Aldersbestemte landslag

Svar
Norgefoot

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tir nov 22, 2022 3:57 pm Kjølø er flink til fotball han også. Voldsom bredde her.

Backene er vel der man er svakest. Kanskje det blir aktuelt med Evjen på venstreback der han har spilt mye aldersbestemt før f.eks? Han har aldri imponert meg voldsomt i kantrollen til Smeruds.
Oppegård synes jeg imponerte stort i dag og var blant banens klart beste. Hvorfor ikke starte med han?

Oppegård Hjelde Daland Cornic

Men blir fort Hjelde for Oppegård og Sebulonsen for Cornic når Smerud velger

TBurk15

Legg inn av TBurk15 »

Hvor kan jeg ser høydepunkter av kampen i dag?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: tir nov 22, 2022 6:14 pm
mogandisu skrev: tir nov 22, 2022 4:19 pm Synes det er vanskelig å bli klok på Jatta. God fysikk og tempo men sliter sånn med spilleforståelsen. Vanskelig å se at det er noen man skal satse på i U21 sammenheng.
Kunne vært interessant å sett han under Knutsens vinger, men om det skorter for mye på forståelsen så er det kanskje vanskelig å gjøre noe med. Få miljøer som er mer korrigerende hvertfall. Har internasjonalt snitt over en del individuelle aksjoner med ball.
Se samhandlinga på Mvuka nå kontra de første kampene han spilte for Glimt.
Fra en sørlaus jarstein til mye mer fokus og timing. Ja, han bommer fortsatt på mye, men det fins ikke en ving som IKKE gjør det.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Kalle73 Sørlaus jarstein tilogmed! Får vær måte på..! :lol:

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: ons nov 23, 2022 9:36 am @Kalle73 Sørlaus jarstein tilogmed! Får vær måte på..! :lol:
Vi sparer på N'ene til en bedre aledig....

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Jeg glemte helt U21-kampen i går, og VGLive gidder jo faen meg ikke referere den engang... hva blei resultatet?

Glem det, er farken meg på tide å bruke NRK.NO permanent....

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

TBurk15 skrev: ons nov 23, 2022 1:27 am Hvor kan jeg ser høydepunkter av kampen i dag?
Tsjekkia:
https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... .KQl2cWKWp

Frankrike:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/APrg4 ... 1-landslag

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Laget mot Serbia er klart. Uefa setter det opp slik:

Flataker
Nusa - Aarøen - Roaldsøy - Ødegaard - Wassberg
Hjorteseth - Hopland - Blikstad - Riisnæs
Engh

Ser for meg at Wassberg og Hjorteseth har forveksla plasser her, eller stemmer det sikkert.

Keeperbyttet svekker oss nok noe, men ellers er det mye likt det vi så sist. Riisnæs inn på back.

Riisnæs og Wassberg på backene var vel slik jeg satt opp laget for å få med flest mulig kjente navn for et halvt år siden.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: ons nov 23, 2022 11:45 am Laget mot Serbia er klart. Uefa setter det opp slik:

Flataker
Nusa - Aarøen - Roaldsøy - Ødegaard - Wassberg
Hjorteseth - Hopland - Blikstad - Riisnæs
Engh

Ser for meg at Wassberg og Hjorteseth har forveksla plasser her, eller stemmer det sikkert.

Nja litt usikker på akkurat det. Hjorteseth er vel egentlig defensiv midtbane/anker. Men han har blitt brukt av Pimenta på venstreback tidligere.
Tror laget stemmer slik det er satt opp faktisk.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons nov 23, 2022 11:50 am
Kakebart skrev: ons nov 23, 2022 11:45 am Laget mot Serbia er klart. Uefa setter det opp slik:

Flataker
Nusa - Aarøen - Roaldsøy - Ødegaard - Wassberg
Hjorteseth - Hopland - Blikstad - Riisnæs
Engh

Ser for meg at Wassberg og Hjorteseth har forveksla plasser her, eller stemmer det sikkert.

Nja litt usikker på akkurat det. Hjorteseth er vel egentlig defensiv midtbane/anker. Men han har blitt brukt av Pimenta på venstreback tidligere.
Tror laget stemmer slik det er satt opp faktisk.
Kan godt stemme, men jeg likte Wassberg på venstreback sist. Kombinasjonene mellom han, Aarøen og Nusa var dynamitt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Får dere andre også en slags spansk promovideo på Direktesport?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons nov 23, 2022 1:01 pm Får dere andre også en slags spansk promovideo på Direktesport?
jupp, men denen gratisvarianten virker:

https://tv.ffm.mk/player5.php

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons nov 23, 2022 11:50 am
Kakebart skrev: ons nov 23, 2022 11:45 am Laget mot Serbia er klart. Uefa setter det opp slik:

Flataker
Nusa - Aarøen - Roaldsøy - Ødegaard - Wassberg
Hjorteseth - Hopland - Blikstad - Riisnæs
Engh

Ser for meg at Wassberg og Hjorteseth har forveksla plasser her, eller stemmer det sikkert.

Nja litt usikker på akkurat det. Hjorteseth er vel egentlig defensiv midtbane/anker. Men han har blitt brukt av Pimenta på venstreback tidligere.
Tror laget stemmer slik det er satt opp faktisk.
10 poeng til deg ser det ut til!

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Litt skremt av han Blikstad i midtforsvaret. Virker litt utrygg med ball. Merket det når han kom inn mot Nord Makedonia også.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Norge ser veldig bra ut i etablert angrep.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Wassberg får bruke vinteren på å øve seg på å avslutte initiativene på en god måte. Litt for mange støttepasninger og litt for få avslutninger og nøkkelpasninger etter gode raid.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Også interessant at begge keeperne i dagens kamptropp egentlig ikke var tatt ut. Viktor Engh ble hentet inn for Rugland Ree som ble skadet før første kamp og Peder Hoel Lervik (2005) ble vel fløyet ned etter Strand-Kolbjørnsen måtte gi seg i forrige kamp.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Rimelig totaldominans for Norge i førsteomgang, men lite uttelling så langt. Er det litt tynt på spissplassen?
Sist redigert av Solvgutt1 den ons nov 23, 2022 1:37 pm, redigert 1 gang totalt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Spill venstre der Ødegård så er det gol

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Solvgutt1 skrev: ons nov 23, 2022 1:37 pm Rimelig totaldominans for Norge i førsteomgang, men lite uttelling så langt. Er det litt tynt på spissplassen?
Ja mangler litt på spissplassen. Kun Flataker fra Sogndal som er med som "ren spiss". Kunne prøvd Dicko Eng etter pause muligens?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Solvgutt1 skrev: ons nov 23, 2022 1:37 pm Rimelig totaldominans for Norge i førsteomgang, men lite uttelling så langt. Er det litt tynt på spissplassen?
Var vel meninga at Schjelderup skulle spille der. Hadde vært noe annet. Flataker ikke akkurat på samme nivå.

Grunnspillet er bra men upresist i siste tredjedel. Burde ha puttet ett mål eller to her. Ganske mye bedre enn Serbia.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Schjelderup spilte venstre/høyre ving på forrige samling før denne. Føler meg ikke sikker på at han hadde spilt på spissplassen om han hadde vært skadefri.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons nov 23, 2022 1:42 pm
Solvgutt1 skrev: ons nov 23, 2022 1:37 pm Rimelig totaldominans for Norge i førsteomgang, men lite uttelling så langt. Er det litt tynt på spissplassen?
Ja mangler litt på spissplassen. Kun Flataker fra Sogndal som er med som "ren spiss". Kunne prøvd Dicko Eng etter pause muligens?
Frister litt å legge om til 352 etter prestasjonene i forrige kamp, drite i spiss og gi Eng og Nusa mer frihet til å bruke rommene sentralt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Solvgutt1 skrev: ons nov 23, 2022 1:26 pm Wassberg får bruke vinteren på å øve seg på å avslutte initiativene på en god måte. Litt for mange støttepasninger og litt for få avslutninger og nøkkelpasninger etter gode raid.
Om han ikke utvikler seg nok der så har han en flott karriere som venstreback forran seg.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Nå trenger vi noen bytter for å komme oss tilbake med i kampen. Hva kan Pimenta dra frem fra hatten?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Skikkelig gjørmehøl nå. Blir vanskelig å hente inn det her...

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Synes ikke 3-5-2 var et dårlig forslag. Men nå gikk jo Wassberg ut, så da kan man ikke bruke han på venstreback.

Ta ut Riisnæs og Flataker, sett inn Solheim og Dicko Eng.

Sivertsen høyre vingback.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Dobbel redning på strek... ai ai ai

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Sivertsen har vært litt uvenn med ball noen ganger nå. Dreper mye momentum når vi roter ballen over linja.

Er noen steg ned fra Nusa og Aarøen til en del andre her.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Jaja, der røyk førsteseedinga definitivt. Da er vi underdog i eliterunden og ingen favoritt til å kvalifisere oss til EM. Om det ikke blir EM, så er dette kampen vi kan se tilbake på, der det røyk. Men mye positivt å ta med seg herfra. Får man beholde Nusa, Aarøen og Schjelderup i troppen så har man muligheten mot alle.

Med spissene vi har tilgjengelig så ser jeg gjerne at vi dropper spiss i eliterunden. Schjelderup på venstre, Nusa på høyre. Wassberg som venstre wingback og Gjengaard på høyre. Den trioen vi har hatt på midten her med Aarøen, Ødegård og Roaldsø har vært veldig bra. Så får vi se om Røsten eller Day f.eks får vist seg frem nok til å plukkes opp til en av de tre stoperplassene til eliterunden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»