Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
HarryH

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av HarryH »

Visa skrev: tor jan 13, 2022 10:56 am Fra fjorårets sesong virker det ut som at Eikrems form er i en retning, nedover. Type eksponensielt.
Litt usikker på om det var ment som ironi eller om det dreier seg om klassisk romsdalsk svartmaling, men for sikkerhets skyld:

Med form menes vel prestasjonene i de siste kampene. Hvis vi ser på de fem siste serierundene, så er det fire spillere som troner øverst på toppscorerlista med fire mål hver:

Berisha, Lehne Olsen, Moses og Wolff Eikrem.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jeg er ganske nøytral på spillestil, så lenge klubben, trenere og spillere jobber mot det samme.

Men at det ikke kan vil/kan fungere med tre bak for Molde er jeg ikke enig i.
Ett av hovedmålene med trebackslinje er å få bedre kontroll på midten. Og i år har Molde alt for ofte mistet kontroll der. Et annet argument er å få flyttet backene enda høyere oftere, og når det funker er vi gode.

Når det gjelder spillerstallen så er jeg enig i at Eikrem ikke passer i 343. Men endres dette til 352 så blir det noe annet.
Forskjellen på vingbacker vs backer kjennetegnes ofte med evnen og ønsket man har til å forsvare seg og bedre offansive kvaliteter. Linnes kan begge deler, men Haugen er bedre fremvoer enn bakover.

Men for all del, å skifte formasjon er en risiko, selv om det på et litt høyere nivå (enn i Norge)kan gjøres underveis i kamper. (kan kanskje kalles justeringer, spørs litt hvordan man ser på det)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: tor jan 13, 2022 8:22 am Moldenser.
Nå begynner språkbruken å bli litt grov her, Axel.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: tor jan 13, 2022 3:24 pm
AxelRudi skrev: tor jan 13, 2022 8:22 am Moldenser.
Nå begynner språkbruken å bli litt grov her, Axel.
Hos the missing links på Twitter er dette et skjellsord verre enn noen.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Da har Molde lagt inn bud på James Gomez

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor jan 13, 2022 3:58 pm Hos the missing links på Twitter er dette et skjellsord verre enn noen.
Tviler ikke. I mitt tilfelle må man ta med i betraktningen at jeg tross alt er Bergenser, som hele landet selvsagt anerkjenner som norges herligste. Da virker det naturligvis nedsettende å kalle meg for noe annet, uavhengig av hvilken by det måtte være.

Men Oschloenser er selvsagt det groveste man kan bruke, får frysninger bare ved tanken.

heltos

Legg inn av heltos »

stoodeh skrev: tor jan 13, 2022 4:00 pm Da har Molde lagt inn bud på James Gomez
Tøft

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: tor jan 13, 2022 4:52 pm
stoodeh skrev: tor jan 13, 2022 4:00 pm Da har Molde lagt inn bud på James Gomez
Tøft
Fra 2. nivå i Danmark. 20 år. Stopper.

Jeg er litt skuffet på tross av at jeg ikke kjenner til nivået eller talentet hans. Jeg hadde håpet på en stopper med erfaring som kunne ta sjefsrollen, for ingen av de vi har der bak er ledertyper. Men det kan jo være vi skal ha 2 stoppere? Da blir jeg fornøyd igjen.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

PapaSmurf skrev: tor jan 13, 2022 4:55 pm
heltos skrev: tor jan 13, 2022 4:52 pm
stoodeh skrev: tor jan 13, 2022 4:00 pm Da har Molde lagt inn bud på James Gomez
Tøft
Fra 2. nivå i Danmark. 20 år. Stopper.

Jeg er litt skuffet på tross av at jeg ikke kjenner til nivået eller talentet hans. Jeg hadde håpet på en stopper med erfaring som kunne ta sjefsrollen, for ingen av de vi har der bak er ledertyper. Men det kan jo være vi skal ha 2 stoppere? Da blir jeg fornøyd igjen.
Tipper Molde tenker på Bjørnbak som forsvarssjef, som signalisert av den kontrakten han nettop fikk. Gomez er en spiller som har fart og «råskap», definitivt veldig spennende. Han har også noen kamper i superligaen fra da Horsens spilte der.

Ser nå at første budet til Molde ble avslått, men med gode muligheter for ett nytt bud. Samuel Rodgers fra HamKam er også høyaktuell, men der får vi sterk konkurranse fra RBK. Uvisst per nå om Molde kun vil ha én eller begge.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Håper de går for begge. Trenger bedre dekning og om Sheriff selges nå eller i sommer er det veldig tynt med kun to stoppere.
Bjørnbak trenger den konkurransen han kan få for å heve seg etter en vanskelig sesong.

Visa

Legg inn av Visa »

Håper Bjørnis tar en Gabrielsen og motbeviser meg denne sesongen.
Edit: Kan det hende at Gomez blir "utviklingspotensialet" samtidig som vi får en etablert sjef inn (og Sheriff blir solgt)?

Federin

Legg inn av Federin »

Spiller visst på sitt respektive landslag og gjør det angivelig godt i Afrikamesterskapet nå, hvis det som står i nettavisen-artikkelen stemmer.

heltos

Legg inn av heltos »

Visa skrev: tor jan 13, 2022 5:40 pm Håper Bjørnis tar en Gabrielsen og motbeviser meg denne sesongen.
Edit: Kan det hende at Gomez blir "utviklingspotensialet" samtidig som vi får en etablert sjef inn (og Sheriff blir solgt)?
Hva ble beslutningen med bror sheriff? RB rapportere bare lovord.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Noe nytt fra Mexico, er situasjonen under kontroll?

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HarryH skrev: tor jan 13, 2022 6:31 pm Noe nytt fra Mexico, er situasjonen under kontroll?
Virker som situasjonen blir jevnlig kontrollert, i alle fall.

heltos

Legg inn av heltos »

Har molde en type samarbeidsklubb/farmer klubb?

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

heltos skrev: tor jan 13, 2022 7:20 pm Har molde en type samarbeidsklubb/farmer klubb?
Kristiansund.

Hmm

Legg inn av Hmm »

heltos skrev: tor jan 13, 2022 7:20 pm Har molde en type samarbeidsklubb/farmer klubb?
LSK

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Ble det ikke noe av denne Kaasa??

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Joda, og det blir bra det.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

heltos skrev: tor jan 13, 2022 7:20 pm Har molde en type samarbeidsklubb/farmer klubb?
Stabæk

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: tor jan 13, 2022 4:55 pm
heltos skrev: tor jan 13, 2022 4:52 pm
stoodeh skrev: tor jan 13, 2022 4:00 pm Da har Molde lagt inn bud på James Gomez
Tøft
Fra 2. nivå i Danmark. 20 år. Stopper.

Jeg er litt skuffet på tross av at jeg ikke kjenner til nivået eller talentet hans. Jeg hadde håpet på en stopper med erfaring som kunne ta sjefsrollen, for ingen av de vi har der bak er ledertyper. Men det kan jo være vi skal ha 2 stoppere? Da blir jeg fornøyd igjen.
Han spilte i alle fall hele kampen til Gambia som midtstopper. Det gjorde ikke Sinyan uten at jeg vet noe om hvorfor han ikke er med. Sinyan er i alle fall god så om han er yngre og tar plassen hans på landslaget så må da det bety noe. Evt så hadde det vært spennende å ha det gambiske stopperparet.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Spilte meget godt i går, seier og CS ble det også.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

heltos skrev: tor jan 13, 2022 7:20 pm Har molde en type samarbeidsklubb/farmer klubb?
Rosenborg

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

heltos skrev: tor jan 13, 2022 7:20 pm Har molde en type samarbeidsklubb/farmer klubb?
Lillestrøm.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Rå scoring av Østigård borte mot Milan i kveld. Kanskje MFK kan sjekke om Brighton er keen på et bytte og ta imot Bjørnbak eller Risa? Kan slenge på Knudtzon i tillegg.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Ryktene svirrer. Som nevnt har Molde kommet med bud på James Gomez, nå er det rykter om at vi også har kommet med en konkret henvendelse på HamKam-stopper Sam Rogers. Det kan se ut som at Molde er på jakt etter to stoppere i dette vinduet. Espen Olsen(HamKam) har sagt i et intervju med Hamar arbeiderblad at det sitter lenger inne å selge til Rosenborg nå, med bakgrunn i trenersaken før jul. Da kan det også virke som at det var noe i denne "gentlemans agreementen" som ble nevnt tidligere i tråden. Ting tyder på at Sam Rodgers er 1. prioritet i stoppejakten til Molde.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Visa skrev: tor jan 13, 2022 5:40 pm Håper Bjørnis tar en Gabrielsen og motbeviser meg denne sesongen.
Edit: Kan det hende at Gomez blir "utviklingspotensialet" samtidig som vi får en etablert sjef inn (og Sheriff blir solgt)?
Vi bør nok egentlig ha inn en up and coming i tillegg til en som skal rett inn og kjempe om startplass ja - 3 stoppere er veldig tynt mtp skader og det at det er seriøs interesse for Sheriff.

Men når det gjelder Bjørnbak syns jeg han spilte seg opp utover sesongen. Begynte å ta for seg mer i duellene, og var litt mer aktiv. Blant Moldes beste et par kamper utpå høsten, og generelt solid. Det han manglet var nettopp det å være litt mer knokler og kvasse bein, og det så jeg litt mer til etter hvert. La oss håpe at det ga mersmak slik at han faktisk blir den ledertypen vi savner.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

stoodeh skrev: tor jan 13, 2022 11:41 pm Ting tyder på at Sam Rodgers er 1. prioritet i stoppejakten til Molde.
Som meldt av godeste MV33 for noen dager siden.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

SuperGunners10 skrev: tor jan 13, 2022 11:45 pm
stoodeh skrev: tor jan 13, 2022 11:41 pm Ting tyder på at Sam Rodgers er 1. prioritet i stoppejakten til Molde.
Som meldt av godeste MV33 for noen dager siden.
Yes! Det settes stoor pris på

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»