dersom reglene ikke blir for strenge
C: Nei min frihet er viktigere enn folks liv

Satt på spissen..

basillen

Legg inn av basillen »

ehall skrev: fre jan 06, 2023 8:03 pm

Jeg har sluttet å lese Nettavisen for Stavrum har tilta helt. Så er han frekk nok til å si; «De siste måneden er det spredt mange falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak.»

Beklageligvis stemmer 65 prosent på en total meltdown på nytt. Som jeg har sagt før, først nå med pandemien skjønner jeg hvordan Hitler kunne få så mange til å følge ham.
Hadde vært interessant om Stavrum kunne konkretisert nøyaktig hva han mener er "falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak".

basillen

Legg inn av basillen »

Maxus5 skrev: fre jan 06, 2023 8:09 pm

"Vil du godtar nye smittevernregler som redder livet til tusenvis av sårbare mennesker ?"

A: ja , alt for å redde liv.
B: ja dersom reglene ikke blir for strenge
C: Nei min frihet er viktigere enn folks liv

Satt på spissen..
Svaret er selvfølgelig C.

Brukeravatar
ehall

Legg inn av ehall »

basillen skrev: fre jan 06, 2023 8:10 pm

Hadde vært interessant om Stavrum kunne konkretisert nøyaktig hva han mener er "falske nyheter og myter om korona, vaksine og korona-tiltak".
Kjenner lusa på gangen, alt han ikke er enig i :D

basillen

Legg inn av basillen »

ehall skrev: fre jan 06, 2023 8:24 pm
basillen skrev: fre jan 06, 2023 8:10 pm

Kjenner lusa på gangen, alt han ikke er enig i :D
Jeg mener - det er faktisk, vil jeg si, en nyanseforskjell mellom påstanden "Vaksinene ble bevisst utviklet med det formål å sterilisere kvinner for å få ned befolkningstallet på Jorden" og påstanden "Munnbind på populasjonsnivå er et ineffektivt smittevernstiltak".

Jeg har imidlertid en snikende mistanke om at Stavrum lemper begge disse påstandene inn i samme kategori.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

basillen skrev: fre jan 06, 2023 8:12 pm Svaret er selvfølgelig C.
I den situasjonen vi har vært i et år nå, definitivt.

Stavrum hopper også glatt over at influensas muterte variant pga. tiltakene han fråder over å få tilbake, er farligere enn covid-19.

Men alt for å selge corona-stoff seff..

Brukeravatar
Tullekoppen
Has thanked: 32 times
Been thanked: 44 times

Legg inn av Tullekoppen »

Enhanced skrev: fre jan 06, 2023 9:44 am
Akkurat vært der og det stemmer. Vi fikk noen egenerklæringer som vi måtte levere på flyplassen før vi dro. Hørte ikke noe mer om det etter avgang.

Rexwiller
Has thanked: 291 times
Been thanked: 151 times

Legg inn av Rexwiller »

Lurer på hva tsjekkere og kroater synes om at han kaller landene deres for "halvt utviklete". Typisk Stavrum. Arrogant besserwisser.

Brukeravatar
Soteria
Been thanked: 13 times

Legg inn av Soteria »

Rexwiller skrev: fre jan 06, 2023 11:09 pm
Lurer på hva tsjekkere og kroater synes om at han kaller landene deres for "halvt utviklete". Typisk Stavrum. Arrogant besserwisser.
Det er ikke helt uvanlig å dra vitser om "rumenske forhold", der det siktes til at det er mer fattigslige forhold. "Det var så lav temperatur at det var rumenske forhold". Men de fleste vil jo unngå å skrive slikt i landsdekkende media, hvis de ikke har for mye sagmugg mellom ørene.

Etter koronaen har hjemmekontor blitt brukt i enda en sammenheng. Oslofolk ble nemlig bedt om å ta en dag med hjemmekontor etter det store snøfallet. Det var jo sikkert et godt råd, for hva hadde det tjent dem å tilbringe halve dagen i kø. Men definitivt skremmende at det blir en vane å be folk om å ta hjemmekontor. Det har plutselig blitt en liten sak. Akkurat som det har blitt en liten bagatell å kreve at noen bruker maske. Hvis alle Osloboere tok med seg en bøtte med snø hjem og smeltet den på badet eller på komfyren, ville snøproblemene blitt betraktelig mindre.

basillen

Legg inn av basillen »

Thailand gjeninnfører nå krav om coronavaksine for alle innreisende over 18 år.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=119437

Dette er et krav som tidligere ble droppet, men som nå altså har blitt gjeninnført.

Det faktum at så og si alle nå har hatt omikron, og dermed har fått naturlig immunitet, er selvsagt irrelevant. Det faktum at vaksinene er svært dårlige i å forhindre smitte er også irrelevant. Samtidig betyr dette også at uvaksinerte i alderen 18-30 år nå må innfinne seg i å måtte ta minst to doser for å kunne reise til Thailand, noe som er interessant med tanke på at enkelte land nå fraråder de under 30 å ta vaksinen da man anser risikoen for bivirkninger som høyere enn den gevinsten man eventuelt oppnår.

Det er nettopp slike ting som dette som gjør at folk mister tiltro til at regjeringer. For all del: anbefal vaksinen for alle over 60, og alle med underliggende tilstander. Her er det en potensiell god gevinst å hente, men dette tullet om at unge, friske mennesker med naturlig immunitet skal måtte ta disse vaksinene for å kunne reise er helt bak mål.
These users thanked the author basillen for the post (total 2):
Maxus5William_S

Rexwiller
Has thanked: 291 times
Been thanked: 151 times

Legg inn av Rexwiller »

Myser littpå airbnb i California. Er faktisk flere som krever at gjestene er vaksinert. Hva skal til for å få folk til å skjønne at vaksinene ikke hindrer smitte?

Brukeravatar
ehall

Legg inn av ehall »

Rexwiller skrev: lør jan 07, 2023 9:09 pm Myser littpå airbnb i California. Er faktisk flere som krever at gjestene er vaksinert. Hva skal til for å få folk til å skjønne at vaksinene ikke hindrer smitte?
Der styrer demokratene, så er nok lite håp at de blir opplyste.
These users thanked the author ehall for the post:
Maxus5

Svar