Viking FK

Svar
Madlaveien

Re: Viking FK

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Enig, Traore er ikke noe å satse på.

Champis

Legg inn av Champis »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.

Traore er ikke god nok

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Gikk Karlsbakk av med skade mot Glimt? Virket som han ristet på hodet når han gikk av.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Lyskeproblemer for karlsbakk

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Han er smørblid og bruker mye tid på publikum i løpet av en kamp. Selv om han ikke starter. Han har scoret noen svært viktig mål på overtid som har fått supporterne til å gå av hengslene.

Men jeg tror ikke mange på Felt O mener at han er vår beste spiss.

eppaen

Legg inn av eppaen »

tokk skrev: søn jan 22, 2023 11:01 am
Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 10:55 am
eppaen skrev: søn jan 22, 2023 10:49 am Det er så absurd. Et halvt år etter så er prisen doblet. Det er dyrt å være fattig som de sier.
Er nok litt andre forutsetninger som slår inn også. Molde er desperate.

Glem ikke at Molde nå har 130 kroner ekstra. Det vet Hammarby og fet presser opp prisen.
Måtte flire her ;) Ja - det skal ikke skimses av 130 kr i potten!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 2:20 pm
TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Han er smørblid og bruker mye tid på publikum i løpet av en kamp. Selv om han ikke starter. Han har scoret noen svært viktig mål på overtid som har fått supporterne til å gå av hengslene.

Men jeg tror ikke mange på Felt O mener at han er vår beste spiss.
Det er ikke nødvendigvis de beste som blir kulthelt

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
Flere ulike faktorer som spiller inn her. Molde hadde aldri betalt 40 millioner til Viking.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Wiggum skrev: søn jan 22, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
Flere ulike faktorer som spiller inn her. Molde hadde aldri betalt 40 millioner til Viking.
Men det er tydeligvis det de mener han er verdt.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Wiggum skrev: søn jan 22, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
Flere ulike faktorer som spiller inn her. Molde hadde aldri betalt 40 millioner til Viking.
Jeg skal ikke gi noen skyld her. Men det er noen her som enten har fått for lite betalt eller noen som har betalt overpris. Evt begge deler.

Nevi

Legg inn av Nevi »

AllElite skrev: søn jan 22, 2023 5:17 pm
Wiggum skrev: søn jan 22, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jan 22, 2023 10:25 am Stemmer det at vi kun fikk 16 mill for Berisha? Mens Hammarby altså får 40...
Flere ulike faktorer som spiller inn her. Molde hadde aldri betalt 40 millioner til Viking.
Jeg skal ikke gi noen skyld her. Men det er noen her som enten har fått for lite betalt eller noen som har betalt overpris. Evt begge deler.
Er nok litt begge deler.

Men først og fremst har Hammarby visst at Molde både har penger og våre desperate av å få Berisha.
Ett enkelt utgangspunkt da å være den selgende klubb.

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Nevi skrev: søn jan 22, 2023 12:19 pm Ellers er det ett lite spørsmål om hvorfor Viking prøvde så hardt på Salvesen før de gikk tilbake til Australia.
Salvesen var et sikrere kort som de kjente godt til og visste nivået på. I tillegg til å ikke ta plass på utlendingskvoten. Forstår godt at de helst ville gå for det sikre i en så viktig posisjon.

Er forøvrig ikke ofte vi treffer på utenlandske spisser. Jeg gikk igjennom alle vi har hatt siden Peter Ijeh:
Niang, Ingelsten, Anier, Edmundsson, Bödvarsson, Sulimani, Chikere, Abdullahi, Moore, Pedersen, Udoh, Appiah, Guessan, Källman.
Jeg vil si at det kun var Abdullahi og Bödvarsson som slo til av den gjengen (Moore slo riktignok til senere).

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Alkjeks skrev: søn jan 22, 2023 5:45 pm Er forøvrig ikke ofte vi treffer på utenlandske spisser. Jeg gikk igjennom alle vi har hatt siden Peter Ijeh:
Niang, Ingelsten, Anier, Edmundsson, Bödvarsson, Sulimani, Chikere, Abdullahi, Moore, Pedersen, Udoh, Appiah, Guessan, Källman.
Jeg vil si at det kun var Abdullahi og Bödvarsson som slo til av den gjengen (Moore slo riktignok til senere).
Skader ødela vel for Ingelsten. Edmundsson, Anier, Udoh og Chikere ble vel hentet som prospekter, og ikke førstevalg. Källman gjorde jobben greit på lån, flere mente vi burde kjøpe ham. Appiah og Guessan var desperasjon. Niang aner jeg ikke hvordan vi endte opp med.

Dåggien er hentet som klart førstevalg. Det er noe annet enn resten av listen, med unntak av Ingelsten.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 2:20 pm
TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Han er smørblid og bruker mye tid på publikum i løpet av en kamp. Selv om han ikke starter. Han har scoret noen svært viktig mål på overtid som har fått supporterne til å gå av hengslene.

Men jeg tror ikke mange på Felt O mener at han er vår beste spiss.
Om en spiller bruker mye tid på felt O er for meg likegyldig. Han er rett og slett ikke god nok. Burde ikke vært her i det hele tatt.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Madlaveien skrev: søn jan 22, 2023 6:30 pm
Om en spiller bruker mye tid på felt O er for meg likegyldig. Han er rett og slett ikke god nok. Burde ikke vært her i det hele tatt.
Jeg er helt uenig. Jeg tror det bor mye mer i Traore enn det vi fikk sett. Skjønner heller ikke argumentet med at han ikke passer som spiss i 433. Jeg kom med en brannfakkel i fjor at Traore er et større talent enn Karlsbakk. Selvfølgelig satt på spissen, men Traore var milevis foran Karlsbakk i modenhet i spillet. Noe som sikkert kan tilskrives aldersforskjellen på disse to.

Det sakt, skjønner jeg trenerenes vurdering med å sende han på lån. Spesielt med tanke på antall utlendinger i laget. Skulle bare ønske det ikke følgte med en utkjøpsklausul.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mr_Sjokomelk skrev: søn jan 22, 2023 6:43 pm
Madlaveien skrev: søn jan 22, 2023 6:30 pm
Om en spiller bruker mye tid på felt O er for meg likegyldig. Han er rett og slett ikke god nok. Burde ikke vært her i det hele tatt.
Jeg er helt uenig. Jeg tror det bor mye mer i Traore enn det vi fikk sett. Skjønner heller ikke argumentet med at han ikke passer som spiss i 433. Jeg kom med en brannfakkel i fjor at Traore er et større talent enn Karlsbakk. Selvfølgelig satt på spissen, men Traore var milevis foran Karlsbakk i modenhet i spillet. Noe som sikkert kan tilskrives aldersforskjellen på disse to.

Det sakt, skjønner jeg trenerenes vurdering med å sende han på lån. Spesielt med tanke på antall utlendinger i laget. Skulle bare ønske det ikke følgte med en utkjøpsklausul.
Nå er Traore blitt 23. Karlsbakk blir 20 år til våren. Tror råmaterialet til Karlsbakk er bedre. Potensialet er høyere på Karlsbakk. Berisha var vel ca 19 år når han hadde den strålende vårsesesongen.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Synes Viking gjør helt rett i å sende vekk Traore, ser ikke helt hvilke spissferdigheter han har. Tappet inn et par viktige kasser, men stopper der. Karlsbakk har både fart og fysikk, men teknikk og målteften på det trenes på. Når vi også får en ledig plass på kvoten så blir det logisk. Spent på hva klausulen ligger på

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Madlaveien skrev: søn jan 22, 2023 6:30 pm
Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 2:20 pm
TAdams6 skrev: søn jan 22, 2023 12:41 pm Jeg hadde valgt Karlsbakk 10 av 10 ganger før Traore. Hvorfor han er blitt så populær hos Felt O forstår jeg ikke.
Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Han er smørblid og bruker mye tid på publikum i løpet av en kamp. Selv om han ikke starter. Han har scoret noen svært viktig mål på overtid som har fått supporterne til å gå av hengslene.

Men jeg tror ikke mange på Felt O mener at han er vår beste spiss.
Om en spiller bruker mye tid på felt O er for meg likegyldig. Han er rett og slett ikke god nok. Burde ikke vært her i det hele tatt.
Du er ikke på Felt O, med andre ord.

tokk

Legg inn av tokk »

Blirdetgull? skrev: søn jan 22, 2023 6:56 pm Synes Viking gjør helt rett i å sende vekk Traore, ser ikke helt hvilke spissferdigheter han har. Tappet inn et par viktige kasser, men stopper der. Karlsbakk har både fart og fysikk, men teknikk og målteften på det trenes på. Når vi også får en ledig plass på kvoten så blir det logisk. Spent på hva klausulen ligger på
Hvor mye betyr en slik klausul? Er det skrevet i sten?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Berisha var vel ca 19 år når han hadde den strålende vårsesesongen.
Berisha var 21 år i 2015 når han hadde den gode vårsesongen.

Han hadde også en OK 2012 sesong før det gikk nedover, mens han i 2014 hadde 1 mål på omtrent like mange minutter som Karlsbakk hadde 2 på i år

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: søn jan 22, 2023 7:54 pm
Blirdetgull? skrev: søn jan 22, 2023 6:56 pm Synes Viking gjør helt rett i å sende vekk Traore, ser ikke helt hvilke spissferdigheter han har. Tappet inn et par viktige kasser, men stopper der. Karlsbakk har både fart og fysikk, men teknikk og målteften på det trenes på. Når vi også får en ledig plass på kvoten så blir det logisk. Spent på hva klausulen ligger på
Hvor mye betyr en slik klausul? Er det skrevet i sten?
Litt usikker på hva du mener, men Viking kan i alle fall ikke avslå en slik kjøpesum som er avtalt. Men spilleren kan jo avslå personlige betingelser. Andre klubber kan selvsagt også by det samme beløpet, om de blir enige med spilleren. Men da kan Viking kreve mer.

Kjøpende klubb kan også la være å benytte klausulen, og så inngi et normalt bud og se om Viking takker ja. Men da kan Viking også kreve et høyere beløp.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HeineVik er morsom:


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 6:56 pm
Madlaveien skrev: søn jan 22, 2023 6:30 pm
Vikingen skrev: søn jan 22, 2023 2:20 pm

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Han er smørblid og bruker mye tid på publikum i løpet av en kamp. Selv om han ikke starter. Han har scoret noen svært viktig mål på overtid som har fått supporterne til å gå av hengslene.

Men jeg tror ikke mange på Felt O mener at han er vår beste spiss.
Om en spiller bruker mye tid på felt O er for meg likegyldig. Han er rett og slett ikke god nok. Burde ikke vært her i det hele tatt.
Du er ikke på Felt O, med andre ord.
Hva skal jeg der å gjøre, null interesse for det de driver med.

Jeg vil sitte på et sete og se kamp. Enkelt og greit.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Viking med to prøvespillere på plass
Etter nesten to uker i spansk varme tvang frossen bane Viking innendørs mandag. Der var to prøvespillere med.
Espen Iversen
23/01/2023
Vidars midtbanespiller Jakob Segadal Hansen (17) skal vise seg fram den neste uken og var på plass i Vikinghallen mandag formiddag. Sportssjef Erik Nevland har vært klar i talen om Hansen;

– En spiller vi har sansen for, sa han til RA da prøvespillet ble kjent forrige uke.

Han var heller ikke den eneste midtbanemannen som dukket opp. Klubben skal også se nærmere på Abraham fra King Gyan-akademiet den neste uken.

– Indreløper i starten av 20-årene, opplyser trener Morten Jensen.

Spissen Nicholas D’Agostino var ikke med mandag. Han gjennomførte medisinsk test og skulle etter planen signere den fireårige avtalen etter overgangen fra Melbourne Victory. Spissen skal koste Viking 7–8 millioner.

Saken oppdateres.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

VIking har bud inne på Yazbek, som de tydeligvis har hatt i et tidligere vindu også. KBK krevde 3,5mil for Kartum som har 1 år igjen på kontrakten. Temmelig sjukehus for et lag i OBOS å kreve 3,5 mil for en 27 åring. Da tar jeg heller Yazbek på 20 om mulig.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Erik Nevland bekrefter overfor SA at de har lagt inn bud på Patrick Yazbek En spiller de har fulgt lenge og prøvde å kjøpe i fjor. Dengang ble ikke budet akseptert. Så får vi se om det går bedre denne gangen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Blirdetgull? skrev: man jan 23, 2023 2:11 pm VIking har bud inne på Yazbek, som de tydeligvis har hatt i et tidligere vindu også. KBK krevde 3,5mil for Kartum som har 1 år igjen på kontrakten. Temmelig sjukehus for et lag i OBOS å kreve 3,5 mil for en 27 åring. Da tar jeg heller Yazbek på 20 om mulig.
Alle preges jo av kjøpekraften til Molde og Bodø - og forventer alle middels Elitespillere skal gå for store beløp.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Blirdetgull? skrev: man jan 23, 2023 2:11 pm VIking har bud inne på Yazbek, som de tydeligvis har hatt i et tidligere vindu også. KBK krevde 3,5mil for Kartum som har 1 år igjen på kontrakten. Temmelig sjukehus for et lag i OBOS å kreve 3,5 mil for en 27 åring. Da tar jeg heller Yazbek på 20 om mulig.
Tja, hvis vi kunne fått en Kartum for tre millioner hadde jeg tatt det glatt. Klart det hadde vært en bismak og måtte ut med såpass mye penger for en med så liten tid igjen på kontrakten. Men den reelle verdien for oss kan gjøre opp for det. Hvilke andre norske midtbanespillere av den kvaliteten er det mulig å få tak i til den prisen?

Det sakt så ser jo den Australske spilleren meget spennende ut. Og få inn unge spillere med videresalgs potensialet er meget viktig for hvordan vi må drive klubben.

Er forøvrig fornøyd med kontraktslengden på dåggystyle. Fire år gir oss gode kort på hånden når Brøndby ser etter spiss om 1,5 år.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Mener å huske at Kristiansund betalte 1,5 mill for Kartum fra Stjørdals-Blink i sin tid, som da var et bunnlag i OBOS, så tenker ikke 3 mill for en nøkkelspiller på et nylig nedrykket Eliteserielag er helt krise.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Mr_Sjokomelk skrev: man jan 23, 2023 2:49 pm
Blirdetgull? skrev: man jan 23, 2023 2:11 pm VIking har bud inne på Yazbek, som de tydeligvis har hatt i et tidligere vindu også. KBK krevde 3,5mil for Kartum som har 1 år igjen på kontrakten. Temmelig sjukehus for et lag i OBOS å kreve 3,5 mil for en 27 åring. Da tar jeg heller Yazbek på 20 om mulig.
Tja, hvis vi kunne fått en Kartum for tre millioner hadde jeg tatt det glatt. Klart det hadde vært en bismak og måtte ut med såpass mye penger for en med så liten tid igjen på kontrakten. Men den reelle verdien for oss kan gjøre opp for det. Hvilke andre norske midtbanespillere av den kvaliteten er det mulig å få tak i til den prisen?

Det sakt så ser jo den Australske spilleren meget spennende ut. Og få inn unge spillere med videresalgs potensialet er meget viktig for hvordan vi må drive klubben.

Er forøvrig fornøyd med kontraktslengden på dåggystyle. Fire år gir oss gode kort på hånden når Brøndby ser etter spiss om 1,5 år.
Ja eller Molde - de har et sykt publikum der oppe i følge Berisha. Nordens beste.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»