Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Henningsen

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: ons jan 05, 2022 5:29 pm
Deila skrev: tir jan 04, 2022 10:51 pm Dokken er på vei ut og på vei til Danmark: https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Var noe rykter om dette på Twitter tidligere, så nå håper jeg ryktene om Maalen inn som assistent stemmer. Men er vel for godt til å være sant. Litt rart om vi går fra Matti til Maalen sånn sett. 
Maalen til VIF er unektelig mer glasur på den kaken.
Ja, det hadde unektelig vært veldig gøy.
Nå gikk de riktignok for en annen, og for meg rimelig ukjent løsning.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Er ikke sikker på at Fagermo og Maalen hadde vært en kjempematch men det blir bare synsing fra min side. Ribeiro aner jeg ikke noe om.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: ons jan 05, 2022 7:30 pm Er ikke sikker på at Fagermo og Maalen hadde vært en kjempematch men det blir bare synsing fra min side. Ribeiro aner jeg ikke noe om.
Det hadde jo bare gjort saken enda bedre.

Men vi får krysse fingrene for at det blir konfliktfylt og likte produktivt med denne Ribeiro. Fagermo er jo involvert, så det er gode muligheter for det.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: ons jan 05, 2022 7:44 pm
Everenga skrev: ons jan 05, 2022 7:30 pm Er ikke sikker på at Fagermo og Maalen hadde vært en kjempematch men det blir bare synsing fra min side. Ribeiro aner jeg ikke noe om.
Det hadde jo bare gjort saken enda bedre.

Men vi får krysse fingrene for at det blir konfliktfylt og likte produktivt med denne Ribeiro. Fagermo er jo involvert, så det er gode muligheter for det.
Når det er snakk om opprykk fra aldersbestemt er det ganske klart hvem som skal bestemme hvor skapet skal stå av de to. Maalen med bakgrunn som hovedtrener i toppdivisjonen hadde vært noe annet og jeg tror at Fagermo er såpass sær og vrien at det kunne blitt en greie.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: ons jan 05, 2022 7:10 pm David Ribeiro ny assistenttrener. Jeg har vanskelig for å ha noen mening om det.
Flott fyr.
Kunnskapsrik.
Veldig populær blant de yngre spillerne.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Blir overrasket om Maalen blir assistent for å være helt ærlig. Etter så mange år som sjef er det kun en klubb som klarer å få han til å steppe ned et hakk og de spiller i svart og hvitt. Tror dog det ville blitt en personlighet klinsj med godeste reka

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: ons jan 05, 2022 9:55 pm
Everenga skrev: ons jan 05, 2022 7:10 pm David Ribeiro ny assistenttrener. Jeg har vanskelig for å ha noen mening om det.
Flott fyr.
Kunnskapsrik.
Veldig populær blant de yngre spillerne.
Høres jo bra ut. Rett mann??

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Henningsen skrev: ons jan 05, 2022 10:19 pm
JackBlack skrev: ons jan 05, 2022 9:55 pm
Everenga skrev: ons jan 05, 2022 7:10 pm David Ribeiro ny assistenttrener. Jeg har vanskelig for å ha noen mening om det.
Flott fyr.
Kunnskapsrik.
Veldig populær blant de yngre spillerne.
Høres jo bra ut. Rett mann??
Han har ikke erfaringen Matti og Maalen har, men han er sterk på feltet. Meget opptatt av utviklingen til hver enkelt spiller. En billigere løsning en de andre.

Men nok en ting eksperter som Jonsson kommer til å slakte Vålerenga for i sine før-sesongen analyser.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JackBlack skrev: ons jan 05, 2022 10:23 pm
Henningsen skrev: ons jan 05, 2022 10:19 pm
JackBlack skrev: ons jan 05, 2022 9:55 pm

Flott fyr.
Kunnskapsrik.
Veldig populær blant de yngre spillerne.
Høres jo bra ut. Rett mann??
Han har ikke erfaringen Matti og Maalen har, men han er sterk på feltet. Meget opptatt av utviklingen til hver enkelt spiller. En billigere løsning en de andre.

Men nok en ting eksperter som Jonsson kommer til å slakte Vålerenga for i sine før-sesongen analyser.
Takk!

Ja, vi skal sikkert slaktes for noe, uansett hva man gjør.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Jesper Taaje som er ønsket av noen i tråden er også ønsket i Tromsø.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Everenga skrev: ons jan 05, 2022 8:08 pm Når det er snakk om opprykk fra aldersbestemt er det ganske klart hvem som skal bestemme hvor skapet skal stå av de to. Maalen med bakgrunn som hovedtrener i toppdivisjonen hadde vært noe annet og jeg tror at Fagermo er såpass sær og vrien at det kunne blitt en greie.
Ja, konflikt med dette opplegget er vel mest en øsnkedrøm fra min side.

Som en sidenotis, så trodde jeg et lite sekund at jeg leste en fornærmelse, så fort jeg kom til ordet opprykk. Tydeligvis en del ptsd å jobbe seg gjennom her.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Big George skrev: ons jan 05, 2022 10:53 pm Jesper Taaje som er ønsket av noen i tråden er også ønsket i Tromsø.
En av hovedgrunnene til at Taaje ga seg i HamKam for et år siden var fordi han ville fullføre utdannelsen sin i Oslo, så blir rimelig overrasket hvis han drar til Tromsø nå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Jeg tror Maalen står klar til å ta over Rosenborg. Det er uvisst om Rekdal overlever den første sesongen i klubben.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Lilleborg skrev: tor jan 06, 2022 7:50 am
Big George skrev: ons jan 05, 2022 10:53 pm Jesper Taaje som er ønsket av noen i tråden er også ønsket i Tromsø.
En av hovedgrunnene til at Taaje ga seg i HamKam for et år siden var fordi han ville fullføre utdannelsen sin i Oslo, så blir rimelig overrasket hvis han drar til Tromsø nå.
Er ikke han ferdig med batchelor oppgaven sin nå da?
kan fint fullføre den på univeristetet i Tromsø.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

JackBlack skrev: tor jan 06, 2022 2:31 pm Er ikke han ferdig med batchelor oppgaven sin nå da?
kan fint fullføre den på univeristetet i Tromsø.
Akkurat det kan jeg ikke svare på! :lol:

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Lilleborg skrev: tor jan 06, 2022 2:35 pm
JackBlack skrev: tor jan 06, 2022 2:31 pm Er ikke han ferdig med batchelor oppgaven sin nå da?
kan fint fullføre den på univeristetet i Tromsø.
Akkurat det kan jeg ikke svare på! :lol:
Hehe.. riktig nok har du mer en gjennomsnittet god overiskt, men det var vel kanskje å dra det litt langt å forvente det :D
Tror du han er klar for eliteserien? Blir ikke helt klok på han som spiller egentlig.

chatin

Legg inn av chatin »

Spent på hva planene på stopperplass er videre dette og neste vindu. Fire stoppere per dags dato, Bjarnason, Näsberg, Tollås og Skaret. Man må jo nesten bare ta høyde for at Näsberg forsvinner enten nå i januar eller når kontrakten går ut til sommeren. Tollås har kontrakt ut året, da vil han være 32 år. Hvordan han ser ut denne sesongen blir vel avgjørende for om han får ny kontrakt. Skaret har variert de kampene han har spilt, kan et utlån være aktuelt denne sesongen? Uansett må det vel inn en midtstopper til.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: tor jan 06, 2022 3:56 pm Spent på hva planene på stopperplass er videre dette og neste vindu. Fire stoppere per dags dato, Bjarnason, Näsberg, Tollås og Skaret. Man må jo nesten bare ta høyde for at Näsberg forsvinner enten nå i januar eller når kontrakten går ut til sommeren. Tollås har kontrakt ut året, da vil han være 32 år. Hvordan han ser ut denne sesongen blir vel avgjørende for om han får ny kontrakt. Skaret har variert de kampene han har spilt, kan et utlån være aktuelt denne sesongen? Uansett må det vel inn en midtstopper til.
Ivan må vel nesten bli til i sommer siden agenten hans ikke har klart å finne noen klubber utenfor Norges grenser.
Driscoll har vel kun Näsberg, Nakkim og en brynespiller i stallen?
Hittil er det beste han har fått til for Nakkim bunnlagene Sirius og Mjällby. Lukter ikke akkurat av de overgangene.

Jeg håper at Näsberg signerer en ny kontrakt som Aron Dønnum

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... affe-ivan/
her er forøvrig DEF`s syn på saken.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Abel Stensrud (19), kometen med 22 mål på 22 kamper i 2.div i fjor forlater Skeid.
Han er aktuell for Eliteserien. Noe for Enga ?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Big George skrev: fre jan 07, 2022 10:18 pm Abel Stensrud (19), kometen med 22 mål på 22 kamper i 2.div i fjor forlater Skeid.
Han er aktuell for Eliteserien. Noe for Enga ?
Han koster rundt 500 000 i utdanningskompensasjon. Er vel småpenger for dere. Men jeg håper virkelig ikke han går til dere, rett og slett fordi han ikke får god nok utvikling med spill for 2.laget. Han trenger regelmessig spilletid i en klubb som tør å gi han nok spilletid. Det tror jeg ikke dere kommer til å gjøre.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Lilleborg skrev: fre jan 07, 2022 10:22 pm
Big George skrev: fre jan 07, 2022 10:18 pm Abel Stensrud (19), kometen med 22 mål på 22 kamper i 2.div i fjor forlater Skeid.
Han er aktuell for Eliteserien. Noe for Enga ?
Han koster rundt 500 000 i utdanningskompensasjon. Er vel småpenger for dere. Men jeg håper virkelig ikke han går til dere, rett og slett fordi han ikke får god nok utvikling med spill for 2.laget. Han trenger regelmessig spilletid i en klubb som tør å gi han nok spilletid. Det tror jeg ikke dere kommer til å gjøre.
Hvorfor i alledager går han?
Han må da få bortimot optimal utvikling i Obos slik ståa er nå. Missforstå meg rett, tar gjerne han til Vålerenga, men han får bedre utvikling i Skeid per dags dato. Virker helt ulogisk at han skal gå

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: fre jan 07, 2022 10:18 pm Abel Stensrud (19), kometen med 22 mål på 22 kamper i 2.div i fjor forlater Skeid.
Han er aktuell for Eliteserien. Noe for Enga ?
Ville vært en rar avgjørelse. Han vil i så fall vel bli 3 valg etter Kjartansson og Udahl og dermed droppe ned en divisjon tilbake til Postnord fra en Obos klubb.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JackBlack skrev: fre jan 07, 2022 10:35 pm
Lilleborg skrev: fre jan 07, 2022 10:22 pm
Big George skrev: fre jan 07, 2022 10:18 pm Abel Stensrud (19), kometen med 22 mål på 22 kamper i 2.div i fjor forlater Skeid.
Han er aktuell for Eliteserien. Noe for Enga ?
Han koster rundt 500 000 i utdanningskompensasjon. Er vel småpenger for dere. Men jeg håper virkelig ikke han går til dere, rett og slett fordi han ikke får god nok utvikling med spill for 2.laget. Han trenger regelmessig spilletid i en klubb som tør å gi han nok spilletid. Det tror jeg ikke dere kommer til å gjøre.
Hvorfor i alledager går han?
Han må da få bortimot optimal utvikling i Obos slik ståa er nå. Missforstå meg rett, tar gjerne han til Vålerenga, men han får bedre utvikling i Skeid per dags dato. Virker helt ulogisk at han skal gå
Er vel fort en god del mer penger å tjene i andre Obosklubber eller nedre halvdel i Eliteserien.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

JackBlack skrev: fre jan 07, 2022 10:35 pm Hvorfor i alledager går han?
Han må da få bortimot optimal utvikling i Obos slik ståa er nå. Missforstå meg rett, tar gjerne han til Vålerenga, men han får bedre utvikling i Skeid per dags dato. Virker helt ulogisk at han skal gå
Vel, det har seg dessverre slik at Abel har en overivrig agent (Andre Schei Lindbæk) som gjennom hele høsten hvisket i øret hans at han burde komme seg vekk fra Skeid til bedre forhold. Så Abel har lyttet til han.

Selvfølgelig hadde det vært best for utviklingen hans hvis han hadde blitt værende hos oss. Men det skjer dessverre ikke.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Men vi er vel ikke sikre på at Kjartansson blir i Vålerenga ? Vil gjette agenten hans er aktiv i vinter.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Big George skrev: fre jan 07, 2022 10:56 pm Men vi er vel ikke sikre på at Kjartansson blir i Vålerenga ? Vil gjette agenten hans er aktiv i vinter.
Ikke meg i mot om han drar men tviler på om Fagermo kjører med en 19åring eller Udahl som førstevalg. Har sagt det før og tror fortsatt det er en anseelig sjanse for at Børven er i Enga om ikke til sesongstart så til sommeren.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Everenga skrev: fre jan 07, 2022 11:04 pm
Big George skrev: fre jan 07, 2022 10:56 pm Men vi er vel ikke sikre på at Kjartansson blir i Vålerenga ? Vil gjette agenten hans er aktiv i vinter.
Ikke meg i mot om han drar men tviler på om Fagermo kjører med en 19åring eller Udahl som førstevalg. Har sagt det før og tror fortsatt det er en anseelig sjanse for at Børven er i Enga om ikke til sesongstart så til sommeren.
Huff, Børven... Nei takk!

Deila

Legg inn av Deila »


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fire mill for Strand. Dere vil ikke ha Pedersen også. Kan sikkert få ham for halve den summen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Solvgutt1 skrev: man jan 10, 2022 3:44 pm Fire mill for Strand. Dere vil ikke ha Pedersen også. Kan sikkert få ham for halve den summen.
Har virkelig ikke betalt 4mill for Petter Strand på Brann? Må jo være utrolig mye penger i klubben nå

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»