Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

Bjørka skrev: lør mai 13, 2023 5:02 pm TV2 har visst fått avklart at Faris Pemi ønsker å bli referert til som Moumbagna… Satser på at det ikke er en ny Bånifiss.
"um" og G er stum og b'en urtales "r"...

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Cedianar skrev: lør mai 13, 2023 7:26 pm Alltid deilig med 3 poeng, det er det viktigste, men synes det er mye rart i dag. Forsvaret faller jo sammen som en kortstokk med en gang det skjer et balltap. Rett og slett sjokkerende. Et under at vi ikke slapp inn 3 mål før pause. Bjørkan kom seg litt mot slutten, men synes ikke han leverte en spesielt god kamp, og undrer meg over hvorfor ikke Sørensen kom inn etter hvert. Lodes utvisning er så klønete, og han kløner det stadig til. Farten hans redder han stadig. Bjørtuft/Amundsen kan gripe sjansen nå. Av alle i forsvaret vårt er det ca. bare Moe jeg har hvilepuls på når han har ballen.

Nordås, blir ikke klok på denne spilleren. Greit nok, han spiller bare 10 min eller noe men måten han skusler bort ballen på den kontringen på overtid føler jeg er litt "typisk" han. Eier jo ikke touch.
Jeg synes vi skal være så ærlige å si at vi har en solid dose gullhår når RBK ikke setter en eller begge megasjansene i første.
Jeg fatter ikke at forsvaret gang på gang skal stå helt sinnssvakt høyt når vi VET at RBK sin hovedplan er kjappe kontringer. Da må da for faen Omar eller Fredrik (ev Patrick) klare å slippe seg ned mens man er halvveis fremme på motsvarende side.
Likeså at man klarer å orientere seg om motstandere rundt seg og ikke KUN se på ball i forsvar. 2-2 målet til RBK er norgesrekord i tafatt forsvarsspill, islendingen får et hav av tid og rom på 6 meters hold. Hvis vi ikke får skjerpa inn forsvarsarbeidet kraftig tror jeg vi kan se langt etter noe som helst i Europa i år.

Nordås sin klomsing syns jeg først og fremst vitner om ubesluttsomhet. Han klarer ikke bestemme seg for noe før det er for seint.

boombis

Legg inn av boombis »

Må innrømme at det smilet jeg hadde rundt munnen da jeg kom hjem i morres under en rødrosa himmel fortsatt er på plass! En nydelig seier i går, og en nydelig tabelltopp!

Så får det heller være at vi har hjemmelekser på ting som vi må bli bedre på. Vi har i hvert fall skapt et godt grunnlag for å hale det hele i land!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Bjørka skrev: lør mai 13, 2023 5:02 pm TV2 har visst fått avklart at Faris Pemi ønsker å bli referert til som Moumbagna… Satser på at det ikke er en ny Bånifiss.
Ja det er jo en selvfølge, står jo også på drakten hans. Er ingen som debatterer om vi skal kalle Bjørkan for Andre Fredrik eller Fredrik Andre, vi sier Bjørkan.
Synes det er litt snikrassime å bare si Faris, Brice og Omar, når man sier etternavnet til resten av spillerne.
95% av oss har da null problemer å si Moumbagna, Wembangomo og Elabdellaoui.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Cedianar skrev: lør mai 13, 2023 6:04 pm Har K1jetil funnet sine 11 utvalgte? Andre kamp på rad med samme lagoppstilling. Det er kanskje rart fokus når vi har startet sesongen bra, men det bekymrer meg litt at både Sørensen og Bjørtuft ble umiddelbart benket når Moe/Omar kunne spille. KK har sagt han skal rotere mer på laget i år, men har egentlig mine tvil på at det kommer til å bli mye av det. Adam og Bjørtuft startet sesongen strålende, det må føles demotiverende å bli henvist benken som belønning.

Edit: I det jeg sier det så kommer Brice inn til pause for Omar, så kanskje Kjetil holder det han lovet..
Hadde jo vært helt tullete å ikke bruke noen av høyrebackene...
Nå får i alle fall Lode hvile en kamp..

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

netrebske skrev: søn mai 14, 2023 6:10 pm
Bjørka skrev: lør mai 13, 2023 5:02 pm TV2 har visst fått avklart at Faris Pemi ønsker å bli referert til som Moumbagna… Satser på at det ikke er en ny Bånifiss.
Ja det er jo en selvfølge, står jo også på drakten hans. Er ingen som debatterer om vi skal kalle Bjørkan for Andre Fredrik eller Fredrik Andre, vi sier Bjørkan.
Synes det er litt snikrassime å bare si Faris, Brice og Omar, når man sier etternavnet til resten av spillerne.
95% av oss har da null problemer å si Moumbagna, Wembangomo og Elabdellaoui.
Snikrasisme? Den tror jeg du må lengre ut på landet med. Det handler rett og slett om at navnene er vanskelige å uttale. At du mener disse navnene er like enkle å uttale som Bjørkan, er veldig spesielt. Men klart, hvis spilleren er tydelig på hva han ønsker å bli kalt, bør man forholde seg til det.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

netrebske skrev: søn mai 14, 2023 6:10 pm
Bjørka skrev: lør mai 13, 2023 5:02 pm TV2 har visst fått avklart at Faris Pemi ønsker å bli referert til som Moumbagna… Satser på at det ikke er en ny Bånifiss.
Ja det er jo en selvfølge, står jo også på drakten hans. Er ingen som debatterer om vi skal kalle Bjørkan for Andre Fredrik eller Fredrik Andre, vi sier Bjørkan.
Synes det er litt snikrassime å bare si Faris, Brice og Omar, når man sier etternavnet til resten av spillerne.
95% av oss har da null problemer å si Moumbagna, Wembangomo og Elabdellaoui.
Folk har vel generelt sagt Faris Pemi/Pemi Faris, ikke bare Faris. Han ble til og med presentert som det både da han kom til KBK og til Glimt, så synes ikke det er veldig rart om folk har brukt det navnet.

Ellers er jeg forkjemper av å lære seg uttalen av navnene til folk og å kalle dem det de ønsker. Derav posten min, for jeg har tidligere fått inntrykk av at det var Faris Pemi som var foretrukket, av nevnte årsaker. Wembangomo er jo for øvrig egentlig ganske enkelt å si, bare litt mange stavelser, men herregud, som folk knøler med det. Blir helt flau.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

For meg er det ganske enkelt: Jeg er lat og skriver ofte korte fornavn i stedet for lange etternavn hvis jeg kan spare litt tid på det.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

netrebske skrev: søn mai 14, 2023 6:10 pm
Bjørka skrev: lør mai 13, 2023 5:02 pm TV2 har visst fått avklart at Faris Pemi ønsker å bli referert til som Moumbagna… Satser på at det ikke er en ny Bånifiss.
Ja det er jo en selvfølge, står jo også på drakten hans. Er ingen som debatterer om vi skal kalle Bjørkan for Andre Fredrik eller Fredrik Andre, vi sier Bjørkan.
Synes det er litt snikrassime å bare si Faris, Brice og Omar, når man sier etternavnet til resten av spillerne.
95% av oss har da null problemer å si Moumbagna, Wembangomo og Elabdellaoui.
Slått deg kraftig eller? Når Faris Pemi kom til ip klubben ville han enten bli kaldt Faris Pemi eller Pemi Faris. Har ingenting med rasisme å gjøre og dette med vinglingen mellom disse 2 er det han selv som står for da det er han sjøl som kommer med det. Hadde lille Aasa vinglet like mye så hadde vi også blitt usikkre men nå gjør han ikke det og da er det lettere å få det rett!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hvis det er rasisme å referere til Omar, Brice og Faris, hva er jeg da når jeg snakker om Pelle, Patrick og Nikita?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Vi kan vel skrive hva pokker vi vil. Tenkte mer på pressen som følger dem tett, kommentatorer og lignende.
Snikrassisme var kanskje ikke en treffende beskrivelse, men føler det er litt mangel på respekt.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

netrebske skrev: søn mai 14, 2023 11:31 pm Vi kan vel skrive hva pokker vi vil. Tenkte mer på pressen som følger dem tett, kommentatorer og lignende.
Snikrassisme var kanskje ikke en treffende beskrivelse, men føler det er litt mangel på respekt.
Jeg er egentlig helt enig, synes det er respektløst å ikke gidde å lære seg navnene til folk/bruke navnet de ønsker, men akkurat i Moumbagnas tilfelle føles det ikke som det er det som har vært problemet, siden han har vært omtalt som Faris Pemi så lenge og i så mange kanaler. Når klubbene presenterer han som et navn, så er det ganske naturlig for både media og folk flest å bruke det navnet.

Men hey, jeg klarer fint å si Moumbagna, så da blir det det fremover (selv om det sikkert blir fornavn også innimellom, på samme måte som med andre spillere). Hørtes også ut som TV2-kommentatorene brukte det, så da blir det sikkert enklere.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/69KRE ... ne-som-tas

Amundsen sier han ikke alltid er helt enig i valgene som tas. Selvfølgelig helt fair og han sier ingenting kontroversielt. Diskusjonen om laguttak fremover nå som flere spillere er tilbake fra skade tror jeg blir meget interessant. Nino Zugelj er frisk og god på trening, og har avslutningsegenskaper som vi ofte savner på laget. Bjørtuft startet sesongen strålende men KK sverger til Moe og Lode. Så har vi også et luksusproblem på backene. Spørsmålet er; kommer rotasjonene?

Nå hadde vi en tung kamp på lørdag og bortekamp mot TIL i morgen. Dette er jo i utgangspunktet et tidspunkt der det er normalt at rotasjoner kommer. Lode MÅ jo selvfølgelig ut, men jeg har mine tvil på at det gjøres andre endringer. Kommer det misnøye fra benken etterhvert?

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Nå solgte vi jo unna Sery-Larsen, en kjempespiller, for å beholde plass til Amundsen. Bare skuffet over at han ikke har fått flere minutter hittil i sesongen.
Regner med han spiller på Kippermoen mot Mosjøen, og forhåpentligvis også nå på 16. mai mot Tromsø - selv om det sikkert blir Bjørtuft-Moe.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

rdzzl skrev: man mai 15, 2023 11:49 am Nå solgte vi jo unna Sery-Larsen, en kjempespiller, for å beholde plass til Amundsen. Bare skuffet over at han ikke har fått flere minutter hittil i sesongen.
Regner med han spiller på Kippermoen mot Mosjøen, og forhåpentligvis også nå på 16. mai mot Tromsø - selv om det sikkert blir Bjørtuft-Moe.
Men de vil nok ha jevnlig spilletid i Eliteserien. Om de får tillit mot Marcus og Martinus i Mosjøen tror jeg ikke akkurat henger så høyt. Det er det samme som å få spille for andrelaget. Europakvalikk gir naturligvis mer rom for roteringer, men er en stund til det, og er jo ingen garanti at vi kvalifiserer oss til gruppespill.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

KK og rullering er = 0 så lenge det ikke er skader/sykdom/karantene på favorittene.

At man ikke gir Zugelj eller Sørli spilletid nå som Mwuka bare har 5+- kamper igjen er feks. 1 ting som irriterer meg kraftig, en av dem skal spille resten av sesongen for oss kanskje begge.

At man ikke bruker Amundsen irriterer i hverfall halve Bodø og at Lode har klippekort irritere like mange. Hva skal en med såpass stor dekning om den ikke brukes?
Bjørtuft er nokk syk eller skadet var ikke på trening fredag og ikke i kamptropp lørdag.

Sjøvold får heldigvis en del minutter.

Sørensen er ute i kulda etter å ha spilt mye i starten og vært bra selv på feil side samt at Bjørkan er litt skadeutsatt så kan være lurt å bytte der litt av og til.

Ser for meg det neste er at Espejord er frisk og da skal han hives inn i startelveren selv om Pemi Faris er on fire nå.

Tror KK skal få slite litt med en del spillere etter hvert om han ikke evner å bruke hele troppen. Trenger ikke å bytte all akkurat per kamp, men noen stykker for å holde alle i gang samt mindre slitasje på de faste

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Savner et åpent møte med KK. Det er sjelden han får kritiske spørsmål og i et slikt nettmøte er det kanskje lettere å få disse gjennom da det er privatpersoner som stiller spørsmålene og ikke mediekonserner som legger seg litt for mye på rygg for å ikke miste tilgangen. Glimt gir begrenset med tilgang til media allerede.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Syns dere er litt tidlig ute med å slakte KK allerede et par kamper inn i sesongen.
Det har jo knapt vært folk på trening til å spille 4 mot 4.
Nino har vært ute med skade, og hadde vi hasta han tilbake og sett han slå opp skaden, så hadde det også vært feil.

Det blir for dumt å snakke om kulda under en måned inn i sesongen.

Jeg er enig i at han var elendig på dette de foregående årene, men det er alt for tidlig å fyre seg opp over manglende rullering, spillere inn og ut av laget, o.l., allerede nå.
Nytt år, nytt glimt, ny KK(?).

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: man mai 15, 2023 12:32 pm Bjørtuft er nokk syk eller skadet var ikke på trening fredag og ikke i kamptropp lørdag.
Forstod det slik at han hadde fått noe lettere føling med noe i lysken, og at man sparte ham på lørdag.
Trolig fit for fight i mårra.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Man kjenner lusa på gangen! KK er nå inne i sitt 6 pr i klubben og 5 som hovedtrener, han er ekstremt flink på mye, men å rullere er han ikke flink til og ikke så flink til å ta litt hennsyn til motstanderne.

B/G snakker hele tiden om prestasjoner og utvikling og da må en også kunne forvente at trenere som predikere dette mest av alle gjør det selv også og så langt i år har vist at han ikke gjør det! Har nada tro på at det blir noe bedre med rullering i år heller fordi KK er en som liker å satse på det trygge.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Ok. Ja, nei da får vi bare slakte hele driten på forhånd da.

Orker ikke å krangle, men syns det er rart å sammenligne fjorårets tropp med årets, og forvente at den skal benyttes på samme måte.
KK og co er jo ikke dumme.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Jeg synes nå han har byttet mye tidligere i år enn i fjor, uten at jeg har dykket så veldig ned i tidligere tall. De første tre kampene av sesongen bytter han tre spillere rundt 60-65 minutter, mot Brann var det ett påtvunget bytte før pause, men så to til etter pause og enda ett etter 66 minutter. Mot Odd to bytter etter 66 min. Lillestrøm to på 70 og ett på 76. RBK er den eneste der han kun har gjort kjempesene bytter, med unntak av Elabdellaoui som gikk ut til pause.

Er jo definitivt forbedringspotensiale, men jeg synes i alle fall det virker som en endring fra tidligere. Og ser ikke poenget med å klage på forhånd.

Det Amundsen sier er helt fair, og jeg liker at VG virker som de prøver å lage drama, men så blir det liksom ikke noe drama ut av det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Må si det står respekt av Frank i denne tweeten.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Bjørka skrev: man mai 15, 2023 3:19 pm Jeg synes nå han har byttet mye tidligere i år enn i fjor, uten at jeg har dykket så veldig ned i tidligere tall. De første tre kampene av sesongen bytter han tre spillere rundt 60-65 minutter, mot Brann var det ett påtvunget bytte før pause, men så to til etter pause og enda ett etter 66 minutter. Mot Odd to bytter etter 66 min. Lillestrøm to på 70 og ett på 76. RBK er den eneste der han kun har gjort kjempesene bytter, med unntak av Elabdellaoui som gikk ut til pause.

Er jo definitivt forbedringspotensiale, men jeg synes i alle fall det virker som en endring fra tidligere. Og ser ikke poenget med å klage på forhånd.

Det Amundsen sier er helt fair, og jeg liker at VG virker som de prøver å lage drama, men så blir det liksom ikke noe drama ut av det.
10.april, 1. serierunde er det totalt TO bytter i kampen mellom Stabæk-Odd. Man bytter ikke for å bytte, men for å forsterke eller endre kampbildet. Ofte styrer Glimt spillet, og nærmer seg mål for hvert angrep. Blir feil å ta ut spillere når det faktisk nærmer seg scoring.

boombis

Legg inn av boombis »

Slaget om Nord-norge i dag.

Jeg er spent. Så får det heller være at man føler at disse kampene ikke er like viktige som før.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Jeg følte meg ganske sikker på at vi skulle vinne mot Rosenborg. Mot Tromsø derimot er jeg ikke sikker. Tidene har forandret seg. TIL er i medvind, får mye ut av lite, og har masse selvtillit etter en god start på sesongen. Dette blir en tøff kamp.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Blir nok en tøff kamp for Glimt dette. TIL ser ikke ut til å ha falt veldig i kvalitet etter forrige sesong. Mulig bortelaget er enda mer skjerpet i år? Virket som om de undervurderte TIL litt i kampen på Alfheim i fjor.

Biscan

Legg inn av Biscan »

Tinkler skrev: tir mai 16, 2023 9:13 am Blir nok en tøff kamp for Glimt dette. TIL ser ikke ut til å ha falt veldig i kvalitet etter forrige sesong. Mulig bortelaget er enda mer skjerpet i år? Virket som om de undervurderte TIL litt i kampen på Alfheim i fjor.
Glimt kom nesten direkte fra Nederland til Tromsø i tilsvarende oppgjør, TIL hadde en hel uke med trening og forberedelser. Nå er det tett program for begge.

TIL hadde også dagen(med Mikkelsen i spissen) ut i fra hva jeg husker. Blir spennende.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Biscan skrev: tir mai 16, 2023 12:29 pm
Tinkler skrev: tir mai 16, 2023 9:13 am Blir nok en tøff kamp for Glimt dette. TIL ser ikke ut til å ha falt veldig i kvalitet etter forrige sesong. Mulig bortelaget er enda mer skjerpet i år? Virket som om de undervurderte TIL litt i kampen på Alfheim i fjor.
Glimt kom nesten direkte fra Nederland til Tromsø i tilsvarende oppgjør, TIL hadde en hel uke med trening og forberedelser. Nå er det tett program for begge.

TIL hadde også dagen(med Mikkelsen i spissen) ut i fra hva jeg husker. Blir spennende.
Og han islandske spissen hos TIL er vel ute noen uker med skade....

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Da er det bare å snuble seg ned den korte veien til Champ, for her har både undertegnede og samtlige kompiser overtenning.
Håper på fyr og flamme på tribune og fra laget i dag.
Tapet i fjor skal revansjeres.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»