Viking FK

Svar
Ziggi76

Re: Viking FK

Legg inn av Ziggi76 »

leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..
Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

tokk

Legg inn av tokk »

Gandsen skrev: tir jan 31, 2023 9:09 pm
Nevi skrev: tir jan 31, 2023 8:01 pm Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?

Faren til gutten er en elsk/hat Rekdal-type for øvrig, gammel traver fra breddefotballen, fra Sunnmøre-ish, som ungdommen hjemme ville sagt det :lol:
Vil det si at han ikke er "viking gutt"?

tokk

Legg inn av tokk »

CliffC skrev: tir jan 31, 2023 9:42 pm Får ikke håpe at Viking her gjør samme tabbe som Bryne, som solgte Haaland rett før prisen på ham eskalerte.
Bryne var vel i 2 div på den tiden? ( i hvertfall nesten). Han hadde aldri blitt solgt fra de summene på den tiden.
Prisen på Haaland har vel heller ikke plutselig eksplodert, men heller steget gradvis.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tokk skrev: tir jan 31, 2023 11:55 pm
Gandsen skrev: tir jan 31, 2023 9:09 pm
Nevi skrev: tir jan 31, 2023 8:01 pm Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?

Faren til gutten er en elsk/hat Rekdal-type for øvrig, gammel traver fra breddefotballen, fra Sunnmøre-ish, som ungdommen hjemme ville sagt det :lol:
Vil det si at han ikke er "viking gutt"?
Far Rolf Arne har jeg spilt fotball mot. Selv om
han er eldre enn meg. Good times. Han kommer fra Romsdal og ikke Sunnmøre. Selv om de bor nært Sunnmøre på feil side av fergeleiet blir de svært fornærmet om man kaller dem sunnmøringer. Som å plassere Stavanger på Haugalandet.

Men guttungen er nok Viking-gutt selv om faren er romsdaling.

tokk

Legg inn av tokk »

Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.

Champis

Legg inn av Champis »

Ziggi76 skrev: tir jan 31, 2023 11:54 pm
leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..
Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

Luksusspiller er han hvert fall ikke. Veldig hardtarbeidende, ekstremt dedikert og ambisiøs og en meget oppegående type. Teknisk er han strålende, og han er en god avslutter. Så mangler han litt både fysisk tilstedeværelse og litt tempo. Men han har bra tempo i hodet og har en meget god forståelse. God i relasjoner med medspillere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:49 am Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.
Jeg har tenkt det samme for MFKs del.

Jeg forstår kvinnene som føler ubehag ved å spille i hvit shorts, og det er ikke noe galt med at de får spille i mørke shorts. Men jeg ser ikke poenget med å fjerne 100+ år med historie for herrelaget. Det er jo ikke slik at de er på banen samtidig.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Champis skrev: ons feb 01, 2023 1:04 am
Ziggi76 skrev: tir jan 31, 2023 11:54 pm
leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..
Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

Luksusspiller er han hvert fall ikke. Veldig hardtarbeidende, ekstremt dedikert og ambisiøs og en meget oppegående type. Teknisk er han strålende, og han er en god avslutter. Så mangler han litt både fysisk tilstedeværelse og litt tempo. Men han har bra tempo i hodet og har en meget god forståelse. God i relasjoner med medspillere.
Man skal ikke legge for mye i ferdighetene på fifa-kort, men han var litt lav på utholdenhet. Det trenger ikke å si mye siden han er rask.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:49 am Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.
Ingen krise for meg om shortsen får samme farge som drakten. Det er tross alt drakten som betyr noe, i alle fall for meg.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 8:57 am
tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:49 am Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.
Ingen krise for meg om shortsen får samme farge som drakten. Det er tross alt drakten som betyr noe, i alle fall for meg.
Det var det BB ville innføre. Blå trøye, blå shorts og blå strømper. Ble for mye fokus på drakten med forskjellige farger var grunnen.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Ser at Transfermakt opererer med en markedsverdi på 750.000€ for Dennis Gjengaar uten at jeg vet hvor reelt det er. Det er en meget spennende spiller. Kan ta hele høyrekanten som Sebulonsen, men er litt mindre i størrrelse. 5 mål på 560 minutter i Eliteserien i fjor.

Odd er nok også en klubb som budsjetterer med spillersalg. De fikk inn rundt 25 millioner på 3 spillere i fjor sommer og i vinter (Bjørtuft, Kitolano og Lauritsen), men må vel selge en eller annen denne sesongen også.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Egentlig ganske utrolig at vi så langt i dette vinduet har styrket laget og gått 25 millioner i pluss.

kaffi

Legg inn av kaffi »

AllElite skrev: tir jan 31, 2023 4:56 pm
Blirdetgull? skrev: tir jan 31, 2023 3:32 pm Mtp Yazbeks kontrakt går ut til sommeren så blir han ikke særlig dyr. Skal vi tippe rundt 2m?
Jost 2 + Dagger 8m + Yazbek 2m. Håper vi henter et godt spisstalent + en høyre kant. Å hente hjem Seb eller Heggheim er fort lite sannsynlig, noen andre lokale som kan passe godt? På HK tar jeg gjerne Sørli i BG eller Napoleonsen i Skeid.
Sebulonsen bør vel være aktuell snart.
Sebulonsen virker å være den av de tre eks-vikingene som er nærmest spilletid i Brøndby, i alle fall så lenge Daniel Wass ser ut til å bli brukt på midten. Heggheim derimot kan få det tøft. Fem «gode» stoppere, inkludert to nye, fordelt på to plasser nå som den nye treneren sannsynlivis legger om fra femmer til firer bak. Brekalo ut, Heggheim inn i sommer?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Champis skrev: ons feb 01, 2023 1:04 am
Ziggi76 skrev: tir jan 31, 2023 11:54 pm
leedsforalltid skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm Aga er spennende. Spørs om Sebu vil tilbake..
Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

Luksusspiller er han hvert fall ikke. Veldig hardtarbeidende, ekstremt dedikert og ambisiøs og en meget oppegående type. Teknisk er han strålende, og han er en god avslutter. Så mangler han litt både fysisk tilstedeværelse og litt tempo. Men han har bra tempo i hodet og har en meget god forståelse. God i relasjoner med medspillere.
Et han en som kan fungere alene på topp eller passer han bedre med en makker på topp?

Champis

Legg inn av Champis »

TAdams6 skrev: ons feb 01, 2023 11:57 am
Champis skrev: ons feb 01, 2023 1:04 am
Ziggi76 skrev: tir jan 31, 2023 11:54 pm

Passer egentlig Aga i Vikings spillestil? Er ikke han litt luksusspiller?

Luksusspiller er han hvert fall ikke. Veldig hardtarbeidende, ekstremt dedikert og ambisiøs og en meget oppegående type. Teknisk er han strålende, og han er en god avslutter. Så mangler han litt både fysisk tilstedeværelse og litt tempo. Men han har bra tempo i hodet og har en meget god forståelse. God i relasjoner med medspillere.
Et han en som kan fungere alene på topp eller passer han bedre med en makker på topp?

Jeg tror han fungerer godt i begge roller.

tokk

Legg inn av tokk »

Gorgi skrev: ons feb 01, 2023 9:18 am
Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 8:57 am
tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:49 am Ser det er diverse snakk om lag som endrer shortsfsrge pga kvinnefotballen, håper vi ikke slenger oss på og beholder hvit shorts for herrene.
Ingen krise for meg om shortsen får samme farge som drakten. Det er tross alt drakten som betyr noe, i alle fall for meg.
Det var det BB ville innføre. Blå trøye, blå shorts og blå strømper. Ble for mye fokus på drakten med forskjellige farger var grunnen.
Hvorfor mente han den tok for mye fokus?
Synsmessig ute på banen?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

tokk skrev: ons feb 01, 2023 12:25 pm
Gorgi skrev: ons feb 01, 2023 9:18 am
Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 8:57 am

Ingen krise for meg om shortsen får samme farge som drakten. Det er tross alt drakten som betyr noe, i alle fall for meg.
Det var det BB ville innføre. Blå trøye, blå shorts og blå strømper. Ble for mye fokus på drakten med forskjellige farger var grunnen.
Hvorfor mente han den tok for mye fokus?
Synsmessig ute på banen?
Det var vel bare en sær mening.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Greit at damene/jentene spillet i blå shortser. Men herrene må spille i hvite. Historien må vi ikke ødelegge

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: ons feb 01, 2023 2:05 pm Greit at damene/jentene spillet i blå shortser. Men herrene må spille i hvite. Historien må vi ikke ødelegge
Når jeg tenker meg om var det kanskje motsatt? At markedsavdelingen ville ha helblåe drakter, men BB satte seg på bakbena?
Han ville følge Vikings tradisjon?

tokk

Legg inn av tokk »

Gorgi skrev: ons feb 01, 2023 2:15 pm
TAdams6 skrev: ons feb 01, 2023 2:05 pm Greit at damene/jentene spillet i blå shortser. Men herrene må spille i hvite. Historien må vi ikke ødelegge
Når jeg tenker meg om var det kanskje motsatt? At markedsavdelingen ville ha helblåe drakter, men BB satte seg på bakbena?
Han ville følge Vikings tradisjon?
Sånn jeg mener å ha hørt historien ba

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: ons feb 01, 2023 2:05 pm Greit at damene/jentene spillet i blå shortser. Men herrene må spille i hvite. Historien må vi ikke ødelegge
Enig. ALT må ikke være likt, for likestilling

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det er i alle fall ikke god PR for kvinnelaget om herrene må endre drakter som er en del av merkevaren. Selv om jeg personlig blåser i shortsfargen, så vil det utvilsomt komme reaksjoner.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Samtidig ser jeg at både herrene og damene har spilt i drakter med mørkeblå shorts. Kan ikke huske noen reaksjoner på det. Ser ut som vi spilte i helblått i cupfinalen 2019 i alle fall.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 3:09 pm Samtidig ser jeg at både herrene og damene har spilt i drakter med mørkeblå shorts. Kan ikke huske noen reaksjoner på det. Ser ut som vi spilte i helblått i cupfinalen 2019 i alle fall.
Da stemmer det jeg hadde på følelsen av, nemlig at de bruker litt begge deler allerede.
Husker back-in-the-day at jeg hadde adidas-shorts med vikinglogo, og den var mørkeblå, så har vel kanskje alltid vært sånn?
Uansett viser vel dette at farge på shorts ikke spiller stor rolle, og at Kvinne- og herrelag kan bruke det de tenker passer best..

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 3:06 pm Det er i alle fall ikke god PR for kvinnelaget om herrene må endre drakter som er en del av merkevaren. Selv om jeg personlig blåser i shortsfargen, så vil det utvilsomt komme reaksjoner.
Her tar du grundig feil. Dette er et tema og problematikk som har vært ignorert i flere år, hvis herrene er ville til å bytte sammen med kvinnene for å samkjøre, vil det være utelukkende positiv PR og omtale. Alt annet vil være tankesett fra gamledager.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Villevesten skrev: ons feb 01, 2023 3:22 pm Uansett viser vel dette at farge på shorts ikke spiller stor rolle, og at Kvinne- og herrelag kan bruke det de tenker passer best..
Eg tippar at eventuelle reaksjonar på dette først og fremst vil komma av årsaka til fargebyttet, ikkje fordi folk eigentleg har så veldig sterke følelser knytta til ein kvit shorts.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Blirdetgull? skrev: ons feb 01, 2023 3:26 pm
Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 3:06 pm Det er i alle fall ikke god PR for kvinnelaget om herrene må endre drakter som er en del av merkevaren. Selv om jeg personlig blåser i shortsfargen, så vil det utvilsomt komme reaksjoner.
Her tar du grundig feil. Dette er et tema og problematikk som har vært ignorert i flere år, hvis herrene er ville til å bytte sammen med kvinnene for å samkjøre, vil det være utelukkende positiv PR og omtale. Alt annet vil være tankesett fra gamledager.
Ingenting hadde vært bedre enn at jeg tok feil vedrørende dette. Men du får ta en titt i kommentarfeltet om det skulle bli skrevet en artikkel i SA om at herrene bytter til mørkeblå shorts fordi damene ikke vil spille i hvitt. Du har åpenbart større tiltro til folket der ute enn hva jeg har.

Jeg ser uansett ikke problemet med at damene skal kunne spille i mørkeblå shorts, mens herrene beholder de hvite for tradisjonens skyld. Det MÅ jo ikke på død og liv være likt. Men jeg synes mørkeblå shorts ser best ut.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ser «Oss mot resten av verden» melder at det jaktes to nye spillere inn, i tillegg til Yazbeck.


Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 3:31 pm Ser «Oss mot resten av verden» melder at det jaktes to nye spillere inn, i tillegg til Yazbeck.

Det virker som noe hen antar/håper. Ikke noe hen vet
Sist redigert av Fotballidiot den ons feb 01, 2023 3:40 pm, redigert 2 ganger totalt.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Vikingen skrev: ons feb 01, 2023 3:30 pm
Blirdetgull? skrev: ons feb 01, 2023 3:26 pm Her tar du grundig feil. Dette er et tema og problematikk som har vært ignorert i flere år, hvis herrene er ville til å bytte sammen med kvinnene for å samkjøre, vil det være utelukkende positiv PR og omtale. Alt annet vil være tankesett fra gamledager.
Ingenting hadde vært bedre enn at jeg tok feil vedrørende dette. Men du får ta en titt i kommentarfeltet om det skulle bli skrevet en artikkel i SA om at herrene bytter til mørkeblå shorts fordi damene ikke vil spille i hvitt. Du har åpenbart større tiltro til folket der ute enn hva jeg har.
På den andre sida vil det vera mange, sjølv om dei ikkje ropar like høgt, som meiner at noko slikt vil vera veldig positivt. Eg trur ein skal vera forsiktig med å ta eit kommentatfelt til inntekt for den generelle oppfatninga av ei sak.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»