Skrekktall for regjeringen

Svar
DoktorS

Skrekktall for regjeringen

Legg inn av DoktorS »

Det er jo mest som underhodning å regne, meningsmålinger så kort etter valget, men man kan vel trygt si at den nye regjeringen ikke har vært en stormende suksess....

https://www.dagbladet.no/nyheter/skrekktall/74973585

MDG raser, ikke overraskende, enda mer.... De elsker jo ikke bare bomringen, men også høye strømpriser, antar jeg.... Rødt vokser, men kanskje ikke så mye som ventet. Venstre derimot - fosser fram.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Regjeringen Støre har fått en trang start, noe som selvfølgelig vises på meningsmålingene. Noe er selvforskyldt, annet er utenforliggende forhold der forrige regjering nok burde få sin del av ansvaret.

Men både Støre og Vedum må levere nå, det er det ingen tvil om.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

newsflash skrev: man des 20, 2021 10:07 pm Regjeringen Støre har fått en trang start, noe som selvfølgelig vises på meningsmålingene. Noe er selvforskyldt, annet er utenforliggende forhold der forrige regjering nok burde få sin del av ansvaret.

Men både Støre og Vedum må levere nå, det er det ingen tvil om.
Skjønner godt at regjeringen får seg en nesestyver i disse dager, da corona-reversering og strømsjokk har dominert dagsorden. Det som er litt mindre forståelig er hvorfor Høyre skal tjene på det. De arrangerte "gjenåpningsfest" i slutten av september fordi de trodde coronaen var beseiret. Og det utskjelte strømsystemet har de jo vært arkitekten bak sammen med AP.

Snakker om å få uttelling for ingenting.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Folk_flesk skrev: man des 20, 2021 10:10 pm Det som er litt mindre forståelig er hvorfor Høyre skal tjene på det. De arrangerte "gjenåpningsfest" i slutten av september fordi de trodde coronaen var beseiret. Og det utskjelte strømsystemet har de jo vært arkitekten bak sammen med AP.

Snakker om å få uttelling for ingenting.
100 % enig.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Folk_flesk skrev: man des 20, 2021 10:10 pm
newsflash skrev: man des 20, 2021 10:07 pm Regjeringen Støre har fått en trang start, noe som selvfølgelig vises på meningsmålingene. Noe er selvforskyldt, annet er utenforliggende forhold der forrige regjering nok burde få sin del av ansvaret.

Men både Støre og Vedum må levere nå, det er det ingen tvil om.
Skjønner godt at regjeringen får seg en nesestyver i disse dager, da corona-reversering og strømsjokk har dominert dagsorden. Det som er litt mindre forståelig er hvorfor Høyre skal tjene på det. De arrangerte "gjenåpningsfest" i slutten av september fordi de trodde coronaen var beseiret. Og det utskjelte strømsystemet har de jo vært arkitekten bak sammen med AP.

Snakker om å få uttelling for ingenting.
Skremmende hvor dumme velgere er ja.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Støre regjeringen har fått en dårlig start på grunn av sin grådighet. SV har tatt jobben med forbedre regjeringens politikk. Ingen lovet sine velgere mer enn Vedum i valgkampen. I rollen som finansminister har han mest vært opptatt av å forklare hvorfor folk som trenger hjelp skal få minst mulig penger. Først nevnte han 30.000 kroner i måneden som et "maks beløp" i lønnstøtteordningen, folk kan få på grunn av EØS regler. EØS konkurranse regler sier ingenting om maks beløp, for lønningene i EU landene er det stor forskjell på. Takket være SV er "maks beløpet" økt til 40.000 kroner.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Det hadde faktisk vært verre med Erna. Bensinprisene hadde vært over 20 kroner literen. Politikere burde settes i leire, for de elsker ikke sitt folk og fedreland.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Kongemannen skrev: man des 20, 2021 10:45 pm Det hadde faktisk vært verre med Erna. Bensinprisene hadde vært over 20 kroner literen. Politikere burde settes i leire, for de elsker ikke sitt folk og fedreland.
Absolutt. Ingen av partiene på tinget har enten ikke vert involvert eller protestert mot dagens utvikling. Alt fra rødt til FrP.

Høyre har blitt like avgiftskåte som resten av røkla.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Justice 97 skrev: man des 20, 2021 10:40 pm Det mest skremmende er at det finnes folk som faktisk tror strømkrise og tiltak mot omikron hadde sett annerledes ut om Erna fortsatt satt med makta.
Ja. Jeg tror faktisk Erna ville heller åpnet lommeboka mer for bedrifter og mindre for folk flest.
Jeg er folk flest, og har ikke spesielt store illusjoner om at regninga som kommer i januar vil bli mye mindre med regjeringens støttetiltak. Litt mindre, men likevel garantert en trøkk i tryne.
Erna ville ikke gitt et øre mer til folk flest, men mindre enn det regjeringen har rigget opp.
Jeg sier det nok en gang :
Regjeringen bør gi alle statens ekstrainntekter på grunn av de vanvittige strømprisene direkte til folk flest.
Staten håver også inn på høye gasspriser. Gi det til oss folk flest, ikke til SPU.
Noen kraftkommuner som bader i inntekter gir penger til sine innbyggere. DET er bra.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

PerryAndre skrev: man des 20, 2021 10:39 pm Støre regjeringen har fått en dårlig start på grunn av sin grådighet. SV har tatt jobben med forbedre regjeringens politikk.
Men hadde regjeringen gitt mer så hadde også SV krevd enda mer, det er jo slik det politiske spillet fungerer. Jeg tror det først og fremst regjeringen straffes for at de var passive i starten, både når det kom til strømkrisen og omikron. Støre står i fare å bli sett på som en usikker og lite handlekraftig leder.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

GoingKronos skrev: tir des 21, 2021 10:42 am
Jeg tror det først og fremst regjeringen straffes for at de var passive i starten, både når det kom til strømkrisen og omikron. Støre står i fare å bli sett på som en usikker og lite handlekraftig leder.
Bilde

HarryH

Legg inn av HarryH »

fargeblind skrev: tir des 21, 2021 9:31 am Jeg sier det nok en gang :
Regjeringen bør gi alle statens ekstrainntekter på grunn av de vanvittige strømprisene direkte til folk flest.
Det er jo uansett det som skjer. Grovt sett er det tre alternativ som har vært lansert:

(1) Staten sponser strømmen. Dette innebærer at de innbyggerne som bruker mest strøm, blir subsidisert av de som bruker mindre strøm. Sløserne kan fortsette å sløse.

(2) Staten betaler "kontant", enten likt til alle eller mest til de fattigste.

(3) Staten "beholder" pengene. Dette innebærer også at "folk flest" får midlene, men på et senere tidspunkt, og i form av økt velferd og/eller lavere skatter.

Alternativ (3) har etter min mening havnet i et ufortjent dårlig lys.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GoingKronos skrev: tir des 21, 2021 10:42 am
PerryAndre skrev: man des 20, 2021 10:39 pm Støre regjeringen har fått en dårlig start på grunn av sin grådighet. SV har tatt jobben med forbedre regjeringens politikk.
Men hadde regjeringen gitt mer så hadde også SV krevd enda mer, det er jo slik det politiske spillet fungerer. Jeg tror det først og fremst regjeringen straffes for at de var passive i starten, både når det kom til strømkrisen og omikron. Støre står i fare å bli sett på som en usikker og lite handlekraftig leder.
Jeg tror nok en del gjennomskuer at det ikke er omikron som er årsaken til den nye nedstengingen og straffer regjeringen for det. Samme med strømsjokket. Kommunikasjonen fra regjeringen er så åpenbart uærlig at folk får fullstendig avsmak på det.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: tir des 21, 2021 10:42 am
PerryAndre skrev: man des 20, 2021 10:39 pm Støre regjeringen har fått en dårlig start på grunn av sin grådighet. SV har tatt jobben med forbedre regjeringens politikk.
Men hadde regjeringen gitt mer så hadde også SV krevd enda mer, det er jo slik det politiske spillet fungerer. Jeg tror det først og fremst regjeringen straffes for at de var passive i starten, både når det kom til strømkrisen og omikron. Støre står i fare å bli sett på som en usikker og lite handlekraftig leder.
Det tror jeg du har rett i. Politikken er ikke mye annerledes nå og en Solberg-regjering hadde gjort omtremt det samme som Støre-regjeringen. Men det har noe med hvordan man fremstår når man gjør det. Og hvilke motiver folk flest tror står bak.

Støre sliter med at så mange ser på ham som en som bare ville bli Statsminister. Altså kun posisjon, inget kall.
Og det hjelper ikke med en helseminister som sier "Jeg vil ikke være koronaminister".

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Solvgutt1 skrev: tir des 21, 2021 11:00 am
GoingKronos skrev: tir des 21, 2021 10:42 am
PerryAndre skrev: man des 20, 2021 10:39 pm Støre regjeringen har fått en dårlig start på grunn av sin grådighet. SV har tatt jobben med forbedre regjeringens politikk.
Men hadde regjeringen gitt mer så hadde også SV krevd enda mer, det er jo slik det politiske spillet fungerer. Jeg tror det først og fremst regjeringen straffes for at de var passive i starten, både når det kom til strømkrisen og omikron. Støre står i fare å bli sett på som en usikker og lite handlekraftig leder.
Jeg tror nok en del gjennomskuer at det ikke er omikron som er årsaken til den nye nedstengingen og straffer regjeringen for det.
Hva mener du er årsaken til den nye nedstegningen hvis det ikke er omikron?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

oddvar_kjempebra skrev: tir des 21, 2021 11:09 am
Solvgutt1 skrev: tir des 21, 2021 11:00 am
GoingKronos skrev: tir des 21, 2021 10:42 am

Men hadde regjeringen gitt mer så hadde også SV krevd enda mer, det er jo slik det politiske spillet fungerer. Jeg tror det først og fremst regjeringen straffes for at de var passive i starten, både når det kom til strømkrisen og omikron. Støre står i fare å bli sett på som en usikker og lite handlekraftig leder.
Jeg tror nok en del gjennomskuer at det ikke er omikron som er årsaken til den nye nedstengingen og straffer regjeringen for det.
Hva mener du er årsaken til den nye nedstgningen hvis det ikke er omikron?
At helsevesenet er under sterkt press på grunn av Delta-syke Covid-19-pasienter, RS, andre luftveisinfeksjoner og friske eldre som sykehusene ikke får utskrevet. Noe som igjen skyldes en langvarig og uansvarlig helsepolitikk og manglende pandemiberedskap.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

HarryH skrev: tir des 21, 2021 10:56 am
fargeblind skrev: tir des 21, 2021 9:31 am Jeg sier det nok en gang :
Regjeringen bør gi alle statens ekstrainntekter på grunn av de vanvittige strømprisene direkte til folk flest.
Det er jo uansett det som skjer. Grovt sett er det tre alternativ som har vært lansert:

(1) Staten sponser strømmen. Dette innebærer at de innbyggerne som bruker mest strøm, blir subsidisert av de som bruker mindre strøm. Sløserne kan fortsette å sløse.

(2) Staten betaler "kontant", enten likt til alle eller mest til de fattigste.

(3) Staten "beholder" pengene. Dette innebærer også at "folk flest" får midlene, men på et senere tidspunkt, og i form av økt velferd og/eller lavere skatter.

Alternativ (3) har etter min mening havnet i et ufortjent dårlig lys.
Jeg vet ikke, har ikke noen løsning selv.
Det er en nøtt å få til et system som ikke gir de rike støtte til å fyre opp varmekablene og jacuzzien på hytta.
Men "folk flest" kommer nok til å få bakoversveis av strømregningene utover i vinteren, og bakoversveis 2 når strømstøtten viser seg å være ganske liten.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Solvgutt1 skrev: tir des 21, 2021 11:00 am
Jeg tror nok en del gjennomskuer at det ikke er omikron som er årsaken til den nye nedstengingen og straffer regjeringen for det. Samme med strømsjokket. Kommunikasjonen fra regjeringen er så åpenbart uærlig at folk får fullstendig avsmak på det.
Nå er det vel lite som tyder på at folk syns tiltakene over lag er for strenge, spesielt ikke blant Ap sine velgere. Men jeg tror det var uheldig for regjeringen at de først avviste større tiltak, for så komme med innskjerpinger før dager etterpå kom med strengere tiltak. Det virket vinglete og usikkert fra en ny regjering, det var ikke akkurat få som spådde akkurat den smitte-utviklingen.

Så tror jeg strømkrisen er mye verre for regjeringa, corona er vi alle blitt vant med. Og det at folk ser at staten tjener enormt på økende strømpriser, mens de første ville gi noen få ører tilbake er katastrofalt for en regjering som sa at det var vanlige folks tur.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GoingKronos skrev: tir des 21, 2021 11:33 am
Solvgutt1 skrev: tir des 21, 2021 11:00 am
Jeg tror nok en del gjennomskuer at det ikke er omikron som er årsaken til den nye nedstengingen og straffer regjeringen for det. Samme med strømsjokket. Kommunikasjonen fra regjeringen er så åpenbart uærlig at folk får fullstendig avsmak på det.
Nå er det vel lite som tyder på at folk syns tiltakene over lag er for strenge, spesielt ikke blant Ap sine velgere. Men jeg tror det var uheldig for regjeringen at de først avviste større tiltak, for så komme med innskjerpinger før dager etterpå kom med strengere tiltak. Det virket vinglete og usikkert fra en ny regjering, det var ikke akkurat få som spådde akkurat den smitte-utviklingen.

Så tror jeg strømkrisen er mye verre for regjeringa, corona er vi alle blitt vant med. Og det at folk ser at staten tjener enormt på økende strømpriser, mens de første ville gi noen få ører tilbake er katastrofalt for en regjering som sa at det var vanlige folks tur.
Nei, men mange ser nok at tiltakene kunne vært unngått på hvis man hadde hatt et helsevesen som var det minste kapabel til å håndtere en pandemi. Det har vi ikke, og det skyldes en villet politikk over tid. De tiltakene som AP avviste hadde jo lite med omikron og mer med Delta-presset på sykehusene å gjøre. Et press de forresten burde vært i stand til å takle uten problemer.

Folk liker ikke når politikere lyver. Det har vært mange situasjoner det siste året med politikere som lyver. Både for politisk, men også for personlig, gevinst. Hadde det handlet om ren politikk, så hadde ikke velgerne gått til Høyre som jo er sterkt ansvarlige både for strømpriser og koronatiltak.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Det hjelper heller ikke med en evneveik finansminister.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GoingKronos skrev: tir des 21, 2021 11:33 am
Solvgutt1 skrev: tir des 21, 2021 11:00 am
Jeg tror nok en del gjennomskuer at det ikke er omikron som er årsaken til den nye nedstengingen og straffer regjeringen for det. Samme med strømsjokket. Kommunikasjonen fra regjeringen er så åpenbart uærlig at folk får fullstendig avsmak på det.
Nå er det vel lite som tyder på at folk syns tiltakene over lag er for strenge, spesielt ikke blant Ap sine velgere. Men jeg tror det var uheldig for regjeringen at de først avviste større tiltak, for så komme med innskjerpinger før dager etterpå kom med strengere tiltak. Det virket vinglete og usikkert fra en ny regjering, det var ikke akkurat få som spådde akkurat den smitte-utviklingen.

Så tror jeg strømkrisen er mye verre for regjeringa, corona er vi alle blitt vant med. Og det at folk ser at staten tjener enormt på økende strømpriser, mens de første ville gi noen få ører tilbake er katastrofalt for en regjering som sa at det var vanlige folks tur.
Det er helt utrolig at noen tror at Høyre ville pøst ut kompensasjon i større volum. Er det et parti som IKKE er for statlig innblanding i markedet så er det Høyre.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

fargeblind skrev: tir des 21, 2021 11:18 am
HarryH skrev: tir des 21, 2021 10:56 am
fargeblind skrev: tir des 21, 2021 9:31 am Jeg sier det nok en gang :
Regjeringen bør gi alle statens ekstrainntekter på grunn av de vanvittige strømprisene direkte til folk flest.
Det er jo uansett det som skjer. Grovt sett er det tre alternativ som har vært lansert:

(1) Staten sponser strømmen. Dette innebærer at de innbyggerne som bruker mest strøm, blir subsidisert av de som bruker mindre strøm. Sløserne kan fortsette å sløse.

(2) Staten betaler "kontant", enten likt til alle eller mest til de fattigste.

(3) Staten "beholder" pengene. Dette innebærer også at "folk flest" får midlene, men på et senere tidspunkt, og i form av økt velferd og/eller lavere skatter.

Alternativ (3) har etter min mening havnet i et ufortjent dårlig lys.
Jeg vet ikke, har ikke noen løsning selv.
Det er en nøtt å få til et system som ikke gir de rike støtte til å fyre opp varmekablene og jacuzzien på hytta.
Men "folk flest" kommer nok til å få bakoversveis av strømregningene utover i vinteren, og bakoversveis 2 når strømstøtten viser seg å være ganske liten.
Dette løste en allerede på 1960-tallet. Og sikkert også tidligere, men jeg husker ikke tilbake lengre enn til 1960-tallet. Da hadde måleren i sikringskapet to tellere, en for "normalforbruk" og en for "overforbruk". Normalforbruket var forholdsvis billig, mens overforbruket var dyrt. Teknisk sett hadde det vært null problem også i dag å lage et gradert prissystem, med så mange trinn en bare måtte ønske. Billig normalforbruk og rådyrt luksusforbruk hadde teknisk sett vært uhyggelig mye enklere å innføre nå enn på 1960-tallet, hvor en måtte ha en måler med flere telleverk hos hver abonnent.

Hjemme hos oss hadde vi 2 kW som fast, bruk over dette trigget overforbruksmåleren. Det var lite å ha som fast 2 kW, men absolutt all oppvarming i heimen hos oss den gangen, bortsett fra varmtvannsberederen, var vedfyring. Senere husker jeg at foreldrene mine hevet det faste til 3 kW. Hvor mye en maksimalt kunne få som fast til denne lavere prisen husker jeg ikke, men det var sikkert et tak.

Men det er klart, når blårussen får herje, slik de også har fått i AP, hvor EU og alt som har med EU å gjøre er selveste guden, så er det bare marked som teller.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Sisyfos skrev: tir des 21, 2021 12:17 pm
fargeblind skrev: tir des 21, 2021 11:18 am
HarryH skrev: tir des 21, 2021 10:56 am

Det er jo uansett det som skjer. Grovt sett er det tre alternativ som har vært lansert:

(1) Staten sponser strømmen. Dette innebærer at de innbyggerne som bruker mest strøm, blir subsidisert av de som bruker mindre strøm. Sløserne kan fortsette å sløse.

(2) Staten betaler "kontant", enten likt til alle eller mest til de fattigste.

(3) Staten "beholder" pengene. Dette innebærer også at "folk flest" får midlene, men på et senere tidspunkt, og i form av økt velferd og/eller lavere skatter.

Alternativ (3) har etter min mening havnet i et ufortjent dårlig lys.
Jeg vet ikke, har ikke noen løsning selv.
Det er en nøtt å få til et system som ikke gir de rike støtte til å fyre opp varmekablene og jacuzzien på hytta.
Men "folk flest" kommer nok til å få bakoversveis av strømregningene utover i vinteren, og bakoversveis 2 når strømstøtten viser seg å være ganske liten.
Dette løste en allerede på 1960-tallet. Og sikkert også tidligere, men jeg husker ikke tilbake lengre enn til 1960-tallet. Da hadde måleren i sikringskapet to tellere, en for "normalforbruk" og en for "overforbruk". Normalforbruket var forholdsvis billig, mens overforbruket var dyrt. Teknisk sett hadde det vært null problem også i dag å lage et gradert prissystem, med så mange trinn en bare måtte ønske. Billig normalforbruk og rådyrt luksusforbruk hadde teknisk sett vært uhyggelig mye enklere å innføre nå enn på 1960-tallet, hvor en måtte ha en måler med flere telleverk hos hver abonnent.

Hjemme hos oss hadde vi 2 kW som fast, bruk over dette trigget overforbruksmåleren. Det var lite å ha som fast 2 kW, men absolutt all oppvarming i heimen hos oss den gangen, bortsett fra varmtvannsberederen, var vedfyring. Senere husker jeg at foreldrene mine hevet det faste til 3 kW. Hvor mye en maksimalt kunne få som fast til denne lavere prisen husker jeg ikke, men det var sikkert et tak.

Men det er klart, når blårussen får herje, slik de også har fått i AP, hvor EU og alt som har med EU å gjøre er selveste guden, så er det bare marked som teller.
Jepp. Jeg husker også godt det der. Vi hadde en måler på veggen som begynte å summe når vi gikk over 2.
Husker også det samme, at taket for overforbruk ble økt etterhvert.
Vi hadde parafinkamin, da. Fyrte ikke med strøm.
Those were the Days.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Sisyfos skrev: tir des 21, 2021 12:17 pm
fargeblind skrev: tir des 21, 2021 11:18 am
HarryH skrev: tir des 21, 2021 10:56 am

Det er jo uansett det som skjer. Grovt sett er det tre alternativ som har vært lansert:

(1) Staten sponser strømmen. Dette innebærer at de innbyggerne som bruker mest strøm, blir subsidisert av de som bruker mindre strøm. Sløserne kan fortsette å sløse.

(2) Staten betaler "kontant", enten likt til alle eller mest til de fattigste.

(3) Staten "beholder" pengene. Dette innebærer også at "folk flest" får midlene, men på et senere tidspunkt, og i form av økt velferd og/eller lavere skatter.

Alternativ (3) har etter min mening havnet i et ufortjent dårlig lys.
Jeg vet ikke, har ikke noen løsning selv.
Det er en nøtt å få til et system som ikke gir de rike støtte til å fyre opp varmekablene og jacuzzien på hytta.
Men "folk flest" kommer nok til å få bakoversveis av strømregningene utover i vinteren, og bakoversveis 2 når strømstøtten viser seg å være ganske liten.
Dette løste en allerede på 1960-tallet. Og sikkert også tidligere, men jeg husker ikke tilbake lengre enn til 1960-tallet. Da hadde måleren i sikringskapet to tellere, en for "normalforbruk" og en for "overforbruk". Normalforbruket var forholdsvis billig, mens overforbruket var dyrt. Teknisk sett hadde det vært null problem også i dag å lage et gradert prissystem, med så mange trinn en bare måtte ønske. Billig normalforbruk og rådyrt luksusforbruk hadde teknisk sett vært uhyggelig mye enklere å innføre nå enn på 1960-tallet, hvor en måtte ha en måler med flere telleverk hos hver abonnent.

Hjemme hos oss hadde vi 2 kW som fast, bruk over dette trigget overforbruksmåleren. Det var lite å ha som fast 2 kW, men absolutt all oppvarming i heimen hos oss den gangen, bortsett fra varmtvannsberederen, var vedfyring. Senere husker jeg at foreldrene mine hevet det faste til 3 kW. Hvor mye en maksimalt kunne få som fast til denne lavere prisen husker jeg ikke, men det var sikkert et tak.

Men det er klart, når blårussen får herje, slik de også har fått i AP, hvor EU og alt som har med EU å gjøre er selveste guden, så er det bare marked som teller.
Tiltredes, jeg er helt på linje med det du skriver. Dette var et svært godt system, som også hadde spareelement i seg. Dette lot seg teknisk løse allerede for 60 år siden, slik at et tilpasset system til dagens behov ville lett la seg gjennomføre.
Det er kun EØS-avtalen som hindrer Norge i å etablere et slikt system i dag. Så lenge EU-kameratene har flertall i regjering, lar dette dessverre seg ikke gjennomføre. I tillegg til de direkte problemene med høye strømpriser, vil også folk få problemer med økende priser på varer og tjenester, samt økende inflasjon.
Da venter vi på ny Erna-regjering og enda sterkere tilknytning til EU, da blir nok folk fornøyd :lol:

Everenga

Legg inn av Everenga »

Alt har jo med hvordan ting framstår, ikke hvordan de nødvendigvis er. Erna og spesielt Høie var gode til å framstå i kontroll av situasjonen mens Støre og Kjerkhol framstår trege og vinglete.
Sanner visste alle at var en blåruss så han blir ikke straffet for å være det, mens Vedum har påberopt seg å være folkets mann og blir straffet når det viser seg at det utgjør minimal forskjell hvem som sitter i finansministerstolen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Everenga skrev: tir des 21, 2021 9:40 pm Alt har jo med hvordan ting framstår, ikke hvordan de nødvendigvis er. Erna og spesielt Høie var gode til å framstå i kontroll av situasjonen mens Støre og Kjerkhol framstår trege og vinglete.
Sanner visste alle at var en blåruss så han blir ikke straffet for å være det, mens Vedum har påberopt seg å være folkets mann og blir straffet når det viser seg at det utgjør minimal forskjell hvem som sitter i finansministerstolen.
"One night stand" Høie... :lol:

Visse på høyrefløy er mye strengere mot dagens regjering enn diktaturspirene som satt før dem. Uten at det er videre forskjell på verken innhold eller fremførelse.

Til alles opplysning så stenger omtrent hele Europa ned...

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

For min del trekkes inntrykket av regjeringen mest ned av tidenes mest inkompetente finansminister, som fremdeles flåser i vei med omtrentligheter som om han var en slags opposisjonspolitiker i finansministerkostyme. Stotrete, svettende men uten det fårete gliset. Jo mer trøbbel han vikler seg inn i, jo bredere dialekt legger han til.

Absolutt alle finansministre i nyere tid, fra Halvorsen til Jensen, har fremstått ufattelig mer solide. Men sånn går det kanskje når man juger seg gjennom en valgkamp.

Støre er som alltid nokså tafatt, men jeg innbiller meg nå at han er i stand til å lede landet. Litt for mange av hans ministre virker dog litt for happy bare for å ha bli valgt til minister. Ap under Stoltenberg var virkelig noe helt annet og solid.

Inntrykket av en regjering handler ikke om hvilke utfordringer de møter men hvordan de møter dem.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Starstruck skrev: tir des 21, 2021 11:48 pm



Støre er som alltid nokså tafatt, men jeg innbiller meg nå at han er i stand til å lede landet. Litt for mange av hans ministre virker dog litt for happy bare for å ha bli valgt til minister. Ap under Stoltenberg var virkelig noe helt annet og solid.
Om Vedum har du selvfølgelig helt rett men det som er veldig godt påpekt er hvor mange lettvektere det er i regjeringen og det er egentlig skremmende at dette er det beste et parti som AP klarte og komme opp med. OK de mangler Giske og Johansen som ville vært selvskrevne hadde det ikke vært for utenforliggende hendelser og viktigheten av å holde hovedstaden ved neste valg men det er vel egentlig ingen andre med pondus som mangler? De har tapt seg noe helt enormt hva angår politisk talent. Garakhani burde nok hatt en tung ministerpost i stedet for å bli seremonimester.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

Justice 97 skrev: man des 20, 2021 10:40 pm Det mest skremmende er at det finnes folk som faktisk tror strømkrise og tiltak mot omikron hadde sett annerledes ut om Erna fortsatt satt med makta.
Tommel innlegg👍👍

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

Farmer skrev: ons des 22, 2021 1:51 am
Justice 97 skrev: man des 20, 2021 10:40 pm Det mest skremmende er at det finnes folk som faktisk tror strømkrise og tiltak mot omikron hadde sett annerledes ut om Erna fortsatt satt med makta.
Tommel innlegg👍👍
Enig. Praktisk talt alle i styringspartiene er skyldig i dagens situasjon. Dette må ikke glemmes.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»