OBOS-Ligaen 2023

Svar
Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Re: OBOS-Ligaen 2023

Legg inn av Eldon »

Ekstremt lite spredning i målforskjellen etter 12 runder.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Hjemme mot Åsane. Det er en "must win" kamp for Bryne og Knappen. Hvis ikke så må noe skje.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Soccermannen skrev: søn jun 11, 2023 9:10 am Hjemme mot Åsane. Det er en "must win" kamp for Bryne og Knappen. Hvis ikke så må noe skje.
Er jo en "must win" for Åsane også. Tap i dag, og Røssland ryker garantert i landslagspausen.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Lilleborg skrev: søn jun 11, 2023 9:20 am
Soccermannen skrev: søn jun 11, 2023 9:10 am Hjemme mot Åsane. Det er en "must win" kamp for Bryne og Knappen. Hvis ikke så må noe skje.
Er jo en "must win" for Åsane også. Tap i dag, og Røssland ryker garantert i landslagspausen.
Korrekt. Lukter 0-0 da.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Helsike, Kongsvinger spiller fin fotball hjemme mot Ranheim. Burde vel leda 5-0, men de sløser helt vannvittig med kjempesjansene....

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

SULF er elendige for tiden

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Det er så bekmørkt.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Hoppidioten skrev: søn jun 11, 2023 5:10 pm Det er så bekmørkt.
Det han sa.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Det er nesten helt krise at Kongsvinger kun skåret 3 mål i dag.
Trillet fullstendig ball-i-hatt med Ranheim.

Tholmo

Legg inn av Tholmo »

Jatilnei. skrev: søn jun 11, 2023 6:38 pm Det er nesten helt krise at Kongsvinger kun skåret 3 mål i dag.
Trillet fullstendig ball-i-hatt med Ranheim.
Ser ut til at referenten på Ranheims hjemmeside er uenig, selv om «alle» andre er enig med deg

https://www.ranheimfotball.no/nyheter/k ... eim-3-01-0

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Tholmo skrev: søn jun 11, 2023 8:08 pm
Jatilnei. skrev: søn jun 11, 2023 6:38 pm Det er nesten helt krise at Kongsvinger kun skåret 3 mål i dag.
Trillet fullstendig ball-i-hatt med Ranheim.
Ser ut til at referenten på Ranheims hjemmeside er uenig, selv om «alle» andre er enig med deg

https://www.ranheimfotball.no/nyheter/k ... eim-3-01-0

Jada. Det var en søt og grom oppsummering det.
Selv telte jeg 15-2 i store målsjanser.
Liveoppdateringen viste 23-5 i skudd.

Nesten rart vi ikke hører noe om den gratis-straffen Ranheim fikk, eller det røde kortet de skulle hatt da de rev ned Guven på vei igjennom.
Sånn med tanke på det enorme dommer-fokuset Ranheim har hatt de siste ukene.
I dag er Frank Lidahl stiiiiiiille som muuuuuus.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

KFUM liker seg på Nordre Åsen: – Vi har selvtillit

(Skeid - KFUM Oslo 0-4).
Nok en gang var det KFUM Oslo som viste seg som det beste Oslo-laget i 1. divisjon da de knuste naboen på Nordre Åsen.

I fjor vant de 5-1, i år ble det en ny firemålsseier for KFUM Oslo på Nordre Åsen. Johannes Nunez, Robin Rasch, Teodor Haltvik og tidligere Skeid-unggutt Yasir Sa’Ad scoret hvert sitt mål.

– Jeg var spent på hvordan vi skulle takle dette med en del forandringer på laget, men det viser seg at det å vinne kamper gir selvtillit og da er det ikke noe problem for oss å komme til Nordre Åsen.
Skeid er et spillende lag og det er vi og, men hakket bedre. Vi trives her på Nordre Åsen, sier Kåffa-trener Johannes Moesgaard til Dagsavisen.

Okeke ble motivert av Skeidoksene
KFUMs Obilor Okeke scoret ikke, men spilte også en av hovedrollene som førte til at kampen utviklet seg som den gjorde.
– Det er deilig å banke Skeid 4-0, sier han til Dagsavisen.
Han syns det var ekstra deilig i dag for han ble en upopulær mann blant hjemmepublikummet.
Tidlig i kampen kolliderte han med en utrusende keeper Simen Vidtun Nilsen som ble skadet i situasjonen.

‘– Jeg skjønner nesten ikke hva som skjedde. Jeg stoppet litt opp og så var det plutselig noe som traff meg.
Jeg ble slått ut av keeperen og så svart i fem sekunder. Blikket mitt var oppover mot ballen og jeg så han ikke komme, sier Okeke.

Moesgaard har sett situasjonen bare en gang, men synes det ikke var langt unna straffe.
– Men da måtte Okeke vært først på ballen, det var han ikke så da er det nok heller gult til vår mann, sier Moesgaard.
Hjemmepublikummet ville ha Okeke utvist og buet på han ved enhver anledning etter situasjonen.

– Jeg vet ikke om de har noe imot meg, jeg har i hvert fall ikke noe mot dem. Men det er en del av fotballen og jeg bruker det bare som motivasjon, sier Okeke.

Skeids keeper Vidtun Nilsen prøvde seg i ti minutter til og ble ryggende da tilbakespillet fra Hayder Altai viste seg å være for svakt.
Johannes Nunez sendte KFUM i ledelsen etter å ha plukket opp den løse ballen.
Etter det første målet spilte KFUM vertene lave og la på til 2–0 få minutter før pause.
Skeid prøvde seg på en offensiv i andreomgang, men fant ikke veien og til slutt var det KFUM som hevet seg til å score flere mål.

– Vi henger litt i tauene, men slipper dem ikke til noe særlig. Jeg var spent på utviklingen med tanke på at noen av oss har 120 minutter i beina fra onsdagen, men heldigvis har jeg mange gode menn å sette innpå. Litt overraskende er det at vi blir såpass mye bedre mot slutten av kampen og scorer et tredje og fjerde mål som begge er veldig fine. Jeg må virkelig si at alle mann er på jobb om dagen, sier Johannes Moesgaard.

Tidligere Skeid-talent Yasir Sa’Ad scoret det siste og Petter Nosa Dahl burde også scoret. Nå venter en landslagspause før KFUM, som er i meget god form, kan jakte nye seire.

– Vi har et momentum som ikke passer helt med en pause nå. Jeg skulle gjerne sett at vi spiller neste helg.
På grunn av alle cupkampene har vi fått brukt store deler av stallen og det er mange som samtidig føler seg i form.
Men jeg tror gutta også ser fram til litt fri, sier Moesgaard.
Neste oppgjør er ikke før 25. juni, hjemme mot Sandnes Ulf.

KAMPFAKTA

1. divisjon menn søndag

Skeid – KFUM Oslo 0–4 (0–2)
Nordre Åsen: 657 tilskuer.
Dommer: Stian Røvig Sletner, Rustad Abildsø

Mål: 0–1 Johannes Nunez (19.), 0–2 Robin Rasch (41.), 0–3 Theodor Haltvik (78.), 0–4 Yasir Sa’Ad (86.)

Gule kort: Henning Andresen, Torje Naustdal, Skeid. Robin Rasch, KFUM.

Øvrige resultater:
Bryne – Åsane 1-2
Fredrikstad – Start 3-1
Kongsvinger – Ranheim 3-0
Sandnes Ulf – Hødd 1-3
Skeid – KFUM Oslo 0-4

Spilt lørdag:
Jerv – Raufoss 1-0
Kristiansund – Moss 4-1
Mjøndalen – Sogndal 0-0

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Miraklenes tid er ikke over. Bryne tar 3 poeng!

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Sterk seier for FFK på Fosshaugadn m/tilhørende serieledelse.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Fredrikstad var en stor skuffelse spillemessig.
Murer stort sett bak i forsvar, og meget «gode» på å haaaaaale ut tiden.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Sogndal er et lag det går an å like. Synes Tore Andre Flo har fått bra dreisen på dette laget nå.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

mogandisu skrev: lør jun 24, 2023 9:58 pm Sogndal er et lag det går an å like. Synes Tore Andre Flo har fått bra dreisen på dette laget nå.
Ja, mangler bare «punch» foran mål

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kom igjen Skeid!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Vidtun Nilsen...

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Adem Güven kjører på.

Investor

Legg inn av Investor »

LeSorcier skrev: søn jun 25, 2023 3:03 pm Kom igjen Skeid!
Dette Raufoss-laget skal det være mulig å slå!

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

AlexandrsJelisejevs skrev: søn jun 25, 2023 3:27 pm Adem Güven kjører på.
Hvor gammel har han blitt nå? Ansiktet hans er for øvrig skremmende likt en fot.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Investor skrev: søn jun 25, 2023 4:04 pm
LeSorcier skrev: søn jun 25, 2023 3:03 pm Kom igjen Skeid!
Dette Raufoss-laget skal det være mulig å slå!
Da må Skeid score snart.

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Vinger på topp.......igjen :-)

Freddien

Legg inn av Freddien »

Ale skrev: søn jun 25, 2023 6:42 pm Flott at Kristiansund kollapset. Kongsvinger ser bra ut. Slik ståa er nå er favorittene til opprykk FFK og Kongsvinger.
Det er fortsatt tidlig enda, men Kongsvinger har jo en vanvittig flyt. Ble jo overkjørt i starten av kampen mot Moss, men scorer, typisk nok, på sin første offensive involvering.
De spiller jo heller aldri uavgjort, så 3-poengssystemet gagner dem skikkelig :-D

Freddien

Legg inn av Freddien »

To neste for Kongsvinger er vel Start hjemme og FFK borte. Får man med seg mye herfra ser det veldig lyst ut :-)

Jatilnei.

Legg inn av Jatilnei. »

Freddien skrev: søn jun 25, 2023 6:50 pm
Ale skrev: søn jun 25, 2023 6:42 pm Flott at Kristiansund kollapset. Kongsvinger ser bra ut. Slik ståa er nå er favorittene til opprykk FFK og Kongsvinger.
Det er fortsatt tidlig enda, men Kongsvinger har jo en vanvittig flyt. Ble jo overkjørt i starten av kampen mot Moss, men scorer, typisk nok, på sin første offensive involvering.
De spiller jo heller aldri uavgjort, så 3-poengssystemet gagner dem skikkelig :-D
Det er jo heller ikke helt "utypisk" at Guven plutselig dukker opp i boksen. Der Moss veiver ballen i alle retninger så skårer vi.
Men jaggu har vi mye å gå på fremover lell. I dag burde vi kontret inn både 2 og 3 mål, men var rett og slett for dårlige.

Det viktigste er at vi har tettet igjen bakover. Etter en katastrofal start (3 tap på de 4 første) så har vi virkelig snøret igjen.
Kynisk, rutinert og godt spill i forsvarsleddet, samt en av divisjonens beste keepere, gjør underverker.
Iallfall når vi har to spisser som stjeler med seg et mål her og der.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Skeid har startet opphentingen. 1-4 nå.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

LeSorcier skrev: lør jul 01, 2023 4:12 pm Skeid har startet opphentingen. 1-4 nå.
Det er ikke likhetstegn mellom det å være trener for de yngre i Vålerenga og trener på høyt nivå.
Vet nesten ikke om en eneste trener fra Enga som har tatt nivået siste 10 årene.
Det er et tankekors Vålerenga.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Greit med mål i dag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»