Så kun første omgang, får se på andre i morra
Første 45 var vi langt under pari, alternativt så gjorde FFK en sterk defensiv jobb.
Men Bonsu Baah da altså, den nye vinen....
Gleder meg til å se han videre!
Det er nå søn apr 02, 2023 3:44 am
Så kun første omgang, får se på andre i morra
Legg inn av Spradebassen »
Gjør nok det ja. Ble du skuffa nå?
Fikk endelig rota meg til å se 2. omgang fra lørdagens kamp, og må si meg enig:
Legg inn av Elvebakken »
Nei.Spradebassen skrev: ↑søn mar 19, 2023 9:37 pmGjør nok det ja. Ble du skuffa nå?
Det mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.Lew_Ashby skrev: ↑tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?
Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Helt nydelig svar, tusen takk.MrCooger skrev: ↑tir mar 28, 2023 5:29 pmDet mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.Lew_Ashby skrev: ↑tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?
Håper dere herjer i år forresten, sansen for 08 og måten dere forsøker å spille fotball på.
Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:
- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.
Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.Lew_Ashby skrev: ↑tir mar 28, 2023 6:13 pmHelt nydelig svar, tusen takk.MrCooger skrev: ↑tir mar 28, 2023 5:29 pmDet mest sannsynlige er at ingen av dem vil bli et tradisjonelt førstevalg, men heller inngå i en rotasjonsmiks hvor disse to vil få mest spilletid av alternativene. Du vil nok oftest se at den ene starter kampen, mens den andre avslutter. Det er langt fra utenkelig at også Skålevik vil ta spilletid fra dem under de rette omstendighetene, selv om sistnevnte vil figurere mye på kantene. Noen forståsegpåere lufter også muligheten for at ingen av dem vil starte, men heller Lundqvist som en falsk nier.Lew_Ashby skrev: ↑tir mar 28, 2023 4:51 pm Nærmer seg Eliteserien, og i den anledning selvsagt noen fantasyspørsmål som vil komme ila sesongen. Får bare beklage på forhånd, dere får se hva dere gidder å svare her i klubbtråden. Spørsmålet er først og fremst - hvem av Opseth og Mogensen, om noen av dem, tror dere vil være førstevalg som spiss for dere denne sesongen?
Det er selvsagt en personlig oppfatning, men om du ser etter en 08-spiller på laget som er noenlunde godt priset, ville jeg sett på disse:
- Soltvedt (5.0) får spille fra start, og er mer en ving enn back. Kommer til å få en del målpoeng, men neppe mange clean sheets.
- Tibbling (7.0) har vært meget frisk i oppkjøringen, og er sannsynligvis fast inventar på en midtbane som ellers er noe overbefolket.
- Lundqvist (7.0) ble introdusert som «for god for denne ligaen». Kommer til å få spille fra start, i en svært offensiv rolle.
Lundqvist er mest aktuell. Hadde Torp inne en stund etter mye målpoeng, men ser han spilte litt dypere mot slutten av oppkjøringen, og gikk ut med skade sist. Så da er han ute.
Baah voldsomt spennende, men fortsatt litt usikkerhet og til 7.5 er prisen litt for høy.
Igjen, takk for input![]()
Såpass altså? Dønn inn på laget fra start mot Glimt?Spradebassen skrev: ↑tir mar 28, 2023 7:07 pm Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.
Om han er dønn sikker på å starte vet man jo aldri men han bør absolutt det. Ikke alene om å mene dette for å si det slik. At han får betydelig spilletid er nok uansett garantert.Lew_Ashby skrev: ↑tir mar 28, 2023 7:20 pmSåpass altså? Dønn inn på laget fra start mot Glimt?Spradebassen skrev: ↑tir mar 28, 2023 7:07 pm Gå for Baah er min klare anbefaling. Du kommer ikke til å angre. Han har gjort et vanvittig godt førsteinntrykk de minuttene han har spilt. Det er faktisk så man må klype seg i armen at vi har klart å lande et slikt talent. Jeg er rimelig sikker på at prisen hans kommer til å øke og at han vil produsere mange poeng.
Spesielt med sånne spillere som kommer på prøvespill i februar/mars og bare fremstår som ett av årets kupp i Eliteserien. Noe av det som det gøy å følge med. Ser Baah har vært innom noen storklubber på prøvespill, men ellers er det jo null info å hente.
Så målet mot mot Moss nå. Pent nok det. Han herjet mot IFK også forstår jeg.
Baah viser en modenhet som ikke de andre unge afrikanske spillerne vi har hatt har vært i nærheten av.Assi skrev: ↑tir mar 28, 2023 8:35 pm Usikker mtp Baah.. Utvilsomt det største talentet vi har hatt på mange år/noengang - og det lille vi har sett så går han langt uttapå diatta/coulibaly, men snakker vi fantasy så er jeg usikker. diatta/coulibaly ble matchet ganske forsiktig og spilte mindre enn det publikum håpet på. Mulig Baah er mer voksen i spillet og kjøres hardere; men han skal nok plasseres i butikkvinduet og tror han nok spiller mer hjemme enn borte. Soltvedt er ikke akkurat på nivået hans, mens fantasy; så får han kjapt mye bedre uttelling
Fordi at dere får en ung, særdeles fremadstormende keeper, som trenger regelmessig matching
You need to be a member in order to post a reply
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute
Gå tilbake til «Fotball - Norsk»