Norsk kvinne funnet død i svensk fryser!

Svar
Haugzu

Norsk kvinne funnet død i svensk fryser!

Legg inn av Haugzu »

Meget spesielt! Har vi en norsk savnetsak som nå blir oppklart?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Q ... d-i-fryser

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Anne-Elisabeth Hagen? :-O

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Nei, det er nok ikke henne. Kommer ikke på noen saker akkurat nå, men det kommer vel frem i løpet av kvelden.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Dette var sjeldent. Er nok heller en svensk savnetsak med norsk statsborger. Hun har vært savnet, men de har ikke undersøkt hjemmet.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Hvordan kan trådstarter være så sikker på at fryseren er svensk-produsert?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

MadBum skrev: lør mar 18, 2023 3:31 pm Hvordan kan trådstarter være så sikker på at fryseren er svensk-produsert?
Avslørt, der!

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

MadBum skrev: lør mar 18, 2023 3:31 pm Hvordan kan trådstarter være så sikker på at fryseren er svensk-produsert?
Ser hva du mener. Skrev først; Norsk kvinne funnet død i fryser i Sverige. Men følte det var litt mer swung over trådtittelen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Man er passe sær når man vil ha et lik i fryseren, håper vi får mer info snarlig.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Queenie skrev: lør mar 18, 2023 4:05 pm Man er passe sær når man vil ha et lik i fryseren, håper vi får mer info snarlig.
Sær - er ikke et dekkende uttrykk for en som har kroppsdeler i frysen av sin eks-partner og i flere år. "Psykopat", "helt skruppelløs", eller "permanent psykotisk" eller deromkring.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fordomsfull skrev: lør mar 18, 2023 4:35 pm
Queenie skrev: lør mar 18, 2023 4:05 pm Man er passe sær når man vil ha et lik i fryseren, håper vi får mer info snarlig.
Sær - er ikke et dekkende uttrykk for en som har kroppsdeler i frysen av sin eks-partner og i flere år. "Psykopat", "helt skruppelløs", eller "permanent psykotisk" eller deromkring.
Jeg er ikke så skyggeredd når det gjelder psykos.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

ehall skrev: lør mar 18, 2023 3:27 pm Dette var sjeldent. Er nok heller en svensk savnetsak med norsk statsborger. Hun har vært savnet, men de har ikke undersøkt hjemmet.
Norsk statsborgerskap. Ja vel. Men dette er uansett en grusom sak.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Merkelig sak, ligget død i åtte år i følge VG. Norsk politi er ikke innblandet i etterforskningen, så da er det nok ingen av de "kjente" forsvinningssakene fra Norge.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Ormen den lange skrev: lør mar 18, 2023 4:59 pm
ehall skrev: lør mar 18, 2023 3:27 pm Dette var sjeldent. Er nok heller en svensk savnetsak med norsk statsborger. Hun har vært savnet, men de har ikke undersøkt hjemmet.
Norsk statsborgerskap. Ja vel. Men dette er uansett en grusom sak.
Selvfølgelig grusomt. Poenget er at en nordmann som bor i utlandet og blir savnet, er det ikke en sak for norsk politi.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ligget død i fryseren i åtte år, men ikke meldt savnet. Skremmende.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Folk som ikke er observert på endel år (8 år i dette tilfellet) og ikke har hatt bevegelser på bank-kontoen
er muligens døde ? i dette tilfellet var det den siktede som tipset politiet om død person i fryseren.
Politiet har vel ikke evne til å finne ut sånt selv ?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Queenie skrev: lør mar 18, 2023 4:05 pm Man er passe sær når man vil ha et lik i fryseren, håper vi får mer info snarlig.
Kannibal?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Hun ble i hvertfall etterhvert en kald kvinne,

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

MadBum skrev: lør mar 18, 2023 3:31 pm Hvordan kan trådstarter være så sikker på at fryseren er svensk-produsert?
:D

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Big George skrev: søn mar 19, 2023 5:47 am Hun ble i hvertfall etterhvert en kald kvinne.
Eventuelt at han bare fikk en kald skulder...

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Godt at hun var død, da. Å ligge levende i en fryser er ikke å anbefale.
Nei, uff. Hvorfor skrev jeg det. Jeg har da et hjerte. Tror jeg.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Jeg har alltid vært litt skeptisk til svenske hvitevarer.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

JohnTiger skrev: lør mar 18, 2023 3:10 pm Anne-Elisabeth Hagen? :-O
"Påtalemyndigheten mener at likskjendingen skal ha skjedd en gang mellom september 2018 og 16. mars i år."

https://www.vg.no/nyheter/i/jlwo2L/frys ... g-blotting

AEH forsvant i oktober 2018. Påfallende nært i tid...

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Orakelet skrev: søn mar 19, 2023 4:48 pm "Påtalemyndigheten mener at likskjendingen skal ha skjedd en gang mellom september 2018 og 16. mars i år."

https://www.vg.no/nyheter/i/jlwo2L/frys ... g-blotting

AEH forsvant i oktober 2018. Påfallende nært i tid...
Det er ikke Anne Elisabeth Hagen.

Selv om fornavnet er det samme.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Haugzu skrev: lør mar 18, 2023 2:50 pm Meget spesielt! Har vi en norsk savnetsak som nå blir oppklart?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Q ... d-i-fryser

Det er noe av det sykeste jeg har lest.
Både at kvinnen ikke er meldt savnet, at ingen visste hun hadde bodd der - og at denne personen har hatt en død kvinne i fryseren sin i 8 år.
Hadde hun ingen slektninger eller venner i Norge?

Forøvrig synes jeg ikke denne saken er det minste morsom eller noe å spøke med.
Den er grotesk.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Er det slik at denne fyren er kannibal, og hun har ligget så lenge, så må hun vel ha gått ut på dato.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Neptun skrev: søn mar 19, 2023 8:38 pm Det er noe av det sykeste jeg har lest.
Både at kvinnen ikke er meldt savnet, at ingen visste hun hadde bodd der - og at denne personen har hatt en død kvinne i fryseren sin i 8 år.
Hadde hun ingen slektninger eller venner i Norge?

Forøvrig synes jeg ikke denne saken er det minste morsom eller noe å spøke med.
Den er grotesk.
Tja familien reiste til Sverige i 2019 fordi de var bekymret for henne. Meldte visstnok fra til svensk politi også.

https://www.nrk.no/norge/slektning-av-a ... 1.16344145

Ellers så er jeg 100 % enig, dette er ikke en morsom sak som er egnet til å spøke med.

Ser forøvrig at avdøde var registret med inntekt i 2021, mest sannsynlig pensjon. Dermed har vi et økonomisk motiv for å oppbevare dama i fryseren selv om han ikke tok livet av henne.
Sist redigert av newsflash den søn mar 19, 2023 10:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Neptun skrev: søn mar 19, 2023 8:38 pm
Haugzu skrev: lør mar 18, 2023 2:50 pm Meget spesielt! Har vi en norsk savnetsak som nå blir oppklart?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Q ... d-i-fryser

Det er noe av det sykeste jeg har lest.
Både at kvinnen ikke er meldt savnet, at ingen visste hun hadde bodd der - og at denne personen har hatt en død kvinne i fryseren sin i 8 år.
Hadde hun ingen slektninger eller venner i Norge?

Forøvrig synes jeg ikke denne saken er det minste morsom eller noe å spøke med.
Den er grotesk.
Det er i alle fall noen naboer som visste at hun bodde der, de flyttet sammen til Sverige og var altså samboere. Nå sier politiet så lite, og ingen aviser har funnet det ut, så vi vet ikke om hun har blitt meldt savnet.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

newsflash skrev: søn mar 19, 2023 10:05 pm
Neptun skrev: søn mar 19, 2023 8:38 pm Det er noe av det sykeste jeg har lest.
Både at kvinnen ikke er meldt savnet, at ingen visste hun hadde bodd der - og at denne personen har hatt en død kvinne i fryseren sin i 8 år.
Hadde hun ingen slektninger eller venner i Norge?

Forøvrig synes jeg ikke denne saken er det minste morsom eller noe å spøke med.
Den er grotesk.
Ser forøvrig at avdøde var registret med inntekt i 2021, mest sannsynlig pensjon. Dermed har vi et økonomisk motiv for å oppbevare dama i fryseren selv om han ikke tok livet av henne.
Her må jeg innrømme at jeg ikke ser sammenhengen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Neptun skrev: søn mar 19, 2023 10:27 pm Her må jeg innrømme at jeg ikke ser sammenhengen.
Dama dør, han melder ikke i fra for å fortsatt få utbetalt pensjon. Og velger å oppbevare henne i fryseren.

Psykt ja, men har skjedd før.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

ehall skrev: søn mar 19, 2023 10:07 pm
Neptun skrev: søn mar 19, 2023 8:38 pm
Haugzu skrev: lør mar 18, 2023 2:50 pm Meget spesielt! Har vi en norsk savnetsak som nå blir oppklart?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0Q ... d-i-fryser

Det er noe av det sykeste jeg har lest.
Både at kvinnen ikke er meldt savnet, at ingen visste hun hadde bodd der - og at denne personen har hatt en død kvinne i fryseren sin i 8 år.
Hadde hun ingen slektninger eller venner i Norge?

Forøvrig synes jeg ikke denne saken er det minste morsom eller noe å spøke med.
Den er grotesk.
Det er i alle fall noen naboer som visste at hun bodde der, de flyttet sammen til Sverige og var altså samboere. Nå sier politiet så lite, og ingen aviser har funnet det ut, så vi vet ikke om hun har blitt meldt savnet.
Uansett hva som ligger bak så kan jeg ikke begripe at ingen har reagert - og at denne mannen har levd uforstyrret i 8 år med et lik i fryseren.
Til alt overmål er det utbetalt pensjon til en person som ikke har gitt livstegn fra seg på mange år. Han har vel hatt tilgang til disse pengene også uten at noen har reagert.
Høres helt koko ut dette. Spesielt om noen slektninger har meldt fra til politiet. Noe av det første man sjekker er bevegelser på kontoen.
Sist redigert av Neptun den søn mar 19, 2023 10:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»