Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
nottimagiche

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av nottimagiche »

Fole er pensum for enhver ny MFK-er. Ellers litt overdrevent, men kjekt at Kaasa har signert. Venter spent på stopper og spiss nå.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gunnar88 skrev: man jan 17, 2022 4:59 pm
Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 4:51 pm
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 4:44 pm

Fole bruker jeg mye. Argaste bruker jeg om jeg skal gjøre meg til og snakke fole bredt.
«Kjøle» er vel også et ord i samme kategori.
Mulig det har endret seg med årene da flere fra kommunene rundt har flyttet til byen.

Angående Kaasa så liker jeg profilen. Virker som en spiller med en del uforløst potensiale og som vil få en boks-til-boks rolle i laget. Tomrommet etter Aursnes var stort og Hussain fungerer dårlig i kamper der han må løpe mye defensivt og krige.
Med Kaasa og Mannsverk sentralt er jeg tilfreds. Sunn konkurranse for Breivik og Hussain.
"kjøle" er ved nordmøre?
Kjøle betyr vel det samme som Fole og heller litt mot nordmørsk ja.

Fole erstatter jo som oftest ordet veldig.

Fole fint vær eller fole kjekt å sjå de.

Men det kan også stå helt alene og beskrive ordet ille.

- Molde har solgt Aursnes midt i sesongen.
- Fole

Nå fikk dere første avsnitt i Smurfens dialektordbok kostnadsfritt. Send Fole gjerne til 26700,- (379,-)for hele boka. Da får dere lære om hærnå, dærnå, poppeloppe og kokkelur med mer.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Visa skrev: man jan 17, 2022 3:50 pm
Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 3:46 pm https://mobile.twitter.com/Molde_FK/sta ... 74/photo/1

Ser bra ut i Adidas..
Bilde

Kjører spillerne enkeltvis med egne avtaler ang sko? Eikrem med Nike sko (ser flere bruker Nike sko). Markedsfiasko!
Det er vel temmelig vanlig og har vært det en god stund nå? Og sånn burde det jo være. Sko og keeperhansker er temmelig personlig, er passe teit å tvinge en spiller over på noe annet bare fordi man inngår en sponsoravtale.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:12 pm
Gunnar88 skrev: man jan 17, 2022 4:59 pm
Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 4:51 pm

«Kjøle» er vel også et ord i samme kategori.
Mulig det har endret seg med årene da flere fra kommunene rundt har flyttet til byen.

Angående Kaasa så liker jeg profilen. Virker som en spiller med en del uforløst potensiale og som vil få en boks-til-boks rolle i laget. Tomrommet etter Aursnes var stort og Hussain fungerer dårlig i kamper der han må løpe mye defensivt og krige.
Med Kaasa og Mannsverk sentralt er jeg tilfreds. Sunn konkurranse for Breivik og Hussain.
"kjøle" er ved nordmøre?
Kjøle betyr vel det samme som Fole og heller litt mot nordmørsk ja.

Fole erstatter jo som oftest ordet veldig.

Fole fint vær eller fole kjekt å sjå de.

Men det kan også stå helt alene og beskrive ordet ille.

- Molde har solgt Aursnes midt i sesongen.
- Fole

Nå fikk dere første avsnitt i Smurfens dialektordbok kostnadsfritt. Send Fole gjerne til 26700,- (379,-)for hele boka. Da får dere lære om hærnå, dærnå, poppeloppe og kokkelur med mer.
Forekommer kanskje oftere at romsdalingen bruker kjølinj heller enn kjøle. Folinj er riktig nok et meget bra alternativ.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

nottimagiche skrev: man jan 17, 2022 5:25 pm
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:12 pm
Gunnar88 skrev: man jan 17, 2022 4:59 pm

"kjøle" er ved nordmøre?
Kjøle betyr vel det samme som Fole og heller litt mot nordmørsk ja.

Fole erstatter jo som oftest ordet veldig.

Fole fint vær eller fole kjekt å sjå de.

Men det kan også stå helt alene og beskrive ordet ille.

- Molde har solgt Aursnes midt i sesongen.
- Fole

Nå fikk dere første avsnitt i Smurfens dialektordbok kostnadsfritt. Send Fole gjerne til 26700,- (379,-)for hele boka. Da får dere lære om hærnå, dærnå, poppeloppe og kokkelur med mer.
Forekommer kanskje oftere at romsdalingen bruker kjølinj heller enn kjøle. Folinj er riktig nok et meget bra alternativ.
Blitt litt for bredt for meg. Er ikke hard på palatalisering.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Spørs om Kaasa blir Messias for Molde FK. Det trengs mer mye mer . Tviler på om klubben klarer å hevde seg om en ikke har spillere som klarer å dra fram magi og levere varene. Husk at Ohis nær 30 mål skal erstattes. Nei dette blir uhyre spennende.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:12 pm
Gunnar88 skrev: man jan 17, 2022 4:59 pm
Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 4:51 pm

«Kjøle» er vel også et ord i samme kategori.
Mulig det har endret seg med årene da flere fra kommunene rundt har flyttet til byen.

Angående Kaasa så liker jeg profilen. Virker som en spiller med en del uforløst potensiale og som vil få en boks-til-boks rolle i laget. Tomrommet etter Aursnes var stort og Hussain fungerer dårlig i kamper der han må løpe mye defensivt og krige.
Med Kaasa og Mannsverk sentralt er jeg tilfreds. Sunn konkurranse for Breivik og Hussain.
"kjøle" er ved nordmøre?
Kjøle betyr vel det samme som Fole og heller litt mot nordmørsk ja.

Fole erstatter jo som oftest ordet veldig.

Fole fint vær eller fole kjekt å sjå de.

Men det kan også stå helt alene og beskrive ordet ille.

- Molde har solgt Aursnes midt i sesongen.
- Fole

Nå fikk dere første avsnitt i Smurfens dialektordbok kostnadsfritt. Send Fole gjerne til 26700,- (379,-)for hele boka. Da får dere lære om hærnå, dærnå, poppeloppe og kokkelur med mer.
Kjøle fole gale. Dette lærte jeg i Stemshallen på Farstad en gang rundt milleniummet.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

AxelRudi skrev: man jan 17, 2022 6:41 pm
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:12 pm
Gunnar88 skrev: man jan 17, 2022 4:59 pm

"kjøle" er ved nordmøre?
Kjøle betyr vel det samme som Fole og heller litt mot nordmørsk ja.

Fole erstatter jo som oftest ordet veldig.

Fole fint vær eller fole kjekt å sjå de.

Men det kan også stå helt alene og beskrive ordet ille.

- Molde har solgt Aursnes midt i sesongen.
- Fole

Nå fikk dere første avsnitt i Smurfens dialektordbok kostnadsfritt. Send Fole gjerne til 26700,- (379,-)for hele boka. Da får dere lære om hærnå, dærnå, poppeloppe og kokkelur med mer.
Kjøle fole gale. Dette lærte jeg i Stemshallen på Farstad en gang rundt milleniummet.
Dans, hundeutstilling eller dataparty?

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:12 pm Kjøle betyr vel det samme som Fole og heller litt mot nordmørsk ja.
Aldri oppfattet «kjøle» som noe nordmørsk. Ren romsdalsk spesial. Og «kjøle fole» er totalreservert romsdalinger, og er kanskje vel så betegnende på å selge Aursnes midt i sesongen.
hærnå, dærnå
Herno og derno.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Havrebukken skrev: man jan 17, 2022 6:56 pm
AxelRudi skrev: man jan 17, 2022 6:41 pm
PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 5:12 pm

Kjøle betyr vel det samme som Fole og heller litt mot nordmørsk ja.

Fole erstatter jo som oftest ordet veldig.

Fole fint vær eller fole kjekt å sjå de.

Men det kan også stå helt alene og beskrive ordet ille.

- Molde har solgt Aursnes midt i sesongen.
- Fole

Nå fikk dere første avsnitt i Smurfens dialektordbok kostnadsfritt. Send Fole gjerne til 26700,- (379,-)for hele boka. Da får dere lære om hærnå, dærnå, poppeloppe og kokkelur med mer.
Kjøle fole gale. Dette lærte jeg i Stemshallen på Farstad en gang rundt milleniummet.
Dans, hundeutstilling eller dataparty?
Ho va 16 år, konfirmert i vår,
med buffalosko og langt blondt hår.
Keeper på Bryn, va litt av et syn.
Te slutt endt vi under ei enkeltdyn.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

AxelRudi skrev: man jan 17, 2022 7:05 pm Ho va 16 år, konfirmert i vår,
med buffalosko og langt blondt hår.
Keeper på Bryn, va litt av et syn.
Te slutt endt vi under ei enkeltdyn.
Den var veldig søt... Med forbehold om at din egen alder samsvarte sånn noenlunde :-)

Visa

Legg inn av Visa »

Anbefaler deg Sol på Farstad, Axel.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

For å dra tråden i rett retning igjen.

Om Berisha ikke skulle komme pga Viking sitt skyhøye pengekrav, hva da med Fred Friday?

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Friday hadde blitt bra i MFK.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: man jan 17, 2022 7:14 pm Anbefaler deg Sol på Farstad, Axel.
Stakkars Roger. Han blir forlegen.

Lurer på hva han har tjent på sangen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Med min gode historikk i spillet Allsvenskan Fantasy vil jeg trekke frem 3-4 navn:

Kouakou fra Sirius
Frick fra Elfsborg
Stefanelli fra AIK
Colak fra Malmø

Ikke noe Bjørn Runstrøm-skit dette

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

AxelRudi skrev: man jan 17, 2022 7:05 pm Ho va 16 år, konfirmert i vår,
med buffalosko og langt blondt hår.
Keeper på Bryn, va litt av et syn.
Te slutt endt vi under ei enkeltdyn.
:lol: :lol: :lol:

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

MatsEn89 skrev: man jan 17, 2022 7:35 pm Med min gode historikk i spillet Allsvenskan Fantasy vil jeg trekke frem 3-4 navn:

Kouakou fra Sirius
Frick fra Elfsborg
Stefanelli fra AIK
Colak fra Malmø

Ikke noe Bjørn Runstrøm-skit dette
Hva med toppscoreren i Allsvenskan? Han har jo god kjennskap til eliteserien også

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tinkler skrev: man jan 17, 2022 7:51 pm
MatsEn89 skrev: man jan 17, 2022 7:35 pm Med min gode historikk i spillet Allsvenskan Fantasy vil jeg trekke frem 3-4 navn:

Kouakou fra Sirius
Frick fra Elfsborg
Stefanelli fra AIK
Colak fra Malmø

Ikke noe Bjørn Runstrøm-skit dette
Hva med toppscoreren i Allsvenskan? Han har jo god kjennskap til eliteserien også
Hadde vært noe det

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glemmer aldri da jeg tok lunsjen på Aker stadion en vinterdag i 2017. Det løp rundt en relativt liten spinkel lyshåret gutt på feltet. En som året etter ble syk og ble innlagt på sykehus. Ikke i Molde nei, men på barneavdelingen på sykehuset i Ålesund.

6 måneder senere hadde han vokst til dobbel størrelse og herjet såpass med Eliteserien at Salzburg klinket 80 mill i bordet.

I dag ble denne gutten tatt ut på årets lag i verden. I en frontrekke sammen med Messi og Lewandowski.

Det er stort for en MFK-supporter å ha fått opplevd dette vindunderet i drakta vår.

Det er bare et spørsmål om tid før gullballer og gullstøvler kastes etter han, og han er da fortsatt litt vår.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Her er trendlinjen med å bare gi neste mann i rekka sjansen.

Leke James, 2020: 13 mål
Ohi, 2021: 27 mål

Hvis vi fortsetter trenden vil Mathis Bolly score 41 mål i 2022. Det bør vel holde? 😉

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

mogandisu skrev: man jan 17, 2022 8:28 pm Her er trendlinjen med å bare gi neste mann i rekka sjansen.

Leke James, 2020: 13 mål
Ohi, 2021: 27 mål

Hvis vi fortsetter trenden vil Mathis Bolly score 41 mål i 2022. Det bør vel holde? 😉
Leke > Ohi

Visa

Legg inn av Visa »

Blir et savn når tantene ikke kan rope Åhooooi når Ohi scorer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: man jan 17, 2022 8:34 pm Blir et savn når tantene ikke kan rope Åhooooi når Ohi scorer.
Eller speaker.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Er det forresten godeste Bjørn Bergmann kjeks Sigurdarson i full trening man kan skimte bakerst i bildet der?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Jeg tror faktisk BBS kan være en liten joker i år. Skaden han har hatt i høst var av den typen at han ikke var veldig fornøyd med de som behandlet den, feil diagnose, så jeg tror faktisk det kan bli bra dette.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Har hotellet "Seilet" og fotballklubben Molde samme sponsor? Jeg bare spør. Og har "hora" Mushe vært innom Molde, også? Som under middels fotballinteressert, er dette spørsmål jeg lurer på. Hvem som helst kan svare.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Oddesen skrev: man jan 17, 2022 9:39 pm Har hotellet "Seilet" og fotballklubben Molde samme sponsor? Jeg bare spør. Og har "hora" Mushe vært innom Molde, også? Som under middels fotballinteressert, er dette spørsmål jeg lurer på. Hvem som helst kan svare.
Hvis du er under middels interessert så er det vel knapt noe poeng i å spørre. Tar mindre tid å Google svaret.

Og når hadde hoteller sponsorer?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Vi tenker på Tante når EBH drar inn nok en anerkjennelse. Denne reportasjen ses årlig.


Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

PapaSmurf skrev: man jan 17, 2022 9:54 pm
Oddesen skrev: man jan 17, 2022 9:39 pm Har hotellet "Seilet" og fotballklubben Molde samme sponsor? Jeg bare spør. Og har "hora" Mushe vært innom Molde, også? Som under middels fotballinteressert, er dette spørsmål jeg lurer på. Hvem som helst kan svare.
Hvis du er under middels interessert så er det vel knapt noe poeng i å spørre. Tar mindre tid å Google svaret.

Og når hadde hoteller sponsorer?
Nei det var det. Men er det en sammenheng mellom hotellet, fotballklubben og muche? Bare spør. Fremmedarbeideren fra Kongo er forøvrig den personen i norsk fotball jeg respekterer mest.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»