«Pride misjonering» på norske barneskoler

Svar
Koskinen

«Pride misjonering» på norske barneskoler

Legg inn av Koskinen »

På barneskolene på Østlandet går nå Teaterforestillingen Tobias og dagen det smalt.

Får høre at flere foreldre får beskjed om at barna skal gå på skoleteater samme dagen som teateret vises og ikke får noen mulighet til å sette seg inn i hvilket tema denne tar for seg.

Her må det skriflig godkjennelse hjemmefra for å gå i kirken. Men å se et potensiell skadelig teaterstykke om å være født i feil kropp trenger ikke foreldrene hverken å informeres på forhånd om, eller godkjenne skriftlig. Dette gir rett og slett ingen mening.

Psykologspesialist Marit Johanne Bruset har tidligere advart foreldre om dette stykket, og er kritisk til at stykket kan bidra til å plante ideen om å være født i feil kropp i små og sårbare barn.

https://www.nrk.no/mr/atvarar-mot-teate ... 1.15405531

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er dette et forsøk på kansellering?

For øvrig er det strålende hvis dette kan føre til at barna vokser opp med mindre fordommer og mer aksept enn foreldrene og, ikke minst, besteforeldrene, samt mindre skam hvis det skulle vise seg at de faktisk er født i feil kropp.

startelver

Legg inn av startelver »

Men det kan også virke forvirrende. Aaaltfor tidlig. Foreldre som ikke ønsker dette må ihvertfall få beskjed.

Skal vi få amerikanske tilstander nå da.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Kan du gi meg en god forklaring på hvorfor foreldre må gi skriftlig godkjennelse til å dra i kirken. Mens de ikke må gi godkjennelse for et slikt omdiskutert tema?

Er en kjent sak at selvmordsraten er skyhøy blant folk som er kjønnsforvirret. Å begynne å sette tanker inn i hodet på små barn, om de er født i rett kropp eller ei mener jeg er mye mer kontroversielt enn juleevangeliet.
Sist redigert av Koskinen den man mar 13, 2023 4:51 pm, redigert 1 gang totalt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Verden er gal.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Galskap satt i system.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Malacay skrev: man mar 13, 2023 4:53 pm Bare å Google psykologspesialister din så ser man at ganske mange andre psykologspesialister er uenig med henne.
Så fordi noen er uenig med henne, så bør foreldrene ikke informeres?

Sikkert ganske mange som er uenig i at en dag i kirken før jul er så skadelig også. Men her må foreldrene godkjenne at de skal få lov å gå. Ser du ikke at dette er et problem?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 5:03 pm
Malacay skrev: man mar 13, 2023 4:53 pm Bare å Google psykologspesialister din så ser man at ganske mange andre psykologspesialister er uenig med henne.
Så fordi noen er uenig med henne, så bør foreldrene ikke informeres?

Sikkert ganske mange som er uenig i at en dag i kirken før jul er så skadelig også. Men her må foreldrene godkjenne at de skal få lov å gå. Ser du ikke at dette er et problem?
Får barna dine se på tv, ha tilgang til Internett og/eller ha mobil?

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Ja. Men dette handler ikke om meg og mine barn, som alle er tenåringer.

Problemstillingen er altså, for de som må ha det inn med teskje

På norske barneskoler må barna få skriflig godkjennelse hjemmefra for å dra til kirken før jul. Altså er jule evangeliet så kontroversielt at dette må godkjennes fra foreldre.

Men at barna skal se et teater som spiller på om man er født inn i feil kropp, skal hverken informeres om i forkant, eller godkjennes.

Dette mener jeg absolutt er diskuterbart.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Har venner med småbarn som har reagert på det. De fikk melding gjennom Min skole appen etter at skoledagen hadde startet. Har ingen grunn til å ikke tro på det.

Har vel ingenting å si at riksteateret har satt opp forestillingen. Er vel ikke skolen som står for Gudstjenesten i kirken heller. Er vel DNK som står for den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er ambivalent til dette.

På den ene siden kan dette hjelpe de få som faktisk går og føler seg annerledes fordi de ikke føler seg som den de er, men samtidig kan dette skape usikkerhet og forvirring hos de unge som er lett påvirkelige.

Jeg syns dette er vanskelig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ser artikkelen omhandler en skole på Sunnmøre. Kan bare tenke meg hvilke type foreldre det er snakk om her!

Som det også står i artikkelen:

"Dei siste fire åra er teaterstykket vist på norske skular over 200 gonger. Det betyr at tusenvis av skuleelevar, heilt ned i seksårsalderen har sett stykket. Ifølgje skodespelarane har dei fått reaksjonar frå foreldre berre to gonger før"


Før de kom til den absolutte mørkeste delen av kristenbevegelsen på Sunnmøre!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

KongOlav2 skrev: man mar 13, 2023 5:46 pm Før de kom til den absolutte mørkeste delen av kristenbevegelsen på Sunnmøre!
Noen vil sikkert bruke religionen sin for å nekte barna sine dette, men risikoen det kan innebære for små barn er faktisk langt mer viktigere enn religiøse grunner.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

KongOlav2 skrev: man mar 13, 2023 5:46 pm Ser artikkelen omhandler en skole på Sunnmøre. Kan bare tenke meg hvilke type foreldre det er snakk om her!

Som det også står i artikkelen:

"Dei siste fire åra er teaterstykket vist på norske skular over 200 gonger. Det betyr at tusenvis av skuleelevar, heilt ned i seksårsalderen har sett stykket. Ifølgje skodespelarane har dei fått reaksjonar frå foreldre berre to gonger før"


Før de kom til den absolutte mørkeste delen av kristenbevegelsen på Sunnmøre!
Artikkelen er vel gammel, fra da denne gikk på Vestlandet. Og her fikk ihvertfall foreldrene beskjed på forhånd. Vil tro at det vil komme reaksjoner fra muslimske foreldre på Østlandet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 5:51 pm
KongOlav2 skrev: man mar 13, 2023 5:46 pm Ser artikkelen omhandler en skole på Sunnmøre. Kan bare tenke meg hvilke type foreldre det er snakk om her!

Som det også står i artikkelen:

"Dei siste fire åra er teaterstykket vist på norske skular over 200 gonger. Det betyr at tusenvis av skuleelevar, heilt ned i seksårsalderen har sett stykket. Ifølgje skodespelarane har dei fått reaksjonar frå foreldre berre to gonger før"


Før de kom til den absolutte mørkeste delen av kristenbevegelsen på Sunnmøre!
Artikkelen er vel gammel, fra da denne gikk på Vestlandet. Og her fikk ihvertfall foreldrene beskjed på forhånd. Vil tro at det vil komme reaksjoner fra muslimske foreldre på Østlandet.
Samme ulla. Religiøse skrullinger.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Knaberaps skrev: man mar 13, 2023 5:51 pm
KongOlav2 skrev: man mar 13, 2023 5:46 pm Før de kom til den absolutte mørkeste delen av kristenbevegelsen på Sunnmøre!
Noen vil sikkert bruke religionen sin for å nekte barna sine dette, men risikoen det kan innebære for små barn er faktisk langt mer viktigere enn religiøse grunner.
Jeg mener at dette ikke har noe med religion å gjøre. Syns dette er et tema som ikke hører hjemme blant 6 åringer, en gruppe som er lett påvirkelig.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 6:03 pm
Knaberaps skrev: man mar 13, 2023 5:51 pm
KongOlav2 skrev: man mar 13, 2023 5:46 pm Før de kom til den absolutte mørkeste delen av kristenbevegelsen på Sunnmøre!
Noen vil sikkert bruke religionen sin for å nekte barna sine dette, men risikoen det kan innebære for små barn er faktisk langt mer viktigere enn religiøse grunner.
Jeg mener at dette ikke har noe med religion å gjøre. Syns dette er et tema som ikke hører hjemme blant 6 åringer, en gruppe som er lett påvirkelig.
Så du er redd noen av dem skal påvirkes til å få lyst til å bytte kjønn?

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Er nok av unge som har fått tanker i hodet angående kjønn, som har blitt oppmuntret hjemmefra av politisk korrekte foreldre, og som i voksen alder angrer. La barn være barn sier nå jeg.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: man mar 13, 2023 5:37 pm Viser seg at det er Riksteatret som har satt opp forestillingen. Den er altså ikke pensum i barneskoler.
Det blir jo i praksis det om elevene blir tvunget til å se på.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 6:03 pm Jeg mener at dette ikke har noe med religion å gjøre. Syns dette er et tema som ikke hører hjemme blant 6 åringer, en gruppe som er lett påvirkelig.
100% enig. Det kunne bare virke som fra en debattant at dette kun er en religiøs greie, noe det ikke er.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jeg husker jeg ble tvunget til å gå på operaen når jeg gikk på barneskolen.
Jeg kjedet meg så voldsomt at jeg var helt sikker på å omkomme av kjedsomhet.
Det var traumatisk det.
Tipper mine traumer overgår det disse opplever. Uten å ha sett showet overhodet.
Hvor eksplisitt er det liksom, når det er barneskolebarn som tas med på det?

Bliss

Legg inn av Bliss »

Nye henvisninger til Nasjonal behandlingstjeneste for kjønnsinkongurens - barn og unge
Bilde

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 6:15 pm Er nok av unge som har fått tanker i hodet angående kjønn, som har blitt oppmuntret hjemmefra av politisk korrekte foreldre, og som i voksen alder angrer. La barn være barn sier nå jeg.
Her er det greit om du kommer med et eneste eksempel.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Dette er jo ikke akkurat en aktuell sak lenger. Artikkelen er museumsvare.

Generelt sett så mener jeg barn bare har godt av å se teater. Viktig for den kreative utviklingen. Folk må slutte å se så mye skummelt i alt.

startelver

Legg inn av startelver »

Mamma mamma, jeg vil bli jente! sa Per 8 år. Sånn som vi lærte på skolen !

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Henningsen skrev: man mar 13, 2023 6:42 pm Jeg husker jeg ble tvunget til å gå på operaen når jeg gikk på barneskolen.
Jeg kjedet meg så voldsomt at jeg var helt sikker på å omkomme av kjedsomhet.
Det var traumatisk det.
Tipper mine traumer overgår det disse opplever. Uten å ha sett showet overhodet.
Hvor eksplisitt er det liksom, når det er barneskolebarn som tas med på det?
Hvor eksplisitt er jule evangeliet. Dere forstår jo ikke problemstillingen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 7:08 pm
Henningsen skrev: man mar 13, 2023 6:42 pm Jeg husker jeg ble tvunget til å gå på operaen når jeg gikk på barneskolen.
Jeg kjedet meg så voldsomt at jeg var helt sikker på å omkomme av kjedsomhet.
Det var traumatisk det.
Tipper mine traumer overgår det disse opplever. Uten å ha sett showet overhodet.
Hvor eksplisitt er det liksom, når det er barneskolebarn som tas med på det?
Hvor eksplisitt er jule evangeliet. Dere forstår jo ikke problemstillingen.
Første del var bare fleip, og helt useriøst.

Spørmålet var imidlertid seriøst ment. Jeg aner ingenting om showet, så derfor spør jeg om innholdet i det.
Vil gjerne vite mer før jeg føler jeg kan bedømme det på noen måte

Hedning

Legg inn av Hedning »

Henningsen skrev: man mar 13, 2023 6:42 pm Jeg husker jeg ble tvunget til å gå på operaen når jeg gikk på barneskolen.
Jeg kjedet meg så voldsomt at jeg var helt sikker på å omkomme av kjedsomhet.
Det var traumatisk det.
Tipper mine traumer overgår det disse opplever. Uten å ha sett showet overhodet.
Hvor eksplisitt er det liksom, når det er barneskolebarn som tas med på det?

Men fikk du lyst til å begynne med opera selv av dette,eller trodde det var ganske normalt å snakke/rope i et skyhøyt toneleie,og dra veldig på vokalene er det vel vi alle lurer på nå.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Hedning skrev: man mar 13, 2023 7:19 pm
Henningsen skrev: man mar 13, 2023 6:42 pm Jeg husker jeg ble tvunget til å gå på operaen når jeg gikk på barneskolen.
Jeg kjedet meg så voldsomt at jeg var helt sikker på å omkomme av kjedsomhet.
Det var traumatisk det.
Tipper mine traumer overgår det disse opplever. Uten å ha sett showet overhodet.
Hvor eksplisitt er det liksom, når det er barneskolebarn som tas med på det?

Men fikk du lyst til å begynne med opera selv av dette,eller trodde det var ganske normalt å snakke/rope i et skyhøyt toneleie,og dra veldig på vokalene er det vel vi alle lurer på nå.
Nei fytti he.....
Om noen skal ha meg med på opera igjen så må jeg legges i full narkose.

Jeg har forøvrig en sangstemme som ikke engang en mor kan elske.

fazz

Legg inn av fazz »

Koskinen skrev: man mar 13, 2023 6:15 pm Er nok av unge som har fått tanker i hodet angående kjønn, som har blitt oppmuntret hjemmefra av politisk korrekte foreldre, og som i voksen alder angrer. La barn være barn sier nå jeg.
Ja i vår tid ble vi heldigvis bare utsatt for filmer og dataspill som gjorde alle og enhver til potensielle drapsmaskiner over natta.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»