Strømsgodset

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av seriemester2013 »

Fitforfight skrev: tor jan 13, 2022 10:22 am
stc887 skrev: tir jan 11, 2022 4:21 pm Vi kan alle håpe men trur det ikke før jeg ser det- Hadde jo vært kult å få på plass en decent signering tidlig f
og at vi ikke ventet til siste liten med å lande nye spillere.
2022: Tror det er lurt å ha fokus på å få på plass sponsorer først nå, jeg...
Så får vi riste opp etterpå å se hvor mye penger det er igjen.
Har vel blitt både konkurs og dårlig likviditet for sponsorer ja, så en stor jobb å i det hele tatt skaffe inn nødvendige sponsormidler for 2022

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Strøm(sgodset)sjokk kr 636k for desember... :-/.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Passport skrev: tor jan 13, 2022 4:01 pm Strøm(sgodset)sjokk kr 636k for desember... :-/.
Gjelder Idrettsforeningen (bredden) og ikke Strømsgodset Toppfotball bare for å ta det økonomiske selv om TF har aktivitet på Gulskogen men er jo krise for idretten/fotballen samme faen for dette er jo ikke levbart for verken bredde eller elite.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Ingen åpningskamp, ingen 16 mai kamp, riktig nok hjemme under Elvefestivalen, men da mot Jerv.
Dette var skralle greier synes jeg

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

seriemester2013 skrev: fre jan 14, 2022 11:20 am Ingen åpningskamp, ingen 16 mai kamp, riktig nok hjemme under Elvefestivalen, men da mot Jerv.
Dette var skralle greier synes jeg
Er vel bare å innse at vi er blant de hotteste klubbene i serien lenger, og derfor ikke får så mye gratis på sånt. :roll:

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Blir heldigvis kamp på UIlevaal 1. mai så det veier opp litt :)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: fre jan 14, 2022 11:20 am Ingen åpningskamp, ingen 16 mai kamp, riktig nok hjemme under Elvefestivalen, men da mot Jerv.
Dette var skralle greier synes jeg
Liker ikke å møte de nyopprykkede lagene tidlig. Men kunne vært verre. Ser på kampene til FFK og Brann f.eks og der er det jo knapt mulig å se kamper i helgen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Kan komme Afrikanske prøvespillere om Stian deWahl i nettavisen melder rett. Ikke noe glad i prøvespillere men heller det enn å bruke 1 mill på å hente en medioker gubbe fra Kongsvinger og sier vel mye om økonomien at Jossebassen må se ut av Skandinavia.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Daniel skrev: fre jan 14, 2022 12:45 pm Blir heldigvis kamp på UIlevaal 1. mai så det veier opp litt :)
Cupfinalen spilles lørdag 30.april. Ikke 1.mai.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Korgutt skrev: fre jan 14, 2022 4:29 pm
Daniel skrev: fre jan 14, 2022 12:45 pm Blir heldigvis kamp på UIlevaal 1. mai så det veier opp litt :)
Cupfinalen spilles lørdag 30.april. Ikke 1.mai.
Er du synsk eller? Kan da bli straffekonk ut i de sene nattetumer.


stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Gunnarsson linkes til St.Johnstone. Får håpe at Flo fremdeles ikke trur det er dialog der.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Ser Odd har signert toppscoreren til Skeid for 300 000, og Sandefjord ser ut til å få Jesper Taaje fra KFUM.
Dette burde vært spillere vi var med å konkurrere om?
Er det virkelig så dårlig stilt?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AustadMessi skrev: man jan 17, 2022 10:28 am Ser Odd har signert toppscoreren til Skeid for 300 000, og Sandefjord ser ut til å få Jesper Taaje fra KFUM.
Dette burde vært spillere vi var med å konkurrere om?
Er det virkelig så dårlig stilt?
For å svare på spørsmålet ditt ja. Pr nu er det kun bosmanspillere som er aktuelt litt som med FKH som også er økonomisk Titanic.
Men er midtspiss noe vi trenger? Taaje det samme. God stopper i Obos men er han markant bedre enn Ari? Vi har ikke råd til å kjøpe inn breddespillere i hvert fall er min påstand.

TV2 med en oppsumering av samtlige klubber og for Godset er det slik
Klubbens vurdering: – Vi har vel sagt at det må gå noen ut før vi kan hente spillere inn på grunn av den økonomiske situasjonen, sier mediesjef Magne Jordan Nilsen i Strømsgodset.

Sportssjef Jostein Flo har tidligere bekreftet til Drammens Tidende at det har vært interesse rundt Valdimar Ingimundarson (22).

– Der er det nok bevegelse, men hvor langt unna det er å faktisk ende med noe vet jeg ikke, sier Nilsen.

Klubben er uansett klar på hva som står først på prioriteringslista når den tid kommer.

– En kantspiller er vel det vi først og fremst ser for oss, sier Magne Jordan NIlsen.

TV 2s informasjon: Strømsgodset er en av flere klubber i eliteserien som ikke har økonomi til å gjøre de store sprellene på overgangsmarkedet.

TV 2 vet at klubben er i dialog med keeper Morten Sætra om en forlengelse av kontrakten. Dialogen er god og mye tyder på at han skriver under, men utover denne forlengelsen er Strømsgodset avhengig av å kvitte seg med spillere før man signerer nye.

Valdimar Ingimundarson fikk spille lite i fjor, og mye tyder på at han er på vei tilbake til islandsk fotball. I tillegg vet TV 2 at det har vært interesse rundt Viljar Myhra, Ari Leifsson, Johan Hove og Tobias Gulliksen, men foreløpig er det ikke ikke noe konkret eller noe som er nært et salg.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Jeg kjenner det er vanskelig å mobilisere entusiasme for den kommende sesongen når vi er så skrapa.....
Forventningene er uansett lave, men nå ser jeg ikke helt at Flo klarer å trekke noen kaniner opp av hatten, selv ikke en Mølvadgaard signering.....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: man jan 17, 2022 12:16 pm Jeg kjenner det er vanskelig å mobilisere entusiasme for den kommende sesongen når vi er så skrapa.....
Forventningene er uansett lave, men nå ser jeg ikke helt at Flo klarer å trekke noen kaniner opp av hatten, selv ikke en Mølvadgaard signering.....
Jeg ser bare for meg signeringer og flashbacks til typ Deila de 2 første åra. Låne etablerte som er overflødige typ Steinar Pedersen (ikke orginalen), Riseth, Molskred, David N osv.. Gamble på prøvespillere som Komlan , Jardel og Sankoh Bosmanmarkedet Storflor, KAM, Kamara, Marcus P osv.

Noe kommer inn dørene. Men nøyaktig hva er helt i det blå. Er jo tross alt økonomo i de andre klubbene så nytter ikke å komme med 200k-500k for en spiller i Obos for da får du bare fuck off tilbake son svar da spilleren har større verdi å beholde sportslig selv om det skulle være en kar på utgående.Dette spleiselaget med Blå Magi er jo heller ikke rare greiene når den ene parten (SIF) ikke har noe å bidra med i et spleiselag.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Hadde vi hatt sjans i dette markedet så la gå: Bosmanmarkedet Storflor, KAM, Kamara, Marcus P osv

Men jeg tror dessverre ikke vi er der heller....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: man jan 17, 2022 2:55 pm Hadde vi hatt sjans i dette markedet så la gå: Bosmanmarkedet Storflor, KAM, Kamara, Marcus P osv

Men jeg tror dessverre ikke vi er der heller....
Det er penger til lønn i en kantspiller og var ønskelig å ha med Gunnarssom videre men ikke på milluionlønn og man går for en etablert reserve i Morten Sætra. Det er noen kronasjer til overs i sparegrisen og flaskepant men der er lite om ingenting gode navn i Norge.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Det var nevnt av Stian Andre de Wahl at Godset var på jakt etter å hente prøvespillere fra Afrika post-Afcon

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

tror Godset overrasker positivt i år igjen.

Dere har vel ikke minstet noen av betydning?
Historisk sett så har de lagene som har fått sakte men sikkert fått jobbet i fred alltid vært de som ender opp høyere på tabellen en ekspertene tipper, mens lag som Vålerenga, Brann og Lillestrøm er de som strekker seg for høyt og ender med et solid mageplask.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

JackBlack skrev: man jan 17, 2022 11:43 pm tror Godset overrasker positivt i år igjen.

Dere har vel ikke minstet noen av betydning?
Historisk sett så har de lagene som har fått sakte men sikkert fått jobbet i fred alltid vært de som ender opp høyere på tabellen en ekspertene tipper, mens lag som Vålerenga, Brann og Lillestrøm er de som strekker seg for høyt og ender med et solid mageplask.
Ikke mistet noen av betydning nei, forsterket med Salvesen tilbake. Men det er tynt og man så den forferdelige høstperioden hvor vi går flere kamper uten seier for så å vinne 6-0 mot Molde og 5-0 mot 08. Det må bli mer stabilt.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Idrettsforeningen skrev: man jan 17, 2022 11:47 pm
JackBlack skrev: man jan 17, 2022 11:43 pm tror Godset overrasker positivt i år igjen.

Dere har vel ikke minstet noen av betydning?
Historisk sett så har de lagene som har fått sakte men sikkert fått jobbet i fred alltid vært de som ender opp høyere på tabellen en ekspertene tipper, mens lag som Vålerenga, Brann og Lillestrøm er de som strekker seg for høyt og ender med et solid mageplask.
Ikke mistet noen av betydning nei, forsterket med Salvesen tilbake. Men det er tynt og man så den forferdelige høstperioden hvor vi går flere kamper uten seier for så å vinne 6-0 mot Molde og 5-0 mot 08. Det må bli mer stabilt.
Putter Salvesen 15 mål som han har potensialet til, ender dere på øvre halvdel.
Vil faktisk gå så langt som å påstå at dere er vesentlig styrket.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: man jan 17, 2022 11:36 pm Det var nevnt av Stian Andre de Wahl at Godset var på jakt etter å hente prøvespillere fra Afrika post-Afcon
Var det i siste Mercato sending? For da sa han vel KAN bli aktuelt om bare for å være pinlig nøyaktig (kan det falle på økonomi?) Men se til det Afrikanske kontinentet kan være fornuftig for eh klubb med begrenset økonomi, Overkommelig priser og lønn, enorm oppside økonomisk om spiller slår til, lett å få arbeids tilatelse. Baksiden er seff integrering i nytt land, språk og at SIF generelt ikke har noen historie eller kultur for dette minus RTD gutta som kom via City delvis formet.

Er jo akkordgåing å se til Afrika sett opp mot den strategiplanen men i den økonomiske situasjonen er det mer fornuftig å se til Afrika vs traktere Skandinavia etter offensive spillere for da kan du "gamble" noe mer på et råpotensial,

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Han sa det vel slik da det kan være andre parter rundt omkring mtp spelletid i Afcon osv. Burde sett til Afrika for LENGE siden. Mykjiiiiii

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: tir jan 18, 2022 5:44 pm Han sa det vel slik da det kan være andre parter rundt omkring mtp spelletid i Afcon osv. Burde sett til Afrika for LENGE siden. Mykjiiiiii
OK. Samma faen for meg hva han egentlig sa bare man finner gode nok spillere så skiter jeg i om de er fra Drammen eller Damaskus men å se så snevert som til Skandinavia som den strategiplanen sier (ikke at den er ufravikelig') er håpløst når du ser hva andre klubber rasker inn på spillere fra Afrika og for en klubb som lever av spillersalg burde vi hatt 2-3 Afrikanske talenter any given time.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Se på Hammarby og Odilon Koussounou. For å ta et eksempel (da sier jeg ikke at ALLE afrikanere blir Osilon altså). Men det er mye penger pr kamp han fikk!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: tir jan 18, 2022 7:18 pm Se på Hammarby og Odilon Koussounou. For å ta et eksempel (da sier jeg ikke at ALLE afrikanere blir Osilon altså). Men det er mye penger pr kamp han fikk!
Var vel ikke en gang tosifret kamper han fikk i Allsvenskan? Men oppsiden er så idiotisk god vs Valdi f,eks.
Men av en eller annen syk grunn virker det som det er noe verre nærmest skittent om man bommer på en spiller langveisfra kontra en fra Bergen, Uddevalla eller Midtjylland. Er noen tusenlapper i forskjell på flybiletter men er jo ikke som at det koster 100 000 å komme seg til Afrika.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Han rakk 9 så det stemmer på en prikk!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Det var såpass få ja.
Rent praktisk så er AFCON ferdig rundt 1 uke ut i Februar? Så ser ikke noen evt prøvespillere før kanskje midten av Februar om ikke senere- Greit å ha økonomien på plass så vi slipper at Bryne kaprer spillere vi vil ha pga vi ikke har penger,

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

JackBlack skrev: tir jan 18, 2022 12:05 am
Idrettsforeningen skrev: man jan 17, 2022 11:47 pm
JackBlack skrev: man jan 17, 2022 11:43 pm tror Godset overrasker positivt i år igjen.

Dere har vel ikke minstet noen av betydning?
Historisk sett så har de lagene som har fått sakte men sikkert fått jobbet i fred alltid vært de som ender opp høyere på tabellen en ekspertene tipper, mens lag som Vålerenga, Brann og Lillestrøm er de som strekker seg for høyt og ender med et solid mageplask.
Ikke mistet noen av betydning nei, forsterket med Salvesen tilbake. Men det er tynt og man så den forferdelige høstperioden hvor vi går flere kamper uten seier for så å vinne 6-0 mot Molde og 5-0 mot 08. Det må bli mer stabilt.
Putter Salvesen 15 mål som han har potensialet til, ender dere på øvre halvdel.
Vil faktisk gå så langt som å påstå at dere er vesentlig styrket.
Og klarer Jack å levere på et stabilt høyt nivå, og ikke bare i enkeltkamper, kan Godset fort blande seg inn i medaljekampen. Gull er heller ikke helt utenkelig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»