Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Svar
Zorbeltuss

Re: Eliteserien på TV 2: Dette må du betale kr 399,-

Legg inn av Zorbeltuss »

Nja, at pakka uten fotball koster 200 og pakka med fotball koster 400 betyr ikke at fotballen på egenhånd ville koste 200, det inngår en kvantumsrabatt der. Vet ikke hvor mye Disney+ skal ha, men la oss si de skal ha 50.

Da kan TV 2 skvise ut 50-100 mer av de som ellers ville kjøpt ren sport/fotballpakke, så er spørsmålet hvor mange som betaler for TV2play uten fotball og hvor mange av disse som vil oppgradere. Har mine tvil om at det er så mange, de fleste som er interessert i lineær-kanalene deres har det vel igjennom Altibox, RiksTV og slikt, og de som strømmer innhold får jo enormt mye mer for pengene på Netflix.

Men jeg tror TV2 vet veldig godt hva slags pris de kan melke seerne med for å få størst mulig samlet inntekt, om noen da ikke kjøper bryr de seg ikke med så lenge de tjener mer på de som er villige til å betale blodprisen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kalle73 skrev: ons des 21, 2022 12:11 pm De blir kanskje sure der og da, men sier ikke opp.
Og det er jo mange som er lojale mot sin klubb, så selv om prisen mer enn dobles så vil mange tro at det fører til mye mer penger til klubben de holder med.

Og det er jo ikke slik at Discovery ikke ga folk tilgang på mye mer enn bare norsk fotball. Tennis, golf, masse mindre idretter gjennom Eurosport-plattformen og selvsagt alt av underholdning og serier. Så det er ikke slik at man får mye mer for pengene når Tv2 overtar, man bare betaler mer enn det dobbelte.

For norsk fotball er selvsagt det kjipe at det gjør rekruttering vanskeligere, terskelen for å følge med på norsk fotball blir høy når prisen er avskrekkende. Men unge og folk med lave inntekter får prøve å finne alternative måter å se på norsk fotball.

lund

Legg inn av lund »

Det handler vel litt om prioriteringer også strengt tatt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Leser jeg riktig at denne pakken til 399,- inneholder 4 samtidige avspillinger? Hehe da blir det vel i praksis 100,- i mnd for de som har tre personer å dele bruker med.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

stoodeh skrev: ons des 21, 2022 1:18 pm Leser jeg riktig at denne pakken til 399,- inneholder 4 samtidige avspillinger? Hehe da blir det vel i praksis 100,- i mnd for de som har tre personer å dele bruker med.
Vil tro at dette er snakk om samme husstand. Har selv abonnementet hvor 4 skjermer i huset kan brukes samtidig. Men sønnene mine kan ikke se Champions League på sin profil når far selv i huset skal få med seg Liverpool.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Korgutt skrev: ons des 21, 2022 1:28 pm
stoodeh skrev: ons des 21, 2022 1:18 pm Leser jeg riktig at denne pakken til 399,- inneholder 4 samtidige avspillinger? Hehe da blir det vel i praksis 100,- i mnd for de som har tre personer å dele bruker med.
Vil tro at dette er snakk om samme husstand. Har selv abonnementet hvor 4 skjermer i huset kan brukes samtidig. Men sønnene mine kan ikke se Champions League på sin profil når far selv i huset skal få med seg Liverpool.
Ja, det er vel for godt til å være sant...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:23 am TV 2 sier jo direkte her at ES har en verdi på 190 om man ikke hadde tvangsbundlet hvor man fikk det amerikanerne ville sagt "Everything but the kitchen sink"
Betyr det at man fullt lovlig kan gå sammen med 3 kompiser og dele på et abonnement?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

kytec skrev: ons des 21, 2022 3:37 pm
stc887 skrev: ons des 21, 2022 10:23 am TV 2 sier jo direkte her at ES har en verdi på 190 om man ikke hadde tvangsbundlet hvor man fikk det amerikanerne ville sagt "Everything but the kitchen sink"
Betyr det at man fullt lovlig kan gå sammen med 3 kompiser og dele på et abonnement?
Les svaret mitt til stoodeh et par innlegg lenger oppe.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Helsigvis får fortsatt Eliteserien på radio. Helt uaktuelt å betale det bedritne krake- og skarrepakket i TV2.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kundesupport har humot.

"Det var leit å høre at du synes prisene er forkastelig. Vi bruker faktisk veldig mange resurser på å beregne hvor smertegrensen ligger for å finne maks prisen vi kan ta uten at kundene blir så sure at de går til angrep".

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Trolig en falsk kundesupport.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

kytec skrev: ons des 21, 2022 4:16 pm Kundesupport har humot.

"Det var leit å høre at du synes prisene er forkastelig. Vi bruker faktisk veldig mange resurser på å beregne hvor smertegrensen ligger for å finne maks prisen vi kan ta uten at kundene blir så sure at de går til angrep".
Hvor er dette?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

GiPazzini_85 skrev: ons des 21, 2022 4:39 pm
kytec skrev: ons des 21, 2022 4:16 pm Kundesupport har humot.

"Det var leit å høre at du synes prisene er forkastelig. Vi bruker faktisk veldig mange resurser på å beregne hvor smertegrensen ligger for å finne maks prisen vi kan ta uten at kundene blir så sure at de går til angrep".
Hvor er dette?
Har sett det på facebook. Husker ikke hvor innlegget stod. Men er vel antageligvis enten TV2 eller TV2 Sport. Kundesupport har svart på noen av de mest aggressive kommentarene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

De som tror disse prisene sender folk tilbake på stadion tror jeg tar feil.

Folk har blitt vant til å se alle 30 seriekampene med sitt lag. Dermed vil de motvillig betale 399. Men da skal mange ha valuta for pengene og flere velger å se hjemmekampene hjemme og.

Dropper man abonnement og velger stadion får man ikke sett bortekampene.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

GiPazzini_85 skrev: ons des 21, 2022 4:39 pm
kytec skrev: ons des 21, 2022 4:16 pm Kundesupport har humot.

"Det var leit å høre at du synes prisene er forkastelig. Vi bruker faktisk veldig mange resurser på å beregne hvor smertegrensen ligger for å finne maks prisen vi kan ta uten at kundene blir så sure at de går til angrep".
Hvor er dette?
FB. Det var vel kommentarer til en TV2 artikkel om prisene.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Igjen, hva er greia med norske kanaler og disse svære pakkene som eneste alternativ hver gang for å «unnskylde» blodprisene de tar for at mannen i gata skal få se fotball? Sossesport har det blitt, og TV2 gjør ikke en dritt for å hindre det.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Rensenbrink82 skrev: ons des 21, 2022 9:11 pm Igjen, hva er greia med norske kanaler og disse svære pakkene som eneste alternativ hver gang for å «unnskylde» blodprisene de tar for at mannen i gata skal få se fotball? Sossesport har det blitt, og TV2 gjør ikke en dritt for å hindre det.
399 er ingen blodpris

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Rensenbrink82 skrev: ons des 21, 2022 9:11 pm Igjen, hva er greia med norske kanaler og disse svære pakkene som eneste alternativ hver gang for å «unnskylde» blodprisene de tar for at mannen i gata skal få se fotball?
Sossesport har det blitt, og TV2 gjør ikke en dritt for å hindre det.
TV2 hva med en pakke pakke med bare FOPPBALL.
Folk er drit lei å bli dytta på EXTRA .
Vi vil ikke ha noe EXTRA.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Sodajr skrev: ons des 21, 2022 9:21 pm
Rensenbrink82 skrev: ons des 21, 2022 9:11 pm Igjen, hva er greia med norske kanaler og disse svære pakkene som eneste alternativ hver gang for å «unnskylde» blodprisene de tar for at mannen i gata skal få se fotball? Sossesport har det blitt, og TV2 gjør ikke en dritt for å hindre det.
399 er ingen blodpris
Neivel da syns ikke du det. Jeg syns det er overpris, men det er jo liksom litt TV2 og fotball i et nøtteskall blitt det da.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Sodajr skrev: ons des 21, 2022 9:21 pm
399 er ingen blodpris
Det kommer jo helt an på hvordan økonomien til personen er. Og slik den økonomiske situasjonen er i dag så er det jo flere og flere som må gjøre tøffe valg, og 4000 kroner i året utgjør jo en del.

Så kan det hende at Tv2 gjør riktig vurdering, at Eliteserien er så attraktivt at mange nok vil ta seg råd til dette. Men jeg har tenkt at Eliteseriens fordel er at den er lokal og billig sammenlignet med Premier League. Så de som ikke har tatt seg råd til PL har kunne sett på norsk fotball uten at det har føltes ubehagelig dyrt ut.

Worst case er jo at det gjør det vanskeligere å få folk på kamp, pengene er brukt på Tv2 i stede.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

GoingKronos skrev: tor des 22, 2022 9:07 am
Sodajr skrev: ons des 21, 2022 9:21 pm
399 er ingen blodpris
Det kommer jo helt an på hvordan økonomien til personen er. Og slik den økonomiske situasjonen er i dag så er det jo flere og flere som må gjøre tøffe valg, og 4000 kroner i året utgjør jo en del.

Så kan det hende at Tv2 gjør riktig vurdering, at Eliteserien er så attraktivt at mange nok vil ta seg råd til dette. Men jeg har tenkt at Eliteseriens fordel er at den er lokal og billig sammenlignet med Premier League. Så de som ikke har tatt seg råd til PL har kunne sett på norsk fotball uten at det har føltes ubehagelig dyrt ut.

Worst case er jo at det gjør det vanskeligere å få folk på kamp, pengene er brukt på Tv2 i stede.
Det blir litt om du skal ha abbo på lokalavisa for å lese om laget, sesongkort, reise x turer osv. 399 fin pris for de som VIL ha alt av TV 2 sitt innhold eller er sofa supportere. For de som ikke vil ha sommerhytta, Kompani Lauritzen og Farmen koster det fort 3-400 spenn pr kamp.
Ekstra provoserende å tenke på at man får Obos, PostNord osv om man abonnerer på en Amedia avis og dermed ikke trenger TV 2 play mens du bare får en ekstra utgift og masse ræl man ikke vil se om man kun vil se norsk fotball.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

GoingKronos skrev: tor des 22, 2022 9:07 am
Sodajr skrev: ons des 21, 2022 9:21 pm
399 er ingen blodpris
Det kommer jo helt an på hvordan økonomien til personen er. Og slik den økonomiske situasjonen er i dag så er det jo flere og flere som må gjøre tøffe valg, og 4000 kroner i året utgjør jo en del.

Så kan det hende at Tv2 gjør riktig vurdering, at Eliteserien er så attraktivt at mange nok vil ta seg råd til dette. Men jeg har tenkt at Eliteseriens fordel er at den er lokal og billig sammenlignet med Premier League. Så de som ikke har tatt seg råd til PL har kunne sett på norsk fotball uten at det har føltes ubehagelig dyrt ut.

Worst case er jo at det gjør det vanskeligere å få folk på kamp, pengene er brukt på Tv2 i stede.
Tv 2 vinner vel uansett. Enten skremmer de folk tilbake til stadioner pga pris og hypen gjør at det blir mer attraktivt og abonnenter strømmer til ellers frastøter man Ola Dunk men de som hadde gått på/sett på kamp om det var meldt atombombe fra Putin de betaler så blir hipp om happ og uansett hvem TV 2 frastøter seg så har de den andre halvparten.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

For min del handler det om prinsipp. Liker å se både PL og ES, det første kutta jeg ut for flere år siden, og denne nye ES-pakka kommer jeg ikke til å kjøpe. Fellesnevneren er at ting rett og slett koster mye mer enn det smaker. Så får en se det som en vil se via det lille de ikke gjemmer bort på gratiskanalene.
Og nok en gang, hvorfor kan ikke TV2,Discovery, Viaplay eller noen av de andre norske monsterpakketilbyderne i det minste ha litt alternative pakker(pay per view feks)? Gi meg mulighet til å betale feks et mindre beløp for en kamp da. Istedet får de null fra meg slik de kjører greia nå.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Til de av dem som av forskjellige grunner synes at prisen er for høy, så finnes det noen triks for å få ned totalsummen. Eliteseriesesongen varer fra 10.04 - 02.12 (Viking er nok ferdige allerede til sommeren, men terminlisten sier ihvertfall så). Det vil si at du slipper unna med 8 mnd. abonnement for å se Eliteserien.

Avslutter du abonnementet for hver måned, så vil du etterhvert få tilbud for å ikke forlate Tv2Play, selv om abonnementet ditt er aktivt. Det kan være gratis måned, to mnd. for prisen av èn, tre for èn/to osv. Det tar 45 sekunder og absolutt verdt å bruke tid på om man setter pris på penger.

Så da har man et grunnbeløp på 8 x 399,- = 3 192,-, fullpris for hele Eliteserieseongen. Si at du får to-tre mnd. gratis ved å være bitte-bittelitt aktiv på Tv2Play-kontoen, så er beløpet nede i 1 995,- - 2 394,- for hele sesongen. Det er èn tur på kino for å se vannversjonen av Avatar for deg og ni av dine nærmeste. Og tre store popkorn på deling. Og minst to av dine nærmeste spiser popkorn for tre, så det blir ikke så mye popkorn.

166 kroner i mnd. over et helt år er altså veldig realistisk. Det kan være at Tv2 strammer opp disse tilbudene, men bare siden i sommer, så har jeg fått tre mnd. gratis med Tv2Play Total. Bare ved å si opp abonnementet hver måned. De strekker seg langt for å beholde deg som kunde.

Gledelig jul og værsågod for tipset!

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Forferdelig denne trenden med at kanalpakker skal drive å bundle med ting som overhodet ikke har noe med tjenesten å gjøre. Når Get/Telia gjør det så kan man jo i den minste velge bort tradisjonelle TV-kanaler til fordel for HBO osv. Så man har i det minste litt valgfrihet oppi det hele. Noen TV-dekoder har vi ikke hatt på flere år heller så alt blir jo uansett streaming. At tjenester som Disney+ sniker seg inn her er jo helt på jordet. Nå har vi riktignok Disney+ uansett så jeg kan vel spare noen kroner her, men prinsippet er jo fremdeles det samme. Disney+ er vel heller ikke tilgjengelig igjennom TV2 Play, så du må forholde deg til en helt separat tjeneste. Hvorfor er dette med i pakken egentlig og hvor er logikken i at Disney+ og Eliteserien hører hjemme i samme pakketilbud?

Nå klarer jeg fint å leve med en pris på 399,- kr. Men det forandrer jo ikke på det faktum at konseptet og tankegangen til TV2 ikke er noe jeg støtter. Her legger også TV2 lista temmelig høyt, det forventes litt mer enn bare-minimum produksjonen som Discovery har kjørt når men legger ting bak en pakkepris på 399,- kr. Her har vel TV2 en fordel av at det i utgangspunktet er en tjeneste som levere høyere båndbredde og bildekvalitet sammenlignet med Discovery+ og Eurosport Player. Noe Premier League nivå kan vi vel neppe forvente, og TV-bildene fra Premier League fikk vel TV2 uansett via noen andre så der er jo ikke TV2 inne å kan påvirke noe annet enn hvor mye de eventuelt drar ned kvaliteten for å spare båndbredde på TV2 Play. Nå er det vel ikke TV2 selv som står for kameraproduksjonen for Eltieserien heller, men jeg har forstått det sånn at rettighetshaver har innflytelse på hvor mange kamera som benyttes på de forskjellige kampene, hvor mye penger som skal legges i kvaliteten per kamera osv. Til 399,- kr så er det rett og rimelig å forvente noe bedre enn denne 720P@25Hz produksjonen som vi har hatt i en årrekke nå.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

stc887 skrev: tor des 22, 2022 9:51 am
GoingKronos skrev: tor des 22, 2022 9:07 am
Sodajr skrev: ons des 21, 2022 9:21 pm
399 er ingen blodpris
Det kommer jo helt an på hvordan økonomien til personen er. Og slik den økonomiske situasjonen er i dag så er det jo flere og flere som må gjøre tøffe valg, og 4000 kroner i året utgjør jo en del.

Så kan det hende at Tv2 gjør riktig vurdering, at Eliteserien er så attraktivt at mange nok vil ta seg råd til dette. Men jeg har tenkt at Eliteseriens fordel er at den er lokal og billig sammenlignet med Premier League. Så de som ikke har tatt seg råd til PL har kunne sett på norsk fotball uten at det har føltes ubehagelig dyrt ut.

Worst case er jo at det gjør det vanskeligere å få folk på kamp, pengene er brukt på Tv2 i stede.
Tv 2 vinner vel uansett. Enten skremmer de folk tilbake til stadioner pga pris og hypen gjør at det blir mer attraktivt og abonnenter strømmer til ellers frastøter man Ola Dunk men de som hadde gått på/sett på kamp om det var meldt atombombe fra Putin de betaler så blir hipp om happ og uansett hvem TV 2 frastøter seg så har de den andre halvparten.
Eventuelt så går flere over til gratis streams og det blir tap tap for Tv2

bigwin

Legg inn av bigwin »

399 er i utg.pkt litt for dyrt pr måned etter min mening, var vel 179 pr mnd i fjor noe som er mer riktig pris. Her har Tv2 betalt overpris for rettighetene.
Skulle ønske man heller kunne kjøpe tilgang til enkeltkamper, hadde gladelig betalt 80-100 kroner for en kamp jeg virkelig ville se, nå må jeg betale 399 kr for kamper og innhold jeg har null interesse av.
Hvordan er dette i utlandet - er det der og vanlig å bundle dritt inn i fotballrettighetene slik at kundene må betale for masse søppel de aldri ser på allikevel?

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

I følge Jærbladet så skal de sende 75 eliteseriekamper på Direktesport, i tillegg til alle kampene i OBOS. Da er det i hvert fall ingen grunn for en OBOSsupporter som allerede har abonnement i lokalavisa å bruke penger på TV2 i år.

"Jærbladet kommer til å sende 75 kamper fra Eliteserien, alle kamper fra OBOS-ligaen, Postnord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen (3. divisjon), 1. divisjon kvinner, cupfotball!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Soccermannen skrev: tor jan 05, 2023 2:23 pm I følge Jærbladet så skal de sende 75 eliteseriekamper på Direktesport, i tillegg til alle kampene i OBOS. Da er det i hvert fall ingen grunn for en OBOSsupporter som allerede har abonnement i lokalavisa å bruke penger på TV2 i år.

"Jærbladet kommer til å sende 75 kamper fra Eliteserien, alle kamper fra OBOS-ligaen, Postnord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen (3. divisjon), 1. divisjon kvinner, cupfotball!
Hva er månedsprisen der? 299,-?
Og da får man altså hele 75 ES-kamper ila året.... jaja.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Kalle73 skrev: tor jan 05, 2023 2:27 pm
Soccermannen skrev: tor jan 05, 2023 2:23 pm I følge Jærbladet så skal de sende 75 eliteseriekamper på Direktesport, i tillegg til alle kampene i OBOS. Da er det i hvert fall ingen grunn for en OBOSsupporter som allerede har abonnement i lokalavisa å bruke penger på TV2 i år.

"Jærbladet kommer til å sende 75 kamper fra Eliteserien, alle kamper fra OBOS-ligaen, Postnord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen (3. divisjon), 1. divisjon kvinner, cupfotball!
Hva er månedsprisen der? 299,-?
Og da får man altså hele 75 ES-kamper ila året.... jaja.
299 ja. Men det betaler jeg for uansett, siden jeg leser lokalavisa. Så dette er jo bare gratis fotball for min del.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»