Odds Ballklubb

Svar
Everenga

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av Everenga »

Skulle Odd går for Isnes vil han altså ha fått ansettelsestilbud fra 25% av Eliteserien før sesongen en gang har begynt. Det må vel begynne å nærme seg en rekord av et slag.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Det er nok bare å glemme Isnes for 2022-sesongen. Han har vært veldig tydelig på at han trives godt i KFUM for tiden.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg er ganske sikker på at han blir tilbudt rollen. Hvem ellers er det egentlig å ansette?

Om han takker ja er en helt annen sak. Han var også "innstilt som nummer 2" når Nornes fikk jobben i 2020.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Må nevnes at han takket nei til en utvidet assistentrolle i Molde. Hva nå det er for noe.

Så akkurat det nei’et kan nok ikke brukes som argument for at han sikkert sier nei til Odd.

Liverpoolodd94

Legg inn av Liverpoolodd94 »

7-8 mill for Kaasa som kan øke til 12 ifølge TA.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Kaasa klar for overgang og TA erfarer at "Molde må bla opp en sum i størrelsesorden syv-åtte millioner kroner nå, i tillegg til at totalpakken - inkludert klausuler - kan komme opp i 12 millioner kroner."

I så fall en meget god deal for Odd og særdeles godt utført av Andersen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Godt håndverk av SkoleTore her. Skal ha skryt for dette.

hgb

Legg inn av hgb »

Visa skrev: ons jan 12, 2022 1:03 pm Hva slags spiller får vi i Kaasa?
God midtbanespiller, brukbar fart, god teknikk, solid i gjenvinning. Scorer ~aldri, og har generelt færre målpoeng enn man ønsker seg (men det kan sikkert plutselig snu, han virker som en grei nok avslutter egentlig). Kan spille ving, men best som indreløper (i Odd, kan jo være annerledes i en annen spillestil).

hgb

Legg inn av hgb »

En kamerat av meg forslo Aasmund Bjørkan. Sitter sikkert langt inne å forlate Glimt nå, men det er lenge til det er ledig hovedtrenerjobb der, og det kan jo bety endel det også.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: ons jan 12, 2022 3:12 pm En kamerat av meg forslo Aasmund Bjørkan. Sitter sikkert langt inne å forlate Glimt nå, men det er lenge til det er ledig hovedtrenerjobb der, og det kan jo bety endel det også.
Hva bringer han til bordet? Svært lite erfaring som trener på dette nivået.

hgb

Legg inn av hgb »



forøvrig

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: ons jan 12, 2022 3:16 pm
hgb skrev: ons jan 12, 2022 3:12 pm En kamerat av meg forslo Aasmund Bjørkan. Sitter sikkert langt inne å forlate Glimt nå, men det er lenge til det er ledig hovedtrenerjobb der, og det kan jo bety endel det også.
Hva bringer han til bordet? Svært lite erfaring som trener på dette nivået.
Han har hvertfall fått god innsikt i kanskje det viktigste for en hovedtrener (og apparatet rundt), å bygge en god kultur og en vinnende spillestil.

Glimt kickstarta forsåvidt suksessen sin med et par usedvanlige talenter (spesielt Hauge), men veldig mange av spillerne de har hatt de tre siste åra har vært egentlig ganske ordinære spillere som har blitt henta fordi de passer inn, og har fått vokse i riktige roller.

Om han er hovedtrenermateriale veit jeg ikke helt, men jeg ville ikke blitt skuffa om de lanserte ham, tror jeg.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg hadde gledelig tatt i mot Bjørkan som sportslig leder, men hadde ikke likt tanken på han som trener.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Vil ikke sette morgenkaffen i vranga om jeg en dag våkner opp til Rønningen som sportssjef og Reier eller Rønningene som hovedtrener.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

hgb skrev: ons jan 12, 2022 3:38 pm Glimt kickstarta forsåvidt suksessen sin med et par usedvanlige talenter (spesielt Hauge), men veldig mange av spillerne de har hatt de tre siste åra har vært egentlig ganske ordinære spillere som har blitt henta fordi de passer inn, og har fått vokse i riktige roller.
Litt off-topic, men Hauge har blitt rimelig avslørt etter at han forlot Glimt. Spørs om han får noe utenlandskarriere utover det vanlige. Har mer tro på Berg, Bjørkan og Zinckernagel av tidligere Glimt-spillere.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

cpatton skrev: ons jan 12, 2022 4:37 pm Vil ikke sette morgenkaffen i vranga om jeg en dag våkner opp til Rønningen som sportssjef og Reier eller Rønningene som hovedtrener.

Er vel dette som er å forvente. Joachim Jonsson var tydelig på at sportssjefrollen nok gikk til Rønningen, og Håndlykken var og klar på i intervju at de var glad i interne løsninger, da det viste Odd var en klubb man kunne vokse inn i nye roller i. Så denne er jeg 90% sikker på

hgb

Legg inn av hgb »

Det er jo unektelig en skikkelig god mulighet til å ha en Rønningen som sportssjef og alle Rønningene som trener.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Svar til Borgersen fra kommunikasjonssjef i Skagerak Energi
https://www.ta.no/reagerer-pa-den-ramsa ... 50-1296350

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: ons jan 12, 2022 10:27 pm Svar til Borgersen fra kommunikasjonssjef i Skagerak Energi
https://www.ta.no/reagerer-pa-den-ramsa ... 50-1296350
Hvordan samarbeidet med Skagerak Energi fungerer for Odds del skal jeg overlate til de som måtte sitte på kunnskap om det.
Men det er jo temmelig opplagt at en kommunikasjonssjef har en rimelig sterk slagside når han går inn i konflikt som omhandler egen bedrift og samarbeidspartner. I motsetning til Borgersen som ikke hadde noen annen agenda enn å støtte den sportslige delen av klubben økonomisk. Og underveis så ting han ble overrasket over og ikke likte.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Ja, Skagerak energi er vel ganske inhabile når det gjelder denne saken, men de skal selvsagt få mene det de gjør.

Bet meg dog merke i følgende uttalelse: «Kommunikasjonssjefen poengterer også at dette heller ikke har kostet Odd penger i noen særlig grad.»

Altså ikke har kostet penger i noen særlig grad.

Og da er spørsmålet om det skal være slik at en fotballklubb skal bruke penger på et slikt fokus, eller prioritere det som det faktisk handler om, nemlig fotball. Og det er vel nettopp dette som er poenget til Borgersen, så i mine øyne bekreftet forsåvidt artikkelen det Borgersen kommer med - miljøsatsingen koster Odd penger (det gjør jo forsåvidt det meste i livet..).

cpatton

Legg inn av cpatton »

Aprilsnarr skrev: tor jan 13, 2022 8:35 am Ja, Skagerak energi er vel ganske inhabile når det gjelder denne saken, men de skal selvsagt få mene det de gjør.

Bet meg dog merke i følgende uttalelse: «Kommunikasjonssjefen poengterer også at dette heller ikke har kostet Odd penger i noen særlig grad.»

Altså ikke har kostet penger i noen særlig grad.

Og da er spørsmålet om det skal være slik at en fotballklubb skal bruke penger på et slikt fokus, eller prioritere det som det faktisk handler om, nemlig fotball. Og det er vel nettopp dette som er poenget til Borgersen, så i mine øyne bekreftet forsåvidt artikkelen det Borgersen kommer med - miljøsatsingen koster Odd penger (det gjør jo forsåvidt det meste i livet..).
Merket meg det samme og "særlig grad" sagt av en kommunikasjonssjef tilsier garantert en god del.
Så blir jo spørsmålet om klubben tiltrekker seg sponsorer de ellers ikke ville gjort pga miljøprofilen...

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

cpatton skrev: tor jan 13, 2022 9:03 am
Aprilsnarr skrev: tor jan 13, 2022 8:35 am Ja, Skagerak energi er vel ganske inhabile når det gjelder denne saken, men de skal selvsagt få mene det de gjør.

Bet meg dog merke i følgende uttalelse: «Kommunikasjonssjefen poengterer også at dette heller ikke har kostet Odd penger i noen særlig grad.»

Altså ikke har kostet penger i noen særlig grad.

Og da er spørsmålet om det skal være slik at en fotballklubb skal bruke penger på et slikt fokus, eller prioritere det som det faktisk handler om, nemlig fotball. Og det er vel nettopp dette som er poenget til Borgersen, så i mine øyne bekreftet forsåvidt artikkelen det Borgersen kommer med - miljøsatsingen koster Odd penger (det gjør jo forsåvidt det meste i livet..).
Merket meg det samme og "særlig grad" sagt av en kommunikasjonssjef tilsier garantert en god del.
Så blir jo spørsmålet om klubben tiltrekker seg sponsorer de ellers ikke ville gjort pga miljøprofilen...

Det er jo vanskelig å vite, men har ikke lagt merke til at det er fremhevet i veldig stor grad iallefall i inngåelsen av nye avtaler. Og sponsortallene har sunket årlig etter solcellene kom, så da er det jo iallefall ingen voldsomt økning grunnet de alene.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Etter å ha tenkt meg litt om så er det vel heller ikke umulig at Thomas Skilbred blir ny sportssjef?
Tidligere agent og har et stort nettverk.

hgb

Legg inn av hgb »

Aprilsnarr skrev: tor jan 13, 2022 8:35 am Ja, Skagerak energi er vel ganske inhabile når det gjelder denne saken, men de skal selvsagt få mene det de gjør.

Bet meg dog merke i følgende uttalelse: «Kommunikasjonssjefen poengterer også at dette heller ikke har kostet Odd penger i noen særlig grad.»

Altså ikke har kostet penger i noen særlig grad.

Og da er spørsmålet om det skal være slik at en fotballklubb skal bruke penger på et slikt fokus, eller prioritere det som det faktisk handler om, nemlig fotball. Og det er vel nettopp dette som er poenget til Borgersen, så i mine øyne bekreftet forsåvidt artikkelen det Borgersen kommer med - miljøsatsingen koster Odd penger (det gjør jo forsåvidt det meste i livet..).
Alle firmaer bruker jo penger på ting som ikke nødvendigvis går rett på bunnlinja, men som de tror skaffer PR, goodwill, etc, etc, som vil hjelpe i det lange løp.

Jeg syns uansett det er vissvass å bruke tid og krefter på ganske marginale utgifter som dette tilsynelatende er. Borgersen klager over manglende fotballkompetanse i styret og i ledelsen, men har han noen kompetanse til å vurdere dette? Hvis hovedpoenget hans er at de står langt framme på bildene og slår seg på brystet når det går bra, samt noen solcellepaneler, elbilladere og sykkelstativer, så er jeg ikke så sikker på det.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Hørte noen minutter av et intervju med Håndlykken på Radio Grenland tidligere idag. Nevnte at Odd burde og skal være en topp 6 klubb. Skrøt av økonomien og mente den var på linje med topplagene.
Angående kritikken fra Borgersen sa han at når det går en kule varmt så sier folk ofte ting de ikke mener. - Var ikke særlig interessert i og kontre argumentene til Borgersen der altså.

cpatton

Legg inn av cpatton »

HengeTrynet skrev: tor jan 13, 2022 3:22 pm Hørte noen minutter av et intervju med Håndlykken på Radio Grenland tidligere idag. Nevnte at Odd burde og skal være en topp 6 klubb. Skrøt av økonomien og mente den var på linje med topplagene.
Angående kritikken fra Borgersen sa han at når det går en kule varmt så sier folk ofte ting de ikke mener. - Var ikke særlig interessert i og kontre argumentene til Borgersen der altså.
Økonomi på linje med topplagene - da er det jo ikke noe problem... bortsett fra når det skal kjøpes en spiller eller to. Da tapetserer han og Andersen lokalavisene med at klubben tross alt rår over begrensede midler, kan ikke sammenlignes med topplagene osv osv...

Kritikken fra Borgersen vil han nok glemme fortest mulig og at publikum, som så godt som har forlatt Skagerak, skal gjøre det samme...

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

cpatton skrev: tor jan 13, 2022 4:12 pm
HengeTrynet skrev: tor jan 13, 2022 3:22 pm Hørte noen minutter av et intervju med Håndlykken på Radio Grenland tidligere idag. Nevnte at Odd burde og skal være en topp 6 klubb. Skrøt av økonomien og mente den var på linje med topplagene.
Angående kritikken fra Borgersen sa han at når det går en kule varmt så sier folk ofte ting de ikke mener. - Var ikke særlig interessert i og kontre argumentene til Borgersen der altså.
Økonomi på linje med topplagene - da er det jo ikke noe problem... bortsett fra når det skal kjøpes en spiller eller to. Da tapetserer han og Andersen lokalavisene med at klubben tross alt rår over begrensede midler, kan ikke sammenlignes med topplagene osv osv...
Ja, jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt den kommunikasjonen fra ledelsen når det gjelder økonomi. Hva legger de i solid økonomi? Virker som de er fornøyde så lenge de har råd til å utbetale lønn til nåværende spillere og seg selv. Investere i nye spillere derimot har man ikke råd til, og har man da egentlig en solid økonomi når man driver en fotballklubb?

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Sett utenifra, må jeg si Odd er et lag uten så veldig mange profiler. Tidligere har det vært litt fuss rundt Rashani, keeperen, Rudd, Hagen osv. Etter Kaasa har gått til Molde, er det noen spennende profiler i Odd som vi bør se opp for? (Ikke Kitolano). Virker litt traust og kjedelig.

hgb

Legg inn av hgb »

Blirdetgull? skrev: tor jan 13, 2022 4:59 pm Sett utenifra, må jeg si Odd er et lag uten så veldig mange profiler. Tidligere har det vært litt fuss rundt Rashani, keeperen, Rudd, Hagen osv. Etter Kaasa har gått til Molde, er det noen spennende profiler i Odd som vi bør se opp for? (Ikke Kitolano). Virker litt traust og kjedelig.
Filip Jørgensen, men jeg hadde jo egentlig håpa at han skulle gjøre mer av seg i fjor. Ellers er jo fortsatt Espen Ruud en av de forsvarerne i serien som har flest målpoeng, i en alder av 48 (eller noe). Syver Aas fikk et slags gjennombrudd med et par gode kamper mot slutten nå, det at Kaasa forsvinner åpner mer for ham. Endel andre interessante unger på andrelaget også, men jeg er enig med deg: det er ikke dritmange jeg er veldig spent på (dvs, jeg er spent, men kanskje ikke så veldig optimistisk).

cpatton

Legg inn av cpatton »

HengeTrynet skrev: tor jan 13, 2022 4:52 pm
cpatton skrev: tor jan 13, 2022 4:12 pm
HengeTrynet skrev: tor jan 13, 2022 3:22 pm Hørte noen minutter av et intervju med Håndlykken på Radio Grenland tidligere idag. Nevnte at Odd burde og skal være en topp 6 klubb. Skrøt av økonomien og mente den var på linje med topplagene.
Angående kritikken fra Borgersen sa han at når det går en kule varmt så sier folk ofte ting de ikke mener. - Var ikke særlig interessert i og kontre argumentene til Borgersen der altså.
Økonomi på linje med topplagene - da er det jo ikke noe problem... bortsett fra når det skal kjøpes en spiller eller to. Da tapetserer han og Andersen lokalavisene med at klubben tross alt rår over begrensede midler, kan ikke sammenlignes med topplagene osv osv...
Ja, jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt den kommunikasjonen fra ledelsen når det gjelder økonomi. Hva legger de i solid økonomi? Virker som de er fornøyde så lenge de har råd til å utbetale lønn til nåværende spillere og seg selv. Investere i nye spillere derimot har man ikke råd til, og har man da egentlig en solid økonomi når man driver en fotballklubb?
Det er jo ingen annen måte å forstå det på. Og så i samme slengen snakke om topp 6.
Om det er noen andre her som mener de klarer å fatte logikken i tankegangen til Håndlykken & Co, så rop ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»