Strømsgodset

Svar
Roedgata

Re: Strømsgodset

Legg inn av Roedgata »

Hvor smart er det å spille 343 mot et lag som stiller i 352? Virket som om Godset var i konstant undertall på midten matchen igjennom.

Begynner å gi opp Braut. Nok en dårlig match. Ingen fart, ingen fysikk. Er han virkelig førstevalget vårt i år?

Flekka så dessverre ut som en juniorspiller utpå der. Det virker som han har langt igjen til å holde Eliteseriestandard.

Sarpsborg var gode i kveld, men vi gjorde det ikke veldig vanskelig for dem. Det var en ubetydelig treningsmatch, men likevel skremmende dårlig.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Oppdatert artikkel fra dagens kamp.
Gulliksen kunne for øvrig også opplyse om at han har sonet ferdig dommen etter råkjøringen sist sommer.

Kunne jo observere Gulliksen var på Marienlyst langt ut i Desember for diverse SoMe innslag uten jeg skal si sikkert om det var pga han måtte være på jobb. Uansett godt det er ferdig for alle parter.

Superteale

Legg inn av Superteale »

stc887 skrev: søn mar 12, 2023 7:02 pm Vilsvik som sidestopper er som å spille med 10 mann. Han kan ikke forsvare eget mål om noen hadde hatt pistol mot tinningen hans
Gi Vilsvik en pistol og kanskje han klarer å forsvare eget mål.....
Jeg har fortsatt ingen tro på 3 backslinje i Godset....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ser på Mercato sendinga fra sist Fredag på fotball.tv med De Wahl fra Nettavisen. Forsvarsspiller og midtbane der det og kanskje noe på topp, men vi er nærmest bankrott klubb så er bosmanspillere, benkespillere hos andre lag mtp lån typ Tjærandsen-Skau eller Obos fra den ikke øverste hylle.

Mulig Selmer Thornes i Åsane er innenfor økonomisk rekkevidde på midtbanen?

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Enga med 42 millioner i underskudd som dekkes av Trøim. De er selvfølgelig ikke representative for ståa i Eliteserien generelt, men kontrasten mot Godset sin økonomiske virkelighet er slående.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Jossebass er gammel spiss. Han må vel klare å se hvordan det ligger an på spissplass....

Dersom vi slutter å surre med 3 backslinje, tror jeg vi kan mønstre et lag som kan overleve i serien:

4-3-3
---------------- Myhra ------------
Lars - Leif - Gustav - Thomas
- Eikeland - Stengel - Enersen-
Halldor - Brunes - Gulliksen

eller 4-2-3-1

---------------- Myhra ------------
Lars - Leif - Gustav - Thomas
--- Stengel --- Jack ---
Eikeland - Gulliksen - Mehnert
-------------- Brunes ----------------

Om Danso og Ernest har noe å bidra med aner jeg ikke....

Ross

Legg inn av Ross »

Superteale skrev: tir mar 14, 2023 10:31 am Jossebass er gammel spiss. Han må vel klare å se hvordan det ligger an på spissplass....

Dersom vi slutter å surre med 3 backslinje, tror jeg vi kan mønstre et lag som kan overleve i serien:

4-3-3
---------------- Myhra ------------
Lars - Leif - Gustav - Thomas
- Eikeland - Stengel - Enersen-
Halldor - Brunes - Gulliksen

eller 4-2-3-1

---------------- Myhra ------------
Lars - Leif - Gustav - Thomas
--- Stengel --- Jack ---
Eikeland - Gulliksen - Mehnert
-------------- Brunes ----------------

Om Danso og Ernest har noe å bidra med aner jeg ikke....
Heller mot ditt siste forslag, men Mehnert tror jeg må spille høyre eller spiss.
Danso og Ernest har jeg null tro på.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Jeg er ikke sikker på at Brunes blir noen målgarantist, da må vi ihvertfall sørge for at andre målscorere som Eikeland og Gulliksen kommer i scoringsposisjon......

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: tir mar 14, 2023 9:27 am Enga med 42 millioner i underskudd som dekkes av Trøim. De er selvfølgelig ikke representative for ståa i Eliteserien generelt, men kontrasten mot Godset sin økonomiske virkelighet er slående.
Heldigvis ikke representativt. Men samtidig kan vi jo nevne at Stabæk selger enkeltspiller for 35 mill, FKH 30 + klausuler, Sarpsborg med 40 millionerssalg i 2022 med Kone, Ogbu 30 få år etter LSK var i Obosligaen og så direkte svake ut, Karlsbakk som kom fra Bryne solgt for totalpakke for nærmere 35 mill.

Vi sliter med å dra inn tosifret pluss 15% går til DP og 50% netto på overganger kjøp/salg skal deles 50/50 med Blå Magi. Det er dyrt å være fattig.

Vi trenger noen skikkelige feite spillersalg. Synd det bare er Gulliksen som er litt salgbar for gode penger og der må det selges i sommer (sikkert til Molde eller Sverige for Mikkelsen sum).

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: tir mar 14, 2023 10:31 am Jossebass er gammel spiss. Han må vel klare å se hvordan det ligger an på spissplass....
Han ser sikkert også hvordan det ser ut i forsvaret og på midtbanen også.

Mathisen som var aktuell gikk til Brann for 2 mill og 1 mill i klausuler. Har ikke vi 2-3mill til han eller fått tommel ned av NFF pga rød sone økonomisk så hjelp. Braut Brunes kostet jo 3 eller litt over(?) 3 mill i fjor sommer og vi "økser" han nå.

Skjønner ikke hvordan vi skal hente spillere med en sportssjef uten kontroll i markedet og som har så snevert overblikk når han ser på spillere som går til konkurenter med mer økonomisk pull. Napoleon Romsås, Tounekti, Kiil Olsen osv. Vi er så langt nede i hierarkiet at det er rett og slett uforståelig at vi ikke utvider horisonten. Sarpsborg kanten som pissa på oss i treningskampen i hælja. 18 år gammel Ghaneser. Hvorfor klarer alle å finne litt kule og gode spillere med økonomisk gevinst mens vi henter spillere på anbefalingene til Kwarasey hvor agenten til spilleren er Driscoll som er kompis med Kwarasey på privaten og vært det i alle år?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Årets drakt.
https://www.godsetshop.no/produkt/hjemm ... 23-voksen/
Ser helt ok ut minus den schtøgge grønne Kiwi logoen som trekker den ned til terningkast 2.

Braut

Legg inn av Braut »

Som vanlig ødelegger Kiwi-logoen og den røde Arbo-logoen på shortsen helhetsinntrykket.

Lurer på hvorfor de ikke innretter seg etter klubbens farger. Kan umulig være positivt for omdømmet heller, nå assosierer alle navnet deres med noe stygt. Kan umulig få flere kunder heller fordi de har logoen deres i egne farger

Ross

Legg inn av Ross »

Braut skrev: ons mar 15, 2023 9:05 pm Som vanlig ødelegger Kiwi-logoen og den røde Arbo-logoen på shortsen helhetsinntrykket.

Lurer på hvorfor de ikke innretter seg etter klubbens farger. Kan umulig være positivt for omdømmet heller, nå assosierer alle navnet deres med noe stygt. Kan umulig få flere kunder heller fordi de har logoen deres i egne farger
Kiwi sponser nok klubben av goodwill og geografisk tilknytning og ikke for å få så mange flere kunder. At de skal ha logo i sin egen farge sier seg selv dessverre

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

3-2 tap etter håpløst forsvarsspill på både første og siste scoring.
Ser sharpe ut i kontring og ok ut på offensive dødballer. Dog er det ingenting med ball i banespill/grunnspill annet enn når vi får fremprovosert brudd og tatt VIF i ubalanse.

Slipper inn på dødball for n'te gang og generelt defensivt syns jeg det ser dodgy som faen ut til tider og rotete.
Trur ikke 3-4-3 er det beste utgangspunktet mtp materialet vi råder over men det kan være nyttig alternativ. Håper vi driller 4-3-3 eller 4-2-3-1 med Gulliksen sentralt i banen som 8er eller 10er fram mot seriestart nå.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ellers intet nytt i dagens Mercato sending med De Wahl.
Det som ble sagt var forsvarsspiller forige uke ble konkretisert til stopper denne uken.
Pluss midtbane og noe på topp men finnes som nevnt tidligere ikke penger så lånemarked og bosmanspillere på transfermarkt der vi må leite.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: fre mar 17, 2023 2:31 pm 3-2 tap etter håpløst forsvarsspill på både første og siste scoring.
Ser sharpe ut i kontring og ok ut på offensive dødballer. Dog er det ingenting med ball i banespill/grunnspill annet enn når vi får fremprovosert brudd og tatt VIF i ubalanse.

Slipper inn på dødball for n'te gang og generelt defensivt syns jeg det ser dodgy som faen ut til tider og rotete.
Trur ikke 3-4-3 er det beste utgangspunktet mtp materialet vi råder over men det kan være nyttig alternativ. Håper vi driller 4-3-3 eller 4-2-3-1 med Gulliksen sentralt i banen som 8er eller 10er fram mot seriestart nå.
Takk for synspunkter på kampen, fikk ikke sett den

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Tabelltips?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: fre mar 17, 2023 8:32 pmTabelltips?
Der vi budsjetterte med plassering i fjor 11-13. Får si 11 plass da.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Har overhodet ikke oversikt over motstanderne, men isolert sett er det vel ikke noe bedre stall enn i fjor.

Tokstad, Friday, Gunnarsson og Hove er erstattet av Mehnert, Brunes (kom ifjor men), Dahl og Ekeland.

Syns ikke signeringene står tilbake for de som har gått ut, med unntak av ES-rutine, så omtrent i null netto, da. Bortsett fra lønnsmessig. Tipper det er en solid reduksjon med de utskiftningene.

Ekeland viktigste signering, det kan synes som han kan prestere på linje med målpoenggarantist Hove.

Så ender vel ut på tips ala fjorårets plassering.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: fre mar 17, 2023 8:59 pm Har overhodet ikke oversikt over motstanderne, men isolert sett er det vel ikke noe bedre stall enn i fjor.

Tokstad, Friday, Gunnarsson og Hove er erstattet av Mehnert, Brunes (kom ifjor men), Dahl og Ekeland.

Syns ikke signeringene står tilbake for de som har gått ut, med unntak av ES-rutine, så omtrent i null netto, da. Bortsett fra lønnsmessig. Tipper det er en solid reduksjon med de utskiftningene.

Ekeland viktigste signering, det kan synes som han kan prestere på linje med målpoenggarantist Hove.

Så ender vel ut på tips ala fjorårets plassering.
Ja det er ca min begrunnelse også pluss at det ikke er noen klare blylodd typ Jerv, 3050,: Ranheim osv i år. Sandefjord blir sikkert tippet på nedrykk men kan fint holde plassen de. Stabæk, Godset, Kamma(Ser ut som blylodd), AaFK og Sandefjord som kåler i bunnen kan ikke være noen høyoddser. FKH sett svake ut, Odd var jekyll and hyde ifjor og kan fort bli et hyde lag som faller ned i bunnsrtriden men TIL som jeg tidligere i vInter var sikker på kom til å være i bunnen er jeg redd styrer unna. Har et så godt innarbeidet spillestil under Helstrup og henter smart typer som passer til fotballen.

Skal det bli noen plassering rundt midten må Therkelsen, Enersen, Kresh og de andre unge ta store steg kombinert med at Obos signeringene tar nivået og Jack, Gulliksen, Ari med flere nøkkelspillere må være mer tilgjengelig vs fjoråret. Syns det høres ut som å forlange mye men vi kan nok hente noe på trener vs 2022 og at vi ikke er like ustabile og naive som i fjor samt bedre organisert. Så først og fremst Isnes og mer pragmatisk tilnærming jeg setter min lit til i år enn selve troppen.

Ross

Legg inn av Ross »

Odd og Tromsø langt bedre enn Godset, tror dessverre Stabæk og Sandefjord blir det også.
Hamkam, Aafk og Haugesund tipper jeg blir de vi kjemper mot i bunn.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: fre mar 17, 2023 10:26 pm Odd og Tromsø langt bedre enn Godset, tror dessverre Stabæk og Sandefjord blir det også.
Hamkam, Aafk og Haugesund tipper jeg blir de vi kjemper mot i bunn.
Langt bedre er det kun Molde og Glimt som er imo. Bak der kan alle slå alle men Odd og TIL har fått satt et skikkelig grunnspill men vårsesongen til begge i fjor viser at de utmerket godt kan kåle i bunnen.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Om Vilsvik skal spelle stopper i 3backs. Da er Godset favoritter til 16.plass

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: fre mar 17, 2023 11:41 pm Om Vilsvik skal spelle stopper i 3backs. Da er Godset favoritter til 16.plass
Vilsvik skal selvfølgelig ikke spille stopper. At han gjør det er pga Ari har hanglet og de to lokale ikke holder nivået pluss at Jack er skadet. Er en grunn vi leter etter stopper. Men begynner å bli dårlig tid kombinert med nær tom kasse så hva fader kan vi finne? Hente Arnar hjem fra Raufoss for 100 000? Føles som det er der vi er om vi skal betale overgang for noen. Eller at vi bailer Sandefjord ut av kvotetrøbbel med Quint Jansen som er persona non grata i Sandefjord. Om noen har noen innspill på spillere som kjenner fortrinnsvis norsk ball og helst skandinavisk men minst Europeisk ball på anstendig nivå som er tilnærmet gratis oi overgang pluss innenfor lønnsramme så vil jeg gjerne høre for jeg aner virkelig ikke hvordan ultrakonservative Flo skal finne noe innenfor ser han har "kontroll" som ikke er overflødige spillere på lån typ Tjærlandsen Skau og Kvile,i Glimt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Sjuke scener fra Nederland. Groningen i håndgemeng med egne supportere. Hove kan jeg dog ikke se for meg bare i førstelinjs for å sloss eller for vreden til Groningen sine mest hissige.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

stc887 skrev: søn mar 19, 2023 2:10 pm Sjuke scener fra Nederland. Groningen i håndgemeng med egne supportere. Hove kan jeg dog ikke se for meg bare i førstelinjs for å sloss eller for vreden til Groningen sine mest hissige.
Går mot nedrykk også.
Kom hjem du, Johan;)

Arto.

Legg inn av Arto. »

Daniel skrev: fre mar 17, 2023 8:32 pmTabelltips?
15-16. Pr i dag føler jeg vi er favoritter til direkte nedrykk. En påskrudd Friday gjennom en hel sesong kunne nok reddet dette, med Brunes på topp er jeg redd dette blir altfor tynt. Håper det kommer inn forsterkninger før start.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Arto. skrev: ons mar 22, 2023 8:56 am
Daniel skrev: fre mar 17, 2023 8:32 pmTabelltips?
15-16. Pr i dag føler jeg vi er favoritter til direkte nedrykk. En påskrudd Friday gjennom en hel sesong kunne nok reddet dette, med Brunes på topp er jeg redd dette blir altfor tynt. Håper det kommer inn forsterkninger før start.
Friday var avskrudd i de siste 18 månedene og tjente 2 mill i året. Daniel Braaten med sin av/på knapp var Mr Steady Vs Friday.

Er vistnok mismatch i hva som meldes av media og journalister og hva som skjer i de indre gemakker.
Men kan jo være et skyggespill selvsagt men hadde ikke satt sparepengene på det kommer nye fjes inn. (Mulig det dukker opp noe pga Team-SIF)

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Ikke mismatch i alle aviser og journalister

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: ons mar 22, 2023 11:43 am Ikke mismatch i alle aviser og journalister
*Det vi kan lese og høre om.

Er jo det som er interessant for oss. Det som ikke skrives gidder vi ikke lese, debattere eller betale for.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»