Sverige og Finland inn i NATO

Svar
Crazy Horse

Re: Sverige og Finland inn i NATO

Legg inn av Crazy Horse »

seriemester2013 skrev: tir jun 28, 2022 11:14 pm
DoktorS skrev: tir jun 28, 2022 8:45 pm Store og gode nyheter i kveld. Dyktig jobbet av Stoltenberg.
Veldig godt håndverk av Stoltenberg. Dypt imponert igjen av diplomatiet hans. Dette er hans største bragd, og han vil stå igjen i historiebøkene som en av de dyktigste og beste generalsekretærene i NATO til evig tid.
Bra han sa ifra seg banksjefsjobben.
Glad det løste seg, Putin har fått en i tygga jeg håper ryster litt
Putin har ikke lykkes med en dritt. Bare fiaskoer. Denne invasjonen må politisk og militært være den desidert største fiaskoen siden Napoleon invaderte Russland i 1812. Om Putin overlever dette internt må russerne være fullstendig nedsnødde og hjernevaskede.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ser nå at Tyrkia krever til sammen 33 personer utlevert fra Sverige og Finland etter avtalen som sørger for at de sa ja til NATO-medlemskap til disse landene.

Link

Det er uklart om dette er de samme personene som de har krevd utlevert tidligere. Da var det flere som var svenske og finske statsborgere. Kan ikke se for meg at de har gått med på å sende egne statsborgere til livstidsstraff i Tyrkia, men blir skeptisk.

Bashir_9001

Legg inn av Bashir_9001 »

Dette her er totalt uakseptabelt. NATO har ofra Kurderne. Tyrkia har drept og voldtatt Kurdiske sivile og blir ikke kallet terrorister, mens Kurdiske grupper som pkk og ypg blant annet kjemper for fred fra Tyrkia og Kurdisk selvstendighet. Tyrkia fortjener ikke å være medlem av NATO. Grunnen til at de er i NATO er bare fordi de er en strategisk land.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan sier på Nato-toppmøtet i Madrid at Sverige har lovet å utlevere personer til Tyrkia etter at de inngikk en avtale tidligere denne uken.

– Sverige har lovet å utlevere 73 terrorister til Tyrkia, sier Erdogan ifølge Reuters.

Presidenten kaller avtalen for en «diplomatisk seier» for Tyrkia, skriver nyhetsbyrået.

Det var tirsdag at det ble klart at det var enighet mellom Nato-landet Tyrkia og de to søknadslandene Sverige og Finland om at de to sistnevnte endelig kunne få behandlet sine søknader.

Erdogan sier at Finland og Sverige må oppfylle løftene sine før det tyrkiske parlamentet skal ratifisere avtalen.

WTF!?

Da mister jeg all respekt for NATO, Sverige og Finland. Fy faen

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Bashir_9001 skrev: ons jun 29, 2022 11:41 pm Dette her er totalt uakseptabelt. NATO har ofra Kurderne. Tyrkia har drept og voldtatt Kurdiske sivile og blir ikke kallet terrorister, mens Kurdiske grupper som pkk og ypg blant annet kjemper for fred fra Tyrkia og Kurdisk selvstendighet. Tyrkia fortjener ikke å være medlem av NATO. Grunnen til at de er i NATO er bare fordi de er en strategisk land.
Og det er vel per i dag ikke like viktig?

Tyrkia burde fått valget mellom å sitte stille og holde kjeft, eller bli kastet ut av alliansen. En allianse de faen ikke burde være en del av uansett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror dette er oppspinn. Erdogan gikk hardt ut og trenger en seier hjemme. Så hva han melder vs realitetene tror jeg det er er stort gap mellom.

Kan aldri se for meg Sverige eller Finland sende ut egne statsborgere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:08 pm
Bashir_9001 skrev: ons jun 29, 2022 11:41 pm Dette her er totalt uakseptabelt. NATO har ofra Kurderne. Tyrkia har drept og voldtatt Kurdiske sivile og blir ikke kallet terrorister, mens Kurdiske grupper som pkk og ypg blant annet kjemper for fred fra Tyrkia og Kurdisk selvstendighet. Tyrkia fortjener ikke å være medlem av NATO. Grunnen til at de er i NATO er bare fordi de er en strategisk land.
Og det er vel per i dag ikke like viktig?

Tyrkia burde fått valget mellom å sitte stille og holde kjeft, eller bli kastet ut av alliansen. En allianse de faen ikke burde være en del av uansett.
Å begynne å kaste ut medlemmer som har sittet der i 70 år går ikke. Og er det en nasjon man ikke skal gjøre seg til uvenn med er det Tyrkia. De har en stor og veludannet hær som er god å ha i sørøstlige Europa.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:10 pm
greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:08 pm
Bashir_9001 skrev: ons jun 29, 2022 11:41 pm Dette her er totalt uakseptabelt. NATO har ofra Kurderne. Tyrkia har drept og voldtatt Kurdiske sivile og blir ikke kallet terrorister, mens Kurdiske grupper som pkk og ypg blant annet kjemper for fred fra Tyrkia og Kurdisk selvstendighet. Tyrkia fortjener ikke å være medlem av NATO. Grunnen til at de er i NATO er bare fordi de er en strategisk land.
Og det er vel per i dag ikke like viktig?

Tyrkia burde fått valget mellom å sitte stille og holde kjeft, eller bli kastet ut av alliansen. En allianse de faen ikke burde være en del av uansett.
Å begynne å kaste ut medlemmer som har sittet der i 70 år går ikke. Og er det en nasjon man ikke skal gjøre seg til uvenn med er det Tyrkia. De har en stor og veludannet hær.
Ok, da får de bare fortsette det de driver med da. Stryke de med hårene osv.

Men Russland skal vi angripe?

Logikk fra helvete.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:12 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:10 pm
greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:08 pm

Og det er vel per i dag ikke like viktig?

Tyrkia burde fått valget mellom å sitte stille og holde kjeft, eller bli kastet ut av alliansen. En allianse de faen ikke burde være en del av uansett.
Å begynne å kaste ut medlemmer som har sittet der i 70 år går ikke. Og er det en nasjon man ikke skal gjøre seg til uvenn med er det Tyrkia. De har en stor og veludannet hær.
Ok, da får de bare fortsette det de driver med da. Stryke de med hårene osv.

Men Russland skal vi angripe?

Logikk fra helvete.
Hva driver de med da?

Og har NATO angrepet Russland?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:14 pm
greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:12 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:10 pm

Å begynne å kaste ut medlemmer som har sittet der i 70 år går ikke. Og er det en nasjon man ikke skal gjøre seg til uvenn med er det Tyrkia. De har en stor og veludannet hær.
Ok, da får de bare fortsette det de driver med da. Stryke de med hårene osv.

Men Russland skal vi angripe?

Logikk fra helvete.
Hva driver de med da?

Og har NATO angrepet Russland?
Jeg snakker om dine ytringer. Du har vært en pådriver for at NATO skal angripe Russland. Selv med trusler om atomkrig.

Men diktaturet Tyrkia skal man stryke med hårene.

Påstanden min står, logikk fra helvete.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:29 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:14 pm
greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:12 pm

Ok, da får de bare fortsette det de driver med da. Stryke de med hårene osv.

Men Russland skal vi angripe?

Logikk fra helvete.
Hva driver de med da?

Og har NATO angrepet Russland?
Jeg snakker om dine ytringer. Du har vært en pådriver for at NATO skal angripe Russland. Selv med trusler om atomkrig.

Men diktaturet Tyrkia skal man stryke med hårene.

Påstanden min står, logikk fra helvete.
Jeg har vært en pådriver for at NATO burde hjelpe Ukraina, og i den tidlige fasen mente jeg de burde gå inn med flystøtte for å stenge luftrommet. Det vinduet er stengt.

Og så har jeg ment at Ukraina med de rette våpnene kunne sendt raketter inn i Moskva for å jevne ut krigen. Jeg mener fortsatt det hadde vært på sin plass at Ukraina tok igjen.

Forøvrig gidder jeg ikke diskutere diktatur med folk som stemmer Rødt. Det er så selvmotsigende at det bare blir tullball.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:43 pm
greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:29 pm
PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:14 pm

Hva driver de med da?

Og har NATO angrepet Russland?
Jeg snakker om dine ytringer. Du har vært en pådriver for at NATO skal angripe Russland. Selv med trusler om atomkrig.

Men diktaturet Tyrkia skal man stryke med hårene.

Påstanden min står, logikk fra helvete.
Jeg har vært en pådriver for at NATO burde hjelpe Ukraina, og i den tidlige fasen mente jeg de burde gå inn med flystøtte for å stenge luftrommet. Det vinduet er stengt.

Og så har jeg ment at Ukraina med de rette våpnene kunne sendt raketter inn i Moskva for å jevne ut krigen. Jeg mener fortsatt det hadde vært på sin plass at Ukraina tok igjen.

Forøvrig gidder jeg ikke diskutere diktatur med folk som stemmer Rødt. Det er så selvmotsigende at det bare blir tullball.
Herregud så pinlig.

Ghost

Legg inn av Ghost »

PapaSmurf skrev: tor jun 30, 2022 4:09 pm Jeg tror dette er oppspinn. Erdogan gikk hardt ut og trenger en seier hjemme. Så hva han melder vs realitetene tror jeg det er er stort gap mellom.

Kan aldri se for meg Sverige eller Finland sende ut egne statsborgere.
Jeg tenkte det samme da jeg først hørte om avtalen, vagt vås og ulne forpliktelser som Erdogan kan selge inn til sine egne. Men når han går så hardt ut og nevner et konkret antall vil det bli vanskelig selv for han å slippe unna dette med kun store ord.

Jeg skjønner at Sverige og Finland vil inn i NATO, og ønsker dem hjertelig velkommen. Og det er selvsagt opplagt at Sverige og Finland måtte gi i disse forhandlingene. Holdning/samarbeid mot PKK, våpensalg etc. er forsåvidt helt ok. Litt ryggradsløst kanskje, men i hvert fall politikk og helt greit å forhandle om. Utleveringene kan fort vise seg å bli verre. Dersom det er et snev av sannhet i at Sverige/Finland seriøst vurderer å utlevere noen som ikke tidligere har vært utlevert pga. frykt for dødsstraff, tortur og annen umenneskelig behandling ofrer ofrer de helt fundamentale menneskerettigheter for storpolitikk. Det er absolutt ikke greit.

Men vi får se hvordan det spiller seg ut. Foreløpig er alt bare spekulasjoner.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Erdogan er en vemmelig skikkelse

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

Ka9nen skrev: tor jun 30, 2022 7:56 pm Erdogan er en vemmelig skikkelse
Som kräver utlämning bl.a. av en sedan mycket länge avliden person.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

MacanGTS skrev: tor jun 30, 2022 10:16 pm
Ka9nen skrev: tor jun 30, 2022 7:56 pm Erdogan er en vemmelig skikkelse
Som kräver utlämning bl.a. av en sedan mycket länge avliden person.
Kanskje taktikken er å sende ned en lastebil med knokler, for å blidgjøre Erdogan?

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Det har vært endel episoder med Tyrkia som NATO-medlem, muligheten for at det kommer flere er store. Med tanke på fred i verden har organisasjonen utviklet seg i feil retning.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

Nu menade ju Biden på presskonferensen igår att det är Schweiz som ansökt att få bli medlem, inte Sverige.

peraleks

Legg inn av peraleks »

hauge23 skrev: tor jun 30, 2022 11:05 pm Det har vært endel episoder med Tyrkia som NATO-medlem, muligheten for at det kommer flere er store. Med tanke på fred i verden har organisasjonen utviklet seg i feil retning.
Med tanke på fred i verden gjør symboleffekten av organisasjonen jobben sin.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Ka9nen skrev: tor jun 30, 2022 7:56 pm Erdogan er en vemmelig skikkelse
Russland stjeler hvete (korn) fra Ukraina, og frakter det med båt fra Krim og leverer det til Tyrkia.
Erdogan rir to hester.

Gunder

Legg inn av Gunder »

greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:06 pm Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan sier på Nato-toppmøtet i Madrid at Sverige har lovet å utlevere personer til Tyrkia etter at de inngikk en avtale tidligere denne uken.

– Sverige har lovet å utlevere 73 terrorister til Tyrkia, sier Erdogan ifølge Reuters.

Presidenten kaller avtalen for en «diplomatisk seier» for Tyrkia, skriver nyhetsbyrået.

Det var tirsdag at det ble klart at det var enighet mellom Nato-landet Tyrkia og de to søknadslandene Sverige og Finland om at de to sistnevnte endelig kunne få behandlet sine søknader.

Erdogan sier at Finland og Sverige må oppfylle løftene sine før det tyrkiske parlamentet skal ratifisere avtalen.

WTF!?

Da mister jeg all respekt for NATO, Sverige og Finland. Fy faen
Her viser du til en parts friske meninger, om avtalen som er inngått mellom Sverige/Finland og Tyrkia.
At Sverige har lovet å utlevere 73 navngitte "terrorister" til Tyrkia. Er lite troverdig. Erdogan har den likhet med Putin at han er mest opptatt å bli sett på som verdensleder i egen befolkning. Erdogan vil vise at Tyrkia er et viktig land og spesielt han er en innflytelsesrik verdensleder, som kan råde over de små nykommerne i NATO.

Det jeg har fått med meg fra innholdet av avtalen. Er at den ikke er så detaljert som kommer frem her. Går mer på de tre kurdiske organisasjoner som Tyrkia ser på som terroristorganisasjoner.
Tyrkia har fått med seg Sverige til å arbeide mot terrorisme rettet mot Tyrkia. Ikke støtte de organisasjonene med penger og våpen. Tyrkia vil ha et samarbeid med Sveriges sikkerhetstjeneste.

Corvus

Legg inn av Corvus »

greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:06 pm Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan sier på Nato-toppmøtet i Madrid at Sverige har lovet å utlevere personer til Tyrkia etter at de inngikk en avtale tidligere denne uken.

– Sverige har lovet å utlevere 73 terrorister til Tyrkia, sier Erdogan ifølge Reuters.

Presidenten kaller avtalen for en «diplomatisk seier» for Tyrkia, skriver nyhetsbyrået.

Det var tirsdag at det ble klart at det var enighet mellom Nato-landet Tyrkia og de to søknadslandene Sverige og Finland om at de to sistnevnte endelig kunne få behandlet sine søknader.

Erdogan sier at Finland og Sverige må oppfylle løftene sine før det tyrkiske parlamentet skal ratifisere avtalen.

WTF!?

Da mister jeg all respekt for NATO, Sverige og Finland. Fy faen

Ser at VG bevisst ikke nevner kurderne med et eneste ord.
Urederlig og feigt, og overhodet ikke slik journalister skal oppføre seg.
Noen som er overrasket over VG her?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ea ... nato-spill

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Corvus skrev: tir jul 05, 2022 9:41 pm
greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:06 pm Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan sier på Nato-toppmøtet i Madrid at Sverige har lovet å utlevere personer til Tyrkia etter at de inngikk en avtale tidligere denne uken.

– Sverige har lovet å utlevere 73 terrorister til Tyrkia, sier Erdogan ifølge Reuters.

Presidenten kaller avtalen for en «diplomatisk seier» for Tyrkia, skriver nyhetsbyrået.

Det var tirsdag at det ble klart at det var enighet mellom Nato-landet Tyrkia og de to søknadslandene Sverige og Finland om at de to sistnevnte endelig kunne få behandlet sine søknader.

Erdogan sier at Finland og Sverige må oppfylle løftene sine før det tyrkiske parlamentet skal ratifisere avtalen.

WTF!?

Da mister jeg all respekt for NATO, Sverige og Finland. Fy faen

Ser at VG bevisst ikke nevner kurderne med et eneste ord.
Urederlig og feigt, og overhodet ikke slik journalister skal oppføre seg.
Noen som er overrasket over VG her?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ea ... nato-spill
Eller veit VG noko som det er ein fordel å halde stilt om fram til avtalen er ratifisert? Kanskje avtalen ikkje er heilt slik Erdogan påstår.

Corvus

Legg inn av Corvus »

MRSA skrev: ons jul 06, 2022 8:44 am
Corvus skrev: tir jul 05, 2022 9:41 pm
greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 4:06 pm Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan sier på Nato-toppmøtet i Madrid at Sverige har lovet å utlevere personer til Tyrkia etter at de inngikk en avtale tidligere denne uken.

– Sverige har lovet å utlevere 73 terrorister til Tyrkia, sier Erdogan ifølge Reuters.

Presidenten kaller avtalen for en «diplomatisk seier» for Tyrkia, skriver nyhetsbyrået.

Det var tirsdag at det ble klart at det var enighet mellom Nato-landet Tyrkia og de to søknadslandene Sverige og Finland om at de to sistnevnte endelig kunne få behandlet sine søknader.

Erdogan sier at Finland og Sverige må oppfylle løftene sine før det tyrkiske parlamentet skal ratifisere avtalen.

WTF!?

Da mister jeg all respekt for NATO, Sverige og Finland. Fy faen

Ser at VG bevisst ikke nevner kurderne med et eneste ord.
Urederlig og feigt, og overhodet ikke slik journalister skal oppføre seg.
Noen som er overrasket over VG her?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ea ... nato-spill
Eller veit VG noko som det er ein fordel å halde stilt om fram til avtalen er ratifisert? Kanskje avtalen ikkje er heilt slik Erdogan påstår.
Er VG blitt et politisk instrument? Media sin oppgave er å opplyse folket, ikke holde ting hemmelig. Selv om VG gjorde nettopp det i tilfellet Furuseth/Solbrække/Bhatti.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan har krevd at et 70-talls terrorister blir utlevert til Tyrkia, og Sverige og Finland har akseptert det. Dermed klarte Erdogan å få Sverige og Finland til å innrømme at de huser terrorister, smart gjort.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

hauge23 skrev: ons jul 06, 2022 12:39 pm Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan har krevd at et 70-talls terrorister blir utlevert til Tyrkia, og Sverige og Finland har akseptert det. Dermed klarte Erdogan å få Sverige og Finland til å innrømme at de huser terrorister, smart gjort.
Nei, Sverige og Finland har ikke akseptert dette i følge dem selv. I avtalen står det at det er rettsvesenet som skal ta seg av dette:

– I Sverige gjelder svensk lov av uavhengige domstoler. Svenske statsborgere utleveres ikke, skriver justis- og innenriksminister Morgan Johansson til SVT.

Ikke-svenske statsborgere kan utleveres på forespørsel fra andre land, men bare hvis det er forenlig med svensk lov og den europeiske konvensjonen.

Johansson sier videre at det er Høyesterett som foretar undersøkelsene rundt dette og har vetorett:

Det står tydelig i avtalen at vi følger den europeiske utleveringskonvensjonen, som både Sverige, Finland og Tyrkia har signert, avslutter Johansson.


Erdogan forsetter å spille spillet. Det er langt i fra sikkert at Tyrkias parlament (les: Erdogan) vil ratifiserer Sverige og Finland som NATO-medlemmer. Men Erdogan vet også at han spiller høyt. Hvis han blokkerer dette får det konsekvenser for Tyrkias stilling i Nato og ikke minst de bilaterale forholden til de andre medlemslandene.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:49 pm
hauge23 skrev: ons jul 06, 2022 12:39 pm Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan har krevd at et 70-talls terrorister blir utlevert til Tyrkia, og Sverige og Finland har akseptert det. Dermed klarte Erdogan å få Sverige og Finland til å innrømme at de huser terrorister, smart gjort.
Nei, Sverige og Finland har ikke akseptert dette i følge dem selv. I avtalen står det at det er rettsvesenet som skal ta seg av dette:

– I Sverige gjelder svensk lov av uavhengige domstoler. Svenske statsborgere utleveres ikke, skriver justis- og innenriksminister Morgan Johansson til SVT.

Ikke-svenske statsborgere kan utleveres på forespørsel fra andre land, men bare hvis det er forenlig med svensk lov og den europeiske konvensjonen.

Johansson sier videre at det er Høyesterett som foretar undersøkelsene rundt dette og har vetorett:

Det står tydelig i avtalen at vi følger den europeiske utleveringskonvensjonen, som både Sverige, Finland og Tyrkia har signert, avslutter Johansson.


Erdogan forsetter å spille spillet. Det er langt i fra sikkert at Tyrkias parlament (les: Erdogan) vil ratifiserer Sverige og Finland som NATO-medlemmer. Men Erdogan vet også at han spiller høyt. Hvis han blokkerer dette får det konsekvenser for Tyrkias stilling i Nato og ikke minst de bilaterale forholden til de andre medlemslandene.
Tyrkia kan vel ikke kastes ut av NATO? Landet gjør omtrentlig hva det vil, kriger litt her og litt der.
Sjefen for Brann & Redning, Jens Stoltenberg, var jo meget godt fornøyd med avtalene, så det går nok rette vegen

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Corvus skrev: ons jul 06, 2022 10:41 am
MRSA skrev: ons jul 06, 2022 8:44 am
Corvus skrev: tir jul 05, 2022 9:41 pm


Ser at VG bevisst ikke nevner kurderne med et eneste ord.
Urederlig og feigt, og overhodet ikke slik journalister skal oppføre seg.
Noen som er overrasket over VG her?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ea ... nato-spill
Eller veit VG noko som det er ein fordel å halde stilt om fram til avtalen er ratifisert? Kanskje avtalen ikkje er heilt slik Erdogan påstår.
Er VG blitt et politisk instrument? Media sin oppgave er å opplyse folket, ikke holde ting hemmelig. Selv om VG gjorde nettopp det i tilfellet Furuseth/Solbrække/Bhatti.
Så du meinar at VG skal øydelegge for Sverige og Finland sin NATO søknad for å tilfredstille din nyskjerrigheit?

Corvus

Legg inn av Corvus »

MRSA skrev: ons jul 06, 2022 4:14 pm
Corvus skrev: ons jul 06, 2022 10:41 am
MRSA skrev: ons jul 06, 2022 8:44 am

Eller veit VG noko som det er ein fordel å halde stilt om fram til avtalen er ratifisert? Kanskje avtalen ikkje er heilt slik Erdogan påstår.
Er VG blitt et politisk instrument? Media sin oppgave er å opplyse folket, ikke holde ting hemmelig. Selv om VG gjorde nettopp det i tilfellet Furuseth/Solbrække/Bhatti.
Så du meinar at VG skal øydelegge for Sverige og Finland sin NATO søknad for å tilfredstille din nyskjerrigheit?
Du mener at VG vet mer enn den svenske regjeringen og Erdogan? For du tror ikke at den svenske regjeringen bevisst fører sin egen befolkning bak lyset?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Corvus skrev: ons jul 06, 2022 7:07 pm
MRSA skrev: ons jul 06, 2022 4:14 pm
Corvus skrev: ons jul 06, 2022 10:41 am

Er VG blitt et politisk instrument? Media sin oppgave er å opplyse folket, ikke holde ting hemmelig. Selv om VG gjorde nettopp det i tilfellet Furuseth/Solbrække/Bhatti.
Så du meinar at VG skal øydelegge for Sverige og Finland sin NATO søknad for å tilfredstille din nyskjerrigheit?
Du mener at VG vet mer enn den svenske regjeringen og Erdogan? For du tror ikke at den svenske regjeringen bevisst fører sin egen befolkning bak lyset?
Nei. Og den svenske regringa seie at dei ikkje har lovt å sende nokon til Tyrkia. Men du veit kanskje betre?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»