Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Svar
Downlight

Re: Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Legg inn av Downlight »

Synes Ståle noen ganger har en litt arrogant og nedlatende tone. Virker som han tror han er vittig og morsom. Bare min ringe oppfatning og mening dette.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:11 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør sep 24, 2022 8:09 pm
AxelRudi skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm Hansen, Hedenstad osv må vel gå til en klubb i utlandet, havne på benken, og bli frigitt før de er aktuelle for startplass. Sier seg selv. Nyland kunne stoppet begge målene, jeg tipper både Hedenstad og Hansen hadde gjort det.
Men det skal sies at de hadde tatt enorme steg på flyturen ned…

Tar RBK en for laget og ofrer treneren sin til landslaget igjen? Utvilsomt den beste taktikeren. Og det er det som er viktigst som landslagstrener
Vil du virkelig landet ditt så vondt?
Han som er best på det som er viktigst for et landslag. Pluss at han på kort tid har gjort to middelmådige lag til topplag. Han hadde gjort det samme med landslaget.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Gøy at uansett hvilken trener vi har, så driter Norge seg ut på den samme måten :-)

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:10 pm
EspenLie skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm
FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:03 pm

Helt uenig. Vi har to spillere som er blant de beste i verden i sine to posisjoner, og vi er banna bein nødt spille på styrkene deres. Haaland må spille alenespiss, og Ødegaard som høyre indreløper, med en offensiv høyreback og en ving som i det minste prøver å holde litt bredde. Sørloth bør være alternativ til Haaland hvis han er sliten/skadet, hvis ikke Strand Larsen er foran i køa da. Alle pilene peker på 433, med kanter og ikke to spisser.
Hvem i salte skal være kanter da? Skjønner jeg fortsatt ikke.

Nusa osv er foreløpig urealistisk. Rett eller ikke.
Hvorfor kan vi ikke bruke Nusa? Vi har spilt med stopper og keeper og whatnot som ikke får spille annet enn for landslaget. Nusa spiller ikke alt, men spiller greit mye, og han hadde vært gull verdt å sette inn istedenfor Strand Larsen på 1-0 til Norge.
Dette er fasit. Vi bruker spisser som vinger, og det ser vi tydelig flere ganger i løpet av kampen. Null trussel i bakrom, og rett og slett tafatt. Kan ikke fatte at Ståle ikke har bruk for en spiller som Nusa siste 25-30 min.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:11 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør sep 24, 2022 8:09 pm
AxelRudi skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm Hansen, Hedenstad osv må vel gå til en klubb i utlandet, havne på benken, og bli frigitt før de er aktuelle for startplass. Sier seg selv. Nyland kunne stoppet begge målene, jeg tipper både Hedenstad og Hansen hadde gjort det.
Men det skal sies at de hadde tatt enorme steg på flyturen ned…

Tar RBK en for laget og ofrer treneren sin til landslaget igjen? Utvilsomt den beste taktikeren. Og det er det som er viktigst som landslagstrener
Vil du virkelig landet ditt så vondt?
Du vil tydeligvis landet ditt verre her om du mener det ikke hadde vært en bedre løsning, eller?

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

MoldeMoldeMolde skrev: lør sep 24, 2022 8:09 pm
AxelRudi skrev: lør sep 24, 2022 8:07 pm Hansen, Hedenstad osv må vel gå til en klubb i utlandet, havne på benken, og bli frigitt før de er aktuelle for startplass. Sier seg selv. Nyland kunne stoppet begge målene, jeg tipper både Hedenstad og Hansen hadde gjort det.
Men det skal sies at de hadde tatt enorme steg på flyturen ned…

Tar RBK en for laget og ofrer treneren sin til landslaget igjen? Utvilsomt den beste taktikeren. Og det er det som er viktigst som landslagstrener
Gjerne. Bare ta, behøver ikke betale noe.

Altså, jeg er glad i landslaget, men der er man vandt til å bli skuffet uansett og det skjer sjeldnere enn klubblag. Dessuten er ikke landslaget like avhengig av å underholde som klubblaget.
Sist redigert av Thecokeman den lør sep 24, 2022 8:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Unnskyld meg her. Er det ingen som skjønner at når Nusa har karantene ut året på sitt aldersbestemte landslag så gjelder den også for andre landslag?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

MoldeMoldeMolde skrev: lør sep 24, 2022 8:14 pm
FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:11 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør sep 24, 2022 8:09 pm

Men det skal sies at de hadde tatt enorme steg på flyturen ned…

Tar RBK en for laget og ofrer treneren sin til landslaget igjen? Utvilsomt den beste taktikeren. Og det er det som er viktigst som landslagstrener
Vil du virkelig landet ditt så vondt?
Han som er best på det som er viktigst for et landslag. Pluss at han på kort tid har gjort to middelmådige lag til topplag. Han hadde gjort det samme med landslaget.
Hvilke to lag er det du sikter til nå? Hamkam og Aalesund? Rekdal er ikke den rette mannen til å disponere dette spillermaterialet. Kan nesten ikke være lengre unna.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Slovenia er ganske gode, ikke uventet dette.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Dagens beste: Drillo i studio.

Dagens verste: Solbakken.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Downlight skrev: lør sep 24, 2022 8:11 pm Synes Ståle noen ganger har en litt arrogant og nedlatende tone. Virker som han tror han er vittig og morsom. Bare min ringe oppfatning og mening dette.
Tenkte det samme. Hørte på KR i VG studio nå. Mer fornuftige ord enn Ståle sine syns jeg.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

qbah skrev: lør sep 24, 2022 8:17 pm
FranciscoM skrev: lør sep 24, 2022 8:11 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør sep 24, 2022 8:09 pm

Men det skal sies at de hadde tatt enorme steg på flyturen ned…

Tar RBK en for laget og ofrer treneren sin til landslaget igjen? Utvilsomt den beste taktikeren. Og det er det som er viktigst som landslagstrener
Vil du virkelig landet ditt så vondt?
Du vil tydeligvis landet ditt verre her om du mener det ikke hadde vært en bedre løsning, eller?
Solbakken er ikke verdens beste trener, men han er fortsatt på et helt annet nivå enn Reka. Kan ikke sammenligne engang.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Interessert skrev: lør sep 24, 2022 8:19 pm
Downlight skrev: lør sep 24, 2022 8:11 pm Synes Ståle noen ganger har en litt arrogant og nedlatende tone. Virker som han tror han er vittig og morsom. Bare min ringe oppfatning og mening dette.
Tenkte det samme. Hørte på KR i VG studio nå. Mer fornuftige ord enn Ståle sine syns jeg.
Ja, enig i det. Solbakken er ofte nedlatende i intervjuer. Unødvendig krass i enkelte situasjoner, og det på helt legitime spørsmål. Liker ikke det.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Korgutt skrev: lør sep 24, 2022 8:18 pm Unnskyld meg her. Er det ingen som skjønner at når Nusa har karantene ut året på sitt aldersbestemte landslag så gjelder den også for andre landslag?
Men så lag et jævla unntak da. Hvorfor skal det være så jævlig mye piss

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Landslagets dårligste kamp på lenge. Sånt skjer. Satser på bedre flyt mot Serbia.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ekstra surt hvis Sverige slår Serbia nå. Da kunne vi ha sikret gruppeseieren og pot 2 seeden allerede i kveld med kun det uavgjortresultatet. Nå lever det hele veien inn i siste match mot Serbia, som jeg ikke akkurat føler meg komfortabel med. Allerede tapt en avgjørende kamp mot Serbia tidligere for kun få år siden.
Sist redigert av aderyn den lør sep 24, 2022 8:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Nå må vi få Ajer Østigård som det faste stoppervalget. Det er så jævlig åpenbart den beste duoen vi har. Glem Strandberg. Glem Hanche. Det er så jævlig irriterende

Evv

Legg inn av Evv »

Nyland skal ikke starte én kamp til som klubbløs. Gikk som det måtte gå.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Helvette altså, Mathisen. Jævlig irriterende at han avbryter Solbakken i intervjuet for å bryte inn med et "kritisk" spørsmål.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Serbia
Hansen
Holmgren-Ajer-Østigård-Meling
Ødegaard-Aursnes-Berge
Sørloth-Braut-Moi

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

GunnarBull skrev: lør sep 24, 2022 8:24 pm Landslagets dårligste kamp på lenge. Sånt skjer. Satser på bedre flyt mot Serbia.
Ja, dette var det svakeste siden "hjemmekampen" i Malaga. Norge gjør ikke en veldig svak kamp, men vi felles jo av personlige feil. Som så veldig mange ganger før. I seg selv betydde ikke kampen noe særlig, det viktigste er å gjøre jobben mot Serbia.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Ajer burde vel spille mot Serbia, eller?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

"Opp på hesten"

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Evv skrev: lør sep 24, 2022 8:27 pm Nyland skal ikke starte én kamp til som klubbløs. Gikk som det måtte gå.
Uansett klubb mener du. Seriøst.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Hvilke spørsmål fikk Ståle og hva sier han om keeperen sin?

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Sankaa skrev: lør sep 24, 2022 8:27 pm Ajer burde vel spille mot Serbia, eller?
Jepp

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

I første rekke Nyland og Meling ut, Hansen og Bjørkan inn. På vingplass har vi nesten ingenting å ta av på benken, dessverre.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Taururu skrev: lør sep 24, 2022 8:27 pm Serbia
Hansen
Holmgren-Ajer-Østigård-Meling
Ødegaard-Aursnes-Berge
Sørloth-Braut-Moi
Der ja. Helt enig. Dette er det beste laget vårt. Desverre er Sørloth og Moi ubrukelige, men det er liksom ikke noe annet vi har. Får håpe Schjelderup og Nusa fortsetter utviklingen. Jeg tror vi kan klare å få noe ute av dette laget. Men det blir på tross av vingene. Edit: Ville kanskje valgt Ryerson på venstreback

Hodor

Legg inn av Hodor »

De har en journalist og ekspertkommentator som motarbeider landslaget. Når kampen på TV er ferdig så strykes etter-kampen praten. Da er det inn på TV2.no for å se oppsummeringen av kampen. Må jo da spole tilbake for å få det med seg fra begynnelsen. Hva venter? Bufring og lagging av en annen verden.

Har som kunde av PL hatt problemer med TV2 før. Prøver så langt som mulig å forstå at menneskelige feil skjer. Men det begynner å bli veldig tydelig at TV2 er en fiende av fotballen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Zanick skrev: lør sep 24, 2022 8:29 pm I første rekke Nyland og Meling ut, Hansen og Bjørkan inn. På vingplass har vi nesten ingenting å ta av på benken, dessverre.
Bjørkan tja, fyren er på benken i Nederland. Meling kunne gjort bedre på første målet men stoler fortsatt mer på han ovenfor Bjørkan. Stort sett solid for landslaget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»