Landslaget for herrer

Svar
MatsEn89

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av MatsEn89 »

Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Blir sikkert noen dårlige valg her, men kjører på

Hanche Ajer Østigård

Linnes Berg Thorsby Meling

Ødegaard Thorstvedt

Haaland

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Det var da voldsomt basert på et rykte… så ikke kampen selv, men på whoscored var han en av de bedre og fikk bedre score enn i forrige kamp. Litt av problemet hans er vel at det forventes at han skal dominere totalt, samtidig som han bare har spilt 3? kamper etter et langt skadeopphold og spiller på et lag som ikke får det til å fungere om dagen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kakebart skrev: man aug 16, 2021 8:02 pm
MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Det var da voldsomt basert på et rykte… så ikke kampen selv, men på whoscored var han en av de bedre og fikk bedre score enn i forrige kamp. Litt av problemet hans er vel at det forventes at han skal dominere totalt, samtidig som han bare har spilt 3? kamper etter et langt skadeopphold og spiller på et lag som ikke får det til å fungere om dagen.
Eirik Aase er Norge beste på feltet og sier han "hadde mange uheldige involveringer."

Høres jo jævla kjent ut, dette er basic shit, som han varierer noe fryktelig på.

Taururu

Legg inn av Taururu »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Jeg så kampen. Han var ikke så mye involvert, men når han tar med seg ballen fremover er han strålende. Men han er altfor "soft" i duellspillet. Med 2 meter og 100 kg må det gå an å klinke til litt, ja.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

To kommentarer fra twitter (alt som er skrevet)

- Potensialet hans er ubrukelig så lenge han ikke leverer varene

- Han tør ikke heade ballen

Ingen ros, noe det alltid er fra Blades-twitter, etter han leverer.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Tinkler skrev: man aug 16, 2021 8:13 pm Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?
Jeg er pinlig berørt over det han leverte i Sheffield (hvor jeg så alt tilgjengelig)

Det endte med nedrykk mye fordi Berge kom inn og Lundstram ut.
Hvilket sier mest om hvor god Lundstram var for så vidt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Tinkler skrev: man aug 16, 2021 8:13 pm Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?
Jeg er drittlei av at han er selvsagt på landslaget, jf. oppstillingene her.
Det er min eneste agenda.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 8:15 pm
Tinkler skrev: man aug 16, 2021 8:13 pm Du er altså drittlei fyren pga en anonym kamp?
Jeg er pinlig berørt over det han leverte i Sheffield (hvor jeg så alt tilgjengelig)

Det endte med nedrykk mye fordi Berge kom inn og Lundstram ut.
Hvilket sier mest om hvor god Lundstram var for så vidt.
Pinlig berørt av hva sa du? Berge var regnet som en av lagets beste spillere før han ble skadet, det er et faktum. Han har også vært klubbens heteste salgsobjekt siden nedrykket ble klart, for klubben selv innser at han burde spille på et høyere nivå enn CH. Å gi en som var skadet halve sesongen skylden for nedrykk blir for dumt.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: man aug 16, 2021 6:17 pm Hansen
Gregersen-Gabrielsen-Ajer
Linnes-Berge-Thorsby-Meling
Ødegaard-Hauge
Braut

Hanche og Østigård utfordrere i 3ern
Bjørkan og H.Pedersen på vingbacker
Berg og Tronstad sentralt
King, Moi offensivt.
Ser bra ut det, men Strandberg inn for Gabrielsen.

Men husk at selv om 343 så bra ut spillemessig i andre omgang mot Hellas så skapte vi nada bortsett fra målet.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: man aug 16, 2021 7:51 pm
Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 7:33 pm
Kakebart skrev: man aug 16, 2021 12:37 am


Daland har så vidt jeg vet aldri spilt en kamp i OBOS? Om han brakk nesa i dag så kan det umulig ha vært fotballrelatert? Han spilte ikke i dag etter å ha fått en smell i hodet i forrige runde, at nesa røyk har jeg ikke fått med meg. Synes ikke den ser så brukket ut:



Men alt dette blir flisespikkeri. Kan være Gregersen er en tryggere løsning, om Strandberg er ute av det. Jeg er alltid litt uvillig til å svekke u-landslagene også.
Du har jammen rett i begge deler :)
Hmm, vi er virkelig ikke på vgd lenger. Du skal spørre når jeg plutselig ble ekspert på nesebrudd og si at nesa ser brukket ut. Så må du si at det er samme om han har spilt i obos eller ikke når han var dårlig nok til å rykke ned fra eliteserien. :)
Den skjønte jeg ikke

Taururu

Legg inn av Taururu »

Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 9:13 pm
Taururu skrev: man aug 16, 2021 6:17 pm Hansen
Gregersen-Gabrielsen-Ajer
Linnes-Berge-Thorsby-Meling
Ødegaard-Hauge
Braut

Hanche og Østigård utfordrere i 3ern
Bjørkan og H.Pedersen på vingbacker
Berg og Tronstad sentralt
King, Moi offensivt.
Ser bra ut det, men Strandberg inn for Gabrielsen.

Men husk at selv om 343 så bra ut spillemessig i andre omgang mot Hellas så skapte vi nada bortsett fra målet.
Jeg er inne for 451 også

Hansen
Linnes-Gregersen-Ajer-Meling
King el.Moi-Ødegaard-Berge-Thorsby-Hauge
Braut

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 9:15 pm
Kakebart skrev: man aug 16, 2021 7:51 pm
Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 7:33 pm
Du har jammen rett i begge deler :)
Hmm, vi er virkelig ikke på vgd lenger. Du skal spørre når jeg plutselig ble ekspert på nesebrudd og si at nesa ser brukket ut. Så må du si at det er samme om han har spilt i obos eller ikke når han var dårlig nok til å rykke ned fra eliteserien. :)
Den skjønte jeg ikke
Bare min måte å si at jeg synes du er en hyggelig fyr å diskutere med, og at jeg setter pris på diskusjonene. Er ikke noen tomler her enda :).

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Så prima ut for en uke siden

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: man aug 16, 2021 9:19 pm
Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 9:15 pm
Kakebart skrev: man aug 16, 2021 7:51 pm

Hmm, vi er virkelig ikke på vgd lenger. Du skal spørre når jeg plutselig ble ekspert på nesebrudd og si at nesa ser brukket ut. Så må du si at det er samme om han har spilt i obos eller ikke når han var dårlig nok til å rykke ned fra eliteserien. :)
Den skjønte jeg ikke
Bare min måte å si at jeg synes du er en hyggelig fyr å diskutere med, og at jeg setter pris på diskusjonene. Er ikke noen tomler her enda :).
Åja, hehe, gleden er på alle måter gjensidig :)

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: man aug 16, 2021 9:18 pm
Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 9:13 pm
Taururu skrev: man aug 16, 2021 6:17 pm Hansen
Gregersen-Gabrielsen-Ajer
Linnes-Berge-Thorsby-Meling
Ødegaard-Hauge
Braut

Hanche og Østigård utfordrere i 3ern
Bjørkan og H.Pedersen på vingbacker
Berg og Tronstad sentralt
King, Moi offensivt.
Ser bra ut det, men Strandberg inn for Gabrielsen.

Men husk at selv om 343 så bra ut spillemessig i andre omgang mot Hellas så skapte vi nada bortsett fra målet.
Jeg er inne for 451 også

Hansen
Linnes-Gregersen-Ajer-Meling
King el.Moi-Ødegaard-Berge-Thorsby-Hauge
Braut
Tiltredes i sin helhet (bortsett fra King, Moi er bra eller faktisk også Dønnum)
:)

Taururu

Legg inn av Taururu »

Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 10:32 pm
Taururu skrev: man aug 16, 2021 9:18 pm
Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 9:13 pm

Ser bra ut det, men Strandberg inn for Gabrielsen.

Men husk at selv om 343 så bra ut spillemessig i andre omgang mot Hellas så skapte vi nada bortsett fra målet.
Jeg er inne for 451 også

Hansen
Linnes-Gregersen-Ajer-Meling
King el.Moi-Ødegaard-Berge-Thorsby-Hauge
Braut
Tiltredes i sin helhet (bortsett fra King, Moi er bra eller faktisk også Dønnum)
:)
Hauge og Dønnum mangler litt fart og gjennombruddskraft uten ball. Tror vi må ha King eller Moi på den ene siden

Pushback

Legg inn av Pushback »

Moi må spille på riktig kant. Han leverer alltid på landslaget, er han i form bør han være selvskreven. Hauge får ta andre kanten?

Sander Berge er av klassemateriale. Si hva man vil om ustabilitet , men det kan man si om Ødegaard og. Begge er klasse.. Det er mulig Sander Berge ødela for SU i fjor. Men det er ikke nødvendigvis fordi han er dårligere. Å si at Lundstram er bedre.. Dette handler om et lag, og det var vel slik at SU var et veldig drillet lag som fant en fin flyt og form og Lundstram var en viktig del av dette. Kanskje bom av Wilder å fyre inn en ny spiller der, uansett hvor god han er alene. Uansett hvordan man vrir og vender på det så var han faktisk best i de kampene jeg så.

Ikke noe Zachariassen, Linnes er vel tilbake i Molde.. Kjør Bundesliga isteden? Nederlandsk liga?

Hvor bra er Ligue 2?

3-4-3 artikkelen er veldig interessant!

Deila

Legg inn av Deila »

MatsEn89 skrev: man aug 16, 2021 7:55 pm Rykter sier Berge sugde for Sheffield mot Swansea.

Jeg er så drittlei den ustabile fyren. Gi meg Normann, Berg, Ødegaard, Thorsby og Thorstvedt foran ham.

Man kan fint komponere en midtbane uten ham og det burde vi faen meg gjøre.

Stabile prestasjoner over tid > hjertelig velkommen tilbake i XI mot Nederland. Men too fucking soon etter skadeopphold.
Ødegaard, og Thorstvedt spiller vel ikke i samme posisjon som Berge en gang og er helt andre spilletyper.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: man aug 16, 2021 10:34 pm
Norgefoot skrev: man aug 16, 2021 10:32 pm
Taururu skrev: man aug 16, 2021 9:18 pm

Jeg er inne for 451 også

Hansen
Linnes-Gregersen-Ajer-Meling
King el.Moi-Ødegaard-Berge-Thorsby-Hauge
Braut
Tiltredes i sin helhet (bortsett fra King, Moi er bra eller faktisk også Dønnum)
:)
Hauge og Dønnum mangler litt fart og gjennombruddskraft uten ball. Tror vi må ha King eller Moi på den ene siden
Dønnum er ikke superrask, men ikke spesielt tregere enn Moi. Med ballen i beina har han absolutt akseptabel fart og gjennombruddskraft vil jeg si.
King er raskest, men har ikke levert på landslaget på lange tider så han ser jeg bort fra. Da er Dønnum og Moi mye bedre alternativer.

jollyc0la

Legg inn av jollyc0la »

Kakebart skrev: søn aug 15, 2021 11:41 pm
Jeg tenkte Meling opp på wing back, liten justering av formasjonen, men samme spillere bortsetfra Østigård inn for King.

Østigård - Strandberg - Ajer
Pedersen - Berge - Thorsby - Meling
Ødegaard - Hauge
Haaland

Men kamp om mange plasser i min bok. Om Strandberg ikke spiller når Serie A starter så er Daland høyaktuell, og om Daland ikke fortsetter den gode starten i Belgia så er Gregersen høyaktuell. Ryerson er kanskje førstevalg til høyre fortsatt? Pedersen tar plassen før eller senere i løpet av sesongen vil jeg tro… Normann eller Thorsby er vanskelig å avgjøre synes jeg. Hauge utfordres kraftig av Dæhli, Moi, Zahid bl.a. som den som skal holde plassen til Schjelderup varm i noen år.
Basert på hvilke spillere vi har tilgjengelig til Nederland-kampen og som spiller regelmessig i gode ligaer for øyeblikket, så burde dette være laget og formasjonen (dog bytte side for Ajer og Østigard, som noen var inne på, for å få førstnevnte i optimal posisjon). Vi bør definitivt fortsette å utforske tre bak, for jeg tror Depay, Malen, Dumfries & co kommer til å kontre oss i senk om vi har to midtstoppere med for mye avstand mellom seg. Tre midtstoppere er den eneste måten vi klarer å få korte nok avstander med det spillermaterialet vi har per i dag, og selv da tror jeg det kan bli veldig vanskelig å stå imot. Heldigvis så er ikke fotball mer komplisert enn at de som scorer flest mål vinner, sånn sett hjelper det å ha Haaland på laget, hvertfall i teorien. Få han som ensom spiss med to 10'ere bak seg tror jeg kan funke bra. Selvom formen til Hauge er vanskelig å bedømme hittil, så viste han noen Glimt på lørdag. Fordelen med en Hauge i form kontra alternativene (som Moi, Dæhli og King) er at han både kan utfordre på utsiden ned mot dødlinja (som Moi er god til), kan utfordre innover direkte mot mål (som King), og han er også en litt undervurdert pasnings-/kombinasjonsspiller (som Dæhli). Hauge i form har derfor flere strenger å spille på og med det mer uforutsigbar og anvendelig for ulike kampbilder. Siden King (som var skadet i helga) og Moi ikke har kamper hittil i sesongen, så mener jeg kun Dæhli er en reell utfordrer akkurat nå - dessverre, fordi Hauge antageligvis ikke helt er på det nivået vi trenger han ennå. Dette blir spennende å følge til helga, forhåpentligvis så får vi sett mer for å kunne bedømme formen til spillerne som ble nevnt.

Det andre store spørsmålet for meg akkurat slik det ser ut nå, utover keepersituasjonen, er høyre vingback. Dette er en meget viktig brikke for å få Ødegaard og laget forøvrig til å funke optimalt, spesielt dersom han skal ligge mot høyre slik han ofte liker. Svensson har gått til Tyrkia, Linnes er vel klubbløs (?), og Ryerson fikk bare 9 min som innbytter i helga. Pedersen er spennende med farta si og er ung med mye potensiale. Et annet unevnt alternativ er Fonn Witry som gikk til AZ nylig. Har ikke sett han spille noe særlig for Djurgården, men har skjønt at han er offensiv og ekstraordinært målfarlig, posisjonen hans tatt i betraktning. Noen som kjenner han bedre og har tanker om han er en landslagsplass verdig?

aderyn

Legg inn av aderyn »



Apropos Witry så er han tatt ut i "pre selection" melder klubben. Vanskelig å si hvor stor den lista er, så hvor stor sannsynlighet det er at han er med i den faktiske troppen. Hvorfor klubben melder det offentlige før noen i Norge vet det er jeg usikker på.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Witry var på benken sist, men kom ikke innpå tror jeg.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Et viktig angrepsvåpen mot Nederland blir nok dødballer. Med tre bak og en midtbaneduo med to hodesterke spillere får vi en vanvittig hodestyrke, selv om vi mangler Sørloth. Østigård er fort den farligste, sammen med han i boksen kan man altså ha Strandberg, Ajer, Thorsby, Berge og Haaland.

Deila

Legg inn av Deila »

Da var billetter til Nederland-matchen i boks. Det var søren meg ikke lett! Holdt på i 20 min her før det gikk.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Grøfterulleren skrev: tir aug 17, 2021 9:21 am Da var billetter til Nederland-matchen i boks. Det var søren meg ikke lett! Holdt på i 20 min her før det gikk.
Kom du?

Mange plasser tilgjengelig?

Mia

Legg inn av Mia »

Grøfterulleren skrev: tir aug 17, 2021 9:21 am Da var billetter til Nederland-matchen i boks. Det var søren meg ikke lett! Holdt på i 20 min her før det gikk.
Selges da ikke billetter her inne på fridiskusjon, så forstår at det ikke var lett. :)

Deila

Legg inn av Deila »

Laffano16 skrev: tir aug 17, 2021 9:24 am
Grøfterulleren skrev: tir aug 17, 2021 9:21 am Da var billetter til Nederland-matchen i boks. Det var søren meg ikke lett! Holdt på i 20 min her før det gikk.
Kom du?

Mange plasser tilgjengelig?
Vet ikke hvor mange, så det var annenhver sete i hvert fall. Leste NFF hadde søkt om å få 20 000, men vet ikke om de fikk det? Var helt kaos, hver gang jeg valgte billetter og trykte så kom det at setene ikke var tilgjengelig og at jeg måtte velge nye. Holdt på sånn i 20 min helt til det gitt.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Taururu skrev: man aug 16, 2021 6:17 pm Hansen
Gregersen-Gabrielsen-Ajer
Linnes-Berge-Thorsby-Meling
Ødegaard-Hauge
Braut

Hanche og Østigård utfordrere i 3ern
Bjørkan og H.Pedersen på vingbacker
Berg og Tronstad sentralt
King, Moi offensivt.
Gregersen må erstatter av Østigård/Hanche, ellers enig. Vært i en formsvikt over lenger tid godeste Gregers. Må også vente og se om Strandberg får spilletid i Serie A for å konkurrere mot Gabrielsen. Bjørkan ut til klubb i Europa så blir han god konkurrent til Meling, svært god å dra av spillere og målfarlig vingback.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»