Hvor havner Kjetil Knutsen?

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Hvor havner Kjetil Knutsen?

Legg inn av Tjaaah »

PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 5:13 pm At Knutsen har opparbeidet seg et stort selvbilde er det ingen tvil om. Klubber skal finne seg i å vente på hans avgjørelse, og det skal skje når det passer ham.
Sier mer om det oppblåste selvbildet til enkelte trøndere, når man forventer at et annet lags trener skal komme med nyheter om sin videre karriere, før sesongen er over.

Det var denne bjelken du ikke ser selv, Perry.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Solvgutt1 skrev: tir des 07, 2021 5:23 pm
PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 5:13 pm At Knutsen har opparbeidet seg et stort selvbilde er det ingen tvil om. Klubber skal finne seg i å vente på hans avgjørelse, og det skal skje når det passer ham.
Han er vel først og fremst opptatt av å sikre seriegullet med sin nåværende arbeidsgiver?

Knutsen har ikke trengt å skape usikkerhet allerede for fem måneder siden om han vil fortsette som trener i Glimt. Han kunne bare sagt det ikke er tema for ham før sesongen er ferdig spilt.

lund

Legg inn av lund »

PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 7:30 pm
Solvgutt1 skrev: tir des 07, 2021 5:23 pm
PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 5:13 pm At Knutsen har opparbeidet seg et stort selvbilde er det ingen tvil om. Klubber skal finne seg i å vente på hans avgjørelse, og det skal skje når det passer ham.
Han er vel først og fremst opptatt av å sikre seriegullet med sin nåværende arbeidsgiver?

Knutsen har ikke trengt å skape usikkerhet allerede for fem måneder siden om han vil fortsette som trener i Glimt. Han kunne bare sagt det ikke er tema for ham før sesongen er ferdig spilt.
Det har ikke slått deg at han kanskje ikke har bestemt seg/ikke ønsker å bestemme seg midt i sesong?

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Tjaaah skrev: tir des 07, 2021 7:28 pm
PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 5:13 pm At Knutsen har opparbeidet seg et stort selvbilde er det ingen tvil om. Klubber skal finne seg i å vente på hans avgjørelse, og det skal skje når det passer ham.
Sier mer om det oppblåste selvbildet til enkelte trøndere, når man forventer at et annet lags trener skal komme med nyheter om sin videre karriere, før sesongen er over.

Det var denne bjelken du ikke ser selv, Perry.
Det er Knutsen som startet for fem måneder siden med skape usikkerhet om han vil forlenge med Glimt eller ikke. Har han ikke gjort det. Har det ikke vært fokus på Norges beste trener siden det skjedde.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

lund skrev: tir des 07, 2021 7:31 pm
PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 7:30 pm
Solvgutt1 skrev: tir des 07, 2021 5:23 pm

Han er vel først og fremst opptatt av å sikre seriegullet med sin nåværende arbeidsgiver?

Knutsen har ikke trengt å skape usikkerhet allerede for fem måneder siden om han vil fortsette som trener i Glimt. Han kunne bare sagt det ikke er tema for ham før sesongen er ferdig spilt.
Det har ikke slått deg at han kanskje ikke har bestemt seg/ikke ønsker å bestemme seg midt i sesong?
Hva tjener Knutsen da på skape usikkerhet i klubben han trener, deres spillere og supportere med å formidle sin tvil om han vil fortsette å trene Glimt neste sesong?
Sist redigert av PerryAndre den tir des 07, 2021 8:02 pm, redigert 2 ganger totalt.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Zanick skrev: tir des 07, 2021 7:18 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir des 07, 2021 7:05 pm
Zanick skrev: tir des 07, 2021 4:34 pm Man har lært at det sjeldent er lurt å overbevise en pensjonist om å ta ''en siste jobb''. Fikk i hvert fall ryddet litt i stallen under Hareide, han fryste ut Helland, Åsen og Valsvik med glede virket det som.
Er det noe som er sikkert så er det at Rosenborg ikke har hatt bruk for en stødig midtstopper i år. Også bra at de ikke har hatt en ving som leverer solid med målpoeng. En spiss som scorer tosifret vil man ikke ha. En dyktig boks-til-boks midtbanespiller er også tull. En trønder på laget er vel heller ikke noe man trenger.
Beklager, men det blir vanskelig å ta deg seriøst når du påstår at Helland leverer solid med målpoeng. Mannen er nærmest fotballinvalid og har knapt vært på banen i år.
Adegbenro ble toppscorer og poengkonge i Allsvenskan.

Helland ble redusert til trønder i oppramsingen min. Har står jo forsåvidt for et av sesongens beste øyeblikk på Åråsen mot nettopp RBK.
Sist redigert av MoldeMoldeMolde den tir des 07, 2021 8:09 pm, redigert 1 gang totalt.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Om Knutsen blir i BG så hadde det vel blitt kjent nå? Og senest innen søndag.

Visa

Legg inn av Visa »

Dette er nok et spill fra Knutsen for å melke høyest mulig lønn

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Bortsett fra Trønder så er det ingen av de tre og Botheim som ville ha framstått som noen av de delene der på RBK i år.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Det er vel ingen som kan tvinge Knutsen til og flagge offentlig hva som skjer etter denne sesongen. Vil tro han har dialog med Bodø Glimt som er den eneste han, så vidt vi vet, er forpliktet og forholde seg til. Hvorfor er Rosenborg i det hele tatt i posisjon til og ta regi på dette? Dem har ytret interesse for Knutsen, ifølge media ikke fått svar. Da får dem enten innfinne seg med fortsatt manglende svar, foreløpig, eller komme seg videre. Rosenborg er overhode ikke noe flaggskip i Norsk fotball lengre, som kan regne med og diktere hvordan dem vil ha det. Det må også dere Rosenborg supportere innfinne dere med!

dani07

Legg inn av dani07 »


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Risikabelt av Glimt må jeg si..

dani07

Legg inn av dani07 »

AxelRudi skrev: tir des 07, 2021 10:56 pm Risikabelt av Glimt må jeg si..
Ja og nei. Er jo lett å finne pengene med dagens suksess. Men de gjør det jo vanskelig om ting blir tungt, KK må fjernes og hva som evt skjer med lønnsforventningene i spillergruppen + neste trener osv.

Han har 2.3 idag i Glimt

qbah

Legg inn av qbah »

dani07 skrev: tir des 07, 2021 11:16 pm
AxelRudi skrev: tir des 07, 2021 10:56 pm Risikabelt av Glimt må jeg si..
Ja og nei. Er jo lett å finne pengene med dagens suksess. Men de gjør det jo vanskelig om ting blir tungt, KK må fjernes og hva som evt skjer med lønnsforventningene i spillergruppen + neste trener osv.

Han har 2.3 idag i Glimt
Synes det også var mye jeg til å være en klubb som Glimt og med sitt budsjett.

dani07

Legg inn av dani07 »

qbah skrev: tir des 07, 2021 11:22 pm
dani07 skrev: tir des 07, 2021 11:16 pm
AxelRudi skrev: tir des 07, 2021 10:56 pm Risikabelt av Glimt må jeg si..
Ja og nei. Er jo lett å finne pengene med dagens suksess. Men de gjør det jo vanskelig om ting blir tungt, KK må fjernes og hva som evt skjer med lønnsforventningene i spillergruppen + neste trener osv.

Han har 2.3 idag i Glimt
Synes det også var mye jeg til å være en klubb som Glimt og med sitt budsjett.
2020 var første gang Glimt hadde mer enn 100 mill i budsjett. At treners lønn etter sosiale utgifter osv utgjør 3% av budsjettet vil jeg tro er noe høyere enn snittet, men ikke sykt. Med 7 mill i året, så vil vel totale utgifter bli ca 9.5 millioner, som tilsier at om budsjettet for 2022 er likt som 2021 (her opererte vi med 94 millioner) så ville lønnen til treneren vært over 10% av budsjettet. Det er farlig mye.

Så kan man jo si at budsjettet vil selvfølgelig øke for 2022 om de gir denne lønnsposten til KK, så det blir jo aldri 10% av budsjettet.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Veldig høy lønn til å være Glimt, og i Norge generelt men er det et sted man har råd til å sprenge lønningene så er det hovedtrener. Langt bedre enn på en spiller totalt sett, der risikerer man hele lønnsbalansen i troppen. At Knutsen tjener 5-6 mill mer enn resten av spillerne bør egentlig ingen kunne si altfor mye på så lenge han leverer varene. Men ja, i alle andre tilfeller ville dette vært total galskap, men når det er Knutsen må man nesten si det er verdt det. Viser hvert fall hvor latterlig høyt de verdsetter han der oppe. Om de mener hvem som helst kunne tatt over skuta så ville de ikke strekt seg så langt. Selge Botheim frigir nok ca nok midler til å holde Knutsen der i ytterligere 3 år, og de har muligens en bedre spiss i bakhånd allerede. Om man tenker summene man kan tjene på å nå gruppspill i Europa de neste 3 årene så er det vel snakk om flere hundre mill potensielt. Om man faller av pga trenerbytte og faller helt ned på midten av tabellen så er det nok enda mer penger tapt i det lange løp. Det skal liksom ikke mer til enn Europa League gruppespill neste år, fremfør bare Conference League så er man i pluss her.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Diverse bonuser for seriemesterskap og avansement i Europa gir nok trenerapparatet og spillerne til salt i maten.
Ta med spillersalg som ikke var noe som var forventet for et par år siden. Noen har jo blitt veldig attraktive i utlandet.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Det blir en vanskelig pedagogisk øvelse å si at det er «vi» som er driveren til suksess når en tjener så mye. Da blir det fort store økninger til alle eller dårlig stemning.

Lett å si at BG har råd til dette med seriemesterskap og Europa, men virker veldig risikabelt om det ryker.

HarryH

Legg inn av HarryH »

PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 7:40 pm
Tjaaah skrev: tir des 07, 2021 7:28 pm
PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 5:13 pm At Knutsen har opparbeidet seg et stort selvbilde er det ingen tvil om. Klubber skal finne seg i å vente på hans avgjørelse, og det skal skje når det passer ham.
Sier mer om det oppblåste selvbildet til enkelte trøndere, når man forventer at et annet lags trener skal komme med nyheter om sin videre karriere, før sesongen er over.

Det var denne bjelken du ikke ser selv, Perry.
Det er Knutsen som startet for fem måneder siden med skape usikkerhet om han vil forlenge med Glimt eller ikke. Har han ikke gjort det. Har det ikke vært fokus på Norges beste trener siden det skjedde.
Det er jo denne usikkerheten han har skapt som gjør at han nå sannsynligvis vil få kjempelønn i Bodø/Glimt. Bra manøvrert av Knutsen.

Investor

Legg inn av Investor »

Umeritterte og autoritære Milojevic på vei til RBK.
Sorry, men dette har jeg liten tro på.
"– Han er en relativt ung trener som har et voldsomt driv og er klar og tydelig i lederstilen. Det skal være høy intensitet på trening, og han krever både karakter og aggressivitet fra spillerne sine."

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 7:30 pm
Solvgutt1 skrev: tir des 07, 2021 5:23 pm
PerryAndre skrev: tir des 07, 2021 5:13 pm At Knutsen har opparbeidet seg et stort selvbilde er det ingen tvil om. Klubber skal finne seg i å vente på hans avgjørelse, og det skal skje når det passer ham.
Han er vel først og fremst opptatt av å sikre seriegullet med sin nåværende arbeidsgiver?

Knutsen har ikke trengt å skape usikkerhet allerede for fem måneder siden om han vil fortsette som trener i Glimt. Han kunne bare sagt det ikke er tema for ham før sesongen er ferdig spilt.
Er det ikke det han har sagt i hvert eneste intervju da? Jøjemeg.

Tror Deres Kongelige Høyheter i Trøndelag snart må venne dere til at dere ikke er noe flaggskip lenger, eller har vært det på mange år.

dani07

Legg inn av dani07 »

Tenk at det faktisk meldes at det er KK som har vært en "tease" eller uprofesjonell i denne situasjonen.
Dere har nærmest annonsert i media at KK er førstevalget deres, snakket om det i tide og utide, gått med på at ting skal tas etter sesongen - og nå har dere klart å blåse opp saken igjen pga det kan virke som at dere ikke nødvendigvis får førstevalget deres.

Buhu, det er bra synd i trøndere som først nå våknet og innså at 90 tallet er over.

Kunne KK bekreftet/avkreftet både RBK og Glimt tidligere? Ja. Har han endret på noe som helst av svarene sine fra det startet i september til nå? Nei.

Han er under kontrakt, han har sagt at han ikke vil uttale seg før etter sesongen og det har han stått for.
Jeg personlig mener han kunne vært tydeligere, men å påstå at det er han som har vært uprofesjonell, det er det bare inngrodde trøndere som har plakat av Odd Iversen og Nils Arne Eggen på soverommet som mener.

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

*gjesp*'

Nok et harmdirrende oppgulp fra en Viking-supporter som virker å anse andre klubbers hårete mål som en personlig krenkelse. Tenk å tro høyt om seg selv!

Bruk heller tiden på å fortsette jakten på en erkefiende som dere tror gidder "hate" dere. (Burde vært Brann, men de har vel viktigere ting å bekymre seg over)

@dani07: saken ble "blåst opp" av en journalist i Nettavisen, hvorpå andre media slengte seg på. At en eller to debattanter på et fotballforum disser KK, er ikke ensbetydende med at det er et samlet supporter- eller klubbsyn.
Sist redigert av Rösenborger den ons des 08, 2021 10:30 am, redigert 1 gang totalt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Investor skrev: ons des 08, 2021 8:42 am Umeritterte og autoritære Milojevic på vei til RBK.
Sorry, men dette har jeg liten tro på.
"– Han er en relativt ung trener som har et voldsomt driv og er klar og tydelig i lederstilen. Det skal være høy intensitet på trening, og han krever både karakter og aggressivitet fra spillerne sine."
Her har man tydeligvis gjort det lettvint og bare kopiert beskrivelsen av Eirik Horneland.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Jeg tror KK-saken enda har en tvist i seg. Den må vi nok vente på til neste uke.

Milos er faktisk lik KK på en del ting, men jeg skjønner jo at JJ ikke har såpass oversikt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Rösenborger skrev: ons des 08, 2021 10:25 am *gjesp*'

Nok et harmdirrende oppgulp fra en Viking-supporter som virker å anse andre klubbers hårete mål som en personlig krenkelse. Tenk å tro høyt om seg selv!

Bruk heller tiden på å fortsette jakten på en erkefiende som dere tror gidder "hate" dere. (Burde vært Brann, men de har vel viktigere ting å bekymre seg over)

@dani07: saken ble "blåst opp" av en journalist i Nettavisen, hvorpå andre media slengte seg på. At en eller to debattanter på et fotballforum disser KK, er ikke ensbetydende med at det er et samlet supporter- eller klubbsyn.
Jeg har ikke noe problem med at noen tror høyt om seg selv. Du illustrerer derimot godt med ditt innlegg hva jeg har et problem med. Er det kun Rosenborg som skal få tro høyt om seg selv? Hva med Kjetil Knutsen, som blir kritisert for akkurat dette?

Er vel ikke akkurat jeg som maler fiendebilder her. Harmdirrende oppgulp….. :lol:

dani07

Legg inn av dani07 »

Rösenborger skrev: ons des 08, 2021 10:25 am *gjesp*'

Nok et harmdirrende oppgulp fra en Viking-supporter som virker å anse andre klubbers hårete mål som en personlig krenkelse. Tenk å tro høyt om seg selv!

Bruk heller tiden på å fortsette jakten på en erkefiende som dere tror gidder "hate" dere. (Burde vært Brann, men de har vel viktigere ting å bekymre seg over)

@dani07: saken ble "blåst opp" av en journalist i Nettavisen, hvorpå andre media slengte seg på. At en eller to debattanter på et fotballforum disser KK, er ikke ensbetydende med at det er et samlet supporter- eller klubbsyn.
På dette forumet, samt RBKweb, så er det et flertall av mennesker (av de som uttryker sin mening) som mener at KK behandler klubben urettferdig/galt, enn de som mener det motsatte.

Sagt på en annen måte, flertallet går i angrep på KK, istedet for å spørre seg hvorfor han angivelig har takket nei.

Og det er veldig få som sikter til denne ukens hendelser når de omtaler saken. Første intervju hvor Koteng bekrefter KK som interessant er fra 01.07 i år. I det samme intervjuet så sier han at han ikke ønsker å kommentere enkeltnavn, men kommenterer KK ved enkeltnavn.
Det er en part som har vært uprofesjonell og det er RBK som klubb, styrt av sin styreleder.

dada1977

Legg inn av dada1977 »

Det beste ville vel vært å svare ingen kommentar om Knutsen, men det hadde jo uansett kommet ut at RBK var interessert i ham, slik det gjorde med Milojevic. Og det sier jo også seg selv at RBK ville være interessert i Knutsen, med tanke på spillestil, suksess og kontraktslengde i Bodø.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Investor skrev: ons des 08, 2021 8:42 am Umeritterte og autoritære Milojevic på vei til RBK.
Sorry, men dette har jeg liten tro på.
"– Han er en relativt ung trener som har et voldsomt driv og er klar og tydelig i lederstilen. Det skal være høy intensitet på trening, og han krever både karakter og aggressivitet fra spillerne sine."
Noen av de påstandene til Jokke og han fra den svenske utgaven av dagbladet er jo hysteriske.

" Stor klubb, usikker på om han takler presset i RBK". Nei Røde Stjerne er jo kjære mor, intet press der. Samme med Hammarby, med 40k gærne supportere i en klubb som kronisk underpresterer.

" Prossessen minner om Horneland" - Nå var Horneland nr 8 på lista etter at den ene kandidaten hadde takket nei, mens Milos var på lista som klart andrevalg for flere måneder siden. Men ok.. Det er jo ikke så viktig at det man sier stemmer.

" Milos minner også om Horneland" - Ja en trener som har en Master i Sports Science, har bygd sin egen scouting app, er UEFA Pro utdannet, og har vært på opplæring hos Mancini, Dejan Stankovic, og Sinisa Mihalovic i Serie A er akkurat det samme som "Kjøyra på" fra Haugalandet som var livredd folk og teknologi. Mer om likheten under, spesielst den om intensitet er fin.

" Milos er ikke i samme spor som KK!" Ikke? Noen sitater fra Milos under:

" Jeg ønsker å spille en tempofyllt 433, med god gjenvinning. Men det sier jo alle trenere. Det jeg er mer opptatt av enn "min spillestil" er min treningsfilosofi. Jeg vet at man spiller slik man trener. Trener du på kontringer vil laget ditt kontre, trener du på possession får du det. Derfor trener jeg en del 11 mot 11 og 11 mot 8, slik at vi vet akkurat hva vi skal gjøre i kamp." Akkurat som Nils og etterhvert KK her.

"Det viktigste er at treningen NÅR du trener har 100% intensitet. Derfor kan treningstiden variere, kanskje det ikke er 90 min. Kanskje det er idag 60, 70, 80 min. Treningen stopper når intensiteten dropper. Jeg ønsker ikke at lagene min skal kjøre angrep på 80% intensitet, så jeg ser ingen grunn til å trene på det." - Akkurat som Nils og KK.

""Fotballfilosofien min er proaktiv. Vi må ikke vente på motstanders feil, vi må få de til å gjøre feil. Den beste egenskapen du har som trener i dagens fotball, er å skanne hva du har av spillereferdigheter, og se hvordan du kan bruke disse best for å bruke deres styrker i systemet du har. Hittil har jeg måttet variert system også da jeg ikke har vært i klubber man kan hente spillere for penger." Bruke spilleres ferdigheter? - Godfot-teori altså. Skape problemer for motstanderer. Høres kjent ut.

Det må være relativt lett å bli fotball-ekspert. Selv ønsker jeg den nye Horneland velkommen, om det ikke blir en Bergenser.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AxelRudi: Var han ikke assistent i Røde Stjerne da? Er vel noe helt annet enn å være hovedtrener.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»