Hvor havner Kjetil Knutsen?

Svar
thewaterfall

Re: Hvor havner Kjetil Knutsen?

Legg inn av thewaterfall »

mogandisu skrev: lør des 04, 2021 12:09 pm
Solvgutt1 skrev: fre des 03, 2021 9:27 pm
mogandisu skrev: fre des 03, 2021 2:52 pm Kjetil Knutsen med intervju i Avisa Nordland. Snakker om Fredrik Bjørkan og hans overgang til Hertha Berlin, og at de ser på å omskolere Sondre Sørli til å ta den venstrebackplassen han etterlater seg. Eventuelt se eksternt når overgangsvinduet åpner.
https://www.an.no/kjetil-hyller-bjorkan ... -4-1516895

Nå leser jeg selvfølgelig altfor mye inn i et enkelt intervju, men kan det i det minste bety at det å bli i Bodø/Glimt er en reell mulighet?
Siden han her planlegger hvordan han skal erstatte Bjørkan, som tilslutter seg Hertha 1. januar 2022.
Alle ledere med et snev av profesjonalitet planlegger jo for framtiden til arbeidsplassen selv om man selv ikke skal være en del av den.

(Gitt at man ikke har blitt sagt opp og sitter i oppsigelsestiden da).
Joda selvfølgelig, tar åpenbart ikke dette som noen form for bekreftelse eller noe. Bare synes det var nevneverdig, med tanke på at noen har ment at Knutsen i praksis var "klar" for Rosenborg for flere uker siden. Om det var tilfellet så hadde han vel ikke stilt opp og snakket så detaljert om neste sesong.

Jeg mener dette taler for det jeg har ment hele tiden, som er at Knutsen forteller sannheten når han sier at han ikke har bestemt seg, og er i tvil om hva han bør velge. Noe han også bør være. Selv om Glimt skulle miste både: Bjørkan, Lode, Berg, Solbakken og Botheim, så vil jeg si at Glimt fint kan være en kandidat til topp 4 neste år også, selv uten signeringer.
Bjørkan -> Sørli
Lode -> Kvile/Helstad Amundsen
Berg -> Elias Hagen
Solbakken -> Koomson/Mvuka
Botheim -> Melkersen/Nordås/Boniface

Absolutt et spennende lag Glimt har til neste år. Kanskje vel så spennende som Rosenborg.
Spennende lag til neste år hos Glimt, men litt usikker på om jeg er enig i at det er vel så spennende som Rosenborg.

Pereira tar venstrebacken, Holse får briljere som indreløper og trioen Vecchia-Holm-Ceïde helt fremst mener jeg er superspennende hvis Rosenborg får innarbeidet en plan i spillet sitt, særlig offensivt. Hansen i mål er jo landslagsklasse og er ikke mange bedre i Eliteserien spør du meg. Reitan er ikke ligaens beste høyreback men en gjennomført solid spiller som jeg mener alltid gir alt og gjør jobben sin, kommer nok mer til sin rett hvis man får en mer offensiv plan også og bør få klare 5-10 målpoeng i løpet av en sesong. Jeg tror også Henriksen vil vise seg fra en bedre side neste sesong, enten det er på midtbanen eller om han omskoleres til midtstopper. Hvis vi ikke Selnæs kommer inn så vil jeg se Henriksen sentralt. Den andre indreløperplassen er jeg litt mer skeptisk til. Føler den er PCS sin hvis han klarer å komme seg opp på det nivået han er i stand til, hvis ikke er det Tagseth og Skarsem som bør få den.

Det er på midtstopperplass jeg er bekymret egentlig, men Augustinsson kan være en kandidat til den venstremidtstopperplassen. Serbecic og Hovland forsvinner nok garantert og Holmar lengter hjem til Island så da kommer det minst en stopper inn uansett.

I tillegg så har flere av spillerne til Rosenborg vist at de har et høyt ES-nivå inne til tross for mangel på system og plan. Elias Hagen har vært god for Glimt når han har fått sjansen, men det er enklere å skinne i et innarbeidet system. Og der har Glimt vært enormt gode. Sørli har vel i hovedsak spilt kant og har lite erfaring som back, Boniface har vist at det bor en bra fotballspiller i han men hva har skadene gjort og klarer han å levere over en hel sesong? Melkersen har vært god i OBOS, men det er et steg opp å skulle levere for et lag som skal kjempe i toppen av ES allikevel. Koomson er en joker, Mvuka er spennende.

Alt i alt mener jeg at Glimt har et spennende lag, men at det er mange spørsmålstegn allikevel. Tar man i betraktning at man skal erstatte viktige spillere i flere ledd samtidig så er det enda mer usikkert hvordan det går. Jeg mener spillerne til Rosenborg har vist mer allerede og klarer man å løfte de et hakk eller mer så er det meget spennende å se hva de kan utrette.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Det er sikkert grunner for KK til å komme til Trondheim for å suge ut siste lærdom av sitt forbide her:




Fremdeles like besatt av rom 2 og at det ikke skal spilles på første bevegelse. Enormt å høre på Nils, selv nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Malmø visstnok interessert i KK.



Usikker på hvor seriøst dette er, men...

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Har ikke de Tomasson? Skal han videre eller får han sparken tross CL og seriegull?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mulig det spøker for karrieren til Knutsen nå, etter å ha blitt utmanøvrert av både egen speaker, og Horneland, i kveld.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Det tar nok uansett for lang tid for Dahl Thomasson å eventuelt finne en ny klubb, til at Malmø skal blande seg inn ang KK. Det er vel ikke så mye ledig i Nederland før øyeblikket.

lund

Legg inn av lund »

thewaterfall skrev: lør des 04, 2021 3:08 pm
mogandisu skrev: lør des 04, 2021 12:09 pm
Solvgutt1 skrev: fre des 03, 2021 9:27 pm

Alle ledere med et snev av profesjonalitet planlegger jo for framtiden til arbeidsplassen selv om man selv ikke skal være en del av den.

(Gitt at man ikke har blitt sagt opp og sitter i oppsigelsestiden da).
Joda selvfølgelig, tar åpenbart ikke dette som noen form for bekreftelse eller noe. Bare synes det var nevneverdig, med tanke på at noen har ment at Knutsen i praksis var "klar" for Rosenborg for flere uker siden. Om det var tilfellet så hadde han vel ikke stilt opp og snakket så detaljert om neste sesong.

Jeg mener dette taler for det jeg har ment hele tiden, som er at Knutsen forteller sannheten når han sier at han ikke har bestemt seg, og er i tvil om hva han bør velge. Noe han også bør være. Selv om Glimt skulle miste både: Bjørkan, Lode, Berg, Solbakken og Botheim, så vil jeg si at Glimt fint kan være en kandidat til topp 4 neste år også, selv uten signeringer.
Bjørkan -> Sørli
Lode -> Kvile/Helstad Amundsen
Berg -> Elias Hagen
Solbakken -> Koomson/Mvuka
Botheim -> Melkersen/Nordås/Boniface

Absolutt et spennende lag Glimt har til neste år. Kanskje vel så spennende som Rosenborg.
Spennende lag til neste år hos Glimt, men litt usikker på om jeg er enig i at det er vel så spennende som Rosenborg.

Pereira tar venstrebacken, Holse får briljere som indreløper og trioen Vecchia-Holm-Ceïde helt fremst mener jeg er superspennende hvis Rosenborg får innarbeidet en plan i spillet sitt, særlig offensivt. Hansen i mål er jo landslagsklasse og er ikke mange bedre i Eliteserien spør du meg. Reitan er ikke ligaens beste høyreback men en gjennomført solid spiller som jeg mener alltid gir alt og gjør jobben sin, kommer nok mer til sin rett hvis man får en mer offensiv plan også og bør få klare 5-10 målpoeng i løpet av en sesong. Jeg tror også Henriksen vil vise seg fra en bedre side neste sesong, enten det er på midtbanen eller om han omskoleres til midtstopper. Hvis vi ikke Selnæs kommer inn så vil jeg se Henriksen sentralt. Den andre indreløperplassen er jeg litt mer skeptisk til. Føler den er PCS sin hvis han klarer å komme seg opp på det nivået han er i stand til, hvis ikke er det Tagseth og Skarsem som bør få den.

Det er på midtstopperplass jeg er bekymret egentlig, men Augustinsson kan være en kandidat til den venstremidtstopperplassen. Serbecic og Hovland forsvinner nok garantert og Holmar lengter hjem til Island så da kommer det minst en stopper inn uansett.

I tillegg så har flere av spillerne til Rosenborg vist at de har et høyt ES-nivå inne til tross for mangel på system og plan. Elias Hagen har vært god for Glimt når han har fått sjansen, men det er enklere å skinne i et innarbeidet system. Og der har Glimt vært enormt gode. Sørli har vel i hovedsak spilt kant og har lite erfaring som back, Boniface har vist at det bor en bra fotballspiller i han men hva har skadene gjort og klarer han å levere over en hel sesong? Melkersen har vært god i OBOS, men det er et steg opp å skulle levere for et lag som skal kjempe i toppen av ES allikevel. Koomson er en joker, Mvuka er spennende.

Alt i alt mener jeg at Glimt har et spennende lag, men at det er mange spørsmålstegn allikevel. Tar man i betraktning at man skal erstatte viktige spillere i flere ledd samtidig så er det enda mer usikkert hvordan det går. Jeg mener spillerne til Rosenborg har vist mer allerede og klarer man å løfte de et hakk eller mer så er det meget spennende å se hva de kan utrette.
Verken Vecchia eller Skjelbred tror jeg er spillere som vil passe inn i Knutsens spillemåte.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Derimot vil han Selnæs tilgjengelig om ikke så alt for mange måneder. Stor oppgradering fra Berg, og en man man kan bygge laget rundt i 7-8 år - minst.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:01 pm Derimot vil han Selnæs tilgjengelig om ikke så alt for mange måneder. Stor oppgradering fra Berg, og en man man kan bygge laget rundt i 7-8 år - minst.
Minst til han er 34-35? Hvor mange holder nivået så lenge?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Har Knutsen vært spiller selv noen gang?

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:08 pm
Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:01 pm Derimot vil han Selnæs tilgjengelig om ikke så alt for mange måneder. Stor oppgradering fra Berg, og en man man kan bygge laget rundt i 7-8 år - minst.
Minst til han er 34-35? Hvor mange holder nivået så lenge?
Sentrale midtbanespillere blir jo ofte bedre med årene. Krever ikke så voldsomt med eksplosivitet å ligge sentralt der, spesielt ikke i ES. Husker RBK møtte Plzen for 10 år siden da tsjekkerne slo godt fra seg i Europa, og de hadde en 36 år gammel Pavel Horvath inne sentralt. Herjet totalt, selv med voldsom ølmage. Annen sammenlignbare spillertyper som Busquets og Matic er jo 33 år og har holdt et godt nivå hele veien. Skammelsrud kunne fint holdt på lengre enn han gjorde da han la opp som 36-åring.
Sist redigert av Dewaz den søn des 05, 2021 8:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Bør revurdere Brann. Tenk å få trenere Kniksen reinkarnert.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:23 pm
Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:08 pm
Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:01 pm Derimot vil han Selnæs tilgjengelig om ikke så alt for mange måneder. Stor oppgradering fra Berg, og en man man kan bygge laget rundt i 7-8 år - minst.
Minst til han er 34-35? Hvor mange holder nivået så lenge?
Sentrale midtbanespillere blir jo ofte bedre med årene. Krever ikke så voldsomt med eksplosivitet å ligge sentralt der, spesielt ikke i ES.
Skjelbred, Henriksen, Tettey. Lærer dere aldri der oppe?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:58 pm Skjelbred, Henriksen, Tettey. Lærer dere aldri der oppe?
Rbk har vært på studietur hos VIF, men for å sette sitt eget preg på taktikken, har de valgt å gå for gamle, skadde midtbanespillere, i stedet for spisser.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Tjaaah skrev: søn des 05, 2021 9:12 pm
Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:58 pm Skjelbred, Henriksen, Tettey. Lærer dere aldri der oppe?
Rbk har vært på studietur hos VIF, men for å sette sitt eget preg på taktikken, har de valgt å gå for gamle, skadde midtbanespillere, i stedet for spisser.
Det er noe herlig naivt over å tro at Selnæs skal dominere på RBKs midtbane til han er minst 35. Altså antageligvis lenger. Og det etter flere år i Kina (!). Håper flere der oppe tenker sånn. Dvs, det vet vi jo at de gjør.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:58 pm
Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:23 pm
Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:08 pm

Minst til han er 34-35? Hvor mange holder nivået så lenge?
Sentrale midtbanespillere blir jo ofte bedre med årene. Krever ikke så voldsomt med eksplosivitet å ligge sentralt der, spesielt ikke i ES.
Skjelbred, Henriksen, Tettey. Lærer dere aldri der oppe?
Dette er helt andre spillertyper. Alt hadde blitt enklere om du leste innleggene du siterte.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Dewaz skrev: søn des 05, 2021 9:56 pm
Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:58 pm
Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:23 pm

Sentrale midtbanespillere blir jo ofte bedre med årene. Krever ikke så voldsomt med eksplosivitet å ligge sentralt der, spesielt ikke i ES.
Skjelbred, Henriksen, Tettey. Lærer dere aldri der oppe?
Dette er helt andre spillertyper. Alt hadde blitt enklere om du leste innleggene du siterte.
Nå skal jeg være den første til å innrømme at jeg ikke følger Rosenborg særlig tett, men har ikke alle disse 3 bekledd den sentrale midtbanerollen til Rosenborg i 4-3-3? Uavhengig av det, så var det jo ikke måte på hvor mye disse tre herrene skulle dominere norsk eliteserie når de kom tilbake. Akkurat slik du nå snakker om Selnæs. Vel, det ble ikke helt slik.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Tror Selnæs har bedre forutsetninger enn hvert fall Skjelbred og Tettey. Skjelbred blitt primært defensivt anlagt utover i karrieren, Tettey aldri vært noe ballvirtuos, sliter når knæra er ødelagt. Henriksen er jeg faktisk overrasket ikke har vært bedre, egentlig i "prime" alder og sliter med å markere seg i ligaen. Men Selnæs såpass bra med kula at han bør kunne spille noen år ut i karrieren.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

aderyn skrev: søn des 05, 2021 10:14 pm Tror Selnæs har bedre forutsetninger enn hvert fall Skjelbred og Tettey. Skjelbred blitt primært defensivt anlagt utover i karrieren, Tettey aldri vært noe ballvirtuos, sliter når knæra er ødelagt. Henriksen er jeg faktisk overrasket ikke har vært bedre, egentlig i "prime" alder og sliter med å markere seg i ligaen. Men Selnæs såpass bra med kula at han bør kunne spille noen år ut i karrieren.
Enig i dette.

Skjelbred har vært bra den tida han har vært skadefri, men dessverre så har det vært alt for mye skader. Tettey er en spesiell sak ettersom han har en avtale om å kun spille på naturgress. Det sier seg selv at det blir vanskelig å markere seg da. Vanskelig for både han og laget når han hele tiden var ut og inn av laget.

Henriksen har vært fryktelig, men har også vært ute store deler av sesongen. Han er strengt tatt ikke noe sentral i 4-3-3 heller spør du meg. Selnæs er som skapt for den rollen og jeg finnes ikke i tvil om at han ville vært en soleklar oppgradering for Rosenborg. Nå tror jeg ikke han kommer hjem riktig enda heller, men det hadde vært en drøm.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:23 pm
Vikingen skrev: søn des 05, 2021 8:08 pm
Dewaz skrev: søn des 05, 2021 8:01 pm Derimot vil han Selnæs tilgjengelig om ikke så alt for mange måneder. Stor oppgradering fra Berg, og en man man kan bygge laget rundt i 7-8 år - minst.
Minst til han er 34-35? Hvor mange holder nivået så lenge?
Sentrale midtbanespillere blir jo ofte bedre med årene. Krever ikke så voldsomt med eksplosivitet å ligge sentralt der, spesielt ikke i ES. Husker RBK møtte Plzen for 10 år siden da tsjekkerne slo godt fra seg i Europa, og de hadde en 36 år gammel Pavel Horvath inne sentralt. Herjet totalt, selv med voldsom ølmage. Annen sammenlignbare spillertyper som Busquets og Matic er jo 33 år og har holdt et godt nivå hele veien. Skammelsrud kunne fint holdt på lengre enn han gjorde da han la opp som 36-åring.
Hva med alle som ikke holder Eliteserienivå i alder av 34+? Dvs. 99,999% av alle?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Av de tre så virker det som om det kun er Skjeldbred som har fotballhodet, ferdighetene og frekvensen til å løse den dype rollen uten å være avhengig av at noen andre tar pasningsansvaret, Henriksen og Tettey er jo ikke helt ulik Khedira/Goretzka hva gjelder hvordan de kan løse den dype rollen i 4-2-3-1, men Tyskland hadde Schweinsteiger ved siden av Khedira når de vant VM og FC Bayern hadde Thiago sammen med Goretzka når de vant CL, ikke noe slikt som Anders Konradsen.

Hvis Kjetil Knutsen kommer så gjetter jeg på at Henriksen vil være indreløper og fint lite annet om han ikke skal bli stopper da, og der vil han komme mye mer til sin rett enn under Hareide.

lund

Legg inn av lund »

Zorbeltuss skrev: man des 06, 2021 12:25 am Av de tre så virker det som om det kun er Skjeldbred som har fotballhodet, ferdighetene og frekvensen til å løse den dype rollen uten å være avhengig av at noen andre tar pasningsansvaret, Henriksen og Tettey er jo ikke helt ulik Khedira/Goretzka hva gjelder hvordan de kan løse den dype rollen i 4-2-3-1, men Tyskland hadde Schweinsteiger ved siden av Khedira når de vant VM og FC Bayern hadde Thiago sammen med Goretzka når de vant CL, ikke noe slikt som Anders Konradsen.

Hvis Kjetil Knutsen kommer så gjetter jeg på at Henriksen vil være indreløper og fint lite annet om han ikke skal bli stopper da, og der vil han komme mye mer til sin rett enn under Hareide.
Hvor mange spillere over 30 bruker Knutsen på Bodø/Glimt? Det burde være en god pekepinn.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Henriksen er da like gammel som Saltnes. Om Knutsen ville ønsket seg Tettey eller brukt Konradsen samtidig som Henriksen/Skjelbred er meget tvilsomt. Lode, Moe og Pellegrino er ikke akkurat unggutter heller, så Knutsen virker å ha et relativt sunt forhold til alder der hvor Hareide setter erfaring og fysikk foran ferdigheter og godfot.

lund

Legg inn av lund »

Zorbeltuss skrev: man des 06, 2021 12:55 am Henriksen er da like gammel som Saltnes. Om Knutsen ville ønsket seg Tettey eller brukt Konradsen samtidig som Henriksen/Skjelbred er meget tvilsomt. Lode, Moe og Pellegrino er ikke akkurat unggutter heller, så Knutsen virker å ha et relativt sunt forhold til alder der hvor Hareide setter erfaring og fysikk foran ferdigheter og godfot.
Pellegrino er den eneste over 30, og han er 31. At han skal bruke en skadeutsatt 35-åring fast ser jeg på som svært lite sannsynlig, og spesielt ikke i den posisjonen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Ikke i RBK.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: man des 06, 2021 3:22 pmIkke i RBK.
Er dette breaking news?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Holy shit. Magefølelsen sa "nei", tydeligvis.

lund

Legg inn av lund »

AxelRudi skrev: man des 06, 2021 3:22 pmIkke i RBK.
Vel, ser ut som det neppe blir en aktuell problemstilling uansett.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Dette var det siste lille håpet om lys i enden av tunellen for min del. Nå blir det helsvart...

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Kan det være Malmø da tro?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»