OBOS-Ligaen 2023

Svar
Citano

OBOS-Ligaen 2023

Legg inn av Citano »

Bilde
(grønn = opprykk fra 2.div/PostNord, rød = nedrykk fra Eliteserien ------ 2022-plasseringer i høyre kolonne)


Etter en dramatisk avslutning på Eliteseriesesongen og en spesiell kvalikk i sin helhet som avsluttet 2022-sesongen i norsk fotball, så vet vi nå de 16 lagene som blir del av nivå 2 i norsk fotball: OBOS-ligaen 2023.
Bingoligaen leverte også i 2022 (som vanlig), selv om laget helt på topp og de to i bunn var litt avgjort tidlig.

Føler jeg sier det samme før hver sesong, men med de to som kommer ned fra Eliteserien så tror jeg nok det blir enda mer jevnt og minst like mye spenning om både opprykk og opprykkskvalikk i 2023.
Bunnkampen kan også bli mer åpen, siden man ser jo at det nesten alltid er minst ett av de nyopprykkede lagene som slår skikkelig til. Kan Moss og/eller Hødd også gjøre det bra i 2023?
Sist redigert av Citano den lør nov 19, 2022 7:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Trist at OBOS blir gjemt bort på Direktesport etter Eurosport sin gode dekning de siste årene.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Godt å begynne serien på topp igjen!

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Denne tråden liker jeg.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Soccermannen skrev: lør nov 19, 2022 8:11 pm Godt å begynne serien på topp igjen!
Ja Bryne og FFK rett opp der gett. Herlig.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Hallow skrev: lør nov 19, 2022 9:53 pm Denne tråden liker jeg.
Hehe. Dette blir gøy.

lsklars

Legg inn av lsklars »

KBK rykker opp. Får med seg Sogndal.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Zanick skrev: lør nov 19, 2022 6:40 pm Trist at OBOS blir gjemt bort på Direktesport etter Eurosport sin gode dekning de siste årene.
Ikke på TV2 sine kanaler altså? TV2 har da vel kjøpt rettighetene til både Eliteserien og OBOS?

Helt krise hvis det skal sendes på Direktesport. De kommer jo ikke til å ha noen særlige sendinger utover kampene.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg håper på en sesong hvor vi holder oss unna nedrykksstriden. Får vi signert spillerne på utgående kontrakt har vi et lag neste år som bør klare det.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Bendik Bye til Ranheim. God signering det, og svekkelse for KBK.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Centrist skrev: søn nov 20, 2022 12:32 pm Ikke på TV2 sine kanaler altså? TV2 har da vel kjøpt rettighetene til både Eliteserien og OBOS?

Helt krise hvis det skal sendes på Direktesport. De kommer jo ikke til å ha noen særlige sendinger utover kampene.
Yaw Awankwah sa vel nettopp i TV2s fotballpodkast at han skal jobbe spesifikt med OBOS-ligaen neste år. Kan ikke se for meg at det skal skje på Direktesport.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Forventer bud: – Tiden for å hente talenter fra Skeid på billigsalg er forbi.
Skeid forventer bud på både Marcus Melchior og Jakob Napoleon Romsaas i løpet av vinteren, men sier at klubben har nok handlingsrom til å gjøre de grepene klubben synes er nødvendig.

Hvis du spør Skeidoksene, medspillerne eller andre som har fulgt Skeid denne sesongen er det vel få som vil svare annet enn Marcus Melchior på spørsmålet om hvem som er årets spiller i klubben.
Den tidligere VIF-spilleren har til tider glitret på sentral midtbane, og er sammen med Jakob Romsaas klubbens heteste salgsobjekter inn i denne vinteren.

– Jeg forventer at det blir stor interesse for både Marcus og Jakob gjennom vinteren. Om det kommer noen faktiske bud får tiden vise, men de prestasjonene de to har vist denne sesongen er på et så bra nivå at vesentlige større klubber enn Skeid bør kjenne sin besøkelsestid, forteller daglig leder Daniel Holmeide Strand til Dagsavisen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ale skrev: man nov 21, 2022 11:52 am Ingen på Skeid vil forsterke FFK, så det går helt fint.
Det tror du ikke på selv engang.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Opprykk: KBK og Start
Nedrykk: FFK og Hødd

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Ale skrev: man nov 21, 2022 11:52 am Ingen på Skeid vil forsterke FFK, så det går helt fint.
Skeid-kapteinen: – Utelukker ikke andre muligheter
Fredrik Berglie er ønsket med videre på Nordre Åsen, men midtstopperen tar ferie for å finne ut hvor fotballfremtiden ligger.
Vi får se hva som skjer framover, forklarer 25-åringen til Dagsavisen.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Og på fredag blir Tarik presentert! Ikke sant Ale? Flott at du har en tentakel direkte koblet på FFK sin sjel. Vi venter i spenning.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ale skrev: ons nov 23, 2022 2:07 pm Tarik er nestemann inn, ja.
47000 innlegg på halvannet år, Ale. Hva faen? :lol:

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Ale skrev: ons nov 23, 2022 2:36 pm Sånn kan det gå som ung ufør pga. psykisk sykdom.
Fair enough! <3

Investor

Legg inn av Investor »

Ale skrev: man nov 21, 2022 11:52 am Ingen på Skeid vil forsterke FFK, så det går helt fint.
Fun fact: Hadde Skeid vunnet begge kampene mot FFK (I stedet for 0-2 og 3-3), så hadde FFK ligget på kvalikplassen og ikke Skeid ;)

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Kongsvinger inviterer til pressekonferanse i morgen.
Det virker til å være en dårlig skjult hemmelighet at det er for å presentere Vegard Hansen som trener.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Jatilnei. skrev: ons nov 23, 2022 9:36 pm Kongsvinger inviterer til pressekonferanse i morgen.
Det virker til å være en dårlig skjult hemmelighet at det er for å presentere Vegard Hansen som trener.
Bare å begynne å grue seg? Hva tenker dere om den ansettelsen der inne i de dype skogene?

lund

Legg inn av lund »

Det blir Vegard Hansen ja.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Elvebakken skrev: ons nov 23, 2022 11:10 pm
Jatilnei. skrev: ons nov 23, 2022 9:36 pm Kongsvinger inviterer til pressekonferanse i morgen.
Det virker til å være en dårlig skjult hemmelighet at det er for å presentere Vegard Hansen som trener.
Bare å begynne å grue seg? Hva tenker dere om den ansettelsen der inne i de dype skogene?
Jeg har ikke lest noen negative ytringer hittil iallfall :-)

Citano

Legg inn av Citano »

De har lagt ut kamptidspunkt plan for 2023 sesongen.

Bilde
(bildekilde fra twitter: https://twitter.com/curtabaker )

Fredager 19:00: Eliteserien eller OBOS-ligaen eller PostNord-ligaen (maks 1 kamp)

Lørdager 15:00: Toppserien, OBOS-ligaen, PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen
Lørdager 16:45/17:00: Toppserien eller OBOS-ligaen (maks 1 kamp)
Lørdager 19:00: Eliteserien eller OBOS-ligaen (maks 1 kamp)

Søndager 15:00: OBOS-ligaen, 1. Divisjon kvinner(?), PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen
Søndager 17:00: Eliteserien
Søndager 19:15: Eliteserien (maks 1 kamp)

Mandager 19:00: Eliteserien eller OBOS-ligaen (maks 1 kamp)

Skal være opplyst om at det blir sterke reguleringer rundt mandagskampen ihht. hvilken kamp som sendes, hvor ofte et lag kan få mandag/fredag kamp og reisevei mellom lagene som får kamp på disse dagene.
Kilde til dette: https://twitter.com/EirikNH

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Så da betyr det at søndag klokka 18 er historie som kamptidspunkt?

Bra OBOS fortsetter med eget tidspunkt og ikke konkurrerer med Eliteserien.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

GoingKronos skrev: tor nov 24, 2022 1:51 pm Bra OBOS fortsetter med eget tidspunkt og ikke konkurrerer med Eliteserien.
Nja, på en måte konkurrerer OBOS-klubbene med Eliteserien om publikum nå, spesielt på søndager. OBOS-kampene er ferdig snaut ti min før Eliteseriekampene begynner. Mulig det er tilskuere der ute som har vurdert å ta turen på en OBOS-kamp som nå heller ser hjemme siden Eliteserien begynner rett etterpå.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Lilleborg skrev: tir nov 29, 2022 1:40 pm
GoingKronos skrev: tor nov 24, 2022 1:51 pm Bra OBOS fortsetter med eget tidspunkt og ikke konkurrerer med Eliteserien.
Nja, på en måte konkurrerer OBOS-klubbene med Eliteserien om publikum nå, spesielt på søndager. OBOS-kampene er ferdig snaut ti min før Eliteseriekampene begynner. Mulig det er tilskuere der ute som har vurdert å ta turen på en OBOS-kamp som nå heller ser hjemme siden Eliteserien begynner rett etterpå.
Ja, jeg tenkte mest for oss tv-seere. Men jeg skulle gjerne hatt egen dag for OBOS, for meg hadde fredagskveld med OBOS vært fantastisk - men klubbene vil vel helst ha kamper lørdag eller søndag og da må det jo bli samme dag som Eliteserien.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Noen som veit når terminlisten offentliggjøres?

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Lilleborg skrev: søn des 04, 2022 9:53 pm Noen som veit når terminlisten offentliggjøres?
Vil anta at både Obos- og PostNord-terminlistene kommer samme dag som Eliteserien sin, altså 9. desember. Gir mest mening med tanke på TV-oppsett.

Bryne melder også den 9.
https://www.brynefk.no/nyheter/fotball- ... -i-helgene

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Daglig leder Tom Rune Espedal gir seg som daglig leder i Sandnes Ulf. Han ønsker nuh å gjøre andre ting. Bjarne Berntsen inn hadde vært fint, men han vil fortsette som trener.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»