Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Hmm

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Hmm »

Et steg i riktig retning!

Men, når Haugen og Linnes er på banen samtidig henger vi bedre sammen som lag, enn uten disse to.
Og når Sheriffen viser sjefstakter så får vi plutselig full kontroll.

Men motstanden er svak, og de ønsker å spille ball. Det siste kan være et dumt valg mot MFK. (det beste er å forsvare seg lavt)

Godt å se Ola score et ordentlig mål. Greit nok å få hjelp på den første, den trengte han! 😅

Edit: og jeg blir ikke klok på Grødem. I dag gjør han mye bra, men likevel er noe skikkelig lavmål. Men rolig foran mål, det er han :)

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Mannsverk erstatteren er i HamKam: Kobe Hernandez-Foster

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Tror Owusu i Odd er et bedre valg.

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

heltos skrev: man mai 29, 2023 8:19 pm Og håper vi aldri ser han satt ned på midtbane igjen! Er jo der fremme han hører hjemme som vi fikk bekreftet i dag.
Jævlig frustrerende den utprøvingen og testing av diverse varianter av Moe kan allerede ha spolert gullet.
Vanvittig frustrerende å bruke 30 mill på en spiss, påstå at man har ønsket han i flere år og så bruke han i feil posisjon. Alle tropper trenger folk som kan brukes i flere posisjoner, men jeg vil alltid være tilhenger av å bruke spillere der de er best. Like frustrerende er det at man har rotet bort alle muligheter for gull allerede. Får i hvert fall håpe for norsk fotball sin del at Molde ikke vinner ligaen denne sesongen. Kan ikke være så dårlig i nesten 1/3 av sesongen og likevel ta gull, da snakker vi om en liga uten topplag. Glimt tar dette enkelt vil jeg tro.

Men begynner vi endelig å finne form og fasong så kan det likevel bli en veldig morsom sesong med CL :D

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 9:08 pm Mannsverk erstatteren er i HamKam: Kobe Hernandez-Foster
Blir overrasket om vi ikke gjør et forsøk på å hente Johan Hove, nå som han har rykket ned i Nederland.

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 8:39 pm
Nishy skrev: man mai 29, 2023 8:33 pm Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!
Han er en uselvisk spiller som gjør en enorm innsats.

Og jeg har blitt litt harselert med her inne fordi jeg har sagt at hans styrke ikke først å fremst er å score mål, men å rive forsvarsspillet til motstander i filler og å skape rom og muligheter for andre. Men i dag viste han med all tydelighet hvorfor jeg har påstått nettopp dette.

Så får de som forlanger minst 20 mål av en spiss som koster 30 mill gjerne gjøre det, men jeg tviler på at det kommer så mye sarkasme i kveld.
Det har vært endel rare meldinger om Berisha, fra begge sider. Å forvente 20 mål eller mer av en 29-åring som kun en sesong tidligere har klart å score over 20 mål i ligaen - kun fordi han er svindyr - det blir for dumt.

Men samtidig så må han selvfølgelig bidra med mål han også, om han fortsetter å spille spiss vel og merke. Vi kan ikke hente en spiss til den summen som ikke har mål i seg, det ville vært helt krise. Han må putte når han får muligheten, og det tror jeg han vil gjøre også så lenge Moe slutter med tullet sitt og spiller han der han er best. Han har vist tidligere at han kan score masse mål når han trives og brukes riktig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mr.anderson skrev: man mai 29, 2023 11:57 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 8:39 pm
Nishy skrev: man mai 29, 2023 8:33 pm Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!
Han er en uselvisk spiller som gjør en enorm innsats.

Og jeg har blitt litt harselert med her inne fordi jeg har sagt at hans styrke ikke først å fremst er å score mål, men å rive forsvarsspillet til motstander i filler og å skape rom og muligheter for andre. Men i dag viste han med all tydelighet hvorfor jeg har påstått nettopp dette.

Så får de som forlanger minst 20 mål av en spiss som koster 30 mill gjerne gjøre det, men jeg tviler på at det kommer så mye sarkasme i kveld.
Det har vært endel rare meldinger om Berisha, fra begge sider. Å forvente 20 mål eller mer av en 29-åring som kun en sesong tidligere har klart å score over 20 mål i ligaen - kun fordi han er svindyr - det blir for dumt.

Men samtidig så må han selvfølgelig bidra med mål han også, om han fortsetter å spille spiss vel og merke. Vi kan ikke hente en spiss til den summen som ikke har mål i seg, det ville vært helt krise. Han må putte når han får muligheten, og det tror jeg han vil gjøre også så lenge Moe slutter med tullet sitt og spiller han der han er best. Han har vist tidligere at han kan score masse mål når han trives og brukes riktig.
Berisha kommer selvsagt til å score mål som spiss. Men Molde har en spillestil som gjør at målene kommer fra mange hold. Så mitt poeng var at Berisha ikke ble hentet som en goalgetter. Det er han ikke.

Men han er derimot en som terroriserer motstandernes forsvar i nitti minutter. Noe som er med på å skape sjanser for han selv og andre. Han er involvert i alle målene i dag, men scorer ikke. Og det er slik jeg ser for meg at det ofte kommer til å bli. Berisha vinner tilbake ballen høyt, presser forsvarsspillerne til å gjøre feil og han tøyer, strekker og drar i forsvarsleddet til motstanderne slik at det blir store hull. En helt fantastisk spiller å ha som medspiller. Man hører det på lagkameratene og.
De kan ikke få rost han nok.

Det var et par ganger i dag at Sandefjords forsvar ikke visste hvor de skulle gjøre av ballen. Slik er det man skal presse. Helt nydelig å se på.

WileE

Legg inn av WileE »

Vi er nok ikke friskmeldt på grunn av flott oppvisning mot et lag som ikke henger sammen, men det var iallfall pause i krisa :)

Men, en ekstra bonus med kampen i går er jo at det ikke vart et eneste gult kort på oss. Vanligvis har det vært mye ettersleng på en del treigoster, som igjen har ført til karanterer utover høsten når det drar seg til.

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

Kampen mot Viking blir en virkelig test. Var gårsdagens kamp bare et blaff, eller er vi på riktig vei igjen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Sulfat skrev: man mai 29, 2023 11:52 pm
Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 9:08 pm Mannsverk erstatteren er i HamKam: Kobe Hernandez-Foster
Blir overrasket om vi ikke gjør et forsøk på å hente Johan Hove, nå som han har rykket ned i Nederland.
Begge midtbanespillere med samme dialekt, men er ikke Hove mer offensiv?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

HeiaMolde skrev: tir mai 30, 2023 11:06 am Kampen mot Viking blir en virkelig test. Var gårsdagens kamp bare et blaff, eller er vi på riktig vei igjen.
Vi har vel vunnet 4 av siste 5? Vanskelig å kalle det et blaff

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

MoldeMoldeMolde skrev: tir mai 30, 2023 12:07 pm
HeiaMolde skrev: tir mai 30, 2023 11:06 am Kampen mot Viking blir en virkelig test. Var gårsdagens kamp bare et blaff, eller er vi på riktig vei igjen.
Vi har vel vunnet 4 av siste 5? Vanskelig å kalle det et blaff
Vi har vunnet mot fire av de fem lagene som ligger nederst på tabellen, tre av de på hjemmebane og jaggu tapt mot Aalesund borte i tillegg. Om vi kommer oss gjennom juni med 7-9 poeng så kan vi snakke. Da er vi faktisk i angrepssposisjon når juli starter med Glimt og Brann.

Hmm

Legg inn av Hmm »

SuperGunners10 skrev: tir mai 30, 2023 12:17 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir mai 30, 2023 12:07 pm
HeiaMolde skrev: tir mai 30, 2023 11:06 am Kampen mot Viking blir en virkelig test. Var gårsdagens kamp bare et blaff, eller er vi på riktig vei igjen.
Vi har vel vunnet 4 av siste 5? Vanskelig å kalle det et blaff
Vi har vunnet mot fire av de fem lagene som ligger nederst på tabellen, tre av de på hjemmebane og jaggu tapt mot Aalesund borte i tillegg. Om vi kommer oss gjennom juni med 7-9 poeng så kan vi snakke. Da er vi faktisk i angrepssposisjon når juli starter med Glimt og Brann.
Som jeg har nevnt tidligere, har MFK sine beste spillere skadefri og spilleklare så kommer de til å plukke bra med poeng. Det forutsetter også at Erling ikke finner på noe mer tull. Så forresten at Sheriffen av og til rykket opp i midten og tok delvis plassen til Mannsverk. Liker ikke sånt når vi ikke har flyt, men det funket i går.

Seieren i går var solid og kom etter godt spill i begge ender. Men la tenke oss hva som kunne ha skjedd hvis; vi bytter inn Knutdzon på venstre v.back, Tidemann for Sherrif og Berisha vekslet mellom spiss og indreløper. Ville kampen endt 5-0 da? Aldri i verden!

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Hmm skrev: tir mai 30, 2023 12:53 pm
Som jeg har nevnt tidligere, har MFK sine beste spillere skadefri og spilleklare så kommer de til å plukke bra med poeng.
Det der er vel den minst kontroversielle setningen jeg har sett i år. Tipper det ikke er mange som er uenig med deg der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vi er ekstremt sårbare. Det skremmer meg litt.

Linnes og Haugen er nærmest uerstattelige og backupene er fryktelig langt bak i kvalitet.

Mannsverk har vi ingen naturlig erstatter for, men om han blir suspendert eller skadet så håper jeg Sheriff får den rollen.

Det skal for lite til for å skiple oss. Så vi trenger at de nest beste går i seg sjøl og tar ansvar.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Så er jeg enig i mye av kritikken Karlstrøm har fått denne sesongen, men de igangsettingene hans i går var sinnsyke. Det var spesielt en av de mange langpasningene som kom som et prosjektil over midtbanen og landet perfekt på foten til angriperen som bare kunne ta den med seg i fart. Og hvor langt den mannen kaster en ball, det er 60 meter nesten uten å ta i.

Karlstrøm og Berisha blir en særdeles god kombo fremover. Såfremt ikke Moe skal begynne å trikse igjen når Eikrem er tilbake da.

I går var forøvrig første kampen i år at MFK spilte akkurat som i fjor. Jeg fryktet Grødem skulle frem og Berisha ned da jeg så lagoppstillingen, men Grødem stod som en ren indreløper mens Veton fikk være spiss. Og det var både en lettelse og en nytelse. Men trusselen om å kjøre Brynhildsen, Berisha og Eikrem inn samtidig ligger liksom og ulmer fortsatt.
Sist redigert av PapaSmurf den tir mai 30, 2023 1:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Stonesy skrev: tir mai 30, 2023 1:14 pm
Hmm skrev: tir mai 30, 2023 12:53 pm
Som jeg har nevnt tidligere, har MFK sine beste spillere skadefri og spilleklare så kommer de til å plukke bra med poeng.
Det der er vel den minst kontroversielle setningen jeg har sett i år. Tipper det ikke er mange som er uenig med deg der.
Tja, det kan du kanskje si, men må nesten få presisere.

Dette er sesongen Molde skal ta ett steg videre. Etter 10-12 år i toppen av norsk fotball er det mye fint i skapet, og mye penger er tjent. Nå ligger det til rette for å havne i det aller gjeveste selskapet, CL. Med flere årsbudsjett i potten! Vi har beholdt laget, og fått inn noen ekstra spillere som skal bidra til å ta det ene steget. Klubben skulle vært klar for det meste....

Men MFK, som skal ha en av de breieste stallene i ES har vist bunnstridtakter i ganske mange kamper denne sesongen. Fellesnevner er bruk av spillere i ulogiske posisjoner og at en del av de beste har vært skadet.

Har vi egentlig brei stall? Har de som skal utfordre vist et nivå som tilsier at Molde skal kunne tåle ES, cup og Europaspill, uten at vi får en kraftig i fleisen?

Erling har aldri vært mer avhengig av at de beste er på banen, det er trolig det eneste som kan redde jobben. ( og noen av de resultatene vi ønsker oss)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir mai 30, 2023 1:28 pm
Stonesy skrev: tir mai 30, 2023 1:14 pm
Hmm skrev: tir mai 30, 2023 12:53 pm
Som jeg har nevnt tidligere, har MFK sine beste spillere skadefri og spilleklare så kommer de til å plukke bra med poeng.
Det der er vel den minst kontroversielle setningen jeg har sett i år. Tipper det ikke er mange som er uenig med deg der.
Tja, det kan du kanskje si, men må nesten få presisere.

Dette er sesongen Molde skal ta ett steg videre. Etter 10-12 år i toppen av norsk fotball er det mye fint i skapet, og mye penger er tjent. Nå ligger det til rette for å havne i det aller gjeveste selskapet, CL. Med flere årsbudsjett i potten! Vi har beholdt laget, og fått inn noen ekstra spillere som skal bidra til å ta det ene steget. Klubben skulle vært klar for det meste....

Men MFK, som skal ha en av de breieste stallene i ES har vist bunnstridtakter i ganske mange kamper denne sesongen. Fellesnevner er bruk av spillere i ulogiske posisjoner og at en del av de beste har vært skadet.

Har vi egentlig brei stall? Har de som skal utfordre vist et nivå som tilsier at Molde skal kunne tåle ES, cup og Europaspill, uten at vi får en kraftig i fleisen?

Erling har aldri vært mer avhengig av at de beste er på banen, det er trolig det eneste som kan redde jobben. ( og noen av de resultatene vi ønsker oss)
Jeg syns ikke troppen er så brei. Det er enkelte som ikke er på det nivået man burde forvente etter fjoråret. For noen ligger det litt i hodet. Jeg mistenker litt Big time Charlie-tendenser hos et par spillere, noe de bare må legge fra seg med en gang. Hard jobbing er det eneste som gjelder. Alle motstandere blir gode om man ikke er skjerpa.

heltos

Legg inn av heltos »

PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 1:33 pm
Hmm skrev: tir mai 30, 2023 1:28 pm
Stonesy skrev: tir mai 30, 2023 1:14 pm

Det der er vel den minst kontroversielle setningen jeg har sett i år. Tipper det ikke er mange som er uenig med deg der.
Tja, det kan du kanskje si, men må nesten få presisere.

Dette er sesongen Molde skal ta ett steg videre. Etter 10-12 år i toppen av norsk fotball er det mye fint i skapet, og mye penger er tjent. Nå ligger det til rette for å havne i det aller gjeveste selskapet, CL. Med flere årsbudsjett i potten! Vi har beholdt laget, og fått inn noen ekstra spillere som skal bidra til å ta det ene steget. Klubben skulle vært klar for det meste....

Men MFK, som skal ha en av de breieste stallene i ES har vist bunnstridtakter i ganske mange kamper denne sesongen. Fellesnevner er bruk av spillere i ulogiske posisjoner og at en del av de beste har vært skadet.

Har vi egentlig brei stall? Har de som skal utfordre vist et nivå som tilsier at Molde skal kunne tåle ES, cup og Europaspill, uten at vi får en kraftig i fleisen?

Erling har aldri vært mer avhengig av at de beste er på banen, det er trolig det eneste som kan redde jobben. ( og noen av de resultatene vi ønsker oss)
Jeg syns ikke troppen er så brei. Det er enkelte som ikke er på det nivået man burde forvente etter fjoråret. For noen ligger det litt i hodet. Jeg mistenker litt Big time Charlie-tendenser hos et par spillere, noe de bare må legge fra seg med en gang. Hard jobbing er det eneste som gjelder. Alle motstandere blir gode om man ikke er skjerpa.
Så gode eksempler i kampen i går,
Berisha (og Eriksen i andre kamper) som går foran og viser vei, klart det smitter over på de andre.
Mål nr 2 (tror jeg det var) ble ballen vunnet i forkant ved rå duell kraft og gjenvinning. Deilig å se.
Er vel mest sårbare på høyre vingback, beklager, men Knudtzen er mange hakk ned, og på venstre er det fullstendig natta med han der.
Løvik er ikke helt på sitt beste nivå fra i fjor, men det kommer.
Om det tydeligvis ikke har andre alternativ i egne rekker for Linnes, må det hentes inn i sommer vinduet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: tir mai 30, 2023 1:47 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 1:33 pm
Hmm skrev: tir mai 30, 2023 1:28 pm

Tja, det kan du kanskje si, men må nesten få presisere.

Dette er sesongen Molde skal ta ett steg videre. Etter 10-12 år i toppen av norsk fotball er det mye fint i skapet, og mye penger er tjent. Nå ligger det til rette for å havne i det aller gjeveste selskapet, CL. Med flere årsbudsjett i potten! Vi har beholdt laget, og fått inn noen ekstra spillere som skal bidra til å ta det ene steget. Klubben skulle vært klar for det meste....

Men MFK, som skal ha en av de breieste stallene i ES har vist bunnstridtakter i ganske mange kamper denne sesongen. Fellesnevner er bruk av spillere i ulogiske posisjoner og at en del av de beste har vært skadet.

Har vi egentlig brei stall? Har de som skal utfordre vist et nivå som tilsier at Molde skal kunne tåle ES, cup og Europaspill, uten at vi får en kraftig i fleisen?

Erling har aldri vært mer avhengig av at de beste er på banen, det er trolig det eneste som kan redde jobben. ( og noen av de resultatene vi ønsker oss)
Jeg syns ikke troppen er så brei. Det er enkelte som ikke er på det nivået man burde forvente etter fjoråret. For noen ligger det litt i hodet. Jeg mistenker litt Big time Charlie-tendenser hos et par spillere, noe de bare må legge fra seg med en gang. Hard jobbing er det eneste som gjelder. Alle motstandere blir gode om man ikke er skjerpa.
Så gode eksempler i kampen i går,
Berisha (og Eriksen i andre kamper) som går foran og viser vei, klart det smitter over på de andre.
Mål nr 2 (tror jeg det var) ble ballen vunnet i forkant ved rå duell kraft og gjenvinning. Deilig å se.
Er vel mest sårbare på høyre vingback, beklager, men Knudtzen er mange hakk ned, og på venstre er det fullstendig natta med han der.
Løvik er ikke helt på sitt beste nivå fra i fjor, men det kommer.
Om det tydeligvis ikke har andre alternativ i egne rekker for Linnes, må det hentes inn i sommer vinduet.
Løvik har jeg også trua på. Men jeg er ganske skuffet over at han er såpass mye bak fjoråret. Vi snakket om at han burde få mye spilletid og Haugen kunne få hvile. Slik situasjonen er nå må Haugen spille alt han makter å spille.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

CAS-høring 15 juni.

Brukeravatar
Korgutt  
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Du kunne vel ta deg tid til å vente på en link?
https://www.vg.no/sport/fotball/i/gEjlb ... faatt-dato

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Korgutt skrev: tir mai 30, 2023 2:16 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Du kunne vel ta deg tid til å vente på en link?
https://www.vg.no/sport/fotball/i/gEjlb ... faatt-dato
Ja, glemte det i farten. Gammal mann :?

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Like spennende som den berømte veggen med maling det der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Har MFK gjort noe galt her så bør de straffes. Men jeg har forsøkt å lese meg opp på dette og det er jo fryktelig merkelige greier. Spilleren nekter for å ha kontrakt med klubben, moren nekter for at han har signert for dem, det ivorianske forbundet ga MFK klarsignal.

Molde betalte utdanningskompensasjon som avtalt.

Den som bør svette mest her er jo Atta Aneke. For han er jo den som har utført svindelen og som har lurt begge klubbene om den afrikanske klubben har rett.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

nottimagiche skrev: tir mai 30, 2023 2:21 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Like spennende som den berømte veggen med maling det der.
Tja. Nå gjenstår det vel å se hvor spennende veggen er underveis, og ikke minst til slutt?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:30 pm
nottimagiche skrev: tir mai 30, 2023 2:21 pm
bønna1/2 skrev: tir mai 30, 2023 2:07 pm CAS-høring 15 juni.
Like spennende som den berømte veggen med maling det der.
Tja. Nå gjenstår det vel å se hvor spennende veggen er underveis, og ikke minst til slutt?
Rottene håper vel på noe å gnafse på ja.

Brukeravatar
Korgutt  
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Flisespikking eller har han et poeng?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tir mai 30, 2023 3:43 pm Flisespikking eller har han et poeng?
Røkkeløkka plager meg ikke. Det er et helt naturlig kallenavn gitt historien.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Kaller det stortsett Røkkeløkka selv jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»