Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
FranciscoM

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av FranciscoM »

Klodrik skrev: ons okt 27, 2021 8:37 pm
MatsEn89 skrev: ons okt 27, 2021 8:35 pm
Klodrik skrev: ons okt 27, 2021 8:29 pm Ja, leste akkurat den artikkelen. Så ikke helt den komme, med den vanligvis så proffe PR-stilen til Brauten

(Link: https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G3lW ... l-foelgere )
Han hadde jo utallige likes av Trump-ting på twitter, før han fjerna det. Men dette var overraskende ja.
Ikke fått med meg. Var det før han ble en verdenstjerne, eller mer nylig?
Er flere år siden. Slettet liksa siden da.

Når det kommer til genseren aner jeg ikke hva motivet hans er, men jeg mistenker at produsenten kastet penger etter ham for å få en shout out.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Hvorfor må folk bry seg og hvilke briller han har på seg eller hvilke politikere han liker? Folk følger han vel pga fotballen, og ikke pga mote- eller politiske tips.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Lurer på hvor PR teamet hans er. Først Qatar greiene, så det her. Har vært ganske populær blant de fleste fotballfans til nå, spørs om ikke populariteten er greit på vei nedover.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Riktig Francisco. Likesene var eldre enn 2020, men tok litt tid før det ble noe drama rundt det.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

SlimWhitman skrev: ons okt 27, 2021 8:43 pm Hvorfor må folk bry seg og hvilke briller han har på seg eller hvilke politikere han liker? Folk følger han vel pga fotballen, og ikke pga mote- eller politiske tips.
Trenger vel ikke like Trump for å like tweetsene hans, og det er særlig gjeldende for unge mennesker uten politisk erfaring. Trump er en edgelord som appellerer til ungdom pga memes. De fleste utenfor amerika vokser av seg denne barnsligheten.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

MatsEn89 skrev: ons okt 27, 2021 8:45 pm Riktig Francisco. Likesene var eldre enn 2020, men tok litt tid før det ble noe drama rundt det.
Var vel også relativt "uskyldige" tweets han likte om jeg ikke husker feil, men helt innafor å slette de for å unngå bråk. Tviler på at mange husker dette i dag, om ikke dagens instagrampost vekker hukommelsen deres da.

aderyn

Legg inn av aderyn »

SlimWhitman skrev: ons okt 27, 2021 8:43 pm Hvorfor må folk bry seg og hvilke briller han har på seg eller hvilke politikere han liker? Folk følger han vel pga fotballen, og ikke pga mote- eller politiske tips.
Er ikke helt sånn det fungerer i praksis. Det er grunn til at det er et stort marked for Se & Hør og tabloidaviser som dekker kjendiser. Folk elsker drama, spesielt hvis det kommer fra folk som er kjente eller gode i noe. Derfor man egentlig bør la være å dele ting som det her hvis du har tydelige radikale meninger og ikke ønsker å bli boikotta av alle og enhver. Har kun noe å tape på å holde som det her, vitner jo om at Haaland ikke er den smarteste fyren når han ikke er på banen, som for så vidt ikke er overraskende.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

aderyn skrev: ons okt 27, 2021 8:52 pm vitner jo om at Haaland ikke er den smarteste fyren når han ikke er på banen, som for så vidt ikke er overraskende.
Smart kommentar

startelver

Legg inn av startelver »

Haaland er smart nok til å treffe mål ihvertfall.

aderyn

Legg inn av aderyn »

GunnarBull skrev: ons okt 27, 2021 8:56 pm
aderyn skrev: ons okt 27, 2021 8:52 pm vitner jo om at Haaland ikke er den smarteste fyren når han ikke er på banen, som for så vidt ikke er overraskende.
Smart kommentar
Du mener det er feil? Altså jeg liker Braut og synes det er jævla fett vi har en av verdens beste spisser men han viser seg ikke akkurat fra en sympatisk side. Nå har han prestert å støtte Trump, lagt ut bilde og video med Qatar skjorte(Som også er Adidas sponsa, han er Nike) pluss legge ut bilde med klær fra et anti vax merke(Caption er suspicious). Alt dette i relativt kort tidsrom. Hadde det vært en av tinga hadde jeg egentlig gitt faen men liker ikke helt utviklinga. Greit å opprettholde et godt rykte blant fans og media. Absolutt ingenting å tjene på å drive med det greiene her. Uansett om det er kødd eller han faktisk tror på det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

aderyn skrev: ons okt 27, 2021 9:57 pm lagt ut bilde og video med Qatar skjorte(Som også er Adidas sponsa, han er Nike)
Dette var riktignok en Boca Juniors-drakt først og fremst, selv om folk bryr seg mer om sponsorene.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

aderyn skrev: ons okt 27, 2021 8:44 pm Qatar greiene
Viste seg å være så simpelt som en Boca Juniors drakt altså. Og det skal man gidde å hisse seg opp over?

Gud bedre

aderyn

Legg inn av aderyn »

Chromeback skrev: ons okt 27, 2021 10:00 pm
aderyn skrev: ons okt 27, 2021 9:57 pm lagt ut bilde og video med Qatar skjorte(Som også er Adidas sponsa, han er Nike)
Dette var riktignok en Boca Juniors-drakt først og fremst, selv om folk bryr seg mer om sponsorene.
Absolutt, det skal sies men ser selvfølgelig dumt og hyklersk ut når du står med anti Qatar skjorta på landskamp den ene uka og poser i drakt med Qatar sponsor uka etterpå. Som sagt, jeg halshuggeren han ikke for akkurat denne episoden alene men nå har det vært 3 lite gjennomtenkte valg på kort tid. Helt greit å ikke være moralsk prakteksemplar i alle situasjoner men når det blir mange saker på rad så må man begynne å spørre seg om hvor smart han egentlig er som person. Men det skal sies det er bedre å være naiv og smådum enn å ha banka opp kjæresten eller ha voldtektsdommer på samvittigheten, som ikke har vært sjeldent blant profesjonelle fotballspillere den siste tiden.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ka9nen skrev: ons okt 27, 2021 10:05 pm
aderyn skrev: ons okt 27, 2021 8:44 pm Qatar greiene
Viste seg å være så simpelt som en Boca Juniors drakt altså. Og det skal man gidde å hisse seg opp over?

Gud bedre
Hisser meg ikke opp over noe som helst her men det er klart når du står med Anti Qatar/Pro Menneskerettigheter t-skjorte på landslagssamling så ser det dumt og lite gjennomtenkt ut å legge ut bilde av en drakt med Qatar sponsor på Insta, og ikke bare en gang. Selv om vi er glad i Haaland og synes han er en jævla bra spiller så går det an å ha et nyansert blikk på det han gjør utenfor banen. Er ikke bare det med Boca drakta heller, men 3 hendelser på relativt kort tid.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg tror du må tåle at Braut Håland gir en liten shoutout til Boca Juniors, selv om de er sponset av Qatar Airways.

Så trist kan umulig livet være.

Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om den der eller de røde solbrillene, selv om firmaet har noen andre tvilsomme synspunkt på ting.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Nå som han er skadet må de grave ekstremt dypt for å finne noe å skrive om

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Har egentlig aldri brydd meg om de påståtte Trump-tweetsene da jeg aldri har sett hva han har retweeta fra Onkel Donald og sine 1 million meldinger, så det kan jo være hva som helst. Det er forskjell på å retweete de mest kontroversielle meldingene hans og "Covfefe". Synes ikke nødvendigvis det var så big deal med Qatar heller.

Men dette klesmerket er too much. Man skal være rimelig dum fanboy for å ikke se at det å reklamere for et så tilbakestående merke er helt feil. Synes Haaland dessverre fremstår som et brødhue som reklamerer for sånt skit. Skuffende greier må jeg si. Minner meg litt om da Skjelbred sa at Qatar-VM ville bli så flott og fint atte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Trehjulssykkel skrev: tor okt 28, 2021 12:43 am Har egentlig aldri brydd meg om de påståtte Trump-tweetsene da jeg aldri har sett hva han har retweeta fra Onkel Donald og sine 1 million meldinger, så det kan jo være hva som helst. Det er forskjell på å retweete de mest kontroversielle meldingene hans og "Covfefe". Synes ikke nødvendigvis det var så big deal med Qatar heller.

Men dette klesmerket er too much. Man skal være rimelig dum fanboy for å ikke se at det å reklamere for et så tilbakestående merke er helt feil. Synes Haaland dessverre fremstår som et brødhue som reklamerer for sånt skit. Skuffende greier må jeg si. Minner meg litt om da Skjelbred sa at Qatar-VM ville bli så flott og fint atte.
Enig i mye av dette, men alltid like artig å lese når disse selskapene skal forsvare seg i media. Gjerne med en studie som de melker for fullt, også er den gjerne ikke særlig relevant for oss mennesker.

startelver

Legg inn av startelver »

Dette er storm i et vannglass , nå må dere gi han fred.

Pappa Alfie må nå sende tekstmeldinger til alle mediahus for å beskytte sønnen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Volker Struth [Kroos & Werner's Agent]: "Haaland has a release clause, Full package with salary for 5 years and agent fee will probably be in the region of 250M to 300M euros, Even if Bayern Munich had the money they wouldn't do it, All hell would break loose if a player in Germany earned 50M year."

https://www.cope.es/deportes/futbol/fut ... 03_1595599
Det er alt for mye penger i fotballen. Herregud

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

FranciscoM skrev: ons nov 03, 2021 2:15 pm
Volker Struth [Kroos & Werner's Agent]: "Haaland has a release clause, Full package with salary for 5 years and agent fee will probably be in the region of 250M to 300M euros, Even if Bayern Munich had the money they wouldn't do it, All hell would break loose if a player in Germany earned 50M year."

https://www.cope.es/deportes/futbol/fut ... 03_1595599
Det er alt for mye penger i fotballen. Herregud
Spørsmålet er jo om det noen gang vil stoppe, og om europeisk superliga til slutt er unngåelig slik utviklingen dessverre er. Selv om underholdningsverdien er fantastisk så begynner jeg å få mer og mer bismak i munnen når man er klar over omstendighetene rundt og hvilke aktører som får stadig mer innflytelse i fotballen. Det er leit og forjævlig at det har blitt sånn

startelver

Legg inn av startelver »

Braut ble zoomet inn på tribunen i dag når Dortmund taper 3-1 hjemme, rødt kort tidlig i kampen gjorde det vanskelig. Ajax gruppevinner, så må Dortmund kjempe om 2. plassen. Kan bli tøft med tanke på Sporting som også vant i kveld.

Sporting tar imot Dortmund 24. november, og det blir vel uten Braut igjen.....

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Ajax speller innmari mye tottttalll. Jeg satt med Ajax-trøya og nikoste meg.
Nivået i Eredivisie,, ?, Mange klasse-spillere der

Champis

Legg inn av Champis »

Big George skrev: ons nov 03, 2021 11:03 pm Ajax speller innmari mye tottttalll. Jeg satt med Ajax-trøya og nikoste meg.
Nivået i Eredivisie,, ?, Mange klasse-spillere der

Ajax er bra, men nivået på ligaen er ekstremt ujevnt. Enormt stor forskjell på topp og bunn.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Ny kamp (1-2-tap for Leipzig) og ny mann på skadelista til Dortmund. Skal bli godt å få Haaland til en klubb med et medisinsk team som fungerer.

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Dortmund kan risikere å miste CL-plassen også, det var jo så vidt det holdt i fjor hadde det ikke vært pga opphentingen på slutten av sesongen. De er avhengig av en frisk Haaland fra januar og ut sesongen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ugh. Skal de presse haaland igjen

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Same procedure as always😄

Haaland er FOR god til å IKKE misbrukes

startelver

Legg inn av startelver »

Nytt intervju med Haaland



FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »



Dortmund er forsiktige optimister når det kommer til om vi får se Haaland på banen i år eller ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»