Hvis Hamas sitt terrorangrep skulle være det minste forståelig så måtte det jo være mot militære i det minste. Å påstå at det er forståelig å gå til sivile områder som er godt innenfor 67-grensene og brenne ihjel og torturere ihjel 1000+ sivile er utenfor min fatteevne. Jeg støtter Ukraina fullt og helt, men ville aldri i verden ha støttet et slikt terrorangrep av Ukraina i Russland.BlackEagle skrev: lør nov 11, 2023 8:09 pm Dette er bare trist. Krig er aldri bra, sjøl om jeg - som pasifist - anerkjenner folks rett til å forsvare seg. Politisk holder jeg til et udefinert sted på venstresida, men jeg mener at Hamas foretok et uberettiget (om enn et stykke på vei forståelig) angrep på Israel som førte til at mange israelere ble drept. På liknende måte synes Israels gjøren og laden nå å være uforholdsmessig. Det er tydeligvis haukene som rår på begge sider, og bombing av sykehus blir aldri hverken rettferdig eller rettmessig. Kanskje man kan finne en mer varig løsning om man får fjerna Donald (Donald, ja, og dere kobler riktig) Netanyahu, men det er bare kanskje.
Men det er alltid to sider i en konflikt. Hadde det vært bare én, ville det jo ikke vært noen konflikt.
Mvh
BE
pasifist, militærnekter og Rødt/SV-velger
Merker jeg er glad for å være ex-palestinavenn, så jeg slipper å måtte forsvare slikt. Huff