Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

rdzzl skrev: ons mar 29, 2023 12:19 pm
Kalle73 skrev: ons mar 29, 2023 9:29 am
rdzzl skrev: ons mar 29, 2023 9:11 am Må bare nevne at jeg syns Patrick Berg fremstår som en av norges absolutt beste spillere over to kamper.
Tenk at en sånn spiller, i midten av 20-åra, nettop har vendt tilbake til Bodø/Glimt. Tenk på det.
Aaaand... let the shitposting begin.
Que paso?
Forventa bare masse posting om hvor rævva Berg er, som vanlig....

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Synes generelt Glimt-spillerne og eks-Glimtere kommer inn med en power og vilje i spillet som er litt fraværende ellers på landslaget. Det siste, lille giret som medfører scoringer og tellende aksjoner.

Bortsett fra hos Haaland så er det fryktelig fraværende generelt i den norske troppen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

dani07 skrev: ons mar 29, 2023 12:21 pm Patrick er topp klasse om han kommer inn i et lag som spiller med en DM. Som indreløper så er han helt grei, spesielt i Norge, men blir veldig anonymt om man sammenligner med indreløper som er spesialiserte der.

Hugo er f.eks 5-10 ganger bedre som ren indreløper (Så er til gjengjeld Patrick sikkert 15x så god som DM vs Hugo)
Det er vel det at han er ganske middels som indreløper som gjør at han spiller i Glimt. Man må være veldig komplett for å spille midtbanespiller på det høyeste nivået, særlig i systemer med løsere roller. Det er derfor Aursnes gjør sånn suksess i utlandet bl. a.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: ons mar 29, 2023 12:46 pm Synes generelt Glimt-spillerne og eks-Glimtere kommer inn med en power og vilje i spillet som er litt fraværende ellers på landslaget. Det siste, lille giret som medfører scoringer og tellende aksjoner.

Bortsett fra hos Haaland så er det fryktelig fraværende generelt i den norske troppen.
Syns Aursnes har god punch i spillet, men han er en ganske avmålt type, så det er neppe like synlig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

JonSnow skrev: ons mar 29, 2023 8:37 am @Skraevadottir vi er vel flere som nesten synes Sørensen er bedre i hvertfall av det jeg har hørt fra mange og mange tror Bjørkan skal få slite med å få all spilletid, at den rett og slett blir delt i år om ikke en av dem bare slår til og er så god at han tar plassen.
Ja, jeg tenkte egentlig å skrive at jeg synes han er bedre, men så modererte jeg meg litt av frykt for eventuelle sanksjoner.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Klarer Sakk og co å få ut fingeren før midnatt Fredag? Æ håpe i hvertfall det

https://www.an.no/bekrefter-interessen- ... -4-1740889

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Skraevadottir skrev: ons mar 29, 2023 4:25 pm Ja, jeg tenkte egentlig å skrive at jeg synes han er bedre, men så modererte jeg meg litt av frykt for eventuelle sanksjoner.
Nærteknikken og toppfarta er bedre, men foreløpig er Bjørkan mye bedre innkjørt i Glimt-stilen og fungerer mye bedre relasjonelt. I tillegg har Bjørkan raidene innover i banen som Sørensen nok må bruke litt tid på å venne seg til. Når alt det sitter tror jeg dansken foretrekkes

smash

Legg inn av smash »

Nordlys skrev: ons mar 29, 2023 12:46 pm Synes generelt Glimt-spillerne og eks-Glimtere kommer inn med en power og vilje i spillet som er litt fraværende ellers på landslaget. Det siste, lille giret som medfører scoringer og tellende aksjoner.

Bortsett fra hos Haaland så er det fryktelig fraværende generelt i den norske troppen.
Noe Vetlesen nok også kan bidra med om han skulle få sjansen

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

Kalle73 skrev: ons mar 29, 2023 12:18 pm
Borealis88 skrev: ons mar 29, 2023 10:32 am Skjønner ikke at det er en "shitpost"?

Er jo åpenbart at Berg bør spille på et høyere nivå enn Eliteserien, så må jo bare nyte denne runde 2 man har med han. Er neimen ikke så sikker på at han spiller for Glimt i slutten av august.
Men jeg lurer jo faktisk på om RC Lens var for høyt nivå, de er jo tross alt på tredjeplass på tabellen i froskeland...
Er vel sånn i alle lag på dette nivået, men forsto det slik at konkurransen om plassen var også beinhard. Konkurrerte vel med Doucoure og Fofana her om jeg ikke husker feil? Doucoure er samme årgang og solgt til Palace for ca. 240mill.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Pondus69 skrev: ons mar 29, 2023 5:52 pm
Kalle73 skrev: ons mar 29, 2023 12:18 pm
Borealis88 skrev: ons mar 29, 2023 10:32 am Skjønner ikke at det er en "shitpost"?

Er jo åpenbart at Berg bør spille på et høyere nivå enn Eliteserien, så må jo bare nyte denne runde 2 man har med han. Er neimen ikke så sikker på at han spiller for Glimt i slutten av august.
Men jeg lurer jo faktisk på om RC Lens var for høyt nivå, de er jo tross alt på tredjeplass på tabellen i froskeland...
Er vel sånn i alle lag på dette nivået, men forsto det slik at konkurransen om plassen var også beinhard. Konkurrerte vel med Doucoure og Fofana her om jeg ikke husker feil? Doucoure er samme årgang og solgt til Palace for ca. 240mill.
Hadde Lens vært "tvunget" til å bruke Berg, tror jeg ikke at de ville vært så veldig mye dårligere om dagen. Ja de henta også en skrekkelig god midtbanespiller (DM-ish) fra Clermont, som vel var nominert til månedens spiller med to andre i september, sier jo litt om konkurransen. Og Fofana, indreløperen, han kommer til å bli helt ellevilt dog når han kommer til en storklubb.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

https://www.nettavisen.no/sport/satt-ut ... -95-970210

Skyver Skeide intervjuet av Nettavisen før seriestart. Kort oppsummert: Skryter av intensiteten på treningene til Glimt og sier at alle ryktene om hvor høyt nivå det er stemmer. Han gjorde sakene bra på treningene han deltok på. Sier at han og Aursnes blir ofte sammenlignet som spillere.

Og best av alt, dette sitatet:
– Når Bodø/Glimt kom på banen var det egentlig ikke noe å tenke på. Det er «alle» unge spilleres drøm å komme dit, hvor man har alle forutsetninger til å ta nye sted som fotballspiller. De har et utviklingsmiljø som gjorde det veldig attraktivt for meg å ta turen dit. Et enkelt valg.

Veldig fornøyd med denne signeringen. Imponerte også stort mot Molde i oppkjøringen.

dani07

Legg inn av dani07 »

Ja det var et fint intervju sett med Glimt øyne. Og det er selvfølgelig kult å høre det han sier om at "alle" ønsker å komme til Glimt.
Samtidig så er jeg ganske enig i det Romsaas sier. Det er mye vanskeligere å få spilletid i Glimt (og det skal det jo være, all den tid man er nr 1 eller 2 i Norge) og da må den enkelte velge det som blir riktig for seg.

Jeg vet at mange lokale i Bodø vegrer seg for å sende ungene sine til Glimt, da de vet at det er veldig vanskelig å nå igjennom nåløyet pr idag.
Håper at 2023 blir et gjennombrudd for Glimt og KK med å faktisk rullere på laget, og involvere 22-25 spillere hele året. Om vi lykkes med det, så vil det være ennå mer attraktivt for unge spillere å komme til Glimt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

dani07 skrev: tor mar 30, 2023 8:53 am Ja det var et fint intervju sett med Glimt øyne. Og det er selvfølgelig kult å høre det han sier om at "alle" ønsker å komme til Glimt.
Samtidig så er jeg ganske enig i det Romsaas sier. Det er mye vanskeligere å få spilletid i Glimt (og det skal det jo være, all den tid man er nr 1 eller 2 i Norge) og da må den enkelte velge det som blir riktig for seg.

Jeg vet at mange lokale i Bodø vegrer seg for å sende ungene sine til Glimt, da de vet at det er veldig vanskelig å nå igjennom nåløyet pr idag.
Håper at 2023 blir et gjennombrudd for Glimt og KK med å faktisk rullere på laget, og involvere 22-25 spillere hele året. Om vi lykkes med det, så vil det være ennå mer attraktivt for unge spillere å komme til Glimt.
Man lærer seg etterhvert å ikke legge så mye vekt på hva nyankomne spillere sier. Det er alltid det samme. Når XX kom på banen var det en no-brainer å gå dit, det er det beste stedet for meg og bla bla bla.

Det er derimot mye mer interessant å se hva de sier etter de har dratt. Får man skryt fra de som har vært der og spesielt om de spiller for en konkurrent er det noe man bør glede seg over. Da kommer det fra hjertet og det er ikke den obligatoriske sjarmoffensiven.

Glimt

Legg inn av Glimt »

Lite snakk om Petter Nosakhare Dahl i media nå. Hadde håpet han skulle bli lansert i kveld på Kick off🤞🏻🙄
Greit å lande avtalen nå i dette vinduet. Fortsetter han i det sporet han har begynt året på er jeg redd vi må betale mer for han til sommeren😬

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Håper man får en lansering på årets kick off! Og det er derfor det har vært så stille

Glimt

Legg inn av Glimt »

Lov å håpe. Glimt bruker jo ikke å overraske med nye spillere på slike kvelder😅

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Bodø/Glimt har fortsatt ikke mottatt 50% av overgangssummen for Erik Botheim fra Krasnodar i følge e24.

https://e24.no/naeringsliv/i/l3ryve/bod ... t-til-fifa

Blir spennende å se om dere kommer noen vei med dette. Er ikke akkurat lett å løse økonomiske tvister med russere for tiden. Lite sannsynlig at sanksjoner fra FIFA vil ha en effekt heller dessverre, siden russiske klubber allerede er utestengt fra Europa.

Det er jo en betydelig sum dette her. Håper det løser seg etterhvert.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Glimt skrev: tor mar 30, 2023 4:31 pm Lov å håpe. Glimt bruker jo ikke å overraske med nye spillere på slike kvelder😅
Lite snakk om nye spillere på kickoffet. Klapping for spillere og laget og en liten runde med spm til Pelle, Pat og Hugo.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

stoodeh skrev: tor mar 30, 2023 9:16 pm Bodø/Glimt har fortsatt ikke mottatt 50% av overgangssummen for Erik Botheim fra Krasnodar i følge e24.

https://e24.no/naeringsliv/i/l3ryve/bod ... t-til-fifa

Blir spennende å se om dere kommer noen vei med dette. Er ikke akkurat lett å løse økonomiske tvister med russere for tiden. Lite sannsynlig at sanksjoner fra FIFA vil ha en effekt heller dessverre, siden russiske klubber allerede er utestengt fra Europa.

Det er jo en betydelig sum dette her. Håper det løser seg etterhvert.
Alltid risiko å gjøre forretninger med U-land, strengt tatt er 50% av summen fremdeles godt over hva denne Botheim er verdt. Ingen ting å sutre for med andre ord.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Haugzu skrev: tor mar 30, 2023 10:06 pm
stoodeh skrev: tor mar 30, 2023 9:16 pm Bodø/Glimt har fortsatt ikke mottatt 50% av overgangssummen for Erik Botheim fra Krasnodar i følge e24.

https://e24.no/naeringsliv/i/l3ryve/bod ... t-til-fifa

Blir spennende å se om dere kommer noen vei med dette. Er ikke akkurat lett å løse økonomiske tvister med russere for tiden. Lite sannsynlig at sanksjoner fra FIFA vil ha en effekt heller dessverre, siden russiske klubber allerede er utestengt fra Europa.

Det er jo en betydelig sum dette her. Håper det løser seg etterhvert.
Alltid risiko å gjøre forretninger med U-land, strengt tatt er 50% av summen fremdeles godt over hva denne Botheim er verdt. Ingen ting å sutre for med andre ord.
Neida, for all del, man skal ikke sutre over å potensielt tape 40 millioner? Ikke mye penger for en norsk klubb det..

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Var det ikke 200m som var meldt? 100m høres jo mer troverdig ut (transfermarkt sier 7.5m euro), og fremdeles komplett galskap. Sitter på følelsen av at de pengene kan Glimt bare glemme inntil Russiske lag igjen får konkurrere i Europa.

boombis

Legg inn av boombis »

Jeg mistenker vel at fordringen er regnskapsmessig på tur til å bli avskrevet, men at man gjør dette for å holde kravet ved like. Slik at det kan bli eventuelle bonuspenger en gang i fremtiden.

DD i dag. Hvem kommer, hvem går, og får vi se VAR i aksjon? :lol:

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

boombis skrev: fre mar 31, 2023 8:11 am Jeg mistenker vel at fordringen er regnskapsmessig på tur til å bli avskrevet, men at man gjør dette for å holde kravet ved like. Slik at det kan bli eventuelle bonuspenger en gang i fremtiden.

DD i dag. Hvem kommer, hvem går, og får vi se VAR i aksjon? :lol:
AN melder at Petter Nosakhare Dahl er klar. KFUM har akseptert bud. Lånes tilbake vårsesongen og kommer permanent fra august.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Deilig. Nå har vi to store talenter i OBOS sikret, samtidig som de får utviklet seg med mye spilletid. Liker måten vi opptrer på overgangsmarkedet nå.

Trenger vel ikke å håpe på noe mer nyheter i dag da, Glimt er jo ikke akkurat viden kjent for å være aktive på deadline day.

dani07

Legg inn av dani07 »

Det blir gøy. Fint og se at vi handler inn noen som skal fases inn i fremtiden.

En liten bemerkning, så er det morsomt at det alltid er Nettavisen ved Stian Andre de Wahl som er kilden, så melder først nettavisen "Nettavisen erfarer" og så kommer AN med "AN erfarer"
De er jo samme mediehus, så er jo ikke noe galt i det. Men det er veldig sjeldent at AN sine journalister faktisk er de første som hører det. Samme med overgangen til Mvuka. Da ble vel Freddy og co oppringt av Stian fra nettavisen, hvor de ble informert om at dette pågikk, og AN nådde akkurat å sende fotografen i lobbyen til å ta bilde av Mvuka på vei bort ifra treningsleiren.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Cedianar skrev: fre mar 31, 2023 9:02 am Deilig. Nå har vi to store talenter i OBOS sikret, samtidig som de får utviklet seg med mye spilletid. Liker måten vi opptrer på overgangsmarkedet nå.

Trenger vel ikke å håpe på noe mer nyheter i dag da, Glimt er jo ikke akkurat viden kjent for å være aktive på deadline day.
Det lukter litt mer storklubbdrift og langsiktig tankegang, og det må man jo like.
Pluss også at man setter seg i god posisjon med OBOS-klubbene, både med å ikke vente på å hente talentene gratis (som endel ES-klubber har holdt på med) og at man låner tilbake for at klubbene ikke skal føle at de ribbes for gode spillere uten videre.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tipper klubbene, som "lokaljournalister" ofte har god kontakt med og gode kilder i, holder tett om overgangene mens de journalistene som melder om overganger (som f.eks. Stian Wahl, Arilas og Eirik i TV2 osv.) har god kontakt med de største agentene og derfor er det de som sitter med infoen først. Agenten er jo tjent med oppmerksomhet rundt spiller.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Han her fyren, som jeg aldri har hørt om foreslår å bytte navn på Aspmyra til Bådåddjo Arena, eller Buvvda Arena. Det siste er lulesamisk.
https://no.wikipedia.org/wiki/Torbj%C3%B8rn_Rundmo

Står i et leserinnlegg i AN som er såpass rart formulert at jeg lurer litt på om det er tull, og deretter på om en professor faktisk kan avlevere et slikt innlegg.

https://www.an.no/skift-navn-pa-aspmyra/o/5-4-1741426

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Det viser seg jo fort at man må hente spillere på dette stadiet av karrieren dersom man skal ha sjans til å utvikle dem et år eller to.
De som vi ikke henter, blir enten kjempedyre, eller forsvinner til utlandet for større penger.

Håper vi fortsetter trenden med å investere med to-tre år frem i tid i bakhodet når vi ser på disse talentene.

Sånn sett, når man ser på troppen, er det:

Fire (?) keepere. Her er vi godt skodd for fremtiden slik det ser ut.

To stoppere 30 ish, begge noe skadeplaget.
Tre unge stoppere i tidlig 20-år. En som har vært skadet i snart halvannet år. Mangel på rotasjon vil nok føre til at Amundsen, Kvile ønsker seg vekk etterhvert. (Moe, Lode, Bjørtuft, Amundsen, Kvile)

To venstrebacker med videresalgspotensial tidlig 20-årene, og en 19åring som kanskje er god nok til å ta over etterpå. (Bjørkan, Sørensen, Kubr)

To høyrebacker, en gammel og skadeplaget, og en i midten av 20-årene som har en historie med mange skader. (Brice, Omar)

En nyskadeplaget midtbanespiller 30 år på langtidskontrakt. (Saltnes)
En DM som spiller på landslaget og fort kan få et nytt tilbud fra utlandet. (Berg)
To indreløpere med enormt videresalgspotensial. (Vetlesen, Grønbæk)
Tre skadeplagede midtbanespillere (Vetti, Konradsen, Fet)
Tre med mye å bevise, med potensial (Schau, Sjøvold, Kjær)

To unge høyrevinger som enda ikke har slått helt gjennom, hvorpå en forsvinner om tre mnd. (Mvuka, Zugelj)
En skadeplaget høyreving (Sørli)
En venstreving som snart blir 33 år gammel (Pellegrino)
Tre spisser. En skadeplaget, to unge med mye å bevise (Espejord, Nordås, Faris).

Sånn sett, kan det virke som det er behov for rydde litt opp blant spillere som for det meste er skadeplaget. De tar opp plass i troppen, men klubben kan ikke stole på at de er klare for å spille når vi trenger dem.

Det kan også virke som at de som ligger som nummer 3 på lista i sin posisjon, kanskje enten bør forlate på lån eller permanent overgang. Fortrinnsvis lån. Det gjelder nok både Kubr, Schau/Sjøvold.

Hvis vi antar at vi ikke kan stole på at de skadeplagede spillerne er tilgjengelige når vi trenger dem, har vi behov for:

Defensiv midtbanespiller, høyreback, venstre ving, høyre ving.

Enten ganske gode spillere, som gjør at vi kan bli kvitt noen av de i troppen per i dag. Eller spillere som Nosa, Mvuka, Sjøvold, osv, som vi kan utvikle over tid og som er klare til å ta over.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Jaauda skrev: fre mar 31, 2023 10:19 am Han her fyren, som jeg aldri har hørt om foreslår å bytte navn på Aspmyra til Bådåddjo Arena, eller Buvvda Arena. Det siste er lulesamisk.
https://no.wikipedia.org/wiki/Torbj%C3%B8rn_Rundmo

Står i et leserinnlegg i AN som er såpass rart formulert at jeg lurer litt på om det er tull, og deretter på om en professor faktisk kan avlevere et slikt innlegg.

https://www.an.no/skift-navn-pa-aspmyra/o/5-4-1741426
Hva i alle dager er dette? Kan det i det hele tatt kalles et "leserbrev"? Er jo bare en liten ingress? I tillegg til flere skrivefeil er det jo noen latterlig begrunnelser uten noe som helst grunnlag. Hvorfor er Aspmyra "et anonymt navn"? "De fleste av oss ville støttet en slik navneendring", hva slags kilder har han på dette? Har han spurt Bodøs befolkning?

Jeg kjenner jeg blir provosert over at AN tillater noe så latterlig å bli publisert på deres plattform. Svært uprofesjonelt. Mannen er jo spikk spenna gæren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»