Strømprisen til vinteren

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Re: Strømprisen til vinteren

Legg inn av newsflash »

Varulv2468 skrev: søn des 05, 2021 6:16 pm https://www.abcnyheter.no/nyheter/polit ... ndet-norge

Hvis politikerne får sin vilje, vil oljefondet forsvinne, den norske nasjonaløkonomien vil kollapse, gjennomelektrifiseringen vil bli umulig å gjennomføre, og befolkningen vil gjennomgår omfattende sosiale og økonomiske endringer - middelklassen kan forsvinne - og en massiv utbygging av fornybar kraft på bekostning av naturen vil ruinere Norge og gjøre nordmenn til slaver prisgitt en allmektig kraftbransje når oljen forsvinne. Oljeproduksjonen går nedover i voksende tempo, det er fremdeles mye gass igjen - men ikke heller det vil vare så lenge.

Hvis 5 kr per Kilowattime blir den nye normalen, med bare få titalls øre i strømproduksjonsutgifter per time, har vi kommet inn i en sann libanesisk tilstand med tillegg av den russiske råkapitalistiske tiden i 1991-1998. Vi kan ikke forøke kraftproduksjonen, vindkraft tar for mye areal og er upålitelig, vi kan ikke fjerne alle bekker og elveløp uten å ødelegge naturlivet, etc, - og det tar tid. For mye tid. I fakta, kraftproduksjonen i EU var høyere, denne har stagnert og etter hvert gått nedover i de siste tjue år. Vi kan ikke leve ut i dustrikts-Norge med nettleieordning og dyr strøm. Vi kan ikke leve uten småbedriftene som ikke kan klare de høye strømregningene i møte med billig konkurranse fra andre land.

Dette er et strømavhengig land som er bygd på billig strøm, et "kraftland" som var den store stoltheten i Norge. Nå er alt dette under meget stor fare av få hundre mennesker som støttes av flere tusen med direktørlønning og bonusbetaling som kameratkorrupsjon.

Dette er høyforræderi mot den norske staten og det norske folket.

Liberalistene opphang i nyliberalisme må RENSKES. Om vi får 5 kr per kilowattime, skal jeg stemme på Rødt og enhver som ikke er liberalistisk eller oppslukt av nyliberalistiske ideologi, det er for mye grådighet. Folket må gjøre opprør.
Vermes skriver godt, jeg synes det er verdt å ta med et sitat fra teksten:

"For øvrig er det ingenting som tyder på at en Arbeiderparti-ledet regjering vil gjøre noe grunnleggende med den frie, europeiske flyten av norsk kraft.

Se bare hva Arbeiderpartiets olje- og energiminister Marte Mjøs Persen svarte da Rødts Sofie Marhaug utfordret henne i Stortingets spørretime 27. oktober:

«Å begrense handelen over utenlandsforbindelsene i et forsøk på å påvirke kraftprisen vil innebære et brudd med praksis både i Norge og i våre naboland, og det vil også være i strid med våre internasjonale forpliktelser. Krafthandelen over landegrensene reguleres blant annet av EØS-avtalen, som skal legge til rette for en mest mulig fri krafthandel, uten hindringer mellom landene».

Sjokkdoktrinen virker. På Stortinget går forsvaret av kraftliberalismen og EØS-avtalen foran folkets og industriens interesse av norsk kraft til norsk pris."


I stedet for å faktisk gjøre noe med rotårsaken, så diskuterer en hvordan en skal mildne effekten av den feilslåtte politikken.

Kraftmarkedet reguleres, det er ingen vei utenom. Til lengere tid det tar før politikerne innser det, jo dyrere vil strømmen bli i vinter.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Alle knurrer. Det kommer til å eksplodere i hele EU/EØS, nyliberalistene har gått for langt.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Når kommer de første tendensiøse alarm-artiklene om at luftkvaliteten forringes på grunn av for mye vedfyring?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

palimpsest skrev: man des 06, 2021 8:41 am Når kommer de første tendensiøse alarm-artiklene om at luftkvaliteten forringes på grunn av for mye vedfyring?
Det kommer selvfølgelig snart i de største byene hvor det lett blir dårlig luft når kuldelokket legger seg.
Asmatikerne får holde seg inne, eller holde pusten hvis de går ut.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Varulv2468 skrev: søn des 05, 2021 6:56 pm Alle knurrer. Det kommer til å eksplodere i hele EU/EØS, nyliberalistene har gått for langt.
Nyliberalistene sitter med makten, takket være media som svikter sin samfunnsoppgave.
Utviklingen viser hvordan det går når den menneskelige grådigheten slippes fri.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Varulv2468: "Hvis politikerne får sin vilje, vil oljefondet forsvinne, den norske nasjonaløkonomien vil kollapse".
---------------------------------
Den politiske retningen, siden 1990 da Gro m/haleheng startet integreringen til EU for alvor, peker stabilt mot et fattig Norge.
Årsaken ligger i at Norge tappes for naturressurser, som f.eks energi og på litt sikt, fisk. Når vi får en felles landbruks- og fiskeripolitikk med EU, vil vi miste inntekter fra fisk, som EU selv kan forsyne seg av. Landbruket vil forsvinne, da er vi avhengig av import. Det kan komme til å koste flesk. En felles valuta drar i samme retning.
Nå haster det virkelig med å komme oss ut av EU-systemet, vi kan ikke leve av mørke og kulde.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ny rekord inne her i dag. Sluttet å fyre tidlig i går kveld. 14,5 grader nå.
Har noen kroner på konto og LANGT unna bostøtte og slike ordninger, men begynner man å sette på litt varme her og der, så er det plutselig ett par tusen ekstra på strømreninga.
Trur jeg sjelden/aldri har vært så forbannet på noe i samfunnet som denne vinteren og tilsynelatende skjer INGENTING.
Fjerde høyeste pris på strømmen i dag!

hauge23

Legg inn av hauge23 »

VivaLV skrev: man des 06, 2021 11:39 am Ny rekord inne her i dag. Sluttet å fyre tidlig i går kveld. 14,5 grader nå.
Har noen kroner på konto og LANGT unna bostøtte og slike ordninger, men begynner man å sette på litt varme her og der, så er det plutselig ett par tusen ekstra på strømreninga.
Trur jeg sjelden/aldri har vært så forbannet på noe i samfunnet som denne vinteren og tilsynelatende skjer INGENTING.
Fjerde høyeste pris på strømmen i dag!
Politikerne som har skapt systemet som fører til halvtomme vannmagasiner og knallhøy pris på strømmen kommer ikke til å foreta seg noe som kan rokke ved systemet, marked og EUs energiunion.
Vi har ingen kraftkrise, heter det fra AP. Det bærer bud om at vi blir nødt til å fryse oss gjennom vinteren. Det er jo så lite vind og det regner for lite for tiden. Og så er gassprisene nede i Europa så høye, så da ligger alt til rette for at vi må belage oss på å fryse i fred.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Varulv2468 skrev: søn des 05, 2021 6:16 pm
PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 10:06 pm
newsflash skrev: lør des 04, 2021 3:28 pm Tragisk reportasje fra Gjestad omsorgsbolig om noen av de som rammes av de høye strømprisene.

Link

Rett og slett uverdig.
Trist.

Politikerne har gått saftig på trynet.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/polit ... ndet-norge

Hvis politikerne får sin vilje, vil oljefondet forsvinne, den norske nasjonaløkonomien vil kollapse, gjennomelektrifiseringen vil bli umulig å gjennomføre, og befolkningen vil gjennomgår omfattende sosiale og økonomiske endringer - middelklassen kan forsvinne - og en massiv utbygging av fornybar kraft på bekostning av naturen vil ruinere Norge og gjøre nordmenn til slaver prisgitt en allmektig kraftbransje når oljen forsvinne. Oljeproduksjonen går nedover i voksende tempo, det er fremdeles mye gass igjen - men ikke heller det vil vare så lenge.

Hvis 5 kr per Kilowattime blir den nye normalen, med bare få titalls øre i strømproduksjonsutgifter per time, har vi kommet inn i en sann libanesisk tilstand med tillegg av den russiske råkapitalistiske tiden i 1991-1998. Vi kan ikke forøke kraftproduksjonen, vindkraft tar for mye areal og er upålitelig, vi kan ikke fjerne alle bekker og elveløp uten å ødelegge naturlivet, etc, - og det tar tid. For mye tid. I fakta, kraftproduksjonen i EU var høyere, denne har stagnert og etter hvert gått nedover i de siste tjue år. Vi kan ikke leve ut i dustrikts-Norge med nettleieordning og dyr strøm. Vi kan ikke leve uten småbedriftene som ikke kan klare de høye strømregningene i møte med billig konkurranse fra andre land.

Dette er et strømavhengig land som er bygd på billig strøm, et "kraftland" som var den store stoltheten i Norge. Nå er alt dette under meget stor fare av få hundre mennesker som støttes av flere tusen med direktørlønning og bonusbetaling som kameratkorrupsjon.

Dette er høyforræderi mot den norske staten og det norske folket.

Liberalistene opphang i nyliberalisme må RENSKES. Om vi får 5 kr per kilowattime, skal jeg stemme på Rødt og enhver som ikke er liberalistisk eller oppslukt av nyliberalistiske ideologi, det er for mye grådighet. Folket må gjøre opprør.
Signerer denne. Jeg var medlem av AP og stemte på AP ved stortingsvalget i høst. Har nå meldt meg ut og begrunnelsen jeg oppga var høye strømpriser. Er veldig blakk nå pga julegavekjøp, men får lønn på fredag. Skal da melde meg inn i Rødt, som er imot ACER.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Er det noe forhandle, kan man se kjøper/selger eller noe sånt på strømprisen. Eller er det lite/ingenting man kan se (hvis man ikke er inne i markedet da) før strømprisen for morgendagen offentliggjøres kl. 14:00.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

170,82.
En liten økning fra i dag, men fremdeles SKØHØYT

hauge23

Legg inn av hauge23 »

VivaLV skrev: man des 06, 2021 1:44 pm 170,82.
En liten økning fra i dag, men fremdeles SKØHØYT
Høy pris på strøm tilkoblet dagens system, vil sannsynligvis vare i flere år framover.
Vi hadde billig strøm før tilkobling til marked og EUs energiunion. Enkelt å se hva som har endret seg siden 80-tallet og som presser prisen opp.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ja, selvsagt klar over det. Dog også perioder med lav strømpris etter man koblet seg opp.
Jeg er sånn sett ikke så opptatt av den debatten, men mer opptatt av at man nå må løse de høye strømprisene med noen kontantutbetalinger.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Fortsette dette, må samtidige styringspartier kastes ut av Stortinget - Ap, SP, Høyre, Frp og V. Ap har sviktet sine ideologiske røtter. Høyre og Frp er blitt for amerikansk som nylig sett av disses oppførsel i opposisjon. Venstre er for liberalistisk. Noen må kommer fram og si fra at nok er nok, men de gamle veteranene fra pre-Gro tiden er enten død, for gammelt eller tafatt. Jeg kan ikke mer stemme på Høyre eller Ap, min familie er også opprørt, og de er tradisjonelle høyre-stemmegivere. Frp er uaktuelt, de er langt mer uetisk enn Høyre, Venstre er også uaktuelt, dette partiet er for opptatt av globalisme og nyliberalisme. SP har vist seg å ha janusansikt som demonstrert med Vedum og håndteringen av strømpriskrisen.

I det minste er det et lite lyspunkt, værmønsteret for desember vil bli mer normalt med det sedvanlige mildværet i førjulen som aldri har hatt en vitenskapelig forklaring, og bare utebli i ekstreme sprengkalde vintre. Men ved julen vil kaldværet etablere seg om det ikke skjer en gjentagelse av den bisarre vinteren for to år siden. Aktuelt tror jeg en normal kald eller mild vinter er å foretrekke fremfor jo-jo temperatursvingning som sett i vinteren 2019-2020 av hensyn til strømoversikt.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Varulv2468 skrev: man des 06, 2021 5:09 pm Fortsette dette, må samtidige styringspartier kastes ut av Stortinget - Ap, SP, Høyre, Frp og V. Ap har sviktet sine ideologiske røtter. Høyre og Frp er blitt for amerikansk som nylig sett av disses oppførsel i opposisjon. Venstre er for liberalistisk. Noen må kommer fram og si fra at nok er nok, men de gamle veteranene fra pre-Gro tiden er enten død, for gammelt eller tafatt. Jeg kan ikke mer stemme på Høyre eller Ap, min familie er også opprørt, og de er tradisjonelle høyre-stemmegivere. Frp er uaktuelt, de er langt mer uetisk enn Høyre, Venstre er også uaktuelt, dette partiet er for opptatt av globalisme og nyliberalisme. SP har vist seg å ha janusansikt som demonstrert med Vedum og håndteringen av strømpriskrisen.

I det minste er det et lite lyspunkt, værmønsteret for desember vil bli mer normalt med det sedvanlige mildværet i førjulen som aldri har hatt en vitenskapelig forklaring, og bare utebli i ekstreme sprengkalde vintre. Men ved julen vil kaldværet etablere seg om det ikke skjer en gjentagelse av den bisarre vinteren for to år siden. Aktuelt tror jeg en normal kald eller mild vinter er å foretrekke fremfor jo-jo temperatursvingning som sett i vinteren 2019-2020 av hensyn til strømoversikt.
Er stort sett enig i dine betraktninger omkring partienes prioriterte politiske retninger. Dog mener jeg at politikken til SP skiller seg ut fra de andre partiene som er nevnt når det gjelder årsakene til de høye prisene på strøm, selv om de nå har regjeringsansvar. AP har flertall i regjeringen og overkjører SP i saker som angår vårt forhold til EU. Sp kan saktes velge å gå ut av regjeringen, men siden det er overveldende flertall på stortinget om vern av EØS-avtalen og følgelig systemet som gir de høye prisene på strøm, vil ikke en ev. SP-avgang fra regjeringen endre på situasjonen.
Etter min mening burde ikke SP sitte i denne regjeringen, de burde vært med på å tvinge AP og Høyre sammen, for å avlive myten om at disse partiene er politiske hovedmotstandere. Dette ville ha skapt et renere politisk miljø i framtiden og ei nødvendig sanering av AP, nå som vi har så mange andre partier som tar seg av høyrepolitikken.

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Skippern12 skrev: søn des 05, 2021 1:38 am Da jeg ikke ser noen annen økonomisk mulighet har jeg frykt i gang den gamle oljefyren igjen, som jeg egentlig har avviklet pga. forbud. Alternativet er enten forbrukslån for å betale strømmen eller å fryse i hjel. Det er -15 grader ute, det handler om å overleve.
Om det har kommet dit at man må ta opp forbrukslån for å betale nødvendige strømutgifter, så har det gått for langt. Da må politikerne revurdere strømmarkedet slik det er i dag. Eller så får velgerne stemme på partier som er villig til å gjøre noe med forholdene som får en varig virkning for innbyggerne av dette landet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Varulv2468 skrev: søn des 05, 2021 6:16 pm
PapaSmurf skrev: lør des 04, 2021 10:06 pm
newsflash skrev: lør des 04, 2021 3:28 pm Tragisk reportasje fra Gjestad omsorgsbolig om noen av de som rammes av de høye strømprisene.

Link

Rett og slett uverdig.
Trist.

Politikerne har gått saftig på trynet.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/polit ... ndet-norge

Hvis politikerne får sin vilje, vil oljefondet forsvinne, den norske nasjonaløkonomien vil kollapse, gjennomelektrifiseringen vil bli umulig å gjennomføre, og befolkningen vil gjennomgår omfattende sosiale og økonomiske endringer - middelklassen kan forsvinne - og en massiv utbygging av fornybar kraft på bekostning av naturen vil ruinere Norge og gjøre nordmenn til slaver prisgitt en allmektig kraftbransje når oljen forsvinne. Oljeproduksjonen går nedover i voksende tempo, det er fremdeles mye gass igjen - men ikke heller det vil vare så lenge.

Hvis 5 kr per Kilowattime blir den nye normalen, med bare få titalls øre i strømproduksjonsutgifter per time, har vi kommet inn i en sann libanesisk tilstand med tillegg av den russiske råkapitalistiske tiden i 1991-1998. Vi kan ikke forøke kraftproduksjonen, vindkraft tar for mye areal og er upålitelig, vi kan ikke fjerne alle bekker og elveløp uten å ødelegge naturlivet, etc, - og det tar tid. For mye tid. I fakta, kraftproduksjonen i EU var høyere, denne har stagnert og etter hvert gått nedover i de siste tjue år. Vi kan ikke leve ut i dustrikts-Norge med nettleieordning og dyr strøm. Vi kan ikke leve uten småbedriftene som ikke kan klare de høye strømregningene i møte med billig konkurranse fra andre land.

Dette er et strømavhengig land som er bygd på billig strøm, et "kraftland" som var den store stoltheten i Norge. Nå er alt dette under meget stor fare av få hundre mennesker som støttes av flere tusen med direktørlønning og bonusbetaling som kameratkorrupsjon.

Dette er høyforræderi mot den norske staten og det norske folket.

Liberalistene opphang i nyliberalisme må RENSKES. Om vi får 5 kr per kilowattime, skal jeg stemme på Rødt og enhver som ikke er liberalistisk eller oppslukt av nyliberalistiske ideologi, det er for mye grådighet. Folket må gjøre opprør.
Oljefondet vil forsvinne takket være innvandringen også..

Queenie

Legg inn av Queenie »

Balder skrev: man des 06, 2021 9:17 pm
Skippern12 skrev: søn des 05, 2021 1:38 am Da jeg ikke ser noen annen økonomisk mulighet har jeg frykt i gang den gamle oljefyren igjen, som jeg egentlig har avviklet pga. forbud. Alternativet er enten forbrukslån for å betale strømmen eller å fryse i hjel. Det er -15 grader ute, det handler om å overleve.
Om det har kommet dit at man må ta opp forbrukslån for å betale nødvendige strømutgifter, så har det gått for langt. Da må politikerne revurdere strømmarkedet slik det er i dag. Eller så får velgerne stemme på partier som er villig til å gjøre noe med forholdene som får en varig virkning for innbyggerne av dette landet.
Vanlige folk må ta opp forbrukslån for å betale beboerparkering og strøm, at folk kan sitte her og si at det er greit er helt sykt. Vi er en av verdens største strømprodusenter, det koster nesten ingenting å produsere strøm i Norge og likevel sitter vi altså her nå. Det er det som er provoserende og helt uforståelig.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Ett av tiltakene regjeringen vurderer er å innføre EU-priser på strøm for ja-til-EU-folk og andre unionister, samt at nei-til-EU-folk betaler kostpris.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Men så mange minusgrader møter du bare kalde kvinner.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Queenie skrev: man des 06, 2021 10:42 pm
► Show Spoiler
Vanlige folk må ta opp forbrukslån for å betale beboerparkering og strøm, at folk kan sitte her og si at det er greit er helt sykt. Vi er en av verdens største strømprodusenter, det koster nesten ingenting å produsere strøm i Norge og likevel sitter vi altså her nå. Det er det som er provoserende og helt uforståelig.
Vi tjener grovt på olje også, men det er ingen som vil gi oss bensinpris som i Venezuela eller Iran:

https://no.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

HarryH

Legg inn av HarryH »

InternalExile skrev: tir des 07, 2021 5:35 pm Vi tjener grovt på olje også, men det er ingen som vil gi oss bensinpris som i Venezuela eller Iran:
Tenk deg ramaskriket hvis bensinprisen i Norge hadde vært 3 kr per liter og plutselig ble satt opp til dagens nivå.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

HarryH skrev: tir des 07, 2021 5:42 pm
InternalExile skrev: tir des 07, 2021 5:35 pm Vi tjener grovt på olje også, men det er ingen som vil gi oss bensinpris som i Venezuela eller Iran:
Tenk deg ramaskriket hvis bensinprisen i Norge hadde vært 3 kr per liter og plutselig ble satt opp til dagens nivå.
Det er bare en ting jeg savner i denne diskusjonen og det er at noen kommer og sier:

"Men etter kjøpekraft så er jo strøm billig i Norge."

Det er det argumentet man møter når man mener mat, drikke, bensin etc er dyrt i Norge. Hvor har det blitt av de?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Hva koster det å lade en el-bil i dag ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Ser at kirker sliter med strøm utgifter og i en del tilfeller må stenge.
Begravelser blir også berørt.

På tide å slenge litt av oljefondet på bordet ?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Big George skrev: tir des 07, 2021 5:57 pm Hva koster det å lade en el-bil i dag ?
Kommer helt an på hvor stort batteriet er og hvilken tid på døgnet den lades.

Det har selvsagt blitt dyrere men fremdeles billigere enn å kjøre på diesel eller bensin :D

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Stavrum oppsummerer det hele godt:

"I tillegg er det vanskeligere gjort enn sagt, så lenge Norge er EØS-medlem, har sluttet seg til EUs styringssystem for energi (ACER) og er forpliktet til at energi skal flyte fritt over landegrensene, uten å diskriminere mellom nordmenn og EU-borgere.

Hva betyr dette?

  • Så lenge et er kraftmangel i Europa, så hjelper det ikke å bygge ut norsk vannkraft eller vindmøller. Det vil uansett være prisen i Europa som avgjør elektrisitetsprisen, og Norge kan ikke fylle alt behov for energi i Europa.
  • Sannsynligvis er tiltak som å fjerne merverdiavgiften på strøm eller innføre en eksportavgift ulovlig - norske kraftleverandører kan ikke selge strømmen billigere til nordmenn uten å bryte EUs regelverk om fri flyt av energi"


Link

Norske politikere har sviktet på mange plan.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

newsflash skrev: tir des 07, 2021 7:54 pm Stavrum oppsummerer det hele godt:

"I tillegg er det vanskeligere gjort enn sagt, så lenge Norge er EØS-medlem, har sluttet seg til EUs styringssystem for energi (ACER) og er forpliktet til at energi skal flyte fritt over landegrensene, uten å diskriminere mellom nordmenn og EU-borgere.

Hva betyr dette?

  • Så lenge et er kraftmangel i Europa, så hjelper det ikke å bygge ut norsk vannkraft eller vindmøller. Det vil uansett være prisen i Europa som avgjør elektrisitetsprisen, og Norge kan ikke fylle alt behov for energi i Europa.
  • Sannsynligvis er tiltak som å fjerne merverdiavgiften på strøm eller innføre en eksportavgift ulovlig - norske kraftleverandører kan ikke selge strømmen billigere til nordmenn uten å bryte EUs regelverk om fri flyt av energi"


Link

Norske politikere har sviktet på mange plan.
En slik virkning av EØS-avtalen er vel kjent for de av oss som har satt oss sånn noenlunde inn i den, integreringen til EU er lik den EU-landene gjennomgår, forpliktelsene likeså. Norge er underlagt EU juridisk på de områder EØS-avtalen omfatter, som altså også gjelder energi.
Her interessante uttalelser av jussprofessor og ekspert på konkurranserett, Erling Hjelmeng, til børsen.dagbladet: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/lat ... g/74835270

Det var en kjempetabbe av ja-politikerne å vedta EØS-avtalen, som de ikke hadde oversikt over hva konsekvensene ble. Det er enda verre at dagens politikere opprettholder denne avtalen når vi har fått oversikt over konsekvensene så langt. Det er flust av negative konsekvenser for Norge, energifella er ikke den verste. Fri flyt av mafianettverk til arbeids- og næringslivet er mye verre. Ikke bare pga. kostnaden for skattebetalerne (nå beregnet til ca. 60 milliarder kr årlig), men faren for at Norge blir et mafiasamfunn noe Kripos har advart mot.

Tar med en ukjent energiavtale som Norge er med på, som kan knekke verdens klimaarbeid: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ukj ... s/74732978

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

hauge23 skrev: tir des 07, 2021 8:55 pm
Tar med en ukjent energiavtale som Norge er med på, som kan knekke verdens klimaarbeid: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/ukj ... s/74732978
Det blir bare verre og verre :/

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Så lenge vi har tusenvis av milliarder på bok i Oljefondet er det bare å ta.
Så får heller økonomien i Norge tåle en smell.' Økonomene blir veldig sure
men folk kan ikke fryse ihjel eller miste hjemmet sitt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»