Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
Folk_flesk

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av Folk_flesk »

MatsEn89 skrev: lør mai 14, 2022 4:50 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 3:56 pm Det blir vel et slags dobbelt farvel med Haaland i dag:

1. Hjemmepublikum i Dortmund som tar avskjed med ham
2. De mange som ikke gidder å følge ham i City som også sier farvel
Mange faller av, men flest pga pengene for å se PL, ihvertfall i min krets
Det er bra at det går en smertegrense for folk. Min kom for noen år siden. Vi kan ikke bli en ukritisk saueflokk som holder denne destruktive spiralen igang.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 4:43 pm Et viktig premiss i diskusjonen er jo at Haaland ikke måtte velge en normal norsk årslønn i Bryne eller hundrevis av millioner i City. Trolig kunne han så godt som fritt velge mellom alle klubber i verden som hadde råd til å betale klausulen hans. Ja, han fikk muligens best betalt i City, men han hadde ikke fått dårlig betalt i Real Madrid, Barcelona, Liverpool eller Bayern heller.
Men om han vil spille der faren spilte og han tror det er der han har størst sjanse til sportslig suksess så går han dit.

Skal man få bukt med sportswashing så må ansvaret legges på forbund.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 4:56 pm
MatsEn89 skrev: lør mai 14, 2022 4:50 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 3:56 pm Det blir vel et slags dobbelt farvel med Haaland i dag:

1. Hjemmepublikum i Dortmund som tar avskjed med ham
2. De mange som ikke gidder å følge ham i City som også sier farvel
Mange faller av, men flest pga pengene for å se PL, ihvertfall i min krets
Det er bra at det går en smertegrense for folk. Min kom for noen år siden. Vi kan ikke bli en ukritisk saueflokk som holder denne destruktive spiralen igang.
Jeg betaler ikke for PL. Aldri i livet. Men jeg heier på Haaland. Slik jeg heier på Ødegaard som spiller på Emirates.
Sist redigert av PapaSmurf den lør mai 14, 2022 5:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Disse handsreglene 🙄

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Braaaaaaut DEN TORJAGER

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Herlig!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Heldig med den må sies

startelver

Legg inn av startelver »

Endelig scorer Braut , og kan dere andre holde kjeft , dette er avskjedskampen til Braut , ikke ødelegg tråden med det samme oppgulpet, vi har skjønt meningen deres.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Mr.Meep skrev: lør mai 14, 2022 4:59 pm Braaaaaaut DEN TORJAGER
Feil bøying også.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 4:58 pm Jeg betaler ikke for PL. Aldri i livet. Men jeg heier på Haaland. Slik jeg heier på Ødegaard som spiller på Emirates.
Fasit.

trønderen

Legg inn av trønderen »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 4:56 pm
trønderen skrev: lør mai 14, 2022 4:43 pm Et viktig premiss i diskusjonen er jo at Haaland ikke måtte velge en normal norsk årslønn i Bryne eller hundrevis av millioner i City. Trolig kunne han så godt som fritt velge mellom alle klubber i verden som hadde råd til å betale klausulen hans. Ja, han fikk muligens best betalt i City, men han hadde ikke fått dårlig betalt i Real Madrid, Barcelona, Liverpool eller Bayern heller.
Men om han vil spille der faren spilte og han tror det er der han har størst sjanse til sportslig suksess så går han dit.

Skal man få bukt med sportswashing så må ansvaret legges på forbund.
For all del. Hovedansvaret bør og skal ligge på forbundene. Men spillerne bør forvente kritiske spørsmål.
Jeg kan godt forstå valget rent sportslig (og emosjonelt - gitt at faren har spilt der og han er supporter av klubben(?)). Men jeg kjøper ikke argumentet som går ut på at alle ville valg City hvis de fikk hundrevis av millioner i lønn. Vanlige folk ja. Men ikke for fotballspillere på absolutte høyeste nivå. For dem står som sagt ikke valget mellom 500 000 i årslønn og 100 millioner i årslønn. Derfor mener jeg lønnen i seg selv er et dårlig argument.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

Hvis folk ikke ønsker å følge Haaland lenger fordi han spiller for City så får de bare gjøre det, forstår at det er noen moralske brister der. Deres valg, men også deres tap som fotballentusiaster sånn rent underholdningsmessig

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Folk_flesk skrev: lør mai 14, 2022 5:02 pm
Mr.Meep skrev: lør mai 14, 2022 4:59 pm Braaaaaaut DEN TORJAGER
Feil bøying også.
Who cares kan ikke tysk

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

FranciscoM skrev: lør mai 14, 2022 4:55 pm
Brezjnev skrev: lør mai 14, 2022 4:54 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 4:30 pm

Jeg hadde ikke fått med meg det der. Jeg er fullstendig umulig å målbinde.

Jeg hadde muligens takket ja og sendt 80% av lønna til Ukraina. Offentlig.

Men sånn i utgangspunktet blir hele premisset tåpelig. Slike spørsmål barna mine stilte da de var små.

-Hadde du spist en sjokolade om den falt på gulvet?
- Ja.
-Hva om den landet i en hundebæsj da?
- Vi har ikke hund
- Men OM vi hadde en hund da?
Osv…
Premisset blir tåpelig, som du sier, for premisset er ikke at Haaland velger mellom det helt hverdagslige økonomiske livet du og jeg lever på den ene siden, og de uendelige mulighetene hundrevis av skitne millioner gir både ham selv og dem rundt ham på den andre. Valget sto mellom hundrevis av rene millioner, og enda flere skitne millioner. Gitt det valget ville jeg fint rukket opp den ene hånda for å takke ja til de rene millionene, og brukt den andre til å gi fingeren til sjeikene.
Hvor mener du at han kunne fått "rene" millioner?
Du har sikkert bedre oversikt enn det jeg har, men Dortmund tror jeg er et godt tips. Bayern et annet.

startelver

Legg inn av startelver »

2 -1 game over .

Da er det bare å switche til FA-cupen.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

For ei fitte Bellingham er. Elendig spiller også.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er så lei av å se Bellingham dive for hver eneste lille berøring. Bare flaut å se på hvordan han holder på.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Rexwiller skrev: lør mai 14, 2022 5:25 pm For ei fitte Bellingham er. Elendig spiller også.
Hvor høyt setter du skalaen egentlig når du kaller Bellingham en elendig spiller? Er det på gudenivå man må være for å være god da eller?

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Ble vel ikke helt den avslutningen det kunne ha blitt for Haaland?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Er det noe dobbeltmoralsk med å være politisk engasjert og gå med protest T-skjorte i det ene øyeblikket for så å signere for de samme gutta i det neste?

Eller er Erling bare en enkel gutt som ikke tenker på politikk og bare gjør det han får beskjed om?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

kytec skrev: lør mai 14, 2022 5:33 pm Eller er Erling bare en enkel gutt som ikke tenker på politikk og bare gjør det han får beskjed om?
Pappa skal ha betalt vettu

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

trønderen skrev: lør mai 14, 2022 5:32 pm
Rexwiller skrev: lør mai 14, 2022 5:25 pm For ei fitte Bellingham er. Elendig spiller også.
Hvor høyt setter du skalaen egentlig når du kaller Bellingham en elendig spiller? Er det på gudenivå man må være for å være god da eller?
Får kalle han oppskrytt da. Men jeg mener han stort sett er dårlig, selv om han har et par gode kamper i løpet av sesongen. At han er en grisespiller og filmstjerne gjør ikke saken bedre.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Var Bjørkan god i dag?

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Nordlys skrev: lør mai 14, 2022 5:42 pm Var Bjørkan god i dag?
Nei

spårt

Legg inn av spårt »

86 mål på 89 kamper. Brukbare tall.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Sulfat skrev: lør mai 14, 2022 3:39 pm
thewaterfall skrev: lør mai 14, 2022 3:36 pm Bare hos meg lyden ligger langt foran bildet?
Det hadde vært rart om det bare var deg. Ca. 5 sekund- tror knapt jeg har sett/hørt så stor forskjell mellom lyd og bilde før.
Joda, men har hatt småproblemer med Viaplay via apple-tv når det kommer til lyd på enkelte serier innimellom.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

spårt skrev: lør mai 14, 2022 5:46 pm 86 mål på 89 kamper. Brukbare tall.
Pføy, ikke ett mål per match en gang?

Håpløst.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ett målpoeng per 69 minutt (litt under) i liga + CL

Takk for maten

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 5:33 pm Ble vel ikke helt den avslutningen det kunne ha blitt for Haaland?
Tja, var vel greit nok? Et mål på tross av at Dortmund er i feriemodus (som de har vært de siste 3-4 mnd). De sliter med å skape sjanser, og hadde man ikke visst bedre kunne det nesten ha virket som om de bevisst har unngått å spille Haaland når han går på løp.

Skal bli nydelig å se Haaland med gode, kreative spillere bak ham. Det har han manglet siden Sancho dro.
Sist redigert av FranciscoM den lør mai 14, 2022 6:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 5:44 pm
Nordlys skrev: lør mai 14, 2022 5:42 pm Var Bjørkan god i dag?
Nei
Huffda

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»