Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
lund

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av lund »

rdzzl skrev: søn jun 04, 2023 6:59 pm Gøy å tenke på at jeg krangla med enkelte her inne om hvorvidt vi skulle signere Faris Pemi, og deretter om hvorvidt han hadde noe som helst i en gul drakt å gjøre.

Heia glimt!!!
Faris var jo den desidert største grunnen til at Kristiansund nesten klarte seg i Eliteserien i fjor. Var allerede da en helt annen spiller enn første gangen han var i KBK.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

rdzzl skrev: søn jun 04, 2023 6:59 pm Gøy å tenke på at jeg krangla med enkelte her inne om hvorvidt vi skulle signere Faris Pemi, og deretter om hvorvidt han hadde noe som helst i en gul drakt å gjøre.

Heia glimt!!!
Vi va mange som var skeptisik og har blitt motbevist. Enndelnav det å være fotball supporter, man tar mange feil.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Bortsett fra meg. Jeg tar aldri feil :)

KK avviser ikke Ajax kategorisk i pressesonen etter kamp. Jeg tror Glimt burde intensivere prosessen rundt kartlegging av trenerkandidater...

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Nordlys skrev: søn jun 04, 2023 7:55 pm Bortsett fra meg. Jeg tar aldri feil :)
På tide å dra opp Ødegaard igjen nå? :lol: ;)

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: søn jun 04, 2023 7:55 pm Bortsett fra meg. Jeg tar aldri feil :)

KK avviser ikke Ajax kategorisk i pressesonen etter kamp. Jeg tror Glimt burde intensivere prosessen rundt kartlegging av trenerkandidater...
Det ville nok vært rimelig uproffesjonelt å eventuelt takke nei til Ajax på direktesendt TV.

Jeg tviler veldig på at KK forlater Glimt midt i sesongen. Jeg tror KK blir smigret av interessen fra Ajax, men det er langt i fra sikkert KK egentlig har så lyst. Ajax er noe helt annet enn Glimt. Det følger et vannvittig press med en slik jobb, og selv om KK har vært helt fantastisk for Glimt så er Ajax ikke bare ett, men to-tre hakk opp. Jeg tror KK og Kalvenes trives veldig godt i Bodø.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

FranciscoM skrev: søn jun 04, 2023 8:32 pm På tide å dra opp Ødegaard igjen nå? :lol: ;)
Fryktelig oppskrytt! Si meg. Har du sett en hel kamp med Fredrik Zinedine Aursnes Zidane? Man blir nesten religiøs når Hareids store sønn svever over gresset.

smash

Legg inn av smash »

Ser ut som dere endelig har funnet gull på spissplassen.

Med et par solide grep på overgangsmarkedet, tror jeg Glimt kan nå et høyere nivå enn en hittil har sett i norsk fotball.

Forutsatt at Knutsen blir. Hadde vært gøy om Knutsen lyktes i Ajax, men tror det blir vanskelig å få til en lignende type historie. Kulturforskjellene er større enn man tror, og det er så mye støy i den klubben. Så skal en heller ikke se bort fra at Knutsen og Glimt er en god match like mye som at Knutsen er en genial trener. Det er jo flere som har bidratt til å skape den offensive strukturen.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Til statistikknerdene. Har noe lag hatt en bedre første tredjedel av sesongen?

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Jaauda skrev: søn jun 04, 2023 9:16 pm Til statistikknerdene. Har noe lag hatt en bedre første tredjedel av sesongen?
Uten at jeg har sjekket, ville jeg kanskje trodd Glimts 2020-sesong var bedre?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Vant vi ikke alle de ti første i 2020 da?

@smash Hvor mener du laget kan styrkes til en realistisk pris? En bedre høyre kant er det eneste jeg klarer å se. Utover den posisjonen så må det betales alt for mye for å få tak i bedre spillere.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Jo, mente vi gjorde det. Ser ut som det stemmer, og vi scoret i tillegg 38 mål på de ti, om jeg har talt riktig…

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Burde selvsagt spurt om noen andre lag har hatt en tilsvarende sesongstart…

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

JonSnow skrev: søn jun 04, 2023 7:41 pm
rdzzl skrev: søn jun 04, 2023 6:59 pm Gøy å tenke på at jeg krangla med enkelte her inne om hvorvidt vi skulle signere Faris Pemi, og deretter om hvorvidt han hadde noe som helst i en gul drakt å gjøre.

Heia glimt!!!
Vi va mange som var skeptisik og har blitt motbevist. Enndelnav det å være fotball supporter, man tar mange feil.
Absolutt! Og jeg tar vel feil minst halvparten av gangene selv også. Men Faris så bare så bra ut i perioder av kampene for et skikkelig dårlig KBK

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Var vel seier i de 10 første i 2020 og så 1 uavgjort, så med seier mot HamKam så er vi on track for 2020 nivået

startelver

Legg inn av startelver »

Knus pakket fra Oslo Øst :P

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: søn jun 04, 2023 9:37 pm Vant vi ikke alle de ti første i 2020 da?

@smash Hvor mener du laget kan styrkes til en realistisk pris? En bedre høyre kant er det eneste jeg klarer å se. Utover den posisjonen så må det betales alt for mye for å få tak i bedre spillere.
Det er på begge vingene Glimt kan forsterkes når Mvuka forsvinner.
Tror Pelle begynner å få en såpass sliten kropp at man trenger en solid backup på venstrevingen.
Litgt spent på om Nino kan bli kvitt plagene sine og om Nosa er klar for å plukke opp hansken når han kommer.

Ellers er vi vel solid bekledd dobbelt opp på samtlige plasser når Saltnes er tilbake, selv om Vetlesen blir solgt.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: søn jun 04, 2023 11:32 pm Var vel seier i de 10 første i 2020 og så 1 uavgjort, så med seier mot HamKam så er vi on track for 2020 nivået
Uavgjort runde 11 og 13 i 2020.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Den offensive viljen og kombinasjonsspillet før 3-0 er av virkelig høy klasse.
At Sørensen går helt inn på 5-meteren med ballen før han avleverer i 45% ut er så etter læreboka for hvordan man spiller ut forsvaret at det var en nytelse å se på.
Og den kontante avslutninga til Faris er noe man bare ser fra en spiller som har fått solid boost i selvtilliten.

dani07

Legg inn av dani07 »

Man skal lese mye dumt på internett, men nå er altså den nye trenden i fotballtwitter at man skal hate på bortefansen til Glimt, for at de ikke synger nok (?) eller ekte (?) nok.
Det endres hele tiden på mållinja. Først er det antall. Så er det tifo. Så er det lyd. Så er det antall supportere som har vært medlemmer i klubben. Så er det hvor mange som er ultras. osv

Største utfordringen til norsk fotball, er idioter som skal gjøre alt i verden om til en penismålekonkurranse. Det er de samme som stod på barneskolen og snakket om hvem sin pappa som hadde banket hvem.

Patetisk skue all over, og det gjelder absolutt (og kanskje ekstra mye) til de samme idiotene som gjør det under et Glimt flagg.

dani07

Legg inn av dani07 »



Man er altså på kamp, taper kampen, og finner ut at her skal vi ta opp mobilen, dokumentere hvor dårlig bortefansen er. Ingen reflektering over hvor dumt det er, eller hvor idiotisk det er å legge ut en slik video samtidig som man tydeligvis dokumenterer at det ikke akkurat synges for full hals i området man selv står.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

VIF har jo to langsider der det ikke akkurat er veldig mye liv, og det synes jeg er helt fair – på samme måte som Glimt har en kortside der noen er veldig aktive og andre er litt aktive. Jeg synes det er kult at å følge Glimt er gøy nok til at det kommer masse folk som ikke er den "harde kjerne" på bortekamp. For det er jo det som er tilfellet – jeg satt selv i "det rolige" området, og der var det fullt av småbarnsfamilier og supportere i alle aldre, som sikkert neppe hadde stått på J-feltet, men likevel vært på kamp i Bodø. At man nå får disse på bortekamp og at unger vokser opp med at det er gøy å følge Glimt er jo helt konge.

Synes hele denne diskusjonen er så tullete, virker som man bare vil angripe det man kan hos Glimt, og nå er turen kommet til "det teller ikke at dere er mange på kamp hvis ikke alle synger og hopper hele kampen". I så tilfelle hadde VIF 2800 tilskuere i går, ikke 12 000. Selvfølgelig hadde det vært dritkult om alle sang og hoppet og styrte hele kampen, men det er ikke tilfelle på noen arenaer. Og det er ikke sånn at man må være én spesifikk type supporter for å få lov til å dra på bortekamp.

Samtidig hjalp det ikke at de syngende ble plassert helt borti hjørnet – det hadde nok hjulpet veldig på deltakelse i sanger om de var i midten.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

dani07 skrev: man jun 05, 2023 10:36 am

Man er altså på kamp, taper kampen, og finner ut at her skal vi ta opp mobilen, dokumentere hvor dårlig bortefansen er. Ingen reflektering over hvor dumt det er, eller hvor idiotisk det er å legge ut en slik video samtidig som man tydeligvis dokumenterer at det ikke akkurat synges for full hals i området man selv står.
Var på kampen og de aller fleste sto da.
Når det i tillegg var krematoruim light i sola mens klanen sto i skyggen, blir det pisspreiket hans bare for tøv å regne.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Bjørka skrev: man jun 05, 2023 11:38 am VIF har jo to langsider der det ikke akkurat er veldig mye liv, og det synes jeg er helt fair – på samme måte som Glimt har en kortside der noen er veldig aktive og andre er litt aktive. Jeg synes det er kult at å følge Glimt er gøy nok til at det kommer masse folk som ikke er den "harde kjerne" på bortekamp. For det er jo det som er tilfellet – jeg satt selv i "det rolige" området, og der var det fullt av småbarnsfamilier og supportere i alle aldre, som sikkert neppe hadde stått på J-feltet, men likevel vært på kamp i Bodø. At man nå får disse på bortekamp og at unger vokser opp med at det er gøy å følge Glimt er jo helt konge.

Synes hele denne diskusjonen er så tullete, virker som man bare vil angripe det man kan hos Glimt, og nå er turen kommet til "det teller ikke at dere er mange på kamp hvis ikke alle synger og hopper hele kampen". I så tilfelle hadde VIF 2800 tilskuere i går, ikke 12 000. Selvfølgelig hadde det vært dritkult om alle sang og hoppet og styrte hele kampen, men det er ikke tilfelle på noen arenaer. Og det er ikke sånn at man må være én spesifikk type supporter for å få lov til å dra på bortekamp.

Samtidig hjalp det ikke at de syngende ble plassert helt borti hjørnet – det hadde nok hjulpet veldig på deltakelse i sanger om de var i midten.
Ble de geleida til hjørnet?
Glimt i sør hadde jo før kampen bedt de som ville vær akive og synge om å trekke mot midten, bak mål.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Og vis meg den klubben som ikke får flere fans når de gjør det bra. Noe annet hadde vært naturstridig, så jeg fatter ikke hvorfor det skal være et argument mot Glimt.

Det er så idioti. Her burde man feire at interessen for norsk fotball øker og at man får med flere på kamp, i stedet driver man med gatekeeping og latterliggjøring av folk som har kommet til etter hvert, eller som ikke er "riktig" type supporter.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Bjørka skrev: man jun 05, 2023 11:53 am Og vis meg den klubben som ikke får flere fans når de gjør det bra. Noe annet hadde vært naturstridig, så jeg fatter ikke hvorfor det skal være et argument mot Glimt.

Det er så idioti. Her burde man feire at interessen for norsk fotball øker og at man får med flere på kamp, i stedet driver man med gatekeeping og latterliggjøring av folk som har kommet til etter hvert, eller som ikke er "riktig" type supporter.
Klassisk Klanen-logikk det der.
De "hardbarka" Glimt-fansen som stod på ståtribuna i hjørnet holdt minst like god kok som Klanen gjennom kampen.
Fyren har tydeligvis ikke fått med seg at det som var ellers på bortefeltet var iblanda en god del barnefamiler og eldre folk.

dani07

Legg inn av dani07 »

Helt korrekt @Bjørka
At VIF får 2002 betalende bortesupportere mot et lag 1200 km unna Oslo er noe som skal snakkes opp, ikke ned. Og det gjelder VIF, Glimt, Molde, Viking osv.

Betalende bortesupportere er gull verdt for alle klubber, og byer. Når det kommer 400 trøndere til Glimt - RBK - så gir det utslag for næringslivet i Bodø. Og samme gjelder for de andre klubbene, selv om kanskje VIF således er i en unik situasjon og at det ikke gir tilsvarende effekt.

2002 betalende tilskuere med en snittpris på 100,- / billett er 200.000 i ekstra inntekter for VIF. I tillegg er det kiosksalg og ikke minst stemning totalt sett på stadion.
Men neida. Dette skal vi inn på twitter og lage krig om hvor dårlig er.

Patetisk!

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Kalle73 skrev: man jun 05, 2023 11:53 am Ble de geleida til hjørnet?
Glimt i sør hadde jo før kampen bedt de som ville vær akive og synge om å trekke mot midten, bak mål.
Vet ikke. Da jeg kom stod det skilt til inngang 6 for stående supportere og inngang 7 for alle andre (der det også var kjempelang kø, gøy å se på bortekamp). Vet ikke hvem som stod bak den avgjørelsen, men det gikk i alle fall gjerde mellom seksjonene.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

La nå bare brønnpisserne holde på og snakke ned alt og alle, gir blanke f i dem! Det merkelige er at på tv så hører man stort sett 50/50 i løpet av kampen, mens på radio sendingene så hører man 80/20 i favør bortelagets supportere. Slår av kommentatorene rimelig ofte og hører heller på radio. Så kampen på nytt som vanlig etter at fruen var sovet og da med kommetatorer og stadion lyd og man får ikke akkurat bakoversveis fra fansen til hjemmelaget. Er nå 2 sanger de synger i et monotont stemmeleie mens borte fansen har en haug i diverse stemmeleier som hører jævelsk greit. Men hvemnsom er best er ho rimelig enkelt å se 2002 borte fans der nede i Oslo bygda mens de klarer vel 30 her oppe sier alt for min del. Vi lager fest for alle fra lille ole på 1 år til olga på 100 år, mens andre skremmer bort alt utenom den harde kjernen. Tipper vi vinner på det i lengden å være en klubb for alle

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kalle73 skrev: man jun 05, 2023 9:05 am
JonSnow skrev: søn jun 04, 2023 11:32 pm Var vel seier i de 10 første i 2020 og så 1 uavgjort, så med seier mot HamKam så er vi on track for 2020 nivået
Uavgjort runde 11 og 13 i 2020.

Men så kommer Erling Moe og setter skapet på plass... :?

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Dette er jo selvfølgelig kun denne misunnelsen som enkelte av andre lags supportere har og har hatt i en økende grad de siste årene. Man kan ikke "ta" Glimt på det sportslige. Tallenes tale er klar. Man kan heller ikke "ta" Glimt på at det er blitt en økonomisk robust klubb, for der er også tallenes tale klart. På sistnevnte er det imidlertid mange som forsøker seg, som Robertsen i Tromsø, journalister i Trøndelag og ikke minst økonomiekspertene blandt RBK-supporterne.

Man kan heller ikke "ta" Glimt for å ha bygget sin suksess med hjelp av rike onkler eller eksterne penger. For alle vet jo at så ikke er tilfelle.

Tilslutt kan man heller ikke "ta" Glimt for at ikke de har nok antall supportere på borte eller hjemmekampene. For der er også tallene klare.

Da sitter man hjelpeløst igjen med å sutre på sangkvaliteten på Glimt-supporterne. Noe som selvsagt er ganske vanskelig å måle, for ikke å si helt umulig å måle. Men at VIF-supporterne klager på Glimt-supporternes "manglende" forståelse av hva det vil si å være "ekte supporter" er jo ikke noe nytt. De fleste av oss husker vel fremdeles "debatten" på Twitter der Enga-fansen gikk hardt ut mot Glimt-fansen om hvilken type mat man som supporter skulle spise når man er på bortekamp, og hvor denne maten skulle spises. Så når VIF-fansen opererer på det nivået så skal vi ikke ta det så tungt hva de sier og mener, nesten uansett hva man diskuterer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»