NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Svar
MatsEn89

Re: NRK Dagsrevyen - irritasjonstråd

Legg inn av MatsEn89 »

Typisk NRK med over 4 timer med Wagner på frigjøringsdagen.

Wagner var antisemitt og Hitlers favorittkomponist. Da kliner vi til på frigjøringsdagen!

Ikke noen big deal, bare pussig 😂

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Seks milliarder og 3.000 ansatte i NRK er åpenbart ikke nok til å klare å få til tekstnig av Dagsrevyen...

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

I dag har de ansatt flere tekstere til å legge ut - SISTE: Erling Braut.... klar for Man City....

.. har vel vært klart noen timer allerede, så hva i all verden er vitsen med å forstyrre TV-bildet med denne teksten langt uti Dagsrevyen?? Utrolig irriterende - det bør jo være en tekst om det har skjedd noe vesenltig og dramatisk.

Corvus

Legg inn av Corvus »

LANISTA skrev: lør mai 07, 2022 7:45 pm At Border Collie er ansett som den smarteste rasen blant hunder, er viden kjent. Hvem er den dummeste? Afghansk mynde, er som oftest på topp når man kårer verdens dummeste hunderase.
Afghansk myndes intelligens henger vel sammen med huleboermentaliteten til taliban og lignende idioter, så ingen overraskelse dette.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Angående drapet på Al-Jazeera journalisten:

Det er interessant (muligens forutsigbart) at NRK og andre norske media har forhåndsdømt Israel for dette. Det er ikke ferdig etterforsket og det sies at det var palestinere der som skjøt vilt rundt seg. Hva om det viser seg at det var palestinere som drepte journalisten? Vil NRK, NTB og utenriksministeren fortsatt være "forferdet" over hendelsen eller vil det plutselig bli imøtegått med stillhet som vanligvis skjer når det ikke er Israel som kan gis skylden?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

"De palestinske selvstyremyndighetene bekrefter torsdag at de ikke vil tillate Israel å undersøke kulen som drepte Al-Jazeera journalisten Shireen Abu Akleh onsdag. En slik undersøkelse kunne fastslått hvem som var ansvarlig for journalistens dødsfall, skriver Jerusalem Post."

https://www.jpost.com/breaking-news/article-706473

Hva er det palestinerne ønsker å skjule? Og hvorfor skriver ikke NRK (eller norsk media forøvrig) dette? Har de rett og slett satt så mye prestisje på at det er Israel som står bak at de heller ikke ønsker at sannheten skal frem?

Jeg vet ikke, men jeg finner det jo mistenkelig. Det samme gjør den palestinske menneskerettighetsaktivisten Bassem Eid:


Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ka9nen skrev: tor mai 12, 2022 11:07 pm "De palestinske selvstyremyndighetene bekrefter torsdag at de ikke vil tillate Israel å undersøke kulen som drepte Al-Jazeera journalisten Shireen Abu Akleh onsdag. En slik undersøkelse kunne fastslått hvem som var ansvarlig for journalistens dødsfall, skriver Jerusalem Post."

https://www.jpost.com/breaking-news/article-706473

Hva er det palestinerne ønsker å skjule? Og hvorfor skriver ikke NRK (eller norsk media forøvrig) dette? Har de rett og slett satt så mye prestisje på at det er Israel som står bak at de heller ikke ønsker at sannheten skal frem?

Jeg vet ikke, men jeg finner det jo mistenkelig. Det samme gjør den palestinske menneskerettighetsaktivisten Bassem Eid:

Når de ikke får undersøke kula, så er det jo så avslørende som det kan få blitt uten at man har konkrete bevis. Hvorfor ellers skulle man hindre noen i å undersøke den, om ikke å skjule opphavet... men da legger man bare sammen to og to og får sånn ca 4 hver eneste gang.
Stillheten i media sier også sitt, men jeg hadde håpet man var forbi slikt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

NRK har i alle år vært bemannet med pro Palestina og imot Israel. Sissel Wold i NRK har selv sagt at man nærmest ble uønsket om man stilte kritiske spørsmål den gang hun gikk på universietet.
Palestina har i flere år måttet stå i skyggen for Libya og Syria og deres monopol på sympati led i flere år.
Selv håper jeg palestinerne får en meningsfylt hverdag men da må de unge ta avstand fra de eldre hat.
jeg omgikk et år , ca 2010, med en tidligere PLO mann og han sa rett ut "Ingen av partene vil ha fred"

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Finland søker NATO-medlemskap - TV2 direkte inne med Finlands president og statsminister. En historisk hendelse! NRK viser gamle programmer hele dagen. Ikke en gang NRK.no sender noe. Finlans president snakker ganske mye om Norge nå også, for øvrig..

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Har ikke sett Dagsreyven så langt i dag, men sitterer en venn på FB (tidligere NRK-journalist): - Er det lurt å ta på en våt bunadsskjorte, var et av spørsmålene Dagsrevyen fikk svar på. Neste uke skal den innovative nyhetsredaksjonen lære nordmenn å knyte skolisser.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

En annen håpløs ting vi kan takke NRK for, når jeg er i familiemiddag med slekt og de eldre begynner å prate politikk til kaffen så kan man høre følgende...

"Jeg støtter ikke Putin MEN"
"Joe Biden er ikke helt god han heller"
"USA har funnet på mye faenskap de også"

Det er ikke engang mulig å diskutere krigen i Ukraina uten at ukvemsord om en av våre viktigste allierte partnere faller. En alliert så viktig at vi kanskje ikke hadde turt å støtte Ukraina i det hele tatt om det ikke var for dem?

Jeg synes det er helt uverdig av en statsfinansiert kanal som NRK å tegne et slikt bilde av USA og narre den eldre generasjon i Norge på denne måten. Og dette fant sted før Trump også

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Direkte usannheter i en sånn liten Utenriks-oppsummering i Dagsrevyen - sak om at kvinner i Spania kan få godkjent fravær på jobben når de har mesen... Det ble presentert slik. I virkeligheten er det en mulighet for å få godkjent fravær, sykmelding, hvis man har sterke menssmerter - så vidt jeg kan se gjelder det også at man må ha legerklæring. Antar at dette er helt kurant for norske kvinner å få om de går hos fastlegen. Utrolig at NRK-nyhetsredakjsonen klarer å spre direkte usannheter i beste sendetid.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Hvorfor er det så lite på dagsrevyen om kurderne sin situasjon i midtøsten? De burde jo virkelig få sin egen stat! Og det er selvsagt langt viktigere enn palestinerne, for kurderne er så mange og er enda mer forfulgt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle fall klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut. Og nå har vi snart fylt et kvarter av Dagsrevyen med denne saken. Magnus Takvam, skal av en eller annen grunn, også si sitt (før han går av med pensjon).
Sist redigert av GiPazzini_85 den man mai 23, 2022 7:36 pm, redigert 1 gang totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm
DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut. Og nå har vi snart fylt et kvarter av Dagsrevyen med denne saken. Magnus Takvam, skal av en eller annen grunn, også si sitt (før han går av med pensjon).
Det virker som det en liten besettelse for NRK å sette Forsvaret i et dårligst mulig lys på dette området. Husker jo noen år tilbake da de blåse opp noen statistikker - dvs de omsatte mange tusen svar til å fortelle at det var "begått 20 voldtekter" eller noe sånt. I tillegg til at det er statistisk en uholdbar metode omdefinerte de også "sex uten samtykke" (eller noe sånt) til "voldtekt". Altså gjorde de to feil for å lage en kjempesak. Også da måtte forsvarssjefen stilles til veggs...

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og enda et dritinnslag fra Ingebregtsen (eller hva han nå heter).

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Og så var det reklame for nok en amerikansk kommersiell filmproduksjon - og nok en gang lager NRKs "kulturreporter" seg kul..... For noe jævlig søppel vi skal betale for. Det ser jo ut som fullstendig content marketing.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Ka9nen skrev: tor mai 19, 2022 4:16 pm Hvorfor er det så lite på dagsrevyen om kurderne sin situasjon i midtøsten? De burde jo virkelig få sin egen stat! Og det er selvsagt langt viktigere enn palestinerne, for kurderne er så mange og er enda mer forfulgt.
Ikke like interessant å kritisere snille gode muslimske Erdogan som det er å kritisere det forferdelige demokratiet Israel.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:31 pm Og så var det reklame for nok en amerikansk kommersiell filmproduksjon - og nok en gang lager NRKs "kulturreporter" seg kul..... For noe jævlig søppel vi skal betale for. Det ser jo ut som fullstendig content marketing.
Det er rett og slett uakseptabelt. Går det ikke an å klage inn slik møl til kringkastingsrådet?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm
DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nusselig markedsføring av LSK- VIF.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm
GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm
DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle fall klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Hvor står det at jeg mener det?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm
GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm
DoktorS skrev: man mai 23, 2022 7:07 pm Ah, liker ikke disse lange-lange ekslusive toppsakene... Denne saken lukter det dårlig av - men igjen, det er en ensidig vinkling i en pågående sak... Men selvsagt - det er jo en kvinne mot menn i Forsvaret, så da er jo det sikkert verdens viktigste.
De kunne jo i alle klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Majoren ble dømt. Hun ble trodd. Bra og jeg hadde blitt forbanna om ikke.

Men jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun skulle dra det så mye lengre. Han burde sikkert vært omplassert ned ett hakk i hierarkiet.

OrmenLange
Innlegg: 1751

Legg inn av OrmenLange »

MatsEn89 skrev: man mai 23, 2022 7:39 pm
HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm
GiPazzini_85 skrev: man mai 23, 2022 7:14 pm

De kunne jo i alle klippet bort at hun sitter og griner i uniform. Tar seg ikke ut.
Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Majoren ble dømt. Hun ble trodd. Bra og jeg hadde blitt forbanna om ikke.

Men jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun skulle dra det så mye lengre. Han burde sikkert vært omplassert ned ett hakk i hierarkiet.
Problemet er jo at en i lederposisjon forsøker å presse en underordnet til å lyve til politiet for å beskytte seg selv. Stygg sak som helt klart burde få konsekvenser dersom det som kommer frem stemmer. Men 15 min på Dagsrevyen var i overkant lenge for noe som kunne vært presentert på 3 min.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

OrmenLange skrev: man mai 23, 2022 11:36 pm
MatsEn89 skrev: man mai 23, 2022 7:39 pm
HNilsen skrev: man mai 23, 2022 7:33 pm

Du mener dette var det mest oppsiktsvekkende med denne saken???
Majoren ble dømt. Hun ble trodd. Bra og jeg hadde blitt forbanna om ikke.

Men jeg skjønte egentlig ikke hvorfor hun skulle dra det så mye lengre. Han burde sikkert vært omplassert ned ett hakk i hierarkiet.
Problemet er jo at en i lederposisjon forsøker å presse en underordnet til å lyve til politiet for å beskytte seg selv. Stygg sak som helt klart burde få konsekvenser dersom det som kommer frem stemmer. Men 15 min på Dagsrevyen var i overkant lenge for noe som kunne vært presentert på 3 min.
De vet ikke sin arme råd hva de skal bruke all sendetiden til, så alle disse personlige historiene må smøres utover 1/3 av programmet, pluss at Magnus Takvam og andre lignende noksagter skal få sagt sitt ved å drøvtygge opp igjen det vi nettopp har sett.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

"Magnus Takvam" - Hallo i Uken brukte et annet navn: Politisk kommentator Magnus Tafatt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Saltvedt inne og klager i dag også... Er det ikke mulig å få bort denne bezzerwizzzzzseren....

jakral

Legg inn av jakral »

DoktorS skrev: tir mai 24, 2022 7:40 pm Saltvedt inne og klager i dag også... Er det ikke mulig å få bort denne bezzerwizzzzzseren....
Han og Welhaven i VG er jo et slags tilsyn for høy moral i norsk sportspresse. Sammen dirigerer de stemningene i folket og får oss alle til å føle oss skitne og skyldige med jevne mellomrom.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Så blir Tone Sofie Ingrid Pernille Henriette-ett-eller-annet Aglen og politisk kommentator i NRK. Forenklingen lenge leve!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»