Viking FK

Svar
Fygaren

Re: Viking FK

Legg inn av Fygaren »

Nevi skrev: lør apr 01, 2023 9:48 am En lengre artikkel på rv2.no om Maktar Thioune.

Husker ikke hele sagaen i Viking. Men viste både fingeren, og beskyldte en annen for rasisme. Der han følte viking var i mot han. At hverken klubb eller NFF skal ha trodd på han Sier at den største tabben var at han gikk til Viking.
Klsrer ikke å huske at han var i så hardt vær. Heller ikke værre at han kom tilbake til Stavanger ett år etter at han forlot Viking. Da var han innom både Vidar og Hinna.
Det var en profilert (nå tidligere) dommer som ikke kunne være rasist på bakgrunn av egen etnisitet. Om du tar et søk på Thioune får du nok kjapt tilbake hukommelsen på denne. Han var i veldig, veldig hardt vær den perioden.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: lør apr 01, 2023 11:44 am Traore ble en slags kulthelt på tribunen. Spesielt blant de på ståtribunen. Mye pga måten han var på mot de. Ofte han som tok den ekstra turen bort til fansen.

Så det at han var veldig populær var helt klar mer grunnet væremåten enn ferdighetene på banen. I tillegg hjalp det på at han ble matchvinner på overtid ved ett par tilfeller.

Er en del i Stavanger som mente han fikk for lite spilletid hos oss. Men som det ble skrevet i går her ble han ofte mer med når han spilte de siste 20 minuttene enn når han startet kampene.
Tror egentlig bare blant de stående supporterne.

Har aldri forstått dette med Mai Traore. For oss som ikke har kontakt med spillerne var han bare en reserve som aldri klaget. Det er positivt det. Men kulthelt? Da legges lista lavt

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Tripic vil se det samme som meg mot FKH:
– Hva vil du se mot FKH søndag for at dere skal gå inn i påsken med en god følelse inn mot seriestarten en drøy uke senere?

– Jeg håper at vi er solid defensivt. Det har vi hatt mye fokus på også denne siste uken. Vi har sluppet inn litt for mange mål. Vi må finne tilbake til den kollektive strukturen i 4–3–3 og få selvtillit på den måten. Jeg vil se Viking-DNA-et i spillet vårt. Og så håper jeg at dette blir starten på det som skal være et solid Viking-lag.
Viktig at vi finner formen nå.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Intervju med Birkir i RA. Er i alle fall svært tydelig der på at han er motivert og ikke kommet til Viking for å trappe ned. Vil inn på landslaget igjen og mulig også en ny tur til det store utland.

Om sin posisjon sier han:
– Jeg er nok best i en rolle åtter eller sekser nå. I landslaget har jeg spilt mye kant i 4-4-2, men de siste to-tre årene dypt på midtbanen. I Basel var jeg ving i 4-3-3 og indreløper. Jeg kan fylle forskjellige roller og det tror jeg også passer for Viking. For meg er det ikke så viktig hvor jeg spiller.

Strider

Legg inn av Strider »

Vikingen skrev: lør apr 01, 2023 3:50 pm Intervju med Birkir i RA. Er i alle fall svært tydelig der på at han er motivert og ikke kommet til Viking for å trappe ned. Vil inn på landslaget igjen og mulig også en ny tur til det store utland.

Om sin posisjon sier han:
– Jeg er nok best i en rolle åtter eller sekser nå. I landslaget har jeg spilt mye kant i 4-4-2, men de siste to-tre årene dypt på midtbanen. I Basel var jeg ving i 4-3-3 og indreløper. Jeg kan fylle forskjellige roller og det tror jeg også passer for Viking. For meg er det ikke så viktig hvor jeg spiller.
Birkir har jo vært anti kunstgress. Fryktet dette blir som Yan Erik cashe inn 1.5 mill lønn og være mest på vektrommet og spille av og til en kamp eller to. Men vanskelig å vite nøyaktig i sport

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TylerDurdenNorway skrev: lør apr 01, 2023 9:15 pm
Vikingen skrev: lør apr 01, 2023 3:50 pm Intervju med Birkir i RA. Er i alle fall svært tydelig der på at han er motivert og ikke kommet til Viking for å trappe ned. Vil inn på landslaget igjen og mulig også en ny tur til det store utland.

Om sin posisjon sier han:
– Jeg er nok best i en rolle åtter eller sekser nå. I landslaget har jeg spilt mye kant i 4-4-2, men de siste to-tre årene dypt på midtbanen. I Basel var jeg ving i 4-3-3 og indreløper. Jeg kan fylle forskjellige roller og det tror jeg også passer for Viking. For meg er det ikke så viktig hvor jeg spiller.
Birkir har jo vært anti kunstgress. Fryktet dette blir som Yan Erik cashe inn 1.5 mill lønn og være mest på vektrommet og spille av og til en kamp eller to. Men vanskelig å vite nøyaktig i sport
Nå er det vel ingenting som tyder på at dette skal være noen gullkantet avtale for Birkir. Tvert imot, egentlig.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Har dere kontroll på hva vi vil gå glipp av utover kampen i morgen om man ikke oppgraderer til direktesport +?

Nevi

Legg inn av Nevi »

TylerDurdenNorway skrev: lør apr 01, 2023 9:15 pm
Vikingen skrev: lør apr 01, 2023 3:50 pm Intervju med Birkir i RA. Er i alle fall svært tydelig der på at han er motivert og ikke kommet til Viking for å trappe ned. Vil inn på landslaget igjen og mulig også en ny tur til det store utland.

Om sin posisjon sier han:
– Jeg er nok best i en rolle åtter eller sekser nå. I landslaget har jeg spilt mye kant i 4-4-2, men de siste to-tre årene dypt på midtbanen. I Basel var jeg ving i 4-3-3 og indreløper. Jeg kan fylle forskjellige roller og det tror jeg også passer for Viking. For meg er det ikke så viktig hvor jeg spiller.
Birkir har jo vært anti kunstgress. Fryktet dette blir som Yan Erik cashe inn 1.5 mill lønn og være mest på vektrommet og spille av og til en kamp eller to. Men vanskelig å vite nøyaktig i sport
Kan hende han ser mer positiv på det nå som det legges ett nytt kunstgress

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Mandag 10.april kl.1430:
Rosenborg vs Viking
Dommer: Espen Andreas Eskås
VAR: Svein Oddvar Moen

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: lør apr 01, 2023 11:22 pm Har dere kontroll på hva vi vil gå glipp av utover kampen i morgen om man ikke oppgraderer til direktesport +?
Aner ikke, har ikke lest noe om dette. Jeg tenker å abonnere på Haugesunds avis og se kampen der. 1 kroner for 4 uker. Det er det verdt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Virker ikke som banen er spesielt god, for å si det mildt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Urovekkende første 15. Mister ballen så fort FKH setter inn presset, og får overganger imot. Gang etter gang.

tokk

Legg inn av tokk »

Stensnes altså suspendert første kamp.
Trodde de var noen her som mente han ikke var det?

tokk

Legg inn av tokk »

bare fått sett 5 min, men dette ser ut som en dårlig matte ja.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

FKH har altså fått store overgangsmuligheter 5-6 ganger de første 25 minuttene. Sånn her kan vi rett og slett ikke holde på. Mot et bedre lag kunne vi ligget under med 2-3 mål.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tokk skrev: søn apr 02, 2023 3:28 pm bare fått sett 5 min, men dette ser ut som en dårlig matte ja.
Veldig dårlig gressmatte ja. FKH har det meste av banespillet, men er ingen store sjanser til noen av lagene så langt.

Vil påstå det er en dårlig fotballkamp, enn så lenge i hvert fall.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: søn apr 02, 2023 3:31 pm FKH har altså fått store overgangsmuligheter 5-6 ganger de første 25 minuttene. Sånn her kan vi rett og slett ikke holde på. Mot et bedre lag kunne vi ligget under med 2-3 mål.
Litt usikker på hvilken kanal du ser kampen på og hvilke bedre lag du tenker på 😉

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: søn apr 02, 2023 3:34 pm
Vikingen skrev: søn apr 02, 2023 3:31 pm FKH har altså fått store overgangsmuligheter 5-6 ganger de første 25 minuttene. Sånn her kan vi rett og slett ikke holde på. Mot et bedre lag kunne vi ligget under med 2-3 mål.
Litt usikker på hvilken kanal du ser kampen på og hvilke bedre lag du tenker på 😉
Ser kampen på direktesport. Og med bedre lag mener jeg Molde, Bodø, Brann. Kanskje rbk. Mulig Sarpsborg og Odds.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Jaggu har ikke FKH dratt med seg han ekstremt irriterende "GAGAGAGA"-speakeren til dette potetjordet også. Fysjom

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Østbø viser gamle takter.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Mål mot spillets gang, det lille som kan kalles sjanser er det Viking som står bak.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Man må jo kunne undres hvorfor Tripic fortsatt får slå dødballer også. Håpløse dødballer så langt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: søn apr 02, 2023 4:04 pm Mål mot spillets gang, det lille som kan kalles sjanser er det Viking som står bak.
Det er jo slik Viking startet alle sine kamper i fjor.

tokk

Legg inn av tokk »

Noen som klarte å se hvem som var med assist og tredjesist der?

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Fint angrep på utlikningen. Strålende pasning fra Bjarnason til Haugen i forkant.

Nevi

Legg inn av Nevi »

tokk skrev: søn apr 02, 2023 4:40 pm Noen som klarte å se hvem som var med assist og tredjesist der?
Birkir som spilte gjennom Haugen tror jeg.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

tokk skrev: søn apr 02, 2023 4:40 pm Noen som klarte å se hvem som var med assist og tredjesist der?
Ser ikkje kampen, men Ingve Bøe meldte Birkir > Haugen > Daggers

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

tokk skrev: søn apr 02, 2023 4:40 pm Noen som klarte å se hvem som var med assist og tredjesist der?
Bjarnason tredje sist, Haugen assist.

tokk

Legg inn av tokk »

Noen gode overganger mot slutten her. Var sikker på vi skulle få et andre mål, men gressmatta stoppet opp pasningen... :P

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Birkir har hatt et fint innhopp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»