Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
tokk

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av tokk »

slankebrusmannen skrev: tir jan 24, 2023 11:55 am
HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 11:48 am
RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am

Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.
Jeg skjønner at det er litt bittert å sitte på den siden av bordet som spillere sutrer seg fra. Så er det nå en gang slik at mange fotballspillere sikkert har lyst å oppleve suksess i sin korte karriere, det vil si være med å vinne noe mer enn bare enkeltkamper. I Viking er selv det å vinne enkeltkamper en sjeldenhet og dermed stor begivenhet. Da blir matematikken i dette triviell.

Fyren har gått fra Viking 2 ganger, når de hadde muligheten til å vinne noe.
Dette betyr ikke noe for han

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 11:54 am
HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 11:48 am
RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am

Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.
1. Molde har fått MASSE penger av Røkke. Og det har vært konge. Men de siste 10-isj årene har det ikke vært behov og da har han heller ikke overført penger.

2. Fotballspillere kommer fordi de får lønn. Og betaler man godt får man flere interessenter. Hva gjelder Veton og Viking vs Veton og Molde er det nok sannsynlig at han får mer lønn her. Sies at han matcher Eikrem. Men jeg tror det frister litt med utsikter til edelt metall også. Det er jo kjekt med litt pokaler i skapet etter endt karriere.

Og MFK uttaler seg aldri om pris, de lekker ikke en dritt til media heller. Så man må ha andre kilder om man skal erfare hva spillerne koster. Og 30 mill + bonuser ved suksess er dyrt nok.
Det ville forundre meg voldsomt dersom han ikke BÅDE fikk høy lønn og et klekkelig signeringsbeløp. Men du har rett - jeg forventer ikke at Molde (eller noen andre klubber) vil gå ut med slikt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

slankebrusmannen skrev: tir jan 24, 2023 11:55 am
HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 11:48 am
RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am

Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.
Jeg skjønner at det er litt bittert å sitte på den siden av bordet som spillere sutrer seg fra.
Om et par år er det deres tur, og da blir det spennende å se hvor forståelsesfulle og rause dere er ovenfor Berisha ;)

Det er ikke mer enn tre år siden det var VIking-fansen som var like hovne og arrogante som dere og mente at selvfølgelig ville Berisha vekk, og det måtte Brann respektere. Nå er de ikke like forståelsesfulle lenger, og det kommer neppe Molde-fansen til å være når Berisha sutrer seg vekk fra dere.
Sist redigert av Solvgutt1 den tir jan 24, 2023 11:59 am, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

tokk skrev: tir jan 24, 2023 11:56 am
RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am
stoodeh skrev: tir jan 24, 2023 11:13 am Fra TV2:

Nå kan TV 2 opplyse om detaljene i avtalen: Molde betaler 30 millioner kroner sikkert for Berisha, i tillegg er syv millioner kroner avhengige av prestasjoner i Europa.

Ifølge TV 2s opplysninger signerer Berisha en fireårskontrakt med den regjerende norske seriemesteren.
Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Det er fordi han inkluderer sign on fee og lønn.

Som det virker som dere alltid glemmer. Han kommer ikke til Molde for å spille for knapper og glansbilder
60 millioner :lol:

Det er ikke vanlig å regne inn lønn i overgangssummer. Det er nok vanlig for økonomiansvarlig, men ikke andre. Er det noen i andre klubber som spiller for knapper og glansbilder? Jeg har en stor glansbildesamling jeg kan naske fra mamma og knapper skal jeg fikse.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Synes vi skulle fått en 5 års kontrakt for prisen, men mulig at lønn er så høy at de ikke ønsker å få en skadet spiller på slutten av karrieren. 30 mill + bonuser er en OK pris slik dette utviklet seg. Minst 15 mål så er jeg fornøyd med Veton

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

tokk skrev: tir jan 24, 2023 11:57 am Fyren har gått fra Viking 2 ganger, når de hadde muligheten til å vinne noe.
Det er vel ingenting som tilsier at Viking hadde mentaliteten som skal til for å vinne noe i fjor, men for all del.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 11:59 am
tokk skrev: tir jan 24, 2023 11:56 am
RickGrimes skrev: tir jan 24, 2023 11:17 am

Nei, dette stemmer ikke. I følge speakeren på Viking stadion betaler vi ca 60 mill. Han vet dette fordi han har mange kontakter.
Det er fordi han inkluderer sign on fee og lønn.

Som det virker som dere alltid glemmer. Han kommer ikke til Molde for å spille for knapper og glansbilder
60 millioner :lol:

Det er ikke vanlig å regne inn lønn i overgangssummer. Det er nok vanlig for økonomiansvarlig, men ikke andre. Er det noen i andre klubber som spiller for knapper og glansbilder? Jeg har en stor glansbildesamling jeg kan naske fra mamma og knapper skal jeg fikse.
Tipper rammen for denne avtalen ligger i underkant av 40 millioner, slik noen skisserer. Hammarby vil nok erstatte utgiftene de har hatt, og Berisha vil nok at et klekkelig signeringsbeeløp.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 11:57 am
slankebrusmannen skrev: tir jan 24, 2023 11:55 am
HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 11:48 am

Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.
Jeg skjønner at det er litt bittert å sitte på den siden av bordet som spillere sutrer seg fra.
Om et par år er det deres tur, og da blir det spennende å se hvor forståelsesfulle og rause dere er ovenfor Berisha ;)
Den tid den sorg.

Vi har greid å temme spillere før vi.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 12:02 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 11:57 am
slankebrusmannen skrev: tir jan 24, 2023 11:55 am

Jeg skjønner at det er litt bittert å sitte på den siden av bordet som spillere sutrer seg fra.
Om et par år er det deres tur, og da blir det spennende å se hvor forståelsesfulle og rause dere er ovenfor Berisha ;)
Den tid den sorg.

Vi har greid å temme spillere før vi.
Berisha har presset seg ut av hver eneste klubb han har vært i. Han jobber til å gjøre det med Molde også, med mindre han faller så igjennom at Molde vil kvitte seg med ham først. Da regner jeg med at du og alle andre som har stor forståelse for hans oppførsel nå, vil ha det da også.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 12:01 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 11:59 am
tokk skrev: tir jan 24, 2023 11:56 am

Det er fordi han inkluderer sign on fee og lønn.

Som det virker som dere alltid glemmer. Han kommer ikke til Molde for å spille for knapper og glansbilder
60 millioner :lol:

Det er ikke vanlig å regne inn lønn i overgangssummer. Det er nok vanlig for økonomiansvarlig, men ikke andre. Er det noen i andre klubber som spiller for knapper og glansbilder? Jeg har en stor glansbildesamling jeg kan naske fra mamma og knapper skal jeg fikse.
Tipper rammen for denne avtalen ligger i underkant av 40 millioner, slik noen skisserer. Hammarby vil nok erstatte utgiftene de har hatt, og Berisha vil nok at et klekkelig signeringsbeeløp.
Ja det er jo det alle sier. 30 mill up front og 6-7 millioner i klausuler. Jeg ser Nettavisen og lokalavisa sier i tilfelle seriegull og om Molde kvaller til CL, det jeg hørte var et EL også trigget utbetaling.

Men er det en ting vi har så er det penger og selvtillit. Så jeg bryr meg ikke om hva han koster. Det jeg bryr meg om er om jeg får det gøy på kamp.
Sist redigert av PapaSmurf den tir jan 24, 2023 12:07 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 12:04 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 12:02 pm
Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 11:57 am

Om et par år er det deres tur, og da blir det spennende å se hvor forståelsesfulle og rause dere er ovenfor Berisha ;)
Den tid den sorg.

Vi har greid å temme spillere før vi.
Berisha har presset seg ut av hver eneste klubb han har vært i. Han jobber til å gjøre det med Molde også, med mindre han faller så igjennom at Molde vil kvitte seg med ham først. Da regner jeg med at du og alle andre som har stor forståelse for hans oppførsel nå, vil ha det da også.
Jeg syns ikke noe om at folk presser seg ut av klubber. Så det har jeg ikke forståelse for.

Men om han gjør det i Molde får vi ta det den dagen det skjer. frem til da ser jeg frem til å ha en terrier på topp.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Solvgutt1 skrev: tir jan 24, 2023 11:57 am
slankebrusmannen skrev: tir jan 24, 2023 11:55 am
HNilsen skrev: tir jan 24, 2023 11:48 am

Molde-folket har egeninteresse av å snakke ned prisen til å bli lavest mulig. Slik at det kan framstå som at a) Molde knapt får ett eneste et øre av Røkke og b) spillere kommer til Molde først og fremst fordi de vil til Molde. Ikke fordi de får en klekkelig signeringssum.

Jeg skal selvsagt ikke si det for sikkert, men jeg vil tippe at de flest andre fotballfans rundt om i landet ikke nødvendigvis kjøper Molde-fansen argumentasjon.
Jeg skjønner at det er litt bittert å sitte på den siden av bordet som spillere sutrer seg fra.
Om et par år er det deres tur, og da blir det spennende å se hvor forståelsesfulle og rause dere er ovenfor Berisha ;)
Jeg er i grunnen litt småskeptisk til hele greia. Akkurat dette her er en av grunnene til det. Vi får rett og slett se hvordan det går. Det er snakk om mye penger å svi av på en spiller med tvilsom lojalitet.

Dog er en vesentlig forskjell her at Molde rent sportslig har - og trolig vil fortsette å ha - råd til å miste han. Det vil nok påvirke hvordan omgivelsene ser på det om dette skulle skje igjen.
Sist redigert av slankebrusmannen den tir jan 24, 2023 12:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 11:57 am
Tror du han er siddis?

Men du må sitere den du vil, jeg må bare ergre meg over forumfunksjonaliteten admin har å jobbe med.
Ut ifra hans kommentarer det siste året så tolker jeg det dithen.

Slapp av, jeg er i forumsk vinterdvale inntil den første grågåsa kommer nord for Stadt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Med en prislapp på 37 mill, skjønner nok Veton selv at han ikke bare kan presse gjennom en overgang, med mindre det ligger et kjempebud i andre enden. Og jeg ser ikke helt for meg hvem som skulle legge store summer på bordet for en aldrende Berisha. Så er ikke veldig bekymret for at det blir noe trøbbel i den sammenheng.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Sulfat skrev: tir jan 24, 2023 12:24 pm Med en prislapp på 37 mill, skjønner nok Veton selv at han ikke bare kan presse gjennom en overgang, med mindre det ligger et kjempebud i andre enden. Og jeg ser ikke helt for meg hvem som skulle legge store summer på bordet for en aldrende Berisha. Så er ikke veldig bekymret for at det blir noe trøbbel i den sammenheng.
Det er jeg faktisk helt enig med deg i. Derfor mener jeg Viking burde forsøkt å reforhandle avtalen med ham - gjerne gi ham et klekkelig signeringsbeløp. Da tror jeg også det hadde vært vanskeligere for ham å forlate Viking.

Visa

Legg inn av Visa »

Ta det med ro, vi selger han til Bayern for 400m om to år.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Folk_flesk skrev: man jan 23, 2023 7:58 pm
ViniDantas skrev: man jan 23, 2023 7:55 pm Veton Berisha observert på flyet til Molde, nå. Lander 20:55, SAS
Nærmeste flyplass til Molde er vel Aalesund?
Denne var faktisk morsom :-)

Miga
Innlegg: 93

Legg inn av Miga »

Fofana var jo (etterhvert) vår faste straffe skytter.
Hvem nå? Tar Berisha straffer?
Mansverk fikset cup finalen.
Noen andre?
Det er vel ved uavgjort straffe konk i cupen så da må vi ha flere på lista.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GunnarBull skrev: tir jan 24, 2023 1:47 pm
Folk_flesk skrev: man jan 23, 2023 7:58 pm
ViniDantas skrev: man jan 23, 2023 7:55 pm Veton Berisha observert på flyet til Molde, nå. Lander 20:55, SAS
Nærmeste flyplass til Molde er vel Aalesund?
Denne var faktisk morsom :-)
Den var i allefall forfriskende ny. Det fergeleiet er blitt kjedelig.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

En Veton Berisha i superslag og med kropp til å jobbe som en terrier i presspillet er gull verdt.
Er han kvitt akillesproblemene som vel gjorde at knapt spilte en eneste hel kamp for Viking siste året han var der?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Miga skrev: tir jan 24, 2023 1:50 pm Fofana var jo (etterhvert) vår faste straffe skytter.
Hvem nå? Tar Berisha straffer?
Mansverk fikset cup finalen.
Noen andre?
Det er vel ved uavgjort straffe konk i cupen så da må vi ha flere på lista.
I straffekonk må jo potensielt alle ta straffe. Men om jeg skal plukke ut 5 jeg tror er de beste i urangert rekkefølge:

Eikrem, Mannsverk, Berisha, Haugen og Risa

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

Hvorfor har du Eikrem er blant de beste straffeskytterne? Uten at jeg har noen statistikk som bekrefter dette, så er han en jeg ville plassert helt i andre enden av skalaen.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Artig at molde tar etter RBK på nittitallet ; god mot oss= løp og kjøp. Gammel og dyr gjør ikke så mye

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 1:59 pm
Miga skrev: tir jan 24, 2023 1:50 pm Fofana var jo (etterhvert) vår faste straffe skytter.
Hvem nå? Tar Berisha straffer?
Mansverk fikset cup finalen.
Noen andre?
Det er vel ved uavgjort straffe konk i cupen så da må vi ha flere på lista.
I straffekonk må jo potensielt alle ta straffe. Men om jeg skal plukke ut 5 jeg tror er de beste i urangert rekkefølge:

Eikrem, Mannsverk, Berisha, Haugen og Risa
Mannsverk, Berisha, Grødem, Kaasa og Kitolano for min del. Ikke sett Kaasa skyte straffe, men antar at han er god.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HeiaMolde skrev: tir jan 24, 2023 2:19 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 1:59 pm
Miga skrev: tir jan 24, 2023 1:50 pm Fofana var jo (etterhvert) vår faste straffe skytter.
Hvem nå? Tar Berisha straffer?
Mansverk fikset cup finalen.
Noen andre?
Det er vel ved uavgjort straffe konk i cupen så da må vi ha flere på lista.
I straffekonk må jo potensielt alle ta straffe. Men om jeg skal plukke ut 5 jeg tror er de beste i urangert rekkefølge:

Eikrem, Mannsverk, Berisha, Haugen og Risa
Mannsverk, Berisha, Grødem, Kaasa og Kitolano for min del. Ikke sett Kaasa skyte straffe, men antar at han er god.
Haugen er bankers for meg. Har hatt lyst til at han skulle tatt straffene våre lenge.

RickGrimes

Legg inn av RickGrimes »

Ser forresten at Vetlesen blir nestemann fra Glimt som skal ha 6-12 måneders permisjon i utlandet. Kanskje det kam passe med at Evjen kan komme tilbake når han blir veid for lett i Brøndby ca rundt påske…

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Veton får rett drakt til posisjonen. Vår nye nummer 9.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tir jan 24, 2023 3:11 pm Veton får rett drakt til posisjonen. Vår nye nummer 9.
Herlig!

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Da mangler vi noen i forsvaret så er det bare å gå for 3-ppel gull i 23

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Jobs99 skrev: tir jan 24, 2023 3:42 pm Da mangler vi noen i forsvaret så er det bare å gå for 3-ppel gull i 23
Du kan prøve så mye du vil men i Norge er det ikke mulig med trippelgull selv om man har 2 cuper i inneværende år. Den første cupen spilles sågar etter fjorårets regler og skal telles med på 22-sesongen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»