Strømsgodset

Svar
stc887
Innlegg: 3684

Re: Strømsgodset

Legg inn av stc887 »

DT med Daniel fått Flo i tale.

Flo røper at det er stor interesse for unggutten Tobias Gulliksen, samt økende interesse for Jonas Therkelsen, som har gjort en god figur på aldersbestemte landslag nylig.

Både inn og utenlandsk interesse for førstnevnte slik jeg tolker Daniel.

Flo motvillig til å selge uten at vi får erstattet spiller.
https://www.dt.no/roper-interesse-for-s ... 57-2108964

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Har supertalentet Chris Anders Sørum blitt signert av en storklubb enda?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 8:53 pm Har supertalentet Chris Anders Sørum blitt signert av en storklubb enda?
Njet

Champis

Legg inn av Champis »

LeSorcier skrev: ons mar 29, 2023 8:53 pm Har supertalentet Chris Anders Sørum blitt signert av en storklubb enda?

Forsiktig nå....

Superteale

Legg inn av Superteale »

Stenger overgangsvinduet i natt?

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Superteale skrev: fre mar 31, 2023 3:18 pm Stenger overgangsvinduet i natt?
Jepp.
Sikkert masse spennende signeringer linet opp🙄

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AustadMessi skrev: fre mar 31, 2023 3:33 pm
Superteale skrev: fre mar 31, 2023 3:18 pm Stenger overgangsvinduet i natt?
Jepp.
Sikkert masse spennende signeringer linet opp🙄
Hører rykter om det signeres ny avtale i kveld.




Here we go!
Rørlegger Johansen fra Konnerud inn i bronseklubben.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Vi har en nedrykksstall, og vi har ikke råd til å hente annet enn Obos-ræl.

Isnes er eneste positive før seriestart, det er skremmende.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Helt ærlig, jeg tror kanskje vi på papiret har den svakeste troppen av alle. Kanskje så vidt foran Sandefjord?
Alt er opp til Isnes nå. Hvis ikke han tryller, blir det nedrykk.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ikke glem HamKam, som med sitt periodefestede nedrykk kan gi dere kvalik.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AustadMessi skrev: fre mar 31, 2023 9:16 pm Helt ærlig, jeg tror kanskje vi på papiret har den svakeste troppen av alle. Kanskje så vidt foran Sandefjord?
Alt er opp til Isnes nå. Hvis ikke han tryller, blir det nedrykk.
Njæææ Kamma ser svakere ut imo sammen med Sandefjord. Bak der tight.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ble forlengelse på Therkelsen med ytterligere 1 år. Kontrakt ut 25 nå.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Etter vinterens overgangsvindu har jeg ikke mye tro på årets sesong. Isnes scorer ingen mål og er uerfaren på toppnivå.

Vi surrer bort preseason med Vilsvik som stopper og har ikke en eneste spiss som skremmer noen....

Dett var dett....

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Superteale skrev: lør apr 01, 2023 8:33 am Etter vinterens overgangsvindu har jeg ikke mye tro på årets sesong. Isnes scorer ingen mål og er uerfaren på toppnivå.

Vi surrer bort preseason med Vilsvik som stopper og har ikke en eneste spiss som skremmer noen....

Dett var dett....
Er det ikke nå blå magi eller hva det surret nå heter skal bidra? Hjelpe med lønn til en spiller inn eller noe som kan redde plassen? Eller skal de bare spytte inn for å redde daglig drift og hodet over vannet kjøret og høste inn eierandeler i spillerene vi allerede har? Er det noen med økonomiske muskler i blå magi eller er det bare noen opportunistiske investorer som kjøpte en andel der og da uten mulighet til p bidra noe mer nå?

Vinteren har vært en skikkelig nedtur og kjenner engasjement og optimisme er på bunn nå en uke før seriestart. Stallen er faktisk svakere enn i fjor (et år eldre bla, bla, bla). Eneste forsterkningen (håper jeg) er det nye trener teamet, selv om vi nok må innse at det tross alt er en marginal first price oppgradering det også.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: lør apr 01, 2023 9:25 am
Superteale skrev: lør apr 01, 2023 8:33 am Etter vinterens overgangsvindu har jeg ikke mye tro på årets sesong. Isnes scorer ingen mål og er uerfaren på toppnivå.

Vi surrer bort preseason med Vilsvik som stopper og har ikke en eneste spiss som skremmer noen....

Dett var dett....
Er det ikke nå blå magi eller hva det surret nå heter skal bidra? Hjelpe med lønn til en spiller inn eller noe som kan redde plassen? Eller skal de bare spytte inn for å redde daglig drift og hodet over vannet kjøret og høste inn eierandeler i spillerene vi allerede har? Er det noen med økonomiske muskler i blå magi eller er det bare noen opportunistiske investorer som kjøpte en andel der og da uten mulighet til p bidra noe mer nå?

Vinteren har vært en skikkelig nedtur og kjenner engasjement og optimisme er på bunn nå en uke før seriestart. Stallen er faktisk svakere enn i fjor (et år eldre bla, bla, bla). Eneste forsterkningen (håper jeg) er det nye trener teamet, selv om vi nok må innse at det tross alt er en marginal first price oppgradering det også.
Uten blå magi hadde vi hatt Valsvik eller Isnes og de reddet stumpene med 10 mill i frisk kapital for 2 år siden. At SIF fikk covid, rasismesak, sluttvederlag fra DP og måtte ta opp lån på 5 mill for å betale lønn kunne ikke noen ha spådd.

Dyrt å være fattig og det er ikke Blå Magi som ikke har holdt forpliktelser eller der som var intensjonsavtalen, det er eventuelt SIF som pga elendig økonomi har fått hjelp til å dekke lønn til Valsvik, finansiere Isnes som coach og tilskudd av kapital som tilfeldigvis var samme som man hadde i underskudd i 2021 på 10 mill. Det høres lite opportunistisk ut av et selskap som har som formål å dele risikoen med spillerkjøp (ikke lønn).

Jeg er ikke super solgt jeg heller på stallen og som tidligere nevnt føles vinduet litt underwhelming ut når du ser hva andre lander og hva som har vært i fjor sommer og i vinter.
Tounekti, Napoleon Romsås, Kiil Olse, Bjørn Martin Kristensen osv så ender vi opp med Flekka, Mehnert og Ekeland hvorav kun sistnevnte er en jeg føler meg trygg på tar nivået fra start.

Men for å sitere Sogndal som fikk et underskudd på 6 mill ifjor: Der vi betalte 3-400 tusen for en Obos spiller er prisen i dag 1-2 mill. Så på DLD i går at KBK i rød sone økonomisk sier nei til bud på snaue 4 mill og totalpakke på 4.5 mill på Kartum.
Markedet i Norge er så fucked opp. Vi trenger at noen ser ut Skandinavia for når RBK og FCK driver å henter gubber fra Island, RBK henter nyopprykket Superligaaen spiller i Tengstedt og Glimt i venstrebacken Sørensen, Allsvenskan henter Eid, Aga, Markovic fra Obos osv så er vi som klubb så langt nede på listen over aktuelle spillere at vi endrer snart opp med å rekruttere spillere fra tredje hylle.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Trist, men sant.
Eneste veien ut er sportslig suksess, og få solgt noen av de unge talentene ut av landet for ok penger.
Får håpe på en kjempesesong av Gullet, Therkilsen & co. Større undere har skjedd.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Det hjelper ikke å selge talentene så lenge vi ikke fyller på med nye....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: lør apr 01, 2023 1:46 pm Det hjelper ikke å selge talentene så lenge vi ikke fyller på med nye....
Vi trenger påfyll men vi kan ikke hente nye talenter som koster penger før vi har betalt faste utgifter og ikke tærer på egenkapitalen hvert jævla år for å dekke underskudd og ligge i rød sone økonomisk over tid for da går vi konkurs eller blir tvangsflyttet til 3 div av NFF.

For å sitere en bekjent: Det er som å ikke ha råd til å dra jobb pga du ikke har penger til busskort.

Litt der er klubben. Vi har ikke råd til å gjøre det vi skal og bør gjøre i sriftsammenheng som er å fylle på med salgbare spillere fordi de koster for mye.

Redders

Legg inn av Redders »

stc887 skrev: lør apr 01, 2023 10:37 am
Idrettsforeningen skrev: lør apr 01, 2023 9:25 am
Superteale skrev: lør apr 01, 2023 8:33 am Etter vinterens overgangsvindu har jeg ikke mye tro på årets sesong. Isnes scorer ingen mål og er uerfaren på toppnivå.

Vi surrer bort preseason med Vilsvik som stopper og har ikke en eneste spiss som skremmer noen....

Dett var dett....
Er det ikke nå blå magi eller hva det surret nå heter skal bidra? Hjelpe med lønn til en spiller inn eller noe som kan redde plassen? Eller skal de bare spytte inn for å redde daglig drift og hodet over vannet kjøret og høste inn eierandeler i spillerene vi allerede har? Er det noen med økonomiske muskler i blå magi eller er det bare noen opportunistiske investorer som kjøpte en andel der og da uten mulighet til p bidra noe mer nå?

Vinteren har vært en skikkelig nedtur og kjenner engasjement og optimisme er på bunn nå en uke før seriestart. Stallen er faktisk svakere enn i fjor (et år eldre bla, bla, bla). Eneste forsterkningen (håper jeg) er det nye trener teamet, selv om vi nok må innse at det tross alt er en marginal first price oppgradering det også.

Tounekti, Napoleon Romsås, Kiil Olse, Bjørn Martin Kristensen osv så ender vi opp med Flekka, Mehnert og Ekeland hvorav kun sistnevnte er en jeg føler meg trygg på tar nivået fra start.
Mulig det er vill mangel på hukommelse, men hvor mye verdi har det vært i OBOS de siste årene?
Zafeiris er vel i særklasse med 3 mill fra Grorud til Haugesund og 30 mill til Slavia ett år senere.
Ogbu en annen, men et mye lavere krone-nivå.
Sam Rodgers, Odd-Oswu?
Hvilke andre?
Synes egentlig det er håpløst å ta inn BM Kristiansen med noen få gode kamper for Grorud, og Tounekti som virker å være et seriøst agent-produkt og ikke mye mer.
Er Napoleon klart bedre enn Thorsen? Jeg tviler!

Superteale

Legg inn av Superteale »

Tidligere har Flo alltid klart å trylle fram noen. De er ikke nødvendigvis bra, men de har skapt en forventning. Omtrent som å spille lotto. I vinter har Flo glemt å lever 5-ukers kupongen....

Ref: Friday, Sylla, Tagbajumi, Mawa, EUA osv....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Redders skrev: lør apr 01, 2023 9:19 pm
stc887 skrev: lør apr 01, 2023 10:37 am
Idrettsforeningen skrev: lør apr 01, 2023 9:25 am

Er det ikke nå blå magi eller hva det surret nå heter skal bidra? Hjelpe med lønn til en spiller inn eller noe som kan redde plassen? Eller skal de bare spytte inn for å redde daglig drift og hodet over vannet kjøret og høste inn eierandeler i spillerene vi allerede har? Er det noen med økonomiske muskler i blå magi eller er det bare noen opportunistiske investorer som kjøpte en andel der og da uten mulighet til p bidra noe mer nå?

Vinteren har vært en skikkelig nedtur og kjenner engasjement og optimisme er på bunn nå en uke før seriestart. Stallen er faktisk svakere enn i fjor (et år eldre bla, bla, bla). Eneste forsterkningen (håper jeg) er det nye trener teamet, selv om vi nok må innse at det tross alt er en marginal first price oppgradering det også.

Tounekti, Napoleon Romsås, Kiil Olse, Bjørn Martin Kristensen osv så ender vi opp med Flekka, Mehnert og Ekeland hvorav kun sistnevnte er en jeg føler meg trygg på tar nivået fra start.
Mulig det er vill mangel på hukommelse, men hvor mye verdi har det vært i OBOS de siste årene?
Zafeiris er vel i særklasse med 3 mill fra Grorud til Haugesund og 30 mill til Slavia ett år senere.
Ogbu en annen, men et mye lavere krone-nivå.
Sam Rodgers, Odd-Oswu?
Hvilke andre?
Synes egentlig det er håpløst å ta inn BM Kristiansen med noen få gode kamper for Grorud, og Tounekti som virker å være et seriøst agent-produkt og ikke mye mer.
Er Napoleon klart bedre enn Thorsen? Jeg tviler!
For en klubb som lever av spillersalg et det kjedelig å se det vi skal finne iht til strategiplan er det kjedelig å se potensielt slike spillere forsvinne.

Akor Adams, Mvuka, Mannsverk, Gift, Elias Hagen, Kamanzi, Taofeek Ismaheel. Først og sistnevnte var på prøvespill i klubben men man valgte å gå for andre inkludert Mølve for Ismaheel.
Ikke at vi skal hente spillere som Molde og Glimt henter men at Nosa Dahl hadde vært mulig å lande for Godset tidligere om man hadde hatt kroner.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lillestrøm vs Strømsgodset
Dommer: Tore Hansen
VAR: Sigurd Smehus Kringstad

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Generalprøve i dag. 1-0 Stengel på et fint frispark. Ellers ikke så mye å melde om.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AlexandrsJelisejevs skrev: søn apr 02, 2023 5:28 pm Generalprøve i dag. 1-0 Stengel på et fint frispark. Ellers ikke så mye å melde om.
Sandefjord som ser skarpeste ut. Har 3-1 i målsjanser jeg i åpent spill. Har noen tendenser fram til siste tredjedelen men så lugger det voldsomt syns jeg. Skuffende at vi ikke er nærmere et eget godt grunnspill med ball.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Konsentrasjonen må opp, flere helt håpløse feilpasninger som har ført til farligheter imot.
Vi trenger virkelig Jack på banen, men han varmer ikke opp i pausen.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Optimistiske eksperter eller ei, dette lukter OBOS-medlemskap.

Får håpe noen andre tar oss på ansiennitet.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

thomassim skrev: søn apr 02, 2023 6:27 pm Optimistiske eksperter eller ei, dette lukter OBOS-medlemskap.

Får håpe noen andre tar oss på ansiennitet.
Havner nok i den 11-13 gruppa vi budsjeterte med ifjor. Vi ser ihvertfall mye mer ut som et Obos lag enn noen middelhavsfarer som enkelte skal ha oss til å være. Begynner å bli lei av JBB nå. Savner nesten luntinga og daffinga til Fred nå for JBB er hverken fugl eller fisk. Er ingenting der, har fått Tokstad syken.

Blir for min del å telle poeng fram til vi når 30-35 poeng avhengig av hvor kvalik og nedrykkslinja ligger. Er vi langt unna den før regnskapet gjøres opp er det bare bonus.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Idrettsforeningen skrev: lør apr 01, 2023 9:25 am
Superteale skrev: lør apr 01, 2023 8:33 am Etter vinterens overgangsvindu har jeg ikke mye tro på årets sesong. Isnes scorer ingen mål og er uerfaren på toppnivå.

Vi surrer bort preseason med Vilsvik som stopper og har ikke en eneste spiss som skremmer noen....

Dett var dett....
Er det ikke nå blå magi eller hva det surret nå heter skal bidra? Hjelpe med lønn til en spiller inn eller noe som kan redde plassen? Eller skal de bare spytte inn for å redde daglig drift og hodet over vannet kjøret og høste inn eierandeler i spillerene vi allerede har? Er det noen med økonomiske muskler i blå magi eller er det bare noen opportunistiske investorer som kjøpte en andel der og da uten mulighet til p bidra noe mer nå?

Vinteren har vært en skikkelig nedtur og kjenner engasjement og optimisme er på bunn nå en uke før seriestart. Stallen er faktisk svakere enn i fjor (et år eldre bla, bla, bla). Eneste forsterkningen (håper jeg) er det nye trener teamet, selv om vi nok må innse at det tross alt er en marginal first price oppgradering det også.
Godt å se deg her igjen! 🙂

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Regner med LeSorcier tegner DT abb etter sak som kommer straks.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Friday hadde ihvertfall et brukbart toppnivå motstanderlaget måtte forholde seg til. Selv om det kom sjeldent, lå det der som en X-faktor.

BilligBrauten har nada....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»