Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
rdzzl

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av rdzzl »

Nyeste intervju med Knutsen i AN.no er veldig positivt. Det er sterke indikasjoner på at han blir her også i 2023-sesongen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Knutsen er en smart mann. Han har forstått at livet er kort og at alt vi gjør om 100 år uansett vil være glemt. Ingen grunn til å kaste seg uti noe som du ikke har noen forutsetninger for å vite utfall på når du kan være et sted du trives og blir stimulert hver dag.

Sånne ting man kommer frem til om man faktisk tenker selv og ikke sluker samtidsparadigmene rått.

dani07

Legg inn av dani07 »

Det som virkelig var interessant er at de vurderer Amundsen veldig annerledes enn oss andre.
Skulle ønske vi spesifikt kunne fått innsyn i hva de mener han er svak på.

Synes våre eneste gode defansive kamper er de han spilte fra start mer eller mindre.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Savner åpent møte hvor man kunne stille spørsmål via SoMe. Et slikt spørsmål hadde vært perfekt i en sånn setting.

dani07

Legg inn av dani07 »

Alle klare for sesongkort kjøp i morgen da? Tror det blir I-feltet på meg i år.
Har fine plasser ganske mot midten, men et av setene er veldig dårlig, så vi skal flytte på oss.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

dani07 skrev: tor nov 17, 2022 4:27 pm Alle klare for sesongkort kjøp i morgen da? Tror det blir I-feltet på meg i år.
Har fine plasser ganske mot midten, men et av setene er veldig dårlig, så vi skal flytte på oss.
Har du hoppet på setet?
Blir ikke skadde seter byttet ut?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er noen søyler på Aspmyra som kommer midt i glaninga på enkelte seter.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Bilde

Full takeover!

boombis

Legg inn av boombis »

Kommer vel gjerne rundt juletider, hvis jeg husker riktig. Nå er bare vi med i år, men spent på om de setter opp alternative datoer for kamper hvis det går bra i Europa.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Bilde

Denne grafen er interessant når vi ser etter ny back. Forklarer interessen for Maatta. Og forklarer også hvorfor det er tullete å klage på Wembangomo. Han er den perfekte Glimt-back. Tror Accelerations er det Glimt-trenerne først og fremst prioriterer, men Kamanzi er spennende. Venstreback kommer vi ikke til å hente internt i Eliteserien.

Tråd med flere grafer for de som vil sjekke ut.

Queenie

Legg inn av Queenie »

LittleSteven skrev: fre nov 18, 2022 8:22 am Noen som vet når terminlista for Eliteserien 2023 kommer? Spent på hvilke lag vi møter når :)
Jeg og.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Sånn apropos tilbakekjøp av spillere så er Zinkernagel observert i og på byen. Bare å starte rykteflommen! 8-) :D

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Jaauda skrev: lør nov 19, 2022 11:50 pm Sånn apropos tilbakekjøp av spillere så er Zinkernagel observert i og på byen. Bare å starte rykteflommen! 8-) :D
Hva I alle dager. Er ikke han stor suksess i Belgia? Tror det ikke helt

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

EspenLie skrev: søn nov 20, 2022 12:07 am
Jaauda skrev: lør nov 19, 2022 11:50 pm Sånn apropos tilbakekjøp av spillere så er Zinkernagel observert i og på byen. Bare å starte rykteflommen! 8-) :D
Hva I alle dager. Er ikke han stor suksess i Belgia? Tror det ikke helt
Det er VM-pause nå og Zinckernagel har kjæreste fra Bodø, helt naturlig da at han er en tur i Bodø nå. Så ingen grunn til å tro at det handler om kontraktsforhandlinger.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Zinckernagel er i Bodø, men resten av mitt innlegg var en spøk. :)

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Nordlys skrev: lør nov 19, 2022 9:17 pm Bilde

Denne grafen er interessant når vi ser etter ny back. Forklarer interessen for Maatta. Og forklarer også hvorfor det er tullete å klage på Wembangomo. Han er den perfekte Glimt-back. Tror Accelerations er det Glimt-trenerne først og fremst prioriterer, men Kamanzi er spennende. Venstreback kommer vi ikke til å hente internt i Eliteserien.

Tråd med flere grafer for de som vil sjekke ut.
Knust av Wolfe hele ES-gjengen

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: søn nov 20, 2022 11:26 am
Nordlys skrev: lør nov 19, 2022 9:17 pm Bilde

Denne grafen er interessant når vi ser etter ny back. Forklarer interessen for Maatta. Og forklarer også hvorfor det er tullete å klage på Wembangomo. Han er den perfekte Glimt-back. Tror Accelerations er det Glimt-trenerne først og fremst prioriterer, men Kamanzi er spennende. Venstreback kommer vi ikke til å hente internt i Eliteserien.

Tråd med flere grafer for de som vil sjekke ut.
Knust av Wolfe hele ES-gjengen
Det kommer jo veldig an på spillestil også en slik graf da. Der flankespillerne stort sett ligger høyt oppe vil de score lavt på denne.

Det var morsomme grafer dette. Forteller mye om hvordan lagene ønsker å bruke backene sine.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ta med dere det siteringshelvetet når dere går takk!

Men sånn ellers så er jeg enig. Resultatene er en god blanding av individuelle egenskaper og lagenes spillestil. Wembangomo er helt glimrende for det Glimt ønsker fra backene sine, men heller dårlig på det Molde vil ha: Gode innlegg. Men så har han spilt på feil side i hele år så det spiller jo også inn. Spent på høyreback Wembangomo i 2023.

Har du tall på Wolfe, @Solvgutt1? Eller var det bare nok et tilfelle av ukuelig bergensoptimisme? 8-)

Biscan

Legg inn av Biscan »

Nordlys skrev: lør nov 19, 2022 9:17 pm
Denne grafen er interessant når vi ser etter ny back. Forklarer interessen for Maatta. Og forklarer også hvorfor det er tullete å klage på Wembangomo. Han er den perfekte Glimt-back. Tror Accelerations er det Glimt-trenerne først og fremst prioriterer, men Kamanzi er spennende. Venstreback kommer vi ikke til å hente internt i Eliteserien.
Han er definitivt veldig aktiv men kan man koste på seg å miste ballen sentralt i banen med dette 5-3-2 oppsettet alle bruker? Definitivt veldig god å dra av enkeltmarkering men når det er dobbelmarkering/press eller han skal gi fra seg ballen er det høyrisiko. Man kan jo se på de andre statistikkene hvor han bare er litt over midt på treet med successful actions enda han er ekstrem aktiv brikke i det mest ballbesittende laget i EL, ei heller har han veldig mange assists.

Har mer tro på han som høyreback, da blir det mer naturlig å være breddeholder og utfordre på utsiden hvor det er mindre prekært å miste ballen. Også litt lettere å ha oversikt, vinkelen på pasningene blir mer naturlig og ikke minst kan man bruke ekstremfarten hans til å komme rundt back og få lagt inn.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Helt enig. Høyre er på alle mulige måter mye bedre for Brice. Grafen her viser jo bare potensialet. Som er milevis foran divisjonskollegaene. Det så helt likt ut for Sandefjord i fjor. Når 90% lykkes så er det landslaget in no time.

dani07

Legg inn av dani07 »

Nordlys skrev: søn nov 20, 2022 1:32 pm Ta med dere det siteringshelvetet når dere går takk!

Men sånn ellers så er jeg enig. Resultatene er en god blanding av individuelle egenskaper og lagenes spillestil. Wembangomo er helt glimrende for det Glimt ønsker fra backene sine, men heller dårlig på det Molde vil ha: Gode innlegg. Men så har han spilt på feil side i hele år så det spiller jo også inn. Spent på høyreback Wembangomo i 2023.

Har du tall på Wolfe, @Solvgutt1? Eller var det bare nok et tilfelle av ukuelig bergensoptimisme? 8-)
Jeg liker deg veldig godt @Nordlys men du tar helt feil med dette siteringsmaset ditt.
Funksjonen -skal- brukes når man svarer på en melding. På denne måten så ser man tråden i debatten, samt at den man svarer får et varsel om det.

vi lever i 2022, med 4k skjermer som standard osv. At folk ikke vil ha sitering er helt feil, og denne hillen er jeg villig til å dø på.

Har fått flere advarsler (!) fra mods på Glimtforumet som truer med utestengelse pga sitering. Syke ting.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@dani07 Altså. Man kan gjerne sitere, men:
PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 11:31 am
Solvgutt1 skrev: søn nov 20, 2022 11:26 am
Nordlys skrev: lør nov 19, 2022 9:17 pm Bilde

Denne grafen er interessant når vi ser etter ny back. Forklarer interessen for Maatta. Og forklarer også hvorfor det er tullete å klage på Wembangomo. Han er den perfekte Glimt-back. Tror Accelerations er det Glimt-trenerne først og fremst prioriterer, men Kamanzi er spennende. Venstreback kommer vi ikke til å hente internt i Eliteserien.

Tråd med flere grafer for de som vil sjekke ut.
Knust av Wolfe hele ES-gjengen
Det kommer jo veldig an på spillestil også en slik graf da. Der flankespillerne stort sett ligger høyt oppe vil de score lavt på denne.

Det var morsomme grafer dette. Forteller mye om hvordan lagene ønsker å bruke backene sine.
Det blir utrolig rotete når man siterer hele overstående innlegg slik som dette. Det er mye mer ryddig å sitere en seksjon av teksten slik at man ikke må bla seg gjennom de samme innleggene fire ganger for å komme frem til...
dani07 skrev: søn nov 20, 2022 4:32 pm
Nordlys skrev: søn nov 20, 2022 1:32 pm Ta med dere det siteringshelvetet når dere går takk!

Men sånn ellers så er jeg enig. Resultatene er en god blanding av individuelle egenskaper og lagenes spillestil. Wembangomo er helt glimrende for det Glimt ønsker fra backene sine, men heller dårlig på det Molde vil ha: Gode innlegg. Men så har han spilt på feil side i hele år så det spiller jo også inn. Spent på høyreback Wembangomo i 2023.

Har du tall på Wolfe, @Solvgutt1? Eller var det bare nok et tilfelle av ukuelig bergensoptimisme? 8-)
Jeg liker deg veldig godt @Nordlys men du tar helt feil med dette siteringsmaset ditt.
Funksjonen -skal- brukes når man svarer på en melding. På denne måten så ser man tråden i debatten, samt at den man svarer får et varsel om det.

vi lever i 2022, med 4k skjermer som standard osv. At folk ikke vil ha sitering er helt feil, og denne hillen er jeg villig til å dø på.

Har fått flere advarsler (!) fra mods på Glimtforumet som truer med utestengelse pga sitering. Syke ting.
... meg som skriver en kort setning om at jeg ser poenget ditt, men at det finnes en middelvei. @funksjonen er glimrende som alternativ. Da får man varsel om nytt innlegg

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nordlys skrev: søn nov 20, 2022 4:51 pm @dani07 Altså. Man kan gjerne sitere, men:
PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 11:31 am
Solvgutt1 skrev: søn nov 20, 2022 11:26 am Bilde
Knust av Wolfe hele ES-gjengen
Det kommer jo veldig an på spillestil også en slik graf da. Der flankespillerne stort sett ligger høyt oppe vil de score lavt på denne.

Det var morsomme grafer dette. Forteller mye om hvordan lagene ønsker å bruke backene sine.
Det blir utrolig rotete når man siterer hele overstående innlegg slik som dette. Det er mye mer ryddig å sitere en seksjon av teksten slik at man ikke må bla seg gjennom de samme innleggene fire ganger for å komme frem til...
dani07 skrev: søn nov 20, 2022 4:32 pm
Nordlys skrev: søn nov 20, 2022 1:32 pm Ta med dere det siteringshelvetet når dere går takk!

Men sånn ellers så er jeg enig. Resultatene er en god blanding av individuelle egenskaper og lagenes spillestil. Wembangomo er helt glimrende for det Glimt ønsker fra backene sine, men heller dårlig på det Molde vil ha: Gode innlegg. Men så har han spilt på feil side i hele år så det spiller jo også inn. Spent på høyreback Wembangomo i 2023.

Har du tall på Wolfe, @Solvgutt1? Eller var det bare nok et tilfelle av ukuelig bergensoptimisme? 8-)
Jeg liker deg veldig godt @Nordlys men du tar helt feil med dette siteringsmaset ditt.
Funksjonen -skal- brukes når man svarer på en melding. På denne måten så ser man tråden i debatten, samt at den man svarer får et varsel om det.

vi lever i 2022, med 4k skjermer som standard osv. At folk ikke vil ha sitering er helt feil, og denne hillen er jeg villig til å dø på.

Har fått flere advarsler (!) fra mods på Glimtforumet som truer med utestengelse pga sitering. Syke ting.
... meg som skriver en kort setning om at jeg ser poenget ditt, men at det finnes en middelvei. @funksjonen er glimrende som alternativ. Da får man varsel om nytt innlegg
You see? ;)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

dani07 skrev: søn nov 20, 2022 4:32 pm Har fått flere advarsler (!) fra mods på Glimtforumet som truer med utestengelse pga sitering. Syke ting.
På Glimtforum er de tidvis så rigide at de stuper debatt, men sånn i det store så må det sies å være et veldig ryddig forum å lese. De burde helt klart finne en bedre middelvei.
Sist redigert av Nordlys den søn nov 20, 2022 4:55 pm, redigert 1 gang totalt.

dani07

Legg inn av dani07 »

Jeg ser at du siterer mye. Men ser ikke utfordringen i det hele tatt. Man scroller ned til der siteringen slutter og leser hva vedkommende som siterer har svart.
Dette med uryddig er ikke et poeng i det hele tatt, da nettsider som forum er infinity scrollers hvor du bare scroller ned til neste innlegg uansett. Om 50 innlegg tar 7 scrollinger eller 15 er jo helt uvesentlig?

Men ja, trenger ikke ta denne diskusjonen i Glimttråden, men ville bare få frem poenget mitt. :D
Og ja, @ funksjonen funker fint, men jeg opplever at den ikke er like lett å bruke for alle, samt at folk ikke bruker den. Så jeg kan si meg enig i at man skal gå i følgende flow: @ -> siter -> reply, dvs bruke @ om man skal svare noen men siteringen ikke er nødvendig, deretter siter og om man bare har et nytt innlegg en vanlig reply.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@dani07 Jeg personlig blir helt sliten i hodet av å navigere i et sånt hav. Mulig det bare er meg. Skal som et forsøk begynne å bruke mention for å tagge folk fra nå av.

Sitering er helt greit isolert sett, men det er latskap å sitere hele innlegg imo.

Jeg spurte 4play (forumadministratoren) om det gikk an å legge til en svarfunksjon som ikke siterte noe, men bare sendte varsel til personen man ønsket skulle se innlegget. Var vist vanskelig å implementere visstnok. Det hadde vært fantastisk.
Sist redigert av Nordlys den søn nov 20, 2022 5:00 pm, redigert 1 gang totalt.

dani07

Legg inn av dani07 »

@Nordlys Ja jeg opplever også at de kveler debatten. De er super tidige på hva som skal stå i hvilken tråd, når det er umulig at en naturlig diskusjon mellom 3-4 bruker skal foregå i forskjellige tråder, når alt handler om hverandre. F.eks i overgangstråden, om diskusjonen begynner å handle om hvordan man skal erstatte Hugo, og noen følger opp med et innlegg om Hugo, så går det 2 minutter før en Mod er på banen og flytter innleggene og kveler engasjementet. Ser bare ikke poenget, men opplever at Mods er såpass lite mottakelig for feedback at jeg har gitt opp.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@dani07 Ja. Krever en liten deltidsstilling om man skal diskutere alt man vil helt etter boka til siste argument er brukt opp. Blir et klipp og lim-helvete uten like.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Nordlys skrev: søn nov 20, 2022 4:51 pm
Nordlys skrev: søn nov 20, 2022 4:51 pm @dani07 Altså. Man kan gjerne sitere, men:
PapaSmurf skrev: søn nov 20, 2022 11:31 am

Det kommer jo veldig an på spillestil også en slik graf da. Der flankespillerne stort sett ligger høyt oppe vil de score lavt på denne.

Det var morsomme grafer dette. Forteller mye om hvordan lagene ønsker å bruke backene sine.
Det blir utrolig rotete når man siterer hele overstående innlegg slik som dette. Det er mye mer ryddig å sitere en seksjon av teksten slik at man ikke må bla seg gjennom de samme innleggene fire ganger for å komme frem til...
dani07 skrev: søn nov 20, 2022 4:32 pm

Jeg liker deg veldig godt @Nordlys men du tar helt feil med dette siteringsmaset ditt.
Funksjonen -skal- brukes når man svarer på en melding. På denne måten så ser man tråden i debatten, samt at den man svarer får et varsel om det.

vi lever i 2022, med 4k skjermer som standard osv. At folk ikke vil ha sitering er helt feil, og denne hillen er jeg villig til å dø på.

Har fått flere advarsler (!) fra mods på Glimtforumet som truer med utestengelse pga sitering. Syke ting.
... meg som skriver en kort setning om at jeg ser poenget ditt, men at det finnes en middelvei. @funksjonen er glimrende som alternativ. Da får man varsel om nytt innlegg
You see? ;)
Hvor langt var egentlig Jan Halvor Halvorsen sitt lem igjen? Oi, det var feil, tråd....sorry!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Forestspirit Æ veit ikke kor langt det va, men det æ hvertfall veit at du e en eneste stor kuk. Hæstkuk faktisk :lol: :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»