Den Store Oslo-tråden.

Svar
Haugzu

Re: Den Store Oslo-tråden.

Legg inn av Haugzu »

Chromeback skrev: lør jan 28, 2023 9:12 pm
SirJames skrev: lør jan 28, 2023 12:09 am Det beste ved Oslo er jo sel sakt Dronningens Kebab

En kulturinstitusjon som burde inn på UNESCOS Verdensarvliste
Sausen er himmelsk.
Er nok en spesiell ingrediens i den.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

ehall skrev: lør jan 28, 2023 7:36 pm
pfrog567 skrev: lør jan 28, 2023 6:27 pm
Henningsen skrev: lør jan 28, 2023 3:14 pm

Begrepet syverkiosken er betegnelse på flere kiosker. Hvilken er det det siktes til i dette eksempelet?
Tipper det menes Syver Kiosken rett ved Alexander Kiellandsplass. Knallgode pølser der :)
Oi, altfor lenge siden jeg var der. Nå bodde et familiemedlem borti gata der ved St. Hanshaugen for noen år siden, men vi sluttet å komme på besøk siden de fleste parkeringsplassene ble fjernet. Så et spørsmål, kan jeg få parkert i nærheten av kiosken om jeg vil svinge innom for en pølse?
I noen av sidegatene får du nok parkert. Men jeg bruker å gå :)

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

ehall skrev: lør jan 28, 2023 7:36 pm
pfrog567 skrev: lør jan 28, 2023 6:27 pm
Henningsen skrev: lør jan 28, 2023 3:14 pm

Begrepet syverkiosken er betegnelse på flere kiosker. Hvilken er det det siktes til i dette eksempelet?
Tipper det menes Syver Kiosken rett ved Alexander Kiellandsplass. Knallgode pølser der :)
Oi, altfor lenge siden jeg var der. Nå bodde et familiemedlem borti gata der ved St. Hanshaugen for noen år siden, men vi sluttet å komme på besøk siden de fleste parkeringsplassene ble fjernet. Så et spørsmål, kan jeg få parkert i nærheten av kiosken om jeg vil svinge innom for en pølse?
Enten tar du sjansen på fortauet og en bot, eller så stopper du bare på andre siden av gåten fordi gaten er så bred at det ikke skaper noe problem. Det er vel heller ikke ulovlig å stoppe så bare sett på parklys og ta deg en pølse eller to i fred og ro.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

B.O.B. skrev: søn jan 29, 2023 11:42 am
ehall skrev: lør jan 28, 2023 7:36 pm
pfrog567 skrev: lør jan 28, 2023 6:27 pm

Tipper det menes Syver Kiosken rett ved Alexander Kiellandsplass. Knallgode pølser der :)
Oi, altfor lenge siden jeg var der. Nå bodde et familiemedlem borti gata der ved St. Hanshaugen for noen år siden, men vi sluttet å komme på besøk siden de fleste parkeringsplassene ble fjernet. Så et spørsmål, kan jeg få parkert i nærheten av kiosken om jeg vil svinge innom for en pølse?
Enten tar du sjansen på fortauet og en bot, eller så stopper du bare på andre siden av gåten fordi gaten er så bred at det ikke skaper noe problem. Det er vel heller ikke ulovlig å stoppe så bare sett på parklys og ta deg en pølse eller to i fred og ro.
Nei, de kommunale parkeringsvaktene er gærne. Men kan parkere i veien, er det kommunen vil, om man sperrer veien bryr de seg ikke om. Høres ut som det blir løsningen, skal huske det neste gang jeg er innom Oslo. Et par pølser, og så forbi Sandaker og innom Talormade i Lillo Gård for å få med noen doughnuts hjem til kaffen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Trond - en av Oslos ildsjeler i nabolaget...


William_S

Legg inn av William_S »

Nei jeg lurer på hva som skjer med helsehusene. Opposisjonen i bystyret rasler med mistillit, men det vil neppe føre til at saken blir noe bedre. Så er spørsmålet om Rødt vil berge byrådet hvis det kommer til det. De har allerede en gang kastet byrådet for så å peke på det samme byrådet kort tid etterpå.

Queenie

Legg inn av Queenie »

ehall skrev: søn jan 29, 2023 1:22 pm
B.O.B. skrev: søn jan 29, 2023 11:42 am
ehall skrev: lør jan 28, 2023 7:36 pm

Oi, altfor lenge siden jeg var der. Nå bodde et familiemedlem borti gata der ved St. Hanshaugen for noen år siden, men vi sluttet å komme på besøk siden de fleste parkeringsplassene ble fjernet. Så et spørsmål, kan jeg få parkert i nærheten av kiosken om jeg vil svinge innom for en pølse?
Enten tar du sjansen på fortauet og en bot, eller så stopper du bare på andre siden av gåten fordi gaten er så bred at det ikke skaper noe problem. Det er vel heller ikke ulovlig å stoppe så bare sett på parklys og ta deg en pølse eller to i fred og ro.
Nei, de kommunale parkeringsvaktene er gærne. Men kan parkere i veien, er det kommunen vil, om man sperrer veien bryr de seg ikke om. Høres ut som det blir løsningen, skal huske det neste gang jeg er innom Oslo. Et par pølser, og så forbi Sandaker og innom Talormade i Lillo Gård for å få med noen doughnuts hjem til kaffen.
Hehe. Kommunal parkeringsvakt/vekter/bouncer/nettmoderator/you name it: kombinasjonen liksom-makt og behov for kontroll/validering er i 10/10 tilfeller mislykket 😅

Morsomt å forsøke å ha en liten samtale om livet med disse, anbefaler det neste gang

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

DoktorS skrev: søn jan 29, 2023 2:01 pm Trond - en av Oslos ildsjeler i nabolaget...

Han der kom vel på andreplass (eller så var det tredje) i konkurransen om å bli "årets triveligste kassamann" for et år eller to siden. Har slått av en prat med han noen ganger, trivelig kar. Men Joker-sjappa han jobber i må vel være en av de minste og trangeste i byen. Spesielt på sommeren har det vært ganske fullstappet, og man starter gjerne handlerunden som en del av køen i det man passerer dørstokken.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Han der kom vel på andreplass (eller så var det tredje) i konkurransen om å bli "årets triveligste kassamann" for et år eller to siden. Har slått av en prat med han noen ganger, trivelig kar. Men Joker-sjappa han jobber i må vel være en av de minste og trangeste i byen. Spesielt på sommeren har det vært ganske fullstappet, og man starter gjerne handlerunden som en del av køen i det man passerer dørstokken.
[/quote]

Tror det var flere kåringer, men han kom ikke helt opp i Hjemmet. Var vel der det nærmest var et portrett av ham også - han hadde ikke hatt en grei oppvekst og hadde hatt litt alkoholproblemer, men har nå sluttet å drikke. Husker jeg snakket ham om at dette med slutt på drikking en gang... Pleier ikke å handle der ofte - for det er jo trangt og dyrt... Men utvalget er bra.
Har ikke vært innom så mange Joker-butikker, men mener å ha lest at den hadde voldsom høy omsetning før. Var jo mye når det var Øya-festivalen rundt hjørnet og når trikken stoppet utenfor. Nå har det kommet en Bunnpris litt lengre opp i gata, så det merkes nok litt på omsetningen der..

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Solen skinner i dag igjen i denne deilige byen. Da må solbrillene på.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ohlaien skrev: tir jan 31, 2023 12:23 pm Solen skinner i dag igjen i denne deilige byen. Da må solbrillene på.
Shorts og BH på?

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Elgen skrev: tir jan 31, 2023 12:26 pm
Ohlaien skrev: tir jan 31, 2023 12:23 pm Solen skinner i dag igjen i denne deilige byen. Da må solbrillene på.
Shorts og BH på?
Selvsagt, herlig at våren kommer snikende.

Deila

Legg inn av Deila »

Det er påske her i Ostlo

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:22 pm Det er påske her i Ostlo
Fint å se at du har funnet deg så godt til rette i byen med årene, så savnet etter Kløfta ikke er så stort lenger. 🙂

Deila

Legg inn av Deila »

LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 1:27 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:22 pm Det er påske her i Ostlo
Fint å se at du har funnet deg så godt til rette i byen med årene, så savnet etter Kløfta ikke er så stort lenger. 🙂
Kløfta? haha.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:28 pm
LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 1:27 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:22 pm Det er påske her i Ostlo
Fint å se at du har funnet deg så godt til rette i byen med årene, så savnet etter Kløfta ikke er så stort lenger. 🙂
Kløfta? haha.
Mulig jeg er på bærtur her, men mener jeg leste en gang i tiden at du hadde tilhørighet til Kløfta. Så du er også ekte Oslo-gutt, altså?

Deila

Legg inn av Deila »

LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 1:32 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:28 pm
LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 1:27 pm

Fint å se at du har funnet deg så godt til rette i byen med årene, så savnet etter Kløfta ikke er så stort lenger. 🙂
Kløfta? haha.
Mulig jeg er på bærtur her, men mener jeg leste en gang i tiden at du hadde tilhørighet til Kløfta. Så du er også ekte Oslo-gutt, altså?
Født og oppvokst i Oslo. Etter det har jeg vært litt til og fra, har bodd utenfor også, men aldri i Kløfta :lol:

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:39 pm
LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 1:32 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:28 pm

Kløfta? haha.
Mulig jeg er på bærtur her, men mener jeg leste en gang i tiden at du hadde tilhørighet til Kløfta. Så du er også ekte Oslo-gutt, altså?
Født og oppvokst i Oslo. Etter det har jeg vært litt til og fra, har bodd utenfor også, men aldri i Kløfta :lol:
Så feil kan man altså ta. 😅

SirJames

Legg inn av SirJames »

Folk bor vel ikke frivillig på Kløfta 8-)

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

SirJames skrev: tir jan 31, 2023 4:06 pm Folk bor vel ikke frivillig på Kløfta 8-)
Ikke på Ullersmo i alle fall :D

Der er det fortsatt full vinter, ikke mange mil nordafor vårfornemmelsen i Oslo.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ehall skrev: tir jan 31, 2023 7:09 pm
SirJames skrev: tir jan 31, 2023 4:06 pm Folk bor vel ikke frivillig på Kløfta 8-)
Ikke på Ullersmo i alle fall :D
Good point :D

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

SirJames skrev: tir jan 31, 2023 4:06 pm Folk bor vel ikke frivillig på Kløfta 8-)
Hender jeg oppsøker kløfta med øynene stadig vekk. Flott sted å hvile øynene.
Men dette er kanskje noe annet?

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: tir jan 31, 2023 7:26 pm
SirJames skrev: tir jan 31, 2023 4:06 pm Folk bor vel ikke frivillig på Kløfta 8-)
Hender jeg oppsøker kløfta med øynene stadig vekk. Flott sted å hvile øynene.
Men dette er kanskje noe annet?
:lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:39 pm
LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 1:32 pm
Deila skrev: tir jan 31, 2023 1:28 pm

Kløfta? haha.
Mulig jeg er på bærtur her, men mener jeg leste en gang i tiden at du hadde tilhørighet til Kløfta. Så du er også ekte Oslo-gutt, altså?
Født og oppvokst i Oslo. Etter det har jeg vært litt til og fra, har bodd utenfor også, men aldri i Kløfta :lol:
Kløfta er et høl

William_S

Legg inn av William_S »

Kløfta er et sted jeg kjører forbi med tog. Neppe noe verdt å se der.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

William_S skrev: tir jan 31, 2023 10:38 pm Kløfta . Neppe noe verdt å se der.
Da er du enten homofil, eller så har du ikke sett den riktige kløfta.
Kan være estetisk flott det ;)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Polet på Kløfta har et godt utvalg av whisky.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Elgen skrev: tor jan 26, 2023 7:31 pm
Ohlaien skrev: tor jan 26, 2023 7:29 pm
Elgen skrev: tor jan 26, 2023 7:26 pm

Har vel vært innom dette tidligere, men kjente fra Oppsal er (utenom deg):
Espen Bredesen og Dollie-jentene
Det er korrekt. Benedicte, i hvert fall, gikk vel på Trasop skole. Skåber også mener jeg å huske.
Skåber glemte jeg ja
Linn Skåber bor på Grunerløkka og hun ga min onkel en klem før jul.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kiosken på Årvoll brant nesten ned så nå er det vel bare én eneste igjen da...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ryktene skal ha det til at denne puben er blant de mest trendy i byen. Noen som har vært der?
Screenshot_20230201_152246_Gallery.jpg

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»