Brann Klubbtråd.

Svar
Nordlys

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av Nordlys »

Jeg skulle personlig veldig gjerne sett Wassberg i Glimt. Ser ut som en skikkelig tryllekunstner på sitt beste. Får ikke nok av sånne på laget. Men om det skulle bli Zafeiris i stedet (noe jeg tviler på) så er det ikke akkurat noe dårlig alternativ. Passer intuitivt litt bedre inn i Glimt-stilen med bulldoseregenskapene sine.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Nordlys skrev: man jan 09, 2023 3:07 pm Jeg skulle personlig veldig gjerne sett Wassberg i Glimt. Ser ut som en skikkelig tryllekunstner på sitt beste. Får ikke nok av sånne på laget. Men om det skulle bli Zafeiris i stedet (noe jeg tviler på) så er det ikke akkurat noe dårlig alternativ. Passer intuitivt litt bedre inn i Glimt-stilen med bulldoseregenskapene sine.
Ikke avskriv Wassberg sine bulldoser-ferdigheter. Har vist seg å være en aggressiv press-spiller og god ballvinner høyt i banen, samt effektiv i forflytning med ball i lengderetning.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Beste for alle parter det, så kommer nokk en dansk klubb snart på banen og henter han.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Solvgutt1 skrev: man jan 09, 2023 3:04 pm Men det neste steget blir ut av Norge, ikke til Glimt.
Det er ikke nødvendigvis dumt for verken spiller eller Brann om neste stoppesteg blir Molde gitt at Brann får en god sum + videresalgsprosenter. Molde er hoffleverandør av store overganger. Samme kan man si om BG, men jeg tror at spillerne derfra har fått et uheldig stempel på seg hvor det er systemet og ikke bare de individuelle ferdighetene som gjør de gode og at beilere er skeptisk til hvor gode spillerne faktisk er. Minner om RBK på 90-tallet.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Når det gjelder Vindheim så håper jeg svaret fra Brann blir nei. Sålenge man har Krone, Felix og Blomberg ser jeg ingen grunn for å blåse masse midler på Vindheim. En spiss og høyrekant bør stå høyere på listen selv om jeg tror Blomberg kan gjøre en god figur ute på flanken. Er skeptisk til Børsting så ønsker derfor forsterkning på høyre.

lund

Legg inn av lund »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 8:14 am Når det gjelder Vindheim så håper jeg svaret fra Brann blir nei. Sålenge man har Krone, Felix og Blomberg ser jeg ingen grunn for å blåse masse midler på Vindheim. En spiss og høyrekant bør stå høyere på listen selv om jeg tror Blomberg kan gjøre en god figur ute på flanken. Er skeptisk til Børsting så ønsker derfor forsterkning på høyre.
Sett Wassberg ut på høyrekanten, så løser man det problemet.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Kom til å tenke på legenden Kim Ojo i går. Ser på Internett at gud ordnet det sånn at karrieren gikk greit i dass etterhvert.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 8:12 am
Solvgutt1 skrev: man jan 09, 2023 3:04 pm Men det neste steget blir ut av Norge, ikke til Glimt.
Det er ikke nødvendigvis dumt for verken spiller eller Brann om neste stoppesteg blir Molde gitt at Brann får en god sum + videresalgsprosenter. Molde er hoffleverandør av store overganger. Samme kan man si om BG, men jeg tror at spillerne derfra har fått et uheldig stempel på seg hvor det er systemet og ikke bare de individuelle ferdighetene som gjør de gode og at beilere er skeptisk til hvor gode spillerne faktisk er. Minner om RBK på 90-tallet.
Kommer an på ambisjonsnivået. Er ambisjonsnivået høyere enn å være en farmerklubb for Molde bør man først og fremst jobbe for å utvikle talenter til å bli toppspillere og selge dem til Europa selv. Nytter ikke med penger hvis Molde får de største talentene uansett.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 8:14 am Når det gjelder Vindheim så håper jeg svaret fra Brann blir nei. Sålenge man har Krone, Felix og Blomberg ser jeg ingen grunn for å blåse masse midler på Vindheim. En spiss og høyrekant bør stå høyere på listen selv om jeg tror Blomberg kan gjøre en god figur ute på flanken. Er skeptisk til Børsting så ønsker derfor forsterkning på høyre.
Brann er nok godt fornøyd med spissene. Stopper står øverst på ønskelisten, med høyrekant på andreplass.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Solvgutt1 skrev: tir jan 10, 2023 8:35 am Brann er nok godt fornøyd med spissene. Stopper står øverst på ønskelisten, med høyrekant på andreplass.
Om Sery Larsen har fått orden på kroppen så er det vel bare for BG å sende ham tilbake til Bergen. Han har sikkert ikke lyst til å sitte på benken oppe i den forblåste landsbyen i kalde nord etter at BG henter 12 midtstoppere. Da er det bedre med litt samba i regnet her i vakre vest.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Solvgutt1 skrev: tir jan 10, 2023 8:35 am Er ambisjonsnivået høyere enn å være en farmerklubb for Molde bør man først og fremst jobbe for å utvikle talenter til å bli toppspillere og selge dem til Europa selv. Nytter ikke med penger hvis Molde får de største talentene uansett.
Det hjelper ikke Kniklas som er 19 år i 2023. Han, og Brann, må tenke her og nå og da er hierarkiet gitt. Molde er nr 1, spiller i Europa og har en historikk og tradisjon som gjør at de selger spillere for ørti millioner mens Brann er langt nede på listen.

Ambisjonene til Brann vil først og fremst være rettet mot de som er i første halvdel av tenårene da sånt arbeid tar tid. Molde har ikke kommet i sin posisjon over natten, det er over mange år. Det vil også gjelde for klubber med ambisjoner. Trenger år på år med prestasjoner for å bygge historikk og troverdighet.

lund

Legg inn av lund »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 10:12 am
Solvgutt1 skrev: tir jan 10, 2023 8:35 am Er ambisjonsnivået høyere enn å være en farmerklubb for Molde bør man først og fremst jobbe for å utvikle talenter til å bli toppspillere og selge dem til Europa selv. Nytter ikke med penger hvis Molde får de største talentene uansett.
Det hjelper ikke Kniklas som er 19 år i 2023. Han, og Brann, må tenke her og nå og da er hierarkiet gitt. Molde er nr 1, spiller i Europa og har en historikk og tradisjon som gjør at de selger spillere for ørti millioner mens Brann er langt nede på listen.

Ambisjonene til Brann vil først og fremst være rettet mot de som er i første halvdel av tenårene da sånt arbeid tar tid. Molde har ikke kommet i sin posisjon over natten, det er over mange år. Det vil også gjelde for klubber med ambisjoner. Trenger år på år med prestasjoner for å bygge historikk og troverdighet.
Både og. Det begynte egentlig i 2011 for alvor for Molde.. Da tok de gull etter å ha vært i nærheten av å rykke ned året før. Bodø/Glimt var i nærheten av å rykke ned i 2018 før de tok sølv året etter. Massevis av eksempler på at veien til toppen (og pengene) ikke nødvendigvis er så lang (Brann for ikke mange årene siden er jo et greit eksempel). Problemet for Branns del var at suksessen var bygget på et fundament som var så skjørt at det ikke taklet en sesong eller to uten suksess.

den12mann

Legg inn av den12mann »

Begge eksemplene dine underbygger jo poenget mitt at Kniklas og Brann må ha et "her og nå"-perspektiv siden ambisjoner tar tid å få oppfylt. 2011 = 11 år siden og 2018 = 4 år siden (bruker 2022). Det er ikke på noen som helst måte snakk om at Brann kommer i den posisjonen i løpet av 2023.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 11:54 am Begge eksemplene dine underbygger jo poenget mitt at Kniklas og Brann må ha et "her og nå"-perspektiv siden ambisjoner tar tid å få oppfylt. 2011 = 11 år siden og 2018 = 4 år siden (bruker 2022). Det er ikke på noen som helst måte snakk om at Brann kommer i den posisjonen i løpet av 2023.
Nei, men med de prisene folk får nå, så er det ikke helt urealistisk at vi f.eks får 40-50 mill for ham heller. Det skal litt til for at en deal via Molde slår det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 10:12 am
Solvgutt1 skrev: tir jan 10, 2023 8:35 am Er ambisjonsnivået høyere enn å være en farmerklubb for Molde bør man først og fremst jobbe for å utvikle talenter til å bli toppspillere og selge dem til Europa selv. Nytter ikke med penger hvis Molde får de største talentene uansett.
Det hjelper ikke Kniklas som er 19 år i 2023. Han, og Brann, må tenke her og nå og da er hierarkiet gitt. Molde er nr 1, spiller i Europa og har en historikk og tradisjon som gjør at de selger spillere for ørti millioner mens Brann er langt nede på listen.

Ambisjonene til Brann vil først og fremst være rettet mot de som er i første halvdel av tenårene da sånt arbeid tar tid. Molde har ikke kommet i sin posisjon over natten, det er over mange år. Det vil også gjelde for klubber med ambisjoner. Trenger år på år med prestasjoner for å bygge historikk og troverdighet.
Men både kompetansen og troverdigheten bygges av å utvikle talenter på Kniklas’ stadie. Ikke ved å sende dem videre til Molde.

Molde var jo gode på talentutvikling og vant gull med det allerede i 2011.

lund

Legg inn av lund »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 11:54 am Begge eksemplene dine underbygger jo poenget mitt at Kniklas og Brann må ha et "her og nå"-perspektiv siden ambisjoner tar tid å få oppfylt. 2011 = 11 år siden og 2018 = 4 år siden (bruker 2022). Det er ikke på noen som helst måte snakk om at Brann kommer i den posisjonen i løpet av 2023.
Nei, det var egentlig det motsatte som var poenget. Både Molde og Bodø/Glimt gikk fra å være et bunnlag til å plutselig bli et stabilt topplag fra neste sesong av (jada, Molde hadde tatt sølv i 2009, men før det igjen var de en tur nede i OBOS de også etter å ha rykket ned i Adecco-ligaen, så de var på ingen måte et stabilt topplag før de plutselig ble det (rent tabellmessig, det lå selvsagt prosesser og andre ting bak også). Uavhengig av det poenget, så er nok det aller viktigste for en spiller som Wassberg spilletid, og det er han for øyeblikket best garantert i Brann.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Lew_Ashby skrev: tir jan 10, 2023 9:01 am
Solvgutt1 skrev: tir jan 10, 2023 8:35 am Brann er nok godt fornøyd med spissene. Stopper står øverst på ønskelisten, med høyrekant på andreplass.
Om Sery Larsen har fått orden på kroppen så er det vel bare for BG å sende ham tilbake til Bergen. Han har sikkert ikke lyst til å sitte på benken oppe i den forblåste landsbyen i kalde nord etter at BG henter 12 midtstoppere. Da er det bedre med litt samba i regnet her i vakre vest.
Bare å bla opp så er det mulig, men tviler på at dere har råd eller er villige til å gjøre bytter som kunne ha fikset en slik overgang.

Sambafotball i Bodø og rundtomkring i Europa frister nokk mere enn vannpolo mellom de 7 fjell😉

den12mann

Legg inn av den12mann »

Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 12:05 pm Nei, men med de prisene folk får nå, så er det ikke helt urealistisk at vi f.eks får 40-50 mill for ham heller. Det skal litt til for at en deal via Molde slår det.
Skeptisk. Tror ikke Brann vil klare noe i nærheten av de summene. Klubben er ikke i den posisjonen med mindre Peddien finner frem tryllestaven fra gamle dager.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

den12mann skrev: tir jan 10, 2023 5:05 pm
Tjaaah skrev: tir jan 10, 2023 12:05 pm Nei, men med de prisene folk får nå, så er det ikke helt urealistisk at vi f.eks får 40-50 mill for ham heller. Det skal litt til for at en deal via Molde slår det.
Skeptisk. Tror ikke Brann vil klare noe i nærheten av de summene. Klubben er ikke i den posisjonen med mindre Peddien finner frem tryllestaven fra gamle dager.
Ligaen er i en helt annen posisjon nå. RBK fikk 40 mill for Noah Holm, som var særdeles middelmådig i ES.

lund

Legg inn av lund »

JonSnow skrev: tir jan 10, 2023 4:34 pm
Lew_Ashby skrev: tir jan 10, 2023 9:01 am
Solvgutt1 skrev: tir jan 10, 2023 8:35 am Brann er nok godt fornøyd med spissene. Stopper står øverst på ønskelisten, med høyrekant på andreplass.
Om Sery Larsen har fått orden på kroppen så er det vel bare for BG å sende ham tilbake til Bergen. Han har sikkert ikke lyst til å sitte på benken oppe i den forblåste landsbyen i kalde nord etter at BG henter 12 midtstoppere. Da er det bedre med litt samba i regnet her i vakre vest.
Bare å bla opp så er det mulig, men tviler på at dere har råd eller er villige til å gjøre bytter som kunne ha fikset en slik overgang.

Sambafotball i Bodø og rundtomkring i Europa frister nokk mere enn vannpolo mellom de 7 fjell😉
Dere betalte vel et par millioner for ham i fjor og han har mest vært benkesliter siden det i tillegg til at dere har en haug andre stoppere. Hva er det som tilsier at dere burde kreve store summer for fyren egentlig?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kanskje noen som har postet denne her, men synes ikke Molde og Stavrum kommer kjempegodt ut av dette intervjuet. Klager altså på at norske klubber krever for mye for spillerne sine slik at klubbene med penger (går ut ifra Molde, BG og RBK) må til utlandet og legge igjen pengene sine der istedenfor i Norge.

Dette er altså klubben som solgte Fofana til 125 mill, og som kjøpte Mannsverk for 15 mill og kunne solgt ham videre for det dobbelte kort tid etter, som klager på at man ikke fikk feks Wolfe på billigsalg. Det er selvsagt bedre at de rikeste klubbene som allerede vinner skal få de beste spillerne i Eliteserien billig, slik at de kan håve inn penger i Europacup og eventuelt selge samme spillerne til 3x kjøpssummen. Dette er selvsagt viktig, ikke for å opprettholde maktbalansen i serien, men pga et falskt narrativ om at det vil være det beste for norsk fotball. Rimelig usmakelig holdning.

https://www.tv2.no/sport/molde-med-mill ... TxrOCEHS2g

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Skal dokker stå og se på at han Sery Larsen signera for Göteborg?! Få på budkrig asap.

lund

Legg inn av lund »

Nordlys skrev: tor jan 12, 2023 2:13 pm Skal dokker stå og se på at han Sery Larsen signera for Göteborg?! Få på budkrig asap.
Forstår det som at man er skeptisk til skadefrekvensen og derfor ikke er helt interessert.

lund

Legg inn av lund »

For øvrig skal United ha budt 2 millioner på Naalsund, men Naalsund selv vurderer visst nok å si nei på grunn av VM. Kan likevel ikke tenke meg at hun sier nei.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kanskje det blir en løsning hvor hun lånes tilbake til Brann frem til VM?

lund

Legg inn av lund »

thewaterfall skrev: tor jan 12, 2023 4:00 pm Kanskje det blir en løsning hvor hun lånes tilbake til Brann frem til VM?
Kunne jo vært ideelt. Vi har jo det største talentet i Toppserien som erstatter, så akkurat hun er ikke den verste å miste og pengene er jo greie (selv om hun var Toppseriens beste i 2021), men mye press på en 17-åring selvsagt.

Hathyr

Legg inn av Hathyr »

Gleder meg så j*vlig til seriestart! Blir spennende å se hvor godt dette laget faktisk er på øverste nivå! Hva tror dere?

lund

Legg inn av lund »

Hathyr skrev: søn jan 15, 2023 3:32 pm Gleder meg så j*vlig til seriestart! Blir spennende å se hvor godt dette laget faktisk er på øverste nivå! Hva tror dere?
Tipper det blir et sted mellom 4. og 10. plass, alt avhengig av flyten man får i starten. Lavere enn det tror jeg rett og slett ikke Sivert Heltne Nilsen godtar.

lund

Legg inn av lund »

Andrine Hegerberg på vei til Brann nå. Vites ikke om Marcus Neby følger med på kjøpet.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: man jan 16, 2023 10:34 am Andrine Hegerberg på vei til Brann nå. Vites ikke om Marcus Neby følger med på kjøpet.
Synes Brann kunne forhørt seg om muligheten med å få Egil med på kjøpet også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»