Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
rapseballe.

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av rapseballe. »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 4:33 pm
MoldeMoldeMolde skrev: ons mai 31, 2023 4:22 pm Er det ikke litt rart at Breivik ikke er med u21 mesterskap?
Jeg syns det. Han har virkelig tatt steg. I tillegg er han en slik spillertype som alle lag trenger. En spiller som driver opp tempo. Jeg syns han minner mer og mer om Mostrøm. Bare med bedre mottak og avslutninger :)

Jeg syns i det store og hele laguttaket var litt rart. Tobias Christensen er med. Mange inkl Breivik er milevis bedre.
Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:13 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 4:33 pm
MoldeMoldeMolde skrev: ons mai 31, 2023 4:22 pm Er det ikke litt rart at Breivik ikke er med u21 mesterskap?
Jeg syns det. Han har virkelig tatt steg. I tillegg er han en slik spillertype som alle lag trenger. En spiller som driver opp tempo. Jeg syns han minner mer og mer om Mostrøm. Bare med bedre mottak og avslutninger :)

Jeg syns i det store og hele laguttaket var litt rart. Tobias Christensen er med. Mange inkl Breivik er milevis bedre.
Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.
Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: fre jun 02, 2023 10:02 pm For øvrig tror jeg ikke toget har helt gått for seeding i Q3. Vinner i Polen, Romania og Sverige er useedet i Q1 og brukbare lag. Kan fort være at et av lagene med høyere seeding enn oss trekker en av de og ryker.
Ferencvárosi, Qarabag og Slovan Bratislava er lagene med bedre koeffisient enn oss og som 1 av de må ryke ut i den første runden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »


rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:15 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:13 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 4:33 pm

Jeg syns det. Han har virkelig tatt steg. I tillegg er han en slik spillertype som alle lag trenger. En spiller som driver opp tempo. Jeg syns han minner mer og mer om Mostrøm. Bare med bedre mottak og avslutninger :)

Jeg syns i det store og hele laguttaket var litt rart. Tobias Christensen er med. Mange inkl Breivik er milevis bedre.
Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.
Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.
Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Molde spiller 25. juni, 2. juli og 9. juli. Norge U21 spiller 22. juni, 25. juni og 28. juni. Kvartfinaler 1. og 2. juli. Semifinaler 5. juli. Finale 8. juli.

Hva
Har
Du
Røyka

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:15 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:13 pm

Han har visstnok takket nei. Ville heller ta seg litt spillefri og feste litt denne perioden.
Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.
Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Da har
Jeg
Sjekket terminlista

U-21 EM 21. juni til 8. juli

25. juni Molde - HamKam
2. juli Glimt - Molde

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:53 pm Da har
Jeg
Sjekket terminlista
Haha

Jeg
Kom
Deg
I





Forkjøpet

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:53 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:15 pm

Blir ikke mye spillefri. Serien pågår for fullt.
Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Da har
Jeg
Sjekket terminlista

U-21 EM 21. juni til 8. juli

25. juni Molde - Haugesund
2. juli Glimt - Molde
Rettet den for deg.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Det beste med Champions Path er jo at vi nærmest er garantert et gruppespill. Nå vet jeg ikke helt hvordan dette fungerer om vi driter oss ut fra starten av, da går vi vel inn i ECL Play-Off, men er det da noe greier om at vi bare kan møte andre lag fra Champions Path også i ECL Play-Off? Og hvordan stiller vi da eventuelt med tanke på seeding der?

Normalt sett så skal vi møte overkommelig motstand i første hinder, og da er gruppespillet allerede sikret. Og derfra og ut så er det jo egentlig relativt komfortabelt for oss. Taper vi neste kvalifiseringsrunde så får vi uansett prøve oss i Europa League Play-Off så det er jo ikke helt natta. Og kommer vi oss til CL Play-Off så er det liksom vinn-vinn uansett. Karrer vi oss inn i CL så blir vi rundingsbøye i et gruppespill, men det fosser over av penger i klubbkassa. Ryker vi i CL Play-Off så er vi uansett i Europa League gruppespillet som nok er et langt mer passende nivå for oss rent sportslig og vi skal havne i en temmelig håpløs EL gruppe for at vi ikke skal klare minimum 3. plass i en gruppe som da hvertfall gir oss ECL sluttspill.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Korgutt skrev: fre jun 02, 2023 10:56 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 10:53 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm

Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Da har
Jeg
Sjekket terminlista

U-21 EM 21. juni til 8. juli

25. juni Molde - Haugesund
2. juli Glimt - Molde
Rettet den for deg.
Hva skjer i forkant av mesterskapet? Landslagspause for Molde, oppkjøring for U21-gutta. Eller hopper de bare på tidligflyet 22 juni og håper å få terpet taktikken på flyturen bort?

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Rhesus skrev: fre jun 02, 2023 10:51 pm
rapseballe. skrev: fre jun 02, 2023 10:46 pm Da
Tror jeg
Du må sjekke
Terminlista
På nytt
Molde spiller 25. juni, 2. juli og 9. juli. Norge U21 spiller 22. juni, 25. juni og 28. juni. Kvartfinaler 1. og 2. juli. Semifinaler 5. juli. Finale 8. juli.

Hva
Har
Du
Røyka
Gjennom et langt liv har det blitt noen makrell og moderate mengder Marlboro Gold i lystige lag.

Visa

Legg inn av Visa »

Hestad var Bosman-spiller da han signerte en 18 måneder lang kontrakt med Pafos FC i januar 2022. Det er ikke aktuelt å forlenge avtalen på Kypros.

– Akkurat nå venter jeg bare på at ting skal skje. Jeg er åpen for at det kan ta litt tid, men det kan også skje noe fort. Først skal jeg slappe av litt mentalt etter en lang sesong. Så skal jeg jobbe slik at jeg er klar for å ta den muligheten som byr seg.

– Er det aktuelt med retur til Molde?

– Ja. Alle klubber der man kan se seg selv på en god sportslig arena samtidig som man trives godt, vil alltid være aktuelle. Så får tida vise hva som blir mest interessant. Jeg lukker ingen dører og er åpen for tilbud. Til sjuende og siste blir det kanskje et valg mellom flere alternativer. Det vet jeg ikke nå, sier Hestad som representeres av agent Jim Solbakken.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Hestad var Bosman-spiller da han signerte en 18 måneder lang kontrakt med Pafos FC i januar 2022. Det er ikke aktuelt å forlenge avtalen på Kypros.

– Akkurat nå venter jeg bare på at ting skal skje. Jeg er åpen for at det kan ta litt tid, men det kan også skje noe fort. Først skal jeg slappe av litt mentalt etter en lang sesong. Så skal jeg jobbe slik at jeg er klar for å ta den muligheten som byr seg.

– Er det aktuelt med retur til Molde?

– Ja. Alle klubber der man kan se seg selv på en god sportslig arena samtidig som man trives godt, vil alltid være aktuelle. Så får tida vise hva som blir mest interessant. Jeg lukker ingen dører og er åpen for tilbud. Til sjuende og siste blir det kanskje et valg mellom flere alternativer. Det vet jeg ikke nå, sier Hestad som representeres av agent Jim Solbakken.
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Ja, for en skuffende utvikling det ble på Hestad. Han var jo landslagsklasse når han var et-par-å-tjue. Så ble det bråstopp.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm
Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Hestad var Bosman-spiller da han signerte en 18 måneder lang kontrakt med Pafos FC i januar 2022. Det er ikke aktuelt å forlenge avtalen på Kypros.

– Akkurat nå venter jeg bare på at ting skal skje. Jeg er åpen for at det kan ta litt tid, men det kan også skje noe fort. Først skal jeg slappe av litt mentalt etter en lang sesong. Så skal jeg jobbe slik at jeg er klar for å ta den muligheten som byr seg.

– Er det aktuelt med retur til Molde?

– Ja. Alle klubber der man kan se seg selv på en god sportslig arena samtidig som man trives godt, vil alltid være aktuelle. Så får tida vise hva som blir mest interessant. Jeg lukker ingen dører og er åpen for tilbud. Til sjuende og siste blir det kanskje et valg mellom flere alternativer. Det vet jeg ikke nå, sier Hestad som representeres av agent Jim Solbakken.
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Tja. Potensiell ny MFK-spiller vs helt uaktuelt, er vel bakgrunnen for prioriteringen. Fair det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: lør jun 03, 2023 4:10 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm
Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Tja. Potensiell ny MFK-spiller vs helt uaktuelt, er vel bakgrunnen for prioriteringen. Fair det.
Kan da ikke være seriøst at man vurderer Hestad. Da er den lokal spiller-sjuka gått for langt.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 4:11 pm
slankebrusmannen skrev: lør jun 03, 2023 4:10 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm

Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Tja. Potensiell ny MFK-spiller vs helt uaktuelt, er vel bakgrunnen for prioriteringen. Fair det.
Kan da ikke være seriøst at man vurderer Hestad. Da er den lokal spiller-sjuka gått for langt.
Det vet jeg ingenting om. Men Budstikka ser vel enhver kontraktsløs ex-MFK-er som en potensiell ny spiller.

Albino

Legg inn av Albino »

Hvem skal spille def midt for oss når Mannsverk er ute og herjer i U21 EM?

heltos

Legg inn av heltos »

Albino skrev: lør jun 03, 2023 4:41 pm Hvem skal spille def midt for oss når Mannsverk er ute og herjer i U21 EM?
Sheriff?

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm
Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Hestad var Bosman-spiller da han signerte en 18 måneder lang kontrakt med Pafos FC i januar 2022. Det er ikke aktuelt å forlenge avtalen på Kypros.

– Akkurat nå venter jeg bare på at ting skal skje. Jeg er åpen for at det kan ta litt tid, men det kan også skje noe fort. Først skal jeg slappe av litt mentalt etter en lang sesong. Så skal jeg jobbe slik at jeg er klar for å ta den muligheten som byr seg.

– Er det aktuelt med retur til Molde?

– Ja. Alle klubber der man kan se seg selv på en god sportslig arena samtidig som man trives godt, vil alltid være aktuelle. Så får tida vise hva som blir mest interessant. Jeg lukker ingen dører og er åpen for tilbud. Til sjuende og siste blir det kanskje et valg mellom flere alternativer. Det vet jeg ikke nå, sier Hestad som representeres av agent Jim Solbakken.
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Ikke særlig gira på å se Hestad loffe uinspirert rundt på Aker Stadion igjen med det første. Passer ikke inn i 3-5-2 og er etter min mening ikke en spiller MFK bør vurdere i særlig grad.

Moist

Legg inn av Moist »

nottimagiche skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 3:31 pm
Visa skrev: lør jun 03, 2023 3:18 pm
Han må for all del ikke hentes tilbake. Passer ikke inn. Og har ikke vært god på 5 år.

Dele Alli 2.0


Forøvrig lo jeg av det siste avsnittet i avisa. PS! Fredrik Aursnes trener også med Molde for tiden.

Her prioriteres det godt i lokalavisa når de velger intervjuobjekter. Benkesliter på Kypros vs en kanonkarriere på ypperste nivå.
Ikke særlig gira på å se Hestad loffe uinspirert rundt på Aker Stadion igjen med det første. Passer ikke inn i 3-5-2 og er etter min mening ikke en spiller MFK bør vurdere i særlig grad.
Hestad er en spiller som levde mer på lokaltilhørigheten enn fotballevnene sine, mer medioker i mine øyne.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Husker noen magiske øyeblikk med Eirik Hestad, men nå tror jeg han vil passe bedre inn i Vålerenga. Hvis han da ikke blir spillende trener i Rosenborg.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

HarryH skrev: lør jun 03, 2023 6:41 pm Husker noen magiske øyeblikk med Eirik Hestad, men nå tror jeg han vil passe bedre inn i Vålerenga. Hvis han da ikke blir spillende trener i Rosenborg.
Hestad og Haaland 2018. For en duo. Kun De Bruyne som har gitt Haaland like fine gjennombruddspasninger senere i karrieren.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: lør jun 03, 2023 7:12 pm
HarryH skrev: lør jun 03, 2023 6:41 pm Husker noen magiske øyeblikk med Eirik Hestad, men nå tror jeg han vil passe bedre inn i Vålerenga. Hvis han da ikke blir spillende trener i Rosenborg.
Hestad og Haaland 2018. For en duo. Kun De Bruyne som har gitt Haaland like fine gjennombruddspasninger senere i karrieren.
Men etter 2018 da?

Jeg liker Hestad. På sitt beste en entertainer, men dessverre var sesongen 2018 et unntak fra resten av tiden i Molde da han var oftere et irritasjonsmoment enn en bidragsyter. Og det stod ikke på tillit. Det fikk han i stort monn.

Molde trenger spillere i andre posisjoner enn indreløperplassene. Der er det mer enn god dekning. Og han leverte strengt tatt aldri som indreløper heller.

Eirik vil passe godt i 442 på venstre flanke i en eller annen klubb. Men i Moldes formasjon er det dessverre dødfødt å tilby han kontrakt.

Melvind Snerken

Legg inn av Melvind Snerken »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 7:30 pm
Kaizen skrev: lør jun 03, 2023 7:12 pm
HarryH skrev: lør jun 03, 2023 6:41 pm Husker noen magiske øyeblikk med Eirik Hestad, men nå tror jeg han vil passe bedre inn i Vålerenga. Hvis han da ikke blir spillende trener i Rosenborg.
Hestad og Haaland 2018. For en duo. Kun De Bruyne som har gitt Haaland like fine gjennombruddspasninger senere i karrieren.
Men etter 2018 da?

Jeg liker Hestad. På sitt beste en entertainer, men dessverre var sesongen 2018 et unntak fra resten av tiden i Molde da han var oftere et irritasjonsmoment enn en bidragsyter. Og det stod ikke på tillit. Det fikk han i stort monn.

Molde trenger spillere i andre posisjoner enn indreløperplassene. Der er det mer enn god dekning. Og han leverte strengt tatt aldri som indreløper heller.

Eirik vil passe godt i 442 på venstre flanke i en eller annen klubb. Men i Moldes formasjon er det dessverre dødfødt å tilby han kontrakt.
Slapp av, Eirik havner på Færøyene.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 7:30 pm
Kaizen skrev: lør jun 03, 2023 7:12 pm
HarryH skrev: lør jun 03, 2023 6:41 pm Husker noen magiske øyeblikk med Eirik Hestad, men nå tror jeg han vil passe bedre inn i Vålerenga. Hvis han da ikke blir spillende trener i Rosenborg.
Hestad og Haaland 2018. For en duo. Kun De Bruyne som har gitt Haaland like fine gjennombruddspasninger senere i karrieren.
Men etter 2018 da?

Jeg liker Hestad. På sitt beste en entertainer, men dessverre var sesongen 2018 et unntak fra resten av tiden i Molde da han var oftere et irritasjonsmoment enn en bidragsyter. Og det stod ikke på tillit. Det fikk han i stort monn.

Molde trenger spillere i andre posisjoner enn indreløperplassene. Der er det mer enn god dekning. Og han leverte strengt tatt aldri som indreløper heller.

Eirik vil passe godt i 442 på venstre flanke i en eller annen klubb. Men i Moldes formasjon er det dessverre dødfødt å tilby han kontrakt.
2019 sesongen var også bra. Blant annet 10 målgivende pasninger og 4 mål i gullsesongen.
Eirik Hestad er en spiller som er veldig god, når han er i Flow. Var dyktig til å slå de nøyaktige siste-pasningene vi mangler så sårt i dagens Moldelag.
Men er jo en stund siden han viste godt nivå, så da får trenerteamet vurdere om han vil være en tilvekst eller ikke i dagens 3-5-2. Er nok tvilsomt vil jeg tro.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Jeg likte Eirik Hestad veldig godt. Når han var i flytsonen så er det bare Eikrem som holdt et høyere nivå. Hovedutfordringen er at han fremstår veldig som en humørspiller. Veldig god når han er i form og i flytsonen, men fryktelig middelmådig når han ikke er det. Og han er veldig oppsøkende i spillestilen. Er litt som Eikrem som vandrer, vil ha mye ball og skal være veldig involvert i alt som skjer fremover på banen. Det blir veldig ødeleggende når han ikke er i flytsonen.

Og etter at formen toppet seg i 2018 sesongen så tilbrakte han mindre og mindre tid i denne flytsonen. Og han hadde en lei tendens til å bli skadet så fort han nærmer seg flytsonen. Var på brukbartnivå i 2019, men etter det så brukte vi minst like mye tid på å spille han i form som tiden han faktisk var i form og i den berømte flytsonen. På slutten så var det jo også mye rot med at han selv ønsket å spille sentralt, til tross for at alle gode perioder han har hatt har vært på kanten. At han på død og liv ønsket å spille mer sentralt i banen forsto jeg fint lite av, og han leverte aldri når Erling Moe begynte å sette han mer sentralt heller.

Han hadde jo en vanvittig god link med Linnes på høyresiden, om Hestad og Linnes viser prov på at det samarbeidet fremdeles sitter på trening så kan det jo kanskje være noe der. Men hovedproblemet nå er jo at høyrekanten hvor Hestad presterte godt i tospann med Linnes på høyrebacken ikke lenger eksisterer i 3-5-2. I 3-5-2 med aggressivt press har nok Hestad fint lite å stille opp med.

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »

Er det 3-4-3 man frykter eller at Hestad får kontrakt med MFK?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

gamblerjon skrev: lør jun 03, 2023 10:57 pm Er det 3-4-3 man frykter eller at Hestad får kontrakt med MFK?
352 og 343 er jo begge like ræva for Hestad.

Kantrollen der han kan ligge og kombinere med backen eksisterer ikke i MFK mer.

I 352 er det en indreløperrolle som krever tempo og at man kommer fra dypet inn i boks.

I 343 er det en balanserende midtbane sammen med Mannsverk.

Ingen av disse er noe særlig for Eirik.

Finner han en klubb der han kan ligge som offensiv midtbanespiller eller helst høyreflanke er det den klubben han bør velge. Og den klubben som skal velge han.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»