Martha Leivestad, offer, feminist og komiker

Svar
Haugzu

Re: Martha Leivestad, offer, feminist og komiker

Legg inn av Haugzu »

Trolljegeren skrev: lør feb 04, 2023 8:20 am
Haugzu skrev: lør feb 04, 2023 7:40 am
Nei, jeg har kun sett klipp fra showet. Har bedre ting å ta meg til enn å betale for voksne mennesker som latterliggjør hverandre med humor på bæsj- og tissnivå. Instagram og tiktok, hvor mange av disse klippene legges ut med tilhørende «hetsende» kommentarer, blir i stor grad brukt av unge mennesker, brorparten godt under myndighetsalder. Disse er lettpåvirkelige og kopierer gjerne oppførselen til sine idoler, det være seg influencere eller fotballspillere. Når Oscar Westerlin går opp på scenen, kaller noen feit og så mottar hyllest og stående applaus, ja, da trenger du liksom ikke være Einstein for å forstå at barn og unge lar seg påvirke. Det er sikkert hentet inspirasjon fra dette opplegget til mobbing i skolegården også - det synes jeg er langt mer alvorlig enn at disse karakterene selv får et par kommentarer i retur.
Hørt på Mr. Important. Så mye viktig å gjøre at han bare kan henge på Instagram og FD. Pfft. For noen tafatte unnskyldninger du kommer med for å legitimere hetsen…
Imponerende respons. Omtrent som ventet.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Etter å ha fått henne opp trynet ved diverse TV-anledninger de siste årene, må jeg innrømme at jeg hverken så på henne som kvinne eller komiker.
Men det er min gammeldagse holdning.
For nærmeste fremtid vil jeg huske henne som offer. Sistnevnte gjeng havner sjeldent på noen pidestall hos meg.
Skulle dog likt å visst hva kommentarfeltet skrev. Eller kanskje ikke. Det var nok det vanlige bunnslammet vi alle innimellom reagerer på og som offentlige personer med ryggrad faktisk skal heve seg over.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Texas_John skrev: lør feb 04, 2023 12:36 am Dag Sørås skrev heller ikke linjene selv, nei.
Texas_John skrev: lør feb 04, 2023 12:36 amDag Sørås er såpass dreven at han skriver nok selv. Ellers er vel dette et program som er ment å selge både Vgtv-abonnement og billetter til Rockefeller-showet, så at det blir ikke overlatt til tilfeldighetene.
Vanskelig å vite hva man skal tro her, når til og med fasiten selv ikke har peiling.

H.E. Pennypacker

Legg inn av H.E. Pennypacker »

Jeg mistenker at noen ikke skjønner "roast"-humoren, og noe av forklaringen på hetsen ligger der. Det å høre denne type humor fra en kvinne, blir nok for mye å takle for enkelte.

Roasten var god, Erik Follestad og publikum lo, og hun hadde fortjent positive tilbakemeldinger på denne.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Helloween skrev: fre feb 03, 2023 10:50 pm

Det stemmer, men hun blir heller ikke komiker av at NRK og VG ansatte sier at hun er morsom.
Jo, det gjør hun faktisk. Om hun får betalt for å være morsom, og det er hovedinntekt så er hun faktisk komiker.

Og dette handler ikke om hun er morsom eller ikke, det handler kun om mislykkede menn som blir sinte for at en kvinne som ikke lever opp til de tradisjonelle skjønnhetsidealer har suksess. Det gjør ekstra vondt for disse mannfolka som vanligvis mener at kvinner bare lykkes for at de spiller på sex, og så kommer det en kvinne som lykkes uten det - og i tillegg får hun sikkert ligge mye mer enn disse taperne som sitter å sprer hat på nett og ikke bidrar noe som helst til samfunnet. Det er ikke mer komplisert enn det.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Haugzu skrev: lør feb 04, 2023 8:27 am
Imponerende respons. Omtrent som ventet.
Hvordan kan du forvente et seriøst svar, når du innleder med å sitte på en høy hest?

Helloween

Legg inn av Helloween »

GoingKronos skrev: lør feb 04, 2023 9:41 am
Helloween skrev: fre feb 03, 2023 10:50 pm

Det stemmer, men hun blir heller ikke komiker av at NRK og VG ansatte sier at hun er morsom.
Jo, det gjør hun faktisk. Om hun får betalt for å være morsom, og det er hovedinntekt så er hun faktisk komiker.

Og dette handler ikke om hun er morsom eller ikke, det handler kun om mislykkede menn som blir sinte for at en kvinne som ikke lever opp til de tradisjonelle skjønnhetsidealer har suksess. Det gjør ekstra vondt for disse mannfolka som vanligvis mener at kvinner bare lykkes for at de spiller på sex, og så kommer det en kvinne som lykkes uten det - og i tillegg får hun sikkert ligge mye mer enn disse taperne som sitter å sprer hat på nett og ikke bidrar noe som helst til samfunnet. Det er ikke mer komplisert enn det.
Dette handler om at representasjon og mangfold er kriterium som brukes for om noe bra eller ikke.
Når jeg hører en låt, så er den bra eller dårlig, kjønn, hudfarge og legning spiller ingen rolle for kvaliteten på musikken.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Vet ikke hva som sto i kommentarfeltet, men er ikke det en slags "roast" også? Er det så mye å bry seg med hvis du er kjendis og er med på noe slikt som en "roast"? Da burde man vel være mer tykkhudet enn det.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

H.E. Pennypacker skrev: lør feb 04, 2023 9:38 am Jeg mistenker at noen ikke skjønner "roast"-humoren, og noe av forklaringen på hetsen ligger der. Det å høre denne type humor fra en kvinne, blir nok for mye å takle for enkelte.

Roasten var god, Erik Follestad og publikum lo, og hun hadde fortjent positive tilbakemeldinger på denne.
Roasten var bare medium, og i hvert fall ikke god. Det var ingen av dem, og det er kanskje fordi det virker litt teit på norsk. Men den morsomt strofen var roasten på VG av hønngamle Mia Hundvin og meat is back on the menu boys :lol:

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Helloween skrev: lør feb 04, 2023 11:31 am
Dette handler om at representasjon og mangfold er kriterium som brukes for om noe bra eller ikke.
Mangfold er jo faktisk viktig, ei jente på 17 år syns ikke det samme er morsomt som en mann på 60 år. Folk har forskjellige referanser og erfaringer i livet som gjør at man syns forskjellige ting er morsomt. Det er mange jeg personlig ikke syns er morsom, men det er helt forskrudd å bruke tid på å spre hat av den grunn.

H.E. Pennypacker

Legg inn av H.E. Pennypacker »

B.O.B. skrev: lør feb 04, 2023 11:35 am Vet ikke hva som sto i kommentarfeltet, men er ikke det en slags "roast" også? Er det så mye å bry seg med hvis du er kjendis og er med på noe slikt som en "roast"? Da burde man vel være mer tykkhudet enn det.
Tror du kommentatorfelt er en slags roast? Tror du de som hetser Leivestad, tenker det de skriver er godhjertet humor for å få henne til å le?

Helloween

Legg inn av Helloween »

GoingKronos skrev: lør feb 04, 2023 11:48 am
Helloween skrev: lør feb 04, 2023 11:31 am
Dette handler om at representasjon og mangfold er kriterium som brukes for om noe bra eller ikke.
Mangfold er jo faktisk viktig, ei jente på 17 år syns ikke det samme er morsomt som en mann på 60 år. Folk har forskjellige referanser og erfaringer i livet som gjør at man syns forskjellige ting er morsomt. Det er mange jeg personlig ikke syns er morsom, men det er helt forskrudd å bruke tid på å spre hat av den grunn.
Nei det er ikke viktig med mangfold. Her i Norge lo folk i alle aldre av WesenSteen og KLM.
Dette med representasjon og mangfold er noe kunstig som er oppfunnet de senere år og som bare legger bånd på den enkeltes frihet. Jeg orker ikke å forholde meg til at jeg bare kan le av middelaldrende hvite menn for eks (selv om de ofte er morsomst)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Helloween skrev: lør feb 04, 2023 2:21 pm
Nei det er ikke viktig med mangfold. Her i Norge lo folk i alle aldre av WesenSteen og KLM.
Du høres både ut som en dinosaur og totalitær. Alle så på disse gamle seriene for at det ikke var noe annet å se på, men for oss som elsker frihet så er det fint at vi kan se og le av de programmene vi selv ønsker - jeg trodde faktisk ingen ønsker seg tilbake til monopolet. Og nei, det er ikke at du må le av noen som er lik deg - men opplevelser og referanser påvirker hva man syns er morsomt. Og jeg forstår hvorfor noen mennesker skal tvinge andre til å la seg underholde av det samme som en selv. Hva bryr det deg hva jeg syns er morsomt?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

B.O.B. skrev: lør feb 04, 2023 11:35 am Vet ikke hva som sto i kommentarfeltet, men er ikke det en slags "roast" også? Er det så mye å bry seg med hvis du er kjendis og er med på noe slikt som en "roast"? Da burde man vel være mer tykkhudet enn det.
Nei, et kommentarfelt er ikke en slags roast.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

GoingKronos skrev: lør feb 04, 2023 9:41 am
Helloween skrev: fre feb 03, 2023 10:50 pm Det stemmer, men hun blir heller ikke komiker av at NRK og VG ansatte sier at hun er morsom.
Jo, det gjør hun faktisk. Om hun får betalt for å være morsom, og det er hovedinntekt så er hun faktisk komiker.
Nei, man blir ikke komiker av å være med i diverse TV-programmer man får betalt for. Som jeg skrev tidligere. Dersom hun skriver sitt eget standup-show som hun kan reise land og strand med, og som blir en suksess, så kan man definere henne som komiker. Ikke at NRK og VG forteller oss at hun er det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Knaberaps skrev: lør feb 04, 2023 4:38 pm
GoingKronos skrev: lør feb 04, 2023 9:41 am
Helloween skrev: fre feb 03, 2023 10:50 pm Det stemmer, men hun blir heller ikke komiker av at NRK og VG ansatte sier at hun er morsom.
Jo, det gjør hun faktisk. Om hun får betalt for å være morsom, og det er hovedinntekt så er hun faktisk komiker.
Nei, man blir ikke komiker av å være med i diverse TV-programmer man får betalt for. Som jeg skrev tidligere. Dersom hun skriver sitt eget standup-show som hun kan reise land og strand med, og som blir en suksess, så kan man definere henne som komiker. Ikke at NRK og VG forteller oss at hun er det.
Fullstendig absurd, det er som å si at om man ikke lager revy så er man ikke komiker. Det fins jo en haug med forskjellige sjanger, og stand up sin storhetstid var jo for sånn 20 år siden. Litt som å si at man kun er musiker om man driver med danseband.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

GoingKronos skrev: lør feb 04, 2023 4:55 pm Fullstendig absurd, det er som å si at om man ikke lager revy så er man ikke komiker. Det fins jo en haug med forskjellige sjanger, og stand up sin storhetstid var jo for sånn 20 år siden. Litt som å si at man kun er musiker om man driver med danseband.
Greit nok. Enhver kan jo kalle seg komiker om man vil siden det ikke er en beskyttet tittel. Men graden av suksess ved et selvskrevent standup-show vil vise hvor mange som vil være enig i henne i det. Og jeg har null tro på at Leivstad kan ha noe slikt som et levebrød.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Knaberaps skrev: lør feb 04, 2023 5:05 pm
GoingKronos skrev: lør feb 04, 2023 4:55 pm Fullstendig absurd, det er som å si at om man ikke lager revy så er man ikke komiker. Det fins jo en haug med forskjellige sjanger, og stand up sin storhetstid var jo for sånn 20 år siden. Litt som å si at man kun er musiker om man driver med danseband.
Greit nok. Enhver kan jo kalle seg komiker om man vil siden det ikke er en beskyttet tittel. Men graden av suksess ved et selvskrevent standup-show vil vise hvor mange som vil være enig i henne i det. Og jeg har null tro på at Leivstad kan ha noe slikt som et levebrød.
Det er mulig du får rett i det, men det er en noe snever definisjon synes jeg.

-«Humor, det er det folk ler av» sa Wesenlund i sin tid.

Og Leivstad ble jo kåret til «Årets morsomste på TV» på Humorprisen i 2022. Stemt fram av TV2s seere/lesere. Hun er ikke helt my cup of tea, men hun har åpenbart noe ved seg som får mange til le.

Helloween

Legg inn av Helloween »

GoingKronos skrev: lør feb 04, 2023 3:24 pm
Helloween skrev: lør feb 04, 2023 2:21 pm
Nei det er ikke viktig med mangfold. Her i Norge lo folk i alle aldre av WesenSteen og KLM.
Du høres både ut som en dinosaur og totalitær. Alle så på disse gamle seriene for at det ikke var noe annet å se på, men for oss som elsker frihet så er det fint at vi kan se og le av de programmene vi selv ønsker - jeg trodde faktisk ingen ønsker seg tilbake til monopolet. Og nei, det er ikke at du må le av noen som er lik deg - men opplevelser og referanser påvirker hva man syns er morsomt. Og jeg forstår hvorfor noen mennesker skal tvinge andre til å la seg underholde av det samme som en selv. Hva bryr det deg hva jeg syns er morsomt?
Nei, dårlig humor skal du få ha for deg selv det er helt greit.

I en produksjon så kan Lauvestad muligens fylle rollen som kvinnelig komiker. Hun kommer aldri til å fylle rollen som creative lead som Harald Eia og Bård Tufte Johansen det har hun ikke talent til. Og her er vi ved kjernen av saken, man kan ikke kvotere noen inn i kreative roller, da blir det fiasko, som den kvinnelige Ghostbuster filmen for eks.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

H.E. Pennypacker skrev: lør feb 04, 2023 11:55 am
B.O.B. skrev: lør feb 04, 2023 11:35 am Vet ikke hva som sto i kommentarfeltet, men er ikke det en slags "roast" også? Er det så mye å bry seg med hvis du er kjendis og er med på noe slikt som en "roast"? Da burde man vel være mer tykkhudet enn det.
Tror du kommentatorfelt er en slags roast? Tror du de som hetser Leivestad, tenker det de skriver er godhjertet humor for å få henne til å le?
Nei, men det burde hun vel gjøre. Man kan jo ikke være en slik rappkjeftet kjendis som er frekk med alt og alle om hun ikke er tykkhudet nok til å høre litt dritt i kommentarfeltet. Hvis noen mener hun er feit, stygg og dårlig komiker eller hva som helst - hva så?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

oddvar_kjempebra skrev: lør feb 04, 2023 5:53 pm
Knaberaps skrev: lør feb 04, 2023 5:05 pm
Greit nok. Enhver kan jo kalle seg komiker om man vil siden det ikke er en beskyttet tittel. Men graden av suksess ved et selvskrevent standup-show vil vise hvor mange som vil være enig i henne i det. Og jeg har null tro på at Leivstad kan ha noe slikt som et levebrød.
Det er mulig du får rett i det, men det er en noe snever definisjon synes jeg.

-«Humor, det er det folk ler av» sa Wesenlund i sin tid.

Og Leivstad ble jo kåret til «Årets morsomste på TV» på Humorprisen i 2022. Stemt fram av TV2s seere/lesere. Hun er ikke helt my cup of tea, men hun har åpenbart noe ved seg som får mange til le.
Wesenlund var helt unik. Ingen over eller ved siden der.

Hun dama vet jeg ikke hvem det er engang. Men hun har nok sitt publikum.
At noen ikke liker henne er greit nok, men likevel tar de seg tydeligvis tid til å kommentere at de ikke liker henne.. Stusselige folk.

dani07

Legg inn av dani07 »

@Helloween Jeg skjønner at det er skummelt å være på internett, og at du blir såret veldig lett. Men det er lurt å tenke litt før man skriver. Da slipper man å drite seg ut.
100% av underholdningsverden er bygd opp av promotering. Det er umulig å bli populær, og ikke minst, forbli populær uten at noen fremhever deg. Om det er VG, Aftenposten, eller andre mediebyråer, det har ekstremt lite å si.

Du kan være verdens fineste, flotteste eller mest talentfulle person. Om du ikke havner på godsiden av noen som kan fremme deg, så er det dødfødt.

På samme måte som at en valgkamp i USA, være seg senator, guvernør eller president, det er umulig å vinne disse valgene uten penger, og pengene brukes på promotering.

Om jeg, du og for så vidt hele Norge, ikke hadde synes Martha var morsom, så hjelper ikke det så lenge de som promoterer Martha mener hun er det.
Personlig synes jeg ikke hun er noe spesielt morsom. Men jeg synes heller ikke noen av de andre som var på denne roasten er morsom. Minst av alle Oskar Westerlin og Dag Sørås.

Verden er blitt mer polarisert enn den noen gang har vært, og dertil viktigere for disse mediehusene og skape andre underholdere enn det som har vært tidligere. Og det er helt greit. Den hvite middelaldrende mann har heller aldri vært spesielt artig, men for 50 år siden så var det kun den type mann som var salgbar som underholder, og da var det det som ble produsert. Det er faktisk ikke mer komplisert enn som så.


Så har det vært noen drypp av andre som har lykkes. Og tror du noen av de har lykkes for at de er morsom eller underholdende? Nei, de har lykkes for at de har fylt et hull i markedet. Det er ikke tilfeldig at Oprah lykkes, eller at Ellen lykkes. Det er medieskapt. På samme måte som at Taylor Swift ikke ble en stor musikkstjerne for at hun var så talentfull. Men når du kommer fra en bemidlet familie, med masse kontakter, og du kan flytte som 11 åring til Nashville for å satse på musikk, samtidig som du blir flydd frem og tilbake til New York hver uke for å trene på vokalen din, så er det brått ekstremt mye større sjanse for at du lykkes, gitt.

Helloween

Legg inn av Helloween »

dani07 skrev: søn feb 05, 2023 2:47 am @Helloween Jeg skjønner at det er skummelt å være på internett, og at du blir såret veldig lett. Men det er lurt å tenke litt før man skriver. Da slipper man å drite seg ut.
100% av underholdningsverden er bygd opp av promotering. Det er umulig å bli populær, og ikke minst, forbli populær uten at noen fremhever deg. Om det er VG, Aftenposten, eller andre mediebyråer, det har ekstremt lite å si.

Du kan være verdens fineste, flotteste eller mest talentfulle person. Om du ikke havner på godsiden av noen som kan fremme deg, så er det dødfødt.

På samme måte som at en valgkamp i USA, være seg senator, guvernør eller president, det er umulig å vinne disse valgene uten penger, og pengene brukes på promotering.

Om jeg, du og for så vidt hele Norge, ikke hadde synes Martha var morsom, så hjelper ikke det så lenge de som promoterer Martha mener hun er det.
Personlig synes jeg ikke hun er noe spesielt morsom. Men jeg synes heller ikke noen av de andre som var på denne roasten er morsom. Minst av alle Oskar Westerlin og Dag Sørås.

Verden er blitt mer polarisert enn den noen gang har vært, og dertil viktigere for disse mediehusene og skape andre underholdere enn det som har vært tidligere. Og det er helt greit. Den hvite middelaldrende mann har heller aldri vært spesielt artig, men for 50 år siden så var det kun den type mann som var salgbar som underholder, og da var det det som ble produsert. Det er faktisk ikke mer komplisert enn som så.


Så har det vært noen drypp av andre som har lykkes. Og tror du noen av de har lykkes for at de er morsom eller underholdende? Nei, de har lykkes for at de har fylt et hull i markedet. Det er ikke tilfeldig at Oprah lykkes, eller at Ellen lykkes. Det er medieskapt. På samme måte som at Taylor Swift ikke ble en stor musikkstjerne for at hun var så talentfull. Men når du kommer fra en bemidlet familie, med masse kontakter, og du kan flytte som 11 åring til Nashville for å satse på musikk, samtidig som du blir flydd frem og tilbake til New York hver uke for å trene på vokalen din, så er det brått ekstremt mye større sjanse for at du lykkes, gitt.
WOW, her var det bare tomt preik jo, er du politiker ? Sjelden man ser så mye tekst på Internett uten mening. Prøv en gang til og formuler noe konkret, å slå inn åpne dører og komme med floskler gir ingen mening i dette forumet.
Innlegget ditt manglet bare en "la oss alle være venner"

Helloween

Legg inn av Helloween »

dani07 skrev: søn feb 05, 2023 2:47 am @Helloween Jeg skjønner at det er skummelt å være på internett, og at du blir såret veldig lett. Men det er lurt å tenke litt før man skriver. Da slipper man å drite seg ut.
Det går greit, men det er bare takket være sånne som deg som mener at de selv er så mye bedre enn alle oss andre både moralsk og intellektuelt.
Den barnslige drømmen om at jeg en dag kansje kan bli som deg er det som holder meg oppe her på internettet

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

<snip>
Tror det er meningen at man skal latterligjøre den som blir roastet på det groveste. Publikummet vet selvsagt dette og de agerer deretter. Roasting er noe som har foregått i USA lenge. Må bare vise roasten av Donald Trump som jeg synes var hylfestlig. Den er fra før han lanserte seg som presidentkandidat, så ting er "litt anderledes". Eller han sa visst at han skulle "run for president i 2012" da, men var vel ikke så mange som tok det seriøst uansett.
► Show Spoiler

H.E. Pennypacker

Legg inn av H.E. Pennypacker »

B.O.B. skrev: søn feb 05, 2023 1:04 am
H.E. Pennypacker skrev: lør feb 04, 2023 11:55 am
B.O.B. skrev: lør feb 04, 2023 11:35 am Vet ikke hva som sto i kommentarfeltet, men er ikke det en slags "roast" også? Er det så mye å bry seg med hvis du er kjendis og er med på noe slikt som en "roast"? Da burde man vel være mer tykkhudet enn det.
Tror du kommentatorfelt er en slags roast? Tror du de som hetser Leivestad, tenker det de skriver er godhjertet humor for å få henne til å le?
Nei, men det burde hun vel gjøre. Man kan jo ikke være en slik rappkjeftet kjendis som er frekk med alt og alle om hun ikke er tykkhudet nok til å høre litt dritt i kommentarfeltet. Hvis noen mener hun er feit, stygg og dårlig komiker eller hva som helst - hva så?
Komikere fortjener ikke noe mer enn andre å bli utsatt for hets. Helt greit at noen mener at hun ikke er morsom, men hvorfor skal hun få høre at hun er stygg, feit og ikke må få barn?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Helloween skrev: søn feb 05, 2023 4:13 am
dani07 skrev: søn feb 05, 2023 2:47 am @Helloween Jeg skjønner at det er skummelt å være på internett, og at du blir såret veldig lett. Men det er lurt å tenke litt før man skriver. Da slipper man å drite seg ut.
Det går greit, men det er bare takket være sånne som deg som mener at de selv er så mye bedre enn alle oss andre både moralsk og intellektuelt.
Det er jo du som hevder at du er bedre enn oss andre og har brukt tråden til å fortelle at du vet hva som er morsomt og alle andre har feil. På tide å sende inn konkursbegjæring på vegne av din selvinnsikt.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

H.E. Pennypacker skrev: søn feb 05, 2023 9:23 am
B.O.B. skrev: søn feb 05, 2023 1:04 am
H.E. Pennypacker skrev: lør feb 04, 2023 11:55 am

Tror du kommentatorfelt er en slags roast? Tror du de som hetser Leivestad, tenker det de skriver er godhjertet humor for å få henne til å le?
Nei, men det burde hun vel gjøre. Man kan jo ikke være en slik rappkjeftet kjendis som er frekk med alt og alle om hun ikke er tykkhudet nok til å høre litt dritt i kommentarfeltet. Hvis noen mener hun er feit, stygg og dårlig komiker eller hva som helst - hva så?
Komikere fortjener ikke noe mer enn andre å bli utsatt for hets. Helt greit at noen mener at hun ikke er morsom, men hvorfor skal hun få høre at hun er stygg, feit og ikke må få barn?
Siden hun selv sier det til andre i en "roast" så tenker jeg at hun burde være tykkhudet nok til å høre det tilbake, og heve seg over det. Hun lever da av en humor som skal være så provosernde og sårende som mulig og da burde man også kunne stå i det negative. På samme måte som om man er pornoskuespiller så må man kunne tåle å stå i det negative ordskiftet som følger med jobben.
Det ville selvsagt vært annerledes med en annen komiker som med humor som Ylvis-brødrene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Morsom er hun ikke, men hun tok seg greit av Marius Skjelbæk i bryteringen i Kjendis-VM. Det skal hun ha. Nå sier vel det mer om han enn om henne, kanskje, men dog.

H.E. Pennypacker

Legg inn av H.E. Pennypacker »

B.O.B. skrev: søn feb 05, 2023 9:40 am
H.E. Pennypacker skrev: søn feb 05, 2023 9:23 am
B.O.B. skrev: søn feb 05, 2023 1:04 am

Nei, men det burde hun vel gjøre. Man kan jo ikke være en slik rappkjeftet kjendis som er frekk med alt og alle om hun ikke er tykkhudet nok til å høre litt dritt i kommentarfeltet. Hvis noen mener hun er feit, stygg og dårlig komiker eller hva som helst - hva så?
Komikere fortjener ikke noe mer enn andre å bli utsatt for hets. Helt greit at noen mener at hun ikke er morsom, men hvorfor skal hun få høre at hun er stygg, feit og ikke må få barn?
Siden hun selv sier det til andre i en "roast" så tenker jeg at hun burde være tykkhudet nok til å høre det tilbake, og heve seg over det. Hun lever da av en humor som skal være så provosernde og sårende som mulig og da burde man også kunne stå i det negative. På samme måte som om man er pornoskuespiller så må man kunne tåle å stå i det negative ordskiftet som følger med jobben.
Det ville selvsagt vært annerledes med en annen komiker som med humor som Ylvis-brødrene.
Det virker som om du ikke klarer å skille mellom humor og hets. Humor er positivt, og hets er negativt. Noe av humoren i en roast går ut på å si ting som man absolutt ikke bør si til en person. Et utsagn som ikke er sårende under roasten, kan være ekstremt sårende utenfor roasten. Martha Leivestad tåler nok det meste, men det forsvarer ikke hetsen hun utsettes for.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»