Biden-administrasjonen

Svar
GoingKronos

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av GoingKronos »

newsflash skrev: lør sep 24, 2022 10:24 am
GoingKronos skrev: fre sep 23, 2022 11:31 pm Glemte du å lenke til den? Demens kanskje?
Jeg antar det er videoen omtalt på nettavisen det er snakk om:

https://www.nettavisen.no/nyheter/biden ... 3424317031

En ting er sikkert, en ser godt at Biden er en gammel mann...
Det er merkelig når han har holdt flere veldig gode taler i det siste og et godt intervju på 60 minutes. Men likevel holder folk på med det samme uke inn og uke ut.

Men ja, det hadde vært fin med en president om 2 år som ikke er i pensjonist-alder - men skjer neppe.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

GoingKronos skrev: lør sep 24, 2022 10:38 am Det er merkelig når han har holdt flere veldig gode taler i det siste og et godt intervju på 60 minutes. Men likevel holder folk på med det samme uke inn og uke ut.

Men ja, det hadde vært fin med en president om 2 år som ikke er i pensjonist-alder - men skjer neppe.
Tja, jeg mener jo dette faktisk fortjener litt oppmerksomhet. Jeg er overbevist om at Biden til tider merker alderen. Det skulle jo bare mangle. Og han burde selvfølgelig ta konsekvensen av det og sørge for å få frem nye krefter til neste valg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

newsflash skrev: lør sep 24, 2022 11:09 am
GoingKronos skrev: lør sep 24, 2022 10:38 am Det er merkelig når han har holdt flere veldig gode taler i det siste og et godt intervju på 60 minutes. Men likevel holder folk på med det samme uke inn og uke ut.

Men ja, det hadde vært fin med en president om 2 år som ikke er i pensjonist-alder - men skjer neppe.
Tja, jeg mener jo dette faktisk fortjener litt oppmerksomhet. Jeg er overbevist om at Biden til tider merker alderen. Det skulle jo bare mangle. Og han burde selvfølgelig ta konsekvensen av det og sørge for å få frem nye krefter til neste valg.
Selvsagt merker han alderen, men han er ikke dement og han opplagt kompetent til å være president. Men det er to grunner til at han ikke bør ta gjenvalg, det ene er at han da skal være president frem til han er 86 år og å være president er veldig krevende og intensivt, og det andre er at USA trenger et generasjonsskifte. Om det hadde vært Buttigieg som tatt over så ville jeg vært veldig innstilt på at Biden skulle gi seg, men jeg er veldig tvilende til om Harris kan slå Trump - minoritetskvinne fra den amerikanske vestkysten uten særlig folkelig appell høres ut som velgermessig katastrofe. I tillegg har hun ikke imponert i jobben som VP.

Så man kan være i samme situasjon som i 2020, at Biden ansees som eneste som kan slå Trump. Om Trump ikke skulle stille så endrer bildet seg naturligvis.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

GoingKronos skrev: lør sep 24, 2022 11:53 am
newsflash skrev: lør sep 24, 2022 11:09 am
GoingKronos skrev: lør sep 24, 2022 10:38 am Det er merkelig når han har holdt flere veldig gode taler i det siste og et godt intervju på 60 minutes. Men likevel holder folk på med det samme uke inn og uke ut.

Men ja, det hadde vært fin med en president om 2 år som ikke er i pensjonist-alder - men skjer neppe.
Tja, jeg mener jo dette faktisk fortjener litt oppmerksomhet. Jeg er overbevist om at Biden til tider merker alderen. Det skulle jo bare mangle. Og han burde selvfølgelig ta konsekvensen av det og sørge for å få frem nye krefter til neste valg.
Selvsagt merker han alderen, men han er ikke dement og han opplagt kompetent til å være president. Men det er to grunner til at han ikke bør ta gjenvalg, det ene er at han da skal være president frem til han er 86 år og å være president er veldig krevende og intensivt, og det andre er at USA trenger et generasjonsskifte. Om det hadde vært Buttigieg som tatt over så ville jeg vært veldig innstilt på at Biden skulle gi seg, men jeg er veldig tvilende til om Harris kan slå Trump - minoritetskvinne fra den amerikanske vestkysten uten særlig folkelig appell høres ut som velgermessig katastrofe. I tillegg har hun ikke imponert i jobben som VP.

Så man kan være i samme situasjon som i 2020, at Biden ansees som eneste som kan slå Trump. Om Trump ikke skulle stille så endrer bildet seg naturligvis.
Ryktene sier Hillary Clinton... Altså enten er demokratene hjernedøde eller så har hun bilder av hele ledelsen i DNC som voldtar mindreårige sauer..

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Scuderia skrev: ons sep 28, 2022 2:15 pm Ryktene sier Hillary Clinton... Altså enten er demokratene hjernedøde eller så har hun bilder av hele ledelsen i DNC som voldtar mindreårige sauer..
Ikke nødvendigvis så hjernedødt. Trump står svakere denne gangen enn sist, dessuten vil demokratiske velgere denne gangen aldri gjøre samme feil og tenke "walkover".

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


palimpsest

Legg inn av palimpsest »

VivaLV skrev: fre sep 23, 2022 11:22 pm OMG! Den siste videoen a Biden var litt skremmende. Jeg syntes han har virket svekket fra dag 1. Muligens ikke intellektuelt, men mye merkelig og gripe fatt i.
Hvis noen fremdeles er i tvil så se siste videon.
En annen ting. Tenk om dette hadde vært Trump. Da hadde det vel vært 10x mer oppmerksomhet.
Akkurat det der har jeg også gjort etter å ha holdt en presentasjon. Det er småkleint og kan være litt vanskelig å vite om man skal snike seg av scenen eller blir stående når man blir snakket til / om på den måten.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Tror nok kanskje herr Biden begynner å kjenne på alderen til gagns nå, kanskje på tide å kaste inn håndkledet, ikke det administrasjonen styrer greit igjennom dette dei, nei seriøst, litt scary er det jo

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Harduetforslag skrev: ons sep 28, 2022 10:05 pm
Dette er vel også tatt ut av kontekst eller?

In before:

"Han er ikke senil, dere er ikke fagfolk"
Sist redigert av Hetfield den ons sep 28, 2022 10:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Hetfield skrev: ons sep 28, 2022 10:46 pm
Harduetforslag skrev: ons sep 28, 2022 10:05 pm
Dette er vel også tatt ut av kontekst eller?

In before:

"Han er ikke senil, dere er fagfolk"
Usikker, har ikke lest. Hva er konteksten

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Det verste med Biden er ikke at han er dement, det kan alle bli, sniffingen derimot..

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »


VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Glemsk, distre, demens. Dette begynner å bli pinlig og trist.
Hvem vet hva som er gjennomgått i de intervjuene og hva som evnt. er klippet bort.

Strider

Legg inn av Strider »

Presidenten som har fått mest stemmer i historien men som ingen virker å like.

trønderen

Legg inn av trønderen »

At Biden fikk så mange stemmer sier også noe om Trump. Det var en voldsom mobilisering fra begge sider, og det var nok mange som holdt seg for nesen og stemte på Biden, ikke fordi de likte han, men fordi de likte Trump enda mindre.

Når det skal sies, Biden begynner å merke alderen. Jeg tror ikke han er dement, men at han tuller en del er ikke så rart. Det kan ikke være mange jobber i verden som er like mentalt krevende som det å være USAs president. Derfor mener jeg på generelt grunnlag at ingen presidenter bør være så gamle som Biden er, eller som Trump vil være i 2024.

Når det er sagt, er det deilig at USA nå har en president som faktisk oppfører seg som en president og som har politisk erfaring. Det er ikke optimalt, men når alternativet er Trump, lever jeg fint med at Biden tuller en del.

guru

Legg inn av guru »

Fyren virker åpenbart å være begynnene dement. Dette er jo på ingen måte en isolert enkelthendelse. Tegnene er ganske klare dessverre. Demokratene bør begynne arbeidet umiddelbart med å finne en ny kandidat til 2024 om de har til hensikt å slå Trump.

Det er skremmende å tenke at Trump ser ut til å få en enkel vei tilbake. Han vil spise opp Biden levende i debattene.

De har en nedre aldersgrense i USA for å bli president. Den er 35 år tror jeg. De burde åpenbart ha en øvre også.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

guru skrev: tor sep 29, 2022 10:11 am Fyren virker åpenbart å være begynnene dement. Dette er jo på ingen måte en isolert enkelthendelse. Tegnene er ganske klare dessverre. Demokratene bør begynne arbeidet umiddelbart med å finne en ny kandidat til 2024 om de har til hensikt å slå Trump.

Det er skremmende å tenke at Trump ser ut til å få en enkel vei tilbake. Han vil spise opp Biden levende i debattene.

De har en nedre aldersgrense i USA for å bli president. Den er 35 år tror jeg. De burde åpenbart ha en øvre også.
Demens er også progressiv. Det var flere hendelser allerede under valgkampanjen, men det kan ha blitt verre iløpet av disse to årene, og det forklarer at de kommer mer hyppigere også.

BigWhale

Legg inn av BigWhale »

guru skrev: tor sep 29, 2022 10:11 amDet er skremmende å tenke at Trump ser ut til å få en enkel vei tilbake.
Løsningen er enkel; Ron DeSantis.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

VivaLV skrev: tor sep 29, 2022 1:17 am Glemsk, distre, demens. Dette begynner å bli pinlig og trist.
Hvem vet hva som er gjennomgått i de intervjuene og hva som evnt. er klippet bort.
Jeg syns ikke det er morsomt lenger. Biden er fullstendig borte vekk. Og nå kommer selv noen av sakene i hovedmediene . Det er ikke sånn at han er borte vekk en gang eller 2 i året, nå har man slike saker hver uke. Selv om man prøver til beste evne å skjule han for offentligheten. Og mediene som satt dag og ut og dag inn og overgikk fantasien til verdenskjente forfattere i nye måter å skrive negativt om Trump på fortsetter å nærmest late som alt er OK med Biden.
Og folk har skjønt det . "har de ikke bedre kandidater i USA" er en setning mange har sagt. Jo så klart de har det. Men tro ikke at Biden er tilfeldig. Rent mange ønsker en kandidat som han fordi da får mange krefter i bakgrunnen styre etter eget ønske. Man har en president som symbolsk sett styrer men i realiteten bestemmer ingenting og gjentar bare de andre deler av maktapparatet har yttret.
Spørsmålet er hvor lenge man klarer å holde denne trojanske hesten gående og hvor mye pinlig som må skje før han endelig legger seg ned for telling.

lund

Legg inn av lund »

Man venter nok til det er mye nærmere valget, men det kan ikke være tvil om at Biden ikke kommer til å stille ved neste valg. Denne siste episoden er rett og slett vanskelig å forklare på annen måte enn kognitivt forfall.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Når det er sagt, er det deilig at USA nå har en president som faktisk oppfører seg som en president og som har politisk erfaring. Det er ikke optimalt, men når alternativet er Trump, lever jeg fint med at Biden tuller en del.
Jeg skal gi rett i en ting. Det er deilig at ikke alt lenger dreier seg om presidenten i USA, det fikk man med Biden., Eller det fikk man med å fjerne Trump. Det skjer 500 viktige nyhetssaker hver dag i verden som kunne fått plass på Dagsrevyen. De har plass til kanskje 11. I 4-5 år dreide 3-4 av disse sakene seg om Trump. Nå er presidenten i USA tema et par ganger i uken maks. Ikke nødvendigvis fordi det var så mye mer å snakke om før men fordi mediene har valgt det slik.
Alt som kunne kobles til Trump på uansett mest fantastifulle måte skulle gjøre så og med Biden skal man unngå å nevne alt man kan sleppe unna med å ikke snakke om . Og alle vet at det er nok av ting å snakke om Biden om.
Fyren har pinlige saker hver uke. Glemmer hvor han er, vandrer rundt som en senil pasient, virker til å være satt fullstendig til siden hver gang andre maktpersoner er tilstede, tar sjeldent spørsmål, er ikke til stede .... Så kan man spekulere i hvordan oppslutning Biden hadde hatt om man hadde ryddet nyhetsflatene måned etter måned for å spille opp og opp igjen alle hans flauser.
Men nå er saken slik at det gjør man ikke og det er positivt at det nå er plass til andre nyheter.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

BigWhale skrev: tor sep 29, 2022 12:00 pm Løsningen er enkel; Ron DeSantis.
Chad DeSantis

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

guru skrev: tor sep 29, 2022 10:11 am Han vil spise opp Biden levende i debattene.
Det sa jo folk i 2020 også, men Biden vant uten problemer debattene - det ble jo så ille at Trump nektet å stille i debatt til og med. Og likevel så klarte Trump og hans hjernevaskede supportere å påstå at Biden er dement. Hva sier det i tilfelle om Trump?

Når det gjelder denne videoen så er det opplagt at han har glemt at hun var død, og det har jo sikkert med at han har veldig mye å jobbe med om dagen - eskalerende krig i Europa, en inflasjon som er ute av kontroll, mye politikk han får vedtatt i kongressen og et pågående mellomvalg. Så selv om det ikke ser pent ut så skal man ikke gjøre så mye ut av det. Politisk så går det bra for han, om det skyldes han eller dyktige folk rundt han er ikke så viktig om man er resultatorientert. Så er jeg enig i at han nok ikke bør stille, men om han er den eneste som kan slå Trump så er det veldig mye bedre enn alternativet.

Om Trump hadde vært president nå så hadde det vært fullstendig krise, bare tanken får det til å fryse nedover ryggen.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Maxus5 skrev: tor sep 29, 2022 12:07 pm
VivaLV skrev: tor sep 29, 2022 1:17 am Glemsk, distre, demens. Dette begynner å bli pinlig og trist.
Hvem vet hva som er gjennomgått i de intervjuene og hva som evnt. er klippet bort.
Jeg syns ikke det er morsomt lenger. Biden er fullstendig borte vekk. Og nå kommer selv noen av sakene i hovedmediene . Det er ikke sånn at han er borte vekk en gang eller 2 i året, nå har man slike saker hver uke. Selv om man prøver til beste evne å skjule han for offentligheten. Og mediene som satt dag og ut og dag inn og overgikk fantasien til verdenskjente forfattere i nye måter å skrive negativt om Trump på fortsetter å nærmest late som alt er OK med Biden.
Og folk har skjønt det . "har de ikke bedre kandidater i USA" er en setning mange har sagt. Jo så klart de har det. Men tro ikke at Biden er tilfeldig. Rent mange ønsker en kandidat som han fordi da får mange krefter i bakgrunnen styre etter eget ønske. Man har en president som symbolsk sett styrer men i realiteten bestemmer ingenting og gjentar bare de andre deler av maktapparatet har yttret.
Spørsmålet er hvor lenge man klarer å holde denne trojanske hesten gående og hvor mye pinlig som må skje før han endelig legger seg ned for telling.
Hadde dette vært Trump hadde jo mediene skrivd 10x mer om det. Litt merkelig de som skal forsvare han. Om han ikke teknisk sett har en demensdiagnose eller ikke syntes jeg ikke er så relevant. Nå er det vel mest om stormen i Florida i USA, men trur det er ett tidsspørsmål før sakene virkelig eksploderer i media.

En annen tng NÅR han trekker seg er jo da om Harris stiller som presidentkandidat. Usikker både på Harris og evnt. Hillary. Skjønner ikke at det demokratiske partiet vil seg så vondt at de stiller med Hillary engang til.

Det eneste positive med Biden er jo at han tross alt har en organisasjon rundt seg som fungerer (imotsetning til Trump) så det er vel lite/ingen sjanse for at USA ikke vil klare å håndtere både interne og eksterne saker på en god måte.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Harduetforslag skrev: ons sep 28, 2022 10:50 pm
Hetfield skrev: ons sep 28, 2022 10:46 pm
Harduetforslag skrev: ons sep 28, 2022 10:05 pm
Dette er vel også tatt ut av kontekst eller?

In before:

"Han er ikke senil, dere er fagfolk"
Usikker, har ikke lest. Hva er konteksten
Event, lovforslag (litt usikker) om sult. Der var det en kongresskvinne som vistnok var aktiv i saken.
Biden spør om hun er i salen for å takke hun.
Problemet var bare at hun døde i bilulykke i august.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Forøvrig trur man vel også Reagen var demens siste år som president.
Litt skremmende at de gang på gang klarer å velge disse gamlisene.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

GoingKronos skrev: tor sep 29, 2022 4:10 pm
Om Trump hadde vært president nå så hadde det vært fullstendig krise, bare tanken får det til å fryse nedover ryggen.
Det ER fullstendig krise NÅ, med BIDEN i sjefsstolen. Vi trenger ikke noen hypotetiske “hvis, om, eller men”. Det er bare å observere realiteten. Men det er ikke lett for deg å gjøre når du lever i en drømmeverden.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

bundetrente skrev: tor sep 29, 2022 4:32 pm
GoingKronos skrev: tor sep 29, 2022 4:10 pm
Om Trump hadde vært president nå så hadde det vært fullstendig krise, bare tanken får det til å fryse nedover ryggen.
Det ER fullstendig krise NÅ, med BIDEN i sjefsstolen. Vi trenger ikke noen hypotetiske “hvis, om, eller men”. Det er bare å observere realiteten. Men det er ikke lett for deg å gjøre når du lever i en drømmeverden.
Nei, det er ikke krise - Europa og USA samarbeider fantastisk bra og har ryggen til hverandre og holder på å vinne krigen. Alle vet at det ikke hadde skjedd om Trump hadde sittet i det hvite hus, han hadde sannsynligvis støttet Putin - hans første reaksjon på invasjonen var å hylle Putin. Så det kunne vært ekstremt mye verre enn det er i dag.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

GoingKronos skrev: tor sep 29, 2022 4:48 pm Nei, det er ikke krise - Europa og USA samarbeider fantastisk bra og har ryggen til hverandre og holder på å vinne krigen. Alle vet at det ikke hadde skjedd om Trump hadde sittet i det hvite hus, han hadde sannsynligvis støttet Putin - hans første reaksjon på invasjonen var å hylle Putin. Så det kunne vært ekstremt mye verre enn det er i dag.
Det er et ledd i konspirasjonsteorien om Trump og Putin jeg ikke helt forstår. Hvorfor annekterte Russland Krimhalvøya i 2014, under Obama og Biden, for så å vente til øyeblikket den russiske agenten Donald Trump var ute av det hvite hus med å invadere Ukraina på ny? Ville det ikke vært gunstig å benytte seg av muligheten i perioden de hadde en Putinvenn som leder av den desidert mektigste nasjonen i NATO? Noen ville hevdet at det neppe er tilfeldig at både Iran, Russland, Nord-Korea og Kina har begynt å rasle med sablene igjen etter å ha sittet nokså stille i båten mellom 2017 og 2021. Noe om svake ledere og sånn.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Kjøtteter skrev: tor sep 29, 2022 5:18 pm
GoingKronos skrev: tor sep 29, 2022 4:48 pm Nei, det er ikke krise - Europa og USA samarbeider fantastisk bra og har ryggen til hverandre og holder på å vinne krigen. Alle vet at det ikke hadde skjedd om Trump hadde sittet i det hvite hus, han hadde sannsynligvis støttet Putin - hans første reaksjon på invasjonen var å hylle Putin. Så det kunne vært ekstremt mye verre enn det er i dag.
Det er et ledd i konspirasjonsteorien om Trump og Putin jeg ikke helt forstår. Hvorfor annekterte Russland Krimhalvøya i 2014, under Obama og Biden, for så å vente til øyeblikket den russiske agenten Donald Trump var ute av det hvite hus med å invadere Ukraina på ny? Ville det ikke vært gunstig å benytte seg av muligheten i perioden de hadde en Putinvenn som leder av den desidert mektigste nasjonen i NATO? Noen ville hevdet at det neppe er tilfeldig at både Iran, Russland, Nord-Korea og Kina har begynt å rasle med sablene igjen etter å ha sittet nokså stille i båten mellom 2017 og 2021. Noe om svake ledere og sånn.
Det har aldri vært så fredelig i verden som når Trump var president, han konsentrere seg om innenriks og fokuserte på eget land. Det var ikke lenge etter Biden tok over før han holdt på som alle andre amerikanske presidenter. Tilbaketrekningen fra Afghanistan er et godt eksempel. Om Trump hadde vært president ville aldri Putin invadert Ukraina, som en sterk mann er det eneste han skjønner og respekterer, er andre sterke menn.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»