Brann Klubbtråd.

Svar
GatlingGun

Re: Brann Klubbtråd.

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: man mai 22, 2023 1:56 pm
ablegøye skrev: søn mai 21, 2023 10:08 pm Er det noen som har kjennskap til denne Anders Hiim som sportsklubben visstnok er interessert i?
Ferdighetsmessig fremstår Hiim som den åpenbare erstatteren til Wolfe. Anders Skal Hiim. 3 mill holder for et Ulf i økonomisk krise?
2:00 var nok for meg. Jeg er frelst. Ut med Wolfe, inn med Hiim.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

https://www.brann.no/nyheter/moller-wol ... -nederland

Wolfe er solgt. Spiller sin siste kamp 11. juni.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 1684741492

MortenP slår til igjen. Regner med han får skarpt tilsvar fra en av oss innen de neste dagene.

dani07

Legg inn av dani07 »

Grattis med et fint salg! Fortsatt skuffet over at han ikke kom til Glimt i 2021, men åpenbart et godt valg av både han og Brann.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Fornuftig klubb å dra til. AZ selger sitt stortalent på VB til en større liga nå i sommer, så skal være fri bane inn på laget for Wolfe. Truffet godt med Nordmenn tidligere og kommet seg langt i internasjonale turneringer de siste årene. Presterer han der er det ikke lang vei inn på A-landslaget.
Sist redigert av aderyn den man mai 22, 2023 5:45 pm, redigert 1 gang totalt.

opplett

Legg inn av opplett »

GatlingGun skrev: man mai 22, 2023 5:38 pm https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 1684741492

MortenP slår til igjen. Regner med han får skarpt tilsvar fra en av oss innen de neste dagene.
Skriver det samme her. Helt utrolig at dette med nystemten har blitt en så stor sak. Hadde folk hatt litt kildekritikk (mtp. på et skjermbilde fra i fjor som folk har fått for seg er fra forrige uke) og evne til å lytte til oss som var der så hadde ikke dette vært en sak i det hele tatt.

Men folk liker å la seg irritere av bergensere, og er ikke redd for å ta på skylapper for å unnslippe fakta.

opplett

Legg inn av opplett »

GatlingGun skrev: man mai 22, 2023 5:33 pm
Rød Nike-drakt og fin stadion. Nesten som å spille på Brann!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Screenshot_20230522_223143_Facebook.jpg

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

17 måneder etter nedrykket og 21 måneder etter nachspielet er Brann altså ferske cupmestere, ligger på tredjeplass i Eliteserien og har solgt en venstreback for 30 millioner kroner.

Jeg har troen på at denne gjengen kommer seg til gruppespillet i Europa også. Er vel fortsatt ikke avklart om det blir EL eller konferanseligaen vi går inn i?

qbah

Legg inn av qbah »

Gratulerer med smaken av gull til Bergen og Tjaaah.
Unner deg denne.

Cupgull er greit, men vi stopper der altså.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

qbah skrev: man mai 22, 2023 10:54 pm Gratulerer med smaken av gull til Bergen og Tjaaah.
Unner deg denne.

Cupgull er greit, men vi stopper der altså.
Haha. Vi stopper aldri!

Takker!

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Såvidt jeg vet så er MortenP VIF-supporter, så landets dummeste er ikke å finne i Bergen.

lund

Legg inn av lund »

Ifølge Pamer bød Bodø/Glimt 300 000 for Wolfe for 15 måneder siden. Hvis det stemmer, så er det ganske sinnssykt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

lund skrev: ons mai 24, 2023 10:17 am Ifølge Pamer bød Bodø/Glimt 300 000 for Wolfe for 15 måneder siden. Hvis det stemmer, så er det ganske sinnssykt.
Jeg tror Pamer bommer med ett år. Det var før 2021-sesongen at Glimt forsøkte å hente Wolfe.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

lund skrev: ons mai 24, 2023 10:17 am Ifølge Pamer bød Bodø/Glimt 300 000 for Wolfe for 15 måneder siden. Hvis det stemmer, så er det ganske sinnssykt.
Molde hadde vel også et lite skambud inne ifjor. Er det noen artige innlegg fra den leiren vi kan dra frem igjen nå?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: ons mai 24, 2023 12:16 pm
lund skrev: ons mai 24, 2023 10:17 am Ifølge Pamer bød Bodø/Glimt 300 000 for Wolfe for 15 måneder siden. Hvis det stemmer, så er det ganske sinnssykt.
Molde hadde vel også et lite skambud inne ifjor. Er det noen artige innlegg fra den leiren vi kan dra frem igjen nå?
Det er det garantert. Var flere som mente at vi burde skjønne hvor vi var, og sånn. Jonas Grønner også. Slår meg at Grønner er omtrent like treffsikker som RBH.

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.p ... start=6840

Herlighetene starter på side 172.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

GatlingGun skrev: man mai 22, 2023 5:38 pm https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 1684741492

MortenP slår til igjen. Regner med han får skarpt tilsvar fra en av oss innen de neste dagene.
I cupfinaletråden forsvarte jeg Brannfansen som sang Nystemten, fordi det rett og slett ikke gikk an å høre at nasjonalsangen i det hele tatt ble spilt. Men i denne artikkelen har faktisk (utrolig nok) MortenP et poeng. Han retter ikke skytset mot de som uvitende sang med, men heller mot de som gjorde dette med fullt overlegg, og som med rak rygg og i fullt alvor sier at de ikke anerkjenner staten Norge. Det er faktisk skikkelig dustete, det burde vi alle kunne være enige om. Jeg er i alle fall ikke interessert i å prøve å forsvare de som holder på sånn.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Opp for å se Frøya-Brann i dag. Fikk overtenning etter helgen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

tomi skrev: ons mai 24, 2023 2:11 pm
GatlingGun skrev: man mai 22, 2023 5:38 pm https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 1684741492

MortenP slår til igjen. Regner med han får skarpt tilsvar fra en av oss innen de neste dagene.
I cupfinaletråden forsvarte jeg Brannfansen som sang Nystemten, fordi det rett og slett ikke gikk an å høre at nasjonalsangen i det hele tatt ble spilt. Men i denne artikkelen har faktisk (utrolig nok) MortenP et poeng. Han retter ikke skytset mot de som uvitende sang med, men heller mot de som gjorde dette med fullt overlegg, og som med rak rygg og i fullt alvor sier at de ikke anerkjenner staten Norge. Det er faktisk skikkelig dustete, det burde vi alle kunne være enige om. Jeg er i alle fall ikke interessert i å prøve å forsvare de som holder på sånn.
Poenget hans forsvinner i voldsomme overdrivelser og sedvanlig dårlig språk. Det er dustete ja, men det er ikke det verste norske supportere har gjort. Ikke engang i år.

Dette var jo ikke noen nasjonal begivenhet. Det var ikke 17. mai. Det var finalen i en idrettskonkurranse, som den norske staten ga så mye faen i at de sendte Sandra Borch som sin representant. Den typen respektløshet i seg selv fortjener en liten protestmarkering.
Sist redigert av Solvgutt1 den ons mai 24, 2023 2:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

tomi skrev: ons mai 24, 2023 2:11 pm men heller mot de som gjorde dette med fullt overlegg, og som med rak rygg og i fullt alvor sier at de ikke anerkjenner staten Norge. Det er faktisk skikkelig dustete, det burde vi alle kunne være enige om. Jeg er i alle fall ikke interessert i å prøve å forsvare de som holder på sånn.
Mulig jeg er en landsforræder her, men kan ikke skjønne at folk bryr seg såpass mye om at Brann-fans valgte å synge Nystemten over nasjonalsangen. Uavhengig av om man hørte nasjonalsangen eller ikke.

Hadde ikke brydd meg en dritt om LSK sang Kanarisangen eller hva de enn synger før kamp over nasjonalsangen. Er vi alle blitt helt Piers Morgan i dette landet?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 2:13 pm
tomi skrev: ons mai 24, 2023 2:11 pm men heller mot de som gjorde dette med fullt overlegg, og som med rak rygg og i fullt alvor sier at de ikke anerkjenner staten Norge. Det er faktisk skikkelig dustete, det burde vi alle kunne være enige om. Jeg er i alle fall ikke interessert i å prøve å forsvare de som holder på sånn.
Mulig jeg er en landsforræder her, men kan ikke skjønne at folk bryr seg såpass mye om at Brann-fans valgte å synge Nystemten over nasjonalsangen. Uavhengig av om man hørte nasjonalsangen eller ikke.

Hadde ikke brydd meg en dritt om LSK sang Kanarisangen eller hva de enn synger før kamp over nasjonalsangen. Er vi alle blitt helt Piers Morgan i dette landet?
Akkurat i dette tilfellet opplever jeg bare at @tomi påpeker at de er litt dust, ikke at det er et overgrep, eller noe sånt.

At det finnes idioter blant Brannsupportere, det er jeg enig i. Og det er litt unødvendig å synge over nasjonalsangen med vilje. Man kunne heller latt være å synge når den ble spilt, så sunget Nystemten høyere etterpå. Det hadde vært en bedre løsning. Men nå var det tydeligvis vanskelig for mange å høre, og da fikk fåtallet idioter alle med seg.

Jaja. Vi prøver igjen til høsten.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: ons mai 24, 2023 12:16 pm Er det noen artige innlegg fra den leiren vi kan dra frem igjen nå?
Her er en fin en, fra @Havrebukken.

"All argumentasjonen min i den saken har vært rettet mot ukulturen i Brann og årsaken til at mange av landets fremste talenter faktisk kommer til Molde for å ta et par nye steg før utlandet venter. Fornektelse kan bli oppfattet som arroganse hos Brannsupportere som omtaler egen klubb som noe den ikke er. En ting er sikkert, de er MILEVIS unna det de holder på med i MFK når det kommer til utvikling av spillere.
Denne overgangen kommer an på ambisjonsnivået til Wolfe. Om han heller ønsker å være i Brann så passer han heller ikke inn i MFK."

For ordens skyld er innlegget fra denne tråden https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.p ... start=7000, side 176. Innlegget er fra tor jun 16, 2022 12:25 pm.

Han hadde selvsagt rett i at Brann har en elendig historie på utvikling og salg av spillere, men de to siste setningene er rimelig festlige nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hehe, den var fin ja. Ikke bare er Brann en veldig dårlig klubb, med en sterk ukultur, som ikke vil selge til Molde. Wolfe er også en spiller uten ambisjoner hvis han ikke vil til Molde. At dette oppfattes som arroganse er bare fornektelse så klart.

Med fakta på bordet kan vi vel si at både Brann og Wolfe gjorde et fornuftig valg da de avviste Molde i fjor. Man kan si mye om Branns historikk, men Wolfe er både en veldig ambisiøs og veldig klok type, som tar gode karrierevalg.

Men nå har de jo sitt å stri med i Molde for tiden.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Solvgutt1 skrev: ons mai 24, 2023 2:33 pm Hehe, den var fin ja. Ikke bare er Brann en veldig dårlig klubb, med en sterk ukultur, som ikke vil selge til Molde. Wolfe er også en spiller uten ambisjoner hvis han ikke vil til Molde. At dette oppfattes som arroganse er bare fornektelse så klart.

Med fakta på bordet kan vi vel si at både Brann og Wolfe gjorde et fornuftig valg da de avviste Molde i fjor. Man kan si mye om Branns historikk, men Wolfe er både en veldig ambisiøs og veldig klok type, som tar gode karrierevalg.

Men nå har de jo sitt å stri med i Molde for tiden.
Om man ikke hadde fulgt med på Brann siden sommeren før, så skjønner jeg de uttalelsene om Brann. Det må sies.

Men da bør man også være litt forsiktig med å uttale seg så bastant.

Det er også en del morsomme, om hvor lenge det er til Brann kan være aktuelle for e-cup. Lite visste disse at Brann allerede hadde startet på reisen mot e-cup i 2023.

Du hadde også en fin en, om at Wolfe skulle løpe oss til seriegull på kanten, før han forsvinner ut for mye penger. Gull ble det, og millioner ble det, så der traff du rimelig bra. I hvert fall bedre enn noen fra Moldeleiren gjorde.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Solvgutt1 skrev: ons mai 24, 2023 2:12 pmPoenget hans forsvinner i voldsomme overdrivelser og sedvanlig dårlig språk.
Det er sant, og det er klassisk MortenP. Men det betyr ikke at han ikke kan ha et poeng eller to.
Solvgutt1 skrev: ons mai 24, 2023 2:12 pmDet er dustete ja, men det er ikke det verste norske supportere har gjort. Ikke engang i år.

Dette var jo ikke noen nasjonal begivenhet. Det var ikke 17. mai. Det var finalen i en idrettskonkurranse, som den norske staten ga så mye faen i at de sendte Sandra Borch som sin representant. Den typen respektløshet i seg selv fortjener en liten protestmarkering.
Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 2:13 pmMulig jeg er en landsforræder her, men kan ikke skjønne at folk bryr seg såpass mye om at Brann-fans valgte å synge Nystemten over nasjonalsangen. Uavhengig av om man hørte nasjonalsangen eller ikke.

Hadde ikke brydd meg en dritt om LSK sang Kanarisangen eller hva de enn synger før kamp over nasjonalsangen. Er vi alle blitt helt Piers Morgan i dette landet?
Nå er jeg tradisjonell nok til at jeg synes man skal respektere nasjonalsangen, men det er uansett egentlig litt på siden av saken. Nasjonalsangen er jo bare en sang, og i så måte har jeg ikke noe veldig stort problem med akkurat den handlingen i seg selv. Problemet er bare grunnen til at det gjøres – at de ikke anerkjenner staten Norge!? Altså, hallo? Både jeg og MortenP er klare over at 99% av Brannfansen og vel så det ikke er så dumme, men dette skytset rettes altså som sagt mot den lille andelen som faktisk er så dumme. Så lenge man ikke føler seg truffet av beskrivelsen over ("Bergen ut av Norge", "anerkjenner ikke staten Norge") så synes jeg det burde være lett å si seg enig.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Gullet kom faktisk hem i år.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

tomi skrev: ons mai 24, 2023 3:06 pm
Solvgutt1 skrev: ons mai 24, 2023 2:12 pmPoenget hans forsvinner i voldsomme overdrivelser og sedvanlig dårlig språk.
Det er sant, og det er klassisk MortenP. Men det betyr ikke at han ikke kan ha et poeng eller to.
Solvgutt1 skrev: ons mai 24, 2023 2:12 pmDet er dustete ja, men det er ikke det verste norske supportere har gjort. Ikke engang i år.

Dette var jo ikke noen nasjonal begivenhet. Det var ikke 17. mai. Det var finalen i en idrettskonkurranse, som den norske staten ga så mye faen i at de sendte Sandra Borch som sin representant. Den typen respektløshet i seg selv fortjener en liten protestmarkering.
Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 2:13 pmMulig jeg er en landsforræder her, men kan ikke skjønne at folk bryr seg såpass mye om at Brann-fans valgte å synge Nystemten over nasjonalsangen. Uavhengig av om man hørte nasjonalsangen eller ikke.

Hadde ikke brydd meg en dritt om LSK sang Kanarisangen eller hva de enn synger før kamp over nasjonalsangen. Er vi alle blitt helt Piers Morgan i dette landet?
Nå er jeg tradisjonell nok til at jeg synes man skal respektere nasjonalsangen, men det er uansett egentlig litt på siden av saken. Nasjonalsangen er jo bare en sang, og i så måte har jeg ikke noe veldig stort problem med akkurat den handlingen i seg selv. Problemet er bare grunnen til at det gjøres – at de ikke anerkjenner staten Norge!? Altså, hallo? Både jeg og MortenP er klare over at 99% av Brannfansen og vel så det ikke er så dumme, men dette skytset rettes altså som sagt mot den lille andelen som faktisk er så dumme. Så lenge man ikke føler seg truffet av beskrivelsen over ("Bergen ut av Norge", "anerkjenner ikke staten Norge") så synes jeg det burde være lett å si seg enig.
Jeg tror ikke det er sagt i fullt alvor.

Jeg syns det er helt greit å være kritisk til de som -valgte- å synge over nasjonalsangen, men jeg er mer kritisk til at pompøse og irrelevante noksagter som MortenP kommer to dager etter kampen med "Norges dummeste supportere" i et desperat forsøk på å melke litt oppmerksomhet ut av en gjennomkommentert sak, får denne oppmerksomheten.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GatlingGun skrev: ons mai 24, 2023 3:07 pm Gullet kom faktisk hem i år.
Fra Nattland til Kalfaret, fra Fana til Starefossen, som vi synger her borte...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»